Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  1    2    3    4    5  >>
Téma: Provoz SpaceX
16.6.2014 - 15:34 - 
Teď jsi mně dostal. Já si myslel, že USAF je dcerka DoD, stejně jako NRO. Půjdu to pozjišťovat. 
10.7.2014 - 15:17 - 
Netýká se to přímo provozu, spíš vývoje, ale je to docela zajímavá informace, takže přidám ji sem.
Ve SpaceX pracuje první rodilý Čech - David Pavlík (33), který v předchozí kariéře prošel Microsoftem, Amazonem a Netflixem.
U Muska má na starosti zrychlení zpracování naměřených dat. Cool!

http://connect.zive.cz/clanky/cech-ktery-ve-spacex-vypousti-rakety-do-vesmiru/sc-320-a-174519/default.aspx#utm_medium=selfpromo&utm_source=zive&utm_campaign=RSSfeed
 
10.7.2014 - 16:14 - 
Takze uz vieme na koho nadavat, ked cakame na video tyzden  
11.7.2014 - 22:22 - 
USAF certifikovali F9 jako launch systém, který se může ucházet o EELV zakázky.

The Air Force has certified SpaceX's Falcon 9 launch system as having conducted three successful flights, a prerequisite for companies seeking to win business from the Air Force's Evolved Expendable Launch Vehicle (EELV) Program.
Under Air Force standards, SpaceX is already qualified to compete for EELV missions, but SpaceX must also be certified by the Air Force before any contract can be awarded to the company. Meeting the criteria for successful flights is a key milestone in the certification process.
 
11.7.2014 - 22:42 - 
ak je to pravda, tak:
to v podstate znamená, že žaloba spacex na usaf z pred pár mesiacov v súvislosti s tým block-buy pre ula... je neopodstatnená... (pretože spacex nemali splnenú ani podmienku pre to, aby sa vôbec mohli uchádzať o náklad)

aký to má dátum vlastne? dnešný?

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
11.7.2014 - 23:00 - 
Musk to při žalobě taky říkal, že v okamžiku block buy ještě nebyli certifikovaní, ale zbývalo počkat pár měsíců a mohli se do soutězě zapojit a přinést konkurenční tlak na cenu.

Datum asi dnes, info je od Chrise tady: http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=35157.msg1225077#msg1225077
 
11.7.2014 - 23:07 - 
ak som to dobre pochopil, neboli certifikovaní, ale všetky technické podmienky mali splnené a boli v procese spracovania dát.
T.j. technicky vzaté ich USAF nemusela vziať do súťaže, ale v rámci fair-play by asi bolo vhodnejšie tých pár mesiacov počkať. Som zvedavý ako sa s tým sudca vysporiada.
 
12.7.2014 - 08:36 - 
pozor...
to, čo MP pastol, neznamená, že spacex je certifikované na štarty s usaf nákladom... len to znamená, že usaf certifikovalo ich 3 štarty (čo je minimálna a nutná podmienka, ale nie postačujúca - čo sa inak píše aj v tom chrisovom poste) - táto časť znamená, že spacex sa môže zúčasťniť tendrov
spacex ešte musí splniť zvyšné techn. (a asi aj byrokratické) podmienky, aby mohli tie náklady vyniesť... ktoré zatiaľ nesplnili (a podľa chrisa splnia neskôr v tomto roku)

@MP:
vďaka

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
12.7.2014 - 08:45 - 
btw... ja mám poznámku inak:

ten block buy tender (alebo čo to je) bol vyhlásený v r. 2011... vtedy spacex boli ďaleko od certifikácie...
výsledky boli ohlásené v dec 2013

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
12.7.2014 - 09:44 - 
mno, vzhladom k tomu ze ULA zrejme nikdy nemuselo prejsty tymto certifikovanim certifikovanych startov po certifikacii... 
12.7.2014 - 09:52 - 
citace:
mno, vzhladom k tomu ze ULA zrejme nikdy nemuselo prejsty tymto certifikovanim certifikovanych startov po certifikacii...


atlas a delta boli viac-menej vyvinuté usaf... vlastné nosiče sú certifikované automaticky
[Edited on 12.7.2014 Agamemnon]

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
12.7.2014 - 10:07 - 
of course  
12.7.2014 - 10:26 - 
njn, tak nejak

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
12.7.2014 - 11:06 - 
Co je na tom nepochopitelneho. Ceetifikace = proveri se, ze vydavateli certifikatu vyhovuje z ruznych hledisek. Kdyz si vydavatel certifikace postavi vlastni vyrobek je zcela automaticky certifikovan, neb byl prvopla ove vyroben podle specifikaci.

Kdybyste vedeli co musi splnit vyrobce pitome elektricke loko, tak vam ty nesmysly ani neprijdou.
 
12.7.2014 - 11:07 - 
Originál info tady http://www.spacex.com/news/2014/07/11/air-force-certifies-falcon-9-flights 
12.7.2014 - 12:22 - 
citace:
Kdybyste vedeli co musi splnit vyrobce pitome elektricke loko, tak vam ty nesmysly ani neprijdou.


alebo medicínske výrobky už len medicínsky softvér, cez čo všetko musí prejsť a nielen finálny výrobok, ale aj celý proces vývoja
[Edited on 12.7.2014 Agamemnon]

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
12.7.2014 - 15:48 - 
okej - takže vysvetlenie, čo v skutočnosti znamená ten príspevok, čo MP pastol (z nsf):
- znamená to, že tie 3 štarty boli úspešné a dáta z nich môžu následne byť použité na certifikáciu nosiča
- tiež to znamená, že spacex môže súťažiť o náklady usaf, ale nemôže žiaden takýto náklad vyhrať, kým certifikácia nosiča nebude ukončená

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
12.7.2014 - 21:28 - 
okej, ďalšie info k certifikácií (voľný preklad):
- spacex mali možnosť vybrať si, ako bude falcon certifikovaný - mali možnosť vybrať si počet štartov, ktoré budú potrebovať na certifikáciu (dostali na výber 2, 3, 6 a 14) - čím menej štartov si zvolili, tým viac techn. doku. a papierov musia poskytnúť...
- spacex si zvolili 3, dostali ku tomu pred podpisom procesu dokument obsahujúci podrobný zoznam vecí, ktoré bude usaf potrebovať, takže vedeli do čoho idú pred začatím procesu - dokument má cez 200 strán
- usaf očakáva, že cert. nebude ukončená skôr ako cca marec 2015

via
http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=35157.msg1225394#msg1225394

moja pozn.:
- ku tomu 200 stranovému dokumentu - ak ide o štandardný formát, tak povedzme 150 strán je relevantných, 50 strán sú blbosti okolo
- ako tomu rozumiem, nejde len o veci týkajúce sa samotného nosiča, ale aj procesov okolo, napr. kontroly kvality

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
12.7.2014 - 21:57 - 
citace:

- ako tomu rozumiem, nejde len o veci týkajúce sa samotného nosiča, ale aj procesov okolo, napr. kontroly kvality



tyka sa to aj kontroly tesnosti tlakovacieho systemu?
 
14.7.2014 - 10:13 - 
citace:
Ve SpaceX pracuje první rodilý Čech - David Pavlík (33), který v předchozí kariéře prošel Microsoftem, Amazonem a Netflixem.
U Muska má na starosti zrychlení zpracování naměřených dat.

David Pavlík je v těchto dnech v ČR.
Zítra bude mít v Praze takové posezení/přednášku na téma zkušenosti s prací v Silicon Valley. Předpokládám, že o SpX promluví taky.
Kdo by měl zájem, lze se přihlásit tady: http://www.eventbrite.com/e/silicon-valley-companies-and-families-tickets-12238215833

David and Miska will talk about their experiences in Silicon Valley, high tech companies, high tech crowd and what it takes to be one happy "geek" family. Come and learn that Netflix's "Freedom and Responsibility" is not only a great company culture, but also a great lifestyle. David will talk about little details that help you progress in your career (or business) and Miska will tell you about running "the Pavlik's show" and how to make kids and family happy while living with a geek.
 
14.7.2014 - 16:49 - 
citace:
Elonův Dassault Falcon 900 s imatrikulačkou N900SX by měl spolu s dalšími letouny a loděmi hlídkovat v oblasti měkkého přistání 1.stupně.

Btw. nás čechy může potěšit fakt, že Elon je také vlastníkem tohoto L-39.

 
16.7.2014 - 10:52 - 
citace:
David Pavlík je v těchto dnech v ČR. Zítra bude mít v Praze takové posezení/přednášku na téma zkušenosti s prací v Silicon Valley. Předpokládám, že o SpX promluví taky.
Tak posezení proběhlo, většina otázek se týkala spíš práce v předchozích IT korporacích a životě na západním pobřeží.
Jelikož David do SpX nastoupil teprve na začátku června a poslední 2 týdny strávil v Čechách, tak zatím mnoho "hloubkových" informací neměl, spíš jen první dojmy.
Nicméně přislíbil, že se pokusí zodpovědět naše případné dotazy, pokud to nebude v rozporu s ITARem, který musí pochopitelně striktně dodržovat.

Takže přátelé, pokud máte nějaké otázky na prvního českého insidera, tak sem s nimi.
Jen připomenu, že Davidova role v IT je Software Automation Program Manager, takže cosi nad/mezi jednotlivými vývojářskými týmy, přičemž jeho hlavním úkolem je přispět ke zkvalitnění a hlavně urychlení zpracování naměřených terabajtů dat z pozemních testů a kosmických letů.
 
24.7.2014 - 13:33 - 
Někteří zaměstnanci SpX dnes oznamují, že byly propuštěni, podobně jako přibližně 10% dalších zaměstnanců. Zdůvodněno redukcí nákladů.
Více na NSF http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=35254.0
 
24.7.2014 - 13:37 - 
To je decela nepříjemné - takové prudké "snižování nákladů" bývá známkou, že jde projekt do kopru. Bohužel jsem zažil... 
24.7.2014 - 13:50 - 
Jít "do kopru" bych SpX ještě neviděl, ale něco se tam rozhodně děje.
V předchozích letech mohutně nabírali (3800+) a toto pondělí se HC křivka ocitla v bodě zlomu.
Redukcí byly údajně postiženy všechny hlavní střediska: Hawthorne, Cape, McGregor a Vandenberg.

Je možné, že to souvisí s nedávným prohlášením, že znovupoužitelnost 1.st je téměř jistě možná, což by mělo znamenat nižší potřebu výroby nových stupňů, méně testování, atd.
Nebo taky výsledek ročního (pololetního) performance review a rozloučení se s postradatelnou 1/10 osazenstva.

Na druhou stranu, na webu SpX se stále inzeruje mnoho otevřených pracovních pozic. http://www.spacex.com/careers/list
 
24.7.2014 - 14:31 - 
Poslal jsem pár dotazů na českého SpX insidera. Uvidíme, jestli info potvrdí, popřípadě ještě upřesní.
HR informace sice ITARu asi nepodléhají, ale citlivé firemní údaje to samozřejmě jsou...
 
24.7.2014 - 14:34 - 
To určitě.
Američani jsou na takové věci hóóódně citliví - snad insider ví co může pustit, aby se z něj nestal outsider...
Časem se to podstatné dovíme.
 
24.7.2014 - 14:51 - 
Moze to suvisiet s ukoncenim nejakych aktivit (vyber kozmodromu? vyvoj dacoho?) taktiez to moze byt uplne obycajny personalny audit... Nezabudajme ze spx dava za odlozene starty zlavu, t.j. prijmy mozu byt pod planom...

Kazdopadne podla tohto meritka by isla do kopru kazda tretia firma ;-)
 
24.7.2014 - 16:13 - 
tak diskusia na nasaspaceflight uzavreta Chrisom dokedy sa nebude vediet viacej informacii.

Kazdopadne len par poznamok z fora co ma zaujali:
- V USA sa to zda byt bezny sposob ako obmenit ludi ktory nestihaju pretoze ked ich chcu vyhodit pre slabe vysledky jednotlivo tak to musia zdokumentovat, dokazovat atd ked vyhadzuju plosne pre zle vysledky firmy (moze to byt len ze nedosiahli odhadovany zisk v tom roku) tak nemusia toto riesit a mozu vyhodit kazdeho bez dovodu.
- Je to vyhodnejsi sposob vyhodenia pre zamestnanca aj pre zamestnavatela (nejake danove ulavy + podpora v nezamestnanosti)
- SpaceX ma stale cez 360 otvorenych pozicii
- 10% je len interna suskanda, Chris predpoklada ze to bolo menej
- vyhadzovalo sa na vsetkych poziciach a lokalitach
- taketo vyhadzovy sa robia uplne bezne, neni to ziadna mimoriadna situacia v USA
 
24.7.2014 - 17:45 - 
Pokud to nebylo těch zmiňovaných 10%, tak odvolávám co jsem odvolal. 
<<  1    2    3    4    5  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.139898 vteřiny.