Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  26    27    28    29    30    31    32  >>
Téma: Provoz SpaceX
30.6.2017 - 09:54 - 
citace:
Přípravy na hotfire pro další start. F9 byl na rampě už vztyčen.

https://spaceflightnow.com/2017/06/29/falcon-9-intelsat-35e-launch-preps/


Nic lepšího jsem zatím nenašel.

 
30.6.2017 - 11:52 - 
citace:
citace:
Potvrzen start uz v nedeli! Tedy jen 9 dni po minulem startu ze stejne rampy a tyden po poslednim startu.


Nemam slov.


Historický koutek, prosinec 1986:

* 10.12 07:30:00 Pleseck rampa 32/2 Ciklon-3/Kosmos 1805 (1986-097A)
* 12.12 18:35:36 Pleseck rampa 43/4 Molnija-М/Kosmos 1806 1986-098A
* 16.12 14:00 Pleseck rampa 41/1 Sojuz-U/Kosmos 1986-099A
* 17.12 17:02:32 Pleseck rampa 132/1 Kosmos-3М/Kosmos 1808 1986-100A
* 18.12 08:00:00 Pleseck rampa 32/2 Ciklon-3/Kosmos 1809 1986-101A
* 26.12 15:25:59 Pleseck rampa 43/3 Molnija-М/Molnija-1-70 1986-103A

Čiliže Pleseck 18.12.86 : opakovaný start na téže rampě po osmi dnech, a jeden den po posledním startu.

Roku 1986.

Před necelými 31 lety.

(Na jiné roky jsem nekoukal. Zběžná kontrola jiných měsíců roku 86 odhalila, že v březnu Progress 25 letěl ze stejmé rampy jako Sojuz Т-15 už po šesti dnech)

Jako jo, SpaceX jsou frajeři, zaslouží pochvalu a bez nich by kosmonautika byla mnohem méně zábavná. Ale "nemít slov" pro tempo startů, které tu bylo dosaženo a více než jedno desetiletí udržováno už v době kdy polovina diskutérů ještě nechodila... to mi přijde jako doklad úpadku kosmonautiky?

Budeme taky žasnout nad výkony moderního průmyslu, když postaví plachetnici schopnout obeplout svět?

citace:
Doba, kedy sa bude lietat tyzdenne a za 5-10 milionov sa blizi


Z historického hlediska jistě, pokud není desetiletí žádná míra.
 
30.6.2017 - 12:48 - 
citace:

Jako jo, SpaceX jsou frajeři, zaslouží pochvalu a bez nich by kosmonautika byla mnohem méně zábavná. Ale "nemít slov" pro tempo startů, které tu bylo dosaženo a více než jedno desetiletí udržováno už v době kdy polovina diskutérů ještě nechodila... to mi přijde jako doklad úpadku kosmonautiky?



Tak uz len fakt, ze prirovnavate tuto sukromnu company k (v tej dobe) svetovej kozmonautickej supervelmoci je asi ta najvacsia lichotka co som zatial pocul A ano, kozmonautika je(bola) v upadku - najskor pokles frekvencie pilotovanych letov, potom strata schopnosti lietat BEO, a nakoniec (v USA) celkova strata schopnosti lietat kamkolvek... takze ano, tlieskame ak su 3 starty za 9 dni a budeme tlieskat az sa zase nejaka kapsula vyda dalej ako k ISS

citace:
Doba, kedy sa bude lietat tyzdenne a za 5-10 milionov sa blizi


Z historického hlediska jistě, pokud není desetiletí žádná míra.


Ano, takto som to myslel
 
30.6.2017 - 13:09 - 
takze zopar dalsich podrobnosti

https://www.space.com/37343-spacex-final-falcon-9-design.html

aktualne sa pouziva Block 3. Zacina lietat block 4, ale to je len nieco ako prechodny model. Finalny block 5 bude koncom roka. SpaceX sa podarilo zvladnut prechod na novy model bez vypadkov vo vyrobe, ako mali pred tym.
V priebehu 18 mesiacov sa planuju 3 starty FH.

Sucasny block 3 je schopny dvoch, troch letov a vyzaduje medziletovu udrzbu. Block 5 zvladne aj 10 letov bez udrzby. Medzi letmi bude prebiehat v podstate len kontrola.

Raptor sa usilovne testuje a zatial vsetko ok. Moznost metanoveho Falconu nie je uplne nerealna...

 
30.6.2017 - 13:25 - 
Mě by se líbil F9 na metanových steroidech.
Mohl by to být ten diskutovaný mezistupeň mezi F9 a ITS...
 
30.6.2017 - 19:06 - 
Pěkná fotka, vypadá jako Samantha Carterová:
http://www.elonx.cz/gwynne-shotwell-falcon-heavy-jeste-letos-motory-raptor-a-merlin-jiny-nazev-pro-its-a-dalsi-informace/
 
03.7.2017 - 09:11 - 
citace:
Tak uz len fakt, ze prirovnavate tuto sukromnu company k (v tej dobe) svetovej kozmonautickej supervelmoci je asi ta najvacsia lichotka co som zatial pocul


A záleží na vlastnictví?

Srovnávám výkon - počet a frekvenci startů. Lze srovnat i cenu toho výkonu, počet zaměstnanců, náklady. Co je na tom divného?

Takže když řeknete, jo, Sověti taky pekli rakety jako housky, ale ne s jednou, nýbrž s několika firmami a mnohem více lidmi, tak můžeme uvažovat nad výkonem zaměstnanců tam a onde, nad pokrokem výroby za padesát let... Ale je mi cizí vaše bazírování na vlastnictví. Je mi srdečně jedno, jestli generální ředitel raketové firmy skládá účty vlastníkům-fyzickým osobám, vlastníkům-firmám/investičním fondům nebo vlastníkům-zástupcům státu. A lidem co ty rakety staví, to koneckonců může být taky jedno, důležitá je (ne)existence dlouhodobé vize, zajištění financování, stav konkurenčního prostředí a tak, ne právní formy vlastnictví.
 
03.7.2017 - 10:03 - 
"Sukromna company" znamena relativne maly pocet zamestnancov. O formu vlastnictva tu skutocne nejde 😉 
03.7.2017 - 10:20 - 
Roslišit soukromou SpX od soukromé ULA - k tomu je potřeba zřejmě být fanda jedné z nich  
03.7.2017 - 11:12 - 
citace:
Roslišit soukromou SpX od soukromé ULA - k tomu je potřeba zřejmě být fanda jedné z nich


Kedy robila ULA 3 starty za 9 dni? Lebo o tom sa tu bavime, hoci vidim ze pre zobudenie antiSpaceX hormonov je tema rozhovoru vcelku nepodstatna 😉
 
03.7.2017 - 13:11 - 
citace:
citace:
Roslišit soukromou SpX od soukromé ULA - k tomu je potřeba zřejmě být fanda jedné z nich


Kedy robila ULA 3 starty za 9 dni? Lebo o tom sa tu bavime, hoci vidim ze pre zobudenie antiSpaceX hormonov je tema rozhovoru vcelku nepodstatna 😉


Zato paranoia pižmofilů je věčná a trvalá
 
03.7.2017 - 15:40 - 
citace:
citace:
Tak uz len fakt, ze prirovnavate tuto sukromnu company k (v tej dobe) svetovej kozmonautickej supervelmoci je asi ta najvacsia lichotka co som zatial pocul


A záleží na vlastnictví?

Srovnávám výkon - počet a frekvenci startů. Lze srovnat i cenu toho výkonu, počet zaměstnanců, náklady. Co je na tom divného?

Takže když řeknete, jo, Sověti taky pekli rakety jako housky, ale ne s jednou, nýbrž s několika firmami a mnohem více lidmi, tak můžeme uvažovat nad výkonem zaměstnanců tam a onde, nad pokrokem výroby za padesát let... Ale je mi cizí vaše bazírování na vlastnictví. Je mi srdečně jedno, jestli generální ředitel raketové firmy skládá účty vlastníkům-fyzickým osobám, vlastníkům-firmám/investičním fondům nebo vlastníkům-zástupcům státu. A lidem co ty rakety staví, to koneckonců může být taky jedno, důležitá je (ne)existence dlouhodobé vize, zajištění financování, stav konkurenčního prostředí a tak, ne právní formy vlastnictví.


Ano na vlastnictví hodně záleží.

 

____________________
Zajímá mne vše nové.
 
03.7.2017 - 17:16 - 
Ano na vlastnictví hodně záleží.

To byl argument?
V tom případě připomínám příspěvek o kousek výš. SpaceX i ULA jsou soukromé subjekty. Vidí někdo nějaký rozdíl? Já ano, i když forma vlastnictví je stejná.
 
03.7.2017 - 18:13 - 
citace:
"Sukromna company" znamena relativne maly pocet zamestnancov. O formu vlastnictva tu skutocne nejde 😉


ULA má výrazně méně zaměstnanců v raketovém businesu než SpaceX.
||
/
... ergo kladívko, rozumím-li tomu správně ...
||
/
ULA je soukromější a hezčí firma než moloch zvaný SpaceX! ;-)
 
03.7.2017 - 18:19 - 
citace:


ULA má výrazně méně zaměstnanců v raketovém businesu než SpaceX.



Zajímal by mě zdroj čísel. Nebo řádnou analýzu. Zatím jsem vždy viděl jen počet zaměstnanců čistě ULA bez dodavatelů, což je z logiky věci nefér srovnání, když SpaceX skoro všechno dělá sama.

Třeba pracovníci vyrábějící RD-180 tam nikdy nebyli.
 
03.7.2017 - 19:04 - 
citace:

Zato paranoia pižmofilů je věčná a trvalá


odporúčam ešte raz prečítať predchádzajúce príspevky, možno ten Váš budúci nebude až tak extrémne od veci

Vážení, toto je smiešne. Ja poviem že mi padá sánka z toho, že SpaceX robí 3 štarty v priebehu 10 dní, a zvrhne sa to tu na diskusiu o tom, či je súkromnejšia SpaceX, alebo ULA.

Stačí pochváliť SpaceX (za hocičo) a spustí sa prestrelka. Ste ako na vypínač. Vôbec sa nečudujem že kvalita tohto fóra upadá a už prestávam vidieť zmysel sem niečo písať.
 
03.7.2017 - 19:39 - 
citace:
citace:


ULA má výrazně méně zaměstnanců v raketovém businesu než SpaceX.



Zajímal by mě zdroj čísel. Nebo řádnou analýzu. Zatím jsem vždy viděl jen počet zaměstnanců čistě ULA bez dodavatelů, což je z logiky věci nefér srovnání, když SpaceX skoro všechno dělá sama.

Třeba pracovníci vyrábějící RD-180 tam nikdy nebyli.


Podle samotné ULA (zde: http://www.ulalaunch.com/about_quickfacts.aspx ) mají 3400 zaměstnanců.

SpaceX na svých stránkách udává 5000+ zaměstnanců.

Samozřejmě, že nelze udělat přesné srovnání, protože každá firma má jinou strukturu. SpaceX má pravděpodobě větší část výroby rakety a vyrábí i Dragona, kdežto ULA až na vyjímky satelity nedělá (vyrábí adaptéry, cubesaty a některé malé družice). ULA víc nakupuje komponenty a subsystémy oproti SpaceX. ULA vyrábí/vyvíjí víc druhů a variant raket (AtlasV, DeltaIV, DeltaII, Vulcan), provozuje 8 středisek, jakožto vládní dodavatel provozuje výukové programy pro školy, několik návštěvnických středisek a dalších aktivity.
Zajímavé je, že důsledkem vládní politiky má SpaceX přístup k ohromnému množství technické dokumentace NASA a i ULA, dokonce odkupuje i komponenty (například "proslavené" heliové nádrže tlakování Falcona původně vyráběla ULA pro raketoplán a NASA je pak jako nadbytečné odprodala SpaceX).

ULA je hrdá na svoji tradici, spolehlivost a součást aerokosmické komunity. Oproti tomu SpaceX se stále staví do role inovátorské garážnické firmy (přitom SpaceX už funguje 15 let).

ULA má vyrovnané hospodaření, SpaceX nemá vyrovnané cash-flow a je příjemcem mnoha nejasných dotací.


ps: ULA nabízí na webu volně ke stažení i 3D modely ve formě souborů pro 3D tiskárny)
 
03.7.2017 - 20:19 - 
O historii kosmického výzkumu nedávno napsal odbornou studii The Long Space Age renomovaný publicista Alex MacDonald

Realita je taková, že jednotlivci přicházejí a odcházejí, ale velcí hráči a NASA zůstávají.

https://scienceandtechnology.jpl.nasa.gov/long-space-age-economic-history-american-space-exploration
 
03.7.2017 - 20:59 - 
citace:
Samozřejmě, že nelze udělat přesné srovnání, protože každá firma má jinou strukturu.


Takže veškerá planá diskuse na toto téma je zbytečná.

citace:

Zajímavé je, že důsledkem vládní politiky má SpaceX přístup k ohromnému množství technické dokumentace NASA a i ULA, dokonce odkupuje i komponenty (například "proslavené" heliové nádrže tlakování Falcona původně vyráběla ULA pro raketoplán a NASA je pak jako nadbytečné odprodala SpaceX).


To není zajímavé, ale naprosto logické. Vyvinulo se to za peníze amerických daňových poplatníků, proto je to přístupné každé firmě amerického daňového poplatníka.


citace:
ULA má vyrovnané hospodaření, SpaceX nemá vyrovnané cash-flow a je příjemcem mnoha nejasných dotací.


To prostě není pravda. Nemá žádné nejasné dotace.

citace:

ULA je hrdá na svoji tradici, spolehlivost a součást aerokosmické komunity. Oproti tomu SpaceX se stále staví do role inovátorské garážnické firmy (přitom SpaceX už funguje 15 let).


Když tak sleduji vývoj v ULA vs. SpaceX, tak to bude pravda ještě hodně dlouho.
V reakci na záchrany celých stupňů přijdou s plány na záchranu motorů. S plány. Z bývalých štik průmyslu se stali pomalí mastodonti. To pro ně nedopadne dobře...
 
03.7.2017 - 21:23 - 
Připomínám, za několik hodin v 1:37 SELČ druhý pokus o vynesení telco družice Intelsat 5e.

https://spaceflightnow.com/2017/07/02/falcon-9-intelsat-35e-mission-status-center/
 
03.7.2017 - 23:32 - 
MK: mám takový pocit, že si v ULA spočítali, že se jim to s Atlasem nevyplatí - drahej Centaur na horním stupni, dlouhodobě neperspektivní dovozovej dole... Jenže kdyby začali už už s Atlasem, tak by Vulcan měl alespoň něco už od začátku... 
04.7.2017 - 00:23 - 
citace:
MK: mám takový pocit, že si v ULA spočítali, že se jim to s Atlasem nevyplatí - drahej Centaur na horním stupni, dlouhodobě neperspektivní dovozovej dole... Jenže kdyby začali už už s Atlasem, tak by Vulcan měl alespoň něco už od začátku...


Přesně tak. Měli veškerý dostupný know how, mraky odborníků, miliardy dolarů. A nic.
Nedivil bych se, kdyby některé z těch firem přežily jen tak, že kapitálově vstoupí do SpaceX.
 
04.7.2017 - 00:25 - 
citace:
Připomínám, za několik hodin v 1:37 SELČ druhý pokus o vynesení telco družice Intelsat 5e.

https://spaceflightnow.com/2017/07/02/falcon-9-intelsat-35e-mission-status-center/


Start kvůli počasí posunut na 1:52 SELČ.
 
04.7.2017 - 02:19 - 
 
04.7.2017 - 02:36 - 
Abort.

Hodiny posunuty zpět. Mají dnes poslední pokus.
 
04.7.2017 - 08:09 - 
Dnešní 58minutové startovní okno se otevírá ve 23:37 UT, ale podle Muskova posledního tweetu se nedá očekávat start dříve než 5./6. července. 
04.7.2017 - 08:37 - 
citace:
"Sukromna company" znamena relativne maly pocet zamestnancov. O formu vlastnictva tu skutocne nejde ��


Vtipné. Vaše logika aplikovaná na pivo:

Státní podnik Budvar je "Sukromna company".
Největší světový pivoobr Anheuser-Busch InBev je "státní company", když je přece táááááááááááááááááááááááááááááááááák velká.

Když chcete firmy rozlišovat podle počtu zaměstnanců a/nebo produktivity na zaměstnance, pište prosím "firma s málo zaměstnanci, firma s vysokou produktivitou" a nemaťte debatu formou vlastnictví, když o ní nejde..
 
04.7.2017 - 11:29 - 
novak: ak mate nutkanie slovickarit a hasterit sa kvoli nepodstatnym definiciam, prosim chodte otravovat svoju manzelku alebo nejakeho ineho nestastnika vo vasom okoli. Mna vas prebytok volneho casu vobec nezaujima.  
05.7.2017 - 13:09 - 
citace:
novak: ak mate nutkanie slovickarit a hasterit sa kvoli nepodstatnym definiciam, prosim chodte otravovat svoju manzelku alebo nejakeho ineho nestastnika vo vasom okoli. Mna vas prebytok volneho casu vobec nezaujima.


SpaceX váli a některý nevyrovnaný jedinci jsou s toho tak paf, že hrubě porušuji pravidla diskusního fóra.
 
05.7.2017 - 20:19 - 
dalsi pokus 6.jul 1:37 rano....

 
<<  26    27    28    29    30    31    32  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.164259 vteřiny.