Je to jen protest - SpaceX může argumentovat, že test na jeden motor není ekvivalentní jednomu velkému startu, takže může vykonat za rok 12 explozí nebo nejmíň 24 zkušebních startů. Soudci v USA nejsou obvykle až tak připosraní, jak NovýJiřík spekuluje.
citace: Nevím, co to v daném případě bylo za loď, ale na tom nezáleží, návod k použití je tu jasně nalajnovaný.
alias Neviem ci to boli ekologovia, ALE MOHLI BY BYT!!!
Yamato, Yamato! Kde jsem napsal, že v tomto jednom konkrétním případě to mohli být "ekologové"? Sice opravdu mohli, takovou možnost musí až do vyvrácení akceptovat snad i sluníčkář, ale v principu na tom nezáleží. To, co je podstatné, je precedens.
Vím, že jsi velký sympatizant SpaceX, tohle máme společné, i když se jinak názorově výrazně lišíme, tak jsem zvědavý, jak se budeš tvářit, až si z toho někdo z těch "ochránců" opravdu vezme příklad.
Na Šumavě se tihle chuligáni svého času přivazovali ke stromům, aby se nemohly kácet. Tady stačí, když v ohlášeném čase startu vyplují s lodí.
precedens by to bol, keby ten niekto na tej lodke naschval vplaval do zakazanej oblasti, aby prekazil test.
Mas aspon jediny dokaz, ze to tak bolo?
Pretoze ak nie, tak si z uplne nesuvisiacej udalosti vyrobil "precedens", a nim sa teraz snazis tlct ekologov po hlave.
SpaceX neSpaceX, internet je dnes plny totalneho odpadu, zvastov a absolutnych nezmyslov. V snahe o zachovanie zdraveho rozumu sa preto hlavne snazim kazde tvrdenie posudit - naozaj to tak bolo? Co z toho sa realne stalo a co uz je "internetova nadstavba"? A co naozaj vyplyva z toho co sa realne stalo?
Realne sa stalo, ze tam vplavala lod. Nic viac nevieme. Dokonca ani ci to bola pricina prerusenia testu. Precedens, slnieckari a ekoteroristi, to uz je tvoja nadstavba
Problém môže byť aj v tom, že fanúšikovia sú fakt prepestrá zmeska, a nájdu sa medzi nimi aj fakt divný týpci. Futbalové kluby o tom vedia svoje.
Trump Supporters Photobomb Dragon Recovery http://nasawatch.com/archives/2020/08/trump-supporter.html [upraveno 5.8.2020 10:34]
Ten problém nezmizí a bude IMHO stále častější. Fakt by měli změnit podmínky pro NOTAM a NOTMAR. Vpluješ tam, vletíš tam? Fajn. Ale přestává pro tebe fungovat pojištění a jsi tam na vlastní riziko.
Hezké video k výrobě paliva na Starbase a nejen tam. Výroba kysliku 250 tun díky větrným elektrárnám a plynu. Mají co dělat.
Rozviji to vydané dokumenty na FAA z 16.9..
Draft Assessment Programmatic for Starship/Super Program at Launch Site September the in 2021 Environmental the SpaceX Heavy Launch SpaceX Boca Cam
Na netu.
Začíná plnění nádrží. 1 nádrž 40-60 aut.
Dohromady by sedm hlavních nádrží farmy mělo být schopno uložit zhruba 2400 tun (5,3 M lb) kapalného metanu (LCH4), 5400 tun (12 M lb) kapalného kyslíku (LOx) a 2600 tun (5,7 M lb) dusíku (LN2). https://www.teslarati.com/spacex-starship-orbital-launch-site-propellant-delivery/
10400 tun kapaliny/ 20 tun jedno auto dává 520 automobilů vysoce rizikové činnosti.
Je třeba uznat, že tempo, které nasadil Musk ve výrobě stupňů, motorů, tanků paliva, obslužné věže je nevídané. Snad to kdysi bylo jen u závodů mezi IBCM SM-68 Atlas a R7, Mercury a Vostok, Saturnu 5 a N1, STS a Energia/Buran. Zvláště u N1 je neuvěřitelné, co všechno museli vybudovat a dopravit do pusté stepi.
Budování Starbase je ještě rozsáhlejší. Doufejme, že to vše povede k velkému úspěch, ne naopak.
Čas jsou peníze. To ví každý. A směr má EM výborný.
Presto pro let k Měsíci,Marsu atd... je potřeba stabilní PP elektrárna a zkapalňování. Těch letů bude x. Bohužel toto je na delší dobu a více takovych kosmodromů na Zemi.
[upraveno 6.11.2021 14:33]
Na diskusi https://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=52656.720
píší, že snad budou povoleny 3 zkušební lety s+b a 5 standardních ročně. Navíc NASA může povolit lety v rámci HLS. Řeší samozřejmě hromady trucků s palivem. Nedivím se. Nová silnice do přístavu Bronsville to vyřeší. [upraveno 7.11.2021 15:06]
To píše diskutující dglow, jehož věta začíná slovy "pokud si vzpomínám správně". Pročetl jsem si tedy znovu návrh povolení FAA a nic takového tam není. Je tam pouze uvedena maximální startovní frekvence pět orbitálních startů ročně.
citace 7.11.2021 - 15:01 - petrpetr:
Navíc NASA může povolit lety v rámci HLS.
Jeden diskutující se na to ptá a druhý mu hned odpovídá, že pro komerčně pořizované lety to NASA nedělá. Že tedy musí mít licenci FAA.
citace 7.11.2021 - 15:01 - petrpetr:Řeší samozřejmě hromady trucků s palivem. Nedivím se. Nová silnice do přístavu Bronsville to vyřeší.
Jeden diskutující v diskusi navrhl silnici do přístavu Brownsville podél pláže.
Mimochodem, co by se stalo, kdyby S20/B4 odstartoval, FAA neFAA? K jakým scénářům by to mohlo vést? Myslím reálně, ne podle nějakých papírových nařízení, která mají zhruba tak cenu toaletního papíru.
citace 9.11.2021 - 13:08 - NovýJiřík:Mimochodem, co by se stalo, kdyby S20/B4 odstartoval, FAA neFAA? K jakým scénářům by to mohlo vést? Myslím reálně, ne podle nějakých papírových nařízení, která mají zhruba tak cenu toaletního papíru.
Toho, kdo vydal rozkaz ke startu bez povolení FAA a jeho přímé podřízené by zatkla FBI pro obecné ohrožení, domácí terorismus nebo něco podobného. A pěkně dlouho by žádný další let nebyl. Bez štemplu se létat nedá.
Let jednoho SN nebyl úplně čistý z pohledu FAA a bylo to s výbuchem. Myslím že to byla SN 8. Lety by byly pozastaveny. Záleželo by na následcích. Ty by nemusely být žádné. Jen by neplatilo pojištění na 500 mio usd.
U nás se řlp+ ucl zabývá i přistáním vrtulníku mimo helioport a létají pokuty.
Jsem optimista, že se poletí letos. Nádrže jsou plneny. Stavět další prototypy mohou.
Vůbec ti nerozumím - FAA má slyšení o povolování dalších letů a EIA. To ale neznamená, že by SpaceX přišla o stávající povolení 5 letů ročně. To už mají schválené.