evapority..
ak bol na marse oceán, a ten sa odparil, malo by po ňom niečo zostať, to čo v ňom bolo rozpustené
doslova masívne ložiská najrôznejších evaporitov, jedno na druhom, na sebe, zoradené podľa rozpustnosti
aké asi tak sú? kde sú?
nebola by práve ich existencia, finálny dôkaz "mokrého marsu"? [Upraveno 06.3.2015 alamo]
citace:evapority.. ak bol na marse oceán, a ten sa odparil, malo by po ňom niečo zostať, to čo v ňom bolo rozpustené doslova masívne ložiská najrôznejších evaporitov, jedno na druhom, na sebe, zoradené podľa rozpustnosti aké asi tak sú? kde sú? nebola by práve ich existencia, finálny dôkaz "mokrého marsu"? [Upraveno 06.3.2015 alamo]
Logická úvaha. Mimochodem, ví někdo, proč ze všech přistání na Marsu zatím ani jedno nesměřovalo do pánve Hellas? Je to nejhlubší místo na Marsu, tudíž po někdejším oceánu by měla zůstat nejmocnější vrstva sedimentů, navíc je tam tak vysoký atmosférický tlak a občas i teplota, že případná voda se může nacházet aspoň sem tam v kapalném skupenství (trojný bod).
citace: Mimochodem, ví někdo, proč ze všech přistání na Marsu zatím ani jedno nesměřovalo do pánve Hellas? Je to nejhlubší místo na Marsu, tudíž po někdejším oceánu by měla zůstat nejmocnější vrstva sedimentů, navíc je tam tak vysoký atmosférický tlak a občas i teplota, že případná voda se může nacházet aspoň sem tam v kapalném skupenství (trojný bod).
Hellas Planitia se rozkládá na jižní polokouli od 30° do 55° jižní šířky. Je tam méně slunečního svitu, nižší teploty (obecně celá jižní polokoule je v průběhu roku chladnější, než severní) a vůbec méně příznivé prostředí pro robotické landery a rovery. Kromě Phoenixe a Vikingu 2 všechny sondy přistávaly do rovníkového pásu +/-30°.
Na druhou stranu, některé prvotní návrhy na místo přistání Curiosity padly i na severní okraj Hellas. Byly ale vyřazeny v pětikolovém výběrovém řízení.
Hellas Planitia se rozkládá na jižní polokouli od 30° do 55° jižní šířky. Je tam méně slunečního svitu, nižší teploty (obecně celá jižní polokoule je v průběhu roku chladnější, než severní) a vůbec méně příznivé prostředí pro robotické landery a rovery. Kromě Phoenixe a Vikingu 2 všechny sondy přistávaly do rovníkového pásu +/-30°.
Hellas ve skutečnosti zasahuje až někam po -27°, takže do toho rovníkového +/-30° pásu by se její severní okraj s odřenýma ušima vešel a získané údaje by mohly být velice zajímavé. To s tou chladnější jižní polokoulí je sice fakt, ale nemůže to být až tak určující, zejména pokud by se přistávalo ve vhodné roční době. S těmi sondami to není tak docela pravda, o dost jižněji přistávaly Mars 2 a 3 a úplným extrémem bylo místo přistání Mars Polar Landeru. Že ani jedna z těchto tří misí nevyšla, je jiná věc, ale nemyslím, že by to bylo kvůli zimě.
http://osel.cz/index.php?clanek=8107
"nádherný" príklad toho, čo nastane, keď sa prekrížia cesty "vedy", veľkých peňazí, a nastane nutnosť mať tie "správne" výsledky
citace: Nový hormon pojmenovali po řecké bohyni, jejíž krása kontrastovala s třemi sestrami s ohyzdnými zobáky (harpyjemi). Po třech letech slávy s podsouvanou možností nápravy obezity bez nutnosti cvičit a jako přídavek prevenci cukrovky, se naděje na léčbu s ním rozplynula. Celé týmy výzkumníků, místo irisinu totiž zjišťovaly nesmysly a teď je čeká z ostudy kabát.
http://www.etrend.sk/technologie/je-tesla-obycajna-nafuknuta-bublina-spravanie-investorov-to-naznacuje.html
Je Tesla obyčajná nafúknutá bublina? Správanie investorov to naznačuje
...
„Hovoríme o spoločnosti bez akéhokoľvek peňažného toku,“ povedal Matthew Stover pre Bloomberg, analytik spoločnosti Susquehanna Financial Group, ktorá do januára predala jeden a pol milióna akcií spoločnosti Tesla Motors. „Sto percent hodnoty akcií tejto spoločnosti je spojených s nejakým výhľadom do budúcnosti, ktorý sa, žiaľ, neprejavuje.“
Elon Musk: Jednou přijde doba, kdy bude řízení auta člověke zakázáno
„Autonomní řízení bude mnohem bezpečnější než řízení člověkem. Ve skutečnosti, v daleké budoucnosti, lidstvo dospěje k závěru, že bude lepší řízení aut člověkem úplně zakázat, protože bude moc nebezpečné. Prostě nemůžete mít člověka, který sám řídí dvoutunový stroj na zabíjení,“ [Upraveno 22.3.2015 alamo]
to vobec zabavne nie je, je uplne evidentne ze dalsi pokles umrtnosti na cestach je mozny iba po odstraneni chyby medzi volantom a sedackou. Darmo mame deformacne zony a airbagy, pokial za volantom sedi tupec co si mysli ze je nesmrtelny. Denne sa takym uhybam na ceste do prace.
citace:je uplne evidentne ze dalsi pokles umrtnosti na cestach je mozny iba po odstraneni chyby medzi volantom a sedackou. Darmo mame deformacne zony a airbagy, pokial za volantom sedi tupec co si mysli ze je nesmrtelny. Denne sa takym uhybam na ceste do prace.
Toto je svätá pravda, pod toto sa podpíšem. Denne zápasím s tým istým. Vyhýbať sa stretu so samonajmúdrejším tupcom za volantom 5-tonového mercedesu, BMW či čohokoľvek iného čo má viac než 1500 kg a 100 kW. Telefón v paprči, blažený úsmev a ide bezhlavo vpred ohrozujúc a demolujúc všetko čo príde do cesty.
Nevím, jestli ty články vyšly v souvislosti s novou aktualizací firmware Modelu S na verzi 6.2 tento týden, nebo je to jen náhoda, nicméně tato aktualizace přinesla poměrně užitečná vylepšení ohledně komfortu a bezpečnosti jízdy:
- komunikace auta se sítí superchargerů a navigace k cíli tak, aby autu nikdy nedošla energie v batery packu během jízdy.
- automatický brzdný asistent
- varování při nebezpečí z "mrtvého úhlu"
- varování proti kolizi při nebezpečí z boku (zepředu už bylo dřív)
- omezení dostupnosti funkcí, pokud neřídí majitel (max. rychlost, zamčené kufry, osobní info v pc ...)
- vylepšení aktivního režimu tempomatu
- nový audio kodek pro zlepšení zvuku, vylepšené ladění rádia, http://www.teslamotors.com/blog/model-s-has-you-covered
Btw. jedna z dalších pozitivních aktivit Tesly je zasílání třífázové nabíjecí soupravy ZDARMA všem hotelům a nákupním centrům, které o to projeví zájem.
Více o aktualizaci 6.2 v tomto audiu na YT
citace:to vobec zabavne nie je, je uplne evidentne ze dalsi pokles umrtnosti na cestach je mozny iba po odstraneni chyby medzi volantom a sedackou. Darmo mame deformacne zony a airbagy, pokial za volantom sedi tupec co si mysli ze je nesmrtelny. Denne sa takym uhybam na ceste do prace.
s každého zákona, existuje výnimka..
kto všetko dostane výnimku z "autonómneho šoférovania"?
to vobec zabavne nie je, je uplne evidentne ze dalsi pokles umrtnosti na cestach je mozny iba po odstraneni chyby medzi volantom a sedackou. Darmo mame deformacne zony a airbagy, pokial za volantom sedi tupec co si mysli ze je nesmrtelny. Denne sa takym uhybam na ceste do prace.
s každého zákona, existuje výnimka..
kto všetko dostane výnimku z "autonómneho šoférovania"?
Ale no tak, to přece není žádná záhada! Ten, kdo si je "rovnější" a má dost peněz na advokáty a úplatky pro "nezávislé" soudce a úředníky.
citace:Denne zápasím s tým istým. Vyhýbať sa stretu so samonajmúdrejším tupcom za volantom 5-tonového mercedesu, BMW či čohokoľvek iného čo má viac než 1500 kg a 100 kW. Telefón v paprči, blažený úsmev a ide bezhlavo vpred ohrozujúc a demolujúc všetko čo príde do cesty.
tak si predstav.. že jednéhoho pekného dňa budú mať "oni" výnimku..
a ty autopilota..
a nebudeš mať tie otravné airbagy, deformačné zóny, a možno ani pás
však načo?
čo myslíš.. ako dlho to "všeobecné blaho" prežiješ?
citace:tak si predstav.. že jednéhoho pekného dňa budú mať "oni" výnimku..
a ty autopilota..
a nebudeš mať tie otravné airbagy, deformačné zóny, a možno ani pás
však načo?
čo myslíš.. ako dlho to "všeobecné blaho" prežiješ?
Myslím že nebudem mať starosť či niekedy v budúcnosti bude mať moje gumokolo autopilota alebo nie. Náš zamilovaný sľubovateľ istôt sa dôkladne postaral aby som sa dôchodku nedožil, keď náhodou dožijem sa ho tak budem mať úplne iné starosti ...
žiadny strach
už je príliš veľký, a príliš dôležitý pre "všeobecné blaho", taký jednoducho skrachovať nesmú
ja už fakt neviem, kam pred "všeobecným blahom" utiecť
citace: Som zvedavý kedy sa mu ten domček z karát zrúca.
Tím domečkem z karet máte možná na mysli právě teď budovanou dvoupatrovou Gigafactory na baterie v Nevadě.
Partneři: Tesla Motors, Panasonic, stát Nevada. Hodnota investice: 5 mld USD. Výstup: 50 GWh battery packů za rok. Počet plánovaných zaměstnanců : 6500
citace:problém je.. že v dobe keď sa o stavbe tej továrne rozhodovalo, bola cena ropy prakticky dvojnásobná
Ekonomický faktor ceny uhlovodíkových paliv není jediný důvod pro rozvoj elektromobilů. Jde taky o ten zajímavý a poměrně nebezpečný chemický experiment s vypouštěním megatun uhlíku do světových moří a atmosféry.
I kdyby byla od zítřka všechna nově vyráběné auta jen na elektřinu, bude to trvat ještě 20 let, než odjedou do šrotu všechna současně provozovaná se spalovacími motory.
Jednou se s tím přechodem ale musí začít a čím dřív, tím líp.
je tu téma menom "slúnce a klíma"
pane.. nazrieť do nej.. aspoň občas?
..
inak ak je to s prežitím života na zemi fakt také echt vážne..
tak spoločnosť má vážnejšie starosti, a potrebuje peniaze na úplne iné "rozumnejšie" účely (napríklad "jízdu dragounú".. fakt ekologický počin..) než plánovanie pilotovanej výpravy na mars.. [Upraveno 22.3.2015 alamo]
Ked uz sme pri tom, je tu este faktor vselijakych diktatur a pseudovelmoci, prezivajucich len vdaka exportu uhlovodikov...
Inak nerozumiem tymto prispevkom ze bublina nebublina - cenu akcii urcili investori svojimi nakupmi (elon vzdy tvrdil ze je privysoko) - a teraz ju urcuju svojimi predajmi. Projekt ako je tesla nebude generovat cashflow este dlho, kedze prakticky vsetok cash ide do inovacii a investicii do infrastruktury. Investor ktory pozaduje ihned dividendy by si mal hladat ine firmy.
citace:jinak ak je to s prežitím života na zemi fakt také echt vážne..
tak spoločnosť má vážnejšie starosti, a potrebuje peniaze na úplne iné "rozumnejšie" účely (napríklad "jízdu dragounú".. fakt ekologický počin..) než plánovanie pilotovanej výpravy na mars.. [Upraveno 22.3.2015 alamo]
Alamo, klidně můžeš agitovat za výrobu léků na smrtelné nemoci třetího světa, nedostatek pitné vody, nebo jiné světaboly, ale prosím tě na jiném diskusním fóru - to už by s kosmonautikou souviselo opravdu pramálo.
Btw. všiml sis, že jsem záměrně nenarážel na GW? Do vlákna Slunce a klima občas nahlédnu, ale jen velmi okrajově a v podstatě nerad. Reagoval jsem jen na to, že tu někteří čekají na "zrůcaní domečku z karát" Tesly, přičemž si evidentně čtou jen tu negativní polovinu informací objevujících se na webu.
citace:Alamo, klidně můžeš agitovat za výrobu léků na smrtelné nemoci třetího světa, nedostatek pitné vody, nebo jiné světaboly, ale prosím tě na jiném diskusním fóru - to už by s kosmonautikou souviselo opravdu pramálo.
eee.. ja za nič s toho neagitujem, iba vás upozorňujem, že keď tak začnete agitovať "vy pane", mali by ste byť konzistentnejší.. a agitovať tak vy.. inak vám hrozí, že to čo tvrdíte, stratí súdržnosť a bude s toho blábol..
napríklad yamato:
citace:Ked uz sme pri tom, je tu este faktor vselijakych diktatur a pseudovelmoci, prezivajucich len vdaka exportu uhlovodikov...
takže oni prežívajú vďaka exportu uhľovodíkov..
a preto že my navyšujeme cenu uhľovodíkov (aj dopyt po nich), skrz dotovanie "eko" slnečníkov a veterníkov.. čiže diktátori dostanú oveľa viac.. to im má akože "zatnúť tipec"?
citace:... přičemž si evidentně čtou jen tu negativní polovinu informací objevujících se na webu.
Tých pozitívnych správ je čím ďalej tým menej. Ešte dva tri roky dozadu som bol optimista čo sa napríklad budovania ISS týka. Tešil som sa na nové ruské moduly, na novú ruskú loď, na možnú stanicu v bode L2 či okolo mesiaca. Teraz čítam o zbrojení, o tom že z Putina sa stáva diktátor a o tom ako nám je dobre a preto musíme pomáhať grékom, cigánom a čojaviem ešte komu, najmä štátnej kase aby politici mali čo rozhajdákať. Dobré správy sa už objavujú veľmi zriedka, tak nečudujte sa že všade vidím len tie negatívne ... A to aj čo sa kozmonautiky týka. Vidíte niekde niečo naozaj pozitívne? Teda okrem zámerov a powerpoitov?
Alamo, asi mluvíme každý o něčem jiném.
Já jsem reagoval na věty typu:
...s každého zákona, existuje výnimka..kto všetko dostane výnimku z "autonómneho šoférovania"?
...ale no tak, to přece není žádná záhada! Ten, kdo si je "rovnější" a má dost peněz na advokáty a úplatky pro "nezávislé" soudce a úředníky.
...žiadny strach.. už je príliš veľký, a príliš dôležitý pre "všeobecné blaho", taký jednoducho skrachovať nesmú
...Som zvedavý kedy sa mu ten domček z karát zrúca.
Které jsou v případě Tesly Motors totálně mimo mísu.
Naopak Muskova zavedená konkurence je ta, která ...má výjimky ze zákona, ...má víc peněz na advokáty, ...je příliž velká, aby mohla zkrachovat.
Prosím tě přečti si pár statistických údajů o počtu vyrobených aut, počtech zaměstnanců, tržbách a ziscích firem jako General Motors, Ford, Chrysler a dál o olejářích Exonn Mobil, Chevron, Conoco, atd, kteří to celé podporují .
Btw. počet prodaných elektromobilů ročně, celosvětově, je pod 1 % z celkěm cca 71 milionů prodaných aut v roce 2014.
vyššie som spomenul "jízdu dragounú"
čo to má spoločné s plánmi dosiahnuť mars?
"opačný výsledný efekt" dobrého zámeru "cím lepší úmysel, tým vačší kus cesty do pekla, ním vydláždite
takže oni idú s východu, na západ
vo vojenskej terminológii "USTUPUJÚ"
NATO nejde na rusa.. NATO na to, ide od rusa!!!
takže "demonštrácia strategického ústupu" ma presvedčuje, že nás NATO ochráni?
Putin sa akurát tak uchechce..
potom je tu ten "eko" žartík..
oni pôvodne mali ísť vlakom.. ale ktosi dostal dobrí nápad, že pôjdú po vlastnej osi..
pričom spália omnoho viac nafty, a zanechajú "uhlíkovú stopu" ako.. ako.. hmm.. americká armáda..
"šejkovia" budú s takej "ekopolitiky" hin..
..
a mars? zabudnite.. treba peniaze na dôležitejšie "pozemské" veci
citace:Které jsou v případě Tesly Motors totálně mimo mísu.
Naopak Muskova zavedená konkurence je ta, která ...má výjimky ze zákona, ...má víc peněz na advokáty
aj Musk je dotovaný.. práve skrz ekopolitiku..
aj Musk má čoraz viac peňazí na advokátov..
citace:aj Musk je dotovaný.. práve skrz ekopolitiku..
Prosím o zdroj.
Myslíš to, že v některých státech dávají koncovým zákazníkům "ekologickou dotaci" na elektromobil JAKÉKOLI ZNAČKY třeba 5 000 USD, přičemž Tesla S stojí 75 000 - 100 000 USD?
To má být bráno jako Muskova dotace?