Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  229    230    231    232    233    234    235  >>
Téma: Souvislosti kosmonautiky
27.9.2013 - 12:43 - 
yamato

ked uz je rec o tej ekonomike, zase som raz nieco vravel...

http://finweb.hnonline.sk/spravy-zo-sveta-financii-126/made-in-usa-uvidime-castejsie-amerika-je-lacnejsia-ako-cina-583458
------------------------------------------------------
Pod to se podepisu.
Pracuji v americke firme a pozorujeme presun cinnosti s vyssi pridanou hodnotou zpatky do US. Clovek v Americe je levnejsi(!!) nez ja, jedine proc si nas drzi je lokalni znalost.
Myslim ze se Amerika behem krize zkonsolidovala a spolu s levnou energii (bridlicovy plyn) na tom bude velice dobre.



 
27.9.2013 - 18:10 - 
TO : yamato

To je velmi optimistická úvaha. V Číně je dnes průměrný plat nějakých 10 000 Kč ,to je asi 500 Dolarů. V USA je průměr zhruba 3000 Dolarů, tedy 6 krát více jak v Číně. Břidlicový plyn to nemůže tedy zachránit. I jeho cena totiž začne postupně stoupat, tak jak se budou jeho zásoby postupně ztenčovat = je to nebnovitelná surovina. Čína má celkově větší zásoby břidlicového plynu jak USA , počítá s jejich postupnou těžbou, i když ne v rozsahu USA a je tam také hůře těžitelný.

 

____________________
Loudil
 
27.9.2013 - 18:28 - 
TO : cernakus

Ještě k velikosti ekonomik USA vs.Rusko a jejich vlivu na kosmonautiku. Ano, jsou tu kdyby, kdyby. Ale jaká je realita ???

Pilotované lodě. Rusko stále užívá stejnou loď Sojuz už od r.1967 = 46 let !! USA měly od té doby Geminni, Apollo, Shuttle a do 3 let poletí v další lodi.

Planetární výzkum. Ten se vůbec nedá srovnat .USA vedou 10 : 1 .


Závod o Měsíc. Právě málo peněz zavinilo krach ruského projektu. Zatímco N - 1 celkem 4 krát odstartovala a také 4 krát vybuchla ,tak Saturn - 5 měl všechny starty v pohodě. USA měly spusty peněz na vybudování pozemních zkušeben a jiných zařízení, když už Saturn šel na start, byl dokonale připraven ze země , N- 1 šla rovnou do kosmu s minimem pzemních zkoušek.

Atd,atd,.... Prostě Rusko vypadá jako chudý příbuzný.





 

____________________
Loudil
 
27.9.2013 - 18:44 - 
citace:
citace:
- Tuzexy byly právě proto, že měny totalitních režimů nebyly " volně směnitelné ", v duchu tvého " vysokoškolského " slovníku - měly " švindlkurz"


Davide, ale ty miesas dve veci. Volna vymenitelnost je jedna vec, a tlacenie meny (objem penaznej zasoby) je druha vec.




Jsou to ale spojité nádoby, když natiskneš peníze, není za ně co koupit a jejich směnitelnost klesá. Tuzex byl právě proto, že za znehodnocenou měnu nebylo m ožné nakupovat na Západě kvalitní výrobky, proto nejen Tuzexy, ale " devizové přísliby " a pod..
 
27.9.2013 - 19:02 - 
ako hovorim, mixujes dve veci. Ked natlacis menu, jej hodnota logicky klesne. Ale to sa neprejavi tym ze by klesla jej vymenitelnost. To sa prejavi tym, ze klesne jej kurz. Pozri sa co urobi dolar zakazdym, ked FED ohlasi dalsie tlacenie penazi. Klesne. A ked su naznaky ze tlacenie prestane, kurz stupne. S vymenitelnostou dolara to nema nic, dolar je najobchodovanejsia mena na svete. Trhom urceny kurz je totiz prave ta cena, za ktoru ti niekto je ochotny tie peniaze vymenit.

Tuzex bol preto, ze tuzemska mena sa za zahranicnu nedala vobec vymenit. Ked chces kupit rifle z nemecka, potrebujes marky. Ak nemas marky, nastupuju vselijake nahradne vymysly ako Tuzex, devizove prisluby atd.
Dnes ides do banky alebo do zmenarne a proste si kupis eura. Pretoze mena je volne vymenitelna.
 
27.9.2013 - 19:23 - 
citace:
... Tuzex bol preto, ze tuzemska mena sa za zahranicnu nedala vobec vymenit. Ked chces kupit rifle z nemecka, potrebujes marky. Ak nemas marky, nastupuju vselijake nahradne vymysly ako Tuzex, devizove prisluby atd.
Dnes ides do banky alebo do zmenarne a proste si kupis eura. Pretoze mena je volne vymenitelna.
Zle, zle a ešte raz zle. Tuzex bol preto, že štát potreboval zobrať dôchodky pochádzajúce od vysťahovalcov do ameriky, francie či kde vo svete, ktoré dostávali v tvrdej mene a namiesto nich im vydával poukážky na nákup v predajniach Tuzexu, kde okrem domáceho troška kvalitnejšieho tovaru, ale aj bežného tovaru bolo občas možné kúpiť aj tovar zahraničný. Napríklad automobil ( škoda, lada, občas fiat či renault ) farebný televízor či už tie spomínané rifle. Ka mojich mladých čias bol čierny kurz tuzexovej poukážky v hodnote 1 Koruny československej vymieňaný v kurze 1:5, neskôr už aj 1:6. Výhodu mali tí, ktorí mali na východe krajiny tetičky - vdovy po baníkoch a pod. ktoré im predali tuzexové poukážky, zvané aj bony v lepšom kurze, napr. za 4 koruny
 
27.9.2013 - 19:56 - 
citace:
Zle, zle a ešte raz zle. Tuzex bol preto, že štát potreboval zobrať dôchodky pochádzajúce od vysťahovalcov do ameriky, francie či kde vo svete, ktoré dostávali v tvrdej mene a namiesto nich im vydával poukážky na nákup v predajniach Tuzexu, kde okrem domáceho troška kvalitnejšieho tovaru, ale aj bežného tovaru bolo občas možné kúpiť aj tovar zahraničný. Napríklad automobil ( škoda, lada, občas fiat či renault ) farebný televízor či už tie spomínané rifle. Ka mojich mladých čias bol čierny kurz tuzexovej poukážky v hodnote 1 Koruny československej vymieňaný v kurze 1:5, neskôr už aj 1:6. Výhodu mali tí, ktorí mali na východe krajiny tetičky - vdovy po baníkoch a pod. ktoré im predali tuzexové poukážky, zvané aj bony v lepšom kurze, napr. za 4 koruny


moze byt. Moj prispevok nebol o tuzexe ako takom, ale o tom ze tlacenie meny a jej vymenitelnost su dve rozne veci. Popis mechanizmu tuzexu necham na niekoho ineho
 
27.9.2013 - 21:51 - 
Pravdu má Fritz i Yamato. Narodil jsem se v roce XX. sjezdu KSSS, kdy byl odhalen kult osobnosti J.V.S. a také těsně před začátkem Velkého skoku v Číně. Proto mám se socialismem řadu osobních zkušeností. Fritz má pravdu v tom, že socialistickým státům se zoufale nedostávalo "Tvrdých měn" = Marka, Frank, Dolar, Jen,.... Proto prostřednictvím Tuzexů "vysávaly" i to málo uvedených tvrdých měn, které se mezi lidmi nalézaly. Yamato má pravdu v tom, že samotné tištění peněz nestálo za problémy socialistických měn, USA dnes také hodně tisknou a přitom Dolar se rozhodně nedá srovnat s ČS socialistickou Kčs . Za slabostí naší dřívější koruny stála nekonkurenceschopnost naší ekonomiky jako celku. Přitom paradoxně byla dřívější socialistická Koruna parádně silná proti dnešku /ovšem při průměrném platu - 2500 Kč hrubého/. Známka na dopis - 0,50 Kčs - dnes 12 Kčs = 24 násobek. Lístek do kina - dříve průměr 6 Kčs - dnes asi 120 Kč = 20 násobek, lístek na MHD v Plzni - dříve 1 Kč - dnes 18 Kč = 18 násobek , 1 pivo točené - dříve 1,70 Kčs - dnes 25 Kčs = 15 násobek, litr benzínu - dříve 2,50 Kčs - dnes 36 Kč = 14 násobek, smažený sýr v restauraci - dříve 10 Kčs - dnes 100 Kč = 10 násobek,.....atd.

 

____________________
Loudil
 
27.9.2013 - 22:14 - 
Usedom, nechcem buzerovat ale ked nedoplnis aj vtedajsie a dnesne platy, tak tie x-nasobky su nulova informacia vhodna len pre babicky nostalgicky za 1 korunovym mliekom. Nominalna cena je len cislo, informacia je kompletna len vtedy ked porovnas ceny a platy. 
27.9.2013 - 23:17 - 
Jenže příkladně montéři dostávali část svého platu v tuzexových bonech v přepočtu 2,20 Kč za kus, kdo dostal příslib do NSR platil 6 kč za Marku, obodobně za příslib do USA 10 Kč za dolar. Na černém trhu ovšem stál bon reálnou hodnotu, tj. 6 Kčs, Marka 20 Kčs a Dolar 50 Kč. Zápaďáci si u nás žili jako králové a to jen díky slabé koruně / tisknuté jako noviny /. 
27.9.2013 - 23:26 - 
TO : yamato

Když si přečteš pořádně, tak píšu ,že se brávalo 2500 Kčs. Jinak si přečti můj odkaz, který ukazuje, že s návratem průmyslu do USA to není tak žhavé, jak se domníváš. A dám také příklad. Čína je země, která má 1350 mil. obyvatel a nyní se potřebuje během asi 20 let - "zmotorizovat". Tedy v Číně bude jezdit roku 2030 asi 500 milionů osobních aut. Bude tedy výhodné, aby třeba Ford, Chrysler nebo GM vyrobil v USA - "americkýma rukama" - za měsíční plat 3000 USD, tyto stamiliony aut a pak je vezl 10 000 kilometrů přes Tichý oceán do Číny a nebo bude pro tyto firmy výhodnější vyrobit tato auta přímo v Číně , dát dělníkům 500 Dolarů měsíčně a tato auta nikam nevozit na lodích 10 000 kilometrů ??? Auto vyrobené v USA představuje za prvé drahého dělníka a za druhé drahou dopravu na jiný kontinent.


http://www.patria.cz/zpravodajstvi/2444324/zmrtvychvstani-americkeho-prumyslu-konci-exodus-tovaren-do-zahranici-nabira-na-intenzite.html

 

____________________
Loudil
 
27.9.2013 - 23:28 - 
citace:
litr benzínu - dříve 2,50 Kčs - dnes 36 Kč


Vhodné by bylo srovnávat platy a ceny až v roce 1989 - benzín totiž tehdy již stál 8 Kčs - takže oproti vaším 2,50 Kčs byl již za socialismu zdražen 8/2,50 Kčs = tedy 3,2x zdraženo již během socialismu.
Průměrný hrubý plat byl udáván v roce 1989 3000 Kčs.

Mzda dělníků - klidně jen 8Kčs+1Kčs osbního ohodnocení hrubého na hodinu - mám k dizpozici na to jasný důkaz. Nejmenší podle údajů v tabulkách - 4,50 Kčs na hodinu - ne každý mohl pracovat v kovárnách, dolech, hutích a podobně - prostě i ze zdravotních důvodů třeba.
Jinak nevím k tomu síru - vím že v roce 1989 již restaurace takto levné nebyli - možná leda tak samoobslužné a ty jsou i v Praze běžně pod 100 kč. Na dopis se musela dát známka 1 Kčs a né jen 0,50 Kčs
Zbytek nevím z paměti a se mi nechce to teď hledat.
S Mhd to taky není tak uplně 100% - prostě dnes ten lístek je přestupní a project přes celou Prahu na něj prostě jde - dříve skutečně Autobus pak metro a nakonec tramvaj - 3*1 Kčs tedy ve skutečnosti 3 Kčs. Prostě né každá linka jela všude kde jste potřeboval a metro k domu či zaměstnání - to už vůbec ne. Né že by se dnes jezdilo jinak, ale prostě máte stále ten první označený přestupní lístek po celou dobu.
 
27.9.2013 - 23:53 - 
citace:
jenže Číňani, i když mají toho času nejvíc disponibilních zdrojů ze všech zemí světa a vědeckotechnický potenciál na úrovni, schopné konkurovat komukoliv, se plácají na místě


Už se to tu probírali.Měsíční modul - tedy vysadkovou loď na Měsíc v současné době nikdo nestaví a ani dle všeho právě mimo té Číny ani stavět nezačne.
Tedy nikde není aktuální návrh k dispozici. A Appolo je podle mne již skutčně velmi zastaralé - elektronika 100% - další součástky a materiáli nejspíš též značně - tedy část především součástek již není běžně k dipozici na trhu.

Tedy museli by provést sami kompletní její vývoj - prostě ji kompletně od základů zami navrhnnout - se všemi riziky neúspěchů a nutných všech zkoušek a na to si zřejmě prostě zatím netroufají - závažnější havárie by byla prostě z propagnaditického hledika pohroma.
I další části lodi taky budou vyžadovat svůj alespoň z části nutnej zcela vlastní vývoj.

Jak jsem psal - v Číně se sice plno věcí vyrábí - ovšem pouze často jen montuje za součástek a vyvinuté to bylo často kompletně v Evropě nebo USA.
A především ty vyspělé součástky jako paměti a procesory + řada dalších pochází z výrobních závodů mimo Čínu prokazatelně - takže jejich zküšenosti s HigEnd věcmi stále ještě nejsou takové jak se mnoho lidí domnívá a proto nejspíš i to váhání i v kosmonautice.

 
28.9.2013 - 10:37 - 
citace:
TO : yamato

To je velmi optimistická úvaha. V Číně je dnes průměrný plat nějakých 10 000 Kč ,to je asi 500 Dolarů. V USA je průměr zhruba 3000 Dolarů, tedy 6 krát více jak v Číně. Břidlicový plyn to nemůže tedy zachránit. I jeho cena totiž začne postupně stoupat, tak jak se budou jeho zásoby postupně ztenčovat = je to nebnovitelná surovina. Čína má celkově větší zásoby břidlicového plynu jak USA , počítá s jejich postupnou těžbou, i když ne v rozsahu USA a je tam také hůře těžitelný.


a budete sa hadat az do konca ja sem hodim clanky kde sa uvadza ze kazda druha (!!) zapadna firma planuje odchod z ciny, pretoze platy v cine stupli o 250% (!!) a transport z ciny tiez nieco stoji, a navyse cena energie je v USA momentalne bezkonkurencna, a vy furt o tom istom - v cine pytaju menej, a plyn to nezachrani, a blabla. Ako ide cas, moje odhady sa naplnaju, Vase argumenty sa nemenia...
 
28.9.2013 - 11:21 - 
citace:

http://www.patria.cz/zpravodajstvi/2444324/zmrtvychvstani-americkeho-prumyslu-konci-exodus-tovaren-do-zahranici-nabira-na-intenzite.html


k tomu clanku - ano, je mozne ze to nie je taka slava ako niektori prezentuju (rome wasn´t built in a day), ale argument s konkurenciou zo strany emerging markets moc neberiem. Prednedavnom sme videli ako to je. Emerging markets stoja na zahranicnom kapitali, a akonahle sa objavia naznaky zlepsenia situacie na zapade, kapital sa odlieva prec z emerging markets. Nasledne vidime problemy s prepadom meny, kupyschopnosti a hospodarskou nestabilitou.

Mimochodom, prednedavnom som cital taky odhad ze realny rast ciny je niekde medzi -4 az 4%. Realne cislo nepozna nikto, a taktiez uz nikto neveri tym oficialnym cislam
 
28.9.2013 - 13:39 - 
To : yamato

Problém západních firem /USA,EU,Japonsko/ je ten, že doma už není pro koho vyrábět = průměrný občan USA už své - auto, televizi, mobil, internet, myčku, ledničku, počítač, .... atd. vlastní a už provádí "jenom" obměnu, když mu tyto věci zastarají = jednou za cca. 10 let si koupí novou myčku nádobí, jednou za 10 let si koupí nové auto, jednou za 10 let si koupí novou automatickou pračku,...atd. takže firmy které zůstanou doma v USA a mají snahu vyrábět pro své domácí občany ztratí dynamiku výroby, plazí se jako šneci a hnijou doslova za živa.

Příklad je u prodejů nových osobních aut. V USA se před 13 lety roku 2000 prodalo 17 milionů nových aut za rok, letos, po 13 letech se počítá se 16 miliony, tedy méně jak roku 2000. V Číně se prodalo roku 2000 ani ne 1 milion, letos asi 17 milionů = když americká automobilka otevřela včas výrobní pobočku přímo v Číně, tak její výroba i prodeje fantasticky letí vzhůru, kdo zůstal doma v USA s výrobou i prodejem ,tak zahnívá jako leklá treska.

P.S. Jistě, každá druhá firma si může plánovat svůj odchod z Číny, zatím se to ovšem nestalo a zase můj odkaz svědčí o tom ,že se to ani nestane. V Číně stouply platy o hodně procent ,ze 100 Dolarů na 500, ovšem do amerických 3000 měsíčně je to pořád zatraceně daleko. A pokd nějaká firma z Číny odejde, pak jde ještě za menšími platy do Indie, Indonésie nebo Bangladéše, tam mají platy proti Číně čtvrtinové.

 

____________________
Loudil
 
28.9.2013 - 14:11 - 
nove pracky sa v spotrebnej USA kupuju urcite o hodne castejsie ako raz za 10 rokov okrem toho, americke firmy nevyrabaju len pre americky trh. V clanku sa jasne uvadza, ze amerika uz je lacnejsia ako cina (!!) - musis zaratat aj naklady transportu atd. Konieckoncov niekto to tu na fore aj potvrdil...
Dalsi priklad - prednedavnom som videl video o Tesla Model S, kde Musk hovori, ze vacsina subdodavatelov je z USA, pretoze su lacnejsi (!!) nez cinski.
Karta sa jednoznacne obracia, o tom niet pochyb. Cina je velky trh, to je fakt. Ale to neznamena ze vsetci budu vyrabat v cine. Tam budu vyrabat len pre cinsky trh, ale pre domaci trh sa obnovia domace kapacity a uz sa to nebude vozit cez pol planety z uz nie tak lacnej ciny.
 
28.9.2013 - 15:46 - 
Mno tzv. přesun výroby z Číny do USA je o něčem jiném než si tu většina z vás myslí (tedy o ceně práce).

Každý výrobek má v nákladech tyto položky
1) Cena materiálu
2) Cena energií
3) Cena práce
4) Cena kontroly kvality
5) Cena ekologie
6) Cena daní

U každého výrobku jsou váhy samozřejmě nastaveny jinak. Jiná váha na lidskou práci bude u trička Adidas a jiná u výkonného CPU.

Finta je v tom, že Jirka Křovák v Americe s určitými těmito body zamával. Specificky s cenou ekologie a cenou daní. Uvolnily se přísné ekonormy (nyní se již může kapitalista z ekologického hlediska chovat stejně jako v Číně - to za Billa "kuřmilewinská" Clintona nebylo a samozřejmě snížení daní z roku 2003 se dotklo vyjam superboháčů také daní z přidaných hodnot u firem.
Zároveň tímto krokem zadělal na krizi, kterou "mírutvůrce" Hussein přeměnil na sociální kolaps průmyslové sféry. Díky tomuto kroku tedy náš negroušek brutálně snížil cenu práce v USA (yamato, pamatuješ, jak jsem povídal, že ruští pracovníci v komsickém průmyslu dostávají značnou část platu nepeněžně v benefitech? Tak v průmyslu v USA to bylo stejné), zejména tím, že zadělal na budoucí krizi důchodovou a zdravotní (největší náklady průmyslových firem byly náklady na důchodové a zdravotní pojištění zaměstnanců).
Dále pak černoušek dal korunu Křovákovu ekohazardu, když dovolil těžbu břidlicových plynů metodou, která se dá bez obalu nazvat spálenou zemí. To mělo pro průmysl další blahodárný účinek - podstatné snížení cen energií, zatímco v rostoucí ekonomice Číny se energie naopak zdražují. Stejně jako u výše uvedených kroků, je tato extrémně škodlivá forma těžby energií časovaná bomba, která může USA dohnat dokonce do třetí světové války.

Ale to je Obamovi naprosto buřt, stejně jako to bylo buřt Bushovi. Každý prezident USA totiž ví, že to má stejně jen za pár a kroky které udělali se nemohly a nemohou projevit do konce druhého jejich období. A pravděpodbnost, že by se našel někdo natolik rozumný a zároveň odvážný, aby je za tu zkázu umučil a jejich rodiny popravil, je bohužel kosmicky nízká. Tak proč do toho nejít po hlavě, že ano :-)


Takže se vraťme k tomu výčtu:
1) Cena materiálu - stejná
2) Cena energií - snížena, díky Obamovi
3) Cena práce - snížena, díky oboum, ale zejména Obamovi (fiannčníky klidně zachránil)
4) Cena kontroly kvality - stejná
5) Cena ekologie - snížena díky Bushovi
6) Cena daní - snížena díky Bushovi

Jak vidno, měl by národ USA poděkovat oběma svým vůdcům. Nicméně tyto zásluhy jsou asi stejné, jako kdyby naše vláda vyřešila průmyslovou krizi na Ostravsku tím, že by tam dovolila skladovat toxické a jaderné odpady jen tak na polích, povolila Mittalovi pouštět ty jeho sračky do ovzduší legálně (on už to stejně dělá, ale "tajně" v noci) a zabíjela by každého, kdo by se tam nebyl schopen uživit prací. [Upraveno 28.9.2013 cernakus] [Upraveno 28.9.2013 cernakus]
 
28.9.2013 - 16:03 - 
treba spomenúť že došlo k menšej revolúcii vo vojenstve
http://tech.sme.sk/c/6947598/americania-poslali-do-vzduchu-stihacky-f-16-bez-pilotov.html

odstránili zo stíhačky pilota.. najcennnejšiu súčiastku..
"Kým pri prvom zalietavaní dochádzalo pri manévroch k akcelerácii na úrovni 7G, stroj v skutočnosti znesie preťaženie až 9G. V takejto situácii by už bol pilot v ohrození. Vďaka diaľkovému ovládaniu možno tak zo strojov dostať viac, ako v čase ich činnej služby."
"zastaralí" stroj bez pilota, je teraz schopný vyšachovať, omnoho modernejšiu a drahšiu zbraň
 
28.9.2013 - 16:13 - 
alamo to není revoluce. To je evoluční slepá větev.

Dříve jsi na sestřel F-16 potřeboval buď drahou raketu (například R-77) nebo špičkového pilota v špičkovém letadle (alespoň Mig-29), nyní ti bude stačit rušička za pár šlupek.

Když to uděláš chytře jako Íránci, tak můžeš takto ze zdrojů USAF dovybavit vlastní letectvo
 
28.9.2013 - 16:56 - 
myslím že až také jednoduché to nebude, aj rušičku je treba chrániť pred zničením, a rušička zo svojej podstaty, pekne "svieti" a vidieť ju do ďaleka 
28.9.2013 - 17:17 - 
Je to velmi jednoduché, alamo, například v roce 1999 Američané bolestivě zjistili, že INS+TERCOM neposlal GPS do starého železa. Výkonná "hloupá" rušička je totiž lacinější než libovolná raketa, kterou chceš tu rušičku zničit.

Tedy dálkové ovládání není ani revoluce, ani novinka (cvičné cíle se ovládají takto už 60 let) a je to slepá větev, protože pokud zarušení má za následek ztrátu stroje, jedná se o achillovu patu, kterou nelze vyléčit.

Až tam místo datového modemu bude sedět Watson, tak už můžeme, s obavami v hlase, hovořit o revoluci.
 
28.9.2013 - 21:37 - 
Rok 1970, sovětský člověk přistává na Měsíci, rok po Američanech. Škoda, že to nevyšlo.




 

____________________
Loudil
 
28.9.2013 - 22:51 - 
citace:
A když ji dostanou nad letiště, tak drona přepne na záložní analogové-radiopovelové (to je tam pro případ, že se pokazí šifrovaný digitální reciever, aby s ní mohli operátoři přistát) ovládání a pak už s ní šikovný letecký modelář přistane. Takhle ukradli dokonce i RQ-170, což je takové Porsche mezi dronami.


Tak toto se dá napravit odstraněním té záložní analogové linky - lepé ztráta než jeho loupež a dle mne ani s tou GPS to není tak jednoduché - nesmí se ty údaje z GPS vzájemě vylučovat s Inerciální vaváděním - jinak odpálení nálože pro jeho vlastní zničení.
A nové systémy zpracování obrazu v budoucnu dokáží, aby letoun byl přesně schopen identifikovat letiště - jinde prostě nepřistane a též destrukce.
Rovněž bude v budoucnu schopen rozpoznat terén, takže bude mít další údaje k samostenému navádění zpět - podobně jako člověk se naviguje - prostě ví, že má nejdřív letět k horám a pak dále k jezeru a podobně.

V horším případě - jako varování případných jeho zlodějů - sice přistane, ale jakmile i po přistání neobdrží kódy od dalšího vysílače tak vždy exploduje - do předem nastavené doby by je musel obdržet.
Letoun by na domovském letišti - pokud ztratilo spojení a aktivovalo se tak jeho zabezpečení - klidně mohl snadno projistotu deaktivovat dálkově ovládaný robot - stejně jako když zneškodňují pyrotechnici bombu - s tím, že přesně budou vědět jak tu destrukční nálož v ní zneškodnit.
Zahrávat si takto s čímkoliv takovým cizím je prostě velmi nebezpečné - je to to samé jako deaktivovat nastrženou nálož.


A jako doplněk - zneškodnit jde taky něco co vůbec dokážete identifikovat a zjisit a to není ani tohoto letounu tak jednoduché - družicové spojení lze přesně směrovat jen na oblohu takže vyzařování signálu jinam je jen minimální.

A pak pokud to vůbec poznáte, že je to něco jiného než za co se to vydává - to je sice teď stále SciFi - nicméně k těmto dálkově ovládaným průzkumným prostředkům se to dobře hodí.
Taková to průzkumná sonda, která bude navnek vypadat jako běžný dravý pták - Orel nebo i Poštolka - asi opravdu ve spoustě skutečných ptáků těžko budete identifikovat.
A proto, pokud by zde nějaký "mimozemský průzkumník" chtěl ukrýt svoji sondu je nejednoduší ji dát tvar a způsob letu běžného ptátka což pokud bude technicky vyspěleší nebude pro něj zas takový problém.

Prostě v budoucnu si nebudete tak jist jestli to je jen hejno divokej hus nebo již hejno nepřátelských dronů.
[Upraveno 28.9.2013 tycka]
 
29.9.2013 - 01:26 - 
UAV to mají ve velké výšce naopak snazší.
Nad mraky není velký problém přepnout na astronavigační systém. Hvězdy se ruší dost těžko. Nicméně UAV si běžně vystačí s inerciálním navigačním systémem, ten se taky rušit nedá a pokud není třeba přesnost v metrech, tak to evidentně stačí (třeba ve stroji Global Hawk).
 
29.9.2013 - 13:52 - 
ovsem tymto kopirovacim sposobom sa da udrzat iba parita. Iniciativa ostane na strane USA a cina nikdy nebude mat navrch. Ostane odkazana na poslednu verziu dronu ktoru sa podarilo ukradnut, kedze "preskocila drahy zakladny vyskum", zatialco nepriatel produkuje stale nove pokrocilejsie drony. Co urobi cina ked USA dovedie do operacneho stavu svoje hypersonicke waveridery s plochou drahou (x-51)? Bude cakat az nejaky omylom spadne do iranu? 
29.9.2013 - 15:46 - 
Na USA ale i jiných zemích je názorně vidět výsledky neoliberální politiky. Největší rozvoj USA byl v 50-tých a 60-tých letech, kdy vůbec neměli VAT (DPH), což je mimochodem nejnestoudnější daň, neboť bohatí ji ani neregistrují (zvláště u potravin), kdežto pro nízko-příjmové je fatální. Měli ale velmi vysoké a progresivní zdanění příjmů (až 90%) a vysoké zdanění podniků (rovněž progresivní) Zároveň měli vysoké mzdy a tím i důchody. V 60-tých letech dokázal stát USA současně vézt válku ve Vietnamu, realizovat program APOLLO a získat až 10 násobnou převahu v strategických raketách (Minuteman a Polaris) nad SSSR. Dnes po 40 letech s velkými finančními potížemi realizují raketu SLS, které bude trvat ještě nejméně 15 let, než se vyrovná raketě Saturnu 5 z projektu APOLLO. Základem prosperity národa jsou progresivní daně, velké zdanění podniků a vysoké mzdy a důchody. To vše je základem vysoké spotřeby, vysoké výroby a vysoké životní úrovně většiny. V opačném případě roste bohatství jen úzké vrstvy a většina národa chudne. To neuvažuji korupci a rozkrádání, které u nás ty rozdíly ještě zvyšují.  
29.9.2013 - 16:11 - 
lenze vysoke zdanenie podnikov a bohatej vrstvy v globalizovanej spolocnosti nie je mozne. Proste ti odidu inam. Tych bohatych este ozelies (aj ked coskoro zistis ze nema kto podnikat a investovat do podnikov), ale ked ti odidu podniky tak si skoncil. Takze bud nebudes mat globalizmus a z toho plynuce vyhody, alebo nebudes mat vysoke dane pre bohatych a firmy a bude ti krvacat rozpocet. Mozna cesta je celosvetovo unifikovany danovy system, ale tomu sa budu branit hlavne tie menej vyspele krajiny, ktore nizkymi danami potrebuju prilakat firmy a kapital. 
29.9.2013 - 16:31 - 
A kam ti yamato ty podniky odejdou? Do Číny? V 50-60 letech by za to dostali takoví podnikatelé dlouhodobé žaláře za protistátní činnost. V 70-80tých letech, by žádný slušný Američan od nich výrobek nekoupil.

Dnes jim dáš na výběr - přesuňte výrobu do Číny, ale v tom případě si prodávejte v Číně. Amerika je dost velký trh a zároveň dost velká totalita, aby to mohla udělat.

Jenže potíž byla a je, že kapitalista sice může být hlupák, ale není to blbec. Vysoké zdanění, které umožnilo vládě a v podstatě i americkému lidu ovládnout svůj stát se boháčům nelíbilo. A tak pomalým a co nejvíce nenápadným způsobem vstoupilo do politiky - něco jako dnes Babiš (Češi jsou nepoučitelní idioti, už po třetí za sebou skočí na stejný trik :facepalm:). A postupně přeměnili demokracii (byť svébytnou) na elitokratickou demokraturu. Takže v 90tých letech, jakož i v minulém desetiletí nikdo ty kapitalisty tím prostým (nevyrobíš-li tu - neprodáš tu) nemohl zastavit, protože u moci byli a jsou právě tito kapitalisté. Vláda USA už dávno nejedná v zájmu nějakého lidu, ale v zájmu elit. Těm se zodpovídá, z nich politici pochází.

Ostatně - americkým úředníkům z IRS byli daňové ráje, jako jsou Bahamy vždycky proti srsti. Avšak přestože armáda USA by sfoukla Bahamy doslova do moře za 10 minut, tak se vždycky vláda USA vzmohla jen na "tytyty Bahamy". Proč asi?! Protože, tam 99% amerických politiků a jejich famílií má ulitý prašulky a vilky.

Kapitalizmus je neslučitelný s demokracií. Protože peníze = moc = nerovnost rozdělení moci mezi lidem = mocní hromadí ještě více moci skrze peníze = zneužívají demokracii k tomu ,aby naplnili svou nekonečnou hamižnost po moci.
Ani staří Řekové, kteří měli pravou demokracii a zejména geniální vychytávku s tou demokracií nevydrželi dlouho. Nakonec i tu ostrakizaci boháči obešli.

Jedná možnost, jak udržet demokracii je ekonomická rovnost (jen motivační rozdíly maximálně v jednotkách násobků). Pak totiž nevzniknou finančně-mocenské černé díry, které zneužijí demokracie jen k nasávání dalších peněz a moci a postupně demokracii zdeformují na demokraturu. (vyloženě ta astronomická analogie sedí, jak prdel na hrnec).

EDIT:
Jejda až teď jsem si všiml, že nejsme v Souvislostech kosmonautiky.

Poprosím o přesun do souvislostí. Děkuji. [Upraveno 29.9.2013 cernakus]
 
29.9.2013 - 16:32 - 
citace:
Na USA ale i jiných zemích je názorně vidět výsledky neoliberální politiky. Největší rozvoj USA byl v 50-tých a 60-tých letech, kdy vůbec neměli VAT (DPH), což je mimochodem nejnestoudnější daň, neboť bohatí ji ani neregistrují (zvláště u potravin), kdežto pro nízko-příjmové je fatální.


Ale v USA VAT nemají.
 
<<  229    230    231    232    233    234    235  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.282359 vteřiny.