citace:Jeden z Progressů by se musel oddělit. Horní uzel na Zarje je pro Progress/Sojuz nedostupný a nespojitelný.
Myslím že doteraz k hornému uzlu FGB nebolo nikdy nič pripojené. Má vôbec FGB horný dokovací mechanizmus? Z fotiek a nákresov sa zdá, že je tam možno nejaký poklop. Čo vlastne je tam v skutočnosti?
citace:Jeden z Progressů by se musel oddělit. Horní uzel na Zarje je pro Progress/Sojuz nedostupný a nespojitelný.
Myslím že doteraz k hornému uzlu FGB nebolo nikdy nič pripojené. Má vôbec FGB horný dokovací mechanizmus? Z fotiek a nákresov sa zdá, že je tam možno nejaký poklop. Čo vlastne je tam v skutočnosti?
Tento záber samozrejme poznám, videl som ho x-krát. Ale nemôžem si byť istý že je to horný spojovací mechanizmus. Čo keď je to len nejaký poklop? Ak je to dokovací port, o aký typ sa jedná?
Dole je port na ktorý je teraz pripojený Rassvet:
citace:Btw. ISS Zero-G cofee cup, jehož Jeho vývoj probíhal minimálně od roku 2013, vypadá takto:
Snímek ukazuje několik vývojových a velikostních variant.
Mod: odstraněn obrázek z citace
Úprimne povedané - týmto návrhom šálkam kávy z hľadiska bezváhového stavu absolútne nerozumiem.
citace:Btw. ISS Zero-G cofee cup, jehož Jeho vývoj probíhal minimálně od roku 2013, vypadá takto. Snímek ukazuje několik vývojových a velikostních variant.
Úprimne povedané - týmto návrhom šálkam kávy z hľadiska bezváhového stavu absolútne nerozumiem.
Tvar šálku s pulkulatým dnem a zůžením boční stěny do ostrého úhlu využívá přirozených kapilárních sil, které fungují i v beztížném stavu a kapalina se tak dostane pouze tam, kde ji astronaut potřebuje mít, aby se napil a přitom nebryndal.
Více vysvětlení v těchto videích:
Rusové změnili plány, kosmonauti musí na ISS vydržet ještě měsíc. Tři členové šestičlenné posádky Mezinárodní vesmírné stanice (ISS), kteří se měli po půlročním pobytu ve čtvrtek vrátit na Zemi, musí na orbitě strávit ještě nejméně měsíc. Havárie zásobovací ruské lodi Progress z předminulého týdne přiměla Rusko ke změně plánů.
Dokud nevědí, jestli chyba nebyla v přístrojové části Progressu, nechtějí riskovat manévry se Sojuzem. Jenže vyjídají a vydýchávají palubní zásoby, takže by si měli s vyhodnocováním pospíšit.
Řekl bych, že dráhu může zvyšovat vpodstatě každá loď vlastními motory, takže v tom problém nebude. Taky ISS na současné dráze kolem 410 km je na tom s palivem mnohem líp, než když v průběhu výstavby byla jen v 340 km.
Já bych bral v úvahu i sabotáže. Kde je bída, tak tan mají peníze velkou moc.
Je to podezřelé, když něco fungovalo a najednou nefunguje.
U N1 , to mohlo být obdobně.
Já bych bral v úvahu i sabotáže. Kde je bída, tak tan mají peníze velkou moc.
Je to podezřelé, když něco fungovalo a najednou nefunguje.
U N1 , to mohlo být obdobně.
Vlado
citace:Řekl bych, že dráhu může zvyšovat vpodstatě každá loď vlastními motory, takže v tom problém nebude.
Nejsou umístěny v ose stanice a nemají k dispozici takové množství paliva jako Progress nebo bývalá ATV (ta měla v nádržích pro úpravy dráhy ISS pomocí svých motorů až 4700 kg paliva, které se nezapočítávalo do hmotnosti nákladu dovezeného na ISS).
To není úplně pravda, využít můžete i motory na mimo osu umístněné lodi, stačí, aby výslednice sil šla těžištěm. Můžete zapnout několik motorků na několika lodích, což je ale komplikované. Několikrát ISS zvedal raketoplán motorky mimo těžiště. Takže americká loď na osovém uzlu může zvedat dráhu snadno, na jiných uzlech komplikovaně.
30 minut chodu motorů Progressu jasně vypovídá, že použity byly malé manévrovací motory s nižším Isp, nikoliv hlavní motor. Proč se nepoužívá hlavní motor s vyšším Isp? Mohly by vzniknout vibrace stanice? Nebo uzly nejsou stavěny na tak velký tah? 610 kg není zas tak moc.
citace:30 minut chodu motorů Progressu jasně vypovídá, že použity byly malé manévrovací motory s nižším Isp, nikoliv hlavní motor. Proč se nepoužívá hlavní motor s vyšším Isp? Mohly by vzniknout vibrace stanice? Nebo uzly nejsou stavěny na tak velký tah? 610 kg není zas tak moc.
Hlavní motor se k tomuto účelu nepoužívá z důvodu přílišného tlaku na dokovací uzel. Přenos vibrací na stanici, ale bude hrát roli určitě také.
Progress standartně provádí ISS reboost osmi korekčními motorky. Původně bylo plánováno 15 minut jejich chodu.
Při tomto druhém pokusu o zážeh ale byly použity pouze 4 z nich.