Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  18    19    20    21    22    23    24  >>
Téma: Čínská kosmonautika
31.8.2016 - 18:30 - 
citace:
Kúpila jediný letový exemplár.


Nic takového se v těch odkazech neuvádí:

At the first stage, to produce second modernized An-225 “Mriya” aircraft at the production site of State Enterprise “Antonov” with its subsequent delivery to AVIC company. In the second phase plans establish production sites of the new A-225 heavy lift aircraft in China.

V první fázi dojde k výrobě druhého modernizovaného rozestavěného kusu na Ukrajině a jeho následné dodání čínské firmě AVIC, v druhé fázi se plánuje výroba v Číně.
 
31.8.2016 - 18:55 - 
vychádzal som z ruských a ukrajinských správ
A je to zrejme nejaké zamotané - http://economics.unian.net/transport/1496439-antonov-oproverg-informatsiyu-o-prodaje-kitayskoy-kompanii-prav-na-samolet-mriya.html
"Антонов" опроверг информацию о продаже китайской компании прав на самолет "Мрия"
"Antonov" odmietol informáciu o predaji práv na lietadlo "Mrija" čínskej spoločnosti

edit: Niektoré portály už správu o predaji stiahly z úvodnej stránky alebo i úplne, inde zmenili hlavičku. Napr. http://www.ruaviation.com/news/2016/8/31/6694/
-> China reportedly got rights to locally produce An-225 strategic cargo aircraft
[Upraveno 31.8.2016 Alchymista]
 
31.8.2016 - 20:51 - 
Zdá se, že inforamce o prodeji všech práv k největšímu letounu světa všech dob An-225 Mrija skutečně od 30.srpna 2016 patří Číně. První čínský Mrija by mohl vzlétnout už 2019.Startovní hmotnost = 640 tun.

P.S. Číně blahopřeji. Myslím že udělala : "Dobrý kauf !" Čína chce mít všechno největší a nejlepší. Takže Mrija jí patří právem.

http://cz.sputniknews.com/byznys/20160831/3777296/ukrajina-cina-prava-prodej-letadlo-an-225.html

http://www.meganewsweb.com/en/news/breaking-news-kitaj-zapuskaet-proizvodstvo-an-225-mrija-







 
31.8.2016 - 21:02 - 
citace:
Takže Mrija jí patří právem.


Spíš je Ukrajina v zoufalé situaci a výrobu zřejmě rozjet nedokáže, tak aspoň prodává práva :-(
 
31.8.2016 - 21:05 - 
Zprávu o prodeji opakuje hodně portálů, uvidíme zda přijde dementi = kachna.

http://visitwinchestervirginia.com/china-launches-production-of-the-an-225-mriya/

http://www.janes.com/article/63341/china-and-ukraine-agree-to-restart-an-225-production
 
31.8.2016 - 21:46 - 
Tady je odkaz dokonce s fotkami z podpisu smlouvy o nákupu superstroje Mrija Čínou. Zdá se , že obchod opravdu proběhl. An-225 drží světový rekord v hmotnosti nákladu na palubě = 253 tun.

http://defence-blog.com/news/ukraine-china-agree-to-jointly-build-new-a-225-super-heavy-transport-aircraft.html
 
01.9.2016 - 09:38 - 
A co podívat se na web Antonova?

http://www.antonov.com/news/478

Tam se píše (závorky můj koment): Ukrajinci v Číně podepsali "prohlášení o spolupráci" (tj. ještě ne kontrakty) s Číňany, že Antonov dostaví druhý modernizovaný kus An-225 Mrija (evidentně za čínské peníze) a dodají ho Číňanům, v druhé etapě spolupráce se budou Mrije licenčně vyrábět sériově v Číně.

(Prodej existujícího exempláře Mrije byl mediální šum.)

(Z hlediska vedení podniku dobrý nápad - bude žít z licenčních poplatků beze otravné výroby. Pro zaměstnance po vyrobení toho jednoho kusu jednoznačné minus. Ale bohužel ten režim co tam je, likviduje průmysl poměrně systematicky a od roku 2014 zrychleným tempem... čím modernější obor, tím je mu hůř.)
 
01.9.2016 - 10:52 - 
To : Novák

To celou věc jen mírně koriguje. Čína nekupuje fyzicky nyní létající kus, ale výhledově bude mít licenci = výroba poběží doma v Číně, inženýři tam tak získají neocenitelné zkušenosti z výroby i konstrukce gigantických tryskových letounů. Čína je největší a nejstarší národ světa, má dnes největší HDP z hlediska parity kupní síly a chce být v určitém čase ve všem nejlepší a nejsilnější na světě. Takže tento nákup největšího letounu světa jenom pěkně zapadá do čínské mozaiky.
 
01.9.2016 - 14:52 - 
Toto je asi vysvetlenie celej hostórie:
(https://ria.ru/analytics/20160901/1475810617.html)
citace:
Китайский телеканал CCTV в своем русскоязычном аккаунте на Facebook сообщил «со ссылкой на информационный сайт провинции Сычуань», что компания China airspace и украинское госпредприятие «Антонов» подписали договор о сотрудничестве. Согласно этому договору к Китаю переходит право собственности на самолет Ан-225 «Мрiя», а также все его чертежи и спецификации.
preklad:
citace:
Čínsky televízny kanál CCTV na svojom ruskojazyčnom účte na Facebooku oznámil "s odkazom na informačný web provincie Sičuan" že spoločnosť China Airspace a ukrajinský štátny podnik Antonov podpísali dohovor o spolupráci. Podľa tohoto dohovoru prechádza na čínu právo vlastníctva na lietadlo An-225 Mrija a tiež všetky jeho výkresy a certifikáty.
A následne "tichá pošta" nie celkom presných alebo strojových prekladov urobila svoje.
 
01.9.2016 - 15:33 - 
Loď s raketou CZ-5 dorazila právě do přístavu na ostrově Chajnan, poblíž kosmodromu Wengchang.

 
01.9.2016 - 15:56 - 
A zřejmě je to zas nějaká špatná série...

http://gbtimes.com/china/did-china-just-suffer-first-space-launch-failure-2016
 
01.9.2016 - 16:02 - 
Tak to je fakt smůla...

Zvláštní je, že v článku o možné explozi rakety použijí video explodující americké soukromé rakety... proč nepoužijí nějaké veřejně dostupné čínské video dokumentující problém?
 
01.9.2016 - 16:17 - 
Prax podobná sovietskej - o maléroch sa pred bežným obyvateľstvom proste pomlčí.  
01.9.2016 - 17:13 - 
Čínsky, s fotkami
http://www.chinaspaceflight.com/satellite/Gaofen/GF-10/GF10-launch.html
 
01.9.2016 - 17:19 - 
tak odstartovala ta čínská raketa nebo ne? 
01.9.2016 - 17:31 - 
Podľa všetkého ano - boli pozorované dopady častí rakety a boli nájdené rôzne kusy konštrukcie, niektoré podľa priamo všetkého v obývaných oblastiach.
Časy pozorovaných dopadov a nálezov korešpondujú s deklarovým časom štartu.
Čo sa týka argumentu "môže to byť zo starších štartov" - dá sa prepokladať, že čo sa týka takéhoto "kozmického odpadu", tak Čína má ešte väčšiu "samočistiacu schopnosť" ako Kazachstán a Rusko.

jedine že by fotky neboli z dnešku ale staršieho dáta - ale to by nemalo zmysel ich uverejňovať takto

Aerodynamický kryt vo dvore - v pozadí presvitá "panelák"


časť prvého? alebo posledného? stupňa


[Upraveno 01.9.2016 Alchymista]
 
01.9.2016 - 17:57 - 
to byl tak tajný start, že ho Čína nepotvrdila? Čekám, kdy se na kosmo přesune termín z očekávaných do historie a ani po dvou dnech nic? To tu družici nezachytili ani Američani? 
01.9.2016 - 18:03 - 
Skôr by som povedal, že sa raketa a družica rozpadla za letu. 
01.9.2016 - 18:22 - 
Alchymista, Loudil:

Zajímavý detail: komentář http://riafan.ru/550932-prodannaya-mechta-chto-znachit-peredacha-ukrainoi-v-kitai-samoleta-mriya zdůrazňuje, že na čínské straně dohodu s Antonovem neuzavřel čínský letecký obr Aviation Industry Corporation of China (AVIC), ale hongkongská společnost Aerospace Industry Corporation of China (AICC) (její web http://en.chinaairspace.com/about/ klikněte si na produkty...). Čiliže zřejmě jde o nastrčeného (?) prostředníka.
 
01.9.2016 - 18:53 - 
Naskôr ani tá nie - to vyzerá skôr na firmu, ktorá dodáva komplexné letiskové vybavenie, vrátane "tylového zabezpečenia" - proste všetkého pre premenu "betónového pásu" na medzinárodné letisko "na kľúč".
Majú tam vystavené letiskové ťahače pre lietadlá tak do 250-350 ton, odmrazovacie vozidlá a ďalšiu špeciálnu letiskovú techniku - ak sú to ich vlastné produkty, tak patria k pomerne úzkemu kruhu výrobcov tejto techniky v úplnom sortimente (na západe robí výrobca špeciálnu letiskovú techniku skôr ako "špeciality" k niečomu inému, alebo robí len istú časť celého sortimentu).

edit: Chvália sa, že od roku 2010 vybavili a zabezpečujú vo svete viac ako 200 letísk, vrátane "nového" Honkongského letiska (Chek Lap Kok Airport - 68 mil. cest.) a letiska Shanghai Pudong (60 mil. cest) - to sú obrovké letiská, takže by skutočne mohli tú techniku vyrábať, nielen obchodovať...

Problém je zrejme v prepise mena onej spoločnosti - na niektorých weboch bol nákupca uvedenž ako "Airspace", na iných ako "Aerospace"

-----------------------------------------
Toto by mal byť ten pôvodný tweet
https://www.facebook.com/cctvrussian/posts/1120594101344255?hc_location=ufi

[Upraveno 01.9.2016 Alchymista]
 
01.9.2016 - 19:34 - 
A možno celá vec s Mrijou je len dymová clona.
http://cz.sputniknews.com/nazory/20160901/3781757/cinsky-sen-ukrajina.html
Čínský sen Ukrajiny
citace:
A pak přišlo překvapení: doslova pár dní před podepsáním smlouvy mezi China Airspace a Antonovem byla v Číně založena Čínská korporace na výrobu leteckých motorů (Aero Engine Corporation of China). A předseda ČLR při této příležitosti vyzval „k urychlení nezávislého výzkumu, rozvoje a výroby leteckých motorů a plynových turbín za účelem zvýšení moci čínského leteckého průmyslu." Tohle je citát ze zprávy agentury Nová Čína.

Poněvadž není podobná shoda okolností prostě možná, máme nejspíš do činění s první variantou z výše uvedených. Tedy, Ukrajina hodlá pod rouškou smlouvy o dostavbě druhého An-225 prodat Číně (možná, že již prodala) výrobu leteckých motorů podniku Motor Sič.

Tohle již není prodej jednoho, i když unikátního letadla. Znamená to prodej posledních zbytků národních technologií.

A Čína získa niečo cennejšie ako postarší, hoci unikátny stroj - jeho motor D-18T, jeden z mála veľkých trojprúdových motorov
 
01.9.2016 - 21:47 - 
TO : Alchymista

Ano ,je prakticky jisté, že raketa nesoucí Gaofen-10 explodovala a trosky dopadly do obydlené oblasti. Opravdu zvláštní shoda náhod. 1.září, první školní den a hned dvě havárie Falcon-9 a CZ-4B. U Číny je to tuším první nehoda za dva poslední roky, 2015,16.

https://www.nasaspaceflight.com/2016/09/long-march-4c-apparently-fails-during-gaofen-10-launch/
 
03.9.2016 - 10:32 - 
citace:
A možno celá vec s Mrijou je len dymová clona.... Motor Sič.



Imo mylné spekulace. Proč? Záporožský Motor Síč je něco úplně jiného než kyjevský Antonov. No a Ukrajina nemůže Motor Sič prodávat jednoduše proto, že jí nepatří, je to akciovka kontrolovaná svým ředitelem Boguslajevem - má 15 %, 17 % má panamský offshore Business House Helena (Boguslajevova manželka se zajisté jen náhodou jmenuje Jelena), ostatní akcionáři mají pod 10 % a nejsou veřejně známí.

Tím neříkám, že Motor Sič není chutný podnik, ale že se s ním musí jednat samostatně a nezávisle.
 
04.9.2016 - 18:53 - 
http://www.scmp.com/news/china/policies-politics/article/2008041/china-unveils-design-unmanned-mission-mars 
15.9.2016 - 10:56 - 
Ještě k Mrii a Číňanům: bývalý zástupce gen.konstruktéra z Antonova (do 2006) říká v http://vz.ru/economy/2016/9/14/832026.html , že s těmi Číňany je to jen plácnutí do vody, aby bylo o čem psát a nepřemýšlelo se o počtech vyrobených a prodaných letadel.

Vyrobeno letadel: 2015 - 2 kusy, 2016 - 0 kusů. https://lenta.ru/news/2016/09/09/antonov/ Víc dělat nemohou, jelikož z ruských dílů nechtějí a náhrada západními je zdlouhavý proces (s negativními následky pro cenu, pochopitelně).
 
15.9.2016 - 11:46 - 
antonov je tvrdo smerovaný "do kytek" - starú Mriju nebol schopný dať sedem rokov dohromady a novú Mriju nie je schopný dokončiť celé štvrťstoročie, Ruslany prestal robiť, An-70 ani robiť nezačal - a v kategorii malých nákladných lietadiel je na trhu pretlak a prevys ponuky, v ktorom nemajú nové "westernizované" antonovy žiadnu šancu.
[Upraveno 15.9.2016 Alchymista]
 
15.9.2016 - 12:32 - 
RE: Novák : http://vz.ru/economy/2016/9/14/832026.html
V článku je několik zajímavých údajů a postřehů:
- Nová letadla Ан-70, Ан-140 и Ан-148 byla projektována spolenčě s Ruskem. Většina letadel značky AN byla vyrobena v Rusku ( pozn.: to platí i o AN124) a byl to také hlavní trh odbytu.
- Letadla Ан-140, Ан-148 и Ан-158 sestávají ze 70% z ruských komponentů , z 99% z ruských materiálů a vyráběla se v Rusku.
- Rusko – ukrajinské letecké strojírenství bylo jako siamská dvojčata s jedním trupem a dvěma hlavami a největší část trupu byla ruská.
- Antonov v posledních letech i letadla AN 148, An 158 prodával přes přes ruskou skupinu „Iljušin Finance“
 
16.9.2016 - 11:27 - 
Jo, taky jsem si početl a posmutnil, ale patří to do jihéno vlákna, Ukrajinská kosmonautika nebo Souvislosti. 
21.9.2016 - 19:32 - 
Podle dnešních zpráv se první čínská kosmická stanice (nyní již nepoužívaná) vymkla kontrole. Stanice postupně směřuje k neřízenému zániku v atmosféře někdy počátkem roku 2017.

https://www.theguardian.com/science/2016/sep/21/chinas-tiangong-1-space-station-out-of-control-crash-to-earth

http://technet.idnes.cz/cinsky-nebeska-palac-tchien-kung-1-pada-k-zemi-fmq-/tec_vesmir.aspx?c=A160921_132435_tec_vesmir_vse
 
21.9.2016 - 22:04 - 
Článok píše "niečo trochu iné", ako hlása nadpis...
Ale skutočne to vyzerá tak, že riadený zánik nebudú schopní urobiť. Skôr ako "stratu kontroly" by som podľa tých vyjadrení predpokladal stratu paliva v orientačnom a/lebo pohonnom systéme stanice.

BTW - majú na stanici Tchien-kung/Tiangong 1 silové gyroskopy? Alebo ako riešia bežnú stabilizáciu a priestorovú orientáciu stanice?
 
<<  18    19    20    21    22    23    24  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.152517 vteřiny.