Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  231    232    233    234    235    236    237  >>
Téma: Souvislosti kosmonautiky
01.10.2013 - 00:26 - 
cernakus - dobré pripomenutie, ovšem s jednou, nezanedbateľnou pripomienkou:
Je náš súčasný "normálny vzrast" skutočne normálny? Netrpíme naopak nejakou formou "gigantizmu" práve my?
Nemyslím v rámci súčasnej populácie, ale v rámci dlhodobého vývoja ľudí ako biologického druhu povedzme za posledných cca 10 000 rokov. Mám totiž dojem, že kostrové nálezy hovoria niečo iné a to aj v prípade jedincov, ktorý rozhodne netrpeli nedostatkom potravy napríklad aj vďaka svojmu sociálnemu pôvodu a postaveniu.
 
01.10.2013 - 01:09 - 
Nevím, myslím, že 175@75kg je tak nějak střední genetická predispozice. Navíc jsou extrémní rozdíly mezi plemeny, to je hezky vidět v africe na černoších. že byli naši předci ve středověku, novověku a vlastně i době nedávné bylo stravou. Ani ne tak množstvím, jako kvalitou. Ještě za WW2 byl průměrný vzrůst lidí malý a pak ve třech generacích nastaly tři zásadní skoky. Domnívám se, že průměr aktuální mladé generace je na vrchní hranici genetické predispozice a více už neporoste.

Ale co vím určitě je, že takovej Krytinář je pod genetickým minimem i Australophytéka. [Upraveno 01.10.2013 cernakus]
 
01.10.2013 - 10:23 - 
citace:
zaciatky su tazke, ale kazda mocnost sa dopracovala k tomu ze vyrabala technologiu vlastnu, vacsinou o triedu lepsiu nez konkurencia. Az vtedy sa stala skutocnym hegemonom.


Sláva, pochopil jsi, že každá mocnost jedno či dvě století "začínala" než se vzmohla a že tvá předchozí tvrzení ("ovsem tymto kopirovacim sposobom sa da udrzat iba parita" a "Cina je uz nejaku chvilu dost bohata na to aby nieco predviedla") jsou mylná. Přesně to se ti snažím vysvětlit.

Když teď přestaneš každý kvartál Číňany kritizovat za to, že postupují stejnou cestou jako každá velmoc před nimi, a že tu cestu neprocházejí desetkrát rychleji, budu spokojen...

citace:
Takze az cina bude vyrabat vlastne stihacky spickovej urovne, tak ma laskavo zobud.


Vhledem k tomu, že obrana je až čtvrtá v seznamu čínských modernizačních priorit (za zemědělstvím, průmyslem a vědou) čekal bych, že nejlepší stíhačky budou mít až několik desítek let poté, co se stanou nejmocnějším státem světa. (Podobně jako USA dosáhly postavení velmoci s největší, nejproduktivnější a technicky nejvyspělejší ekonomikou kolem roku 1890, ale pořádnou armádu postavili až o generaci později, 1917.) Buzení sis tedy objednal na dvacet-třicet let po té skutečně podstatné změně v poměru sil.

Kdybys ovšem jako indikátor technologického pokroku obliboval vlaky (čínské jezdí na hlavních tratích třikrát rychleji než americké) musel bys dát za pravdu Usedomovi
 
01.10.2013 - 14:41 - 
Štáty podľa celkovej dĺžky železničnej siete - údaje z roku 2003:
1. USA . . . . . . . . . 228 464
2. Rusko . . . . . . . 87 157
3. Čína . . . . . . . . . 70 058
4. Indie . . . . . . . . . 63 140
5. Kanada . . . . . . 48 909
6. Německo . . . . . 46 039
7. Austrálie . . . . . 44 015
8. Argentina . . . . 34 091
9. Francie . . . . . . 32 175
10. Brazílie . . . . . 29 412
Pozícia USA je ďaleko v predstihu, aj keď je možné úspešne spochybniť kvalitu tej časti siete, ktorá takmer nie je využívaná.
V súčasnosti už pravdepodobne Čína predstihla Rusko a do roku 2015 chce aby jej železničná sieť dosiahla 120 000 km, a dosiahnuť 60% elektrifikáciu a dvojkoľajnosť. Ambiciózny plán však naráža na problémy s kvalitou a následne aj s bezpečnosťou...

Štáty podľa celkovej dĺžky cestnej siete
1. USA . . . . . . . . 6 406 296 (2002)
2. Indie . . . . . . . . 3 319 644 (1999)
3. Brazílie . . . . . . 1 724 929 (2000)
4. Kanada . . . . . . 1 408 800 (2002)
5. Čína . . . . . . . . . 1 402 698 (2000)
6. Japonsko . . . . 1 161 894 (1999)
7. Francie . . . . . . . . 894 000 (2000)
8. Austrálie . . . . . . . 811 603 (1999)
9. Španělsko . . . . . 663 795 (1999)
10. Rusko . . . . . . . . 532 393 (2000)

 
01.10.2013 - 14:59 - 
Spíše na zamyšlenou. Armáda nikoho domů neposlala (nebo jsem takovou zprávu na amerických webech nezaznamenal). Myslím, že Bolden se snaží být papežtější než papež, jinak si takovou hloupost neumím vysvětlit. 
01.10.2013 - 15:36 - 
Tak podle yamata a spol jsou všichni zaměstnanci NASA, jako zaměstnanci kosmického průmyslu v podstatě multimilionáři, takže to že nedostanou pár měsíců kapesné jim přece nemůže vadit. Ale myslím, že tohle je krká podstatně více:

citace:

By the way, employees cannot work as unpaid volunteers, even if they require to.



Například značná část českých vědců (opravdových, ne ty humanitní rádoby vědci) nedělá svou práci pro peníze a dělali by ji v podstatě i jen za stravu a spacák v ústavu. Prostě je jejich práce moc baví a je to jejich životní náplň.

Jestli to mají vědci a inženýři v NASA podobně, tak je čeká nepříjemná tryzna.
 
01.10.2013 - 16:42 - 
Jenže potíž byla a je, že kapitalista sice může být hlupák, ale není to blbec. Vysoké zdanění, které umožnilo vládě a v podstatě i americkému lidu ovládnout svůj stát se boháčům nelíbilo. A tak pomalým a co nejvíce nenápadným způsobem vstoupilo do politiky - něco jako dnes Babiš (Češi jsou nepoučitelní idioti, už po třetí za sebou skočí na stejný trik :facepalm:). A postupně přeměnili demokracii (byť svébytnou) na elitokratickou demokraturu. Takže v 90tých letech, jakož i v minulém desetiletí nikdo ty kapitalisty tím prostým (nevyrobíš-li tu - neprodáš tu) nemohl zastavit, protože u moci byli a jsou právě tito kapitalisté. Vláda USA už dávno nejedná v zájmu nějakého lidu, ale v zájmu elit. Těm se zodpovídá, z nich politici pochází. Ostatně - americkým úředníkům z IRS byli daňové ráje, jako jsou Bahamy vždycky proti srsti. Avšak přestože armáda USA by sfoukla Bahamy doslova do moře za 10 minut, tak se vždycky vláda USA vzmohla jen na "tytyty Bahamy". Proč asi?! Protože, tam 99% amerických politiků a jejich famílií má ulitý prašulky a vilky.

Kapitalizmus je neslučitelný s demokracií. Protože peníze = moc = nerovnost rozdělení moci mezi lidem = mocní hromadí ještě více moci skrze peníze = zneužívají demokracii k tomu ,aby naplnili svou nekonečnou hamižnost po moci.
Ani staří Řekové, kteří měli pravou demokracii a zejména geniální vychytávku s tou demokracií nevydrželi dlouho. Nakonec i tu ostrakizaci boháči obešli.
Jedná možnost, jak udržet demokracii je ekonomická rovnost (jen motivační rozdíly maximálně v jednotkách násobků). Pak totiž nevzniknou finančně-mocenské černé díry, které zneužijí demokracie jen k nasávání dalších peněz a moci a postupně demokracii zdeformují na demokraturu. (vyloženě ta astronomická analogie sedí, jak prdel na hrnec).
EDIT:
Jejda až teď jsem si všiml, že nejsme v Souvislostech kosmonautiky.

No, a kdybys v těch Souvislostech kosmonautiky byl, tak tam by to patřilo? [Upraveno 01.10.2013 NovýJiřík]
 
01.10.2013 - 16:45 - 
Například značná část českých vědců (opravdových, ne ty humanitní rádoby vědci) nedělá svou práci pro peníze a dělali by ji v podstatě i jen za stravu a spacák v ústavu.

Máte o té vědě hodně ujetou představu ... humanitní na tom jsou ze všech nejhůř, už jste viděl blázny dělající v archivech (i jinde) za půl průměrného platu? Já jich znám dost, tak je prosím neurážejte
 
01.10.2013 - 17:37 - 
citace:
Máte o té vědě hodně ujetou představu ... humanitní na tom jsou ze všech nejhůř, už jste viděl blázny dělající v archivech (i jinde) za půl průměrného platu? Já jich znám dost, tak je prosím neurážejte


Když už jsme u těch humanitních věd, prosím, pomozte kamarádovi s prací do kognitivní psychologie. Experiment na http://psychex.bystrcnik.cz vám zabere asi 3-4 minuty. Díky!
 
02.10.2013 - 00:32 - 
TO : yamato a alchymista

Pro zajímavost pár záběrů lokomotiv z čínské železniční sítě.




https://www.google.cz/search?q=new+chinese+train&sa=X&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=PEtLUq6yCemv0QWIoID4Aw&ved=0CDEQsAQ&biw=1212&bih=659&dpr=1

 

____________________
Loudil
 
02.10.2013 - 07:00 - 
citace:
TO : yamato a alchymista

Pro zajímavost pár záběrů lokomotiv z čínské železniční sítě.




nie si ty náhodou Balabán?
 
02.10.2013 - 07:11 - 
citace:
TO : yamato a alchymista

Pro zajímavost pár záběrů lokomotiv z čínské železniční sítě.




https://www.google.cz/search?q=new+chinese+train&sa=X&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=PEtLUq6yCemv0QWIoID4Aw&ved=0CDEQsAQ&biw=1212&bih=659&dpr=1


Všetko Siemens a opajcovaný Siemens
 
02.10.2013 - 07:36 - 
TO : yamato

Správně , jsem Balabán alias Xiluodu alias Usedom alias Loudil atd. Dnes je nutné se chovat jako Snowden , jinak tě dostanou hned zítra.

 

____________________
Loudil
 
02.10.2013 - 08:00 - 
TO : Luboš

Opět je to o onom kopírování. Pokud ovšem Čína řádně koupila licence od Siemensu a dokonce technici Siemensu pracují v Číně, pak nevidím nic zlého na tom, že se v čínských továrnách dále vylepšují německé myšlenky na dalších a dalších modelech rychlovlaků. Viz. CRH 380 . Jak už jsem psal dříve, Němci Benz a Daimler vymysleli v 19 století spalovací motor, ten dnes - "poněkud vylepšený" - funguje skoro ve všech automobilech /250 milionů/ jezdících v USA. Zaplatily tehdá USA císařskému Vilémovu Německu pěkný balík za tento geniální vynález a nebo to prostě opajcly ??? Kdo ví ??? Čínský postup je ten nejvhodnější ze všech při rozvíjení vlastní techniky = koupím patent, zevrubně ho prozkoumám, vyučím se na něm a pak už vyvíjím vlastní zdokonalené a výkonnější modely. Je to nejlacinější a nejrychlejší postup, jak se dostat k moderní technice. Čína už v této oblasti překonává své učitele , má 10 450 km vyskorychlostních tratí a myslím, že pro ni jsou tyto vlaky dopravní prostředek budoucnosti. Příliš ropy doma Čína nemá /těží asi jen polovinu USA/ a přitom má čtyřnásobek obyvatel. Je velmi prozíravé, když se povede velkou část lidí přesadit z aut do elektricky poháněných vlaků. Elektřiny si totiž dovede do budoucna Čína zajistit hodně bez problémů, s ropou to může být všelijaké. / Vodní elektrárny - plán roku 2050 : vodní = 500 000 MW, větrné = 1 000 000 MW, atomové = 250 000 MW, sluneční,...... Přečtěte si odkaz ,dost pravdivě napoví.


http://en.wikipedia.org/wiki/File:Sifang_CRH2_380A_at_Shanghai_Expo.jpg

http://technik.ihned.cz/c1-59283300-rekordy-cinskych-vysokorychlostnich-zeleznic

 

____________________
Loudil
 
02.10.2013 - 08:13 - 
USA jsou už druhým dnem v platební neschopnosti, to znamená že asi 1 000 000 státních zaměstnanců sedí doma na neplaceném volnu a USA denně přicházejí o částku 300 milionů Dolarů. Vznikají obavy, pokud i do NASA tečou státní peníze , že by i tato oblast mohla být postupně zasažena utahovním opasků a nutným šetřením. Navíc do 17. října musí USA dál mohutně navýšit svůj už tak příšerně vysoký dluhový limit /= skoro 17 bil, USD/ , jnak - státní bankrot a hotovo. V následujích hodinách sledujte věci v USA minutu od minuty a nevypínejte své obrazovky. Může přijít něco opravdu velkého.


http://zpravy.idnes.cz/usa-jsou-v-platebni-neschopnosti-dq0-/zahranicni.aspx?c=A131001_065443_zahranicni_js

 

____________________
Loudil
 
02.10.2013 - 09:00 - 
citace:
Štáty podľa celkovej dĺžky železničnej siete - údaje z roku 2003:


Na wiki jsou novější čísla. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_rail_transport_network_size

Ale, co se chtělo říci?

Když už , tak tabulky osobokilometrů a tunokilometrů vypovídají víc než prostá délka:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rail_usage_statistics_by_country [Upraveno 02.10.2013 novák]
 
02.10.2013 - 09:20 - 
TO : Novák

Z vašich tabulek vyplývá zajímavý závěr. I když Čína nemá ani polovinu délky železnic USA /Čína 98 000 a USA- 225 000 km/ , pak Čína dokáže na této železnici převést 2 krát větší hmotnost nákladu za rok a dokonce 50 krát více cestujících ,navíc má Čína asi 50 % všech tratí elektrifikovaných , USA jen 1 %. To svědčí o daleko větší intenzitě využití železnice v Číně než v USA a tedy zřejmě i větší ziskovosti , když na polovině délky tratí převezete o 100 % nákladu více a 50 krát více cestujících.

 

____________________
Loudil
 
02.10.2013 - 10:53 - 
Efektivita dopravy rychlovlakem z hlediska spotřeby energie je velmi vysoká. Současné čínské rychlovlaky CRH mají v jedné soupravě motory o výkonu 18 400 KW , v soupravě může jet 1200 cestujíích stálou rychlostí 300 Km/h. Pokud bude ve vlaku 1000 cestujících a pojedou rychlostí 300 km/h pak 100 km urazí za 20 minut = třetinu hodiny. Při cestě trvající hodinu by na jednoho cestujícího připadla spotřeba elektřiny 18 400 KWh : 1000 pasažérů = 18,4 Kwh , při jízdě na vzdálenost 100 km = třetina hodiny tedy jen 6,1 KWh na jednoho člověka ve vlaku. U ná sstojí 1 KWh asi 5 Kč ,tedy ujet v rychlovlak urychlostí 300 KMh vzdálenost 100 Km přide z hldiska peněz / i energie/ asi na 30 Kč = necelý 1 litr benzínu ! Tedy ujet 100 km rychlostí 300 km /h vychází v rychlovlaku na 30 Kč na jednoho cestujícího při 80 % obsazení sedadel ve vlaku. Když u nás pojedete plně obsazeným autem /5 osob/ na vzdálenost 100 km rychlostí 130 km/h, pak spotřebujete běžných 7 až 8 litrů benzínu. 7 x 36 = 252 Kč ,děleno 5 = 50 kč. I při 100 % obsazeném automobilu tak vychází jízda na 80 % obsazeným rychlovlakem zhruba na polovinu peněz za energii a to ještě jedete 300 Km/h, nikoli 130. Jaká by asi byla spotřeba auta na dálnici při stálé rychlosti 300 Km/h ???



http://technik.ihned.cz/c1-59283300-rekordy-cinskych-vysokorychlostnich-zeleznic

 

____________________
Loudil
 
02.10.2013 - 11:46 - 
25.9.13 vypustila Čína novým nosičem na TPH svůj další satelit. Patrně jde o vojenskou raketu, snad DF-21 ??? Zjistěte, jak vypadá nový nosič Kuaizhou a podejte ostatním zprávu na tomto fóru. Čekáme.


http://www.china-defense-mashup.com/kuaizhou-challenges-u-s-perceptions-of-chinese-military-space-strategy.html

http://www.china-defense-mashup.com/chinas-arsenal/china-strategic-striking-missiles

 

____________________
Loudil
 
02.10.2013 - 11:56 - 
Čína pokračuje v budování systému své protidružicové obrany, viz,. nové satelity - srpen


http://www.china-defense-mashup.com/china-launches-new-asat-weapon-into-orbit.html

 

____________________
Loudil
 
02.10.2013 - 12:45 - 
V USA kdyby znatelně omezili vojenské výdaje a vrátili se trochu zpátky v zdanění firem, museli by si všichni žít jak prasata v žitě. Nedostižnou výhodou USA je zeměpisná poloha a z ní vyplývající vynikající, vysoce výkonné zemědělství a to je vždy základ každého státu. V tom USA těžko někdo předežene. Snad si to uvědomí a přestanou žít úplně zbytečně na dluh.

MOD: Přesunuto z nevhodného tématu sem.
Dodržujte pravidla diskuse a omezujte OT příspěvky v tématicky úzce zaměřených vláknech!
 
02.10.2013 - 13:02 - 
ako dlho bude odstávka v usa trvať?
tá posledná, za Clintona trvala tri týždne, a skončila sa pre republikánov výpraskom
klesala im podpora vo verejnosti, tak ustúpili
teraz po tej skúsenosti môžu len jedno, skúsiť to ťahať tak dlho, kým sa vývoj verejnej mienky neotočí, v Obamov neprospech
to môže byť veľmi dlhé
 
02.10.2013 - 14:57 - 
citace:
TO : yamato

Správně , jsem Balabán alias Xiluodu alias Usedom alias Loudil atd. Dnes je nutné se chovat jako Snowden , jinak tě dostanou hned zítra.


Na balabanoviny tu mame vlakno
 
02.10.2013 - 17:25 - 
TO : alamo

Platební neschopnost USA je každopádně nepříjemná, USA přicházejí denně asi o 0,3 mld.USD. Skoro 1 milion státních zaměstnanců nyní sedí doma a nebere žádný plat. Přírodní parky, muzea, ....atd. jsou pro veřejnost uzavřeny, peníze se tak nehýbou. Osobně odhaduji vyřešení tohoto problému do týdne, 10 dní považuji za maximum. Ovšem po vyřešení této věci bude ihned nutné řašit navýšení limitu státního dluhu USA , jehož nynější strop bude dosažen asi 17.října = za 14 dní. Současný hrubý státní dluh USA je na dohled 17 bilionům Dolarů, bude se tedy muset podstatně zvýšit jeho limit.

 

____________________
Loudil
 
02.10.2013 - 17:49 - 
Několikráte zde bylo diskutováno, kolik má třeba Čína zpoždění v pilotované kosmonautice za USA. Odmysleme si všechny ty plány, protože jsou to pořád jenom plány na papíře a zkoumejme realitu. Roku 2013 je realita taková, že občané USA létají v ruské lodi Sojuz na mezinárodní stanici ISS. Co dělají Číňané ??? V - "ruské" - lodi Šenžou létají na svou "ministanici" /modul/ - Tiangong. Další čínský plán je zcela jasný : 1. Vypustit a vyzkoušet novou raketu CZ- 5 /2015 ???/ 2. pomocí ní sestavit v kosmu něco jako byl MIR SSSR . 3. Z této stanice udělat mezinárodní stanici, kam budou postupně létat i občané spřátelených zemí Pakistánu, Vietnamu, Koreje, Barmy, Bangladéše,....atd. Jaké jsou plány USA na období kolem 2020 ??? Zatím mlhavé ! Tápe se mezi návratem na Měsíc , přistání na asteroidu nebo přípravy cesty na Mars. Pokud bude zvolen cíl Měsíc, pak to tedy bude jenom k smíchu, neboť právě Obama zrušil už pokročilý plán G.W.Bushe přistát na Měsíci už 2019 za pomoci Aresů. Mám osobní dojem , že se klidně třeba roku 2022 můžeme dočkat na oběžné dráze Země dvou mezinárodních kosmických stanic, jednak děravé dosluhující ISS a také zcela nové novotou vonící čínské mezinárodní stanice. A přitom v té době ještě žádné přistání USA na Měsíci, asteroidu ani Marsu neproběhne. Jaký tedy bude náskok pilotované kosmonautiky USA před tou čínskou ?? NULA roků. Obě velmoci budou v kosmu dělat to samé. Poletovat kolem Země na nějakou stanici.

 

____________________
Loudil
 
02.10.2013 - 17:56 - 
citace:
7 x 36 = 252 Kč ,děleno 5 = 50 kč.


Když už chcete takto porovnávat, tak stačí vzít v úvahu i daně a co se z nich platí.
V ceně benzínu je přes 10kč/litr (v současné době je to tuším přes 12kč/litr) spotřební daň. Přičemž výdaje státu na silniční infrastruktůru nejsou větší než přijmy z této spotřební daně, prodeje dalnčních známek a mýtného - někdo ří, že stát žije s daní s benínu a nafty, ale to já zase koriguju té, že je nutné do výdajů na silniční infrastruktůru zahrnout i náklady měst a obcí na výstavbu a údržbu místních slinic.

Tedy ona se ta silnice z těch vyšších nákladů prostě zaplatí.

Platí to především o osobní automobilové dopravě - kamióny a jejich dopady na silnice - versus nákladní železniční dorpava je uplně něco jiného - energeticky je na tom ta železnice mnohem lépe a pro nákladní dopravu nepotřebujeme vyskorochlostní tratě - kamión taky nejde většinou zrovna právě rychle. A výkoné elektrické lokomotivy - jde přímo z troleje, takže bez akumulátorů zde - umí táhnout a to i čistě tedy i ve městech i dlouhé nákladní vlaky - takže zase toha najednou odvezou dost. A v ceně nákladní železniční dopravy je i poplatek za použití kolejí.

U té odobní dopravy, zvlátě té vysokorychlostní je to velmi diskutabilní - a pokud je mi známo, tak si prostě na sebe nevydělá.
A jen odpisy - tedy náklady na provoz toho vlaku tu cenu jízdenky o dost navíc prodraží.

 
02.10.2013 - 18:02 - 
citace:
Další čínský plán je zcela jasný : 1. Vypustit a vyzkoušet novou raketu CZ- 5 /2015 ???/ 2. pomocí ní sestavit v kosmu něco jako byl MIR SSSR . 3. Z této stanice udělat mezinárodní stanici, kam budou postupně létat i občané spřátelených zemí Pakistánu, Vietnamu, Koreje, Barmy, Bangladéše,....atd.


Opět jen dosud na papíře - jejich plánovaná raketa neexistuje a žádnou podobnou narozdíl od USA ještě nestavěli - jakmile bude Čína potřebovat prostředky na něco jiného nepředvídaného - půjde to k ledu jako šel program návratu na Měsíc v USA.
 
02.10.2013 - 20:57 - 
citace:

U té odobní dopravy, zvlátě té vysokorychlostní je to velmi diskutabilní - a pokud je mi známo, tak si prostě na sebe nevydělá.
A jen odpisy - tedy náklady na provoz toho vlaku tu cenu jízdenky o dost navíc prodraží.



Pred dvomi rokmi ma stál spiatočný lístok na rýchlovlak z Pekingu asi 200 km cca 120 juanov, čo je na dnes asi 14,5 eura.
K tej vačšej využiteľnosti - mnohé vlaky tam vypadajú ako japonské metro a ludia sú do nic natláčaní, to je realita na rozdiel od propagačných snímkov. Naopak rýchlovlak z Pudongu v Šanghaji do centra bol pomerne prázdny. Pre obyčajných ľudí je drahý. Ale cesta bez kolies rýchlosťou cez 350 km/hod stojí za to. Túto tecnológie ale zatiaľ neopajcovali.
 
02.10.2013 - 21:34 - 
TO : tycka

Jistěže se může stát cokoliv, osobně ale nevěřím, že by Čína od CZ- 5 odstoupila a navždy by měla nosič jen kategorie Sojuz s nosností 8 tun. To je blbost. CZ- 5 má sice asi rok zpoždění /místo 2014 je 2015 první start/ , ovšem je už ve velmi rozpracovaném stavu, včetně motorů .Video z jejich zkoušky v odkaze.





 

____________________
Loudil
 
02.10.2013 - 22:00 - 
Usedom

pravda..
už niekedy po 18.10. sa môže stať že nejakému vojenskému vetetánovi nepríde jeho šek s penziou
http://finweb.hnonline.sk/komentare-a-analyzy-123/kolko-casu-ma-americka-vlada-584416
a potom to už bude fakt dlho, a bude treba utratiť, nejakého toho bieleho slona
 
<<  231    232    233    234    235    236    237  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.326130 vteřiny.