Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  52    53    54    55    56    57    58  >>
Téma: SpaceX Starship / BFR / BFS / MCT / ITS - Interplanetary Transport System
23.3.2018 - 08:58 - 
Pokud si dobře vzpomínám, SpX dříve sdělil, že celý projekt začne suborbitálními lety a to druhým stupněm. Navíc se pokusí s tímto druhým stupněm dosáhnout LEO jen s velmi malým nákladem (což by bylo SSTO). Takové zkoušky jsou zcela reálné v blízké době. Stupeň má průměr 9m, ale délku jen 48 m a má jen 7 motorů Raptor. Pokud mají motory, neměl by být problém v příštím roce začíst zkoušky, asi i s návratem stupně a´la F9. Bude zajímavé, zda stupeň bude mít klasické nádrže, nebo z uhlíkových vláken.  
23.3.2018 - 09:23 - 
citace:
Navíc se pokusí s tímto druhým stupněm dosáhnout LEO jen s velmi malým nákladem (což by bylo SSTO).


no, za toto by som ruku do ohna nedal. Spominali ze budu lietat stale vyssie, nakoniec az do vesmiru. Potom otocia lod do atmosfery a co najviac zrychlia, aby otestovali tepelny stit.

To moze v praxi znamenat bud LEO, alebo suborbitalnu drahu s motorickym urychlenim v klesavej faze. Pri (ne)presnosti Muskovych vyjadreni to je tak 50:50.

Ja len ze aby frflosi potom nevytahovali ze to malo ist na LEO
 
23.3.2018 - 10:18 - 
Tak mě napadá. To budou startovat na všech 7 motorů? Vč. vakuových? Není to trochu divočina? 
23.3.2018 - 10:55 - 
citace:
Tak mě napadá. To budou startovat na všech 7 motorů? Vč. vakuových? Není to trochu divočina?


reálnejšie je 7 ne-vákuových raptorov. A najreálnejšie sú 3 ne-vákuové raptory a velmi obmedzený suborbitálny let
 
23.3.2018 - 11:46 - 
citace:

reálnejšie je 7 ne-vákuových raptorov. A najreálnejšie sú 3 ne-vákuové raptory a velmi obmedzený suborbitálny let

Kdepak 3 motory, vždyť plná hmota 2. stupně je 1335 tun. 3 motory Raptor sl mají celkem tah cca 520 tun. To by stupeň nezvedlo ze země, jedině že by byl plněn cca na 1/3. Dokonce ani všech 7 motorů Raptor sl by plně naplněný 2. stupeň nezvedlo ze země . Jejich celkový tah je 1213 tun, opět by musel stupeň nést méně paliva

U druhého stupně celé rakety BFR/BFS (včetně prvého st.) je situace jiná: hmota 2.st (bez nákladu) je 1335 tun a tah 7 vakuových motorů je 7x 1,9 MN = 13,2 MN = cca 1355 tun (mají to spočtené dost přesně). To však není na závadu, i kdyby byla hmota nákladu navíc. Stupeň letí setrvačností velkou rychlostí, po zapálení rychle ubude hmota paliva a již se začíná projevovat snížení váhy stupně vlivem odstředivé síly, na konci vyvedení na LEO klesne na nulu
[Upraveno 23.3.2018 PinkasJ]
 
23.3.2018 - 12:12 - 
no ano, lenze tu sa nebavime o plnohodnotnom 2. stupni, ale o testovacom zariadeni v style grasshoper. Ten tiez nebol schopny vzlietnut s plnymi nadrzami a ani to nebolo jeho ucelom.

Preto si myslim ze "BFS 2019" bude len velmi minimalisticky demonstrator s minimom motorov, ktory bude robit kratke skoky a mozno suborbitalne lety v style NewShepard. Viac nedokaze a ani to nebude jeho ucel.
 
09.4.2018 - 09:08 - 
Elon Musk: SpaceX main body tool for the BFR interplanetary spaceship

https://www.instagram.com/p/BhVk3y3A0yB/
 
09.4.2018 - 12:26 - 
hm, cakal som ze to bude vacsie. Asi som este pod vplyvom prezentacie ITS 😊
Chapem spravne ze to je kopyto?
 
09.4.2018 - 13:29 - 
Tool je nástroj, takže asi áno. Aj mne sa to zdá byť malé, ak by v tom malo žiť 100 ľudí. [Edité le 09.4.2018 TomášHabala] 
10.4.2018 - 10:37 - 
citace:
Tool je nástroj, takže asi áno. Aj mne sa to zdá byť malé, ak by v tom malo žiť 100 ľudí. [Edité le 09.4.2018 TomášHabala]


Myslím, že toto je reálná velikost. Pokud odměřím velikosti z obrázku a porovnám se známou velikostí auta (předpokládám, že jde o Teslu Model 3), tak mi vychází průměr 9.04m a délka 13.2m. Samozřejmě nejde o naprostou metodu, ale je to rozhodně přesnější, než kresby v powerpointech.

Ostatně někteří "zuřiví skeptici" tady už kdysi upozorňovali, že v prezentacích nejsou obrázky v korektních velikostech. A někteří provedli dokonce i orientační odhady kolik lidí v tomto objemu může přežít dlouhou cestu na Mars, popřípadě cestu tam a zpátky. A rozhodně to není pro 100 lidí, ale jen po několik osob.

Například můj příspěvek z 4.10.2016, 11:06:
http://www.kosmo.cz/modules.php?op=modload&name=XForum&file=viewthread&tid=1698&pid=134078#pid134078


 
10.4.2018 - 10:45 - 
Aby to bylo korektní, je třeba připomenout, že toto je daleko menší ITS, než ten původně diskutovaný se stovkou lidí... 
10.4.2018 - 10:51 - 
citace:
Aby to bylo korektní, je třeba připomenout, že toto je daleko menší ITS, než ten původně diskutovaný se stovkou lidí...

Jestli si dobře vzpomínám a jestli mi to nějak neuniklo ...
... tak původně se mluvilo o ITS o průměru 12m, a pak byla změna na průměr 9m. Současně s tím se ovšem ITS prodloužil a hmotnostní parametry (i počet "cestujících") se neměnili.

Ostatně kolik lidí s veškerýma zásobama si myslíte, že může v takto velkém objemu přežít dvouletý "round-trip" k Marsu a zpět?
 
10.4.2018 - 11:02 - 
Vzpomínáš si špatně.
Verze 2016 měla počáteční hmotnost 10,5kt, verze 2017 pak 4,4kt. Novější verze je užší(12m -> 9m) i menší(122m -> 106m).

 
10.4.2018 - 11:04 - 
Ještě jedna věc - obrázek mate. Pro let k Marsu by bylo třeba tam dát BFR/ITS 4x-5x vedle sebe. 
10.4.2018 - 11:48 - 
Priamo v lodi stravia cestujuci iba 4-6 mesiacov. Zasoby na marse budu predpripravene, rovnako ako habitaty. Takze dvojtocny roundtrip sa konat nebude. 
10.4.2018 - 15:13 - 
průměr 9 m odpovídá, délka 13 m je délka segmentu, na trup lodi budou potřeba +-3, k tomu ještě příďová část

nechci vyvolávat zbytečné diskuse, jestli to stačí, nebo nestačí pro 100 lidí, netuším, ale pořád je to největší prostor, jaký kdy by měl letět najednou do vesmíru
 
10.4.2018 - 16:51 - 
asi je zbytečné příliš hloubat nad tím, co už na podzim bude zase jinak , ale pokud si k té malůvce vezmu metr, tak přední část jsou 2 segmenty + špice a zdaleka to nebude jen obytný prostor.  
10.4.2018 - 17:37 - 
citace:
asi je zbytečné příliš hloubat nad tím, co už na podzim bude zase jinak


myslím si že ak už sa vyrábajú a dodávajú kopytá a prípravky, tak už je dizajn definitívny

dúfam že Elon to nevydrží a pošle aj fotku kopyta pre tú prednú špicatú časť
 
10.4.2018 - 18:20 - 
citace:
průměr 9 m odpovídá, délka 13 m je délka segmentu, na trup lodi budou potřeba +-3, k tomu ještě příďová část

nechci vyvolávat zbytečné diskuse, jestli to stačí, nebo nestačí pro 100 lidí, netuším, ale pořád je to největší prostor, jaký kdy by měl letět najednou do vesmíru

Objem toho dílu je 827 m2, takže při stovce cestujících by to vycházelo na cca 8 kubíků, což je zhruba jako jedno vlakové kupé, a to všechno pro jednoho člověka. Jistěže část z toho objemu zaberou přepážky, vestavné skříně atd., takže výsledný prostor na hlavu bude menší, ale počítám, že kabiny budou pro dvě osoby (manželé apod.), čímž se to zase vykompenzuje. Popravdě, něco takového mi na půl roku cesty nepřijde až tak strašné, zvlášť když bude možné se "projít" na vyhlídkovou příď. A kdyby těch lidí bylo v lodi jen 50, tak už je to komfort. [Upraveno 10.4.2018 NovýJiřík]
 
15.4.2018 - 23:40 - 
Jen jsem narazil na pěkný obrázek.

 
16.4.2018 - 11:26 - 



vraj už je aj aktualizované video, ale nie je na nete
 
16.4.2018 - 17:51 - 
Práce prý pokračují svižným tempem v obřím stanu.

https://www.teslarati.com/spacex-bfr-tent-spy-shot-mars-rocket-tooling-molds/
 
16.4.2018 - 23:59 - 
Je tam ale verze 2016...

 
19.4.2018 - 08:46 - 
Myslím, že Musk by měl trochu korigovat realizaci své vize – Mars. Jeho raketa BFR/BFS bude mít nosnost na LEO přibližně (nebo jen o málo více) jako Saturn 5. Taková chemická raketa je pro dosažení LEO s rozumnou nosností nezbytná. Výzkum Marsu člověkem (tím nemyslím „kolonizaci“) bude však postupně probíhat v příštích 50-100 létech a nevidím rozumné ho založit jen na chemickém palivu. Výhodnější se určitě ukážou při odletu z LEO a tím více při odletu z oblasti Měsíce jiné druhy pohonů. Mohou to být elektrické pohony založené na energii ze solárních panelů nebo jaderných reaktorech. Celá meziplanetární loď se nemusí vracet na Zemi a může být po doplnění palivem vícekrát použitelná. Lidstvo určitě nezůstane u takových letů jen u chemického paliva, ale dlouho se asi bez něj neobejde při startu ze Země  
19.4.2018 - 09:44 - 
ale ved Musk sa k elektrickym pohonom vobec nestavia negativne. Pokial by sa el. pohony dostali na uroven pouzitelnu pre velke naklady (tzn. megawattovy zdroj energie), myslim si ze SpaceX by nemala ziadny problem ich vyuzit. Alebo snad mate dojem ze plany SpaceX su nemenne a tesane do kamena?

Musk zvolil chemicky pohon, pretoze v sucasnosti je najjednoduchsia cesta pouzit to co mame a proste to zvacsit. Pre mars to staci. Ono niekedy (vacsinou) treba hlavne zacat, a necakat na dokonale podmienky, ktore sa vacsinou ani nevyskytnu.
 
19.4.2018 - 19:01 - 
citace:
Myslím, že Musk by měl trochu korigovat realizaci své vize – Mars. Jeho raketa BFR/BFS bude mít nosnost na LEO přibližně (nebo jen o málo více) jako Saturn 5. Taková chemická raketa je pro dosažení LEO s rozumnou nosností nezbytná. Výzkum Marsu člověkem (tím nemyslím „kolonizaci“) bude však postupně probíhat v příštích 50-100 létech a nevidím rozumné ho založit jen na chemickém palivu. Výhodnější se určitě ukážou při odletu z LEO a tím více při odletu z oblasti Měsíce jiné druhy pohonů. Mohou to být elektrické pohony založené na energii ze solárních panelů nebo jaderných reaktorech. Celá meziplanetární loď se nemusí vracet na Zemi a může být po doplnění palivem vícekrát použitelná. Lidstvo určitě nezůstane u takových letů jen u chemického paliva, ale dlouho se asi bez něj neobejde při startu ze Země

Co se mě týče, jsem rád, že Musk je ten ignorant nedouk, který si od zkušených nic nedá vysvětlit a bez ohledu na "zbytek světa" si jde za svým. Asi jako před 120 lety průkopníci aviatiky, kteří nevěřili moudrým vědeckým důkazům, že aktivní let tělesa těžšího než vzduch je vyloučený, a sestrojili letadlo. Až BFR přistane na Marsu, jsem si jistý, že po světě budou miliony lidí tvrdících buď že se to dalo udělat lépe, anebo že let k Marsu je zločin, když máme přece na Zemi dost jiných starostí. Pro mě za mě, ať si blábolí. Já budu oslavovat.
 
19.4.2018 - 20:47 - 
citace:
že let k Marsu je zločin, když máme přece na Zemi dost jiných starostí.


kazda ludska aktivita zanechava na zemi stopu a niekomu/niecomu skodi. Takze jedine riesenie ako ochranit Zem je odstahovat vsetkych ludi na ine planety. Kto nechce lietat na Mars je ekologicky zlocinec!
 
21.4.2018 - 22:04 - 
https://spaceflightnow.com/2018/04/21/spacex-to-build-bfr-factory-in-southern-california/ 
23.4.2018 - 23:55 - 
Oni to asi myslí fakt vážně...

https://www.ted.com/talks/gwynne_shotwell_spacex_s_plan_to_fly_you_across_the_globe_in_30_minutes
 
24.4.2018 - 08:02 - 
citace:
Oni to asi myslí fakt vážně...

https://www.ted.com/talks/gwynne_shotwell_spacex_s_plan_to_fly_you_across_the_globe_in_30_minutes


Že tě to ještě překvapuje 😋
Zajímavá informace je, že chtějí BFR postupně zvětšovat
 
<<  52    53    54    55    56    57    58  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.168172 vteřiny.