Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  27    28    29    30    31    32    33  >>
Téma: Elektromobilita a Tesla/Musk/kosmonautika
25.11.2017 - 10:49 - 
citace:

V Austrálii ten problém riešia omnoho jednoduchšie..



hej, lenze tento sposob sa pouziva pre vnutrozemske cesty, co su stovky kilometrov rovno

alpsky priesmyk by si s tym asi nepresiel

citace:

Doporučuji místo nemístného jásání



budem si jasat kolko chcem, niekto vas skeptikov musi vyvazovat
 
25.11.2017 - 15:08 - 
Martin - tých "5 súčasne nabíjaných elektromobilov" si paušál za Supercharger platiť asi nebude, nemalo by to zmysel, pretože za pol hodinu sú nabité - a čo zvyšných 23 a pol hodinu z dňa?
Takže takýto supercharger si bude platiť skôr nejaká partia/združenie/spoločenstvo/firma s pár zamestnancami, ktorý budú obsluhovať "ulicu" či "parkovisko", a počas noci napríklad privezú, nabijú na "päťmiestnom" superchargeri a zas odvezú späť 30-50 vozidiel, aby ich mali ráno majitelia pripravené na jazdu. Čiže takmer systém "Vozidlo ako služba", alebo niečo podobné...

yamato - v Austrálii jazdí hnaný tahač + tahané návesy/prívesy - teda klasický vlak.
Do tých alpských priesmikov ale niečo také nepôjde, pretože "autovlak" z elektromobilov nie je "pasívny", všetky jednotky sú "aktívne" v pohone i v riadení, a pokiaľ by boli spriahnuté aj mechanicky, tak zákrutami presvištia dokonca rýchlejšie ako jednotlivé vozidlo, pretože mechanické prepojenie poskytne jednotke dodatočnú stabilizáciu hmotou ostatných jednotiek v súprave (nehovoriac už o možnostiach komplexného aktívneho riadenia podvozku, napríklad aj riadenie zdvihu a tvrdosti jednotlivých tlmičov a teda riadenie náklonu a zaťaženia kolies).
 
25.11.2017 - 17:10 - 
Všechny problémy se Superchargery a jejich velikým krátkodobým výkonem, dále s nočními parkovišti u superchargerů atd. by nejlépe vyřešila již citovaná myšlenka tekutého elektrolytu, který by se u pump čerpal nabitý a zároveň vypouštěl vybitý (dvěma hadicemi, nebo dvoučinnou hadicí?). Vybitý elektrolyt by se mohl na pumpách nabíjet ve velkých objemech a po dlouhou dobu, čímž by klesly nároky na instalovaný příkon. Předpokládám, že celá reserva stanice by byla stále držena plně nabitá a po jejím malém "zředění" vybitým elektrolytem auta by se okamžitě dobila na plnou hodnotu. Jen praxe by ukázala, co je cenově přijatelnější a praktičtější. To neznamená, že i v případě rozšíření tohoto principu by pro někoho nebylo výhodnější nabíjet si baterie elektroauta doma v garáži pomalu přes noc, a to zejména menší vozidla pro město. [Upraveno 25.11.2017 PinkasJ] 
26.11.2017 - 00:16 - 
citace:
to trafo s pripojkou je v cene elektriny?

Větší odběratelé - podniky - mají opravdu běžně své vlastní trafo. A pokud je mi známo tak platí za odběr elektřiny z vedení vysokého napětí 22KV (22000V) nižší cenu právě za distribuci než při odběru z vedení nízkého napětí. Díky nižší ceně elektřiny to má snad i časem pro ně vyjít cenově výhodněji.
 
26.11.2017 - 18:28 - 
Vratim sa k roadsteru a tesla semi, resp. k ich dojazdu. Ten je asi tak dvojnasobny oproti odhadom (aj tu na kosmo sme riesili, ze ten tahac bude mat nepouzitelny dojazd) - Tesla zase raz vsetkych predbehla, otazka je ako?

V tejto suvislosti niekedy v auguste presakovali spravy o prelome vo vyvoji baterii v tesle. Nic konkretne sa nezverejnilo, ale vyzera to ze roadster a semi su uz vybavene tymto novym typom baterie.
 
27.11.2017 - 02:27 - 
citace:
citace:
Doporučuji místo nemístného jásání



budem si jasat kolko chcem, niekto vas skeptikov musi vyvazovat


Yamato, jásej si podle libosti ... ;-)

Jestli si myslíš, že nekritickým jásáním nad ledasjakou neúplnou nebo PR zprávou vyvažuješ skeptiky a zachraňuješ rovnováhu světa, tak jsi mimo. Ale posluž si ... ;-) ;-) ;-)
... a mimochodem: Tohle je nadšenecký a zájmový web a SKEPTICI na tomto portále tedy nejsou.

Pokud se někdo snaží ověřit předkládané informace z nezávislých zdrojů, snaží se na publikovaná tvrzení podívat z hlediska fyzikální reality, technické proveditelnosti a ekonomické efektivity ... tak správné označení takového člověka není SKEPTIK, ale REALISTA!!! ;-)

---------------------------------------------------
poznámka: "Problémem" dnešního světa je vysoká efektivita práce. Takže v určitém oboru stačí na celou ČR/Evropu/svět jen několik lidí, kteří mu opravdu rozumí. Zbytek populace pak umí výsledek jejich snažení pouze používat ... a jinak si vystačí s romantickými představami.

Vím to, protože v našem oboru se v ČR v podstatě známe od vidění. Těch pár techniků a inženýrů stačí na zabezpečení vývoje, dodávek a provozňování nových strojů a výrobních technologických celků pro celou republiku.
 
27.11.2017 - 03:50 - 
citace:
citace:

... tedy nabíjecí stanice Supercharger pro 5 současně nabíjených vozů musí mít vlastní přípojku 22KV a vlastní trafo v ceně cca 110 000Euro což je zhruba 2.8 MKč (viz výpočet 250KVA trafa výše).


to trafo s pripojkou je v cene elektriny?
...


Ano, v ČR většinou ano.

Přesnější informace je složitější. V ČR je zhruba 89 tisíc distribučních transformátorů vn/nn (obvykle 22kV/400V, ale existují i starší rozvody 10kV a novější 35kV). Z tohoto počtu zhruba 69 tisíc vlastní rozvodné závody, ostatní je v majetku zákazníků a distribuční společnosti vše jenom spravují. Tento stav je daný převážně historicky.
Odběratelé s vlastní trafostanicí potom samozřejmě platí výrazně nižší náklady na distribuci. A naopak u většiny domácností jsou často distribuční náklady větší, než samotná cena "silové" elektřiny. Koukněte se na svoji fakturu od dodavatele elektřiny.

Dnes je obecně velmi obtížné projít schvalovacím procesem a vybudovat nové distribuční linky. Takže dochází k postupnému modernizování a navyšování kapacity existujících linek, ale v některých oblastech už je problém s kapacitou rozvoden a páteřní sítě 110kV. Takže tam už žádné připojení na úrovni vn nepostavíte ... ;-(
(takže žádný Supercharger tam v brzké době nebude postavený a případný elektromobil budete nabíjet doma přes noc z běžné zásuvky)

viz například web distribuční společnosti ČEZ distribuce:
http://www.cezdistribuce.cz

přehled volných kapacit na distribučních transformátorech pro ČEZ distribuce/oblast sever:
http://www.cezdistribuce.cz/edee/content/file-other/distribuce

mapa E.ON Distribuce (pro zobrazení mapy je třeba být v malém měřítku):
http://geoportal.eon.cz/itc/default.aspx?serverconf=vsite&wmcid=1143#_ga=1.58821742.21030702.1475480820
 
27.11.2017 - 10:04 - 
citace:


Yamato, jásej si podle libosti ... ;-)

Jestli si myslíš, že nekritickým jásáním nad ledasjakou neúplnou nebo PR zprávou vyvažuješ skeptiky a zachraňuješ rovnováhu světa, tak jsi mimo. Ale posluž si ... ;-) ;-) ;-)



Dakujem za povolenie, a posluzim si. Ja vam rozumiem, ze ked tomu rozumiete a niekto naslubuje veci, ktore vyzeraju nemozne, tak pochybujete. To je OK. Ale, castokrat vychadzate zo stavu, ktory uz neplati (veci sa vyvijaju velmi rychlo, nielen v Tesle), a taktiez castokrat nemate vsetky informacie (pretoze neboli zverejnene). Potom sa stava, ze sa vase odborne analyzy absolutne mylia.

Pripominam, ako velmi odbornici pochybovali o:

Falcone 9
znovupouzitelnosti
realnych nakladoch SpX
elektromobilite
preziti Tesly
dojazde v zime
dojazde Tesly Semi
...

Skratka, vase analyzy su fajn, ale nemate vsetky informacie. Takze, aby som vas citoval, ste mimo
 
27.11.2017 - 14:22 - 
Prečo vlastne Musk, tie kamióny predstavoval s kabínou pre vodiča?
Keď individuálnym kopcom osobných automobilov už dnes predáva prísľub "že už v blízkej dobe budú aj tie autá ktoré si kúpia dnes, šoférovať samé".
Prečo to isté neponúkne aj korporáciám, a nwpredstavil tie kamióny rovno "bez volantu"? [Upraveno 27.11.2017 alamo]
 
27.11.2017 - 14:27 - 
v ramci toho ako to vsetko strasne nejde a je to len PR si Walmart objednal prve nakladaky TeslaSemi

Ale nie je prvy zakaznik. Tym je samotna Tesla, ktora ich vyuzije na logistiku medzi fremontom a gigafactory. Je to 415 km a Semi by to mal prejst tam a naspat bez dobijania.
 
27.11.2017 - 14:59 - 
yamto
Ja osobne som nikdy netvrdil že Musk nedokáže to alebo ono..
Skôr som sa obával že tých inovácií je až moc veľa. Inovácie si vyžadujú stály prílev investícií.
Napríklad s toho že si Tesla sama od seba kúpi kamióny, nijaký príjem zisk alebo "dividendu" mať nebude.
Dokonca ani s toho že si tie kamióny objednal Walmart, ten ak ich vezme nie pre to aby nimi nahradil celú "starú flotilu", ale ako reklamu "pozrite ako dbáme o životné prostredie" he..
..
V momente keď sa niečo fakt poserie, nejaká ekonomická udalosť "čierna labuť"
napríklad splasne mánia okolo bitcoinu..
Veľa ľudí miesto toho aby investovali, bude potrebovať chcieť hotovosť peniaze späť.. A peniaze sa skokovo stanú drahšími..
Otázka nie je či Musk dokáže to alebo hento s technológie
Ale skôr či to jeho "prepákované" podnikanie zvládne prípadné zdraženie peňazí? [Upraveno 27.11.2017 alamo]
 
27.11.2017 - 17:52 - 
citace:

Napríklad s toho že si Tesla sama od seba kúpi kamióny, nijaký príjem zisk alebo "dividendu" mať nebude.

Dokonca ani s toho že si tie kamióny objednal Walmart, ten ak ich vezme nie pre to aby nimi nahradil celú "starú flotilu", ale ako reklamu "pozrite ako dbáme o životné prostredie" he..



sranda ako dokazete prepinat medzi dovodmi svojho pesimizmu este pred par tyzdnami tu boli litanie o tom ako Semi nemoze prejst viac ako par sto km. Ked sa ukazalo ze je to konkretne 800 km a ze sa jedna o uplne realny udaj (inak by Tesla tie kamiony nepouzila), tak zrazu nejde o dojazd, ale ze kolko sa tych kamionov preda. No dobre no...

citace:

Ale skôr či to jeho "prepákované" podnikanie zvládne prípadné zdraženie peňazí?


ano, Musk podnika na paku, resp. na dlh. Tesla netvori profit. Napriek tomu dokaze fungovat dalej, a dokonca rychlo expandovat. Zda sa ze "neprofit" nie je ani tak vysledkom zleho riadenia, Musk skratka vyuziva ochotu investorov liat dalsie peniaze. Namiesto tvorby profitu sa sustreduje na rychly vyvoj, kym su vhodne podmienky.

On velmi dobre vie ze financovanie nebude donekonecna take priaznive. Myslim si ze keby nastala "cierna labut", jednoducho by zmenil chod Tesly z extremne rychlej expanzie na chod v ciernych cislach.
 
27.11.2017 - 18:58 - 
citace:
... Pripominam, ako velmi odbornici pochybovali o:

Falcone 9
znovupouzitelnosti
realnych nakladoch SpX
elektromobilite
preziti Tesly
dojazde v zime
dojazde Tesly Semi
...

Skratka, vase analyzy su fajn, ale nemate vsetky informacie. Takze, aby som vas citoval, ste mimo


Tak to by mne zajímalo, kdo má všechny informace. Jestli někdo takový existuje, tak bude fajn, když se podělí ...

A ještě připojím poznámku k vyjmenovaným milníkům. Základním problémem je, že nejsou přesně stanovené cíle a ani kriteria jejich splnění. Konkrétně:

- Falcon9 a znovupoužitelnost - nikdo nikdy nepochyboval, že s dostatkem peněz lze postavit raketu, dokonce i částečně znovupoužitelnou. Pochybnosti budili slíbované parametry, časový harmonogram a ekonomická stránka věci. Médii probíhali informace o sériové výrobě za dva roky, o ceně za kg na LEO nižší o dva řády oproti existujícím raketám, ... atd. Falcon9 litá hezky, ale SST taky lítal hezky. Několikařádové snížení ceny za kg na LEO ovšem nenastalo ...

-realné náklady SpX - o nich se dá především říci, že je plně neznáme. SpX dostala nějaké dotace a půjčky ve výši několika miliard USD. Existují i různě důmyslné odhady výdajů, které vycházejí vyšší než odhadované příjmy. Protože ovšem Spx není veřejně obchodovatelná, tak nemusí zveřejňovat auditované účetnictví, a zbývají tak pouze dohady. (toto je rozdíl i třeba proti ULA, která je v tomto mnohem transparentnější)

- Tesla s elektromobilita - elektromobily existují už více než století, ovšem v otevřené soutěži se moc neprosadili. "Tesla story" je především o dotacích, vysoké ceně a o optimálních provozních podmínkách. Přesto Tesla ještě nikdy nebyla v zisku ...

- dojazd Tesly Semi - těžko diskutovat o něčem, co ještě nikde sériově nefunguje.

------------------
Momentálně si vybavuji jeden konkrétní cíl Spx a o ten tady byla i sázka. Kdo vyhrál se dá snadno dohledat ... ;-)
 
27.11.2017 - 21:15 - 
trosku si to prifarbujete:

Falcon9 - pochybnosti boli o vsetkom, od konstrukcie a poctu motorov po schopnost presadit sa proti ULA alebo rusom. FH bol otvorene prehlasovany za PR, ktore nikdy nepoleti. Spolahlivost mala zarucit starym dodavatelom isty business. Dnes F9 obsluhuje znacny podiel komercneho trhu, buduci rok to bude vacsina.

znovupouzitelnost - pochybnosti boli ci bude lacnejsia nez nova raketa. Dnes vieme ze je.

realne naklady - boli auditovane zo strany NASA. To ze vy neviete neznamena ze nikto nevie.

elektromobilita - otvorena sutaz by bola vtedy, ked by ceny paliv urcoval trh, a nie geopolitika a vojenske zakladne

dojezd - ako obvykle, obvinujete Teslu z klamania bez akehokolvek dokazu. Napriek tomu ze planuje s kamionmi jazdit z fremontu do gigafactory a spat. Obvinovat je lahke.

co sa tyka tej slavnej stavky: stavili sme sa, ze SpX dokaze znovupouzivat boostre a ze to zlacni prevadzku. Malo to byt do urciteho terminu a o urcite percento.

Ano prehral som. SpX sice znovupouziva boostre a zlacnilo to prevadzku, ale netrafili sme termin a percento. Co zjavne vy povazujete na tej stavke za to najpodstatnejsie.
Tak sa spokojne vyhrievajte vo svojom sebaklame, pretoze kazdy vie co bolo v tej stavke podstatne.
 
27.11.2017 - 22:50 - 
citace:
...
Ano prehral som. SpX sice znovupouziva boostre a zlacnilo to prevadzku, ale netrafili sme termin a percento. Co zjavne vy povazujete na tej stavke za to najpodstatnejsie.
Tak sa spokojne vyhrievajte vo svojom sebaklame, pretoze kazdy vie co bolo v tej stavke podstatne.

podstatne bolo prave to percento.
realizovatelnost motorickeho pristatia predviedli aj ine firmy uz v minulom storoci. ale nevyslo im prave to percento.
a to percento je problem aj dnes.

dnes otazka pre mna znie: bol by falcon lacnejsi v jednorazovej verzii ako falcon znovupouzitelny? a o kolko percent?

lenze vylepseny jednorazovy falcon bez pritaze znovupouzitelnosti neexistuje, takze sa posuvame spat k hypotezam.
 
27.11.2017 - 23:23 - 
Nie, podstatne bolo ci sa to vobec podari, v nejakej dohladnej dobe. Teda ak to je forum o kozmonautike, a nie o matematike.


To percento je dane trhom - SpX je najlacnejsia na trhu aj bez znovupouzitelnosti, takze nema dovod ist s cenou nejako extra dole. Recyklovane falcony su lacnejsie cca. o 10%, ale pokles nakladov na strane SpX je vyssi (samozrejme nikto nepovie presne cislo). Ono niekto musi ten vyvoj aj zaplatit, takze ma logiku zvysovat marzu bez dopadu na cenu pre zakaznika...

 
28.11.2017 - 12:39 - 
pre mna bolo podstatne to, ze Muskovi sa vyplati nieco, co nikomu inemu sa navyplati... resp. nestoji za riziko.

a to mi prislo divne... a stale tak nejak je...

preto som predpokladal, ze primarny dovod nie je znizovanie ceny,
aj ked pravdepodobne nejaka uspora sa dosahuje.
 
28.11.2017 - 13:24 - 
citace:
ked by ceny paliv urcoval trh

A tím i ceny elektrické energie - cena ropy, uhlí, plynu a elektrické energie jsou spojené nádoby. Cena jednoho určuje i ceny toho druhého.
 
28.11.2017 - 13:44 - 
citace:
citace:
ked by ceny paliv urcoval trh

A tím i ceny elektrické energie - cena ropy, uhlí, plynu a elektrické energie jsou spojené nádoby. Cena jednoho určuje i ceny toho druhého.


ano. A pri prvom prudkom naraste ceny ropy by zacali byt zaujimave vsetky tie "nestabilne" zelene alternativy (spolu s jadrom). Elektromobilu je jedno aku elektrinu donho tlacite, ale spalovak na elektrinu nepojde.
 
28.11.2017 - 17:30 - 
citace:
citace:
citace:
ked by ceny paliv urcoval trh

A tím i ceny elektrické energie - cena ropy, uhlí, plynu a elektrické energie jsou spojené nádoby. Cena jednoho určuje i ceny toho druhého.


ano. A pri prvom prudkom naraste ceny ropy by zacali byt zaujimave vsetky tie "nestabilne" zelene alternativy (spolu s jadrom). Elektromobilu je jedno aku elektrinu donho tlacite, ale spalovak na elektrinu nepojde.


... a proto se doporučuje majitelům elektromobilů v hurikánových oblastech zakoupení několika kanystrů benzínu a záložní elektrocentrály. ;-)
 
30.11.2017 - 15:36 - 
http://www.hybrid.cz/elektromobil-tesla-model-3-oficialni-dojezd-500-km 
30.11.2017 - 15:57 - 
citace:


... a proto se doporučuje majitelům elektromobilů v hurikánových oblastech zakoupení několika kanystrů benzínu a záložní elektrocentrály. ;-)


pri poslednych hurikanoch v usa sa ukazalo, ze benzinaky su v rovnakej situacii ako elektromobily, kedze pri vypadku elektriny nefunguju ani pumpy. Vlastne nie, su na tom horsie - benzinaci stali v kolonach na pumpach pred ocakavanym vypadkom. Elektrici si nabijali na nabijackach alebo doma.

Po hurikane sa elektricke siete obnovili ako prve, pumpy medzi poslednymi. V niektorych oblastiach pomohli bateriove zdroje k rychlesiemu obnoveniu klucovych sluzieb.
 
30.11.2017 - 16:01 - 
citace:
http://www.hybrid.cz/elektromobil-tesla-model-3-oficialni-dojezd-500-km


takze Tesla si dobrovolne znizi EPA rating aby bola co najrealistickejsia, aby mohol nejaky "nikdysomteslunevidel" odbornik dookola tocit historky o 20km v kopcoch

funky jou, popojedem...
 
06.12.2017 - 11:08 - 
Ako by ste reagovali na správu..
Že sa Tesla Motors a Space x, zlúčia do jednej akciovej spoločnosti?
Istá obdoba fúzie medzi Teslou a Solar City..
 
06.12.2017 - 14:02 - 
Z "reakcií" vidno,, Že by to bola naozaj "mozog zastavujúca" novinka od Elona  
07.12.2017 - 07:58 - 
citace:
Ako by ste reagovali na správu..
Že sa Tesla Motors a Space x, zlúčia do jednej akciovej spoločnosti?
Istá obdoba fúzie medzi Teslou a Solar City..


Tak zatím žádná zpráva není. Jen spekulace jednoho maníka z Morgan Stanley...

http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=44379.new#top

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-12-05/spacex-seen-as-potential-suitor-if-tesla-struggles-musk-wanders
 
07.12.2017 - 11:56 - 
https://auto.idnes.cz/tesla-nemecko-dotace-prispevek-dmp-/automoto.aspx?c=A171204_235631_automoto_fdv
Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

 
07.12.2017 - 13:16 - 
https://auto.sme.sk/c/20712396/volkswagen-ide-proti-sebe-elektrickou-dodavkou-chce-nahradit-miliony-aut.html?ref=trz
citace:
Cieľom je dostať z ciest milión áut individuálnej dopravy.

To je podľa mňa "kľúčová" veta..
Prečo treba.. Alebo niekto chce obmedziť vlastníctvo individuálneho dopravného prostriedku - automobilu?
Prosím všimnite si že keď sa povie "vlastniť osobný automobil, je zlé.."
Tak vám môže byť jedno, či ten automobil jazdí na elektrinu.. Furt je to "zlé"..
 
07.12.2017 - 19:36 - 
 
07.12.2017 - 21:01 - 
citace:

Prečo treba.. Alebo niekto chce obmedziť vlastníctvo individuálneho dopravného prostriedku - automobilu?
Prosím všimnite si že keď sa povie "vlastniť osobný automobil, je zlé.."
Tak vám môže byť jedno, či ten automobil jazdí na elektrinu.. Furt je to "zlé"..


napadlo ta niekedy, ako absurdny koncept vlastne osobny automobil je? cele mesta su neprejazdne a zamorene vdaka tomu, ze kazdy sa vyvaza svojim osobnym priblizovadlom, kde su 4 miesta prazdne a ktore 99% casu stoji na parkovisku. Ale hlavne ze to je "moje"...
WV spolu s inymi nerobi nic ine, nez ze sa snazi pozerat do buducnosti a nelipnut na dnesnych predstavach

https://auto.hnonline.sk/automobilky/1068008-autam-a-automobilkam-zostava-poslednych-par-rokov-predpoveda-vyznamny-manazer
 
<<  27    28    29    30    31    32    33  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.206036 vteřiny.