Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  116    117    118    119    120    121    122  >>
Téma: Provoz ISS
30.4.2015 - 12:01 - 
Jeden z Progressů by se musel oddělit. Horní uzel na Zarje je pro Progress/Sojuz nedostupný a nespojitelný. 
30.4.2015 - 13:17 - 
Aha, díky, to jsem v pracovním režimu úplně propásl 
30.4.2015 - 23:54 - 
citace:
Jeden z Progressů by se musel oddělit. Horní uzel na Zarje je pro Progress/Sojuz nedostupný a nespojitelný.

Myslím že doteraz k hornému uzlu FGB nebolo nikdy nič pripojené. Má vôbec FGB horný dokovací mechanizmus? Z fotiek a nákresov sa zdá, že je tam možno nejaký poklop. Čo vlastne je tam v skutočnosti?
 
01.5.2015 - 07:51 - 
citace:
citace:
Jeden z Progressů by se musel oddělit. Horní uzel na Zarje je pro Progress/Sojuz nedostupný a nespojitelný.

Myslím že doteraz k hornému uzlu FGB nebolo nikdy nič pripojené. Má vôbec FGB horný dokovací mechanizmus? Z fotiek a nákresov sa zdá, že je tam možno nejaký poklop. Čo vlastne je tam v skutočnosti?

 
01.5.2015 - 10:11 - 
citace:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/db/Zarya_from_STS-88.jpg
Tento záber samozrejme poznám, videl som ho x-krát. Ale nemôžem si byť istý že je to horný spojovací mechanizmus. Čo keď je to len nejaký poklop? Ak je to dokovací port, o aký typ sa jedná?
Dole je port na ktorý je teraz pripojený Rassvet:




[Editoval 01.5.2015 fritz.lochmann]
 
01.5.2015 - 15:40 - 
citace:
Ale nemôžem si byť istý že je to horný spojovací mechanizmus.
Není.



Další pohledy:
Zenith http://www.capcomespace.net/dossiers/ISS/russie/zarya-grafik3.jpg
Nadir http://www.capcomespace.net/dossiers/ISS/russie/zarya-grafik1.jpg
Starboard http://www.capcomespace.net/dossiers/ISS/russie/zarya-grafik4.jpg
Port http://www.capcomespace.net/dossiers/ISS/russie/zarya-grafik2.jpg
 
04.5.2015 - 18:07 - 
Samantha si dnes vychutnala první šálek (ne sáček) italské kávy ve vesmíru. Už to konečně začíná připomínat kosmickou stanici 21. století

 
05.5.2015 - 10:52 - 
citace:
Samantha si dnes vychutnala první šálek (ne sáček) italské kávy ve vesmíru. Už to konečně začíná připomínat kosmickou stanici 21. století


Nevíte, jestli podobnost s uniformou ze Star Treku je jen čistě náhodná?
 
05.5.2015 - 11:05 - 
citace:
citace:
Samantha si dnes vychutnala první šálek (ne sáček) italské kávy ve vesmíru. Už to konečně začíná připomínat kosmickou stanici 21. století
Nevíte, jestli podobnost s uniformou ze Star Treku je jen čistě náhodná?
Je to záměr, viz jiný příspěvek z 18.4.2015 - 17:29 tady : http://www.kosmo.cz/modules.php?op=modload&name=XForum&file=viewthread&start=6083&page=122&tid=964#pid119669
 
05.5.2015 - 11:43 - 
Nedivil bych se, kdyby k tomu patřil i ten "šálek" kávy, neodbytný doplněk kapitánky Kathryn Janeway z Voyageru. 
05.5.2015 - 13:21 - 
Btw. ISS Zero-G cofee cup, jehož Jeho vývoj probíhal minimálně od roku 2013, vypadá takto:
Snímek ukazuje několik vývojových a velikostních variant.

 
05.5.2015 - 18:27 - 
Už se hovoří o redukci posádky ISS ze 6 na 3. Start nového Sojuzu s posádkou plánovaný na konec května je už v ohrožení. Co bude neví nikdo.

http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/368795-kosmonautum-na-iss-chybi-zasoby-tri-clenove-posadky-se-zrejme-budou-muset-vratit.html
 
05.5.2015 - 18:51 - 
citace:
Btw. ISS Zero-G cofee cup, jehož Jeho vývoj probíhal minimálně od roku 2013, vypadá takto:
Snímek ukazuje několik vývojových a velikostních variant.

Mod: odstraněn obrázek z citace

Úprimne povedané - týmto návrhom šálkam kávy z hľadiska bezváhového stavu absolútne nerozumiem.
 
05.5.2015 - 19:04 - 
citace:
citace:
Btw. ISS Zero-G cofee cup, jehož Jeho vývoj probíhal minimálně od roku 2013, vypadá takto. Snímek ukazuje několik vývojových a velikostních variant.
Úprimne povedané - týmto návrhom šálkam kávy z hľadiska bezváhového stavu absolútne nerozumiem.
Tvar šálku s pulkulatým dnem a zůžením boční stěny do ostrého úhlu využívá přirozených kapilárních sil, které fungují i v beztížném stavu a kapalina se tak dostane pouze tam, kde ji astronaut potřebuje mít, aby se napil a přitom nebryndal.
Více vysvětlení v těchto videích:


 
05.5.2015 - 19:05 - 
citace:
Úprimne povedané - týmto návrhom šálkam kávy z hľadiska bezváhového stavu absolútne nerozumiem.

na tomto videu, pekne vidieť ako fungujú
 
05.5.2015 - 19:34 - 
Wow, Terry Verts zachytil z paluby ISS malé i velké Magellanovo mračno na jižní obloze.
https://www.flickr.com/photos/29988733@N04/17372303565

 
14.5.2015 - 20:58 - 
http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/369444-rusove-zmenili-plany-kosmonauti-musi-na-iss-vydrzet-jeste-mesic.html

Rusové změnili plány, kosmonauti musí na ISS vydržet ještě měsíc. Tři členové šestičlenné posádky Mezinárodní vesmírné stanice (ISS), kteří se měli po půlročním pobytu ve čtvrtek vrátit na Zemi, musí na orbitě strávit ještě nejméně měsíc. Havárie zásobovací ruské lodi Progress z předminulého týdne přiměla Rusko ke změně plánů.
 
15.5.2015 - 07:08 - 
Dokud nevědí, jestli chyba nebyla v přístrojové části Progressu, nechtějí riskovat manévry se Sojuzem. Jenže vyjídají a vydýchávají palubní zásoby, takže by si měli s vyhodnocováním pospíšit. 
15.5.2015 - 11:18 - 
citace:
Jenže vyjídají a vydýchávají palubní zásoby, takže by si měli s vyhodnocováním pospíšit.
Pracuje se na tom.
Jinak stav zásob není zas až tak kritický, viz přehled v tomto vláknu 28.4.2015 - 19:04
 
15.5.2015 - 11:53 - 
Predpokladam ze dragon nevozi palivo, vodu a kyslik... ukoncenie ATV bol fakt genialny tah  
15.5.2015 - 12:00 - 
citace:
Predpokladam ze dragon nevozi palivo, vodu a kyslik... ukoncenie ATV bol fakt genialny tah


Předpokládám, že kyslík a vodu by do něj nějak naložit šlo - sice ne s automatickým přečerpáváním do ruského segmentu stanice, ale nějak jo.

Zajímavější budou reboosty - popravdě, nejvyšší čas otestovat EmDrive přímo na ISS :-)
 
15.5.2015 - 12:40 - 
Řekl bych, že dráhu může zvyšovat vpodstatě každá loď vlastními motory, takže v tom problém nebude. Taky ISS na současné dráze kolem 410 km je na tom s palivem mnohem líp, než když v průběhu výstavby byla jen v 340 km. 
16.5.2015 - 20:28 - 
a do prkna z mahagónu
http://sputniknews.com/science/20150516/1022209537.html
 
16.5.2015 - 20:56 - 
citace:
a do prkna z mahagónu
A sakra ... nějak se to těm rusům chruje až moc ... Sojuz, Proton, Progress, vše během jednoho týdne.
Nerad spekuluji, ale pokud je tolik závad na různých systémech v krátké době, svědčí to o vážných systémových problémech s řízením kvality a kontroly.
Zřejmě se začíná neblaze projevovat podfinancovanost celého jednoho odvětví v Rusku.
http://www.spacepolicyonline.com/news/two-more-failures-in-one-day-bedevil-russian-space-program#.VVeDWAU_UNo.twitter
 
16.5.2015 - 21:19 - 
citace:
citace:
a do prkna z mahagónu
A sakra ... nějak se to těm rusům chruje až moc ... Sojuz, Proton, Progress, vše během jednoho týdne.
Nerad spekuluji, ale pokud je tolik závad na různých systémech v krátké době, svědčí to o vážných systémových problémech s řízením kvality a kontroly.
Zřejmě se začíná neblaze projevovat podfinancovanost celého jednoho odvětví v Rusku.
http://www.spacepolicyonline.com/news/two-more-failures-in-one-day-bedevil-russian-space-program#.VVeDWAU_UNo.twitter


Já bych bral v úvahu i sabotáže. Kde je bída, tak tan mají peníze velkou moc.
Je to podezřelé, když něco fungovalo a najednou nefunguje.
U N1 , to mohlo být obdobně.

Já bych bral v úvahu i sabotáže. Kde je bída, tak tan mají peníze velkou moc.
Je to podezřelé, když něco fungovalo a najednou nefunguje.
U N1 , to mohlo být obdobně.
Vlado
 
17.5.2015 - 06:54 - 
citace:
Řekl bych, že dráhu může zvyšovat vpodstatě každá loď vlastními motory, takže v tom problém nebude.
Nejsou umístěny v ose stanice a nemají k dispozici takové množství paliva jako Progress nebo bývalá ATV (ta měla v nádržích pro úpravy dráhy ISS pomocí svých motorů až 4700 kg paliva, které se nezapočítávalo do hmotnosti nákladu dovezeného na ISS).

 
17.5.2015 - 20:57 - 
To není úplně pravda, využít můžete i motory na mimo osu umístněné lodi, stačí, aby výslednice sil šla těžištěm. Můžete zapnout několik motorků na několika lodích, což je ale komplikované. Několikrát ISS zvedal raketoplán motorky mimo těžiště. Takže americká loď na osovém uzlu může zvedat dráhu snadno, na jiných uzlech komplikovaně. 
18.5.2015 - 10:37 - 
Dnešní pokus o reboost stanice byl úspěšný. Třicetiminutový zážeh motorů Progressu M-26M zvýšil orbitální dráhu ISS v průměru o 3 km.
http://sputniknews.com/science/20150518/1022254489.html
http://www.theguardian.com/science/2015/may/18/russia-restarts-progress-spacecraft-and-corrects-iss-orbit-after-series-of-failures
 
18.5.2015 - 12:36 - 
30 minut chodu motorů Progressu jasně vypovídá, že použity byly malé manévrovací motory s nižším Isp, nikoliv hlavní motor. Proč se nepoužívá hlavní motor s vyšším Isp? Mohly by vzniknout vibrace stanice? Nebo uzly nejsou stavěny na tak velký tah? 610 kg není zas tak moc. 
18.5.2015 - 13:05 - 
citace:
30 minut chodu motorů Progressu jasně vypovídá, že použity byly malé manévrovací motory s nižším Isp, nikoliv hlavní motor. Proč se nepoužívá hlavní motor s vyšším Isp? Mohly by vzniknout vibrace stanice? Nebo uzly nejsou stavěny na tak velký tah? 610 kg není zas tak moc.

Hlavní motor se k tomuto účelu nepoužívá z důvodu přílišného tlaku na dokovací uzel. Přenos vibrací na stanici, ale bude hrát roli určitě také.

Progress standartně provádí ISS reboost osmi korekčními motorky. Původně bylo plánováno 15 minut jejich chodu.
Při tomto druhém pokusu o zážeh ale byly použity pouze 4 z nich.
 
<<  116    117    118    119    120    121    122  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.180666 vteřiny.