Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  6    7    8    9    10    11    12  >>
Téma: Elektromobilita a Tesla/Musk/kosmonautika
20.10.2016 - 20:33 - 
citace:
"jablko auto" vybuchlo...



Informace přimo od zdroje, čili z pavlače.
 
21.10.2016 - 05:37 - 
Elon Musk říká že všechny modely aut na baterky značky Tesla budou mít autopilota v základu

https://www.cnet.com/roadshow/news/elon-musk-says-all-tesla-models-will-have-self-driving-hardware/?ftag=CAD13782fc&bhid=26933394216521181427328955072007
 
21.10.2016 - 10:21 - 
Sláva Elona Muska dosáhla až do Kaliningradu.

8. srpna letošního roku se v tamní zoo narodil kapybaří kluk. Na počest Elona Muska, šéfa SpaceX a Tesly, dostal jméno Ilon (vybrali ho v hlasování čtenáři portálu meduza.io).

https://meduza.io/shapito/2016/10/19/kak-dela-u-kapibarenka-ilona

Ilon u oběda:
 
21.10.2016 - 19:48 - 
To asi patrí do témy Adorování Muska:
http://www.kosmo.cz/modules.php?op=modload&name=XForum&file=viewthread&tid=1820&page=7
 
27.10.2016 - 09:54 - 
http://www.hybrid.cz/tesla-je-v-zisku-vydelala-22-milionu

Poprvé po třech letech je automobilka Tesla Motors v zisku. Za poslední čtvrtletí vydělala $22 milionů, v přepočtu asi půl miliardy korun. Příjmy činily $2,30 mld., což znamená meziroční nárůst 145 %. Z toho $2,15 mld. tvořily příjmy z automotive.
 
27.10.2016 - 20:00 - 
citace:
http://www.hybrid.cz/tesla-je-v-zisku-vydelala-22-milionu

Poprvé po třech letech je automobilka Tesla Motors v zisku. Za poslední čtvrtletí vydělala $22 milionů, v přepočtu asi půl miliardy korun. Příjmy činily $2,30 mld., což znamená meziroční nárůst 145 %. Z toho $2,15 mld. tvořily příjmy z automotive.


... to je hezké, ale je třeba vidět věc v souvislostech. I když pak zase možná nebude tak skvělá:
- zisk 22 milionu je při porovnání s příjmy 2300 milionů spíš na úrovni statistické chyby. ;-)
- navíc v tomto čtvrtletí dostala Tesla dotaci (ZEV kredity) v hodnotě 139 mil. Bez nich by byla ve ztrátě.
- v US je Tesla vyšetřovaná za přesuny objednávek a plateb mezi čtvrtletími. Až to vypadá, jako by chtěli vytvořit alespoň jedno ziskové období ... ;-)
- těsně před koncem čtvrtletí bylo převedeno zákazníkům a dealerům (a zaúčtováno) 5500 vozů. Zároveň bylo oznámeno, že Tesla od tohoto čtvrtletí přestává zveřejňovat částečné účetní údaje, i neauditované standardy GAAP
- poslední auditovaná a ověřená uzávěrka je za loňský rok a udává ztrátu 888.7milionu dolarů.

odkazy:
http://www.nasdaq.com/symbol/tsla

https://en.wikipedia.org/wiki/File:Global_sales_Tesla_Model_S_by_quarter.png

http://ir.tesla.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=991720



ps: dorazila k nám do firmy nabídka na testovací jízdy elektromobilem od firmy Nisan. Byl jsem se projet a musím říct, že jezdí hezky (i když trochu bzučí jak tramvaj ;-)). Ale pro praxi je to stále nepoužitelné.
Máme pobočku v Otrokovicích, takže jednodenní cesty Praha-Morava-Praha, což je cca 600km jsou časté. Nabízený vůz (v ceně 970 tisíc Kč) měl dojezd 170km za optimálních podmínek, jinak jen 120km. Vnitřní prostor je menší než u Fabie, prostě kategorie "nákupní taška". Dealer nás upozornil i na některá další omezení: nesmí parkovat na mrazu, neexistuje jednotný a bezpečný způsob zacházení při nehodě, takže hasiči/záchanka tyto vozy "neobsluhují" (asi jen vytáhnou lidi a zbytek nechají být ...).

 
27.10.2016 - 20:38 - 
ps: dorazila k nám do firmy nabídka na testovací jízdy elektromobilem od firmy Nisan. Byl jsem se projet a musím říct, že jezdí hezky (i když trochu bzučí jak tramvaj ;-)). Ale pro praxi je to stále nepoužitelné.
Máme pobočku v Otrokovicích, takže jednodenní cesty Praha-Morava-Praha, což je cca 600km jsou časté. Nabízený vůz (v ceně 970 tisíc Kč) měl dojezd 170km za optimálních podmínek, jinak jen 120km. Vnitřní prostor je menší než u Fabie, prostě kategorie "nákupní taška". Dealer nás upozornil i na některá další omezení: nesmí parkovat na mrazu, neexistuje jednotný a bezpečný způsob zacházení při nehodě, takže hasiči/záchanka tyto vozy "neobsluhují" (asi jen vytáhnou lidi a zbytek nechají být ...).

Hm, tuhle "nabídku" bych chápal jako reklamu Nissanu ve smyslu "náš elektrický vrak si v žádném případě nekupujte!"
 
28.10.2016 - 00:28 - 
citace:
... to je hezké, ale je třeba vidět věc v souvislostech. I když pak zase možná nebude tak skvělá:
Taky jsem si říkal, že 22 mil je v porovnání s investicemi úplné nic. Prostě nechtějí investorům pořád ukazovat červená čísla, i kdybyb byli o jeden dolar v plusu.

citace:
dorazila k nám do firmy nabídka na testovací jízdy elektromobilem od firmy Nisan.
To je spíš jen taková nákupní taška do měsa. Bohužel pořád příliš drahá.
A zajímalo by mě, jak asi hasiči reagovali na vybouraná auta před třeba 110lety.
 
28.10.2016 - 06:01 - 
https://www.cnet.com/roadshow/news/tesla-q3-2016-earnings/ 
28.10.2016 - 08:35 - 
citace:
https://www.cnet.com/roadshow/news/tesla-q3-2016-earnings/


Pokud to chápu správně, tak jde jen o technický problém. Je jasné, že firmě, která se učí masové produkci aut, bude chvíli trvat, než vychytá všechny nedostatky. O auto je ale stále velký zájem a Tesla je hlavním tvůrcem tohoto trhu. Na druhou stranu je dobré vědět, že až se na tento trh vrhnou opravdoví dravci zavedených značek, nebude to mít Tesla vůbec lehké a v tu chvíli bych si o ni začal opravdu dělat starost.

 

____________________
Zajímá mne vše nové.
 
28.10.2016 - 09:24 - 
citace:

ps: dorazila k nám do firmy nabídka na testovací jízdy elektromobilem od firmy Nisan.


a ako nakupne tasky od Nissanu suvisia s Teslou?
 
28.10.2016 - 09:28 - 
citace:
O auto je ale stále velký zájem a Tesla je hlavním tvůrcem tohoto trhu.


Tesla jako hlavní tvůrce trhu? Tak to je Musk úúúžasný kouzelník.

Na největším trhu (čínském, za 1.-8./2016 dvakrát více prodaných aut než ve druhé zemi světového pořadí) je Tesla až na 17. místě. Sedmnáctém. Tak si tvůrce trhu nepředstavuji; protože kdyby ano, tak by Škoda Plzeň byla v 80. letech tvůrce trhu v jaderné energetice
 
28.10.2016 - 10:32 - 
Ano. Prvního na místě v prodejích je vhodné takto nazývat.

http://inhabitat.com/tesla-model-s-was-the-best-selling-electric-car-in-the-world-last-year/
 
28.10.2016 - 10:37 - 
A možná více než nákupy rozhodují technologie.
Je člen dozorčí rady VW úplný idiot, který neví, co říká?

http://www.hybrid.cz/volkswagen-priznava-tesla-je-technologicky-dal-nez-konkurence
 
29.10.2016 - 06:19 - 
Elon Musk oznámil solární skleněnou střešní krytinu, zatím ve čtyřech provedeních, včetně červených toskánských tašek, která je pohledová a generuje elektrickou energii podobně jako klasické sluneční panely, i když s účinností menší o 2%. Elektrická energie se má ukládat do baterií Powerwall 2.0. Solární krytina má mít lepší tepelně izolační vlastnosti a dva až třikrát delší životnost, než je u amerických domů běžné. Střešní tašky obsahují i topné prvky, takže v zimě pomohou střechu zbavit sněhu, aby mohly generovat elektřinu.
Viz https://techcrunch.com/2016/10/28/these-are-teslas-stunning-new-solar-roof-tiles-for-homes/
http://www.cnbc.com/2016/10/28/with-teslas-solar-roof-youll-never-have-to-know-these-houses-are-solar-powered.html

[Upraveno 29.10.2016 jch]
 
29.10.2016 - 11:28 - 
citace:
Ano. Prvního na místě v prodejích je vhodné takto nazývat.

http://inhabitat.com/tesla-model-s-was-the-best-selling-electric-car-in-the-world-last-year/


Ne, není.

Protože vámi odkazovaný článek netvrdí, že auta Tesla byla v roce 2015 první na světě v prodejích alektromobilů.

Tvrdí něco menšího: že Tesla-S byl nejprodávanější model. Nenapadlo vás, že jiná firma třeba může mít víc modelů a proto celkové vyšší prodeje?

No a protože se bavíme o tom, zda je firma Tesla tvůrcem trhu, podívejme se na prodeje podle firem za 1-8/2016:

1 BYD 63.925
2 Tesla 40.163
3 Nissan 37.022
4 BMW 33.522
5 Volkswagen 22.647
6 BAIC 22.647
7 Mitsubishi 20.667
8 Renault 18.837
9 Chevrolet 18.554
10 Ford 15.595

http://ev-sales.blogspot.cz/2016/09/world-top-10-august-2016.html

Pokud je někdo tvůrcem trhu, tak je to čínská BYD, Tesla s Nissanem mají za ní velký odstup.

No a rok 2015 ze stejného blogu:

1 BYD 61.726
2 Tesla 50.574
3 Mitsubishi 48.204
4 Nissan 47.671
5 Volkswagen 40.148
6 BMW 33.412
...

Všimněte si odstupů prvního a druhého loni a letos. Tesla drží krok s Nissanem, ale Číňani ji letos utekli.



28.10.2016 - 10:37 - Martin Kostera : aha, tak pan Kostera tuší, že Tesla si v prodejích až tak skvěle nevede, a zařazuje zpátečku tvrzením, že tvůrce trhu není ten, kdo trh tvoří, trh zvětšuje a na trhu prodává, ale ten, kdo má lepší udělátka než část konkurence.


Pche, tím se už třicet let utěšuje sekta nakousnutých jablek při pohledu na tržby Microsoftu
 
29.10.2016 - 12:10 - 
nesuhlas. BYD tazi z toho ze jeho domovsky trh je najludnatejsia krajina sveta. Pocitat celkovy predaj vsetkych modelov je tiez nedobre, jedna firma moze vyradat sto modelov, ktore su sice naprd, ale z kazdeho sa preda aspon skromna tisicka...

Najpredavanejsi model svedci o najvacsej spokojnosti zakaznika, a teda o buducom smerovani trhu. Tesla udava trend, co potvrdzuju velke mena v priemysle, ci sa to niekomu paci alebo nie.
 
29.10.2016 - 12:52 - 
http://www.etrend.sk/firmy/volkswagen-zrusi-v-buducnosti-prepusti-desattisice-ludi-kvoli-elektroautam.html
Volkswagen v budúcnosti prepustí desaťtisíce ľudí kvôli elektroautám
Nemecká automobilka Volkswagen bude musieť v nasledujúcich rokoch kvôli väčšiemu zameraniu na vozidlá s elektrickým pohonom zrušiť desaťtisíce pracovných miest. Uviedol to podľa denníka Frankfurter Allgemeine Zeitung personálny riaditeľ Volkswagenu Karlheinz Blessing.

Vidíte.. Presne takéto nadšené toxické reči, by som aj ja trúsil, kedy som chcel dosiahnuť aby sa "rozumný" ľudia, napríklad politici zamysleli, a povedali si, že praktickejšie bude dotovať elektromobilizmus trochu menej, a príliš prudko na pílu spoločenských a technologických zmien netlačiť.
 
29.10.2016 - 13:34 - 
typicka alamovina

najskor su elektromobily nepouzitelne
potom su hlupi spotrebitelia
potom tesla preziva iba vdaka dotaciam
potom treba pribrzdit prechod ostatnych automobiliek na elektromobilitu

alebo... elektromobily su buducnost a alamo sa mylil
 
29.10.2016 - 14:25 - 
citace:
Vidíte.. Presne takéto nadšené toxické reči, by som aj ja trúsil, kedy som chcel dosiahnuť aby sa "rozumný" ľudia, napríklad politici zamysleli, a povedali si, že praktickejšie bude dotovať elektromobilizmus trochu menej, a príliš prudko na pílu spoločenských a technologických zmien netlačiť.


Přátelé, pracuji v koncernu a ono je to trošku jinak ... koncern už cca. 8 let nabírá lidi a buduje pozici v elektromobilite ... jen ma jinou cilovku nez Musk .. ve spouste veci je o dost dal nez Musk, v nekterych ne ... ale celkove, az bude porpoustet, tak to rozhodne nebude vlivem elektromobility .. a rozhodne to nebude v nasledujicich 5ti letech ...¨

V segemntech, kde je VW doma a Skoda taky nebude elektromobilita zajimava jeste tak 5 - 10 let ... tam se vse odviji od ceny baterii. A ty jsou stale zavratne ...
 
29.10.2016 - 14:43 - 
citace:
...tam se vse odviji od ceny baterii. A ty jsou stale zavratne ...

rovnako tu niekto postol odkaz na nemecku postu, ktora si vyraba vlastne auta za 5000 Eur/kus
ale zabudli povedat, ze mini baterie na 1500 nabiti im vyjdu cca na dalsich 5000 E...
takze za 6 rokov budu mat zelezo za polovicnu cenu, plus komplet nove baterie.
takze z funglovky za 10kE bude 6 rocne auto v ponuke za 7,5kE ??

a tiez nejasam nad cenou, lebo kvalitativne ich treba porovnavat asi s Daciou, aj ked ta bude asi na vyssej urovni.

nehovoriac o cene paliva a ekologii...


 
29.10.2016 - 15:07 - 
novák opět netuší, která bije anebo jen prostě lže. Hybrid není elektromobil. Proto např. BYD Qin, nebo Tang nelze do statistik o elektromobilech započítávat. Čistě elektrická verze Qinu se označuje BYD Qin EV300 a není započítávána do BYD Qin.

Tesla tedy vede jak v prodejích, tak v technologiích(mám-li věřit VW).

http://ev-sales.blogspot.cz/2016/09/china-august-2016.html

BYD Qin EV300: 5264 kusů za 2016 1-8.
 
29.10.2016 - 16:57 - 
citace:
novák opět netuší, která bije anebo jen prostě lže. Hybrid není elektromobil. Proto např. BYD Qin, nebo Tang nelze do statistik o elektromobilech započítávat. Čistě elektrická verze Qinu se označuje BYD Qin EV300 a není započítávána do BYD Qin.

Tesla tedy vede jak v prodejích, tak v technologiích(mám-li věřit VW).

http://ev-sales.blogspot.cz/2016/09/china-august-2016.html

BYD Qin EV300: 5264 kusů za 2016 1-8.


Kostera opět netuší, která bije anebo jen prostě lže (tak jako v minulosti). Srandovní je, že vyvrátit jeho tvrzení nedá žádnou práci, protože v jeho vlastním odkazu je tabulka prodejů na čínském trhu, která jeho tvrzení vyvrací.

O čem že se bavíme? o tom, zda je fima Tesla tvůrcem trhu. Tabulka v odkazu pana Kostery, sestavená odborníkem, který se tématu dlouhodobě věnuje a shromažďuje statistiky, jasně ukazuje že na čínském segmentu trhu je Tesla-S na 19. místě a firma Tesla je hluboko vzadu za celou řadou jiných firem. Přinejmenším v Číně tedy "tvůrcem" není. Co se týče tvrzení páně Kostery, že se BYD Qin a BYD Qin EV300 prodávají na úplně jiných a nezávislých trzích, v tabulce jsou oba modely. To jest ne já, ale autor tabulky odkazované panem Kosterou tvrdí, že je jen jeden trh s BYD Qin + BYD Qin EV300 + Tesla Model S atd... a odkaz Kosterovu tezi o různých trzích vyvrací.

Ostatní: že Tesla vede v technologiích je doloženo sténáním Volkswagenu. To dokládá, že Tesla vede nad Volkswagenem, nikoliv obecně. A i kdyby vedla obecně, pro otázku, zda je tvůrcem trhu to nic neznamená, viz výše příklad s Microsoftem a Macem.

yamato: tvrdit že X je tvůrcem (celosvětového trhu), za podmínky, že s posuzování vyloučíme největší a hádám že i nejrychleji rostoucí národní segment toho trhu je směšné. (Mimochodem USA jsou dle počtu obyvatel třetí na světě, vyloučíš ze souboje o "tvůrce" trhu kvůli "neférové výhodě" lidnatosti země i americké firmy?).

Tvrdit, že význam firmy na trhu se neposuzuje podle jejího tržního podílu, ale že se u každé firmy posuzuje pouze nejúspěšnější model je imo hloupost. Kterou se snaží Muskova sekta zachránit jinak neudržitelné tvrzení.

Samozřejmě, pokud doložíte, že se vaše tvrzení nezrodila ve vašich hlavách, ale jsou součástí ekonomiké nauky, omluvím se za svou nevdělanost.

Můžete použít i příklad z jiného oboru. Například že doložíte, že při srovnávání mlékáren se nehledí na celkové tržby ani na celkové prodané tisíce litrů mléka nebo ekvivalentu, ale že se z každé mlékárny vezme jen jeden "model", jeden konkrétní výrobek.


PS. Pokud bychom posuzovali "podle nejrozšířenějšího modelu" obor nosné rakety, dopadneme takto (zdroj https://en.wikipedia.org/wiki/2015_in_spaceflight Orbital launch summary - By rocket - By configuration ):

Nejvíce startů roku 2015, sedm, měly modely Long March 3B/E a Proton-M/Briz-M. citace yamata: Najpredavanejsi model svedci o najvacsej spokojnosti zakaznika, a teda o buducom smerovani trhu. Budoucnost raketových nosičů podle yamata leží v Protonu a Dlouhém pochodu trojce, podle yamata tvůrců trhu
 
29.10.2016 - 17:18 - 
Může někdo pomalu, velmi pomalu vysvětlit novákovi, jaký je rozdíl mezi plud-in hybridem a elektromobilem?
Nebo že jsem nikde nikdy netvrdil, že Tesla vede na čínském trhu, že je to jen jeho slaměný panák?
Nebo že jsem nikde nikdy netvrdil, že BYD Qin a BYD Qin EV300 se prodávají na zcela odlišných trzích, že je to jen jeho slaměný panák?
Já už to vzdávám. Nemám trpělivost s lidmi, kteří si nevidí do huby a melou nesmysly.
 
29.10.2016 - 17:58 - 
Já bych to zkusil shrnout asi následovně:
1. Že je Čína v současnosti největším automobilovým trhem s největšími prodeji (bez ohledu na druh pohonu), to je fakt.
2. Proč tomu tak je, o tom lze vést debatu, ale řekl bych, že dvě hlavní příčiny jsou jednak největší lidnatost na světě, jednak, na rozdíl od Západu, "neukojenost" ve spotřebě. Zatímco na Západě (vč. toho našeho "východního") je automobil samozřejmostí už mnohá desetiletí a dochází zde vlastně jen k postupné přirozené obnově autoparku, v Číně před pár desetiletími ještě všichni jezdili na kolech.
3. Čínská auta, která v Číně v prodejích vedou, jsou možná na dobré technické úrovni a zároveň levná, ale z hlediska bezpečnosti jsou to převážně vozy pro sebevrahy, jak prokazují prováděné testy na odolnost při nárazech atd. Jinými slovy, většina Evropanů a Američanů dá raději přednost dražšímu, ale bezpečnějšímu autu evropskému, japonskému apod.
4. Pokud jde o elektroauta, je celkem jedno, kolik se jich vyrábí a prodává v Číně, protože se zde jen opakuje trend z bodu 3. Pokud je Tesla v Číně až na 19. místě v prodejích, není to tím, že by měli Číňané k dispozici dokonalé substituty vlastní výroby, nýbrž tím, že pro průměrného Číňana je Tesla extrémně drahá (ona je drahá i pro průměrného Evropana a Američana). Jinými slovy, v diskusi o tom, do jaké míry je či není Tesla hlavním hráčem na trhu elektrických aut, není možné omezovat se jen na kvantitativní údaje o prodeji v Číně. Navíc i v samotné Číně, která prochází obdobím exponenciálního bohatnutí, se bude neustále zvyšovat počet lidí bohatých i podle evropských, nejen čínských standardů, a tím se může pozice Tesly i v samotné Číně zlepšovat.
 
29.10.2016 - 21:42 - 
vybrat si vhodne cisla a vhodnu definiciu "tvorcu trhu" je klasicka ukazka manipulativnej demagogie.

pan Novak nam tvrdi ze vyvoj svetovej elektromobility je v rukach akejsi cinskej znacky, o ktorej existencii vacsina sveta ani nevie. To vyvodzuje len z toho faktu, ze tato firma v miliardovej cine preda spolu najviac aut.
To ze Tesla S je najpredavanejsi model celosvetovo pan Novak zmetie zo stola mavnutim ruky. To ze z tych cinskych zazrakov jazdi mimo ciny mozno tak par stoviek, zatialco Tesla sa v cine predava v tisickach, na tom tiez nezalezi.

Pan Novak totiz odvodzuje kriteria od pozadovaneho vysledku.
 
31.10.2016 - 12:45 - 
citace:
A možná více než nákupy rozhodují technologie.
Je člen dozorčí rady VW úplný idiot, který neví, co říká?

http://www.hybrid.cz/volkswagen-priznava-tesla-je-technologicky-dal-nez-konkurence


Člen dozorčí rady VW není idiot!

Být členem dozorčí rady ve firmě VW je hodně "politická" funkce, takový člověk musí jít na ruku ekologickému snění úřadů a zároveň uspokojovat akcionáře rostoucími prodeji klasických aut na "ta hnusná" paliva.

Jinak je asi evidentní, že velcí hráči sledují trh. Zatím si pěstují různé koncepty, exhibice a speciální modely. A dál nic ... Velké firmy jsou schopné nasměrovat obrovské zdroje do libovolného směru, ale zatím pro ně elektromobilita není výhodná. Fyzikální limity ohledně ukládání energie jsou jasné a hovoří dost jasně ve prospěch klasických paliv (objemová hustota energie v benzínu je cca stonásobná oproti nejlepším bateriím). Současná ekonomická a provozní kriteria jsou také jednoznačně ve prospěch klasických aut.

Momentálně je situace taková, že kdo potřeboval (elektrické průmyslové manipulační vozíky, nádražní a poštovní vozíky), či chtěl reprezentační hračku (auta Tesla), nebo něco malého na nákupy pro ženu (většina ostatních elektromobilů), tak ten už elektromobil má. A z důvodu nasycenosti těchto specifických segmentů trhu není důvod pro nějakou změnu. Tedy pokud se EU nezblázní a nezakáže benzín a naftu...

Mimochodem: na světě je registrováno přes 1,2 miliardy aut. Ve srovnáním s tímto jsou počty elektromobilů na úrovni rozmazané nuly. A je úplně jedno, kdo sám sebe označuje za "tvůrce trhu" a "lídra" ... ;-)

 
31.10.2016 - 13:09 - 
No ano. Takhle se utěšovali taky tehdy, když to byly doslova stovky kusů.

http://www.vox.com/2016/6/6/11867894/electric-cars-global-sales

A letos to bude cca 1M elektromobilů a 500k plug-in hybridů. Tedy více něž 1/70 roční produkce aut. Jistě, pořád "rozmazaná nula", ale ten trend je celkem jasný.

 
31.10.2016 - 16:35 - 
citace:
No ano. Takhle se utěšovali taky tehdy, když to byly doslova stovky kusů.


... já se neutěšuju, mě je to jedno. Pro mně (a myslím, že pro mnoho lidí) je auto věcí, která slouží na dopravu z místa A do místa B. Důležitá je funkčnost, spolehlivost, dostupnost, ekonomika a další parametry. Způsob pohonu je až v druhé řadě. Elektroauto prostě není konkurenceschopné v těchto kritériích pro mnoho uživatelů ...

Ještě poznámky k uvedené statistice a grafu:
- není příliš korektní porovnávat celkový počet elektromobilů s přírůstkem automobilů jako takových.
- v odkazovaném článku je zajímavá tabulka shrnující dotace elektromobilitě.
 
31.10.2016 - 17:01 - 
citace:
(objemová hustota energie v benzínu je cca stonásobná oproti nejlepším bateriím).
To srovnání vypadá pro baterky hrozivě, ale....

Objemová hustota energie v benzínu je cca 13000Wh/kg
Limit objemové hustoty energie v lithiových bateriích je odhadován cca na 300Wh/kg

Účinnost benzínového motoru je cca 25% = motor využije jen 3250Wh/kg z benzínu
Účinnost elektromotoru je cca 90% = motor využije jen 270kWh/kg z baterie

A najednou tu není rozdíl 100násobný, ale jen 12násobný.
Auta na baterky musí mít 12x těžší baterie, než hmotnost benzínu auta se spalovacím motorem, aby měla srovnatelný dojezd.

No, do letadel a vrtulníků to asi není, ale v autech to nepřekonatelná překážka také není.
Třeba nás ještě překvapí nějaké nanotechnologie a dočkáme se zvýšení energetické hustoty baterek. To, spolu s čím dál přísnějšími limity znečištění od politiků určitě popožene výrobu elektromobilů.
Nehledě na to, že většina aut je jednoválec (válí se v něm jen jeden člověk), který v průměru ujede denně jen do 100km.

PS: sice je to na hmotnost ne na objem, ale snad jsem to spočítal správně
 
<<  6    7    8    9    10    11    12  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.226192 vteřiny.