Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  1    2    3    4    5    6  >>
Téma: Kosmická turistika
03.3.2007 - 20:38 - 
citace:
Jsou nekde nejake podrobnejsi rozmery?


Hledal jsem dost intenzivně, ale nikde nic důvěryhodného není. Ani na webu VG, ani na webu Scaled Composites. To srovnání s LearJet 5 je z pera jednoho novináře, který byl na prezentaci CG v říjnu minulého roku a ty rozměry uvádí nikoli přímo pro SS2, ale pro LearJet. To na upřesnění.

citace:
Jinak novinka z 22. unora na Virgin Galactic popisujici situaci kolem spoluprace s NASA: http://virgingalactic.com/htmlsite/news.htm
Zamlouva se mi posledni odstavec a posledni veta v nem... :-)



To je v souladu s tím, co je psáno v dohodnutém MoU (viz můj předchozí příspěve). Prostě VG z toho bude mít profit, protože Ames umožní přístup k prostředkům, které vlastní NASA a tím předstihne konkurenci.

S výjimkou posledního odstavce je to velmi podobné oficiálním tiskovým zprávám, které vydala den před tím NASA.

Ale na webu VG jsem nikde nenašel nic o tom, že by NASA chtěla kupovat lístky pro svoje astronauty na SS2. Pokud se ujme COTS, tak v době, kdy má létat SS2 (??? 2009), bude už na spadnutí pilotovaný let některého z COTSů, dělaný pro NASA (i když to NASA moc nezdůrazňuje, myslím, že o úspěchu projektu COTS sama dost pochybuje).


 

____________________
Antonín Vítek
 
03.3.2007 - 23:33 - 
Jen mě napadlo... těch 200000,-dolarů je stále pěkně hodně. To by mě zajímalo na kolik přišel vývoj že je to taková suma. Pokud budou vynášet 5 osob na jeden let pak je to jeden milion dolarů! A start určitě nebude stát víc než 100000,-. Pokud, jak tvrděj, maj stovky zájemců, pak nevím proč taková pálka. 
04.3.2007 - 12:42 - 
citace:
Jen mě napadlo... těch 200000,-dolarů je stále pěkně hodně. To by mě zajímalo na kolik přišel vývoj že je to taková suma. Pokud budou vynášet 5 osob na jeden let pak je to jeden milion dolarů! A start určitě nebude stát víc než 100000,-. Pokud, jak tvrděj, maj stovky zájemců, pak nevím proč taková pálka.


Pasazeru je 6 + 2 piloti. Cena je vysoka, ale to u vonavych technickych novinek u kterych je predpokladany zajem vzdycky. At stal vyvoj a pocatecni investice kolik chtely, prave vysoka pocatecni cena muze pomoci ve fincovani vyvoje dalsiho... Samotne lety pak budou zivit provoz a personal, generovat zisk pro dalsi vyvoj atd. Na zabavu uz maj investori dost penez z jineho bussinessu... Je to jako u prvnich DVD prehravacu, flash pametovych karet atd. Pred takovymi 3 lety stala karta do fotaku takovou hruzu penez ze se neda ani vyslovit a ke vsemu to byl Sputnik
 
04.3.2007 - 13:24 - 
citace:
...Ani na webu VG, ani na webu Scaled Composites....Ale na webu VG jsem nikde nenašel nic o tom, že by NASA chtěla kupovat lístky pro svoje astronauty na SS2......


Ano, je tam jen toto:

http://www.virgingalactic.com/upload/Comparison%20SpaceShipOne%20&%20WhiteKnightTwo.jpg
Ale da se v tom docela dobre cist. Sirka se da urcit take, vzhledem k tomu ze je to valec... takze nakres jsem premeril v poc. a nepocital sklopna sedadla:

velmi hrube - prostor pro turisty k akrobacii v SpaceShipTwo:
delka: 4431 mm
vyska: 1652 mm - po sklopeni sedadel
sirka: 2447 mm - v nejsirsim miste

3D vizualizace tomu odpovida :-)

delka cele lode: 18288 mm
prumer trupu lode: 2609 - vcetne plaste


O listkach tam opravdu nic neni. NASA je muze nakoupit az jak se uvidi, jak to bude makat. Ted neni duvod a existenci VG to nijak neohrozi.
 
04.3.2007 - 19:41 - 
citace:
Pasazeru je 6 + 2 piloti. Cena je vysoka, ale to u vonavych technickych novinek u kterych je predpokladany zajem vzdycky. At stal vyvoj a pocatecni investice kolik chtely, prave vysoka pocatecni cena muze pomoci ve fincovani vyvoje dalsiho... Samotne lety pak budou zivit provoz a personal, generovat zisk pro dalsi vyvoj atd. Na zabavu uz maj investori dost penez z jineho bussinessu... Je to jako u prvnich DVD prehravacu, flash pametovych karet atd. Pred takovymi 3 lety stala karta do fotaku takovou hruzu penez ze se neda ani vyslovit a ke vsemu to byl Sputnik


Někde jsem četl 5 pasažerů, někde 6 a někde celkový počet osob 9, ale to je fuk. Je to šílená pálka, problém je, že pokud se neobjeví konkurence tak nebudou motivováni snížit cenu protože pro hodně milionu lidí na západě je 200000,- dolarů akceptovatelných. A boužel jakákoliv adekvátní konkurence je v nedohlednu minimálně na dobu jednoho lidskýho života, v tom jsem pesimista
 
05.3.2007 - 08:02 - 
SS2 je reálný a téměř jistě bude první. Zajímalo by mě ale, jestli se počítá s nějakým záchranným systémem - oddělení kabiny a přistání na velkém padáku nebo individuální padáky. Přece jenom od okamžiku startu do přistání se může stát ledacos, co může zabránit běžnému přistání. Důležitý bude nácvik cestujících ke zvracení pouze do sáčků. Pokud se někdo nestrefí, nebude to žádná sranda. 
05.3.2007 - 11:08 - 
Ak si porovnám cenu na let napr. z Londýna do Sydney 1.triedou, 200 000USD sa mi nezdá vysoká. Na svete je množstvo ľudí, pre ktorých to je smiešna čiastka. Pre takýchto ľudí vidieť vesmír za takúto sumu nebude problém a ak bude zaručená dostatočná bezpečnosť letov, dopyt bude väčší ako možnosti prevádzkovateľa. 
05.3.2007 - 14:38 - 
citace:
Ak si porovnám cenu na let napr. z Londýna do Sydney 1.triedou, 200 000USD sa mi nezdá vysoká. Na svete je množstvo ľudí, pre ktorých to je smiešna čiastka. Pre takýchto ľudí vidieť vesmír za takúto sumu nebude problém a ak bude zaručená dostatočná bezpečnosť letov, dopyt bude väčší ako možnosti prevádzkovateľa.


Souhlasím, jsou jich miliony, proto nikdy cenu nesníží aby byla dostupná pro normálního smrtelníka a ne pouze pro vyšších deset tisíc
 
05.3.2007 - 14:50 - 
Muze si kazdy dovolit koupit Aston Martin, nebo vilu v Beverly Hills? Ani to neni pro kazdeho. Je to proste otazka nabidky a poptavky. Pokud bude poptavka dostatecna ke snizeni ceny nikdy nedojde. Takova je realita. Ja bych si listek pravdepodobne nekoupil ani kdyby stal 10000$.  
05.3.2007 - 17:36 - 
citace:
Muze si kazdy dovolit koupit Aston Martin, nebo vilu v Beverly Hills? Ani to neni pro kazdeho. Je to proste otazka nabidky a poptavky. Pokud bude poptavka dostatecna ke snizeni ceny nikdy nedojde. Takova je realita. Ja bych si listek pravdepodobne nekoupil ani kdyby stal 10000$.


Na druhou cenu, pokud bude jedna jízda za 200000 tak to bude snad motivace pro rozvoj nějáké konkurence, jen se bojím, že bude vznikat příliš dlouho. Víte někdo o nějákém konkurenčním programu, který je realizovatelný do 5-10 let a není to jen o medu kolem úst? Já ne
 
05.3.2007 - 17:51 - 
Zdravím,
lecitovat o ceně je asi fakt zbytečné dokud se nezačne létat, pak se ukáže, jaké jsou SKUTEČNÉ náklady a cena se určitě změní. Píší záměrně změní, protože si myslím, že mohou být provozní problémy a cena může klidně i stoupnout. Chtěl jsem se zeptat: nevíte někdo jakým způsobem se bude SS2 certifikovat? Bude to u FAA? Co je vlastně SS2 z pohledu certifikace? Letadlo? Díky, mějte se fajn!
 
05.3.2007 - 18:24 - 
citace:
Muze si kazdy dovolit koupit Aston Martin, nebo vilu v Beverly Hills? Ani to neni pro kazdeho. Je to proste otazka nabidky a poptavky. Pokud bude poptavka dostatecna ke snizeni ceny nikdy nedojde. Takova je realita. Ja bych si listek pravdepodobne nekoupil ani kdyby stal 10000$.


Možná je to trochu kacířství tady na sebe takové věci prozrazovat a svědčí to o skutečnosti, že jsem docela zápecník, ale výlet do kosmu při současném stavu technologií mi připadá dost podobně, jako bych si měl koupit místo podavače munice někde v osádce tanku nebo děla u nějaké armády, co jde zrovna do bitvy. Řekl bych, že i kdyby to bylo třeba v ruském tanku, co dělá pořádek v Čečně, byly by po takovém výletu mé útrapy menší, než u turisty stiženého kosmickou nevolností v Sojuzu.

Srážet cenu musí být dost obtížné. V současnosti cenu dělají mise, které stejně musí letět. Takže ty pořizovací náklady letu jako takového jsou už utopeným nákladem, se kterým se nemusí počítat. Relevantním nákladem takového rozhodování je jen přírůstkový náklad. Když si vezmou jednoho helfa k ruce navíc, tak je přírůstkem nákladů jen pár milionků dolarů. Kdyby tím přírůstkovým nákladem bylo třeba deset m$ a oni prodali místenku za dvacet, je z toho slušnej vejvar, i když cena letu bude hluboko pod průměrnými náklady jednoho místa. Konkurovat tomu lety, které se musí zaplatit průměrnou cenu letenkou turisty a měly by být postaveny navíc na nově vyvíjené technologii, je trochu problém.

 

____________________
Áda
 
05.3.2007 - 18:25 - 
citace:
Víte někdo o nějákém konkurenčním programu, který je realizovatelný do 5-10 let a není to jen o medu kolem úst? Já ne


Tohle jsou americke projekty, kter se verejne hlasi k suborbitalnimu turismu.

1. Armadillo aerospace intenzivne pracuje na modularnim systemu jehoz zakladni casti se zucastnily Lunar lander challenge a mely by byt pouzitelne i pro suborbitalni a orbitalni lety.

2. New Shepard, Blue Origin. Provadi letove zkousky prototypu.

3. Masten Space Systems - zkousky prototypu planovane na pristi rok.

4. Rocketplane XP - stavi hned letovy exemplar pro testy za dva roky

5. Dream Chaser, SpaceDev - prvni testy za par let

6. Altairis, Sprague Astronautics - prvni testy za par let

7. Xerus, XCOR Aerospace - zadny viditelny pokrok

8. SpaceShipTwo, Scaled Composites,LLC/Virgin GalacticSpace - prototyp uspesne overen, zkousky letoveho exemplare by mely zacit pristi rok.

 
06.3.2007 - 00:03 - 
citace:

Tohle jsou americke projekty, kter se verejne hlasi k suborbitalnimu turismu.

1. Armadillo aerospace intenzivne pracuje na modularnim systemu jehoz zakladni casti se zucastnily Lunar lander challenge a mely by byt pouzitelne i pro suborbitalni a orbitalni lety.

2. New Shepard, Blue Origin. Provadi letove zkousky prototypu.

3. Masten Space Systems - zkousky prototypu planovane na pristi rok.

4. Rocketplane XP - stavi hned letovy exemplar pro testy za dva roky

5. Dream Chaser, SpaceDev - prvni testy za par let

6. Altairis, Sprague Astronautics - prvni testy za par let

7. Xerus, XCOR Aerospace - zadny viditelny pokrok

8. SpaceShipTwo, Scaled Composites,LLC/Virgin GalacticSpace - prototyp uspesne overen, zkousky letoveho exemplare by mely zacit pristi rok.




no coment...science fiction
 
06.3.2007 - 00:48 - 
TOHLE je sci-fi
http://public.blueorigin.com/index.html
a lita to

V Armadillo Aerospace zas byly schopní vlastnimi silami vyrobit raketu schopnou stabilního startu, letu i přistání za cca 6 (!) měsíců, práce započaly někdy v květnu a už v říjnu se s ní účastnili X-Prize Cupu.
Viz: http://armadilloaerospace.com/n.x/Armadillo/Home/News?news_id=337

Podlě me se z tohoto směru dočkáme ještě zajímavých věcí
 
06.3.2007 - 10:20 - 
citace:

no coment...science fiction


Projekty ktere pripominaji science fiction jsem do seznamu nezahrnul. Spise tam jsou ty projekty, ktere se dostaly minimalne do faze stavby a testovani hardware.
To samozrejme neznamena ze vsechny dospeji do faze zkousek prototypu nebo skutecne kosmicke lodi. Jen velmi malo z nich bude mit komercni produkt schopny provozu a dost pochybuju o tom ze se to podari pred rokem 2010. Presto pokud porovname situaci pred deseti lety, tak je tam znatelny pokrok.
 
06.3.2007 - 10:30 - 
Cena za let je skutečně otázkou nabídky a poptávky. V extrémním případě může klesnout, až na cenu nákladů za let.

Aby byla cena přijatelná pro běžné "chudé" smrtelníky, bude potřeba odlétat dostatek letů s těmi "bohatými".

Pokud by tedy byly desetitisíce zájemců o let v ceně 200 000$, budou potřeba desítky možná stovky hvězdoletů. Až bude kapacita naplněna, cena bezpochyby klesne.

Pravda, v případě, že zatlačí konkurence klesne cena rychleji a více, na druhou stranu se však bude štěpit finanční tok mezi více subjektů a další vývoj možná nepůjde tak rychle.
 
06.3.2007 - 11:37 - 
citace:
.........Pravda, v případě, že zatlačí konkurence klesne cena rychleji a více, na druhou stranu se však bude štěpit finanční tok mezi více subjektů a další vývoj možná nepůjde tak rychle.


Jenze cilem neni poutova atrakce se skoky na hranici vesmiru. Cilem je skutecna kosmicka turistika. Takze cena techto skoku ktere casem omrzi klesne aby si uzit mohli i socky. Projekt se bude zdimat jak to jen pujde i za cenu licencovani technologii a Brason rad prodava...

NEBO: Jsou ovsem na svete spolecnosti, ktere licence neprodavaji jsou pouze sproste kopirovane. Za stejnou cenu nabizeji po case novejsi a luxusnejsi technologie. Takze cena neklesne a ze skoku do kosmu se stane pobyt na Mesici. Do kosmu si mozna skocite s levnou cinskou napodobeninou. Rizika? Kdo se boji nesmi do lesa...

Tak co? Pujdete v nedeli do lunaparku nebo si skaknete do kosmu? A nezavidte sousedovi, prej jede na Mars...
 
06.3.2007 - 16:14 - 
citace:
Tak co? Pujdete v nedeli do lunaparku nebo si skaknete do kosmu? A nezavidte sousedovi, prej jede na Mars...


Nesouhlasím, podle mě toto nastane až tak za 20-40 let. V součastnosti a ještě tak další 15-20 let budou suborbitální lety přibližně stejně drahé protože ta konkurence nebude a když se nějáký společnosti podaří něco vyvinout tak bude chtít nejprve zaplatit náklady, a to dobu snížení ceny oddálí a nebo budou paralelně držet stejně vysokou cenu protože o to bude velký zájem. Taky by mě ani nepřekvapilo kdyby dělali jen pár skoků za rok, prostě z důvodu stabilního zájmu a nesnižování ceny. Proč by měli mít zájem na to aby lítali každý týden levněji když mohou jan párkrát za draho. Toto by změnila pouze konkurence několika poskytovatelů. A to nebude jen tak, ale fak až za těch 30 let.
 
07.3.2007 - 11:33 - 
citace:
...Nesouhlasím, podle mě toto nastane až tak za 20-40 let.....


Tady se bavime o kosmonautice a mezivezdnych vznalenostech. 20-40 let je nic. Nestoji to ani za rec. To uz je lepsi pestovat bonsai Zbyva jen doufat, ze to soukromy sektor popozene
 
07.3.2007 - 12:01 - 
citace:
citace:
...Nesouhlasím, podle mě toto nastane až tak za 20-40 let.....


Tady se bavime o kosmonautice a mezivezdnych vznalenostech. 20-40 let je nic. Nestoji to ani za rec. To uz je lepsi pestovat bonsai Zbyva jen doufat, ze to soukromy sektor popozene


Navrhoval bych nasledujici uvahu. Soukromy investor rozjede projekt, kde cilem je vyvoj, vyroba a pravidelne (co nejcastejsi) starty z duvodu rychlosti navratu investic. Pro srovnani jde brat mnozstvi startu za rok u ostatnich startovacich komplexu.
Cilem soukrome firmy je vydelat maximalni mnozstvi penez za urcity cas. Tzn. cena startu, reklama, zisk z technologii ... to vse ma sanci promitnout se do zisku. Ale spolecnost musi investovat. Prestoze nikdo o tom nemluvi, je jasne, ze orbita je nezajimava. Muzete se tam stavit, ale co z toho. Ale prumysl bude mit zajem na dobyti mesice a marsu. Soucasne mnozstvi subjektu je velke, par jich zkrachuje, na druhou stranu staty vyvijejici vlastni raketove (a jine) systemy budou paralelne tlaceny do podobneho ekonomickeho boje.
Podle meho nazoru do 10 let od prvnich komercnich startu klesne cena na polovinu, za dalsich 10 let na miru, ktera bude ekonomicky unosna pro dalsi rozvoj systemu.
 
07.3.2007 - 12:18 - 
citace:
Prestoze nikdo o tom nemluvi, je jasne, ze orbita je nezajimava.


Souhlasim s tim, ze orbita je krome turismu vcelku nezajimava. Pro turistiku je naopak velice vhodna, protoze je mnohem zajimavejsi (ikdyz mozna stokrat drazsi) nez suborbita. Mozna ze za 20-30 let bude letat na suborbitalni vylety jenom chudina, ktera si nemuze doprat tu pravou zabavu.

citace:

Ale prumysl bude mit zajem na dobyti mesice a marsu.


Zajimavejsi budou asteroidy. Obzvlaste se soucasnym zelenym silenstvim.

citace:

Podle meho nazoru do 10 let od prvnich komercnich startu klesne cena na polovinu.


To mozna i o vic. Vsichni tusime ze suborbitalni turistika je na spadnuti. Za deset let zde opravdu muze byt nekolik konkurujicich si spolecnosti. S tou orbitalni turistikou to bude asi slozitejsi.
 
07.3.2007 - 18:44 - 
citace:
citace:
citace:
...Nesouhlasím, podle mě toto nastane až tak za 20-40 let.....


Tady se bavime o kosmonautice a mezivezdnych vznalenostech. 20-40 let je nic. Nestoji to ani za rec. To uz je lepsi pestovat bonsai Zbyva jen doufat, ze to soukromy sektor popozene


Navrhoval bych nasledujici uvahu. Soukromy investor rozjede projekt, kde cilem je vyvoj, vyroba a pravidelne (co nejcastejsi) starty z duvodu rychlosti navratu investic. Pro srovnani jde brat mnozstvi startu za rok u ostatnich startovacich komplexu.
Cilem soukrome firmy je vydelat maximalni mnozstvi penez za urcity cas. Tzn. cena startu, reklama, zisk z technologii ... to vse ma sanci promitnout se do zisku. Ale spolecnost musi investovat. Prestoze nikdo o tom nemluvi, je jasne, ze orbita je nezajimava. Muzete se tam stavit, ale co z toho. Ale prumysl bude mit zajem na dobyti mesice a marsu. Soucasne mnozstvi subjektu je velke, par jich zkrachuje, na druhou stranu staty vyvijejici vlastni raketove (a jine) systemy budou paralelne tlaceny do podobneho ekonomickeho boje.
Podle meho nazoru do 10 let od prvnich komercnich startu klesne cena na polovinu, za dalsich 10 let na miru, ktera bude ekonomicky unosna pro dalsi rozvoj systemu.

Před třiceti lety se hodně psalo o průmyslové výrobě na oběžné dráze, plánovala se výroba léků, polovodičů, kovů s novými vlastnostmi atd.(mám na mysli výrobu ve velkém) - to vše měla umožnit orbita Země. Aby za dalších třicet let podobně nedopadly plány na průmyslovou výrobu čehokoli na Měsíci
 
07.3.2007 - 19:25 - 
citace:

Před třiceti lety se hodně psalo o průmyslové výrobě na oběžné dráze, plánovala se výroba léků, polovodičů, kovů s novými vlastnostmi atd.(mám na mysli výrobu ve velkém) - to vše měla umožnit orbita Země. Aby za dalších třicet let podobně nedopadly plány na průmyslovou výrobu čehokoli na Měsíci


myslim si, ze rozdil je v "pocatecnich parametrech"
- na obezne draze jste omezeni prostorem, zdroji, problemy se vznikajicim smetim (viz nedavny sestrel satelitu)
- na mesici nejste omezeni prostorem, snad jenom castecne zdroji. Malo z toho co lze se musi delat na povrchu. Je tu hlavne ekonomicky rozdil v narocnosti.

Orbitu neni mozne realne vyuzit jako prestupni stanici, Mesic ano.
Orbitu neni mozne pouzit jako zdroj surovin (leda energie), Mesic ano
 
07.3.2007 - 22:52 - 
citace:
Malo z toho co lze se musi delat na povrchu..


Hopkat se musi na povrchu. To turista vyzadovat bude. Fakultativni hromadne hopkani hned po zastavce u Lunochodu.

Zajimalo by mne, jestli uz Rutan skicuje nejaky bezvadny orbitalne-mesicni stojecek. Alespon ve chvilkach volna...
 
09.3.2007 - 15:43 - 
No na orbit lze v budoucnu přitáhnout nějaký asteroid a průmyslově ho zpracovávat. Jsou to v podstatě silně koncentrovaná naleziště, hlavně železa, křemíku a uhlíku. Podle mě je to levnější než to tahat na Zemi až z Měsíce. A je jedno jestli se bavíme pouze o surovinách nebo o výrobě nějakého vyššího produktu z těchto surovin. Navíc na Měsíci zatím o žádném vydatném zdroji surovin nevíme. Byly spekulace o vodním ledu, ale jsou to zatím pořád spekulace.
Já Měsíc vnímám jako atraktivní místo pro turistiku a také bych řekl ,že pro člověka je místo byť s malou gravitací příjemnější než stav beztíže.
 
12.4.2007 - 20:39 - 
"Dalším vesmírným turistou by prý mohl být Bill Gates


Moskva 11. dubna (ČTK) - Americký miliardář a zakladatel softwarového gigantu Microsoft Bill Gates by mohl být příštím vesmírným turistou. Na palubě Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) to dnes podle agentury AFP řekl ruský kosmonaut Fjodor Jurčichin. "

http://www.tiscali.cz/mult/tis_aktualita.phtml?clanekid=144488&chan=mult

Bill je osvědčená značka, nedivil bych se, kdyby se poté roztrhl s vesmírnými turisty pytel. Rusové by měli zvednout ceny a využít faktu, že mají zatím na vesmírnou turistiku monopol.
 
13.4.2007 - 11:58 - 
citace:
"Dalším vesmírným turistou by prý mohl být Bill Gates...


Nebyl to od Charlese fffftip? Prece jenom jako byvaly zamestnanec...
 
13.4.2007 - 12:08 - 
citace:

Bill je osvědčená značka, nedivil bych se, kdyby se poté roztrhl s vesmírnými turisty pytel. Rusové by měli zvednout ceny a využít faktu, že mají zatím na vesmírnou turistiku monopol.


Urcite je to otazka nabidky a poptavky. Brzy se zvysi produkce sojuzu na 4 rocne = 12 mist, NASA bere cca sest mist rocne, zbytek jde Rusum, tak muzou kupcit. Urcite se tam najdou 2-3 mista rocne, pokud nebudou mit zajem vladni agentury, ktere plati vyssi ceny ($50m?).
Nekdy kolem roku 2014-2015 se kapacita Sojuzu dokonce zvysi diky tomu ze Americane zacnou litat na Orionu.
Nevidim tedy moc prostoru pro zdrazovani, ale lety jeste nejakou dobu nebudou ani levnejsi.
 
13.4.2007 - 12:24 - 
citace:
citace:
"Dalším vesmírným turistou by prý mohl být Bill Gates...


Nebyl to od Charlese fffftip? Prece jenom jako byvaly zamestnanec...


Lidi, co na to maji penize je dost. Napriklad Paris Hilton ... Ale byl by prenos z ISS pote vubec pro NASA TV ?
 
<<  1    2    3    4    5    6  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.165639 vteřiny.