Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  18    19    20    21    22    23    24  >>
Téma: Provoz SpaceX
14.1.2017 - 16:53 - 
mam pocit, ze vc.ru nepatria medzi muskovych fanusikov... 
15.1.2017 - 10:30 - 
Kdyý jsem dával info o hospodaření SpaceX očakával jsem komentáře nebo aspoň pocity ohledně hospodaření SpaceX.

Úvahy nad tím, jestli nějaký technicky orientovaný zpravodajský portál je, nebo není, první ne-lidský Muskův fanoušek, mě překvapily. (Pro pořádek, dle mne žádný portál není fanouškem, protože fanouškem může být jen člověk, nebo umělá inteligence na člověčí úrovni.)
 
15.1.2017 - 10:44 - 
Z diskuze téhož portálu (pod článkem o aktuálním startu https://vc.ru/n/spacex-2017-first-launch ) o plánech SpaceX na letošek:

V druhé polovině února poletí použitý stupeň, s přistáním. V lednu-únoru poletí použitý nákladní Dragon. V polovině roku zahájí výrobu F9 verze Block 5 optimalizované pro znovupoužitelnost, unifikované s boostery FH, a poletí FH (s přistáním všech tří boosterů, jednoho z nich předtím použitého v F9). No a koncem roku poletí bezpilotní Dragon 2.

(Zvědavě čekám, kdo nebo co bude tentokrát terčem pocitů.)
 
15.1.2017 - 11:20 - 
http://www.universetoday.com/132841/spacex-falcon-9-comes-roaring-back-to-life-with-dramatically-successful-iridium-fleet-launch-and-ocean-ship-landing/ 
15.1.2017 - 12:19 - 
citace:
...(Zvědavě čekám, kdo nebo co bude tentokrát terčem pocitů.)
ten pocit som nadobudol po precitani aj dalsieho clanku o Tesle... 15 rocny startup atd...

z ich clankov mam skor pocit ze Muskove projekty su na hrane a su drzane skor ocakavanim investorov ako presvedcivymi ekonomickymi vysledkami.

Aj rakety boli hodnotene na hrane ekonomickej efektivnosti, takze asi tazko predpokladat vyrazne znizovanie cien, aj ak by Musk vytvoril skutocne efektivnejsi system, pretoze investori budu chciet svoje peniaze...

ze nie su fanusikovia som nadobudol pocit z toho, ze ho ekonomicky zotreli, bez toho, aby vyrazne vyzdvihovali inovativnost a rozvirenie stojatych vod...
 
15.1.2017 - 13:03 - 
a ake "pocity" by si ocakaval na zaklade odhadov? Sam si totiz napisal ze clanok vychadza z odhadov, nie z overenych dat.

Druha vec je, ze jak Tesla, tak SpaceX su podniky vo faze prudkeho rozvoja. Investori sa neriadia iba ziskami, niekedy su ochotni cakat desatrocia. Nateraz vidia hodnotu nie v ziskoch, ale v realizovanych inovaciach a v budovanej infrastrukture (ktora samozrejme nieco stoji). Ani SpX ani Tesla momentalne nemaju problem ziskavat externe zdroje.

p.s. podla NSF nejde o odhady, ale o ukradnute dokumenty. Stale to vsak nie su oficialne zdroje.
Druha vec - ekonomika SpX z tychto dokumentov vyznieva vlastne prekvapivo dobre... [Edited on 15.1.2017 yamato]
 
15.1.2017 - 13:57 - 
Tak za posledních cca 10 roků se celosvětově počet startů raket ustálil na čísle pod 100/rok. Je někde vidět vyšší potřeba tak, aby se z toho stal závratný byznys ?  
15.1.2017 - 14:01 - 
citace:
Je někde vidět vyšší potřeba tak, aby se z toho stal závratný byznys ?


Musk si tu potrebu vytvori sam projektom satelitneho internetu. Pocita s 2000 druzicami.
 
15.1.2017 - 14:20 - 
citace:
citace:
Je někde vidět vyšší potřeba tak, aby se z toho stal závratný byznys ?


Musk si tu potrebu vytvori sam projektom satelitneho internetu. Pocita s 2000 druzicami.


Přesně tak. Jeho vizionářská síla vychází z jeho možnosti tyto své vize realizovat. Nakolik jsou, nebo budou, správné, to ukáže čas a zájem spotřebitelů.

 

____________________
Zajímá mne vše nové.
 
15.1.2017 - 14:33 - 
citace:

Musk si tu potrebu vytvori sam projektom satelitneho internetu. Pocita s 2000 druzicami.


mimochodom ten satelitny internet ma byt hlavnym zdrojom financii pre kolonizaciu marsu. Takze vsetci dostanete moznost prispiet

tak ma napada - ake su nase moznosti ohladom prenosovej rychlosti medzi zemou a marsom? nevznikne potreba stavat retranslacne druzice, ak chceme mat interplanetarny internet? to este len bude biznis...
 
15.1.2017 - 14:48 - 
citace:
Tak za posledních cca 10 roků se celosvětově počet startů raket ustálil na čísle pod 100/rok. Je někde vidět vyšší potřeba tak, aby se z toho stal závratný byznys ?


Neřekl bych, že ustálila.
Pokud vezmu minimum v letech 2004-2005, tak to má pomalu stoupající tendenci.

http://space50.org/stats.php?jazyk=pp_en
 
15.1.2017 - 16:28 - 
citace:


mimochodom ten satelitny internet ma byt hlavnym zdrojom financii pre kolonizaciu marsu. Takze vsetci dostanete moznost prispiet

tak ma napada - ake su nase moznosti ohladom prenosovej rychlosti medzi zemou a marsom? nevznikne potreba stavat retranslacne druzice, ak chceme mat interplanetarny internet? to este len bude biznis...


Projekty meziplanetarniho internetu (neplést se sítí satelitů pro detekci gama záblesků) se pravidlne vraci. Ale je tu problem s nekolika detaily.
1) V tuto chvíli používaný Deep Space Network je síť antén, ne meziplanetární datová síť
2) Komunikacni protokol. Současné protokoly typu IPv4 nebo IPv6 na uvedené nejsou stavěné. Navrhované protokoly meziplanetánrního internetu jsou z mého pohledu poněkud ... diskutabilní. Otázka spolehlivosti, bezpečnosti, adresace atd. mne jako ITaka neuspokojuje. Připomíná mi to internet zranitelností, dnes prezentovaný jako internet věcí.
3) Latence, Doba letu signalu ze Slunce je priblizne nasledujici:
0:04h Merkur
0:06h Venuse
0:09h Zeme
0:13h Mars
0:24h Ceres
0:44h Jupiter
1:20h Saturn
2:40h Uran
3:11h Neptun
5:25h Pluto
3:10h - 6:50h Kupieruv pas
Pri komunikaci se Zemi jsou tu dva možné stavy, celková doba je v nejhorším možném případě součtem doby komunikace Slunce-Země a zvolený cíl, v nejlepším možném případě rozdílem.
4) Potřebná infrastruktura, její umístění, napájení, chlazení, minimální množství pro zajištění spolehlivé činnosti ... prostě logistika a administrace.
5) Efektivita. Je hloupost poslat komunikační platformu k Jupiteru, dorazí tam a je zastaralá. A za 5-10 let poslete dalsí? Jak casto ji vyuzijete? Bude zjednodusení efektivní z hleska nákladů? Dostanema výměnou za to zvětšené schopnosti satelitů?

Z mého osobního hlediska bych v tuto chvíli přivítal spíše komunikační stanice v Langrangeho bodech nebo pro zjednodušení na Trojanech, dále pak komunikační infrastrukturu pokrývající Mars (16 satelitů, využitelných i jako GPS), vysokorychlostní přenosovou stanici na Deimosu. Dle mého by to neuvěřitelně pomohlo, bylo by možné používat jednodušší sondy.
Pokrytí Měsíce je problematické, protožě Měsíc nemá stabilní oběžné dráhy. Ale dle mého by bylo možné využít jak Langrange body, tak satelity na vysoké oběžné dráze Země a retranslační stanice na pólech (pro předání signálu na Langrange bod a zajištění komunikace s odvrácenou stranou měsíce).
Dále, poblíž Země obíhá množství malých asteroidů, kde komunikační vybavení na jeho povrchu může hrát několik rolí. Jednak komunikační stranice, dále něco jako radiomaják a uvedené by bylo možné využít i jako radar pro detekci dalších objektů.

Tedy, meziplanetární internet a stabilní komunikace je v tuto chvíli stále ještě hudbou vzdálené budoucnosti.
 
15.1.2017 - 18:00 - 
Nevím, jaká by byla výhoda internetu v případě výzkumu planet před jinými komunikačními protokoly při komunikaci se Zemí ? Ani robotizovaná pracoviště - respekt. stroje - předpokládám že ve velké většině - nepoužívají internet a jeho protokol . Předpokládal bych, že je potřeba retranslace při letech sond k planetám a k jejich činnosti na planetách.
Předpokládám, že alespoň část současných našich generací se dožijí toho, že budou i nějaké osádky na Marsu - ty ostatní planety s činností člověka si budou muset trochu ještě počkat. A můj názor je, že současné generace problém protokolu jejich komunikace absolutně nemusí zajímat. V té době bude všechno naprosto jinak a na náš internet se budou dívat jako my na telefon na kličku.
 
15.1.2017 - 18:55 - 
citace:
Nevím, jaká by byla výhoda internetu v případě výzkumu planet před jinými komunikačními protokoly při komunikaci se Zemí ?


bavime sa o kolonizacii marsu, nie o sondach

citace:
A můj názor je, že současné generace problém protokolu jejich komunikace absolutně nemusí zajímat


to sa pred par rokmi tvrdilo aj o boosteroch vracajucich sa na kozmodrom, alebo o interplanetarnych kolonizacnych lodiach. Dnes je to prve realita a na to druhe sa testuju komponenty.
Trosku to nabera zase grady, takze si myslim ze kludne mozeme spekulovat aj nad interplanetarnym internetom
 
15.1.2017 - 19:01 - 
citace:
Nevím, jaká by byla výhoda internetu v případě výzkumu planet před jinými komunikačními protokoly ...


Pokud budete mit k dispozici transportni vrstvu, ktera zajistuje adresaci, zaslani dat adresatovi, "routovani" a redundanci, zabezpeceni a kontrolu, usetrite cas a naroky na pamet.
- nizsi prikon a tudiz I nizsi vykon komunikacniho systemu, zmenseni velikosti, zjednoduseni systemu, tj. nizsi cena a slozitost, mensi naroky na presnost orientace, vyssi rychlost prenosu

Pokud berete soucasny internet jako vzor (vicemene protocol TCP/IP), tak zde doslo k vyraznemu posunu od efektivite k efektnosti ;o))) To neni dobra predloha. Jak IPv4 tak IPv6 maji spoustu svych vlastnich problemu.
 
16.1.2017 - 10:14 - 
citace:
ho ekonomicky zotreli, bez toho, aby vyrazne vyzdvihovali inovativnost a rozvirenie stojatych vod...


Mě přišly komentáře odpovídající. Ekonomicky ho setřeli, přinejmenším v článku o SpaceX, protože ekonomicky se tak tak drží nad vodou, trvale ve ztrátě, závislost na státních zakázkách... a zvrácení stavu je odsouváno a odsouváno do budoucnosti.

V článku o ekonomice firmy ten Rus správně hodnotí ekonomiku firmy. Jak se v článcích o hospodaření firmy začne místo o penězích mluvit o víření vod a inovativnosti, tak je to signál investorům a zaměstnancům, že mají vzít nohy na ramena a utíkat... (tak špatně na tom SpaceX není, imo)

A ostatně z ekonomického hlediska ta vynášená inovativnost SpaceX nic moc nepřinesla, na slibované řádové snížení cen stále čekáme (několik spoludiskutérů už na tohle téma stihlo prohrát sázky, že ), takže (zatím) jediný výsledek je, že vznikla americká raketa cenově víceméně na úrovni neamerické konkurence. To "víření vody" je, ale zásadní změna nikoliv, na trhu se objevila nová firma, no a.

Ale zpátky k věci: nápadné je, že SpaceX předpokládá do 2025 zpětinásobení tržeb za nosné rakety (hm...), ale většina příjmů má pocházet ze satelitního internetu, přičemž ten internet má být obludně ziskový. V číslech roku 2025: tržby 5 mld USD za služby nosných raket + cca 31 mld za internet, zisk 25 mld před zdaněním a platbou úroků z úvěrů, z toho plynou náklady (kromě úroků z úvěrů) na obojí 11 mld.

Čili plánují na každý dolar nákladů na výrobu-vynesení-provoz "internetových" družic + pozemních přijímačů vybrat čtyři dolary od zákazníků. Nerad bych se mýlil, ale neplatí pravidlo, že když se objeví podnikatelská příležitost s 300% zisku, tak hodně rychle zákazníky přebere nějaký Asiat, který se spokojí s 50% ziskem?

Hm, a těch 31 mld chtějí vybrat od více než 40 mil zákazníků, tj. cca 700 UDS (=17500 kč) od člověka za rok. Hm.. není jasné proč by to někdo kupoval. Leda nějaká "motivovaná" vláda.
 
16.1.2017 - 14:43 - 
Nerad bych se mýlil, ale neplatí pravidlo, že když se objeví podnikatelská příležitost s 300% zisku, tak hodně rychle zákazníky přebere nějaký Asiat, který se spokojí s 50% ziskem?
Hm, a těch 31 mld chtějí vybrat od více než 40 mil zákazníků, tj. cca 700 UDS (=17500 kč) od člověka za rok. Hm.. není jasné proč by to někdo kupoval. Leda nějaká "motivovaná" vláda.

Ten Asiat by musel mít k dispozici vagony příslušných družic a k tomu i nosnou raketu. Což zatím žádný nemá a asi ani hned tak mít nebude. To není jako postavit fabriku na bavlněná trička.
Jiná věc ovšem je ta suma tržeb. Já ročně za internet platím cca 6000; to jde, ale trojnásobek bych za to nedal.
 
17.1.2017 - 07:43 - 
Nováku, tos trochu přehnal ne: *A ostatně z ekonomického hlediska ta vynášená inovativnost SpaceX nic moc nepřinesla.*
Já teda vidím snížení cen za start zhruba o čtvrtinu až třetinu u všech velkých hráčů (Proton, Ariane 5, Atlas 5) což je sakra velký krok. Dalším pokrokem jsou třeba přistání 1.stupně, hypersonické zážehy velkých motorů (o čemž NASA ještě před pěti lety mluvila jako o obrovském problému s náročným řešením). Taky se získává spousta zkušeností s podchlazeným kyslíkem (sověti o tom jen spekulovali s N-1, od té doby s tím nikdo nic nedělal). Zakázek pro nosič má SpaceX desítky.
 
17.1.2017 - 08:28 - 
Novak zrejme zase poroval cenu americkeho F9 s cenami vychodnych nosicov, ktore stavaju ludia s mizernymi platmi v mizernej mene, z coho mu vyslo ze ziadna zmena. To ze pri ferovom porovnani F9 zrazil cenu takmer na polovicu (aj bez znovupouzitelnosti), to nam jaksi cielene unika.
O hospodareni SpX asi tolko - trzby v poslednej dobe rastli. Nebyt tych nehod, bola by na tom SpX velmi dobre. Poukazovat na statne zakazky v sektore, ktory na nich vyrastol a kde kazdy berie od statu velke peniaze, je zase len cielena ignoracia. Nehladiac na fakt ze komercne druzice by tvorili vacsinu prijmov SpX, nebyt tych nezdarov. A nezdary boli a budu, pretoze ta firma inovuje velmi rychlo. Vzdy je nieco za nieco.

Ked chce niekto fandit 60rocnym "spolahlivym" technologiam (ktore tiez obcas zlyhaju), tak nech. Ja fandim buducnosti.
 
17.1.2017 - 11:39 - 
Novak zrejme zase poroval cenu americkeho F9 s cenami vychodnych nosicov, ktore stavaju ludia s mizernymi platmi v mizernej mene, z coho mu vyslo ze ziadna zmena. To ze pri ferovom porovnani F9 zrazil cenu takmer na polovicu (aj bez znovupouzitelnosti), to nam jaksi cielene unika.
O hospodareni SpX asi tolko - trzby v poslednej dobe rastli. Nebyt tych nehod, bola by na tom SpX velmi dobre. Poukazovat na statne zakazky v sektore, ktory na nich vyrastol a kde kazdy berie od statu velke peniaze, je zase len cielena ignoracia. Nehladiac na fakt ze komercne druzice by tvorili vacsinu prijmov SpX, nebyt tych nezdarov. A nezdary boli a budu, pretoze ta firma inovuje velmi rychlo. Vzdy je nieco za nieco.
Ked chce niekto fandit 60rocnym "spolahlivym" technologiam (ktore tiez obcas zlyhaju), tak nech. Ja fandim buducnosti.

Proton sice nemá 60 let (ani jako UR), ale jinak souhlasím.
 
17.1.2017 - 13:01 - 
citace:
... Zakázek pro nosič má SpaceX desítky.


To sice má, ale ekonomicky je v mínusu a tento stav není dlouhodobě udržitelný.

SpaceX nízkými, až dumpingovými, cenami rozhýbal stojaté vody. Osobně ale nevím, jestli je současná situace úplně dobrá.

Snížené ceny jsou hezká věc, ale snížení není takové, aby změnilo pravidla hry, nebo umožnilo vznik nových kosmických aplikací a tedy i nových poptávek na vypouštění raket. Zároveň uveřejňované nízké ceny přinutili "jít na krev" i tradiční firmy, což znamená omezení jejich zdrojů (viz propouštění v ULA) a pravděpodobnost následného snížení operativnosti a spolehlivosti. Navíc se po podrobné analýza ukázuje, že při započtení všech souvisejících služeb, poplatků a pojištění nejsou často ceny SpaceX výhodnější oproti konkurenci.

Hlavním problémem nejsou ceny startů, ale stagnující objem vypouštěných nákladů.
 
17.1.2017 - 13:04 - 
citace:
......Navíc se po podrobné analýza ukázuje, že při započtení všech souvisejících služeb, poplatků a pojištění nejsou často ceny SpaceX výhodnější oproti konkurenci....


O jakou analýzu, ze kdy, z jakých dat a kým jde? Můžete dát odkaz? [Edité le 17.1.2017 RiMr]
 
17.1.2017 - 13:53 - 
citace:
citace:
......Navíc se po podrobné analýza ukázuje, že při započtení všech souvisejících služeb, poplatků a pojištění nejsou často ceny SpaceX výhodnější oproti konkurenci....


O jakou analýzu, ze kdy, z jakých dat a kým jde? Můžete dát odkaz? [Edité le 17.1.2017 RiMr]


Četl jsem jich několik. Nicméně doporučuji zkusit třeba tuhle kalkulačku:
https://www.rocketbuilder.com/
 
17.1.2017 - 14:43 - 
citace:

Hlavním problémem nejsou ceny startů, ale stagnující objem vypouštěných nákladů.



ale ved tento problem ma vyriesit projekt satelitneho internetu, ku ktoremu uz su konkretni investori. Jednak vznikne dopyt na stovky startov, jednak by tento biznis mal generovat desiatky miliard v trzbach.

Iste, realita moze dopadnut inak, ale je lepsie mat zmysluplny plan, ako neustale chodit dokolecka s tym ze nie su naklady. Ony tie naklady same od seba z neba nespadnu.
 
17.1.2017 - 14:43 - 
citace:
...Četl jsem jich několik....


No a nemůžete aspoň některé analýzy co jste četl a co dokazují vaše tvrzení nalinkovat? Kalkulačka je fajn, ale odborně zpracovaná a ozdrojovaná analýza je jiné kafe. A když jste jich četl několik...
 
18.1.2017 - 10:21 - 
citace:
Nováku, tos trochu přehnal ne: *A ostatně z ekonomického hlediska ta vynášená inovativnost SpaceX nic moc nepřinesla.*
Já teda vidím snížení cen za start zhruba o čtvrtinu až třetinu u všech velkých hráčů (Proton, Ariane 5, Atlas 5) což je sakra velký krok.


Váš "sakra velký krok" s inovativností SpaceX souvisí jak přesně? Mimochodem, Proton (rublové) ceny zvednul.

Sakra velký krok by bylo mnohokrát inzerované snížení cen o dva řády.

citace:
Dalším pokrokem jsou třeba...


Z technického hlediska máte pravdu, pokrok je. Z ekonomického hlediska tohle všechno (zatím) nic nepřineslo.

Opravdu nevím, jak vám mám vysvětlit, že když se bavíme o ekonomickém přínosu, tak je úplně jedno kolik zkušeností kdo získal s kapalným kyslíkem a kolik s tuhým pivem; podstatná jsou čísla: náklady, tržby, zisk...

citace:
Novak zrejme zase poroval cenu americkeho F9 s cenami vychodnych nosicov, ktore stavaju ludia s mizernymi platmi v mizernej mene, z coho mu vyslo ze ziadna zmena. To ze pri ferovom porovnani F9 zrazil cenu takmer na polovicu (aj bez znovupouzitelnosti), to nam jaksi cielene unika.


Pche. Férové porovnání je porovnání cen a nabízených služeb. Tak funguje trh. Zeptejte se libertariána.

Poměrně elementární logika říká, že kdyby SpaceX nabízela výrazně lepší cenu za stejnou službu, tak sem jednoduše prsknete ta čísla. Ale že nemůžete/nechcete, tak se vymlouváte na údajně "neférově" mizerné platy jinde (které nedoložíte), údajné mizerné měny jinde (váš citový vztah k různým měnám je samozřejmě irelevantní), "neférové" pracovní podmínky (joo, na ty jste zapomenul při svém výčtu neférovostí... nebo spíš nezapomenul, protože si dobře pamatujete, u které firmy i její obdivovatelé přiznali mizerné chování k zaměstnancům, když "dostává ze svých pracovníků maximum na úkor jejich vlastních pocitů či volného času").

citace:
O hospodareni SpX asi tolko - trzby v poslednej dobe rastli.


první obrázek v odkazovaném materiálu, poslední tři roky:
2014: těsně přes 1 mld USD
2015: 0,945 mld USD
2016: není známo

To je jako růst????

citace:
Nebyt tych nehod, bola by na tom SpX velmi dobre.


Možná ano, možná ne. Snažím se bavit o světě jaký je, což vás nepochopitelně dráždí. Ale fakt nevím, proč bychom si měli zrovna v tomhle tématu nasazovat růžové brýle a kochat se představami jak by bylo všechno krásné, kdyby nebylo tohle a tohle...

citace:
Poukazovat na statne zakazky v sektore, ktory na nich vyrastol a kde kazdy berie od statu velke peniaze, je zase len cielena ignoracia.


Nebo spíš přirozená reakce na halasné zdůrazňování "soukromého a nestátního charakteru nové, spacexovské kosmonautiky".

citace:
Nehladiac na fakt ze komercne druzice by tvorili vacsinu prijmov SpX, nebyt tych nezdarov.


Kdyby, kdyby, kdyby... zase nám vadí realita, tak si nasazujeme růžové brýle "kdyby byl svět jiný".

citace:
A nezdary boli a budu. Vzdy je nieco za nieco.


Samozřejmě.

citace:
Ked chce niekto fandit 60rocnym "spolahlivym" technologiam (ktore tiez obcas zlyhaju), tak nech. Ja fandim buducnosti.


Bylo by zajímavé si takového fanouška poslechnout. Škoda že tu na fóru nikdo s takovými názory není.

 
18.1.2017 - 11:55 - 
Váš "sakra velký krok" s inovativností SpaceX souvisí jak přesně? Mimochodem, Proton (rublové) ceny zvednul.

No, protože rubl v posledních letech spadl na polovinu své hodnoty a teď se pomalu šplhá zpátky k 65%, zvedly se ceny v Rusku, tím pádem museli vzrůst ceny v rublech - jinak by výrobce přišel o dodavatele i zaměstnance. Falcon IX získal významný podíl na trhu a konkurence musela zlevnit - inovativnost Space X je zatím ve výrobě všeho v domě, unifikaci stupňů a motorů. Tento rok přibude opakované používání stupňů, které se opět nějak projeví - to bychom ale hádali. Musk nesliboval snížení ceny o dva řády. Za poklesem ceny Protonu ovšem je i jeho pokles spolehlivosti, který zvýšením pojistného nutí výrobce snížit cenu.
 
18.1.2017 - 13:38 - 
citace:
Mimochodem, Proton (rublové) ceny zvednul.

Když propadne jakákoliv měna tedy i česká koruna, tak se prostě ceny v této měně běžně zvýší.
Je to dané i tím, že část součástek nebo materiálu se nakupuje i mimo ČR a tím pádem se pro výrobce ceny tohoto materiálu díky poklesu koruny zvýšily (jejich cena v eurech zůstala samozřejmě stejná). A tak se musí i proto korunové ceny zvýšit. I tak bude - v eurech naopak levnější oproti situaci před pádem koruny.

 
18.1.2017 - 16:45 - 
citace:

Z technického hlediska máte pravdu, pokrok je. Z ekonomického hlediska tohle všechno (zatím) nic nepřineslo.

Opravdu nevím, jak vám mám vysvětlit, že když se bavíme o ekonomickém přínosu, tak je úplně jedno kolik zkušeností kdo získal s kapalným kyslíkem a kolik s tuhým pivem; podstatná jsou čísla: náklady, tržby, zisk...


protirecite si. SpX ponuka za 60mil. to, co ULA alebo Arianespace za 120. Ale pokrok to nie je, lebo nie je. Pche.

citace:

Pche. Férové porovnání je porovnání cen a nabízených služeb. Tak funguje trh. Zeptejte se libertariána.



takze najinovativnejsia ekonomika podla bigmac indexu je egypt. V novakovom svete asi skutocne ano. Pche.

citace:
Ale že nemůžete/nechcete, tak se vymlouváte na údajně "neférově" mizerné platy jinde (které nedoložíte), údajné mizerné měny jinde (váš citový vztah k různým měnám je samozřejmě irelevantní), "neférové" pracovní podmínky (joo, na ty jste zapomenul při svém výčtu neférovostí...


uz som ich sem parkrat dolozil, aj s komentarom sefa roskosmosu o problemoch so zhananim ludi za tie platy...
Cervenou gardou mi bolo vysvetlene, ze s cenou vyslednej sluzby to nijako nesuvisi (ale iba pokial sa bavime o rusku ). Nuz v novakovom svete asi nie, ja to znova hladat nebudem, najdite si to sam. Pche.

citace:

první obrázek v odkazovaném materiálu, poslední tři roky:
2014: těsně přes 1 mld USD
2015: 0,945 mld USD
2016: není známo

To je jako růst????



rozkosne sa vam tam stratily vysledky od roku 2011. Tu manipulaciu vas ucili v kremli, alebo robia on-line kurzy? Pche.

citace:

Možná ano, možná ne. Snažím se bavit o světě jaký je, což vás nepochopitelně dráždí.


spomente si az budete zase bedakat, jak bol sovietsky medziplanetarny vyskum skvely, len mal neuveritelnu smolu...

citace:

Nebo spíš přirozená reakce na halasné zdůrazňování "soukromého a nestátního charakteru nové, spacexovské kosmonautiky".



takze pokusy za vlastne peniaze so zachranou stupnov, motorickym pristavanim kapsul alebo zvysenim nosnosti skrze podchladenie paliva robila ULA alebo Arianespace presne kedy?


citace:

Bylo by zajímavé si takového fanouška poslechnout. Škoda že tu na fóru nikdo s takovými názory není.



na schizofreniu uz su lieky
 
24.1.2017 - 22:22 - 
podľa analýzy wsj, sa space x v posledných dvoch rokoch nachádza v červených číslach, a aby vykazovali zisk musia vykonávať minimálne 12 štartov ročne
http://www.fool.com/investing/2017/01/24/wall-street-journal-spills-the-beans-on-spacexs-bi.aspx
 
<<  18    19    20    21    22    23    24  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.153854 vteřiny.