Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  76    77    78    79    80    81    82  >>
Téma: SpaceX Starship / BFR / BFS / MCT / ITS - Interplanetary Transport System
31.1.2019 - 20:16 - 
Prvý letový Raptor prišiel na testy do McGregoru. https://www.teslarati.com/spacex-radically-redesigned-starship-engine-shipped-texas-hot-fire-testing/
 
01.2.2019 - 06:38 - 
fiha, niekto sa tu snazi dodrzat vlastne terminy 
01.2.2019 - 07:45 - 
ako sme cakali, tak sa aj stalo booster presiel zmenami, po novom bude mat podobne noho-klapky ako Starship (predpokladam ze pristavanie na rampe uz je tym padom passe). Taktiez vypadli methalox pozicne motorky, kedze nohoklapky dodaju lepsiu ovladatelnost, takze po novom uz len cold gas RCS.

Stale 31 motorov, ale pri uvodnych testoch ich bude menej (vraj ze keby to vybuchlo )

https://mobile.twitter.com/elonmusk/status/1091147569068036096
 
01.2.2019 - 07:47 - 
zacina mi byt luto tych ludi, co robia rendery a 3D vytlacky, vzdy to maju uz neaktualne  
01.2.2019 - 10:40 - 
Obrázek Raptoru



a porovnání s Merlinem



https://www.teslarati.com/spacex-ceo-elon-musk-official-photos-starship-completed-starship-raptor-engine/
 
01.2.2019 - 10:47 - 
to uz je full scale 
01.2.2019 - 10:50 - 
Drobeček.  
01.2.2019 - 11:12 - 
Jaké je porovnání s BE-4? 
01.2.2019 - 11:38 - 
citace:
Jaké je porovnání s BE-4?


 
01.2.2019 - 11:56 - 
BE-4 má mít tah 2400 KN, což je 245 tun, Raptor zatím 200 tun. Srovnání velikosti lze tak trochu podle velikosti lidí vedle motorů – viz také odkaz výše



Ještě uvádím obrázky RD 170/171 s tahem 800 tun – jedna komora má tah jako Raptor, bohužel nikde není srovnání s člověkem



[upraveno 1.2.2019 11:59]
 
01.2.2019 - 12:42 - 
prva verzia Raptoru bude mat tah 200t, neskorsie 250t + vakuova verzia.
V zaujme urychlenia projektu dearMoon teraz netlacia na zvysovanie tahu ani na rozne verzie motora. Pre mesiac zjavne netreba.

Takze SHS a Raptor sa asi bude postupne vyvijat, podobne ako F9 + Merlin

p.s. moj odhad - skoky Starhopperu a skusobne zazehy Raptora budu prebiehat paralelne. Motoru veria natolko, ze za tych par desiatok sekund nevybuchne. A keby aj, Starhopper nie je ziadne sofistikovane zariadenie...
 
01.2.2019 - 18:32 - 
citace:
Ještě uvádím obrázky RD 170/171 s tahem 800 tun – jedna komora má tah jako Raptor, bohužel nikde není srovnání s člověkem
http://www.lpre.de/energomash/RD-170/index.htm
Dlžka 4,015 metre, priemer 3,565m, priemer trysky 1,430m

A drobnosť - Угол отклонения камеры 8 градусы - uhol odklonenia komory 8 stupňov (u RD-170 pohyb každej komory v doch rovinách, u RD-171 v jednej rovine)


[upraveno 1.2.2019 18:40]
 
01.2.2019 - 20:11 - 
Z NSF pochází toto (neoficiální) názorné srovnání velikostí motorů BE-4, Raptor a Merlin 1D.

 
02.2.2019 - 01:40 - 
Goal is "to reach the Moon as fast as possible."

Bodejť by ne. Za chvíli tam bude chtít skoro každý. Doprava bude dobrý byznys.

https://arstechnica.com/science/2019/02/spacex-simplifying-mars-rocket-design-aiming-toward-lunar-tests-first/
 
02.2.2019 - 09:16 - 
@ obrázek p. Holuba: Když předpokládáme u obou motorů zhruba stejný Isp (tedy stejnou výtokovou rychlost plynů), zhruba stejný tlak v komoře a malý rozdíl v tahu (250 tun vs 200 tun), pak by měl mít BE-4 jen mírně větší kritický průměr trysky.To by mohlo dle obrázku odpovídat. BE-4 má asi podstatně vyšší expansní poměr, (obrázek byl vzat ze skutečné fotografie) . Asi obrázek odpovídá motoru, který byl určen pro 2. stupeň, který se však nebude vyrábět – bude nahrazen motory BE-4. Ani u jednoho motoru není zachycen výkyvný mechanismus, ani uchycovací rám k raketě.

@ Alchymista: Na snímku a obrázku z motoru RD171 je zajímavé, že přívod generátorového plynu do komor je veden skrz výkyvný mechanismus. Průměr trysky zhruba odpovídá Raptoru, neboť se nikdy nepředpokládalo jeho využití v druhém stupni.
[upraveno 2.2.2019 12:31]
 
02.2.2019 - 09:35 - 
citace:

@ Alchymista: Na snímku a obrázku z motoru RD171 je zajímavé, že přívod paliva do komor je veden skrz výkyvný mechanismus.


a ja som z toho rezu uplny lolo. Moze mi niekto vysvetlit ako to funguje? Co je ten zips na boku? Ako to robia ze plyn pod extra vysokym tlakom cez to neunikne?
 
02.2.2019 - 12:20 - 
novy ocelovy sarkofag Cernobylu ma na niektorych miestach rovnaky "alobal", ako Starhopper.
Holt zmierte sa s tym ze lesteny ocelovy plech takto vyzera





[upraveno 2.2.2019 12:22]
 
02.2.2019 - 12:29 - 
http://www.lpre.de/energomash/RD-170/index.htm

@ Yamato: RD 170/171:
Tento článek je zcela vyčerpávající o motorech RD170/171 a je opravdu úžasné, jak se jim podařilo tak ohromný výkon vecpat do tak malého prostoru i včetně vychylování jednotlivých komor. Článek popisuje průchod generátorového plynu kardanovým závěsem. Jde tedy o generátorový plyn, který poháněl turbínu., ne jak jsem psal o palivo. Motor byl stavěn na 20-násobné použití.

Каждая из четырех камер снабжена узлом качания. Сила тяги передается от камеры на силовую раму через карданный подвес. Подвод сработавшего на турбине генераторного газа в КС осуществляется через 12-слойный составной сильфон, размещенный внутри карданного подвеса. Сильфон бронирован специальными кольцами и охлаждается небольшим количеством холодного кислорода, протекающего между внутренней поверхностью сильфона и тонкой внутренней стенкой.

Překlad: Každá ze 4 komor je opatřena uzlem výkyvů. Tah motoru se předává od komory na silový rám přes kardanův závěs. Přívod generátorového plynu od turbíny do komory je tvořen přes 12-stupňový složený měch (vlnovec), umístěný uvnitř kardanového závěsu. Měch je opancéřován speciálními kruhy a je ochlazován malým množstvím chladného kyslíku, který protéká mezi vnitřním povrchem měchu a tenkou vnitřní stěnou.

[upraveno 2.2.2019 13:47]
 
02.2.2019 - 12:49 - 
citace:
novy ocelovy sarkofag Cernobylu ma na niektorych miestach rovnaky "alobal", ako Starhopper.
Holt zmierte sa s tym ze lesteny ocelovy plech takto vyzera


A ty víš. kolik a jakých vrstev tam je ? Tehle není finální vrchní vrstva, u skákadla to je jediná a tím i vrchní finální vrstva.
 
02.2.2019 - 12:55 - 
citace:
citace:
novy ocelovy sarkofag Cernobylu ma na niektorych miestach rovnaky "alobal", ako Starhopper.
Holt zmierte sa s tym ze lesteny ocelovy plech takto vyzera


A ty víš. kolik a jakých vrstev tam je ? Tehle není finální vrchní vrstva, u skákadla to je jediná a tím i vrchní finální vrstva.


Ide ale o to, ako vyzera lesteny ocelovy plech. Nie kolkata je to vrstva. Skratka alobalovy vzhlad nie je vynimocny a ani to nie je ziadna flakarina.
 
02.2.2019 - 13:02 - 
citace:
Přívod generátorového plynu od turbíny do komory je tvořen přes 12-stupňový složený sifon, umístěný uvnitř kardanového závěsu.


Ha? Sifon?
 
02.2.2019 - 13:45 - 
citace:
Ha? Sifon?


Upřesňuji: měch , vlnovec
 
02.2.2019 - 14:02 - 
citace:
citace:
Ha? Sifon?


Upřesňuji: měch , vlnovec


Ahaa, rura od vysavaca, uz sa chytam
 
02.2.2019 - 18:49 - 
citace:
citace:
@ Alchymista: Na snímku a obrázku z motoru RD171 je zajímavé, že přívod paliva do komor je veden skrz výkyvný mechanismus.
a ja som z toho rezu uplny lolo. Moze mi niekto vysvetlit ako to funguje? Co je ten zips na boku? Ako to robia ze plyn pod extra vysokym tlakom cez to neunikne?
diely tvoriace vlastné "potrubie" (18 a 19) sú zrejme "voľné" len v nezaťaženom stave, je medzi nimi malá štrbina "a", tvoriaca časť guľového klbu. Do priestoru vlnovca je cez štrbiny 11 a 12 tlačené chladné okysličovadlo a štrbinou "a" uniká prebytok do hlavného kanálu dielov 18 a 19 - tým zrejme zabezpečuje aj mazanie styčnej plochy a hladkú pohyblivosť klbu
citace:
Узел качания состоит из опорных колец 9 и 10, которые соответственно герметично соединены с камерой сгорания и газоводом (выходом из турбины, в которых находятся расходные элементы наружного проточного охлаждения 11 и 12, показанные также на виде А. Сильфон 13 расположен внутри карданного кольца 14. Карданное кольцо 14 через шарниры 15, образующие две поворотные оси, соединено силовыми кронштейнами 16 и 17 с опорными кольцами 9 и 10.

Внутри сильфона 13 имеются две оболочки 18 и 19, каждая из которых представляет собой тело вращения и консольно прикреплена соответственно к одному из упомянутых опорных колец, причем свободный конец оболочки 18 выполнен в виде ниппеля со сферическим концом 20 и установлен с зазором а в оболочке 19. Центр сферы ниппеля со сферическим концом 20 расположен на оси качания камеры. Величина указанного зазора выбрана такой, чтобы обеспечить расход охлаждающего рабочего тела (окислителя, необходимый для надежного охлаждения сильфона 13.

translator
Houpací sestava se skládá z nosných prstenců 9 a 10, které jsou hermeticky připojeny k spalovací komoře a plynovodu (výstupu turbíny) které jsou vložky vnější chlazení toku 11 a 12 zobrazené také ve formě A. Měch 13 je umístěn uvnitř kardanovým prstencem 14 Kardanový kroužek 14 skrze závěsy 15, tvořící dva otočné závěsy, je spojen pomocí konzol 16 a 17 s nosnými prstenci 9 a 10.

Uvnitř měchu 13 má dvě skořepiny 18 a 19, z nichž každý je orgánem otáčení a konzoly připojené příslušně k jedné z uvedených nosných prstenců, při kterém se volný konec pláště 18 vytvořena jako čep s kulovým koncem 20 a je namontována s vůlí "a" v plášti 19. Střed osy koule s kulovým koncem 20 je umístěn na ose otáčení kamery. Velikost specifikované mezery je zvolena tak, aby zajistila průtok chladicí pracovní tekutiny (oxidačního činidla) nezbytný pro spolehlivé ochlazení vlnovce 13

je to teda za vymyslenosť... konštrukcia toho kardanu a hlavne "vlnovca" je doslova chuťovka - je poskladaný snáď z piatich špirálovitých prvkov (a bohvie koľkých kusov)

[upraveno 2.2.2019 18:57]
 
02.2.2019 - 19:37 - 
Ještě jedno, lehce doplněné srovnání.

 
03.2.2019 - 08:50 - 
 
04.2.2019 - 09:58 - 
 
04.2.2019 - 10:00 - 
 
04.2.2019 - 10:00 - 
To je cvrkot!
Zavesit, natankovat a podme.
Nadhera.
 
04.2.2019 - 11:09 - 
hmm. NSF spekuluje preco ten plamen chytil nazelenalu farbu tesne pred vypnutim.
Bud je to saturovana CCD kamera, alebo horiace zelezo
 
<<  76    77    78    79    80    81    82  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.199855 vteřiny.