Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  2    3    4    5    6    7    8  >>
Téma: Elektromobilita a Tesla/Musk/kosmonautika
01.8.2016 - 16:04 - 
quote:
Nejde přeci zdaleka jen o to vyrábět auta! Jde taky o to jak zařídit, aby mohlo dobíjet každý den svá auta celé město. Odkud se bude ta energie brát, jak celý ten výkon přenášet a kdo to zaplatí?

Souhlasím, že je to problém, ale v žádném případě nepřekonatelná bariéra. Umím si docela dobře představit podobnou diskusi před 100 lety: Nejde přeci zdaleka jen o to vyrábět (benzínová) auta! Jde taky o to jak zařídit, aby mohlo tankovat každý den svá auta celé město. Odkud se bude ten benzín brát, jak celý ten výkon přenášet a kdo to zaplatí? Koně se napasou kdekoliv a napijí z prvního potoka, kolem kterého spřežení pojede.


Přesně tak. Bude to další příležitost pro firmy s inovativními nápady a využití doposud ladem ležící zdroje, jako například sluneční energie atd. Problém bude, až do tohoto procesu vstoupí parazit politik s požadavkem na svůj podíl.

 

____________________
Zajímá mne vše nové.
 
01.8.2016 - 18:08 - 
quote:
Myslím že lidé kteří píší něco takového, by měli podpořit své argumenty kalkulací nákladů na infrastrukturu. Bez toho je to plácání o ničem.

Já dal odkaz na ten článek jen jako příspěvek do diskuse. Jestli je nebo není reálný nechť každý posoudí sám.
 
02.8.2016 - 20:02 - 
Žijeme v civilizaci, která prosazuje svobodu jedince, lidská práva a rovnost před zákonem. Kde základní vzdělání má každý zdarma a kde je velmi kvalitní a dostupná lékařská péče. V takovém prostředí je možné se prosadit s novou myšlenkou, vynálezem nebo inovací a navíc na to myslí i právní řád, kdy vynálezce může uplatnit autorská práva, nebo získat patent a vydělat tak na svém vynálezu. Proto jsou svobodné země tak vyspělé a proto se v nich prosadí lidé jako Musk. 
02.8.2016 - 21:33 - 
já elektromobilům fandím, ale zajímavý game-changer by mohlo být i tohle:
https://hardware.slashdot.org/.../07/31/129226/new-solar-cells-can-convert-co2-into-hydrocarbon-fuel
 
04.8.2016 - 06:00 - 
Je to tady
https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-06-13/we-ve-almost-reached-peak-fossil-fuels-for-electricity
 
04.8.2016 - 08:34 - 
quote:
Je to tady
https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-06-13/we-ve-almost-reached-peak-fossil-fuels-for-electricity


nie, to sa nikdy nestane! alamo to nedovoli!
 
04.8.2016 - 11:54 - 
Dnes se postupně stává největším znečišťovatelem světa demokratická Indie, zatímco totalitní Čína už třetí rok po sobě jde se spotřebou uhlí dolů = méně sama těží a méně i dováží. Obrovsky tam totiž roste výroba elektřiny z Atomu, Slunce a větru. Instalovaný výkon v Číně k 30.červnu : Slunce = 63 500 MW, vítr = 140 000 MW , atom 28600 MW, voda = 320 000 MW. V Číně jezdí 150 milionů motorek, skůtrů a elektrokol a Čína je i pionýrem výroby a prodeje elektroaut a rozvoje vysokorychlostní elektrické železnice.  
04.8.2016 - 12:16 - 
Autombilka Tesla ve 2 Q 2016 prohloubila svou ztrátu , produkce roste, prodej roste , ale ztráty se zatím jen zvyšují. Ptáme se, co s tím ?

https://www.patria.cz/zpravodajstvi/3279368/ctvrtletni-ztrata-vyrobce-elektromobilu-tesla-vzrostla.html
 
04.8.2016 - 12:32 - 
quote:
Dnes se postupně stává největším znečišťovatelem světa demokratická Indie, zatímco totalitní Čína už třetí rok po sobě jde se spotřebou uhlí dolů = méně sama těží a méně i dováží. Obrovsky tam totiž roste výroba elektřiny z Atomu, Slunce a větru. Instalovaný výkon v Číně k 30.červnu : Slunce = 63 500 MW, vítr = 140 000 MW , atom 28600 MW, voda = 320 000 MW. V Číně jezdí 150 milionů motorek, skůtrů a elektrokol a Čína je i pionýrem výroby a prodeje elektroaut a rozvoje vysokorychlostní elektrické železnice.


nerozumiem preco spajate politicke usporiadanie a energeticky mix tej ktorej krajiny?!


quote:
Autombilka Tesla ve 2 Q 2016 prohloubila svou ztrátu , produkce roste, prodej roste , ale ztráty se zatím jen zvyšují. Ptáme se, co s tím ?


prestat stavat nabijacky, megafactory, vyvijat nove modely, rozsirovat vyrobne kapacity, a len predavat auta. Spolocnost by vytvorila zisk, ale nie cely novy segment trhu, a udrzatelnu buducnost uz vobec nie.
Investorom zatial nevadi, ze spolocnost vytvara stratu. Pre porovnanie, Amazon bol zalozeny v r. 1994 a prvy krat dosiahol zisk v r. 2002.
 
04.8.2016 - 13:04 - 
quote:
nerozumiem preco spajate politicke usporiadanie a energeticky mix tej ktorej krajiny?!


Možná spojováním politického uspořádání a technologické úrovně energetiky reaguje na Povlovo spojování politického uspořádání a technologické úrovně obecně. Které vám nevadilo, protože vyznívalo "správně"
 
04.8.2016 - 13:34 - 
quote:
quote:
nerozumiem preco spajate politicke usporiadanie a energeticky mix tej ktorej krajiny?!


Možná spojováním politického uspořádání a technologické úrovně energetiky reaguje na Povlovo spojování politického uspořádání a technologické úrovně obecně. Které vám nevadilo, protože vyznívalo "správně"


energeticky mix zavisi od technologickej urovne len velmi nepriamo. Existuje nieco take ako medzinarodny obchod, co si neviete vyrobit, mozete si kupit.
India posiela rakety do kozmu, chcete tvrdit ze nedokaze vyrobit solarny panel? Ono skor nez o politicke usporiadanie tam asi pojde o konkretne politicke (ne)rozhodnutia
 
05.8.2016 - 23:00 - 
Jen jsem to znečišťávání prostředí nadhodil,protože většinou se u nás tvrdí, že demokratické státy dělají dobré věci a totalitní zase špatné věci. Jak v ekonomice tak i politice. Nechci příliš odbočovat do OT , takže jen krátká zmínka , vám nevadí že členem NATO je totalitní Turecko ?  
06.8.2016 - 08:21 - 
quote:
nevadí že členem NATO je totalitní Turecko ?


Ne, protože není ani v tom nejširším smyslu slova ani trošililinku totalitní.
 
06.8.2016 - 08:38 - 
quote:
quote:
nevadí že členem NATO je totalitní Turecko ?


Ne, protože není ani v tom nejširším smyslu slova ani trošililinku totalitní.


a severna korea je priekopnik v ludskych pravach, venezuela je priklad ekonomickeho uspechu a my ostatni sme aj tak lietadla

ja som tvrdenie o iba dobrych demokratickych veciach nepocul. Singapur je totalita a vsetci si ho davaju za vzor. Kazdopadne po kolapse blizkeho vychodu bude aj ten najvacsi demo-utopista ovela opatrnejsi s sirenim demokracie, pretoze tazko usporiadat volby ked su vsetci mrtvi
 
06.8.2016 - 09:58 - 
quote:
quote:
nevadí že členem NATO je totalitní Turecko ?


Ne, protože není ani v tom nejširším smyslu slova ani trošililinku totalitní.


Každá vláda, která porušuje přirozená práva jednotlivců, je totalitní, bez ohledu na to, jakým způsobem přišla k moci.

 

____________________
Zajímá mne vše nové.
 
06.8.2016 - 10:37 - 
Každá vláda, která porušuje přirozená práva jednotlivců, je totalitní.

Co jsou to přirozená práva?
 
06.8.2016 - 10:53 - 
Spôsob ako donútiť iných, aby ustúpili tvojim požiadavkám. 
06.8.2016 - 20:10 - 
quote:
Každá vláda, která porušuje přirozená práva jednotlivců, je totalitní.

Co jsou to přirozená práva?


Přirozené právo je dobrovolný původní řád všech lidských společenství, který se vyvinul současně s lidskou povahou/přirozeností. Je neviditelnou rukou za celým lidským ekosystémem. Přirozené právo může být objeveno a popsáno, ale nemůže být pozměněno lidskými ambicemi. Přirozené právo je takové právo, které může být zevšeobecněno na všechny lidské bytosti a vykonáváno bez povolení a bez porušování práv ostatních – jmenovitě jsou to práva na život, svobodu a majetek. Jednoduše řečeno: neubližuj lidem a neber jim jejich věci.

 

____________________
Zajímá mne vše nové.
 
07.8.2016 - 08:20 - 
http://money.cnn.com/2016/08/03/technology/elevated-bus-china-road-test/index.html?iid=EL

Jiný druh revoluční techniky v dopravě - Bus jezdící po lehkých kolejích nad auty s průchodností 4,9 m výšky.
 
08.8.2016 - 00:09 - 
Tesla Model-S s autopilotem nyní havarovala v Číně. Autopilot najel do zaparkované Santany. Vznikají právnické problémy, kdo vlastně za nehodu může, když řídil automat a nikoli živý šofér. Kdo tedy bude platit. Navrhuji, ať platí pan Musk. Zdá se totiž, že jeho vozy nejsou ani zdaleka dokonalé a v provozu vytvářejí nebezpečné situace.

http://www.chinadaily.com.cn/business/motoring/2016-08/05/content_26361013.htm
 
08.8.2016 - 08:30 - 
quote:
ať platí pan Musk

Podle mě je stejně nesmysl kupovat si robotické auto do soukromého vlastnictví. Jejich opravdový boom nastane, až si je přivoláme jako Uber bez řidiče, auto nás odveze, kam potřebujeme, vystoupíme a zapomeneme. A taky to bude znamenat, že nám bude jedno, kdo je zodpovědný za škody způsobené chybami řídícího softwaru jestli firma provozující robotaxi nebo výrobce. Ať se kluci dohodnou...
 
08.8.2016 - 14:21 - 
Ne vždycky vám nějaké přijede. Jeho provozovatel se bude chovat ekonomicky a tak nekoupí plno aut, aby vozili lidi v pátek na chatu a v neděli zpět. Nebo aby jen o víkendu vozili lidi z restaurací a diskoték. Tedy půjčování auta neznamená jistotu, že ho vždy dostanete, když ho budete potřebovat.
Anebo jen za zvýšenou cenu - prostě se bude dražit cena půjčovného auta na dané dny.
 
09.8.2016 - 14:48 - 
quote:
provozovatel se bude chovat ekonomicky a tak nekoupí plno aut, aby vozili lidi v pátek na chatu a v neděli zpět.

to bude fungovat úplně jinak - místo 4 či 5 milionů soukromých aut v ČR, z nichž 90% prostojí 90% času na parkovišti, zde bude 5 či 10 velkých firem provozujících robotaxi. A bude stačit milion aut, které ovšem 90% času budou jezdit, aby obsloužili všechny zájemce o dopravu a to nejen těch, co dnes používají svá auta, ale i těch co by jeli vlaky, autobusy i MHD. Dokonce si myslím, že města klasickou MHD zruší a místo autobusů nakoupí roboauta. A věřím tomu, že ten systém bude tak efektivní, že 90% roboaut dorazí do deseti minut od zavolání. Ta auta budou pořád v pohybu, nemusí mít bezpečnostní přestávky, vždy budou připravená vyrazit, takže obvykle bude nějaké volné hned za rohem. A když pojedu v pátek na chatu a v neděli zpět, není problém si už v pondělí to auto objednat za standardní cenu a nemusím platit expresní přirážku
 
10.8.2016 - 16:54 - 
quote:
Anebo jen za zvýšenou cenu - prostě se bude dražit cena půjčovného auta na dané dny.


Kombinace carsharingu (čím dál běžnější koncept) s dražbou je v podstatě... geniální hack. (oni vždy hrajou na nějaké to poměrné sdílení nákladů, ale to je je.. kromě nákladů tam vzniká zisk právě v momentech, kdy poptávka převyšuje nabídku...)
 
10.8.2016 - 21:52 - 
quote:
A když pojedu v pátek na chatu a v neděli zpět, není problém si už v pondělí to auto objednat za standardní cenu a nemusím platit expresní přirážku

Aut nebude tolik, aby všechny zájemce dejme tomu s přistavením, které si vyberete mezi 14 a 18 hodinou - odvezli na chatu - navíc jen v období především květen, červen, září a možná i říjen a duben. Červenec a srpen bude jiná poptávka z důvodu dovolených.
Takže prostě na někoho auto jednoduše nezbude anebo až s přistavením klidně až po 21 hodině. Takže ten si ho příště objedná ještě o něco dříve než vy a tak dál - klidně i měsíc dopředu. Takže objednávat dřív není řešení - auto ne vždy prostě dostanete.

Ti lidé proto to auto taky vlastní - mají tak jistotu, že na chatu, k moři či i na nákup či za nemocnou babičkou pojedou, kdy chtějí či potřebují oni - nikoliv provozovatel aut. A vůbec jim nevadí, že většinu času to auto stojí.
quote:
Dokonce si myslím, že města klasickou MHD zruší a místo autobusů nakoupí roboauta.

Tak toto už je úplný nesmysl v každém trochu větším městě.
Spočítejte si počet aut na délku autobusu a to klidně i kloubového a můžete to vynásobit 4. Klidně zanedbejte i bezpečné odstupy (roboauta možná budou mít menší). A pak to porovnejte s běžně naplněným autobusem. Myslím že výsledek - počet pasažérů na 1 metr délky - ve prospěch autobusu je snad jasný - i výkon motoru v přepočtu na jednoho pasažéra též.
Takže neskutečné kolony aut to byl ten výsledek - ty města a jejich centra především prostě nejsou nafukovací a jen díky MHD v nich doprava lidí do zaměstnání a škol ve špičce ještě zcela nezkolabovala. Toto platí bez ohledu na to, jak je to auto jinak využíváno. A nepište o kratší vzdálenosti ujeté autem než autobusem – expresní linky, které po cestě téměř nestaví, pojedou prakticky stejně, jako pojede to auto. Víc silnic prostě na sídliště není, než kudy mohou jezdit i autobusy.
[Upraveno 10.8.2016 tycka]
 
15.8.2016 - 13:48 - 
http://auto.idnes.cz/tesla-bmw-reklama-0zf-/automoto.aspx?c=A160809_222100_automoto_fdv

Jj, sliby, sliby, sliby ... Čekám, kdy investorům dojde trpělivost
 
15.8.2016 - 14:26 - 
quote:
quote:
Každá vláda, která porušuje přirozená práva jednotlivců, je totalitní.

Co jsou to přirozená práva?


Pojem přirozená práva v 18. století ve svých anglických zámcích vymysleli tamější sociální inženýři a pomocí brutálního násilí zavedli v 18. století v Anglii a v 19. století ve světě. Zahrnují právo bohatých bílých mužů na neomezené využívání svého vlastnictví, včetně lidí. A včetně cizího majetku, pokud tento majetek dokáží dotyční bohatí bílí muži využívat efektivněji než jeho původní vlastníci. (Takto, přirozeným právem a efektivitou, zdůvodnili masivní konfiskace obecního majetku a rušení staletí trvajících práv rolníků k jejich polnostem v Anglii; později i zabrání majetků indiánům a černochům a barevným po celém světě.) Zahrnují rovněž právo vlastníků a pouze vlastníků rozhodovat o uspořádání společnosti a zákonech.

Práva, která vznikla a fungovala přirozeně v tisících lidských společností všech kontinentů po tisíce let stoupence "přirozených práv" ani trochu nezajímala, jednoduše je prohlásili za nepřirozená, jejich nepřirozenost dokázali tím, že dotyčné společnosti vyhladili nebo zotročili a pak svá čerstvě vynalezená práva prohlásili za původní, přirozená a odvěků existující (a zfalšovali dějiny lidstva, aby neodporovali jejich konstrukci).
 
15.8.2016 - 14:44 - 
Presne tak. Teda ak ste studovali marxa a engelsa

Inak je teoria prirodzenych prav prirodzene o niecom inom.

http://m.majerczakovab.webnode.sk/rozdelenie-prav/
 
15.8.2016 - 17:28 - 
Pokud jde o tzv. "přirozená práva", nesouhlasím ani s Novákem ani s Yamatem. Žádná práva, ať už přirozená nebo nepřirozená, na světě neexistují, existují jen výsady a privilegia, které lze a) uchvátit, b) přiznat či delegovat. 
15.8.2016 - 21:29 - 
quote:
quote:
quote:
Každá vláda, která porušuje přirozená práva jednotlivců, je totalitní.

Co jsou to přirozená práva?


Pojem přirozená práva v 18. století ve svých anglických zámcích vymysleli tamější sociální inženýři ....


To není přirozené právo, to je tyranie. Přirozená práva jsou kulturní součástí lidstva a i když bylo a je mnoho lidí, kteří je rádi porušovali a porušují a snaží se ostatní lidi zotročit pro své potřeby, nikdy z mysli lidí nevymizela. Největšími porušovateli přirozených práv jsou v současné době státy bez ohledu na to, jakým způsobem jednotlivé vlády získávají svou moc.

 

____________________
Zajímá mne vše nové.
 
<<  2    3    4    5    6    7    8  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.406796 vteřiny.