Toto je na sub orbitální let - takže trošku jiná kategorie než u NASA.
Proto i trochu věří, že reálný skok do výšky 100 km možná i zvládnou.
Ale pokud by se jednalo o běžnou orbitální dráhu - což často novináři z neznalosti zaměnují - tak bych byl jen pobaven jejich počínáním.
Leda že by objevili uplně nový geniální způsob pohonu - dodat energii 9,2 kWh na 1 kg váhy - by pak nemuselo být nemožné.
Ovšem - ro by se jednalo o neskutečný technologický průlom - asi jako dokázat reálnost - tedy přijatelnou energetickou náročnsot Warp pohonu. A možná nobelovka z Fyziky - nejspíš by je napdlo něco co nikoho jiného - by je též nejspíš neminula.
postavili vlastné turbočerpadlo... dokument - má cca 20 min.
konečne som sa dostal ku tomu, aby som pozrel toto videjko - odporúčam každému, koho zaujímajú motory...
veľmi pekne a zrozumiteľne tam popisuje jednotlivé časti turbočerpadla a turbíny, ktoré postavili... vysvetľuje ich činnosť, etc... skvelé
postavili vlastné turbočerpadlo... dokument - má cca 20 min.
konečne som sa dostal ku tomu, aby som pozrel toto videjko - odporúčam každému, koho zaujímajú motory...
veľmi pekne a zrozumiteľne tam popisuje jednotlivé časti turbočerpadla a turbíny, ktoré postavili... vysvetľuje ich činnosť, etc... skvelé
chlapci spravili neuveritelny kus prace... potom je skoda, ak zanedbaju jednoduche newtonoske pravidlo, ze 90° odovzdava len polovicu energie voci 180° otoceniu prudu, ako pise dlwatib (a to nie som ani turbinar...)
turbinu caka zrejme upgrade...
- apoapsis 8,2 km - podľa plánu...
- riadiaci systém fungoval (to bol hlavný cieľ testu) ako mal
- neotvoril sa im hlavný padák pri pristávaní, dopad rýchlosťou 60 m/s
ak chce niekto vidieť štart, tak na to streame cca v čase 3:03
Zdar,
Peter Madsen opustil spolecnost CS a naopak, druhy spoluzakladatel , Kristian Von Bengtson se naopak vratil…je to klasika… obecne je to vsude podobne – nejdrive je to spolecny cil a pak jde o to, kdo je lepsi…
Bohužel mi začínají připadat spíš trochu jako recesisti.. několik amerických týmů předvedlo, že to není zas taková "rocket science", tak proč se v Evropě nedomluvíme a nepostavíme taky něco, co lítá? :-)
Obvyklá česká výmluva, že bychom na to nedostali povolení, by se dala překonat právě spoluprací s někým, kdo na to našel nějaký trik (jako třeba tyhle dánské pobřežní vody...)
Ty jejich plány by mě taky zajímali.
To jako bude stačit na ten balistický skok jen tato raketa. Asi zřejmě ne - to jako budou stavět další výkonnější anebo jich plánují spojit víc do prvního stupně.
Též by mne zajímalo od toho, kdo to zde umí podle těch jejich plánů odhadnout (nebo lépe spočítat) i jejich reálnost.
Zatím mě to připadá, že hlavním jejich úkolem je přilákat bohatého investora a pak teprve budou moci skutečně začít stavět plně použitelné rakety. Ono to i mne zatím připadá jen jako trochu větší raketové modelářství.
citace: nedomluvíme a nepostavíme taky něco, co lítá
Tak toto mne právě zatím nepřipadá jako věc vhodná podpory. Tedy jedině - pokud mají realistické plány a podle toho co budou vyžadovat k jejich uskutečnění.
citace:Bohužel mi začínají připadat spíš trochu jako recesisti.. několik amerických týmů předvedlo, že to není zas taková "rocket science", tak proč se v Evropě nedomluvíme a nepostavíme taky něco, co lítá? :-)
Obvyklá česká výmluva, že bychom na to nedostali povolení, by se dala překonat právě spoluprací s někým, kdo na to našel nějaký trik (jako třeba tyhle dánské pobřežní vody...)
legislativne je to zvladnutelne...
ale nie je to len o "povolenie na raketu"
ono to je cely subor roznych zakonov a povoleni od povinnosti dopravcu, cez vybusniny a vyrobky dvojakeho urcenia,... az po telekomunikacie...
legislativa bola prva vec, co som si daval dohromady. Takze ak netrvas na TPH tak vsetko ostatne je s financnym balikom zvladnutelne v medziach zakona.
ide aj to TPH, ale to je trochu ina liga. tam je tolko prekazok, ze to sa neda robit inak ako profi a to uz si tykas s armadou.
takze "povolenie" problem nie je.
suborbitalnu raketu s nosnostou 30kg postavis cca za 40.000 Eur a to je problem. zvlast ak neodstartujes na prvu supu.
a jako.. nemůžu si pomoct, ale tohle přece v nějaké té příručce "stavíme V2 na dvorku snadno a rychle" musí bejt vysvětlený, to s tím tlakem kyslíku.
a popis, jak se řídící algoritmus na základě jediného nečekaného údaje rozhodne dané čidlo úplně ignorovat... no já vám nevím. jako neříkám, že bych to zrovna já dokázal postavit, aby to létalo, to ne... ale přeci jen, jeden měřený údaj se rozhodnout preventivně ignorovat úplně a druhý ignorovat, pokud tam bude jiný výsledek, než v danou chvíli čekáme.. hmm, hmm...
a jako.. nemůžu si pomoct, ale tohle přece v nějaké té příručce "stavíme V2 na dvorku snadno a rychle" musí bejt vysvětlený, to s tím tlakem kyslíku.
a popis, jak se řídící algoritmus na základě jediného nečekaného údaje rozhodne dané čidlo úplně ignorovat... no já vám nevím. jako neříkám, že bych to zrovna já dokázal postavit, aby to létalo, to ne... ale přeci jen, jeden měřený údaj se rozhodnout preventivně ignorovat úplně a druhý ignorovat, pokud tam bude jiný výsledek, než v danou chvíli čekáme.. hmm, hmm...
ono to maju vysvetlene skromne, ale logicky... Problem bol akurat v tom, ze ak im zlyhal snimac, tak si neoverili, ci motor pracoval...
System, ze ak snimac je mimo ocakvanych hodnot, tak uvazujem predpokladane hodnoty je pre mna akceptovatelny, ak nejde o kriticke operacie. Tam chybalo to overenie abnormality...