20.2.2009 - 14:04 - J2930_ | |
|
Raketoplan SKYLED - novinky
http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/7898434.stm
http://www.reactionengines.co.uk/
neni to uplne turistika, ale... aneb technologie StarWars v akci |
|
Reinkarnovný Skylon? Myslím, že z tohoto mraku pršať nebude... |
20.2.2009 - 17:06 - J2930_ | |
|
citace: Reinkarnovný Skylon? Myslím, že z tohoto mraku pršať nebude...
Ano Skylon. Upsal jsem se. |
12.3.2009 - 16:02 - J2930_ | |
|
WhiteKnightTwo Second Flight Photos
http://mojaveskies.blogspot.com/2009/02/whiteknighttwo-second-flight-photos.html
Na tech strankach je toho o WhiteKnightTwo hafo...
http://1.bp.blogspot.com/_nP0yUQFiTwU/SI5BRmK2hzI/AAAAAAAAAsM/A2-Qvw3lfK4/s200/vg-wk2-080728+(3)+cr8.jpg
i SpaceShipTwo |
19.3.2009 - 14:04 - Mirek Pospíšil | |
|
Virgin Galactic oznámil druhý spaceport pro starty SS2 - Kiruna, Švédsko, hlavně pro evropské zákazníky.
http://www.space-travel.com/reports/Space_tourism_from_Sweden_to_start_in_2012_company_999.html |
|
Zaujmavy pohlad na vec: "pravidla expedicnej kozmonautiky":
http://pythom.com/news.php?id=16258
ani neviem ci to mozno brat vazne.... |
30.3.2009 - 08:43 - jirka44 | |
|
citace: Zaujmavy pohlad na vec: "pravidla expedicnej kozmonautiky":
http://pythom.com/news.php?id=16258
ani neviem ci to mozno brat vazne....
to myslíte vážně ? |
30.3.2009 - 17:50 - Csaba | |
|
citace: Virgin Galactic oznámil druhý spaceport pro starty SS2 - Kiruna, Švédsko, hlavně pro evropské zákazníky.
http://www.space-travel.com/reports/Space_tourism_from_Sweden_to_start_in_2012_company_999.html
Ahoj všem,
jsou tady nějaké nové obrázky a video o záletu WK-2:
http://www.virgingalactic.com/testflight/
jinak SS2 fakt se blíží tvarem na X-20 Dyna Soar - tzn. Rutan akorát "upravil" zadní část trupu na sklápěcí "carefree entry". Jak je znám, něco již ověřeného přenese do nové konstrukce, takže možná SS-2 bude základem pro SS-3 s přidanou tepelnou ochranou...
Spekuluji...
Csaba |
|
Podoba s DynaSoarem je dána podobnými podmínkami letu i přistání, krok mezi SS1 a SS2 je ale řádově jednodušší, než krok mezi SS2 a SS3, takže s ním v dohledné době nepočítám. Finanční, energetická a hlavně technická náročnost je neporovnatelná. |
|
Má někdo zkušenost s cestou (exkurzí) na Bajkonur? Neplánuje tam někdo cestu? Dalo by se k němu přidat? |
|
Richard Branson na Grand Prix v Bahrajnu oznámil, že bývalý pilot F1 Miki Lauda podepsal dohodu, na jejímž základě bude trénovat pilotáž suborbitálních letadel SS2, vyvíjených pro společnost Virgin Galactic. Lauda má pilotní průkaz, který mu umožňuje pilotovat dokonce i dopravní letadla. Kromě toho Branson potvrdil, že Rubens Barrichello si již u jeho společnosti zakoupil letenku na balistický skok do vesmíru.
http://www.autosport.com/news/grapevine.php/id/74834
____________________ Antonín Vítek |
28.5.2009 - 14:06 - J2930_ | |
|
Uspesny test motoru pro SpaceShipTwo:
http://virgingalactic.com
videa, fotky a dokumenty:
http://virgingalactic.com/rocketmotor/
|
18.6.2009 - 20:15 - J2930_ | |
|
Dalsi uspesne testy WhiteKnightTwo (VMS Eve):
http://virgingalactic.com/htmlsite/news.php
|
23.6.2009 - 13:30 - J2930_ | |
|
Virgin Galactic: SPACEPORT AMERICA GROUNDBREAKING
http://virgingalactic.com/htmlsite/news.php
http://www.spaceportamerica.com/
|
|
Nejspíš to bude chtít oddělit seznamy skutečných astronautů včetně "turistů na oběžné dráze" od těchto balistických skokanů. Někdo s tím bude muset začít. Jinak v tom bude nejen guláš, ale k lidem, kteří jsou skutečnými astronauty, to nebude férové. Co vy na to?
Jinak to všem upřímně přeji, že dokázali našetřit nebo vydělat potřebnou částku.
http://www.novinky.cz/ekonomika/174428-do-vesmiru-poleti-ctyri-cesi-a-slovaci-kazdy-zaplati-3-6-milionu.html |
|
http://ekonomika.idnes.cz/britsky-miliardar-richard-branson-prisel-o-sve-panenstvi-pm1-/eko_profily.asp?c=A090728_184730_eko_profily_vel#utm_source=Billboard&utm_medium=banner&utm_campaign=dynamicky-zpravy
Branson včera také stihl prodat 32 procent své firmy Virgin Galactic, která jako první hodlá pořádat lety do vesmíru. Podíl koupila za 280 milionů dolarů (asi pět miliard korun) společnost Aabar Investments, investiční fond emirátu Abú Zabí.
Šmankote... |
|
....Branson včera také stihl prodat 32 procent své firmy Virgin Galactic, která jako první hodlá pořádat lety do vesmíru. Podíl koupila za 280 milionů dolarů ....
Myslím, že bychom mohli přejmenovat vlákno na kosmická turistika končí.
Mám pocit, že se Bransonovi povedl zase skvělý kšeftík. Prodal nic, možná dokonce před bankrotem, za spoustu peněz. Zatím slyšíme o spoustě promo akcí, ale k provozování slibované služby je ještě velmi daleko a přitom podle původních plánů měl tuším dávno létat.
Věříte, že SS2 někdy někam poletí? Nebo jsou mé pochybnosti neoprávněné? |
29.7.2009 - 09:44 - JiriSalek | |
|
citace:
....Branson včera také stihl prodat 32 procent své firmy Virgin Galactic, která jako první hodlá pořádat lety do vesmíru. Podíl koupila za 280 milionů dolarů ....
Myslím, že bychom mohli přejmenovat vlákno na kosmická turistika končí.
Mám pocit, že se Bransonovi povedl zase skvělý kšeftík. Prodal nic, možná dokonce před bankrotem, za spoustu peněz. Zatím slyšíme o spoustě promo akcí, ale k provozování slibované služby je ještě velmi daleko a přitom podle původních plánů měl tuším dávno létat.
Věříte, že SS2 někdy někam poletí? Nebo jsou mé pochybnosti neoprávněné?
Pokud Branson predtim nezkrachuje tak SS2 urcite poleti. Vedou me k tomu tyto duvody.
Principilane je SS2 naprosto shodna s SS1, jen o neco vetsi. S konstrukci SS2 by tedy nemel byt zavaznejsi problem. White Knight je uz zaletavany a Rutan je dobry letecky konstrukter, takze tam by nemel byt problem. Motor pro SS2 stavi SpaceDev, kde jsou na toto machri - tudiz by tam nemel byt zasadnejsi problem.
Ovsem kdy SS2 poleti je ve hvezdach. Kvuli Rutanove nafoukanosti kdy se po letu SS1 chvastal se klidne poleti na Mesic si to pekne zavaril. Vysoupl SpaceDev ze hry ze si pry motory postavi sam a vsichni vime ze pri tom tri lidi zarvali. Musel jit s prosikem zpet za SpaceDev a ztratil dva roky casu. |
29.7.2009 - 15:09 - Csaba | |
|
Zdravím,
Tady v Oshkoshi dělají ten obchod:
http://www.virgingalactic.com/partnershipandbransonaboardvmseve/
No ja nejsem až tak velkej borec, abych to takhle z fleku mohl posoudit - co,kdo, kdyby a proto mu tak...- spíš si myslím, že Branson hledá partnery (což v obchodě je běžné, hlavně když se rozjíždí takovýto riskantní podnik). Uvažme, že už do toho vrazil prý 300 milionů dolarů( někde jsem to četl)- a to je dost, ne?
Druhá věc. Ano, Rutan N2O přecenil...ale spolu s ním i SpaceDev!
Např. Rutan v zájmu co nejnižší hmotnosti SS1 udělal tank na oxid dusný ze sklo/epoxidového prepregu, který byl pak ovinut uhl. vláknem, takže N2O byl přímo v kontaktu s epoxidem a dokonce hl.příruba spalovací komory(Ti slitina)byla částí dna této nádrže, takže procesní teplo šlo přímo do tanku s N2O!!! A jak je známo, N2O může dekomponovat na kyslík a dusík s vývinem tepla - nejvíc nebezpečné jsou páry N2O, takže prakticky mu to mohlo za letu kdykoliv bouchnout, hlavně ke konci hoření.
Bohužel ten výbuch při zkouškách v Mojave byl bohužel "potřebný", aby všichni začali přemýšlet více.
Když zkoušeli Saturn V, konkrétně jedntl. stupně, tak tam měli taky několik výbuchů - asi ne proto, že to byli blbci, ale protože to před nima nikdo nedělal...
Ano, Rutan riskoval - jenomže bez těchto lidí nebude pokrok a uvažme proč by dávala NASA kousek vzorku ze SS1(prý 100g) na sondu New Horizons směřující k Plutu?!
|
29.7.2009 - 16:00 - Csaba | |
|
...chtěl jsem říct - ..."N2O podcenil"...
Jinak na
http://www.scaled.com/news/N2OSafetyGuidelines.pdf
je taky uvedeno, že zkoušeli průtok kapalné fáze N2O přes epoxidovou kompozitovou trubku. Při tlaku 0,9MPa potřebovali vynaložit 2500 J iniciační energie pro dekompozici daného plynu, při 4,1MPa už stačilo 6 J...
Pro porovnání, diabolka ze vzduchovky má poč. energii 12-16 J.
Cs |
|
"Britský miliardář Richard Branson přišel o své „panenství“
http://ekonomika.idnes.cz/britsky-miliardar-richard-branson-prisel-o-sve-panenstvi-pm1-/eko_profily.asp?c=A090728_184730_eko_profily_vel
"Kontroverzní britský miliardář a dobrodruh Richard Branson ztratil svou chloubu – "panenství". Přesněji řečeno ztratil světový monopol na používání slova "virgin" (česky panna) jakožto obchodní značky, kterou se honosí jeho firmy ze skupiny Virgin Enterprises."
|
30.7.2009 - 14:51 - J2930_ | |
|
citace: ...Branson včera také stihl prodat 32 procent své firmy Virgin Galactic...
Je to normalni investice. Nic vic. Uplne normalni vec. Nebo-li strategicke partnerstvi viz: Finally, Aabar has plans to build spaceport facilities in Abu Dhabi.
http://www.virgin.com/virgin/press-release/aabar-investments-and-virgin-group-agree-equity-investment-partnership-in-virgin-galactic
Neni treba delat z komara velblouda. Uzivani slova Virgin jako obchodni zancky je vec druha. Je asi normalni v tomto arogantnim svete tezit z uspechu druhych. Viz ruzne napodobeniny CocaColy, iPoda, ... Na druhou stranu nelze ochranit slovo pokud neni obchodni znackou a uziva se ve vete. Takto prohral i Microsoft se svymi Vokny.
|
11.8.2009 - 18:01 - J2930_ | |
|
Fotografie a video interieru WhiteKnightTwo:
http://www.flightglobal.com/blogs/hyperbola/2009/07/exclusive-pictures-wk2-cockpit.html
|
|
citace: Fotografie a video interieru WhiteKnightTwo:
http://www.flightglobal.com/blogs/hyperbola/2009/07/exclusive-pictures-wk2-cockpit.html
Myslíte, že v tom videu Apu Nahasamipetilon je tam kde bude ovadání APU? :-D |
|
Že by?
Na týdenní orbitální výlet v ruském Almazu ?!?
http://www.universetoday.com/2009/08/18/once-classified-russian-rockets-to-be-used-for-commercial-space-venture/ |
|
Nereálné, proti Sojuzu nemá žádnou výhodu a velké množství nevýhod - přestavba pro nový nosič by byla drahá, testovací lety a ověření spolehlivosti by stálo miliardy, takže vždycky bude nejméně 2x dražší než Sojuz. |
|
Ervé, si si tým skutočne istý?
Pretože na fotke v článku je len návratová kabína TKS, teda menšia časť toho, čo tvorilo celú zostavu TKS (TKS bol vynášaný Protonom)
http://en.wikipedia.org/wiki/TKS_spacecraft |
20.8.2009 - 12:37 - Ľuboš | |
|
EA's spacecraft will consist of two parts: an RRV and an expendable service module to provide crewmembers with room to comfortably operate during spaceflight. EA said they will "update the Almaz RRVs with flight-proven technologies where appropriate, while retaining tested legacy systems to ensure safety and economy of operation. A critical feature of the RRVs is their reusability, which will reduce logistical, overhead and program costs for commercial access to space."
EA plans for its spacecraft to be compatible with a number of launch vehicles and capable of being launched from worldwide sites
|
|
Kosmický hotel v roce 2012????? Reuters dal násoledující zprávu:
http://www.msnbc.msn.com/id/33579859/ns/technology_and_science-space/?GT1=43001
Připadá mi to jako nafouknutá bublina...
____________________ Antonín Vítek |
03.11.2009 - 14:29 - Ervé | |
|
Papír (a power-point) snesou všechno a najdou se hlupáci, kteří uvěří.
Je to nesmysl, ta firma nemá nic společného s Bransonovým Virgin Galactic a SS2. Nemají kam letět, čím tam letět a jak se vrátit. I kdyby počítali s Dragonem (kdo zaplatí vývoj záchranného systému a zkušební lety?), jeho cena bude nejmíň 30 mil.USD za raketu, 30 mil. USD za loď (spíš 40-50), dohromady tedy nejmíň 70 mil.USD za start - 1 musí být profík, 6 turistů/sardinek - 12 mil. USD na turistu jen za start a let, v tom není ani dolar na vlastní hotel (vzhled hotelu je nesmyslný), vývoj lodi a zkušební lety. |