Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  376    377    378    379    380    381    382  >>
Téma: Souvislosti kosmonautiky
22.7.2021 - 09:24 - 
citace 22.7.2021 - 07:21 - Ervé:
Takže podobné bláboly se objevují všude. Bezos má výhodu, že létá na kyslík a vodík - neprodukuje CO2. Námitky o páře vysoko v atmosféře odrazí tím, že většina funkce motoru probíhá nízko. Branson to má horší, ale počet letů je naprosto nesrovnatelný s lodní nebo leteckou dopravou.


brzdiť rozvoj kozmonautiky ekologickými daňami môže byť výstrel do vlastnej nohy, keďže práve v kozmonautike je takmer existenciálny tlak na vývoj recyklačných technológií a syntetizáciu paliva (ISRU) - akýkoľvek pokrok v tejto oblasti je okamžite využiteľný v snahách o zníženie uhlíkových emisií.

Automobilový, lodný ani letecký priemysel nikdy nič takéhoto nevyvinie, pretože je ľahšie fungovať po starom a radšej si priplatiť na daniach (alebo podvádzať).
 
22.7.2021 - 11:10 - 
citace 22.7.2021 - 09:24 - yamato:
citace 22.7.2021 - 07:21 - Ervé:
Takže podobné bláboly se objevují všude. Bezos má výhodu, že létá na kyslík a vodík - neprodukuje CO2. Námitky o páře vysoko v atmosféře odrazí tím, že většina funkce motoru probíhá nízko. Branson to má horší, ale počet letů je naprosto nesrovnatelný s lodní nebo leteckou dopravou.


brzdiť rozvoj kozmonautiky ekologickými daňami môže byť výstrel do vlastnej nohy, keďže práve v kozmonautike je takmer existenciálny tlak na vývoj recyklačných technológií a syntetizáciu paliva (ISRU) - akýkoľvek pokrok v tejto oblasti je okamžite využiteľný v snahách o zníženie uhlíkových emisií.

Automobilový, lodný ani letecký priemysel nikdy nič takéhoto nevyvinie, pretože je ľahšie fungovať po starom a radšej si priplatiť na daniach (alebo podvádzať).

Vykládej to těm, jejichž program spočívá v návratu na stromy s tím, že pak bude dobře.
 
22.7.2021 - 11:20 - 
citace 22.7.2021 - 11:10 - NovýJiřík:

Vykládej to těm, jejichž program spočívá v návratu na stromy s tím, že pak bude dobře.


Myslím, že debata patří spíš někam do "souvislostí kosmonautiky".

V dnešní době "návrat na stromy" znamená pokračovat v radostném betonování dálnic pro další a další dopravní zácpy (proti tomu je stopa i té suborbitální kosmické turistiky, i kdyby byla masovější než dnes, v podstatě směšná).

Před asi hodinou jel u nás v ulici do kopce elektrický moped, jezdec měl baťoh nějaké donáškové služby. Jel celkem svižně, i když je to prudký kopec. Je úplně jasné, že kdyby měl pidispalovací motor jako konvenční mopedy, tak ten motor vyplýtvá spoustu energie jen na to hlasité bzučení :-) Pro mě jasné, že budoucnost je takhle potichu...
 
22.7.2021 - 11:27 - 
citace 21.7.2021 - 12:39 - NovýJiřík:
... vlaštovku ekoterorismu směřující do oblasti letů do vesmíru


Proč to proboha strkáš do vlákna Blue Origin? S Blue Origin nesouvisí o nic víc než s jakoukoliv jinou kosmickou firmou/raketou/družicí/lodí.

Tento a následující posty patří buď do Souvislotí kosmonautiky nebo do extra tématu Ekologie v kosmonautice.
 
23.7.2021 - 19:16 - 
citace 22.7.2021 - 11:27 - novák:
citace 21.7.2021 - 12:39 - NovýJiřík:
... vlaštovku ekoterorismu směřující do oblasti letů do vesmíru


Proč to proboha strkáš do vlákna Blue Origin? S Blue Origin nesouvisí o nic víc než s jakoukoliv jinou kosmickou firmou/raketou/družicí/lodí.

Tento a následující posty patří buď do Souvislotí kosmonautiky nebo do extra tématu Ekologie v kosmonautice.

Hm, pravda. Stalo se tak na základě toho, že článek reagoval na soupeření Bransona a Bezose.
 
06.8.2021 - 17:26 - 
V Číne sa deje veľkolepý vládny masaker IT sektora, konečne nejaký článok o tom aj v rodnej reči.
https://www.irozhlas.cz/komentare/cina-wall-street-technologicke-firmy-komentar-tereza-zavadilova_2108051346_btk
Miliardy "peňazí" v akciách, sa následkom toho vyparili ako para nad nad prázdnym hrncom, celý ostatný svet sa pýta WTF? Prečo? Ako to dopadne? A aké to bude mať následky?
..
Napríklad peniaze, ktoré menia západnú kozmonautiku a transformujú ju na súkromné podnikanie, predsa vznikli v technologickom sektore.
Čínska vláda si povedala, že ten "zdroj" poriadne priškrtí, aby "ozdravila spoločnosť" a zachovala si mocenský monopol.
To sa možno podarí..

Len tan nejak, bude po tomto vládnom zásahu Čína aj naďalej ešte stále taká hrozná konkurencia, v čomkoľvek?
Stalin kedysi vyhlásil "kybernetika je buržoázna paveda" a tých "pár" rokov čo sovieti následne stratili, je poznať do dnes.
[upraveno 6.8.2021 17:33]
 
06.8.2021 - 23:48 - 
To je obdoba krachu technologických akcií ?  
07.8.2021 - 00:29 - 
citace 6.8.2021 - 17:26 - Slavomír Fridrich:
Stalin kedysi vyhlásil "kybernetika je buržoázna paveda" a tých "pár" rokov čo sovieti následne stratili, je poznať do dnes.
Je k tomu nejaký doklad?
Pretože Stalin úplne hlúpy nebol - a vieš ako dopadli jedinci čo chceli za pavedu vyhlásiť relativitu a kvantovú fyziku...

Navyše - úder smeruje hlavne na "herné" firmy, a pokiaľ máš steam, môžeš si pozrieť, ako fungujú čínske MMORPG, rôzne areny a podobné hry.
Čisté vysavače na peniaze hráčov - desiatky až stovky platených prídavkov DLC a predmetov/balíčkov. V Europe podobný typ hier "nemá šancu" a "u nás" už vôbec - aj ako hráči sme lakomci a pragmatici.
Plus bežné "mikrotranzakcie" v hre, zväčša na princípe "pay to win". Tým celé odvetvie predstavuje obrovský vysavač peňazí, pretože významná časť obratu smeruje za hranice Číny. Tie objemy sú fakt obrovské - populácia je v číne väčšia ako europa a amerika dohromady. A aj keď je populácia chudobnejšia, na hry a hazard je ochotná minúť násobne viac. Japonci a korejci sú na tom ohľadne gamblerstva dosť podobne, ale je regulácia tam "tradičná" ešte z predpočítačovej éry.
 
07.8.2021 - 10:47 - 
Pravda..
Stalin osobne, je dokladovateľne spojený s potieraním inej vedy genetiky, a to osobnou podporou Lysenka a jeho "ľudovej vedy".
https://books.google.sk/books?id=GNsBEAAAQBAJ&pg=PA303&lpg=PA303&dq=stalin+a+vedci+kybernetika&source=bl&ots=X9J9h02rkI&sig=ACfU3U2-lY-NBN-MJAe26Bol5zG3ynJCgQ&hl=cs&sa=X&ved=2ahUKEwjBiZTuvJ7yAhVBMewKHXCeAmUQ6AF6BAgWEAI#v=onepage&q=stalin%20a%20vedci%20kybernetika&f=false
Zdá sa že kybernetika ako taká, bola skôr strašiakom straníckych ideológov.
Ak robotnícku triedu nahradia roboti, tak na kieho frasa je nám celá náuka o triednom boji? A ak výpočtové stroje dokážu riadiť čokoľvek, načo je nám strana a múdrosť súdruha Stalina?

Samotné počítače sú len "prerastené kalkulačky", a napríklad armáda veľmi dobre vedela že bez počítačov ako nástroja, sa k atómovkám a iným moderným zbraniam nedopracuje.

Ale snažiť sa použiť stroj aj inak ako "kalkulačku", na "riadenie" čohokoľvek, to bolo dlho tabu a presadzovalo sa to ťažko.
..
Otázka.. Ktorá práca je "skutočná práca" a kto iba "vyťahuje peniaze s cudzieho vrecka" je dosť zapeklitá.
Aj Ježiš Kristus predsa vyšvácal peňazomencov s chrámu, lebo tým že niekto obchoduje s peniazmi nevytvára nijaké "reálne hodnoty"..
Že áno?
Alebo vznikajú?

A ak vznikajú nejaké "skutočné hodnoty" vďaku obchodovaniu s peniazmi, povedať že "bankstri" sú morálne v poriadku a radšej dupnúť na krk autorom hier, ktoré slúžia "iba na zábavu", je celkom fajn?

Hmm?

A čo tý učitelia po internete?
Napísať apku a zarobiť doučovaním po internete miliardu, je predsa nemorálne.. Každý predsa "vie", že učitelia majú byť chudobný..
Zarábať na vzdelávaní, je morálne alebo nemorálne?
..
https://finmag.penize.cz/penize/333415-maloco-je-tak-nebezpecne-jako-kdyz-ekonom-zavidi-fyzikovi

Dám vám dvě otázky. Když profesionální sportovec vydělává 400krát více než zdravotní sestra, je to dobře, nebo špatně? a Je teorie superstrun slepá ulička? Na tu první jste asi nějak odpověděli, ovšem pokud jde o perspektivy teorie superstrun, názor na ně nejspíš máte, jenom když jste studovali fyziku.


 
07.8.2021 - 11:45 - 
Trochu z jiného soudku...
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Lide-v-USA-vykupuji-zbrane-a-strelivo-I-babicky-672615

Byl nekdo v usa mezi lidmi?
 
07.8.2021 - 14:41 - 
Kosmonautický fotograf John Kraus se chystá na let na zadním sedadle nejrozšířenějšího tryskového cvičného letounu na světě L-39 československé výroby někde v USA, viz https://twitter.com/johnkrausphotos/status/1423665920833036291

 
08.8.2021 - 10:10 - 
citace 7.8.2021 - 14:41 - Josef Chlachula:
... nejrozšířenějšího tryskového cvičného letounu na světě L-39
No to je snáď troška prehnané, obľúbený možno, ale najrozšírenejší asi nie. Československý priemysel nebol schopný vyrobiť a predať toľko cvičných lietadiel koľko by svet potreboval. Veď mali problémy vyrobiť dostatok kvalitných bicyklov aby robotnícka trieda mala na čom chodiť do práce

 

____________________
Milujem ZSSR, milujem Rusko, milujem komunistov, milujem NKVD, KGB, FSB a ŠTB. Verím v šťastnú budúcnosť!
 
08.8.2021 - 10:21 - 
No, tu část, že udržet si know-how na výrobu tryskáčů, alespoň cvičných, je strategičtější, než udržet si výrobu bicyklů, tu komunistický režim pochopil celkem správně.

Méně už pochopil dvě další věci: jednak, že když se ty kola nebudou vyrábět u nás, tak je musí odněkud dovézt (což nevypadá tak nemožně - směnný poměrně tryskáče za bicykl by býval měl být příznivý) a jednak, že bez podhoubí deregulovaného drobného strojírenství (což jsou právě třeba všechny ty malé továrničky na součástky na kola) se mu čistě jen v těch velkých fabrikách to strojírenské know-how udržet a rozvíjet nepodaří.

I když 30 let po roce 1989 asi už vše nejde svádět na komunisty (tak jako komunisti vše sváděli na Němce), tak následky trvají: sice dnes by už nebyl problém s tou směnou hi-tech za low-tech, zato ale know-how značně upadlo a dnes je to většinou jen na úrovni montoven (a vlády to ještě podporovaly).

No, zrovna chystané obnovení výroby L-39 je samozřejmě docela zajímavé (i když mě by přišlo ve 21.století strategičtější třeba zaměřit se na elektrické létání, kterému podle mě patří budoucnost)
 
08.8.2021 - 10:40 - 
citace 8.8.2021 - 10:21 - xChaos:
30 let po roce 1989 asi už vše nejde svádět na komunisty ...
Ale lze Však takmer všetci ktorí sú pri moci ( parlament, členovia vlády a asi trilión "podnikateľov - privatzérov z "veľkej privatizácie" ) sú priamo bývalí komunisti, alebo ich deti a ťažili z toho, že mali informácie a prostriedky, ku ktorým sa bežný pracujúci občan ČSSR nedostal. Ale to už sme ďaleko od kozmonautiky
Aby sme sa vrátili k pôvodnej téme, tak treba priznať, že k úspechu L39 Albatrosa okrem vydarenej konštrukcie prispelo aj to, že sa vyrábal prevažne pre ZSSR a tzv. "spriateľené" krajiny, a to najmä preto, že Rusom nechcelo zaoberať sa malým cvičným lietadlom, keď v prvom rade mali potrebu riešiť stíhačky a stíhacie bombardéry. Bolo pre nich pohodlné nechať výrobu a vývoj niektorému zo satelitov. Napríklad Poliaci nechceli Delfína ani Albatros a zostali verní svojmu priemyslu a Iskre TS-11. Prakticky len pri ich vlastné potreby ich vyrobili vyše 400
[upraveno 8.8.2021 10:57]

 

____________________
Milujem ZSSR, milujem Rusko, milujem komunistov, milujem NKVD, KGB, FSB a ŠTB. Verím v šťastnú budúcnosť!
 
08.8.2021 - 11:07 - 
@ Alchymista
Drogy sú únik od reality.
Vláda sa sice môže snažiť obmedziť, snahu "poddaných" utiecť do virtuálnych svetov, ale samotnú príčinu "realitu" a to prečo od nej ľudia utekajú, neovplyvní.

To že Číňania majú tú mániu, radšej než v realite budovať virtuálne kariéry, a vytvárať virtuálne hodnoty vo virtuálnych svetoch, "ďaleko" od vládneho pôsobenia a tlaku spoločnosti, dosť spochybňuje ten obraz úspešného budovania všeobecného šťastia. A teda aj spochybňuje stabilitu spoločenského systému, jeho trvalú udržateľnosť.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_opium_in_China
 
08.8.2021 - 13:02 - 
citace 8.8.2021 - 10:40 - Fritz Lochmann:
citace 8.8.2021 - 10:21 - xChaos:
30 let po roce 1989 asi už vše nejde svádět na komunisty ...
Ale lze


Vychodne nemecko nedobehlo zapad ani po desatrociach mohutnych dotacii a investicii. Zvysok vychodnej europy detto.

Po 30 rokoch mozno konstatovat, ze predstavy o dobehnuti zameskaneho boli velmi naivne. Dejiny sa nedaju "opravit" a nasledky chyb z minulosti su trvale.

Kiez by toto poucenie bolo vidiet na preferenciach roznych extremistickych stran, ale to je bohuzial tiez naivna predstava.
 
09.8.2021 - 12:39 - 
citace 8.8.2021 - 10:10 - Fritz Lochmann:
citace 7.8.2021 - 14:41 - Josef Chlachula:
... nejrozšířenějšího tryskového cvičného letounu na světě L-39
No to je snáď troška prehnané, obľúbený možno, ale najrozšírenejší asi nie. Československý priemysel nebol schopný vyrobiť a predať toľko cvičných lietadiel koľko by svet potreboval.


No, když si mám zhodnotit názor Vojenského historického ústavu http://www.vhu.cz/vlckuv-vyrocni-albatros-doputoval-do-kbel/ z roku 2017 " díky početné produkci zůstává L-39 nejpoužívanějším proudovým výcvikovým letounem na světě." a názor pana Lochmana, že "Československý priemysel nebol schopný vyrobiť a predať toľko cvičných lietadiel", nezbývá mi než konstatovat, že československý průmysl byl schopný vyrobit a prodat toľik cvičných letadel a že pan Lochman se ohledně čehokoliv komunistického (a nebo ruského)vždy neomylně plete.

ad yamato, východní Nemecko a "mohutné dotace a investice": za prvé východní Nemecko bylo pozadu za Porýním už v Caesarových dobách a na doběhnutí západního Německa mu nestačilo následujících dva tisíce let. Kdy se vystřídaly nejen různé režimy, ale i různé společensko-ekonomické formace. Takže problém nebude v komunistech.

Za druhé, když "mohutné dotace a investice" byly poskytovány firmám ze Západu, zatímco východní průmyslové i zemědělské podniky byly systematicky likvidovány, tak se přirozeně dohánění nekonalo. Ostatně i třeba v zemědělském sektoru Česka a Slovenska se žádné "mohutné dotace a investice" nekonaly - konala se plávnovitá a systematická - a netržní - likvidace a devastace zemědělských podniků. A pokud po letech přesto nějaký úspšný podnik vyrostl (Agrofert), tak se hned objeví politický tlak na jeho zničení. Úspěch se nepromíjí a hrozba "dohnání" musí být zlikvidována...

Jinými slovy, existují případy, kdy se podařilo zvednout zemi nebo region tak že dohnal (nebo dokonce předehnal) vyspělejšího souseda (v Asii Japonsko, později Jižní Korea, Tchaj-wan, později Čína.., v Evropě svého času Sovětský svaz, v USA různé ty Utahy.. v SSSR Zakavkazí, střední Asie, Pobaltí.., v Československu Slovensko..). Nicméně německá (resp. eurounijní) ekonomická politika vůči východu Německa (resp. východní Evropě) byla takřka přesným opakem těchto případů. A logicky má i opačné výsledky.
 
09.8.2021 - 19:37 - 
citace 8.8.2021 - 13:02 - yamato:
citace 8.8.2021 - 10:40 - Fritz Lochmann:
citace 8.8.2021 - 10:21 - xChaos:
30 let po roce 1989 asi už vše nejde svádět na komunisty ...
Ale lze


Vychodne nemecko nedobehlo zapad ani po desatrociach mohutnych dotacii a investicii.

No, možná, ale to, co teď zavádí Volkswagen, by si v "lido-demo" fabrikách nedovolili ani za toho nejtužšího režimu v 50. letech, to by měli hned stávku a navíc by to byl jasný útok proti dělnické třídě.
Ale v "demokratickém" Německu nikdo ani nepípne: https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/diskuze/zavodni-jidelna-volkswagenu-ve-wolfsburgu-konci-s-masem-40368510
 
09.8.2021 - 19:42 - 
citace 8.8.2021 - 10:10 - Fritz Lochmann:
citace 7.8.2021 - 14:41 - Josef Chlachula:
... nejrozšířenějšího tryskového cvičného letounu na světě L-39
No to je snáď troška prehnané, obľúbený možno, ale najrozšírenejší asi nie. Československý priemysel nebol schopný vyrobiť a predať toľko cvičných lietadiel koľko by svet potreboval. ...


Ale ano! Nehaňte vše jen proto, že je to české. Buďte alespoň realista, když už ne vlastenec!!!

Bylo vyrobeno 2900ks L-39 ... a pokud přidáte 3665ks předchozí verze L-29 a L-159 a někreré další verze, tak máte přes sedm tisíc letadel jedné typové řady.

Tak i tak vyrobená množství proudových scičných letadel Aero zdaleka převyšují všechny ostatní výrobce a programy.

odkaz:
https://en.wikipedia.org/wiki/Jet_trainer
 
09.8.2021 - 21:11 - 
Stalin nikdy nevyhlásil kybernetiku za buržoazní pavědu - na rozdíl od genetiky, kde Lysenkovo řádění mělo skutečně tragické (doslova) důsledky. A pokračovalo i za Chruščova, byť už v omezené míře.

S tím nesmyslem přišel jistý Agapov, takto spisovatel a scénárista budovatelských filmů a vydal svůj článek celkem typicky v "Litěraturnoj gazetě", tedy ničem odborném. Taky nikdo z odborníků se - taky na rozdíl od genetiky - k tažení nepřidal. Je symptomatické, že ve stejném roce 1950, kdy Agapov zahájil svůj pokus o tažení, začal v SSSR oficiálně(!) vývoj hned dvou posléze sériově vyráběných počítačů. A za pár let Agapov a jeho filo/misosofičtí následovníci zmizeli i se svým nesmyslem. A začalo tažení proti "škůdcům, kteří se pokusili připravit SSSR o výhody kybernetiky".

V dobách největší antikybernetické slávy stačilo vynechat pár nevhodných slov (jako "kybernetika" nebo "informace") a nahradit je jinými - a kybernetika se mohla rozvíjet bez ideologických překážek.

Ještě drsněji dopadl pokus o stigmatizaci kvantové teorie a jaderné fyziky. Stalin se zeptal Kurčatova jaký to bude mít vliv na vývoj Bomby, ten mu řekl, že zničující - a ideologická konference byla v tichosti odvolána, už vytištěný sborník šel do stoupy a autoři tam, kam se v SSSR posílali pomýlení...
 
09.8.2021 - 23:31 - 
citace 9.8.2021 - 19:42 - kacenka:


Kačenko, ja to nehaním za to že je to české. Ale ruku na srdce, keby sa to direktívne nevyrábalo pre ZSSR, štáty Varšavskej Zmluvy a tzv "spriatelené krajiny" Tak by tu určite nebolo vyrobených toľko albatrosov. A nemiešajte hrušky a jablká, Delfín bolo niečo úplne iné. Okrem toho Delfínov bolo vyrobených viac.
Na druhej strane, motor možno vyrábali v ČSSR, ale bol to ruský Ivčenko AI-25. "Domáce na ňom nebolo nič, teda možno okrem ľudskej práce.
Nevelebme komunistické produkty! Albatros síce vznikol, ale nie pre nás, nie pre náš trh, jeho "obchodný úspech" bol z veľkej miere závislý od najvyšších kruhov v ZSSR. Za skutočne Český/Českoslovený aeroplán považujem Aero 45/145/SuperAero. Ale to je iná parketa, hoci aj Aero 45 sa vo veľmi veľkej miere vyvážal do ZSSR. Nejaký kus dodnes lieta aj v USA a niekoľko kusov sa vyviezlo aj do iných krajín než "socialistických" A to je oveľa väčší úspech, než pre ruskú armádu vyrábané Delfíny a Albatrosy

 

____________________
Milujem ZSSR, milujem Rusko, milujem komunistov, milujem NKVD, KGB, FSB a ŠTB. Verím v šťastnú budúcnosť!
 
09.8.2021 - 23:40 - 
@ kačenka: Toto už je skutočný obchodný úspech čs. leteckého priemyslu:

[upraveno 9.8.2021 23:41] [upraveno 9.8.2021 23:42]

 

____________________
Milujem ZSSR, milujem Rusko, milujem komunistov, milujem NKVD, KGB, FSB a ŠTB. Verím v šťastnú budúcnosť!
 
10.8.2021 - 00:27 - 
Ad Stalin a kybernetika
V roku 1950 začal oficiálne vývoj raketového protilietadlového systému obrany Moskvy S-25 Berkut. Systém bol zavedený v roku 1955 a v roku 1956 začal bojovú službu. Budovanie systému začalo v rou 1953 a bolo dokončené v roku 1958.
Zadanie znelo na vytvorenie systému, ktorý by bol schopný spoľahlivo odraziť hromadný nálet 1000-1200 lietadiel.
Výsledkom bol systém pozostávajúci z 56 palebných postavená v dvoch okruhoch okolo Moskvy, vnútorný s 22 komplexami 45-50km od stredu Moskvy, vonkajší s 34 komplexami 85-90km od Moskvy (ich vojenské spojovacie cesty sú dnes Malý a Veľký moskovský prstenec, Malá a Veľká Betonka, trasy A107 a A108). Okrem toho bolo v systéme 22 rádiolokátorov diaľkového prieskumu a niekoľko veliteľských stanovíšť (systém mal štyri segmenty).
Každé palebné postavenie disponovalo 60 jednostupňovými kvapalinovými raketami V-300 a riadiacom rádiolokátorom B-200.

B-200 bol unikátny "počítačový" systém - každá stanica bola - v roku 1955 - schopná navádzať účasne 60 rakiet na 20 transsonických cieľov (do rýchlosti 1250km/h, ale v 1957 už 1500km/h, v 1962 do 2000km/h, v 1969 3700km/h a posledná verzia v 1977 viac ako 4300km/h). B-200 bol unikát aj rozmermi - zaberal tri poschodia v podzemnom bunkri. Susedné stanice boli schopné automaticky spolupracovať.
 
10.8.2021 - 00:42 - 
citace 7.8.2021 - 14:41 - Josef Chlachula:
Kosmonautický fotograf John Kraus se chystá na let na zadním sedadle nejrozšířenějšího tryskového cvičného letounu na světě L-39 československé výroby někde v USA, viz https://twitter.com/johnkrausphotos/status/1423665920833036291



Tak to je pěkná fotka L-39 proti slunci za mraky s krepuskulárními paprsky
https://twitter.com/johnkrausphotos/status/1424425333315424258

 
10.8.2021 - 06:54 - 
L-29 byl obrovský úspěch, L-39 totéž. Delfíny létali ve velkém počtu v USA v 90. letech a Albatrosy v mnohem větším létají dodnes. Důvody jsou jednoduché - kvalita, spolehlivost, levná údržba a nízká cena. Ještě úspěšnější ale byl americký Lockheed T-33 - cvičná verze P-80, jenže to bylo ještě ve 40. a 50. letech.
A souvislost s kosmonautikou - jednoduchá, spolehlivá a ne moc drahá konstrukce je vždy klíč k úspěchu. [upraveno 10.8.2021 07:00]
 
10.8.2021 - 21:45 - 
Chcete se vsadit, že posun Číny na pozici absolutní světové jedničky v podstatě ve všem je nevyhnutelný?
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/chcete-u-nas-obchodovat-musite-mit-mezi-sefy-zastupce-mensin-vzkazala-firmam-burza-nasdaq-40368666#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=AwpisakW4WQ-202108101940&dop_id=40368666&source=hp&seq_no=8&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
 
11.8.2021 - 00:05 - 
Elon Musk v italské Florencii 10. srpna 2021, viz https://corrierefiorentino.corriere.it/firenze/notizie/cronaca/21_agosto_10/firenze-elon-musk-visita-palazzo-vecchio-insieme-sindaco-dario-nardella-1805adb6-fa00-11eb-88ef-9bd3cb6d2659.shtml



Elon Musk, zakladatel společností Tesla, PayPal a Space X, strávil jeden den ve Florencii. V sobotu přiletěl svým soukromým letadlem na letiště Peretola, kde se k němu připojila jeho rodina, manželka s dětmi a sestra, která již byla na dovolené v Toskánsku. Kolem 19:25 se s nimi vydal do Palazzo Vecchio na soukromou návštěvu se starostou Dariem Nardellou, který ho přivítal v sále Cosima I., a ředitelem Uffizi Eike Schmidtem. V posledních dnech se hovořilo také o možné návštěvě spojené s obchodem, na veřejnost prosáklo pouze to, že pravděpodobně navštívil také provincii Arezzo. Odborné časopisy také hovořily o možných kontaktech v leteckém sektoru - v Campi Bisenzio se nachází jedna z továren společnosti Leonardo Spa, která se na tento sektor specializuje -, ale většině lidí to připadalo jako odvozená zpráva. Před vstupem do Palazzo Vecchio se Elon Musk jako správný turista zastavil, aby si vyfotil Neptunovu fontánu na náměstí Piazza della Signoria, a poté se vydal na Michelangelovo náměstí, aby se pokochal mimořádným panoramatem Florencie.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version) [upraveno 11.8.2021 00:11]
 
11.8.2021 - 04:25 - 
 
11.8.2021 - 19:00 - 
citace 9.8.2021 - 23:31 - Fritz Lochmann:
citace 9.8.2021 - 19:42 - kacenka:


Kačenko, ja to nehaním za to že je to české. Ale ruku na srdce, keby sa to direktívne nevyrábalo pre ZSSR, štáty Varšavskej Zmluvy a tzv "spriatelené krajiny" Tak by tu určite nebolo vyrobených toľko albatrosov. A nemiešajte hrušky a jablká, Delfín bolo niečo úplne iné. Okrem toho Delfínov bolo vyrobených viac.
Na druhej strane, motor možno vyrábali v ČSSR, ale bol to ruský Ivčenko AI-25. "Domáce na ňom nebolo nič, teda možno okrem ľudskej práce.
Nevelebme komunistické produkty! Albatros síce vznikol, ale nie pre nás, nie pre náš trh, jeho "obchodný úspech" bol z veľkej miere závislý od najvyšších kruhov v ZSSR. Za skutočne Český/Českoslovený aeroplán považujem Aero 45/145/SuperAero. Ale to je iná parketa, hoci aj Aero 45 sa vo veľmi veľkej miere vyvážal do ZSSR. Nejaký kus dodnes lieta aj v USA a niekoľko kusov sa vyviezlo aj do iných krajín než "socialistických" A to je oveľa väčší úspech, než pre ruskú armádu vyrábané Delfíny a Albatrosy



No jo - on to sice byl nejpoužívanější cvičný proudový letoun, vyrobilo se asi 2800 kusů, mělo ho ve výzbroji přes 40 zemí a dosud má si 30, ale halt pocházel z ČSSR a měl/má ruský motor - takže fujfujfuj!
Já vás chápu...
 
11.8.2021 - 20:20 - 
citace 11.8.2021 - 19:00 - V.Novák:
citace 9.8.2021 - 23:31 - Fritz Lochmann:
citace 9.8.2021 - 19:42 - kacenka:


Kačenko, ja to nehaním za to že je to české. Ale ruku na srdce, keby sa to direktívne nevyrábalo pre ZSSR, štáty Varšavskej Zmluvy a tzv "spriatelené krajiny" Tak by tu určite nebolo vyrobených toľko albatrosov. A nemiešajte hrušky a jablká, Delfín bolo niečo úplne iné. Okrem toho Delfínov bolo vyrobených viac.
Na druhej strane, motor možno vyrábali v ČSSR, ale bol to ruský Ivčenko AI-25. "Domáce na ňom nebolo nič, teda možno okrem ľudskej práce.
Nevelebme komunistické produkty! Albatros síce vznikol, ale nie pre nás, nie pre náš trh, jeho "obchodný úspech" bol z veľkej miere závislý od najvyšších kruhov v ZSSR. Za skutočne Český/Českoslovený aeroplán považujem Aero 45/145/SuperAero. Ale to je iná parketa, hoci aj Aero 45 sa vo veľmi veľkej miere vyvážal do ZSSR. Nejaký kus dodnes lieta aj v USA a niekoľko kusov sa vyviezlo aj do iných krajín než "socialistických" A to je oveľa väčší úspech, než pre ruskú armádu vyrábané Delfíny a Albatrosy



No jo - on to sice byl nejpoužívanější cvičný proudový letoun, vyrobilo se asi 2800 kusů, mělo ho ve výzbroji přes 40 zemí a dosud má si 30, ale halt pocházel z ČSSR a měl/má ruský motor - takže fujfujfuj!
Já vás chápu...

No, já taky. Podle některých lidí na minulém režimu nebylo špatné to, co nefungovalo, protože na tom je pořád možné se ideologicky vozit, ale naopak to, co se podařilo. Dodneška mnozí nezkousnou např. Remka, protože to byl důstojník ČSLA a letěl v sovětské lodi. A že jsme se díky němu dostali do vesmíru jako třetí národ na světě, tak tím hůř, protože on tím neproslavoval Československo, ne, on tím dělal propagaci komunismu! Ale to nemá smysl se nad tím rozčilovat, někteří lidé se nezmění. Ve středověku by možná byli ve svém boji za "pravdu" (tu svou) oporou inkvizice. [upraveno 11.8.2021 20:24]
 
<<  376    377    378    379    380    381    382  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.317284 vteřiny.