Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  110    111    112    113    114    115    116  >>
Téma: SpaceX Starship / BFR / BFS / MCT / ITS - Interplanetary Transport System
29.9.2019 - 05:01 - 
Tak bezva, spousta zajímavých informací. Jako lidi příští rok nahoru v SS - to je myslím mimo. Ale zaujala mě ta metoda (už nejen zde diskutovaná) výroby pláště vyšších Mk SS a SH z "nekonečného" svařovaného pásu nerezu, který budou průběžně tvarovat podle potřeby a pak to prostě fiknou na délku
Dále je zásadní informace o budoucím (a brzkém)použití "horkých" manévrovacích trysek, mimojiné aby mohli provádět otočku před dosednutím (kterou Raptory přetočí/přešvihnou a musí se vracet) bez využití klopení Raptorů.
Dále, že věří že FAA nebude prudit při tom 20 km (taky jednou blekotnul sixty fájv nebo kolik? Nebylo mu rozumnět) letu.
A spousta dalšího, diskuze byla dnes super.
 
29.9.2019 - 05:32 - 
Trubky se šroubovicovým svarem mají vyšší kvalitu a pevnost, jen ten průměr trubky je 9 metrů. Dá se použít svařovací automat, kvalita svaru je někde jinde.
Někdo někde ale psal, že materiál stěn SpaceX tvaruje do oblouku za studena při velmi nízkých teplotách, což by znamenalo to stejné vybudovat v místě montáže, navíc tloušťka stěny se prý mění, to se dá ale vyřešit.

citace:
Tak bezva, spousta zajímavých informací. Jako lidi příští rok nahoru v SS - to je myslím mimo. Ale zaujala mě ta metoda (už nejen zde diskutovaná) výroby pláště vyšších Mk SS a SH z "nekonečného" svařovaného pásu nerezu, který budou průběžně tvarovat podle potřeby a pak to prostě fiknou na délku
 
29.9.2019 - 05:40 - 

Začiatok 15:30,

 

____________________
Lamid
 
29.9.2019 - 07:34 - 
Článok od Michael Baylor na nasaspaceflight.com:
https://www.nasaspaceflight.com/2019/09/spacex-musk-update-starship-program/

 

____________________
Lamid
 
29.9.2019 - 08:23 - 
tak... zase az tak vela noveho som sa nedozvedel

Hadam najvacsie zistenie je, ze tie zvarene kruhy na Floride nie su Superheavy, ale zrejme dalsia iteracia Starshipu
 
29.9.2019 - 08:32 - 
a tie kormidlonohy na SH podla mna skrtnu, nedavaju zmysel. Pri navrate budu zhorsovat stabilitu a nohy sa daju urobit aj lahsie. 
29.9.2019 - 09:49 - 
citace:

Hadam najvacsie zistenie je, ze tie zvarene kruhy na Floride nie su Superheavy, ale zrejme dalsia iteracia Starshipu


To je zjištění jen pro tebe. Na Twitteru všichni o Mk1 a Mk2 mluví už min. měsíc...
 
29.9.2019 - 09:50 - 
citace:
citace:

Hadam najvacsie zistenie je, ze tie zvarene kruhy na Floride nie su Superheavy, ale zrejme dalsia iteracia Starshipu


To je zjištění jen pro tebe. Na Twitteru všichni o Mk1 a Mk2 mluví už min. měsíc...


precitaj si este raz co som napisal...
 
29.9.2019 - 09:52 - 
kruhy...

 
29.9.2019 - 09:54 - 
citace:
a tie kormidlonohy na SH podla mna skrtnu, nedavaju zmysel. Pri navrate budu zhorsovat stabilitu a nohy sa daju urobit aj lahsie.


Tak i pokud vyjdeme z toho, že na startu těch 5000t ponese něco jiného, než ty nohy, tak pořád je tu prázdný Superheavy, který bude vážit stovky tun. A udělat skládací nohy, které unesou stovk tun, by asi nebylo úplně triviální. Takže pokud mají teď pocit, že se jim vyplatěj noho-ploutve, tak to asi mají rozmyšlený.
 
29.9.2019 - 09:55 - 
citace:
kruhy...




Jo, no tak to budiž. Tak to bude asi Mk3 :-) Elon něco vykládal, že použijou jen jediný do kruhu svařený plát plechu, místo toho dosavadního steampunku.
 
29.9.2019 - 10:17 - 
Elon něco vykládal, že použijou jen jediný do kruh
u svařený plát plechu, místo toho dosavadního steampunku.


Chápu to tak, že
až Mk5, který má letět až do kosmu,
bude svařovaný automatem v hale z "nekonečného" pásu plechu.
 
29.9.2019 - 10:21 - 
citace:
A udělat skládací nohy, které unesou stovk tun, by asi nebylo úplně triviální. Takže pokud mají teď pocit, že se jim vyplatěj noho-ploutve, tak to asi mají rozmyšlený.


Mk1 ma 200t, co tiez nie je malo, a nohoploutve nahradili siestimi nozickami. Zmeny designu su druhe meno SpaceX, to uz sme si zvykli

citace:

Elon něco vykládal, že použijou jen jediný do kruhu svařený plát plechu, místo toho dosavadního steampunku


no za to tiez nedam ruku do ohna, viete si predstavit stacanie trubky takychto rozmerov? Potrebovali by podobne pripravky ako NASA na zvaranie prveho stupna SLS, a to pri ich harmonograme moc nepasuje.
Opytam sa inak - preco touto metodou este nezvaraju ovela mensi Falcon9? Pokial viem stale ho zvaraju zo stocenych segmentov...

Takze - moj odhad - SS a SH sa budu vyrabat ako F9, zo segmentov. Zrejme budu casom vyssie ako tie na Mk1, a budu stocene z jednoho pasu. Ale metodu "hajzlovej rulicky" asi nakoniec nepouziju
 
29.9.2019 - 10:37 - 
este k tomu Brindestinovi: Neviem ako vy, ale ja z toho citim alabamu. Mozno mal neprijemny telefonat, kde mu bolo vysvetlene ze jedina akceptovatelna forma dobyvania vesmiru je ta vylobovana v kongrese.

A co ma chudak chlapec robit? Tak aspon napisal nezmyselny tweet.
 
29.9.2019 - 11:19 - 
Jestli myslíme stejnou část prezentace ohledně toho stáčení plechů, tak já jsem Elonovi rozumněl něco jiného. Dnes je každý prstenec svařený ručně z několika segmentů. Napříště chtějí každý prstenec jednoduše vytočit z jednoho kusu plechu a použít jen jeden automatický svar.
To dává smysl a tak nějak bysme si to asi představovali.
Nic o nekonečném pásu jsem tam neslyšel, ale mohl jsem se přeslechnout.
 
29.9.2019 - 11:42 - 
citace:
Jestli myslíme stejnou část prezentace ohledně toho stáčení plechů, tak já jsem Elonovi rozumněl něco jiného. Dnes je každý prstenec svařený ručně z několika segmentů. Napříště chtějí každý prstenec jednoduše vytočit z jednoho kusu plechu a použít jen jeden automatický svar.
To dává smysl a tak nějak bysme si to asi představovali.
Nic o nekonečném pásu jsem tam neslyšel, ale mohl jsem se přeslechnout.


a pravdu ty mas


1:09:20

to mi odlahlo...

to s tym stacanim z nekonecneho pasu sa tusim pytal niekto na twitteri, nejako sa mi to zlialo dohromady

Kazdopadne Mk3/4 uz budu ovela hladsie nez Mk1/2
 
29.9.2019 - 11:51 - 
nieco mi hovori, ze onedlho uvidime na twitteri vnutornosti Starshipu

 
29.9.2019 - 11:54 - 
citace:
Trubky se šroubovicovým svarem mají vyšší kvalitu a pevnost, jen ten průměr trubky je 9 metrů. Dá se použít svařovací automat, kvalita svaru je někde jinde.
Někdo někde ale psal, že materiál stěn SpaceX tvaruje do oblouku za studena při velmi nízkých teplotách, což by znamenalo to stejné vybudovat v místě montáže, navíc tloušťka stěny se prý mění, to se dá ale vyřešit.

citace:
Tak bezva, spousta zajímavých informací. Jako lidi příští rok nahoru v SS - to je myslím mimo. Ale zaujala mě ta metoda (už nejen zde diskutovaná) výroby pláště vyšších Mk SS a SH z "nekonečného" svařovaného pásu nerezu, který budou průběžně tvarovat podle potřeby a pak to prostě fiknou na délku


Len taka zujmavost na pripomenutie, z nerezovej ocele bol/ je pozvarany aj MIG-25
Nejake zabery z procesu su vidiet tu ( cca. 19 min.:40 sec.):

 
29.9.2019 - 12:00 - 
Na tých pripravených prstencoch na Floride tiež nie je vidno zvary. 
29.9.2019 - 12:03 - 
citace:
Na tých pripravených prstencoch na Floride tiež nie je vidno zvary.


Patrně provedli svar a začistili jej. Hlavně prstence dělali v dílně ne venku u moře.
 
29.9.2019 - 12:28 - 
citace:
A co ma chudak chlapec robit? Tak aspon napisal nezmyselny tweet.

Mně se nezdá tweet od Bridestine zcela nesmyslný, on říká:
Těším se na zítřejší oznámení Space X. Mezitím (na druhé straně) komerční loď je roky za termíny . NASA očekává stejnou úroveň nadšení (pozn. od komerčních firem) zaměřený na využití investic od plátců daní. Je čas předvést výsledky.

Bridestine do jisté míry zaměňuje příčinu za následek. Kdyby SpX musel u SS předat bezpečnostnímu výboru NASA nejdříve podrobnou technickou a technologickou dokumentaci, realizovat všechny jeho připomínky k materiálu, konstrukci každého kormidla SS,tepelné ochrany …, postupoval by asi stejně rychle jako komerční firmy. Nakonec SpX je v programu Commercial Crew komerční dodavatel pro NASA a vidí tyto problémy názorně. Při vývoji SS má naopak zatím úplně volné ruce a může dělat změny třeba každý den a zkoušet několik postupných prototypů vyrobených pod širým nebem jednoduchými prostředky.
 
29.9.2019 - 12:46 - 
citace:

Mně se nezdá tweet od Bridestine zcela nesmyslný, on říká:
Těším se na zítřejší oznámení Space X. Mezitím (na druhé straně) komerční loď je roky za termíny . NASA očekává stejnou úroveň nadšení (pozn. od komerčních firem) zaměřený na využití investic od plátců daní. Je čas předvést výsledky.



1. program CCrew zacal tym, ze mu skresali rozpocet a tieto peniaze presmerovali do SLS
2. Boeing dostal 2x vyssi rozpocet ako SpaceX, napriek tomu este nebol vo vesmire a ani nebude robit abort test
3. platcovia dani financuju aj orion (a to mnohonasobne viac!) a ten meska daleko viac ako CCrew. To iste plati o SLS. Tu sa vsak bavime o mnohonasobne vyssich sumach a meskaniach, ako cely CCrew dohromady.

Suma sumarum, hovorit u SpaceX o nedostatku nadsenia a case predviest vysledky je nezmysel od zaciatku do konca. Brindestine by mal Muskovi zadnicu bozkavat za CrewDragon a jeho sucasny stav pripravenosti.
 
29.9.2019 - 13:40 - 
citace:

Brindestine by mal Muskovi zadnicu bozkavat za CrewDragon a jeho sucasny stav pripravenosti.


Nevím proč jako platící zákazník bych tohle měl dělat dodavateli, který je ve skluzu a tím neplní podmínky smlouvy
 
29.9.2019 - 13:44 - 
citace:
citace:

Brindestine by mal Muskovi zadnicu bozkavat za CrewDragon a jeho sucasny stav pripravenosti.


Nevím proč jako platící zákazník bych tohle měl dělat dodavateli, který je ve skluzu a tím neplní podmínky smlouvy


pretoze je v mensom sklze nez ostatni dodavatelia, ktorym platiaci zakaznik zaplatil dvoj az desatnasobok
 
29.9.2019 - 14:58 - 
citace:

2. Boeing dostal 2x vyssi rozpocet ako SpaceX, napriek tomu este nebol vo vesmire a ani nebude robit abort test.

Jenomže před tím poskytla NASA SpX neocenitelné vědomosti týkající se všech systémů kosmických lodí a samozřejmě nemalé peníze na vývoj nákladního Dragonu, který je obdobou CrewDragon.
 
29.9.2019 - 15:08 - 
Pro Muska dělá hlavně spousta odborníků, kteří původně pracovali v NASA a to jsou ty zkušenosti.
Boeing ale opravdu dostal cca 2x více nežli SpaceX- cca 12 mld USD, měl a asi stále má větší důvěru nežli SpaceX.
Samozřejmě o penězích rozhodují senátoři, kteří si kupují hlasy voličů.
Pokud se vše podaří, jak plánuje Musk, myslím, že se finanční podpora rychle převáží ke SpaceX. Musk má hlavně privátní sponzory: Yusaku Maezawa a další

citace:
citace:

2. Boeing dostal 2x vyssi rozpocet ako SpaceX, napriek tomu este nebol vo vesmire a ani nebude robit abort test.

Jenomže před tím poskytla NASA SpX neocenitelné vědomosti týkající se všech systémů kosmických lodí a samozřejmě nemalé peníze na vývoj nákladního Dragonu, který je obdobou CrewDragon.
[upraveno 29.9.2019 15:09]
 
29.9.2019 - 16:41 - 
Ještě mě zaujal na posledním videu ten startovací stůl. První stupeň přistál těsně vedle stolu na LZ a pak že by ho nahoru na stůl usadili jeřábem z rampy? 
29.9.2019 - 17:14 - 
citace:

Jenomže před tím poskytla NASA SpX neocenitelné vědomosti týkající se všech systémů kosmických lodí a samozřejmě nemalé peníze na vývoj nákladního Dragonu, který je obdobou CrewDragon.


Vedomosti poskytuje NASA kazdemu kto o to poziada - je to jej poslanie. Je to verejnopravna organizacia zriadena za ucelom rozvoja aerokozmickych technologii.

To ze SpaceX dokaze na tych poznatkoch stavat, kym Boe a LM len pytaju miliardy za znovuvyvinutie vyvinuteho (a este s meskanim) skutocne nie je problem SpaceX.

Co sa tyka penazi na dragon - tato skutocnost sa prejavila v prvom kole financovania ccrew, kde SpaceX nedostala nic, pretoze NASA uz predtym dala peniaze na dragona.
 
29.9.2019 - 17:46 - 
Mám trochu obavu o hmotnosť Starshipu. Ak má Mk1 hmotnosť 200 ton bez tepelného štítu a treba ísť dolu aspoň na 120 ton, je to fakt dosť. Kde by sa dalo ušetriť 80+ ton? Orbiter Space Shuttle mal 78 ton a s nádržou ET to bolo len 105 ton. 
29.9.2019 - 17:49 - 
citace:
Mám trochu obavu o hmotnosť Starshipu. Ak má Mk1 hmotnosť 200 ton bez tepelného štítu a treba ísť dolu aspoň na 120 ton, je to fakt dosť. Kde by sa dalo ušetriť 80+ ton? Orbiter Space Shuttle mal 78 ton a s nádržou ET to bolo len 105 ton.


Mk1 ma vraj hrubku steny 3-4mm. Chcu sa dostat na 1-2mm, alebo tak nejako.

Prve prototypy byvaju vzdy trochu predimenzovane. Akonahle budu poznat konkretne namahania draku, mozu zacat uberat.
 
<<  110    111    112    113    114    115    116  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.252616 vteřiny.