Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  4    5    6    7    8    9    10  >>
Téma: Provoz SpaceX
06.1.2015 - 11:14 - 
Byl jsem proti Muskovi zaměřený a musím říct, že stále jsem. Ale na druhou stranu umí krásně rozvířit vody a přitáhnout investory.
Čemu ale nevěřím jsou jim proklamované číástky. V podstatě je to start up, takže zatím nemusí skládat účty a prokazovat rentabilitu, ta přijde později. Stejně je to i s jeho tesla vozy. Zatím je vše rozvojové, nové a neusazené. Jestli se na tom dá vydělat se ukáže později, ale teď je důležité u toho být ...
Takže je to v podstatě vystřelená raketa letící do oblak doufající že jí nedojde palivo, než dosáhne oběžné dráhy ...
A síla SpaceX koncepce se ukáže až po prvních nehodách a po zavádění bezpečnostních opatření. Protože právě tato opatření dělají ostatní firmy dražší ...
A ještě poznámka, právě proto musel být kontrakt CCtCap přiklepnutý i dražšímu, ale spolehlivějšímu (ze současného pohledeu) partnerovi.
 
06.1.2015 - 12:27 - 
Značný problém v Muskovo MCT vidím ve financování. Rakety F9 i F9H jsou víceméně vývojově skončeny a mohou postupně přinášet zisky z komerčních letů a F9 také z letů pro NASA a možná pro vojáky. U MCT budou obrovské vývojové náklady a ještě větší pro stavbu celé rakety, přeletového a přistávacího modulu a návratového modulu. Musk zřejmě uvažuje klasické pohony, což nemusí být nejlepší cesta. Bude možno odzkoušet raketu bez posádky? Asi těžko, nebyly peníze ani na zkušební start STS. Zatím si finančně nedovolily rozpracovávat přistání na Marsu ani USA, ani Rusko, ani ESA. Může to finančně zvládnout jeden podnik, když to nezvládají státy? Musel by dostat značnou injekci od NASA a ESA a proto zcela jistě zapojit mnoho amerických i evropských podniků. Myslím, že si to Musk dobře uvědomuje a jen aktivně dělá projektu propagaci nejen u kongresu ale i u veřejnosti a připravuje hlavně motory, které se případně hodí i pro jiné rakety. Bez přesvědčení veřejnosti a kongresu je takový projekt asi neuskutečnitelný jen z financování Space X a sponzorů.

Jinak je úžasné, jakým tempem se SpaceX vrhá do mnoha oblastí kosmonautiky, dokonce navrhuje i skafandry. Je to štika, která rozbouřila stojaté vody a proto jí většina lidí drží palce. [Upraveno 06.1.2015 PinkasJ]
 
06.1.2015 - 12:53 - 
citace:
Značný problém v Muskovo MCT vidím ve financování. Rakety F9 i F9H jsou víceméně vývojově skončeny a mohou postupně přinášet zisky z komerčních letů a F9 také z letů pro NASA a možná pro vojáky. U MCT budou obrovské vývojové náklady a ještě větší pro stavbu celé rakety, přeletového a přistávacího modulu a návratového modulu. Musk zřejmě uvažuje klasické pohony, což nemusí být nejlepší cesta. Bude možno odzkoušet raketu bez posádky? Asi těžko, nebyly peníze ani na zkušební start STS. Zatím si finančně nedovolily rozpracovávat přistání na Marsu ani USA, ani Rusko, ani ESA. Může to finančně zvládnout jeden podnik, když to nezvládají státy? Musel by dostat značnou injekci od NASA a ESA a proto zcela jistě zapojit mnoho amerických i evropských podniků. Myslím, že si to Musk dobře uvědomuje a jen aktivně dělá projektu propagaci nejen u kongresu ale i u veřejnosti a připravuje hlavně motory, které se případně hodí i pro jiné rakety. Bez přesvědčení veřejnosti a kongresu je takový projekt asi neuskutečnitelný jen z financování Space X a sponzorů.

Jinak je úžasné, jakým tempem se SpaceX vrhá do mnoha oblastí kosmonautiky, dokonce navrhuje i skafandry. Je to štika, která rozbouřila stojaté vody a proto jí většina lidí drží palce. [Upraveno 06.1.2015 PinkasJ]


zabudate ze SpX nie je statna firma ani agentura. Vyvoj F9 stal 1/4 toho, co by to stalo NASA. Dragon a ostatna technika na tom budu podobne.
SpX dostala znacne peniaze od NASA, dalsie peniaze dostane za Dragon V2. Spolu s komercnymi zakazkami je to celkom slusny cash-flow. Plus investicie zo sukromneho sektora...
Rozsah cinnosti SpX dava tusit ze peniaze maju a vedia ich vyuzivat velmi efektivne.
 
06.1.2015 - 12:54 - 
Jinak je úžasné, jakým tempem se SpaceX vrhá do mnoha oblastí kosmonautiky, dokonce navrhuje i skafandry.


Tie skafandre im nerobí niekto iný čo neznamená že sa na tom SpaceX nepodieľa?
 
06.1.2015 - 12:58 - 
Pokud neznáme náklady, reálné náklady, nelze porovnávat, za kolik to kdo udělá. SpX využil již ověřené postupy a techniku a díky tomu nemusel provádět spoustu testů. Jak říkám, pravá podstate SpX se ukáže po první vážné havárii. Zatím jsem rád, že víří vody a využívají finance v různých směrech ...

A ještě nemyslím si, že hlavní výhoda soukromý versus NASA je ve snížení nákladů,a le hlavně v tom, že je tam někdo, kdo na svou zodpovědnost řekne, kudy se vydat ... to je u NASA lehce problematické ... a to je hlavní výhoda soukromého sektoru .. a zároveň i jeho největší nevýhoda ...

citace:
zabudate ze SpX nie je statna firma ani agentura. Vyvoj F9 stal 1/4 toho, co by to stalo NASA. Dragon a ostatna technika na tom budu podobne.
SpX dostala znacne peniaze od NASA, dalsie peniaze dostane za Dragon V2. Spolu s komercnymi zakazkami je to celkom slusny cash-flow. Plus investicie zo sukromneho sektora...
Rozsah cinnosti SpX dava tusit ze peniaze maju a vedia ich vyuzivat velmi efektivne.
 
06.1.2015 - 13:22 - 
citace:
Byl jsem proti Muskovi zaměřený a musím říct, že stále jsem. Ale na druhou stranu umí krásně rozvířit vody a přitáhnout investory.
Čemu ale nevěřím jsou jim proklamované číástky. V podstatě je to start up, takže zatím nemusí skládat účty a prokazovat rentabilitu, ta přijde později.
Véno, je to trošku jinak.
SpaceX je zisková (rentabilní) firma už pár let a má velký potenciál i pro obchodníky s akciemi. Jen ještě není veřejně obchodovatelná. A to proto, aby Musk mohl o vytvořeném zisku rozhodovat sám (spolu s úzkou skupinou investorů) a nerozhodovala o tom valná hromada akcionářů, nebo představenstvo akciové společnosti.

Jako CEO privátní firmy může Musk rozhodnout, že 95% zisku půjde do vývoje nových technologií pro vícenásobně použitelný transportní systém pro kolonizaci Marsu. A to je dlouhodobý záměr, bez krátkodobého návratu investic.
Pokud by byla SpX veřejně obchodovatelná akciovka, tak by mu to její orgány nikdy nedovolily. Akcionáři by prosazovali maximalizaci krátkodobého zisku a jeho vyplacení v dividendách, nebo zvýšení ceny akcií.
 
06.1.2015 - 13:39 - 
citace:
Pokud neznáme náklady, reálné náklady, nelze porovnávat, za kolik to kdo udělá.


NASA pozna realne naklady svoje aj SpX. Udaj o 1/4 pochadza z NASA.

citace:

SpX využil již ověřené postupy a techniku a díky tomu nemusel provádět spoustu testů.



tato mantra sa toci na forach stale dokola, ale vo svojej podstate je to nezmysel. Ktora technika z F9 je overena? NASA niekedy vyrabala motor Merlin? Alebo motory Draco pre Dragona? Alebo kabinu Dragon? Pokial viem tak nie.
A ked to otocime naopak - co z toho co robi NASA nie je este vyskusane a overene? NASA pouzivala vodikove motory v Saturnoch aj v STS. S Avcoatom aj s keramickymi dlazdicami ma bohate skusenosti. Kabiny tvaru apolla/orionu zvladla pred polstorocim. Co takeho teraz vyvija, co je tak strasne neoverene, ze jej to dviha naklady o 3/4?
 
06.1.2015 - 13:46 - 
citace:
SpX využil již ověřené postupy a techniku a díky tomu nemusel provádět spoustu testů. Jak říkám, pravá podstate SpX se ukáže po první vážné havárii.
No, pokud se ti 12 test standů na základně McGregor o rozloze cca 1500 hektarů zdá málo, tak bych rád věděl s kým tento 12 let se rozvíjející "startup" chceš porovnávat.
Pravá podstata SpX se projevuje už od roku 2006 (první start F1) - inovace, vysoké tempo rozvoje a směřování za jasným cílem.
 
06.1.2015 - 14:12 - 
Véno, je to trošku jinak.
SpaceX je zisková (rentabilní) firma už pár let a má velký potenciál i pro obchodníky s akciemi. Jen ještě není veřejně obchodovatelná. A to proto, aby Musk mohl o vytvořeném zisku rozhodovat sám (spolu s úzkou skupinou investorů) a nerozhodovala o tom valná hromada akcionářů, nebo představenstvo akciové společnosti.

Jako CEO privátní firmy může Musk rozhodnout, že 95% zisku půjde do vývoje nových technologií pro vícenásobně použitelný transportní systém pro kolonizaci Marsu. A to je dlouhodobý záměr, bez krátkodobého návratu investic.
Pokud by byla SpX veřejně obchodovatelná akciovka, tak by mu to její orgány nikdy nedovolily. Akcionáři by prosazovali maximalizaci krátkodobého zisku a jeho vyplacení v dividendách, nebo zvýšení ceny akcií.


Nič v zlom Mirku ale o niektorých veciach resp. tvrdeniach už dlho pochybujem a nie som s nimi stotožnený.
OK, víziou a cieľom Muska je letieť na Mars t.j. v takom prípade SpaceX nie je firma primárne určená na generovanie zisku ale na splnenie Muskových snov. Let na Mars neprinesie SpX ani cent zisku - naopak, zhltne každý USD zisku vygenerovaný letmi F9 resp. FH pri komerčných letoch a ešte bude potrebovať ďalšie desiatky miliard z iných zdrojov pretože zisky SpX nebudú postačovať na realizovanie takého obrovského projektu. Ja osobne pochybujem, že akcionári SpX vrazili svoje peniaze do firmy iba preto, aby splnili Muskov sen. Jedine že sú to podobní "snílkovia" ako Musk ale tomu neverím - podľa mňa to sú tvrdí obchodníci ktorých zaujíma zisk a nie nejaký vzdialený Mars. Ak teda každý investor dostane svoj podiel na zisku vygenerovaný komerčnými letmi SpX, koľko USD ostane Muskovi? Veď SpX bola po treťom neúspešnom lete F1 na pokraji bankrotu takže keď Musk hľadal investorov do bankrotujúcej firmy, bol to on kto sa musel plaziť pred potenciálnymi investormi a nie naopak. V dobe pred krachom mal Musk nula USD na účte ale know-how, potenciálni investori mali milióny USD na účte ale žiadne know-how o letoch do vesmíru. Neviem si predstaviť, že v tom čase oblboval investorov vizionárskými letmi na Mars. Ak ich chcel presvedčiť, musel argumentovať komerčnými GEO letmi max. do 35000km nad Zemou a nie ku Marsu.
Suma sumárum - veľmi by ma zaujímal názor Muskových spoluinvestorov na jeho vízie na let na Mars. Jedine že by to bolo pre nich super PR.

PS
Som zvedavý čo sa stane, ak SpX emituje akcie na burze. V takom prípade pôjde investorom akcií hlavne o zisk SpX a nie o vízie "nejakého Muska"

 
06.1.2015 - 14:35 - 
Hoci SpaceX veľmi fandím, tiež sa mi to s tou jeho víziou o kolonizácii Marsu veľmi nevidí. Naozaj by ma zaujímalo, do akej miery to myslí vážne a do akej miery je to len PR oblb. A hlavne ako to prezentuje pred investormi. Každopádne som na ten ich MCT veľmi zvedavý a potešila ma informácia, že ho chcú do konca roka predstaviť verejnosti. Dostať 100 ton na povrch Marsu. Fuh. V najbližších dekádach skôr sci-fi ako realita. [Upraveno 06.1.2015 Erakis] 
06.1.2015 - 14:39 - 
A proč myslíte, že kolonizace Marsu nepřinese zisk?

V historii je zatím jediný příklad podobné kolonizace z ničeho, a ten se "investorům" vrátil tisícinásobně ....
 
06.1.2015 - 14:43 - 
citace:
OK, víziou a cieľom Muska je letieť na Mars t.j. v takom prípade SpaceX nie je firma primárne určená na generovanie zisku ale na splnenie Muskových snov. Let na Mars neprinesie SpX ani cent zisku - naopak, zhltne každý USD zisku vygenerovaný letmi F9 resp. FH pri komerčných letoch a ešte bude potrebovať ďalšie desiatky miliard z iných zdrojov pretože zisky SpX nebudú postačovať na realizovanie takého obrovského projektu.
Ale pozor, tady nikdo nemluvil o tom, že SpX bude dopravovat náklad a pasažéry na Mars zadarmo!
Elon opakovaně prohlásil, že by se díky vícenásobně použitelné architektuře chtěl dopracovat k ceně letenky 1/2 mil USD, aby si ji mohl dovolit "téměř každý". Jestli se mu na tuto cenu podaří dostat, to neví ani on sám. Ale cíl má.
Nechápejte prosím jeho cíl jen jako splnění osobního snu. EM chce vybudovat dopravní systém, který bude prodávat/pronajímat, ne stavět jen pro vlastní potěšení.
 
06.1.2015 - 14:50 - 
V historii je zatím jediný příklad podobné kolonizace z ničeho, a ten se "investorům" vrátil tisícinásobně ....

A to je ???
 
06.1.2015 - 15:03 - 
Ale pozor, tady nikdo nemluvil o tom, že SpX bude dopravovat náklad a pasažéry na Mars zadarmo!
Elon opakovaně prohlásil, že by se díky vícenásobně použitelné architektuře chtěl dopracovat k ceně letenky 1/2 mil USD, aby si ji mohl dovolit "téměř každý". Jestli se mu na tuto cenu podaří dostat, to neví ani on sám. Ale cíl má.
Nechápejte prosím jeho cíl jen jako splnění osobního snu. EM chce vybudovat dopravní systém, který bude prodávat/pronajímat, ne stavět jen pro vlastní potěšení.


OK, ale koľko bude mať Musk a jeho spoluinvestori rokov keď to všetko bude fungovať na komerčnej báze? Nebudú už v tom čase slintať na vozíkoch v domovoch dôchodcov?
Aby som nebol zle pochopený - ja patrím k tej skupine, ktorá absolútne drží palce Muskovi. Kiež by bolo takých Muskov viac. Ale na druhej strane, 2+2=4 takže nad niektorými Muskovými vyjadreniami iba nechápavo krútim hlavou.
 
06.1.2015 - 15:04 - 
citace:

A to je ???


Amerika
 
06.1.2015 - 15:05 - 
Myslím že myslí kolonizaci Ameriky, ale tam byla situace úplně jiná - dobré podmínky, dostupné zlato a stříbro, brambory, tabák, levní otroci po ruce. 
06.1.2015 - 15:22 - 
Iny pohlad na vec vznikne ked spacex sa bude nadalej darit - bude mat F9, FH, dragon + dragon v2, vsetko pekne zalietane, know-how pre znovupouzitelnost.. aku bude mat cenu spolocnost a podiel Muska v nej? Bude stacit predat teslu a nejake % zo spacex na kupu uz vyvinuteho MCT a v ramci PR akcie (ktora by neskutocne zvysila cenu spacex) sa nechat odviest na Mars? A potom predat zvysok akcii a nimi si zabezpecit dopravu tovaru na dalsich 10-15 rokov? To je mozno cela myslienka nerobim to pre peniaze ale aby som sa dostal na Mars. 
06.1.2015 - 15:22 - 
citace:
OK, ale koľko bude mať Musk a jeho spoluinvestori rokov keď to všetko bude fungovať na komerčnej báze? Nebudú už v tom čase slintať na vozíkoch v domovoch dôchodcov?
Skoro.
Jak už dřív EM několikrát prohlásil, důchod a stáří by chtěl strávit na Marsu. MCT vidí v provozu za 12 - 15 let. To mu bude +/- 60 let.
 
06.1.2015 - 15:27 - 
citace:
citace:
OK, ale koľko bude mať Musk a jeho spoluinvestori rokov keď to všetko bude fungovať na komerčnej báze? Nebudú už v tom čase slintať na vozíkoch v domovoch dôchodcov?
Skoro.
Jak už dřív EM několikrát prohlásil, důchod a stáří by chtěl strávit na Marsu. MCT vidí v provozu za 12 - 15 let. To mu bude +/- 60 let.

Neviem neviem,ale na jeho mieste by som pre istotu už teraz šetril v 2.dôchodkovom pilieri.
 
06.1.2015 - 15:31 - 
citace:
Neviem neviem,ale na jeho mieste by som pre istotu už teraz šetril v 2.dôchodkovom pilieri.
A kde je psáno, že už dávno nešetří?
Má 5 synů a jestli jsou po něm, tak počítám, že ve stáří nouzí trpět nebude.
 
06.1.2015 - 15:44 - 
ja len kukam jaki su tu experti na ziskovy potencial kolonizacie marsu na to ze to este nikto nikdy neurobil ste pani mudri jak radio

pripominam par dobovych nazorov - lietadla su len hracka pre dobrodruhov, pocitace v domacnosti nikto nevyuzije, elektrina je chybna investicia (JPMorgan starsi)...

zatial bola "kolonizovana" iba GEO, a to sakramentsky ziskovo, na to ze tam nic nie je, ani zlato, ani otroci, ani bavlna. Co prinesie kolonizacia vzdialenejsieho vesmiru mozeme dnes iba spekulovat, mozno nic a mozno prveho trilionara. V tom spociva risk v podnikani - neviete ako to dopadne. Ked to mate dopredu iste, nejde o podnikanie, ale o slovensky statny tender

 
06.1.2015 - 15:48 - 
Má 5 synů a jestli jsou po něm, tak počítám, že ve stáří nouzí trpět nebude.

Ak má 5 synov ktorí sú po ňom, tak potom sa má komerčný výskum vesmíru na čo tešiť.
 
06.1.2015 - 15:55 - 
citace:
Má 5 synů a jestli jsou po něm, tak počítám, že ve stáří nouzí trpět nebude.
Ak má 5 synov ktorí sú po ňom, tak potom sa má komerčný výskum vesmíru na čo tešiť.
Původně jich měl 6, ale první náhle zemřel po 10 týdnech. Zbývající jsou myslím 3 trojčata + 2 dvojčata. Všichni z prvního manželství. Osobní život měl zatím celkem "pestrý" http://en.wikipedia.org/wiki/Elon_Musk#Personal_life_and_opinions
 
06.1.2015 - 16:01 - 
citace:
Ked to mate dopredu iste, nejde o podnikanie, ale o slovensky statny tender
Dobře ty.
 
06.1.2015 - 16:57 - 
Tak tak, Ameriku jsem myslel, a na počátku tam to zlato, bavlna, ani otroci nebyli, Kolumbus se vrátil takřka s prázdnou, přesto už to nikdo nedokázal zastavit


co je na Marsu? No hlavně obrovský prostor pto to zjišťovat, co tam je

proč myslíte, že tam nejsou suroviny?

A nezapomínejte na to, že ten, kdo bude vlastnit obytné kopule, bude ten, kdo bude určovat pravidla

Zatímco v Americe pravidla určoval španělský král, na Marsu to bude ten, komu tam bude všechno patřit, kdopak to asi bude? že by Nasa


celé to není o tom dopravovat produkty zpět na Zem, ale založit svébytný svět, pokud přitom náhodou bude váš, jste šťastný člověk
 
06.1.2015 - 17:05 - 
možno nakoniec bude dôležitejšie to, čo na marse absentuje..
úrady a byrokracia..
 
06.1.2015 - 17:08 - 
citace:
Tak tak, Ameriku jsem myslel, a na počátku tam to zlato, bavlna, ani otroci nebyli, Kolumbus se vrátil takřka s prázdnou, přesto už to nikdo nedokázal zastavit


co je na Marsu? No hlavně obrovský prostor pto to zjišťovat, co tam je



doplnim - ako v pripade ameriky, tak v pripade marsu je najdolezitejsie to, co tam nie je - staty, byrokracia, vyparcelovane sfery vplyvu. To je ciastocne aj odpoved na otazku "preco mars, a nie pozemske puste?" - druha cast odpovede je moznost planetarnej katastrofy

citace:

proč myslíte, že tam nejsou suroviny?



doplnim - a ake suroviny su v silicon valley? ake su v japonsku?
najviac surovin je v rusku a nic z toho doba surovinova skoncila, teraz mame dobu informacnu, ak ste si pani nevsimli


 
06.1.2015 - 17:09 - 
však ano, od té doby, co králům kecá do řemesla parlament byrokracie neskutečně narostla  
06.1.2015 - 17:26 - 
Som zvedavý čo sa stane, ak SpX emituje akcie na burze. V takom prípade pôjde investorom akcií hlavne o zisk SpX a nie o vízie "nejakého Muska"


Jsou snad nějaké náznaky, že se něco podobného jako vstup na burzu chystá? Podle mne se tomu bude Musk bránit zuby nehty a bude SpaceX držet v roli "rodinné firmy".
 
06.1.2015 - 18:27 - 
citace:
Jsou snad nějaké náznaky, že se něco podobného jako vstup na burzu chystá? Podle mne se tomu bude Musk bránit zuby nehty a bude SpaceX držet v roli "rodinné firmy".
Jelikož je Elon zhruba 2/3 vlastníkem SpX, tak rozhodnutí kdy proběhne IPO záleží hlavně na něm.
Podle jeho slov k tomu nedojde dřív, než bude MCT v provozu - cesta ke kolonizaci Marsu prošlápnutá.
 
<<  4    5    6    7    8    9    10  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.149064 vteřiny.