Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  344    345    346    347    348    349    350  >>
Téma: Souvislosti kosmonautiky
26.1.2020 - 00:26 - 
Alchymista
Môžu sa vyskytnúť aj epidémie ako s Navajských legiend "ochoreli všetci.. ale umierali tý mladý, zdravý a silný.."
Obávam sa že v tomto prípade nasadenie policajtov s kalašmi a odetých do skafandrov, vypadajúcich ako "stormtrooperi" zo Starwars..
To skôr vyvolá nechutnú epidémiu ľudovej filosofie typu "tak oni si navlečú skafandre, a mne nedajú zadarmo ani len rúšku na xischt?"
Čo môže byť pre akýkoľvek režim čistý jed.

Som zvedavý či sa im s tým podarí vysporiadať..
Ja vyrábam iba blbé SUV nafťáky, ale ak posledný "motor" rastu globálnej ekonomiky menom Čína pôjde do AHA..
Moja "živnosť" tam asi pôjde tiež.. [upraveno 26.1.2020 00:51]
 
26.1.2020 - 13:38 - 
citace:
maju v londyne aj system "osobneho obcianskeho skore"?


Čili yamato přiznává, že ohledně špiclování občanů obecně a kamerového sledování zvláště Čína zaostává za svobodným Západem a převádí diskuzi o krok vedle.

A samozřejmě, osobní občanské skóre v Londýně nemají. Akorát tajné služby mají složky na kde koho. Plošně, masově a naprosto nekontrolovatelně.

citace:
těžký život

Asi neznáš tu historku o Ianu Shillingovi?
 
26.1.2020 - 15:48 - 
@novák
Vy teda ale máte "starosti"..

V tomto prípade Čínskej chrípky, nie je strašiakom úmrtnosť..
Ale to, že keď sa čo i len 30% populácie nakazí sprostým sopľom a horúčkou.. Už to stačí na to, aby veľa civilizačných vymožeností na nejakú dobu prestalo fungovať.

Trebárs také "letisko", tretina dispečerov leteckej prepravy dostane chrípku zostane doma, lebo s horúčkou sa letecká doprava riadiť nedá..
Zostávajúci personál dokáže ťahať nadčasy dva tri dni? Potom treba redukovať dopravu, alebo riskovať fakt nechutné prúsery.

Teda distopici nás zásobovali, fak predstavami nechutných pandémií pri ktorých "každý zhebne"..
Že by sa mohla civilizácia "utopiť v sprostom sopli" (na týždeň, dva..) To nikoho nenapadlo..
 
26.1.2020 - 22:13 - 
citace:
...
Ad koronavirus 2019-nCoV - je z rovnakej skupiny ako SARS, a objavil sa v rovnakej oblasti.
Smrteľnosť infekcie sa zdá byť hodne vysoká - zatiaľ okolo 3%. Takže tie "manévre" sú celkom dosť oprávnené.


Koronavirus je bezpochyby nebezpečný, ale ty manévry jsou ještě horší. Jde o naprostou Orwelovštinu, kdy nějaký úředník, či komise, rozhodne jedním příkazem o osudu populace čtyř českých republik!!!

Věc má i zcela obyčejné zdravotnické souvislosti. Nechci zlehčovat situaci, pouze si uvědomte celkový kontext:
- v izolaci a silně omezeno je 41 milionů lidí
- v dané oblasti je potvrzeno 36 úmrtí a cca 800 nakažených (nevím, nakolik lze ta čísla místním úřadům věřit).

oproti tomu (při použití základní hrubé statistiky):
- v populaci o velikosti 41000000 osob a při obvyklé čínské střední době života 62let se každý den narodí 1812 osob a 1812 osob umře ze zcela přirozených příčin.
- V zimních měsících je obvyklá úmrtnost starších lidí zhruba trojnásobná, tedy téměř 5400 osob denně. Z toho obykle polovina na respirační choroby - tedy 2700osob/denně.
- při vystavení stresu značně stoupá úmrtnost na infarkty a další podobné příčiny. Omezení zásobování (a třeba související nedostatek vhodných potravin, ovoce a vitamínů) také zhoršuje situaci. Odhaduji, že pokud dojde k očekávanému nárůstu následných úmrtí, pak jde o cca 2000 osob denně!

Mně z toho vychází, že současná karanténní opatření si vyžádávají nejméně o dva řády více obětí, než samotný virus. Nikdo nechce podcenit situaci, ale nyní samotný virus momentálně vykazuje nebezpečnost na úrovni bežné variace chřipkového viru (kterých je každou zimu několik).

A taky mně z toho vychází, že jde i určitou ukázku možností totalitního autoritářského režimu. A to bych považovala za nebezpečnější, než samotný virus ...


ps: Čína je velice specifická země. Její rozvoj a nárůst pohybu obyvatelstva vysoce překračuje obvyklé doby přizpůsobení lokálních variant ekosystémů, ale i imunitních systémů osob různých etnik.

ps2: Paradox totality: Mají vyspělý kamerový systém, na hlavních silnicích avýpadovkách z měst karanténní stanice, kde každé auto a každý člověk musí projít kontrolou a dezinfekcí. Když přijíždíte, tak Vás přinutí se oholit, a existuje i spoust adlších omezení osobních svobod. Funguje to na lidi, nikoliv na nemoci.
Většina těchto opatření se netýká papalášů, vojáků a lidí co si to zaplaili, někoho znjí, nebo prostě jsou VIP. Tak co pak?
 
27.1.2020 - 08:45 - 
Re Kačenka
Máte v podstatě pravdu, ale myslím, že Čína to dělá hlavně z obavy, aby se to nerozšířilo do světa a pak byla obviňována, že nebránila šíření nakažlivé nemocí. Jinak si také myslím, že opatření jsou přehnaná.
 
27.1.2020 - 12:50 - 
Momentálne hlásia okolo 2800 potvrdených prípadov (polovica z toho v provincii Chu-pej - okolo mesta Wu-chan) a zatiaľ 81 mrtvych (v pevninskej Číne).

Re: kačenka
Čo sa týka karantény - ľudské choroby roznášajú predovšetkým ľudia. Keď sa zabráni presunom ľudí, zabráni sa presunom choroby. Funguje to.

"Papaláši" a vojaci majú prakticky všade na svete vlastné, interné systémy sledovania a kontroly infekcií, rádovo účinnejšie a efektívnejšie ako civilisti.
Skúsiť úplatky v Číne, kde za to celkom bežne sekajú hlavy, by bol za danej situácie mimoriadne rizikový šport. Tak isto, ako oháňania sa známosťami...
Navyše - ak aj utečie z karantény stovka či tisícka potenciálne nakazených, je to výrazne menší epidemiologický problém, ako keď by sa ich dal do pohybu "milion".

Treba si uvedomiť jednu vec - v kritickom období od začiatku januára 2020 do vyhlásenia karantény 25. 1. (?) opustilo oblasť mesta Wuhan okolo 5 milionov ľudí (a asi pol miliona pricestovalo) na sviatky čínskeho Nového roku. Len relatívne málo ľudí to urobilo v úteku pred infekciou. Hlavná časť z nich sa presúvala len v rámci provincie, preto je karanténa v zatiaľ 15 mestách a prakticky v celej provincii.

Čína vyčlenila na boj s koronavirusom vyše 60 miliárd juanov - 8,74 miliardy dolárov. [upraveno 27.1.2020 13:01]
 
27.1.2020 - 18:03 - 
https://www.vox.com/platform/amp/2020/1/27/21082354/coronavirus-outbreak-wuhan-china-early-on-lancet
Hmm..
V čej kompetencií by bolo,úplne prerušiť letecké spojenie medzi Čínou a EU? [upraveno 27.1.2020 18:03]
 
27.1.2020 - 18:51 - 
Asi nikto. Každá krajina by to musela urobiť sama za seba.

V ČR celá viditeľná časť opatrení zatiaľ spočíva v informačných tabuľkách v príletovej hale na Ruzini... Čo vymyslia na Slovensku, netuším.

Navyše - už to majú aj na Tchajwane, v Hongkongu, niekde v Indočíne... Potvrdené prípady majú aj v Kijeve, aj vo Francúzsku.
Takže do Europy sa to už dostalo alebo čoskoro dostane a zablokovanie spojenia s Čínou nestačí/nepomôže. Čo by pomohlo, sú karanténne opatrenia na hraniciach republiky. Na to ale nikto nemá odvahu - ani peniaze.

Takže nám zostáva akurát sa modliť, aby to číňania nejak zvládli.

"Oficiálna čínska stránka" https://news.qq.com/zt2020/page/feiyan.htm
Bohužiaľ - prekladač sa na to skoro vôbec nechytá.

počet prípadov 2858
počet podozrivých 5796
počet vyliečených 58
počet obetí 82

[upraveno 27.1.2020 18:58]
 
28.1.2020 - 04:52 - 
Počet obetí prekročil 100.

Mapa infekcií v čínskych provinciách a vo svete (klikateľná)
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/Embed/index.html?webmap=14aa9e5660cf42b5b4b546dec6ceec7c&extent=77.3846,11.535,163.5174,52.8632

Zdá sa, že zatiaľ karanténne opatrenia fungujú - 60% (2700 zo 4500 prípadov) je v jedinej provincii Hubei, žiadna ďalšia provincia nedosahuje 10% počtov prípadov, vo väčšine je to zatiaľ pod 5% počtu infikovaných v provincii Hubei.
 
28.1.2020 - 11:06 - 
Japonci asi majú prvý prípad následnej infekcie.
Vodič autobusu ktorého okašľali Čínsky turisti.
https://www.straitstimes.com/asia/east-asia/person-in-japan-who-has-not-visited-wuhan-infected-with-coronavirus
..
Nemci sa pridali do "klubu".
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/koronavirus-nemecko-potvrzeny-pripad-nakaza-mnichov.A200128_001849_zahranicni_hm1
Němci potvrdili první koronavirus. Muže z Bavorska nakazila čínská kolegyně [upraveno 28.1.2020 11:34]
 
28.1.2020 - 16:26 - 
Haló, jsem tu správně na fóru kosmonautiky, anebo je to epidemiologická stanice? 
28.1.2020 - 19:32 - 
Jako kdybys nevěděl, že když se Číňanůn nedaří, tak to souvisí s kosmonautikou a tedy to sem patří.

Naopak když se Číňanům daří, tak to s kosmonautikou nesouvisí a vkladatelé takových příspěvků si koledují o ban.

U světla našeho světa zářícího z té druhé strany to platí samozřejmě naopak. Máme na to i speciální vlákno, že.
 
29.1.2020 - 17:32 - 
@Alchymista
Uff..
Zdá sa že "neviditeľná ruka trhu", funguje lepšie ako centrálne riadenie.
Teda aspoň v prípade leteckej dopravy.
https://amp.cnn.com/cnn/2020/01/29/business/british-airways-coronavirus/index.html
 
31.1.2020 - 00:34 - 
Pozorujem dianie okolo Starlineru... Oni fakt chcú zopakovať Apollo. Vrátane Apollo 1...  
31.1.2020 - 11:00 - 
Ja pozorujem leteckú dopravu.
To je dnes fakt hustý "thriller".
citace:
https://krumpalova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=743901 Ani po půl hodině se nic nedělo, letušky začaly svižnou chůzí chodit sem a tam, lidé se nakláněli, aby něco zahlédli. Tak jsem se naklonila také. Samozřejmě. Nejméně tři bílé skafandry obklíčily jednu řadu sedadel u okénka v přední části letadla. Po chvíli se objevilo ještě několik žlutých. Po chvíli se z reproduktorů ozvalo, že stále čekáme na ukončení kontroly. Po hodině a půl skafandry někoho odvedly pryč a letuška nám přišla sdělit: “Máme prý dvě možnosti. Buď všichni vystoupíme z letadle a počkáme, až celé vydesinfikují a nebo se všichni přesunou do zadní části letadla a počkáme, až se vydesinfikuje přední část. Promyslete si to.” Většina byla pro, abyhom si počkali venku. Na to mám slečna řekla, že se tím odlet prodlouží přibližně o další dvě hodiny, protože se budeme muset vrátit do terminálu, vystát frontu, všechno zkontrolovat. Tak to určitě. Lidé se ptali, co doporučuje specialista. Prý obě možnosti jsou v pořádku. To už jsem se ozvala, že bych tedy zůstala v letadle. Spolucestující byli velice rozumní a spořádaní, žádná panika. Rozhodli jsme se zůstat v letadle. Zatáhly se závěsy a celá přední část s WC se vyčistila. Po chvíli bylo vše připraveno, toalety zůstaly ale zavřené. Kapitán ohlásil, že tedy letíme, nažhavil motory a za chvíli jsme byli ve vzduchu.

..
Apropó.. To kto oficiálne stopne leteckú dopravu medzi Čínou a EU je stále nejasné..
Napríklad v europarlamente včera riešili závažnejšie problémy dneška, jednotné nabíjačky k telefónom.
Absurditka je, že keďže väčšina tejto techniky a súčiastok na ňa sa vyrába v Číne.. Odborníci začínajú špekulovať o tom že mobilných telefónov a inej elektroniky bude nejakú dobu nedostatok..

V USA by si Donald Trump mal pohnúť, ak chce "vrtieť psom", napríklad kvôli impeachmentu..
Hrozí mu že ho o historické vyhlásenie "ban" pre leteckú dopravu pripravý nejaký "kovbojský sudca zo stredozápadu".
https://www.cnbc.com/amp/2020/01/30/pilots-union-files-suit-to-halt-american-airlines-flights-to-china.html
Únia pilotov podala žalobu na súd s požiadavkou úplne lety do Číny zastaviť. [upraveno 31.1.2020 11:32]
..
Hmm..
Možno by si tý astronauti piloti Starlineru, mali zo svojich kolegov vziať príklad? [upraveno 31.1.2020 11:33]
 
01.2.2020 - 11:19 - 
Líbí se mi, jak bez jakýchkoliv bližších informací lze na dálku cokoliv posuzovat , vyhodnocovat a dělat jednoznačné závěry. Zřejmě jsou zde větší odborníci než v jakémkoliv firmě, kromě SpX.
Ale je pravda, že s výbuchy má momentálně nejvíce zkušeností právě SpX.
 
01.2.2020 - 11:34 - 
Klasika, více než stoleté úspěšné působení nejúspěšnější firmy v aerokosmickém průmyslu pro někoho nic neznamená. Zato do výrobku začínající garážové firmy by si bez obav nasedli. 
01.2.2020 - 11:57 - 
citace:
Klasika, více než stoleté úspěšné působení nejúspěšnější firmy v aerokosmickém průmyslu pro někoho nic neznamená. Zato do výrobku začínající garážové firmy by si bez obav nasedli.


Tak chodte a napiste tym trom stovkam obeti na nahrobky, jak je boeing sto rokov veleuspesny.
Toto su typicke s prepacenim zvasty vsetkych dinosaurov a ich fanusikov. Poukazuje sa co bolo. Ked boeing nedokaze urobit bezpecne lietadlo alebo dostat kapsulu k iss, tak sa ukazuje na storocie dozadu. Ked rusi nedokazu urobit medziplanetarnu sondu, vytahuju sa venery a luny.
Ja si radsej sadnem do niecoho, co robili zapaleni ludia s nadsenim, ako do niecoho co sa vyrobilo len aby sa mohol cucnut statny rozpocet. A som rad ze im to vybuchlo - pretoze to testuju, a nadoraz. Veleuspesny boeing netestoval co nemusel, tak si do toho sadnite ked chcete, a dufajte ze system podpory zivota nieje nastaveny tak kvalitne ako casovac.
Konieckoncov obe firmy absolvovali prvy let, s diametralne odlisnym vysledkom. To hovori samo za seba.
[upraveno 1.2.2020 12:03]
 
01.2.2020 - 12:34 - 
Boeing že nedokáže vyrobit bezpečné letadlo? Kam vás vede slepá vášeň, desetitisíce jich denně bezpečně létají a přepravují milóny cestujících.
A pláčete na špatném hrobě, vyšetřování bez jakýchkoliv pochybností prokázalo, že obě tragické nehody 737 MAX byly způsobeny chybou posádek.
 
01.2.2020 - 13:05 - 
citace:
Boeing že nedokáže vyrobit bezpečné letadlo? Kam vás vede slepá vášeň, desetitisíce jich denně bezpečně létají a přepravují milóny cestujících.
A pláčete na špatném hrobě, vyšetřování bez jakýchkoliv pochybností prokázalo, že obě tragické nehody 737 MAX byly způsobeny chybou posádek.


jasne, preto sa odvtedy pretriasa MCAS, MAXy su uzemnene, boeing zaluju nie ze obete, ale aj piloti, samotny boeing sa ospravedlnuje rodinam obeti a firma skoncila rok v strate prvy krat za veeelmi dlhu dobu

https://www.abc.net.au/news/2019-06-23/over-400-pilots-join-lawsuit-against-boeing-over-737-max/11238282

https://www.popularmechanics.com/flight/airlines/a27047293/boeing-apology-737-max-8-crashes/

ale uz to celkom zacinam chapat - ty budes ten typ ze peciatka vsetko prevalcuje. To by vysvetlovalo tu chronicku nedoveru, az nenavist k vsetkemu novatorskemu...

[upraveno 1.2.2020 13:06]
 
01.2.2020 - 13:23 - 
Já tě také chápu, čerpáš z popletených zdrojů. 
01.2.2020 - 13:44 - 
Boeing se nemusí podbízet cenou. 
01.2.2020 - 14:04 - 
A pláčete na špatném hrobě, vyšetřování bez jakýchkoliv pochybností prokázalo, že obě tragické nehody 737 MAX byly způsobeny chybou posádek.

Jojo, to bude tím. Vedení firmy jenom zakázalo provádět školení na simulátorech, což je naprosto v pořádku, takže za to pak mohli piloti, že nebyli na různé problémy připraveni. No, každý uvažuje, jak umí.
https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/clanek/nedovolime-to-boeing-vytrvale-odmital-skolit-piloty-na-letoun-737-max-na-simulatoru-40309581
 
01.2.2020 - 14:08 - 
Aby v tom bylo jasno
https://www.aerospcworld.com/2020/01/why-boeing-777x-do-not-need-mcas.html?m=1&fbclid=IwAR0AZlqoJeTaGqDyRxbvk46elAOc77zcoxFA3TBW_aP5aLvD6_YX7wdfYZY
 
01.2.2020 - 14:24 - 
Klasika, více než stoleté úspěšné působení nejúspěšnější firmy v aerokosmickém průmyslu pro někoho nic neznamená. Zato do výrobku začínající garážové firmy by si bez obav nasedli.

Jen tak mimochodem, na začátku té stoleté tradice i Boeing byl "garážová" firma, tedy firma agilní, zavádějící inovace atd. Navíc byla patřičně nakopnutá 2. světovou válkou (B-17, B-29 atd.), řadou dalších válek, které, již pod vlivem vojenskoprůmyslového komplexu, USA v posledních 70 letech vedly, a počátkem kosmické éry. Jenže, přesně podle teoretických zásad životního cyklu firmy, postupně se za těch 100 let z agilního žraloka staly nehybným molochem žijícím z dávné slávy. Což je nepochybně budoucím osudem i SpaceX, jenže ta má do stovky let ještě móóóc daleko a momentálně je ona tím žralokem. [upraveno 1.2.2020 14:25]
 
01.2.2020 - 23:45 - 
Aby v tom bylo jasno
https://www.aerospcworld.com/2020/01/why-boeing-777x-do-not-need-mcas.html?m=1&fbclid=IwAR0AZlqoJeTaGqDyRxbvk46elAOc77zcoxFA3TBW_aP5aLvD6_YX7wdfYZY

No fakt, v tom naprosto jasno je, stačí tahle klíčová pasáž z celého článku, ke všemu vydaného "již" (opravdu operativní, bleskový termín) 29.1.2020: The job of MCAS is to make a latest 737 MAX aircraft fly like a regular 737 variant from the pilot point of view. It means pilots can fly the MAX without extra simulator training.
Prostě a zkrátka, piloti žádný nácvik na simulátoru nepotřebují, a basta. A že to občas spadne, to se holt stává...
 
02.2.2020 - 00:07 - 
Bude tu ještě někdy řeč o kosmonautice nebo je to jen fan klub SpX a nikdo ostatní sem nepatří a je potřeba ho náležitě označit nějakým přívlastkem ? 
02.2.2020 - 08:54 - 
citace:
Boeing se nemusí podbízet cenou.


tak ty uz perlis

 
02.2.2020 - 10:36 - 
@ Yamato:
Jen malá poznámka: Těch pár vět, v kterých jste shrnul svůj názor, jste mohl napsat úplně samostatně a ne už asi po třetí opakovat před nimi to, co bylo výše napsáno. Jen to zanáší toto vlákno nepřehledností. Stačí jen po stisknutí REAGOVAT vymazat všechno a napsat jméno, na koho reagujete.
 
02.2.2020 - 10:40 - 
citace:
citace:
Boeing se nemusí podbízet cenou.


tak ty uz perlis




Je tady takový drobný rozdíl, když dva dělají totéž, není to totéž. Zatímco Boeing nabízí Rolls-Royce, SpaceX nabízí za poloviční cenu jenom Trabanta.
 
<<  344    345    346    347    348    349    350  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.259692 vteřiny.