Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  27    28    29    30    31    32    33  >>
Téma: Politika, valceni, proutkareni a dalsi offtopic prispevky (odpadkovy kos) - uzavreno
30.4.2016 - 23:17 - 
http://www.sevis.sk/page/index.php/sk/zaujimavosti/item/363-naozaj-velke-peniaze.html
Kúpna sila jednotlivých kameňov nezávisí len na veľkosti, ale aj na ich príbehu a imidži. Niektoré kamene majú vlastné mená podľa náčelníka, ktorý viedol výpravu alebo podľa kanoe, ktoré ťahalo plť s nákladom peňazí. Najviac sú cenené staré kamene, ktoré vytesali veľkí náčelníci za použitia dlát z muší a ktoré sa na Yap dopravili dobrodružným spôsobom na plti vlečenej za kanoe. Úplne najdrahšie sú kamene, pri ktorých doprave zahynulo veľa ľudí.

aj podstúpené "riziko" predstavuje hodnotu..
 
20.5.2016 - 16:14 - 
citace:
ako o týchto veciach hovoriť?
ja som vám jedno, taká pohodlné riešenie navrhoval
zopakujem znovu "FSP"
http://forum.freespace.sk/tema/6016-ako-zaplatiť-za-výpravu-na-mesiac/




Díky, nebudu zde na tomto fóru diskutovat, jen se pokusím vždy upozornit kdy se diskutující mýlí v tom co znám.
Jinak váš odkaz mě hodí na nějaká auta s nějakými arabskými znaky.
Přímo sem: http://www.siaminside.com/

 

____________________
Zajímá mne vše nové.
 
20.5.2016 - 17:17 - 
zaujímavé
má aj niekto iný, taký problém?
 
20.5.2016 - 17:18 - 
citace:
zaujímavé
má aj niekto iný, taký problém?
Ja nie. Používam Operu aj IE. Niekto má zrejme mrdník v PC
[Editoval 20.5.2016 fritz.lochmann]
 
20.5.2016 - 18:48 - 
citace:
zaujímavé
má aj niekto iný, taký problém?

Ne.
 
20.5.2016 - 18:49 - 
Díky, nebudu zde na tomto fóru diskutovat, jen se pokusím vždy upozornit kdy se diskutující mýlí v tom co znám.
Jinak váš odkaz mě hodí na nějaká auta s nějakými arabskými znaky.
Přímo sem: http://www.siaminside.com/

Zjevně nerozeznáš arabské a thajské písmo...
 
20.5.2016 - 19:48 - 
citace:
Díky, nebudu zde na tomto fóru diskutovat, jen se pokusím vždy upozornit kdy se diskutující mýlí v tom co znám.
Jinak váš odkaz mě hodí na nějaká auta s nějakými arabskými znaky.
Přímo sem: http://www.siaminside.com/

Zjevně nerozeznáš arabské a thajské písmo...


Zjevně ne. Máš nějaký nápad proč mě to přesměrovává?

 

____________________
Zajímá mne vše nové.
 
20.5.2016 - 21:23 - 
citace:
Máš nějaký nápad proč mě to přesměrovává?
Pretože máš v PC zopár trojanov
 
20.5.2016 - 21:57 - 
citace:
citace:
Máš nějaký nápad proč mě to přesměrovává?
Pretože máš v PC zopár trojanov



Dělá mi to jen v tomto odkazu a projížděl jsem před chvílí celý PC antivirem AVASTEM a nic ??

 

____________________
Zajímá mne vše nové.
 
20.5.2016 - 22:07 - 
citace:
Dělá mi to jen v tomto odkazu a projížděl jsem před chvílí celý PC antivirem AVASTEM a nic ??

Avast je na dve veci. Na h***o a na nic. To že to Ty a Avast nevidíte ešte neznamená že tam nie je.


[Editoval 20.5.2016 fritz.lochmann]
 
01.8.2016 - 09:39 - 
citace:
Proto také země jako Norsko maximálně podporují rozvoj elektromobilů. U nich to má skutečně ekologický význam.


Celá tretina príjmov Nórskeho štátu, pochádza ale s ťažby ropy a plynu v severnom mori, a exportu ropy a plynu do zahraničia. Stačí zadať do google Statoil (firma zaoberajúca ťažbou v ktorej má Nórsky štát 67% podiel). Práve vďaka príjmom z ropy, si mohli Nóri dovoliť vyvážať svoju "uhlíkovú stopu" do zahraničia, a tváriť sa ako kovaný ekoblbisti. Lenže dostáva to trhliny.
Článok z roku 2013
http://brenna.blog.ihned.cz/hnfuture/c1-60180320-v-norsku-tika-casovana-bomba
V Norsku tiká časovaná bomba
..
Článok z roku 2014
http://finweb.hnonline.sk/spravy-zo-sveta-financii/525242-dosledky-lacnej-ropy-uz-dolahli-aj-na-norsko
Dôsledky lacnej ropy už doľahli aj na Nórsko
..
Čerstvá správa
http://ekonomika.sme.sk/c/20224958/ropny-koncern-statoil-sa-prepadol-do-straty-obmedzi-investicie-a-prieskumy.html
Ropný koncern Statoil sa prepadol do straty, obmedzí investície a prieskumy

Peniaze z ropného fondu, do ktorého vláda ukladala prebytky s predaja ropy by sa mali minúť asi o päť rokov..
Otázkou je, čo sa so severským ekosociálnozázračným štátom teraz stane?
...
Toto je zaujímavý článok.
http://www.teraz.sk/ekonomika/norsko-ekonomika-firmy-konkurencieschopn/41269-clanok.html
Avšak práve toto bohatstvo vedie k tomu, že Nóri pracujú stále menej. Imigranti nestačia kompenzovať nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily, takže produktivita stagnuje, platy sa zvyšujú a rýchlo rastúce náklady znižujú konkurencieschopnosť domácich podnikov na ich vlastnom trhu.

Mzdové náklady vzrástli od roku 2000 o 63 %, podstatne výraznejšie než v Nemecku alebo vo Švédsku, zatiaľ čo miera zamestnanosti očistená od práce na čiastočný pracovný úväzok dosahuje 61 %. To je podľa nórskej centrálnej banky menej než v prípade iných severských krajín a dokonca menej než v Grécku. Napriek tomu je nezamestnanosť na nízkej úrovni, len okolo 3 %, keďže mnohí Nóri uprednostňujú prácu na čiastočný pracovný úväzok.

"Prečo by som mala robiť viac, keď nemusím?", reagovala Elise Bakkeová (36), ktorá si pracovnú dobu v telekomunikačnej spoločnosti skrátila na 6 hodín. Ako dodala, ak má možnosť, tak ju aj využije na to, aby mohla viesť nórsky spôsob života - lyžovanie, bicyklovanie, pobyt na horskej chate či trávenie viac voľna s deťmi.

Tak "slniečko".. Obávam sa, že sa budeš musieť učiť pracovať.. [Upraveno 01.8.2016 alamo]
 
01.8.2016 - 11:29 - 
A co má být? Získává snad Norsko vývozem ropy nějakou energii, navíc elektrickou? Ne. Takže co to má společného s diskuzí o elektromobilech v Norsku? Nic. 
01.8.2016 - 11:34 - 
citace:
A co má být? Získává snad Norsko vývozem ropy nějakou energii, navíc elektrickou? Ne. Takže co to má společného s diskuzí o elektromobilech v Norsku? Nic.


Alamo tym chcel povedat "aj tak to muskovi nevyjde"

V zasade kazdy alamov prispevok na temu spx alebo musk sa da zhrnut do tejto vety, takze si mozete skratit citanie
 
02.8.2016 - 00:32 - 
citace:
Nejde přeci zdaleka jen o to vyrábět auta! Jde taky o to jak zařídit, aby mohlo dobíjet každý den svá auta celé město. Odkud se bude ta energie brát, jak celý ten výkon přenášet a kdo to zaplatí?

Souhlasím, že je to problém, ale v žádném případě nepřekonatelná bariéra. Umím si docela dobře představit podobnou diskusi před 100 lety: Nejde přeci zdaleka jen o to vyrábět (benzínová) auta! Jde taky o to jak zařídit, aby mohlo tankovat každý den svá auta celé město. Odkud se bude ten benzín brát, jak celý ten výkon přenášet a kdo to zaplatí? Koně se napasou kdekoliv a napijí z prvního potoka, kolem kterého spřežení pojede.

Toto všechno byli tehdy plně soukromé investice.
Ono to zas tak drahé nebylo.
Rafinérie byla prostě chemická továrna stejně jako třeba ta na hnojiva - tedy prostě ziskový podnik jako je tomu ostatně i dnes.
Benzín šlo z ní snadno vozit v cisternách železnicí.
A pokud jsem si chtěl co nejvíc si zjednodušit dopravu benzínu. Tak jsem prodejnu benzínu - pár nádrží s nějakým vhodným čerpadlem - zřídil v nějakém areálu, kam vedla i železniční vlečka. A z té železniční cisterny jsem to rovnou pouštěl do svých nádrží. Případně mě železniční cisterna sloužila rovnou jako ta nádrž na benzín.
 
02.8.2016 - 09:30 - 
citace:
...celé město.... Koně se napasou kdekoliv a napijí z prvního potoka, kolem kterého spřežení pojede.


No, no. Dnes i před sto lety to s potoky ve městech nebylo zrovna růžové. (U koní byl problém ani ne tak s vodou, která se dala po městě relativně snadno rozvádět v trubkách, ale se senem a taky s odpadem ve stájích i na ulicích - proti nim byla auta s elegantními obláčky dýmu neuvěřitelně čistotná).

citace:
...Přesně tak. Bude to další příležitost pro firmy s inovativními nápady a využití doposud ladem ležící zdroje, jako například sluneční energie atd. Problém bude, až do tohoto procesu vstoupí parazit politik s požadavkem na svůj podíl.


Fascinují mě ideologové, kteří si u psacího stolu zkonstruují pravidla života společnosti a pak začnou tvrdit nejen, že by se jimi lidi měli řídit, ale že jinak společnost nemůže správně fungovat. V evropském myšlení je to bohužel dosti časté..

Učitelka života jménem historie nám říká, že během tisíců let existence lidstva politici nepředstavovali závažný problém. Žábou na prameni byli naopak dosti často podnikatelé a soukromí vlastníci.

No a "lidi a firmy s inovativními nápady a využití doposud ladem ležících zdrojů" v mnoha společnostech nemělo žádné výsledky. Lidi ty nápady prostě neměli, nebo měli a vlastníci dosud ladem ležících zdrojů je odmítli, nebo je odmítla společnost jako celek... pak buď zasáhli osvícení politici, nebo společnost šla do kytek.
 
02.8.2016 - 10:37 - 
citace:
během tisíců let existence lidstva politici nepředstavovali závažný problém. Žábou na prameni byli naopak dosti často podnikatelé a soukromí vlastníci.


To není tak úplně pravda, záleží jak budete definovat panovníka nebo feudála, jako politika či podnikatele/soukromého vlastníka. Někdy byli obojím.
Rozhodně politik může být problém i brzda (bolševici, Hitler), stejně tak soukromý vlastník/podnikatel pokud má monopol či velkou moc a zasahuje do politiky.

citace:

Ono to zas tak drahé nebylo.
Rafinérie byla prostě chemická továrna stejně jako třeba ta na hnojiva.. Benzín šlo z ní snadno vozit v cisternách železnicí.
citace:


Souhlasím, výhodou beznínu je obrovská energetická hustota a snadná skladovatelnost. Když tankujete beznín nebo naftu, obyčejnou čerpací hadicí přenášíte v podstatě "megawattové" výkony.
Právě proto jsem skeptický k tomu že se bude financovat drahá elektrická infrastruktura, dokud bude ropa za současné ceny.
Dokud bude elektromobilů něco málo procent, nebude to problém, ale jakmile by vyvstala potřeba masivně investovat do infrastruktury, nikomu se do toho nebude chtít jenom proto aby se místo benzínu jezdilo na elektřinu, když návratnost bude v nedohlednu.
 
02.8.2016 - 12:10 - 
citace:

Učitelka života jménem historie nám říká, že během tisíců let existence lidstva politici nepředstavovali závažný problém. Žábou na prameni byli naopak dosti často podnikatelé a soukromí vlastníci.



ano, najnovsie mozeme sledovat tuto historicku lekciu vo venezuele...
 
02.8.2016 - 13:37 - 
citace:
...Přesně tak. Bude to další příležitost pro firmy s inovativními nápady a využití doposud ladem ležící zdroje, jako například sluneční energie atd. Problém bude, až do tohoto procesu vstoupí parazit politik s požadavkem na svůj podíl.


Fascinují mě ideologové, kteří si u psacího stolu zkonstruují pravidla života společnosti a pak začnou tvrdit nejen, že by se jimi lidi měli řídit, ale že jinak společnost nemůže správně fungovat. V evropském myšlení je to bohužel dosti časté..

Učitelka života jménem historie nám říká, že během tisíců let existence lidstva politici nepředstavovali závažný problém. Žábou na prameni byli naopak dosti často podnikatelé a soukromí vlastníci.

No a "lidi a firmy s inovativními nápady a využití doposud ladem ležících zdrojů" v mnoha společnostech nemělo žádné výsledky. Lidi ty nápady prostě neměli, nebo měli a vlastníci dosud ladem ležících zdrojů je odmítli, nebo je odmítla společnost jako celek... pak buď zasáhli osvícení politici, nebo společnost šla do kytek.


Vyvracíte si sám vlastní tvrzení. Existují dva řády. Jeden je spontánní a vzniká na základě mezilidských vztahů a druhý je umělý, který píší ideologové od psacího stolu - politici. Pro nekonzistentnost vašich názorů nelze na vaše tvrzení reagovat.

Lidé, kteří se budou pokoušet žít mimo Zemi, ať již na nějakých jiných planetách, nebo ve vesmírných habitatech budou silně diskriminační, protože budou mít možnost vybírat si své sousedy.

 

____________________
Zajímá mne vše nové.
 
02.8.2016 - 15:42 - 
během tisíců let existence lidstva politici nepředstavovali závažný problém. Žábou na prameni byli naopak dosti často podnikatelé a soukromí vlastníci.

To není tak úplně pravda, záleží jak budete definovat panovníka nebo feudála, jako politika či podnikatele/soukromého vlastníka. Někdy byli obojím. Rozhodně politik může být problém i brzda (bolševici, Hitler), stejně tak soukromý vlastník/podnikatel pokud má monopol či velkou moc a zasahuje do politiky.

Politik byl brzdou ve většině případů, poněvadž jednak rozhodoval o penězích a dalších prostředcích, jež nebyly jeho, ale užitek z té činnosti plynoucí se snažil naopak maximalizovat. Navíc politici své postavení obvykle mívají na limitovanou dobu. Z toho vždy vyplývala úplatnost politiků, soudců a všech reprezentantů státu. Už před 21 stoletími se numidský král Jugurta, v Římě několikrát obžalovaný, ale díky úplatkům pokaždé osvobozený, na adresu Říma vyjádřil: "Ó město prodejné, zhyneš, najde-li se někdo, kdo by tě koupil".
A tvrdit, že podnikatelé jsou naopak vzory efektivnosti, je taky nesmysl. Jednak ve valné většině kradou (byť i "poctivě", v mezích zákona, snižováním svého daňového základu, kam až to jde). Proti tomu by teoreticky mohl zasáhnout stát svou kontrolní činností, jenže politici a úředníci jsou úplatní. Postupem doby vzniká provázanost politické a ekonomické moci, vznikají monopoly, ekonomická efektivnost se vytrácí, a když se k tomu ještě přidá "vhodná" ideologie, jako např. stávající neomarxismus, tak jsme s celou slavnou EU - no, víte kde.
 
02.8.2016 - 16:49 - 
citace:

.....A tvrdit, že podnikatelé jsou naopak vzory efektivnosti, je taky nesmysl. Jednak ve valné většině kradou (byť i "poctivě", v mezích zákona, snižováním svého daňového základu, kam až to jde). Proti tomu by teoreticky mohl zasáhnout stát svou kontrolní činností, jenže politici a úředníci jsou úplatní. Postupem doby vzniká provázanost politické a ekonomické moci, vznikají monopoly, ekonomická efektivnost se vytrácí, a když se k tomu ještě přidá "vhodná" ideologie, jako např. stávající neomarxismus, tak jsme s celou slavnou EU - no, víte kde.


Krádež je zmocnění se cizího majetku. Proto daně = krádež, ale ze strany jejich vymahačů.
Efektivnost podnikatelů tkví v tom, že neustále reagují na všechny problémy a poruchy ve společnosti, tím, že hledají výdělečnou příležitost. Tím, že poskytnou výrobek, nebo službu, za kterou jsou jim jiní ochotni dobrovolně zaplatit, odstraňují nejnaléhavější potřeby ostatních lidí.
Víc psát nehodlám, protože byste mě tu smázli :-)

 

____________________
Zajímá mne vše nové.
 
02.8.2016 - 18:40 - 
citace:
Jednak ve valné většině kradou (byť i "poctivě", v mezích zákona, snižováním svého daňového základu, kam až to jde).


mate nejaky statisticky podklad pre toto odvazne obvinenie, alebo staviate cisto na obraze sveta vyfabrikovanom v kremli?

absolutna vacsina podnikatelov nekradne, a to ani kreativnym uctovnictvom. Nemaju take zisky aby si zaplatili uctovnikov, co v tom "vedia chodit".
Naopak, bolo opakovane prakticky overene, ze pokial sa zjednodusi a zracionalizuje danove zatazenie, vacsina podnikatelov odvedie dane a neriesi nejake klucky (pretoze na to nemaju cas). Naopak v zlozitom danovom systeme rastie motivacia dane neplatit (nielen kvoli "kradnutiu", ale aj kvoli uspore casu)
 
16.8.2016 - 15:01 - 
citace:
Pokud jde o tzv. "přirozená práva", nesouhlasím ani s Novákem ani s Yamatem. Žádná práva, ať už přirozená nebo nepřirozená, na světě neexistují, existují jen výsady a privilegia, které lze a) uchvátit, b) přiznat či delegovat.


Koncept prirodzeneho prava spociva prave v tom, ze ho clovek ma bez toho, aby si ho musel uchvatit alebo mu ho niekto priznaval. Ide o zasadnu myslienku na ceste k slobodnej spolocnosti a ludskym pravam. Mozno preto citia marx, engels a novak silnu potrebu tento koncept zhovadit a otocit na hlavu.
 
16.8.2016 - 18:36 - 
Pokud jde o tzv. "přirozená práva", nesouhlasím ani s Novákem ani s Yamatem. Žádná práva, ať už přirozená nebo nepřirozená, na světě neexistují, existují jen výsady a privilegia, které lze a) uchvátit, b) přiznat či delegovat.

Koncept prirodzeneho prava spociva prave v tom, ze ho clovek ma bez toho, aby si ho musel uchvatit alebo mu ho niekto priznaval. Ide o zasadnu myslienku na ceste k slobodnej spolocnosti a ludskym pravam. Mozno preto citia marx, engels a novak silnu potrebu tento koncept zhovadit a otocit na hlavu.

To nemá s Marxem nic (nebo skoro nic) společného. Počkej pár let, až Evropu ovládne islám s jeho "právem" šaría. Kde pak budou ta přirozená práva, která si člověk nemusí uchvátit ani mu je nikdo nemusí přiznávat? V Evropě vyrostlé na základech římského práva a římských svobodách, které by i dnes mohly být v řadě států včetně i zemí EU příkladem (samozřejmě mám na mysli římské občany, méně už římské občanky, ještě méně svobodné neřímany a ještě méně otroky) a které aspoň formálně doplnil křesťanský koncept rovnosti mužů a žen a rovnosti lidí před Bohem, se nám můžou naše současná práva jevit jako něco samozřejmého, přirozeného. Jenže stačí přeplout Středozemní rybník a všechno najednou vypadá jinak.
 
16.8.2016 - 21:05 - 
...problem spociva v uznani najvyssieho etickeho principu...

Podľa Cicera je prirodzené právo najvyšší etický princíp spoločný všetkým ľuďom.

https://sk.wikipedia.org/wiki/Prirodzen%C3%A9_pr%C3%A1vo
https://en.wikipedia.org/wiki/Natural_law

...bolo by mozne este vela pisat, ale tu je to "trochu" OT
 
16.8.2016 - 22:53 - 
Podľa Cicera je prirodzené právo najvyšší etický princíp spoločný všetkým ľuďom.

Hezky řečeno. Ne že bych proti Ciceronovi něco měl, ale jeho etické proklamace by jistě vyznívaly líp, kdyby v rozporu s římským právem, jen z titulu své funkce konzula daného roku nenechal popravit Catilinu. Ten intrikoval, to je bez debat, pravděpodobně i chystal spiknutí, jenže prokázáno mu nebylo a samozřejmě taky nebyl řádným soudem souzen a odsouzen.
 
16.8.2016 - 23:22 - 
ak mi dava policajt pokutu za prekrocenie rychlosti, tak nie je argument ze aj on prekracuje rychlost a nemal by.
pokutu dava z titulu svojho uradu a preto je to ok.

ak chces moralnost vyroku posudzovat moralkou osoby tak sa nikam nedostaneme. Biblia ma krasny citat, ze: "spravodlivy zhresi za den 7 krat..." tak sa pytam, a co ja(my) ostatny?

takze ak pozadujes aj moralku, co je v podstate spravne, mozme sa bavit napr. o sv. Tomasovi Akvinskom, vdaka ktoremu si mnohe slobody uzivas aj ty.

ale to asi nemusume riesit na kozmofore, takze tu koncim na tuto temu.

 
17.8.2016 - 06:54 - 
citace:
ak mi dava policajt pokutu za prekrocenie rychlosti, tak nie je argument ze aj on prekracuje rychlost a nemal by.
pokutu dava z titulu svojho uradu a preto je to ok.

ak chces moralnost vyroku posudzovat moralkou osoby tak sa nikam nedostaneme. Biblia ma krasny citat, ze: "spravodlivy zhresi za den 7 krat..." tak sa pytam, a co ja(my) ostatny?

takze ak pozadujes aj moralku, co je v podstate spravne, mozme sa bavit napr. o sv. Tomasovi Akvinskom, vdaka ktoremu si mnohe slobody uzivas aj ty.

ale to asi nemusume riesit na kozmofore, takze tu koncim na tuto temu.




Je to těžké vyhnout se otázkám morálky, ctnosti a jednání lidí všeobecně, protože tak jak nás fascinují technické věci kolem Vesmíru a dopravy, stejně tak nás fascinují etické postoje a jednání různých lidí a na základě úrovně našeho poznání o těchto věcech rádi diskutujeme.

 

____________________
Zajímá mne vše nové.
 
28.8.2016 - 20:34 - 
citace:
V každém litru benzínu je i spotřební daň (neplést si ji z DPH - ta se vybírá též z ceny benzínu) přes 10kč/litr - je to v podstatě poplatek za používání silnic - motoristé si tak svoje silnice staví v podstatě za svoje. A je podobná daň v celé EU.
Zatím se ceně elektřiny neplatí a dá se to proto chápat jako dotace aut na elektrický pohon. Jakmile se víc rozšíří - určitě začnou vlády řešit - jak alespoň sníženou daň vybrat - satelitní míto na všech silnicích je zde reálné řešení.
A navíc cena elektřiny bude zřejmě růst, jak se bude zvyšovat její spotřeba.




Problém by také vyřešila úplná privatizace silnic.

 

____________________
Zajímá mne vše nové.
 
28.8.2016 - 20:55 - 
citace:
citace:
V každém litru benzínu je i spotřební daň (neplést si ji z DPH - ta se vybírá též z ceny benzínu) přes 10kč/litr - je to v podstatě poplatek za používání silnic - motoristé si tak svoje silnice staví v podstatě za svoje. A je podobná daň v celé EU.
Zatím se ceně elektřiny neplatí a dá se to proto chápat jako dotace aut na elektrický pohon. Jakmile se víc rozšíří - určitě začnou vlády řešit - jak alespoň sníženou daň vybrat - satelitní míto na všech silnicích je zde reálné řešení.
A navíc cena elektřiny bude zřejmě růst, jak se bude zvyšovat její spotřeba.

Problém by také vyřešila úplná privatizace silnic.

Nebo možná by trochu spravedlivějšího přerozdělení mohla umožnit uhlíková daň, kterou navrhuje Musk.
 
28.8.2016 - 20:57 - 
Problém by také vyřešila úplná privatizace silnic.

Bože, chraň nás před fanatiky.
 
<<  27    28    29    30    31    32    33  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.126039 vteřiny.