citace:
Tím vším jsem chtěl říct, že vývozem kapitálu směrem k levné pracovní síle v Asii si Západ akorát kope ekonomický hrob, stejně jako si ho kope společensky importem "fyziků, lékařů, kybernetiků atd." z islámského světa. A jestli se Trumpovi podaří jedno i druhé zastavit, budeme ho možná časem slavit jako obnovitele civilizace. [Upraveno 21.11.2016 NovýJiřík]
Jedinými zdroji naší civilizace je svobodná produkce zboží, služeb a svobodná směna myšlenek. Kdo toto omezuje likviduje zdroje, které mohly být pro nás nějak užitečné. Historie většinou takové omezovače označí za uzurpátory a tyrany.
Tím vším jsem chtěl říct, že vývozem kapitálu směrem k levné pracovní síle v Asii si Západ akorát kope ekonomický hrob, stejně jako si ho kope společensky importem "fyziků, lékařů, kybernetiků atd." z islámského světa. A jestli se Trumpovi podaří jedno i druhé zastavit, budeme ho možná časem slavit jako obnovitele civilizace.
Jedinými zdroji naší civilizace je svobodná produkce zboží, služeb a svobodná směna myšlenek. Kdo toto omezuje likviduje zdroje, které mohly být pro nás nějak užitečné. Historie většinou takové omezovače označí za uzurpátory a tyrany.
Vůl!
citace:
Copak, Číňani začali prodávat bílým barbarům kvalitnější akumulátory a dokonce za lepší ceny,
zdroj?
Zdroj nových baterek a nových cen je Tom o pár postů výše.
Že Tesla pohon svých aut vyřešila tím, že dováží z Číny ty nejobyčejnější akumulátory, co je tam s nálepkou Panasonic chrlí v milionech ne-li miliardách, a co je tam v balíkách dávají do kdejakého skůtru, auta a autobusu, je snad všeobecně známá trivialita.
Až Tesla místo oblbování davů powerpointy konečně uvede do provozu tu Gigatovárnu (panasonickou, jak jinak), tak jim budou baterky dělat zalevno tisíce Mexikánců; zatím ji nezbylo než vystačit s dražšími čínskými produkty, holt někdo ty robotizované linky zaplatit musí...
(Ani se vám neodvažuji naznačit, odkud Tesla bere elektromotory )
citace:
Zdroj nových baterek a nových cen je Tom o pár postů výše.
tom nie je zdroj, tom je tom
citace:
Že Tesla pohon svých aut vyřešila tím, že dováží z Číny ty nejobyčejnější akumulátory, co je tam s nálepkou Panasonic chrlí v milionech ne-li miliardách, a co je tam v balíkách dávají do kdejakého skůtru, auta a autobusu, je snad všeobecně známá trivialita.
V článku sa výslovne uvádza, že Tesla kupuje články od Panasonicu v Japonsku. Panasonic sa pokúša vyrábať články v číne, pretože najväčší trh momentálne sú čínske autobusy. Majú problém s protekcionistickou reguláciou.
citace:
Až Tesla místo oblbování davů powerpointy konečně uvede do provozu tu Gigatovárnu
čo sa týka oblbovania polopravdami a úplnými nezmyslami, zatiaľ vediete
citace:
(Ani se vám neodvažuji naznačit, odkud Tesla bere elektromotory )
Nie je tam uvedené akú hustotu uloženej energie dosahujú... Nevybuchujúce baterky má aj Elon - to riešili ako jednu z prvých úloh, nemohli by si dovoliť, aby sa v ich aute usmažila nejaká celebrita. https://electrek.co/2016/12/19/tesla-fire-powerpack-test-safety/ [Edité le 20.12.2016 TomášHabala]
Ze by "game changer"? Zaujimave riesenie, prekvapujuce o to viac, ze dnes sa spusta seriova vyroba, ako sa pise vo vyssie spomínanom odkaze ... [Editoval 19.12.2016 kamilfredo]
Ze by "game changer"? Zaujimave riesenie, prekvapujuce o to viac, ze dnes sa spusta seriova vyroba, ako sa pise vo vyssie spomínanom odkaze ... [Editoval 19.12.2016 kamilfredo]
Podstatou baterií HE3DA je jiný materiál separátoru, tedy baterie je odolnější proti stárnutí, přebíjení a teplotě. Ostatními parametry jde o normální "Li-něco" článek.
Dle jimi publikovaných parametrů to má kapacitu pod úrovní baterií Nissan Leaf, čili dost podprůměr.
Jejich výrobní linka vyrobí jen pár kusů měsíčně a hlavně baterie ještě nikdo nezávisle netestoval, takže je to zatím o ničem. Na úrovni mediální bubliny + show s kalašnikovem pro investory
Odborníci z Tesly prý označili baterku stupněm 1, čili nejnižším na škále od 1 do 5.
neviem či tomu rozumiem správne
na Teslu "prasklo", že niektorým zákazníkom ktorý si za 10 000 dolárov zakúpili "absurdný režim", tento výkonný mód bez ich vedomia priškrtila pomocou aktualizácie softvéru http://seekingalpha.com/article/4035281-tesla-throttling-performance-cars http://learnbonds.com/132973/tesla-ludicrous-mode-fatique-damage/
údajne ten agresívny režim jazdy hrozí poškodiť pohonné ústrojenstvo
ale kto má záujem.. môže si zakúpiť novú aktualizáciu ktorá zase umožní poriadne dupnúť na plyn
..
nevýhodou spaľovákov bolo že do nich bolo treba dokúpiť a dolievať olej, ak sa to vyvinie ako s mobilnými telefónmi apočítačmi, keďže evečka sú v podstate "počítače na kolieskach" bude do nich furt treba dokúpiť nejaký ten software alebo "apky", čo by teoreticky mohlo liezť do peňazí (a na nervy) viac ako ten olej..
Píšu, že ten výkonný režim "Launch Mode" zostáva, ale je obmedzená frekvencia jeho používania.
Ten "update" nie je softwarový, ale jedná sa o silnejšiu batériu, tam to obmedzenie používania "Launch Mode" nie je.
Nehoda sa stala tak, že trailer odbočoval vľavo a nedal prednosť protiidúcej Tesle. Ale bolo dosť času na brzdenie (7sec). Tesla podbehla pod náves, prišla o strechu a pokračovala ešte niekoľko sto metrov v jazde. Musk vysvetľoval, že optický systém ani šofér nerozoznal biely bok návesu v protisvetle. V USA nie je povinné pre kamióny mať označený bok. Riešením by mohol byť radar, ktorý je v novších modeloch.
Taky vám přijde zábavné sledovat, jak se Musk snaží sedět na dvou židlích, když si chce udržet dobré vztahy s vládou (bez jejíž podpory a zakázek se neobejde) a současně i s "konzumenty moderně a ekologicky myslícími" (bez nichž se taky neobejde), kteří ovšem zcela jednotně novou americkou vládu nenávidí?
citace:Taky vám přijde zábavné sledovat, jak se Musk snaží sedět na dvou židlích, když si chce udržet dobré vztahy s vládou (bez jejíž podpory a zakázek se neobejde) a současně i s "konzumenty moderně a ekologicky myslícími" (bez nichž se taky neobejde), kteří ovšem zcela jednotně novou americkou vládu nenávidí?
Co je na tom divného, chceli něčeho dosáhnout, musí část svého umu a úsilí věnovat také na ovlivňování úřadů a politiků, na místo toho, aby se soustředil jen na hledání ziskových příležitostí sloužících ostatním lidem. Dokonce se dá dnes říci, že schopnost ovlivnit lidi rozhodujících o rozpočtových (ukradených) penězích je stejně důležitá, ne-li důležitější, než klasická podnikatelská činnost založená na uspokojování potřeb lidí.
citace:Taky vám přijde zábavné sledovat, jak se Musk snaží sedět na dvou židlích, když si chce udržet dobré vztahy s vládou
Musk skutočne sedí na dvoch stoličkách, ale nie tak ako popisujete. Riadi dve firmy. Lobovanie a udržovanie vzťahov so štátom v ktorom podniká tak nejako patrí k tomu podnikaniu, čiže je to rovnaká stolička
Pokial viem, poradný výbor si vyberal Trump a Musk bol prizvaný, pretože v súčasnosti je v USA synonymom inovatívnosti. Čiže akrobaciu predvádza Trump, keď hovorí o čínskom klimatickom podvode a rušení obmedzení ťažby ropy, a súčasne si povolá do výboru človeka, ktorý chce vybudovať ekonomiku obnoviteľných zdrojov. Holt uhlobaróni už nie sú kapitáni priemyslu, aj keď si to niektorí ešte nevšimli.
Z pohľadu Muska ide o čistú racionalitu, pretože ak chce Trumpa nejako ovplyvniť a tým zachrániť svoju víziu budúcnosti, tak má možnosť jedine ako Trumpov poradca. Sedním v kancelárii a vypisovaním naštvaných tweetov by nedosiahol vôbec nič.
citace: Musk skutočne sedí na dvoch stoličkách, ale nie tak ako popisujete. Riadi dve firmy. Lobovanie a udržovanie vzťahov so štátom v ktorom podniká tak nejako patrí k tomu podnikaniu, čiže je to rovnaká stolička
Promiňte, ale vy jste ze dvou židliček, o kterých píšou američtí novináři - 1.lobbování u vlády, které "tak nějak patří k tomu oboru podnikání"; a 2. ztotožnění se s životními hodnotami svých zákazníků, ke kterému "tak nějak patří vypisování naštvaných tweetov" a slibování že "až se s Trumpem setkám, tak budu rozhodně protestovat" - tu druhou tak nějak zastrčil pod koberec.
Obě patří k těm oborům podnikání ve kterých Musk podniká. Obě splývaly, dokud vláda sympatizovala s bojem proti oteplování a ekonomikou obnovitelných zdrojů. Nyní se ale politika vlády změnila a tyto dvě židle se rozjely.
citace:Z pohľadu Muska ide o čistú racionalitu, pretože ak chce Trumpa nejako ovplyvniť
Samozřejmě.
citace: vypisovaním naštvaných tweetov by nedosiahol vôbec nič.
Vypisování naštvaných tweetů je také čistá racionalita, protože ak si chce udržet přízeň cílovky, které prodává auta (a taky akumulátory a solární panely) pomocí vize "ekonomiky obnovitelných zdrojů", nemůže jinak.
Proto - jak se píše v odkazovaném článku - Musk slibuje, že bude provádět to, co jste shrnul jako "vypisovaní naštvaných tweetov", že bude vládu kritizovat. Slibuje to, protože musí. Což se s lobbováním a udržováním přátelských vztahů tluče.
PS. Určitý manévrovací prostor mu dává federální zřízení (pro teslu důležitá je přízeň nejen vlády federální, ale i kalifornské) a existence dvou firem.
citace:Čiže akrobaciu predvádza Trump, keď hovorí o čínskom klimatickom podvode a rušení obmedzení ťažby ropy, a súčasne si povolá do výboru človeka, ktorý chce vybudovať ekonomiku obnoviteľných zdrojov.
No, možná. Z jiného úhlu pohledu jsou vámi uvedené kroky důsledné a konzistentní: T. říká že chce reindustrializaci USA, proto kritizuje Číňany, které potřebuje vytlačit z trhu, ruší omezení pro domácí průmysl a povolá do výboru člověka, který je symbolem domácího inovativního průmyslu, který své továrny postavil severně od hranice s Mexikem.
(Možní jsem něco přehlédl, ale proč by Trump nemohl podpořit Muska? V Trumpově programu "udělat Ameriku velkou" a "obnovit průmysl" na straně jedné a Muskovou stavbou továren na rakety, elektromobily, akumulátory a solární panely na straně druhé nevidím rozpor. Vždyť Musk dělá sám od sebe přesně to, co Trump po podnikatelích chce - "postavíme gigafabriku na akumulátory abychom je nemuseli vozit z Číny", velmi trumpovské.)
citace: Holt uhlobaróni už nie sú kapitáni priemyslu, aj keď si to niektorí ešte nevšimli.
Jestli uhlobarony myslíte obecně představitele "špinavého" průmyslu 19. století, tak to není tak jednoznačné. Můžeme to kritizovat jak chceme, ale je nesporný fakt, že ropný baron Tillerson je ministrem zahraničí a do ropy a oceli dělali i další ministři (Zinke, Ross). Kdežto symbol nové ekonomiky Musk je "jen" jedním z členů jednoho z poradních výborů.
Takže buď jste chytřejší a víte o společnosti a ekonomice víc než lidi, co vládnou Spojeným státům. Nebo se mýlíte a znalejší jsou oni.
citace:
Promiňte, ale vy jste ze dvou židliček, o kterých píšou američtí novináři - 1.lobbování u vlády, které "tak nějak patří k tomu oboru podnikání"; a 2. ztotožnění se s životními hodnotami svých zákazníků, ke kterému "tak nějak patří vypisování naštvaných tweetov" a slibování že "až se s Trumpem setkám, tak budu rozhodně protestovat" - tu druhou tak nějak zastrčil pod koberec.
z tohto komentara vyplyva, ze Muskove tweety nesledujete a tutiz nemate predstavu o com hovorite. Tak to nahradzate vlastnou fantaziou.
citace:
Vypisování naštvaných tweetů je také čistá racionalita, protože ak si chce udržet přízeň cílovky, které prodává auta (a taky akumulátory a solární panely) pomocí vize "ekonomiky obnovitelných zdrojů", nemůže jinak.
opat dokaz ze ste nevidel jediny Muskov tweet
citace:
(Možní jsem něco přehlédl, ale proč by Trump nemohl podpořit Muska? V Trumpově programu "udělat Ameriku velkou" a "obnovit průmysl" na straně jedné a Muskovou stavbou továren na rakety, elektromobily, akumulátory a solární panely na straně druhé nevidím rozpor. Vždyť Musk dělá sám od sebe přesně to, co Trump po podnikatelích chce - "postavíme gigafabriku na akumulátory abychom je nemuseli vozit z Číny", velmi trumpovské.)
takze z pohladu Muska je lobovanie u Trumpa sedenim na dvoch stolickach, ale z pohladu Trumpa je poradenstvo od Muska uplne logicke. Zaujimava optika.
p.s. Musk nevozi akumulatory z ciny, ako som vas uz raz upozornil. Fakty nahradzate fantaziou.
citace:
Jestli uhlobarony myslíte obecně představitele "špinavého" průmyslu 19. století, tak to není tak jednoznačné. Můžeme to kritizovat jak chceme, ale je nesporný fakt, že ropný baron Tillerson je ministrem zahraničí a do ropy a oceli dělali i další ministři (Zinke, Ross). Kdežto symbol nové ekonomiky Musk je "jen" jedním z členů jednoho z poradních výborů.
medzi clenstvom vo vlade a vyznamom v ekonomike nie je tak uzky vztah, ako sa snazite naznacit.
"Iba" v poradnom vybore su velke kalibre - GM, JPMorgan, Walmart, BlackRock, WaltDisney, GE, Boeing, IBM...
To ze si prezident vymenuje za ministrov uhlobaronov, je znamkou jeho osobnych preferencii a znamosti. Predosli prezidenti mali ministrov inych. [Edited on 07.2.2017 yamato] [Edited on 07.2.2017 yamato]
Až to bude pro dva, s chráněnými vrtulemi, záchranným padákovým systémem, se zatraceně chytrým systémem proti hacknutí, certifikát FAA nebo EASA a až to za sebou bude mít 5 let v provozu u hasičů, vojáků nebo policajtů, sedl bych do toho. Takhle je to dobré jen pro posílání pizzy a převoz kufrů, ani svého imaginárního psa bych do toho neposadil.
vidím že štýl myslenia "až to bude dokonalé, potom to uznám" sa nevzťahuje iba na SpaceX a Teslu, ale je to proste životná filozofia...
Ja už dlhšiu dobu premýšlam o rôznych elektrických poletuchách pre osobnú dopravu v meste a na kratšie vzdialenosti. Pohon založený na elektrine bude jednak ďaleko spolahlivejši, tichší a bez emisií, preto je s elektrinou možné to, čo so spalovákmi možné nebolo (resp. bolo to krajne nepraktické).
S dnešnými batériami som odhadoval výdrž tak maximálne 15 minút (čo pre mesto stačí). Číňania to vytunili až na 30 minút. Na rozdiel od skeptikov sa teším, že realita predbehla moje sci-fi predstavy Ešte by som uvažoval nahradiť batérie superkondenzátormi, aj za cenu poklesu výdrže. Po pristátí sa taký superkondenzárot nabije za pár sekúnd, čo je pre hop-hop dopravu po meste ideálne.