Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  62    63    64    65    66    67    68  >>
Téma: Elektromobilita a Tesla/Musk/kosmonautika
23.10.2018 - 17:31 - 
Že by nás Slováci předběhli? https://finweb.hnonline.sk/zahranicna-ekonomika/1821443-cinania-chcu-v-kosiciach-zaviest-car-sharing  
23.10.2018 - 21:49 - 
citace:
Že by nás Slováci předběhli? https://finweb.hnonline.sk/zahranicna-ekonomika/1821443-cinania-chcu-v-kosiciach-zaviest-car-sharing


Car sharing už naostro jede ve spoustě měst. Mrkněte třeba na:
https://www.car4way.cz (mají fakt hodně aut. V Praze)
A nebo
https://www.ajo.cz/carsharing-praha
A nebo
https://www.autonapul.cz

Atd. Čili kdo chce muže s klidem už dnes jen tech aut zatím nejsou tisíce ...

PS: jenom s elektromobily si budete muset dat pozor aby na vás nevyšel Pešek a nemusel jste je jet nejdriv nabít [Upraveno 23.10.2018 Véna] [Upraveno 23.10.2018 Véna]
 
24.10.2018 - 07:27 - 
citace:
Že by nás Slováci předběhli?
Car sharing už naostro jede ve spoustě měst.
PS: jenom s elektromobily si budete muset dat pozor aby na vás nevyšel Pešek a nemusel jste je jet nejdriv nabít


Tuhle informaci asi appka poskytne. Trochu modernější půjčovna aut, velmi dobrá, pokud využíváte MHD a chcete auto jen občas - výlety, někoho nebo něco přepravit. Nebo můžete mít vlastní malé auto či skůtr a když potřebujete velké, půjčíte si ho. Provoz auta stojí nejmíň 10, obvykle ale 20 000 Kč ročně, plus co najedete a ještě pokles ceny auta stářím a najetými km (nebo splátky). Pokud využívám MHD a jezdím jednou dvakrát za měsíc, je tohle určitě výhodnější.
 
24.10.2018 - 10:22 - 
citace:
Že by nás Slováci předběhli? https://finweb.hnonline.sk/zahranicna-ekonomika/1821443-cinania-chcu-v-kosiciach-zaviest-car-sharing


Přesně takové malé a jednoduché elektroauto je na městský provoz ideální. A mělo by být určitě podstatně levnější než nějaká hitech limuzína či SUV. A taky jde o to, že by města měly dělat část parkovacích míst pro malá auta, zvlášť tam, kde je jich nedostatek. Zatímco jedno kravské SUV zabere dvě taková místa.
 
24.10.2018 - 11:02 - 
citace:
citace:
Že by nás Slováci předběhli? https://finweb.hnonline.sk/zahranicna-ekonomika/1821443-cinania-chcu-v-kosiciach-zaviest-car-sharing


Přesně takové malé a jednoduché elektroauto je na městský provoz ideální. A mělo by být určitě podstatně levnější než nějaká hitech limuzína či SUV. A taky jde o to, že by města měly dělat část parkovacích míst pro malá auta, zvlášť tam, kde je jich nedostatek. Zatímco jedno kravské SUV zabere dvě taková místa.


Jenže pro takové cestování obvykle stačí MHD nebo taxi, auto potřebujete spíš pro přesun velkých věcí nebo více lidí, či kočárek. Takže zase musíte dát pozor, aby neubylo cestujících v MHD a přibylo elektroaut v ulicích, takže se ulice ještě víc ucpali (norská zkušenost).
 
24.10.2018 - 14:16 - 
citace:
Jenže pro takové cestování obvykle stačí MHD nebo taxi, auto potřebujete spíš pro přesun velkých věcí nebo více lidí, či kočárek. Takže zase musíte dát pozor, aby neubylo cestujících v MHD a přibylo elektroaut v ulicích, takže se ulice ještě víc ucpali (norská zkušenost).


No jak kde, nemyslel jsem zrovna dopravu ze sídliště do centra. Ale třeba příměstské oblasti a vesnice mají veřejnou dopravu mnohem slabší a na dojíždění do práce a na nákup stačí právě to malé auto. Taxi je v tomoto případě nesmysl. Velké věci se vozí vyjímečně, stejně jako 4-členná rodina má většinou více aut, takže i jedno velké.
 
24.10.2018 - 14:43 - 
citace:
No jak kde, nemyslel jsem zrovna dopravu ze sídliště do centra. Ale třeba příměstské oblasti a vesnice mají veřejnou dopravu mnohem slabší a na dojíždění do práce a na nákup stačí právě to malé auto. Taxi je v tomoto případě nesmysl. Velké věci se vozí vyjímečně, stejně jako 4-členná rodina má většinou více aut, takže i jedno velké.


Většina rodin nemá více aut (respektive jedno velké a jedno malé), protože na to nemá. Část rodin má jedno staré a jedno novější auto, o velikost jde jen u menšiny. Ve městech s omezeným parkováním pak druhé auto jen mimořádně. Část rodin jezdí na chaty, v plném stavu plus náklad, takže kombíka potřebují téměř každý týden. Malé auto využije určitá část lidí (starší páry, mladí, single), kteří ale většinou auto nepotřebují (obejdou se bez něj nebo jim stačí share, taxi či půjčovna).
 
24.10.2018 - 17:45 - 
citace:
odhad podla minuleho roku hovori, ze Tesla zverejni vysledky za 3Q niekedy okolo 7-11 novembra. Si davaju nacas s tymi uctovnickymi fintami


tak zmena, report za 3Q dnes po zavreti burzy. Ovela skor ako sa ocakavalo. Mozeme tipovat preco sa tak ponahlaju
 
25.10.2018 - 00:33 - 
+311,5M$ za třetí kvartál. Mě je těch shorterů skoro líto. 
25.10.2018 - 06:03 - 
citace:
+311,5M$ za třetí kvartál. Mě je těch shorterů skoro líto.


:)
jojo, nedasa nejdeto. Stupaju predaje, stupa vyrobne tempo, a klesa mnozstvo prace na jeden vyrobeny model 3. Dosahovana marza na modeli 3 je 20%. Zostava len drzat palce ze dalsie kvartaly budu este lepsie. [Edited on 25.10.2018 yamato]
 
25.10.2018 - 16:28 - 

 
26.10.2018 - 09:34 - 
Nie je všetko zlato čo sa blyští. Niečo je zlé v tomto štáte dánskom:

https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000841/1747253/Nove-elektromobily-maju-problem--Pri-nich-su-ekologickejsie-aj-naftove-auta-
 
26.10.2018 - 10:42 - 
citace:
Nie je všetko zlato čo sa blyští. Niečo je zlé v tomto štáte dánskom:

https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000841/1747253/Nove-elektromobily-maju-problem--Pri-nich-su-ekologickejsie-aj-naftove-auta-


to je stará pesnička, ktorá sa tu v rôznych obmenách točí stále dokola. V skratke - nestačí mať elektromobily, keď celkový energetický mix je stále predpotopné uhlie a ropa.

Len nerozumiem prečo sa to stále vykresľuje ako "chyba" elektromobility (resp. rozumiem a je to smutné). To je ako keby sa prvým automobilkám vytýkalo, že väčšina zamestnancov v priemysle stále chodí do práce na koni, takže počet výkalov na cestách vôbec neklesá...
 
26.10.2018 - 13:50 - 
Ona je to spíš snaha o to, abychom jako magoři nešrotovali pár let staré dieselové auta jen proto, že magoři v Německu na ně hází špínu. Co už je vyrobené, se má co nejlépe a nejdéle používat, protože vyrobit ekologickou náhradu není nijak ekologické.
Dalším bodem je, že stavět třítunový elektro off-road nebo SUV je hovadina, a ne ekologie.
V roce 2017 má Česká republika 7,6% energie z obnov. zdrojů (2,14 % slunce, jen 1.43% voda, ale 3,58% biomasa, vítr jen 0.45%).
Uhlí 57,4% (43,77% hnědé uhlí), jaderné zdroje 35,01% viz http://m.ote-cr.cz/statistika/narodni-energeticky-mix/narodni-energeticky-mix
Jednoznačně to chce postavit dva nové bloky v Dukovanech a Temelíně.
Taky to ukazuje pokles výroby z vodních elektráren (ze 2,56% 2014) - ten je způsoben jednak celkovým vzrůstem spotřeby energie v ČR, jednak poklesem výkonu vodních elektráren kvůli dlouhodobému suchu. Patrně by to chtělo taky stavět nové vodní elektrárny. [Edited on 26.10.2018 Ervé]
 
26.10.2018 - 15:08 - 
netvrdim ze treba zosrotovat vsetky diesle, ale tato slovna vojna proti elektromobilom za to, ze nevyriesia vsetky problemy sveta za jednu noc, to nema logiku.
Je nezmysel neustale dookola vycislovat eko-dopady vyroby elektromobilu, ked sa nakoniec doberieme k zisteniu, ze pricinou je prave ten problem, ktory sa snazi elektromobilita pomoct vyriesit.
 
26.10.2018 - 17:54 - 
Na konto spaľovacích áut by sa ale potom malo pripočítať tiež nie len to, koľko CO2 a síry vypustia oni sami a koľko energie stála ich výroba, ale akou záťažou je celá výroba benzínu a nafty- morské plošiny, tankery, vlakové a cestné cisterny, potrubia, rafinérie a čerpacie stanice. Koľko energie tento reťazec spotrebúva na vlastný chod a koľko energie bolo treba na jeho vybudovanie. A akou záťažou sú jeho viacmenej pravidelné havárie. 
26.10.2018 - 18:43 - 
Já spíš vidím nebezpečí v orientaci na jediný druh energie. Kdo ovládne výrobu a distribuci el. energie bude mít monopolní postavení a bude si moci diktovat podmínky. Do teď se to tříští alespoň na dvě odvětví energetiky, elektřina a ropa.
Pokud dlouhodobě v nějaké oblasti dojde k výpadku el. proudu, tak je možno distribuovat pohonné hmoty cisternami. V případě nouze je možno el. energii vyrábět elektrocentrálami.
Mě osobně je jedno na co jede můj automobil, zda je to benzín, nafta, LPG, vodík, elektřina nebo třeba pouštní písek. Hlavně, že se dostanu z bodu A do bodu B.
Zažil jsem vládu jedné strany a možná se dožiji vlády jedné energie:)
 
26.10.2018 - 19:25 - 
?? ved ta elektrina predsa tiez pochadza z viacerych zdrojov. Viac zavislosti vidim prave pri tej ropnej energetike, pretoze tam sme jednoznacne zavisli na zopar krajinach exportujucich ropu. Elektrinu si vacsina krajin dokaze vyrabat sama, a vyuzivat svoje specificke podmienky.

Ono ten prechod na elektro netreba zase vnimat tak, ze ked vypadne elektrina tak sme skoncili. V takej situacii je samozrejme vecou zdraveho rozumu priviest cisternu paliva a do obnovenia prudu vyrabat elektrinu v nejakom generatore. Aspon dovtedy, kym budu mat uhlovodiky nasobne vyssiu energeticku hustotu nez ine druhy uschovy energie...

Ta elektro buducnost neznamena ze roztavime vsetky spalovacie motory (hoci niektori eko-fanatici by to urcite chceli). Ide o to aby sa to tazisko presunulo na ine zdroje. Proste za normalnych podmienok, pri normalnych cinnostiach ako cesta do prace, by sme mali byt schopni sa vozit na energiu vyrobenu z obnovitelnych zdrojov.
Ked je zemetrasenie, vypadne prud, na dialkove letecke linky, a takisto v pripade ak Honza vyrazi za polarnym kruhom v noci do hor na rybacku sa pouzije spalovak. Doba kamenna tiez neskoncila tym, ze sa zakazali vsetky kamene....
 
28.10.2018 - 01:49 - 
citace:
citace:
Nie je všetko zlato čo sa blyští. Niečo je zlé v tomto štáte dánskom:

https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000841/1747253/Nove-elektromobily-maju-problem--Pri-nich-su-ekologickejsie-aj-naftove-auta-


to je stará pesnička, ktorá sa tu v rôznych obmenách točí stále dokola. V skratke - nestačí mať elektromobily, keď celkový energetický mix je stále predpotopné uhlie a ropa.

Len nerozumiem prečo sa to stále vykresľuje ako "chyba" elektromobility (resp. rozumiem a je to smutné). To je ako keby sa prvým automobilkám vytýkalo, že väčšina zamestnancov v priemysle stále chodí do práce na koni, takže počet výkalov na cestách vôbec neklesá...


Jde o to, že ekologičnost elektromobilů byla hlavním (a v podstatě jedinným) důvodem jejich zavádění, který má vyvážit všechny nevýhody (vysokou cenu, nižší operativnost, ...).
Pokud zmizí tento hlavní "raison d'être" elektromobilů, pak není důvod se jimi vůbec zabývat ...

 
28.10.2018 - 09:02 - 
citace:
citace:
citace:
Nie je všetko zlato čo sa blyští. Niečo je zlé v tomto štáte dánskom:

https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000841/1747253/Nove-elektromobily-maju-problem--Pri-nich-su-ekologickejsie-aj-naftove-auta-


to je stará pesnička, ktorá sa tu v rôznych obmenách točí stále dokola. V skratke - nestačí mať elektromobily, keď celkový energetický mix je stále predpotopné uhlie a ropa.

Len nerozumiem prečo sa to stále vykresľuje ako "chyba" elektromobility (resp. rozumiem a je to smutné). To je ako keby sa prvým automobilkám vytýkalo, že väčšina zamestnancov v priemysle stále chodí do práce na koni, takže počet výkalov na cestách vôbec neklesá...


Jde o to, že ekologičnost elektromobilů byla hlavním (a v podstatě jedinným) důvodem jejich zavádění, který má vyvážit všechny nevýhody (vysokou cenu, nižší operativnost, ...).
Pokud zmizí tento hlavní "raison d'être" elektromobilů, pak není důvod se jimi vůbec zabývat ...




Tak znova - neekologickost elektromobilov spociva v neekologickosti vyroby energie. Vyroba energie bude ekologickejsia, ked sa vyriesi problem uschovy energie. Problem uschovy energie pomaha riesit vyvoj elektromobility. Skratka - elektromobilita je iba zaciatok, este treba zmenit vela veci.

Kludne to sem napisem este sto krat, kym bude jasne ze zacarovany kruh treba niekde rozpojit.
 
28.10.2018 - 17:51 - 
citace:
citace:
citace:
citace:
Nie je všetko zlato čo sa blyští. Niečo je zlé v tomto štáte dánskom:

https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000841/1747253/Nove-elektromobily-maju-problem--Pri-nich-su-ekologickejsie-aj-naftove-auta-


to je stará pesnička, ktorá sa tu v rôznych obmenách točí stále dokola. V skratke - nestačí mať elektromobily, keď celkový energetický mix je stále predpotopné uhlie a ropa.

Len nerozumiem prečo sa to stále vykresľuje ako "chyba" elektromobility (resp. rozumiem a je to smutné). To je ako keby sa prvým automobilkám vytýkalo, že väčšina zamestnancov v priemysle stále chodí do práce na koni, takže počet výkalov na cestách vôbec neklesá...


Jde o to, že ekologičnost elektromobilů byla hlavním (a v podstatě jedinným) důvodem jejich zavádění, který má vyvážit všechny nevýhody (vysokou cenu, nižší operativnost, ...).
Pokud zmizí tento hlavní "raison d'être" elektromobilů, pak není důvod se jimi vůbec zabývat ...




Tak znova - neekologickost elektromobilov spociva v neekologickosti vyroby energie. Vyroba energie bude ekologickejsia, ked sa vyriesi problem uschovy energie. Problem uschovy energie pomaha riesit vyvoj elektromobility. Skratka - elektromobilita je iba zaciatok, este treba zmenit vela veci.

Kludne to sem napisem este sto krat, kym bude jasne ze zacarovany kruh treba niekde rozpojit.


pane Yamato, pochopte, prosím, logiku vlastních výroků. Uvádíte jednoduchou implikaci:

Pokud bude řádově lepší výroba a skladování el.energie --- pak --->>> bude elektromobilita skvělá.

S tímto lze bez uzardění souhlasit. Jedinný problém je, že není splněný předpoklad Vaší implikace. Neznáme řádově lepší způsoby výroby a ukládání elektrické energie (a je otázkou jestli vůbec existují). V tuto chvíli se elektromobilita dá využít jen v určitých specifických okrajových případech, popřípadě vnutit někam dotacemi a zákonnými opatřeními.

Fyzika se nezmění, ani když svá přání napíšete ješte stokrát ... ;-)
 
28.10.2018 - 18:26 - 
citace:


pane Yamato, pochopte, prosím, logiku vlastních výroků. Uvádíte jednoduchou implikaci:

Pokud bude řádově lepší výroba a skladování el.energie --- pak --->>> bude elektromobilita skvělá.




nie, to je vasa implikacia
Ja tvrdim, ze na riesenie problemov ktore dnes mame, potrebujeme zmenit vela veci. Okrem sposobu dopravy aj sposob vyroby energie. Ak zmenime len sposob dopravy, samo osebe nam to problemy nevyriesi.

Implikacia vasich nazorov je asi takato: nerobme nic. Pockajme az sa urobi samo. A az to bude vsetko skvele a vyriesene a lacnejsie nez benzin, tak len presadneme z jednej lodicky na druhu.

citace:
Neznáme řádově lepší způsoby výroby a ukládání elektrické energie (a je otázkou jestli vůbec existují).


mozno nepotrebujeme radovo lepsie sposoby. Mozno staci to co mame, len to lepsie vyuzit. Uloziska od Tesly sa v australii osvedcili nad ocakavania, a doobjednavaju sa dalsie...

citace:

V tuto chvíli se elektromobilita dá využít jen v určitých specifických okrajových případech, popřípadě vnutit někam dotacemi a zákonnými opatřeními.



v tuto chvili je to naopak, elektromobilita sa len v urcitych specifickych okrajovych pripadoch vyuzit neda. Tesla Model 3 je piate najpredavanejsie osobne auto v USA v Q3 2018. Vytlaca z trhu aj podstatne lacnejsie auta. Realita sa meni rychlejsie nez vy menite svoje nazory, kazdopadne cisla z trhu se nezmění, ani když svá přání napíšete ješte stokrát ... ;-)
 
28.10.2018 - 18:38 - 
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/belgie-chtela-danemi-zabit-diesely-a-vnutit-lidem-elektromobily-dopadlo-to-uplne-jinak/
Až 12 690 Eur, tedy asi 327 tisíc Kč, to je spousta peněz, které mohou z drahého elektromobilu dělat relativně dostupné auto. Vláda tedy pochopitelně čekala, že lidé v reakci na tato opatření přestanou kupovat diesely a zamíří pro elektrická auta. Jenže nic takového se neděje. VAB říká, že lidé se již podruhé nedají opít rohlíkem a nevěří, že když jim vláda jednou „nutila” diesely a pak se k nim otočila zády, neudělá podruhé totéž i s elektromobily.

„Lidé vládní politice již nevěří. Elektromobily jsou nyní daňově zvýhodňovány, nicméně jak tomu bude v budoucnosti?“ ptá se Maarten Matienko z VAB. Svými slovy udeřil hřebíček přímo na hlavičku. Je třeba si uvědomit, že vládní rozpočty ve velké míře spoléhají na spotřební daň. A ta je generována hlavně prodejem pohonných hmot. Pokud ovšem dojde k zavření jednoho kohoutku, bude potřeba otevřít jiný finanční tok. A právě toho se lidé bojí.

Belgické vládní kroky tedy nepřivedly lidi ke koupi elektromobilů, poslaly je rovnou do náruče benzinových pohonných jednotek. Ty nejsou nikterak zvýhodňovány, ale právě proto je Belgičané preferují - ekonomika jejich provozu není do budoucna závislá na tom, jestli jim vláda zrovna bude a nebo nebude fandit. Lidé zjevně nejsou takové ovce, jak si někteří politici myslí.

He..
 
29.10.2018 - 11:01 - 
Otázka je či nejaký "rozumný spôsob" skladovania elektrickej energie môže existovať?
Keďže sa vždy jedná o konverziu energie, pri ktorej vznikajú straty..
https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/488101-adac-aj-elektromobily-klamu-v-spotrebe-ukazal-test-11-modelov/
Aj elektromobily spotrebujú viac „paliva“, ako udávajú ich výrobcovia. Dokonca oveľa viac. A k tomu si musíte prirátať straty pri nabíjaní. Je to, akoby ste platili za benzín, ktorý ste rozliali pri tankovaní.
 
29.10.2018 - 17:56 - 
Já jsem teď efektivitu lithiových baterek měl možnost testovat 4 měsíce během cesty 12000km, při které jsem průměrně ujel cca 120 km za den a průměrně pracoval s cca 1 kWh elektrické energie za den.

Je pravda, že min. čtyři nezávislé způsoby měření spotřeby (cyklonalyst - spotřeba, generický wattmeter z aukra - výroba, SunTrip databox - spotřeba i výroba, Victron MPPT unit monitoring přes Bluetooth) - se od sebe mírně rozcházely (nejvíc Victron, který nejspíš z marketingových důvodů uvádí množství energie na vstupu ze solárů a ne tu, kterou se opravdu podaří nabouchat do baterky - ten přeháněl až o 15% proti všemu ostatnímu, ostatní měřáky se lišily spíš o jednotky procent).

Ale v zásadě lze konstatovat, že účinnost nabíjecího a vybíjecího cyklu se blíží 100%, resp. případné ztráty jsou plně kompenzovány množstvím energie získané při rekuperačním bržděním.

Protože elektromobily jezdí rychleji než kola, a kinetická energie roste se čtvercem rychlosti, tak si troufám konstatovat, že jakákoliv elektřina se případně "rozlije" při jejich dobíjení je více než kompenzována tou, kterou zachráníš při rekuperačním brždění (tzn. nepřemění se na teplo a ještě ušetříš mechanické brzdy). Koneckonců, to, že i z relativně malého kopečku můžeš narekuporovat zpět několik procent baterky, jsem si před lety vyzkoušet i při šanci zajezdit si s poměrně starým a hloupým (proti Tesle) Nissanem Leaf...
 
30.10.2018 - 11:22 - 
Kolik jich bude v té době Tesla mít?

http://www.hybrid.cz/volkswagen-uvazuje-o-stavbe-vlastni-gigatovarny-v-evrope
 
31.10.2018 - 09:00 - 
Niektori sa zaoberaju stavbou, ini rozoberanim: inzinieri porovnanli T-M3, BMW-i3 a Chevy Bolt. Vo vsetkom T-M3 ma navrch okrem karoserie, tu zvozili pod ciernu zem.

 
01.11.2018 - 16:57 - 
citace:
Tesla Model 3 je piate najpredavanejsie osobne auto v USA v Q3 2018.


Zdroj? Čísla?


citace:
Vytlaca z trhu aj podstatne lacnejsie auta.


Zdroj? Jména?
 
01.11.2018 - 17:02 - 
25.10.2018 - 16:28 
01.11.2018 - 17:03 - 
v tomto vlakne 25.10. 
<<  62    63    64    65    66    67    68  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.141231 vteřiny.