Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  37    38    39    40    41    42    43  >>
Téma: Provoz SpaceX
29.7.2020 - 18:22 - 
citace:
citace:
citace:
citace:


Podľa čoho ale hodnotiť úspešnosť Spacex?


Uctovne zavierky, vyrocna sprava, valne zhromazdenia, reporting...


Předlož nám je, my neznalí jsme to nikde nenašli.


... taky bych je ráda viděla. Yamato, kde to máš?


ja by som fakt rad bol akcionarom SpaceX

ale nie som

alebo hadam chcete naznacit, ze SpaceX nepodlieha standardnym povinnostiam akciovych spolocnosti? [upraveno 29.7.2020 18:24]
 
29.7.2020 - 18:33 - 
citace:
citace:
citace:
citace:
citace:


Podľa čoho ale hodnotiť úspešnosť Spacex?


Uctovne zavierky, vyrocna sprava, valne zhromazdenia, reporting...


Předlož nám je, my neznalí jsme to nikde nenašli.


... taky bych je ráda viděla. Yamato, kde to máš?


ja by som fakt rad bol akcionarom SpaceX

ale nie som

alebo hadam chcete naznacit, ze SpaceX nepodlieha standardnym povinnostiam akciovych spolocnosti? [upraveno 29.7.2020 18:24]


pane Yamato, sliboval jste nám konkrétní data ... tak se nevykrucujte a poskytněte je!
 
29.7.2020 - 18:41 - 
... jedna zajímavá souvislost: Existuje významná korelace mezi cenou Bitcoinu a cenou akcií Tesly. Podrobněji zde:

https://www.marketwatch.com/story/teslas-surging-stock-is-starting-to-remind-wall-street-of-bitcoins-parabolic-rally-in-2017-heres-why-2020-02-04

 
29.7.2020 - 18:43 - 
citace:


pane Yamato, sliboval jste nám konkrétní data ... tak se nevykrucujte a poskytněte je!


velmi rad, akonahle mi uvediete kde konkretne som sluboval konkretne data
 
29.7.2020 - 18:55 - 
citace:
citace:


pane Yamato, sliboval jste nám konkrétní data ... tak se nevykrucujte a poskytněte je!


velmi rad, akonahle mi uvediete kde konkretne som sluboval konkretne data


Konkrétně tady:
yamato

Posláno 29.7.2020 - 11:13

quote:

Podľa čoho ale hodnotiť úspešnosť Spacex?



Uctovne zavierky, vyrocna sprava, valne zhromazdenia, reporting...

Zase plácáš nesmysly jako obvykle, viď yamato
 
29.7.2020 - 19:07 - 
citace:


Konkrétně tady:
yamato

Posláno 29.7.2020 - 11:13

quote:

Podľa čoho ale hodnotiť úspešnosť Spacex?



Uctovne zavierky, vyrocna sprava, valne zhromazdenia, reporting...

Zase plácáš nesmysly jako obvykle, viď yamato



dovol mi to zhrnut cele:

alamo-Ako sa ja "investor", dozviem o tom či sú projekty Elona Muska úspešné alebo neúspešné

ja - zo standardnych vykazov, ktore maju k dispozicii akcionari a investori

dodge - ukaz nam ich!!!

ja - ja nie som akcionar

kacenka - slubil si nam vykazy!!!

ja - kedy?

mily dodge, zumpovu kvalitu tvojej diskusie nema cenu komentovat. Chapem ze na viac nemas. Ale obcas zdrzujes.

mila kacenka, nic som neslubil. Snazil som sa vam vysvetlit, ako investori hodnotia uspesnost svojej investicie, co bola alamova otazka. Nevyslo, ani som to necakal.
 
29.7.2020 - 19:13 - 
O žumpové kvalitě diskuze bych na tvém místě raději pomlčel, neboť ty jsi všech žumpařů futrál. 
29.7.2020 - 21:37 - 
At nerad do diskuze vstupují v tomto stádiu, musím se ale zastat yamata a prohlásit, že zumpu z diskuze o spacex (cest nekterym vyjimkam) dělá vetsinou dodge, kacenka a alamo. Ano, yamato je evidentne fanousek spacex, ale tolik hejtu, kolik tato svatá trojice na yamaha a spacex chrlí, jsem dlouho neviděl.
Uvědomte si že spacex neni veřejné obchodovatelná společnost, je to stále startup a peníze získává v jednotlivých investičních kolech (momentálně round N), kdy si může vybírat, ktery investicni fond do ni vstoupi a v jakém objemu. Je to sice akciova spolecnost, ktera ma nejake povinnosti, co se tyce reportingu FEDu, ale rozhodne NEMUSI odkryvat veskere karty, ze kterych by konkurence poznala, kolik stal vyvoj cehokoliv. Oproti tomu boeing JE veřejné obchodovatelná společnost, tudíž jejich hospodaření musí být mnohem průhlednější, protože se akcionářem může díky burze stat kdokoliv...

Všichni tři jste v diskusích zde prokázali, že každý z vás má extrémně kvalitní znalosti v určitém oboru, proto bych očekával, že se dokážete povznést a nehejtovat každou věc okolo této firmy. Myslím, že space má hromadu inženýrů, kteří vase znalosti prevysi, takže vaše poucovani, co dělají špatně, je spíš k smíchu.

Asi mě nachytate na slovickach, treba komu a co musi spacex reportovat, ale já a asi i další diskutující by ocenili, kdybychom se mohli vrátit k technické stránce věci a nevestit z křišťálové koule, co si stávající a budoucí investorske fondy o hospodaření spacex myslí.
Děkuji uctivě za pochopení

citace:
O žumpové kvalitě diskuze bych na tvém místě raději pomlčel, neboť ty jsi všech žumpařů futrál.
 
30.7.2020 - 08:43 - 
citace:
@Lubos
Soráč.
Nikde som nevidel žiadny odhad toho koľko peňazí a času hodlá Elon Musk do vývoja Starshipu vraziť.
Ani nejaké limity, po prekročení ktorých by sa prípadne skonštatovalo "slepá ulička.. musíme to ukončiť.. a náklady na doterajší vývoj odpísať".

Čiže kľudne to môže skončiť aj omnoho horšie ako SLS.



Ten odhad jistě existuje a pokud byste byl vážný zájemce o investování, tak vám ho Elon jistě poskytne. Jiná věc je že ve skutečnosti to může dopadnout a pravděpodobně taky dopadne, dost jinak než jaký byl plán.
Osobně si myslím, že můžou nastat asi dvě situace, kdy Elon bude konstatovat "Sorry, slepá ulička, musíme to ukončit."

1. Dojdou mu peníze a investoři. Z libovolného důvodu. - globální krize, investoři si začnou myslet, že je podvodník, jaderná apokalypsa...

2. Dojdou nápady. Prostě zjistí, že tak to fakt nejde a pak začne vymýšlet co dál.

Pokud nenastane jedna z těchto variant, tak vývoj BFR/ITS/MCT/SH-SS/... poběží dál.

Zatímco u SLS stačí aby dopadly volby "trochu" jinak, "pár" kongresmanů se špatně vyspalo, někdo dobře zaloboval pro něco jiného a celé SLS se může jít klouzat. Viz Ares I/V.
Naštěstí se financování obou projektů moc nepřekrývá, takže si vzájemně peníze neužírají.

Osobně se mi koncept SS/SH intuitivně nelíbí. Prostě nemám důvěru v to, že nejjednodušší řešení problému je narvat 2. stupeň, manévrovací motory, kabinu, aerodynamický kryt, přistávací nohy a co já vím, co všechno ještě, do jednoho obrovského molocha. Ale i tak jsem zvědav jak to dopadne.

A v tom je ten vtip. Nejsou to moje peníze, takže můžu být nezaujatý pozorovatel a netrápit se tím, jestli SpaceX přešvihne rozpočet 2x nebo 3x.
 
30.7.2020 - 12:02 - 
citace:
Pokud nenastane jedna z těchto variant, tak vývoj BFR/ITS/MCT/SH-SS/... poběží dál.
Zatímco u SLS stačí aby dopadly volby "trochu" jinak, "pár" kongresmanů se špatně vyspalo, někdo dobře zaloboval pro něco jiného a celé SLS se může jít klouzat. Viz Ares I/V.
Naštěstí se financování obou projektů moc nepřekrývá, takže si vzájemně peníze neužírají.
Osobně se mi koncept SS/SH intuitivně nelíbí. Prostě nemám důvěru v to, že nejjednodušší řešení problému je narvat 2. stupeň, manévrovací motory, kabinu, aerodynamický kryt, přistávací nohy a co já vím, co všechno ještě, do jednoho obrovského molocha. Ale i tak jsem zvědav jak to dopadne.

Ono ať už listopadové prezidentské volby dopadnou jakkoliv, zpochybnění jejich výsledku poraženou stranou je velmi pravděpodobné a následná občanská válka docela dobře možná, takže to ani nemusí být o vyspání či lobování, ale k tomu jsem se vyjadřovat nechtěl.
Spíš mne zaujal ten nelíbící se koncept SH/SS. Sice vůbec není důležité, co se komu líbí nebo nelíbí, ale mně ta sestava naopak imponuje. My už jsme pod víc jak 60letým vlivem vícestupňových jednorázových raket, malých kapslí, které se slepují na oběžné dráze, a Houboltovou koncepcí lunárního modulu, takže když najednou někdo přijde s opakovaně používaným kompaktním kolosem, působí to neintuitivně a nepřirozeně. Ale pokud sáhneme k analogii, jak by se asi lidi tvářili na letadlo, sestávající z malých kabinek zvící Fiat 600, které by se během letu různě spojovaly a zase rozpojovaly? A to i kdyby byly všechny tyto kabinky opakovaně použitelné?
 
30.7.2020 - 12:48 - 
citace:

Sice vůbec není důležité, co se komu líbí nebo nelíbí, ale mně ta sestava naopak imponuje. My už jsme pod víc jak 60letým vlivem vícestupňových jednorázových raket, malých kapslí, které se slepují na oběžné dráze, a Houboltovou koncepcí lunárního modulu, takže když najednou někdo přijde s opakovaně používaným kompaktním kolosem, působí to neintuitivně a nepřirozeně. Ale pokud sáhneme k analogii, jak by se asi lidi tvářili na letadlo, sestávající z malých kabinek zvící Fiat 600, které by se během letu různě spojovaly a zase rozpojovaly? A to i kdyby byly všechny tyto kabinky opakovaně použitelné?


Netvrdím, že mi to neimponuje. Ale ve srovnání se systémem F9/FH, který se zaměřoval na co nejjednodušší design, mi připadá, jakoby se SpaceX snažilo, aby byl výsledek co nejsložitější. A ve výsledku bude mít systém s až desítkami různých verzí Starshipů.

Ale jak píšete. Je úplně jedno co se mi líbí nebo nelíbí. Hlavně když to bude spolehlivě fungovat. Jen se bojím, že nejsme (lidstvo) zatím ve fázi, kdybychom dovedli stavěli vesmírnou analogii k B747 / A380. A v éře Farmanu F.60 Goliath se velkokapacitních letadel zas tolik nepostavilo. Byl k tomu důvod.
Na druhou stranu někdy nesnáším, když mám pravdu. A tady se budu mýlit vyloženě rád.
 
30.7.2020 - 18:21 - 
@velinsto
Prosím.. A existujú pre to čo je to startup, a ako sa má tá nefirma správať, naozaj nejaké presne definované "zo zákona" normy?

Inde som videl definíciu tvrdiacu, že startup sa zmení na normálnu firmu, až vtedy keď vytvorí zisk, do toho momentu sú všetky peniaze čo do nej idú "rizikový kapitál".

Tento modus operandi vznikol počas rastu bubliny Dot-com, ako spôsob financovania nízkonákladovej investície, firmy produkujúce apky vo virtuálnom kyberopriestore.
Teda iba kancelária, a v nej armáda programátorov ktorý ťukajú do klávesnice a čučia do monitora..
Teda vlastne intelektuálne pracujú..

Naozaj si myslíte, že je tento spôsob zakladania podnikov vhodný pre firmy, ktoré musia pôsobiť "fyzicky", stavať továrne, ohýbať plechy atď?
[upraveno 30.7.2020 18:47] [upraveno 31.7.2020 07:05]
 
31.7.2020 - 09:42 - 
@slavomir Fridrich
Wikipedia:
Startup nebo také start-up je podnikatelský subjekt, typicky popsaný jako nově založená či začínající společnost, která se na základě inovativní podnikatelské koncepce za použití vyspělých technologií rychle vyvíjí a má velký potenciál hospodářského růstu.

zadne zakonné normy na to nenexistují, startup se muze nazyvat startupem klidne do te doby, nez se z nej stane verejne obchodovatelna spolecnost...


citace:
@velinsto
Prosím.. A existujú pre to čo je to startup, a ako sa má tá nefirma správať, naozaj nejaké presne definované "zo zákona" normy?

Inde som videl definíciu tvrdiacu, že startup sa zmení na normálnu firmu, až vtedy keď vytvorí zisk, do toho momentu sú všetky peniaze čo do nej idú "rizikový kapitál".

Tento modus operandi vznikol počas rastu bubliny Dot-com, ako spôsob financovania nízkonákladovej investície, firmy produkujúce apky vo virtuálnom kyberopriestore.
Teda iba kancelária, a v nej armáda programátorov ktorý ťukajú do klávesnice a čučia do monitora..
Teda vlastne intelektuálne pracujú..

Naozaj si myslíte, že je tento spôsob zakladania podnikov vhodný pre firmy, ktoré musia pôsobiť "fyzicky", stavať továrne, ohýbať plechy atď?
[upraveno 30.7.2020 18:47] [upraveno 31.7.2020 07:05]
 
31.7.2020 - 12:44 - 
@velinsto
Aj ľudské zdroje - zamestnanci sú kapitál.
Môžem tu ja o "ajťákoch" popísať zlomyseľných sprostostí koľko len chcem, s faktom že ich práca skutočne má vyššiu pridanú hodnotu ako tá moja, nijako nepohnem.

Ten koncept startupu, sa rozvinul v prostredí práce s naozaj mimoriadne vysokou pridanou hodnotou. Tie riziká pre kapitál či už finančný alebo ľudský, práve pre tú vysokú pridanú hodnotu práce boli nízke.

Lenže čo sa s tým modelom podľa vás stane v sektore, kde treba niečo naozaj manuáne vyrábať a čoraz vyšší podiel zamestnancov vypadá už ani nie ako modré goliere, ale doslova "roboši"?

Tak predovšetkým poklesne priemerná hodnota pridanej hodnoty práce na zamestnanca.
Logaritmicky vzrastie suma nutných investícii pre rozbehnutie podniku. Riziká všeobecne rastú.

Tak napríklad to že by ajťák naháňal po kancelárii svojho CEO a chcel mu jednu ubaliť klávesnicou po hlave, je vec málo pravdepodobná. Sic aj to sa v dnešnej dobe môže stať.
Ale to ako nasraný "roboši" naháňajú manažéra po hale v snahe mu pár ubaliť to som už videl na vlastné oči, a ani im len nepovedal niečo také strašné "soráč skrachovali sme choďte domov" ale išlo "iba" o mesačné prémie na výplatnej páske.

Provoz SpaceX pri tom ohýbaní plechov na pláži, začína setsakramentsky pripomínať výrobné peklo v Tesle.
[upraveno 31.7.2020 13:06]
 
02.8.2020 - 13:42 - 
citace:
@velinsto
Aj ľudské zdroje - zamestnanci sú kapitál.
Môžem tu ja o "ajťákoch" popísať zlomyseľných sprostostí koľko len chcem, s faktom že ich práca skutočne má vyššiu pridanú hodnotu ako tá moja, nijako nepohnem.

Ten koncept startupu, sa rozvinul v prostredí práce s naozaj mimoriadne vysokou pridanou hodnotou. Tie riziká pre kapitál či už finančný alebo ľudský, práve pre tú vysokú pridanú hodnotu práce boli nízke.

Lenže čo sa s tým modelom podľa vás stane v sektore, kde treba niečo naozaj manuáne vyrábať a čoraz vyšší podiel zamestnancov vypadá už ani nie ako modré goliere, ale doslova "roboši"?

Tak predovšetkým poklesne priemerná hodnota pridanej hodnoty práce na zamestnanca.
Logaritmicky vzrastie suma nutných investícii pre rozbehnutie podniku. Riziká všeobecne rastú.

Tak napríklad to že by ajťák naháňal po kancelárii svojho CEO a chcel mu jednu ubaliť klávesnicou po hlave, je vec málo pravdepodobná. Sic aj to sa v dnešnej dobe môže stať.
Ale to ako nasraný "roboši" naháňajú manažéra po hale v snahe mu pár ubaliť to som už videl na vlastné oči, a ani im len nepovedal niečo také strašné "soráč skrachovali sme choďte domov" ale išlo "iba" o mesačné prémie na výplatnej páske.

Provoz SpaceX pri tom ohýbaní plechov na pláži, začína setsakramentsky pripomínať výrobné peklo v Tesle.


Je to někde v knize Zákony profesora Parkinsona, nechce se mi to hledat, tak jenom hrubá parafráze. Čím se liší dynamicky se rozvíjející, expandující firma od firmy v úpadku? Jednak způsobem fungování (ta expandující je charakteristická prolínáním rolí, kdy v případě potřeby třeba i ředitel vezme do ruky klíč nebo šroubovák a jde utahovat, zatímco ta úpadková se vyznačuje důsledně dodržovaným hierarchickým uspořádáním, kdy je na první pohled jasně patrné, kdo je kdo), a dále vnějším vzhledem. Expandující firma vypadá jako reklama na improvizaci a chaos, všechno se tam mění za chodu, takže nejen není čas, ale ani nemá smysl vytvářet nějaké nablýskané budovy a zařízení, protože to, co dneska stojí a využívá se, se za pár měsíců beztak zbourá a nahradí něčím jiným. Firma v úpadku se naproti tomu vyznačuje naleštěnými chromovanými objekty, přepychovými kancelářemi vrcholových manažerů, kde jen jejich pracovní stůl stojí srovnatelně s domkem pro běžnou domácnost, a podobně.
Nemůžu si pomoct, ale ten obrázek, který jsi předevčírem vložil do vlákna Blue Origin, na mne působí dojmem, že "želva" Bezos se rozhodl budovat svou kosmickou firmu hned od začátku jako firmu úpadkovou.
 
02.8.2020 - 14:17 - 
@NovýJiřík
Správny postreh.
Vidíš Bezos na to ide rovnako ako Bill Gates.
"Úpadkovejšiu" firmu ako Microsoft fakt svet ešte nevidel.


A Aplle a Steve Jobs?
"Robíme technologický popart".
Kvalitu pre elitu..
Minimálne 30% trhu zaručených.
Lenže chce to dodržiavať určité zásady. Predovšetkým tú kvalitu dodržiavať, vďaka nej si možno za produkt zapítať vyššiu cenu a vypadá to ešte elitnejšie.
Lenže keď vy tvrdíte že chcete dodávať produkt pre elitu, zároveň nesmiete tvrdiť že chcete vyrábať napríklad "ľudoví automobil" na ktorom bude jazdiť úplne každý. Odporuje si to.
Elita s tým začne mať problém, pochopiť tú zmotaninu.


Takže mal by Elon vážne pouvažovať, aký typ produktu pre aký typ zákazníka, chce vlastne ponúknuť.
Ešte je čas.. Ešte stále startupuje..
 
02.8.2020 - 14:31 - 
Slavomír Fridrich:
Najdi si na internetu tenhle odkaz, třeba ti to něco připomene:
https://www.google.cz/search?q=cape%20canaveral%201959&tbm=isch&tbs=rimg%3ACTDOJdb6U33gYQGw5NsI0ljJ&hl=cs&sa=X&ved=0CBsQuIIBahcKEwigyfuew_zqAhUAAAAAHQAAAAAQBg&biw=1905&bih=939 [upraveno 2.8.2020 14:32]
 
02.8.2020 - 14:55 - 
@NovýJiřík
Fakt to niečo pripomína..
Hm..
Aha aký úžasný výhľad na Silicon Valley.


https://www.lynxbroker.cz/vzdelavani/nejvetsi-investicni-bubliny-v-historii/
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Railway_Mania

Je to nejaká čudná schéma, ktorá sa opakuje furt dokola.
Ako sa tomu vyhnúť na to ľudstvo furt neprišlo.
Takže najrozumnejšie asi bude očakávať to, byť na to pripravený a mať aj nejaké tie rezervy.

 
12.8.2020 - 10:26 - 
He..
https://spacenews.com/air-force-to-end-agreements-with-blue-origin-and-northrop-grumman-prepares-for-launch-contract-protests/
Roper počas hovoru s reportérmi bol požiadaný, aby vysvetlil, prečo je SpaceX platený takmer rovnaká suma za jednu misiu, ktorú ULA dostáva za dve misie. Roper odmietol komentovať túto otázku a uviedol, že tieto začatia sú tajné misie.

Dodatočná platba na spustenie poskytovateľov - ktorých jeden zdroj v priemysle odhadoval na približne 100 miliónov dolárov na spoločnosť - bola neočakávaná. Pripomína to financovanie „ELC“, ktoré letectvo používalo na zaplatenie ULA, a SpaceX ho kritizovali za vládne dotácie, ktoré obchodné spoločnosti nedostávajú.



Teda Elon ty si ale milicionár..
 
20.8.2020 - 11:26 - 
https://spacenews.com/spacex-pressing-on-with-protest-against-u-s-air-force-despite-launch-contract-win/
Space X sa zdá to posledné prerozdelenie vojenských zákaziek, nespravodlivé a diskriminačné.
Elon Musk podal novú žalobu už nielen proti ULA ale aj Blue Origin a Northrop Grumman.
citace:
SpaceX žiada súd, aby rozhodol o nesprávnom udeľovaní cien LSA, čo by prinútilo letectvo ukončiť šesťročnú dohodu s ULA vo výške 967 miliónov dolárov. Dohody s Blue Origin a Northrop Grumman by sa rovnako skončili, pretože nezískali zmluvu vo fáze 2.

"Vzhľadom na blížiace sa ukončenie, použitie ďalšieho použitia takýchto LSA nikomu neublíži," hovorí podanie. ULA s takouto dohodou „mohla prispieť k tomu, že ULA získala 60% z uvedenia 2. fázy na trh.“

Letectvo a ULA v spoločnom vyhlásení zdôrazňujú, že argument SpaceX je neprimeraný, pretože jeho ponuka LSA sa snažila financovať rozvoj rakety Big Falcon, nie Falcon 9 alebo Falcon Heavy, ktoré ponúkla na obstaranie fázy 2.

„Pre fázu 2 SpaceX nenavrhol raketu Big Falcon („ BFR “), ktorú navrhol pre LSA, ale skôr navrhol modifikovaný Falcon Heavy, aby vyhovoval požiadavke kategórie C,“ uviedlo vyhlásenie.

Letectvo a ULA tiež spochybnili tvrdenie SpaceX, že od udelenia fázy 2 by nedošlo k narušeniu národnej bezpečnosti, ak by sa dohoda ULA o LSA ukončila. "Ak by súd uvoľnil LSA ULA, neplánovaný deficit vo financovaní federálneho rozvoja v rámci LSA by mohol oddialiť pripravenosť Vulcanu ULA na vykonanie etáp 2."

Tu si už dá niekto vlastný gól.

...
U.S. Space Force majú svoje vlastné dlhodobé plány, a snažiť sa ich narúšať..
..to podľa mňa, nie je dobrí nápad.

https://www.satellitetoday.com/launch/2020/06/18/space-force-on-track-to-award-launch-service-contracts-this-summer/ [upraveno 20.8.2020 12:15]
 
21.8.2020 - 14:52 - 
Nebude to veľké množstvo motorov, tak trochu problém?
https://www.teslarati.com/spacex-next-falcon-rocket-reusability-goals-elon-musk/
Pre EELV to bolo výhodné, ale všetky ich po každom lete kontrolovať?
Zdá sa že Elon pripustil, že je to trochu obtiažne.
 
22.8.2020 - 15:17 - 
Bez diskusie?
:)
Tak je to teda.. Bez diskusie..
 
22.8.2020 - 17:29 - 
https://www.inverse.com/innovation/spacex-elon-musk-falcon-9-economics/amp 
23.8.2020 - 17:01 - 
https://www.elonx.cz/znovupouzitelnost-raket-falcon-se-vyplati-elon-musk-prozradil-jake-ma-spacex-naklady-na-start/

Podle Elona Muska jsou mezní náklady jen 15 milionů dolarů. Drtivou většinu této částky přitom představuje 10 milionů na výrobu nového horního stupně Falconu. Ten není znovupoužitelný, a tak je nutné vyrobit nový kus pro každou misi. Zbylých 5 milionů pak zahrnují aerodynamické kryty (Musk nejspíš počítá s již použitými kryty, protože výroba nových vyjde na 5–6 milionů), helium, palivo, okysličovadlo a také náklady na repasování prvního stupně pro další použití (pouhých 250 tisíc dolarů).

nie je to vsak auditovana, miestoprisazne uvedena a krvou podpisana informacia, takze frflosi a muskofobi mozu byt v klude, staci len standardne "tomu neverim"
 
23.8.2020 - 19:47 - 
Ja mu verím..
Akurát to vypadá ako taký prepočet pre normálnu F9.
Lenže na FH je už tých motorov 27..
 
24.8.2020 - 07:16 - 
citace:
https://www.elonx.cz/znovupouzitelnost-raket-falcon-se-vyplati-elon-musk-prozradil-jake-ma-spacex-naklady-na-start/

Podle Elona Muska jsou mezní náklady jen 15 milionů dolarů. Drtivou většinu této částky přitom představuje 10 milionů na výrobu nového horního stupně Falconu. Ten není znovupoužitelný, a tak je nutné vyrobit nový kus pro každou misi. Zbylých 5 milionů pak zahrnují aerodynamické kryty (Musk nejspíš počítá s již použitými kryty, protože výroba nových vyjde na 5–6 milionů), helium, palivo, okysličovadlo a také náklady na repasování prvního stupně pro další použití (pouhých 250 tisíc dolarů).

nie je to vsak auditovana, miestoprisazne uvedena a krvou podpisana informacia, takze frflosi a muskofobi mozu byt v klude, staci len standardne "tomu neverim"


... tomu neverim. ;-)

(ze dvou důvodů:
1) aby měl Yamato radost! ;-)
2) Musk už tvrdil tolik různých protichůdných věcí a i tolikrát jím použitě obvyklé pojmy mají velice proměnný a nestandardní obsah. Takže není čemu věřit ...)
 
24.8.2020 - 19:51 - 
Je docela dobře možné, že mezní náklady na výrobu Falconu 9 jsou těch 15 milionů.

Ale opravdu by mě hodně překvapilo, kdyby byť jen jediný zdejší muskofil věděl, jaký je rozdíl mezi "náklady na výrobu Falconu 9" a "mezními náklady na výrobu Falconu 9".

(protože muskofilové, když se naposled probírala otázka Muskova zisku, ukázali, že s ekonomickými termíny moc nekamarádí)
 
25.8.2020 - 07:57 - 
Za ako dlho vlastne Space X, asi dokáže postaviť a uviesť do prevádzky 'Mobile Service Tower'?

+ dlhú kapotáž k tomu?

https://www.teslarati.com/spacex-envisions-massive-rocket-enclosure-military-applications/amp/

Pretože kým to nesprevádzkuje.. Tak tie špecifické vojenské satelity, bez ohľadu na to že tú zákazku vysúťažili jednoducho nebude schopná vynášať a bude ich treba umiestniť na iný nosič.
 
25.8.2020 - 10:28 - 
citace:
Je docela dobře možné, že mezní náklady na výrobu Falconu 9 jsou těch 15 milionů.
Ale opravdu by mě hodně překvapilo, kdyby byť jen jediný zdejší muskofil věděl, jaký je rozdíl mezi "náklady na výrobu Falconu 9" a "mezními náklady na výrobu Falconu 9".
(protože muskofilové, když se naposled probírala otázka Muskova zisku, ukázali, že s ekonomickými termíny moc nekamarádí)

Pokud jsem správně pochopil předchozí diskusi, tak řeč nebyla o mezních nákladech na VÝROBU Falconu 9, nýbrž na jeho START, což je zásadní rozdíl, a tam si těch 15 mega při opakovaném použití 1. stupně a krytu dovedu představit.
 
25.8.2020 - 10:40 - 
citace:
citace:
Je docela dobře možné, že mezní náklady na výrobu Falconu 9 jsou těch 15 milionů.
Ale opravdu by mě hodně překvapilo, kdyby byť jen jediný zdejší muskofil věděl, jaký je rozdíl mezi "náklady na výrobu Falconu 9" a "mezními náklady na výrobu Falconu 9".
(protože muskofilové, když se naposled probírala otázka Muskova zisku, ukázali, že s ekonomickými termíny moc nekamarádí)

Pokud jsem správně pochopil předchozí diskusi, tak řeč nebyla o mezních nákladech na VÝROBU Falconu 9, nýbrž na jeho START, což je zásadní rozdíl, a tam si těch 15 mega při opakovaném použití 1. stupně a krytu dovedu představit.


Hlavne ze muskofob novak vzdy vie o com je rec
 
<<  37    38    39    40    41    42    43  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.160921 vteřiny.