Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  13    14    15    16    17    18    19  >>
Téma: Historie kosmonautiky
27.11.2011 - 22:39 - 
Zítra tj. 28.11.to bude 45 let co odstartoval první Sojuz do kosmu. 
28.11.2011 - 00:16 - 
citace:
... ještě poznámka k pokusným zvířatům: Používají se stále a ve velkém množství.

Odpovězte si prosím upřímně na následující otázku: Koupíte svému malému dítěti opalovací krém, který:

a) nebyl nijak testován, byl pouze proveden počítačový výpočet teoretické toxicity

b) prošel počítačovým testem toxicity, zkouškou toxicity a alergičnosti na pokusných zvířarech (používají se laboratorní myši).

c) prošel počítačovým testem toxicity, zkouškou toxicity a alergičnosti na pokusných zvířarech (používají se laboratorní myši) a byl otestován na lidech (byl delší dobu kontrolovaně prodáván a sledován v nějaké méně rozvinuté zemi - před lety byly podobné kampaně i u nás, nyní se toto již posunulo více na východ).

... já pro své malé dítě používám vždy volbu c) !!!

Kdo z přítomných to má jinak?




Pouzivaji se ve vyzkumu LEKU - tam opravdu neni alternativa.
Vypadl vam totiz bod - byl testovan LABORATORNE (rozborem) na TOXICITU - to na krem pouzivajici zvejsku neni zadny problem - toto bohate staci - bez pouziti zvirat.

A pak proste jako leky se vzdy testuje na DOBROVOLNICICH - to ze jim za to platej neni nic divneho - ale jsou kvuli penezum do toho sami a jsou radne pojisteni. Ona prace s nebezpecnyma chemikaliema v chemickem vyrobnim provozu tak uplne bez rizika i pri pouzivani ochranych pomucek a dodrzovani neni ci jina naprikald v hutnictvi - tak proc nenachat na sobe vyzkouset s minimalnim rizikem krem za mnohem vetsi penize nez v chemicke vyrobe.

Dalsi cast zvirat se jen pozorovala ci jen byla odbirana setrne krev a zhromazdovana stolice a oboji laboratorne zkoumano. Tyto zvirata totiz testuji nove krmne smesi pro ne - a tak je logicke ze bez nich to nejde a jim to ani neprijde ze nekdo na nich neco zkouma - jejich dobra kondice pri podavane testovane strave je totiz cilem experimentu.
 
16.1.2012 - 12:06 - 
Před 9 lety, 16.1.2003 odstartovala Columbia ke své poslední cestě vesmírem, ze kterého se nevrátila . Není to zas tak dávno...

 

____________________
____________________
Zbyšek Prágr
http://zlutykvet.cz
 
26.1.2012 - 15:10 - 
Zítra uplyne 45 roků od tragické havárie, kdy v lodi Apollo při nácviku simulace některých startovních operací zahynula celá první letová posádka Grissom, White a Chaffee

http://www.nasa.gov/multimedia/imagegallery/image_feature_2160.html

 
26.1.2012 - 17:09 - 
Žel den po této tragédii (dodatečné označení Apollo 1, původně Apollo/Saturn 204), si po 26 letech - 28.1. připomeneme další mrazivou tragédii onoho mrazivého rána, poslední let Challengeru STS-51L.

Viz např: http://www.astronautix.com/flights/sts51l.htm

 

____________________
____________________
Zbyšek Prágr
http://zlutykvet.cz
 
26.1.2012 - 18:45 - 
Pokud by posádka Apolla požár přežila jmenoval by se první člověk na Měsíci Virgil Ivan Grissom. 
01.2.2012 - 18:24 - 
Třetí americkou tragédií časově v jednom týdnu si dnes - 1.2. - připomínáme devět let od nedokončené mise raketoplánu Columbia.

 

____________________
____________________
Zbyšek Prágr
http://zlutykvet.cz
 
08.2.2012 - 18:26 - 
Nevím, zda zde někdo připomněl, že 6.1.2012 zemřel (rakovina ledvin a jater) v Nephi ve státě Utah ve věku 73 let inženýr Roger Boisjoly (nar. 25.4.1938, Lowell, Massachusetts), který ostře protestoval proti startu Challengeru, a u svých nadřízených ve firmě Morton Thiokol (ale hlavně u vedení NASA) si ještě víc přitížil, když o svém varování informoval vyšetřovací Rogersovu komisi. Spolu s ním proti startu Challengeru protestovali i další čtyři inženýři z firmy Morton Thiokol která již předtím přiznala problémy s těsněním SRB a marně navrhovala vedení NASA výrobu těsnění zcela nového typu. Své varování Boisjoly předložil písemně poprvé už půlrok před tragédií Challengeru. A ještě dříve psal varovně o problematickém těsnění v SRB v červenci 1985 Irving Davids vedoucímu letových operací STS Moorovi. Bezvýsledně! Moore posléze vše popíral a mlžil. Podobně varovně psal i Roger Cook v červnu 1985. Boisjoly spojil své varování a protest proti startu Challengeru s tehdy na Mysu panujícími nízkými teplotami ještě v noci na 28.1.1986!. O Boisjolyovi (a dalších odbornících), a o věcech souvisejících jsem psal už v knížce "Krutý vesmír" (Akcent 2002 1. vydání a 2003, zde str.298 an.). Boisjoly se ostře kriticky vyjádřil k přístupu vedení NASA k letům STS i v souvislosti s havárií Columbie. Proč nakonec Challenger vzlétl a proč byla pro dodávku SRB vybrána firma Morton Thiokol, která přitom nebyla vítězem výběru, píšu také ve zmíněné knize, a je to podobné, jako když jiný ředitel NASA dal přes výsledky výběrového řízení přednost firmě North American a důsledkem lajdáctví této firmy byla nakonec bohužel smrt trojice Grissom, White a Chaffee, což poprvé zveřejnili britští novináři ze Sunday Times. Firma Morton Thiokol dělala Boisjolyovi za jeho otevřenost velké problémy. Lidé od něj dávali ruce pryč, ale postavila se za něj Sally Rideová. Ostatně málo je asi známo, že Sally R. se jako jedna z mála lidí také zasloužila o to, že Rogersova zpráva nakonec nezametla pod koberec zmíněné vážné problémy. Spolu s ní to tvrdě vyžadoval také R. P. Feynman, kdy oba trvali na tom, aby skutečně nic nebylo zamlčeno nebo zkresleno. K úmrtí Rogera Boisjolyho info např. zde: http://www.nytimes.com/2012/02/04/us/roger-boisjoly-73-dies-warned-of-shuttle-danger.html?_r=1
 
08.2.2012 - 21:43 - 
Prosím o pořádek v systému přesouvání příspěvků. Když už přemísťuji reakci na příspěvek, tak by bylo vhodné, přesunout i kopii příspěvku na který reaguji . Děkuji. 
27.2.2012 - 18:26 - 
Mercury > MA 6 (Friendship 7)
20.02.1962 - První orbitální pilotovaný let USA
3 oblety Země
Posádka : J.H.Glenn
http://mek.kosmo.cz/pil_lety/usa/mercury/ma-6/index.htm
50.výročí
 
27.2.2012 - 22:45 - 
Tragédii Apolla-1 nezavinilo žádné " lajdáctví", ale chybná předstartovní procedura. Kabina byla konstruována na tlak O,35 atm čistého kyslíku, jenže předstartovní operace probíhaly za l atm čistého kyslíku a to hoří i železo. Pokud by bylo bývalo při předstarovní zkoušce použito směsi normálního vzduchu, nemohl mít požár takové fatální následky, resp. kosmonauti by stačili otevřít a kabinu opustit.Kabina byla poté zcela překonstruována, zejména příklop vstupního otvoru a všechny komponenty byly zhotoveny z odolnějších materiálů, tedy odolnějších oproti požáru.V případě starovních motorů SRB se delší dobu vědělo, že těsnění vlastně zcela netěsní, smůla byla, že se těsnění poškodilo tak, že unikající plyny zasáhly připevňovací konstrukci SRB, pokud by konstrukce byla masivnější a nápor spalin vydržela nic by se nestalo. Již předtím u nejméně jednoho letu byl zjištěn průnik spalin přes těsnění a nic se nestalo, neboť spaliny nezasáhly nosný prvek konstrukce.Nejednalo se tedy o nic neobvyklého, jen o podcennění nebezpečí že spaliny poškodí nějakou životně důležitou část konstrukce, což se bohužel stalo.Únik spalin přes těsnící kroužky sám o sobě nemohl let nijak ohrozit krom popsaného zcela specifického případu.Prostě byla jen a jen smůla. V žádném případě nehrozila destrukce SRB a lze předpokládat, že by i hlavní nádrž vydržela, je kdyby šel plamen o kousek stranou aby minul upevňovací konstrukci.Je též možné, že se ještě projevila nějaká vada materiálu těsnících kroužků, protože průnik byl vskutku intenzivní a navíc v tom nej nej nejnevhodnějším směru, tady by se mohli vyřádit " konspirátoři" a divím se že toto téma dosud neuchopili, vždyť to je smůla jako " hrom" těsnící kroužky na několikametrovém obvodu kruhu se poruší přesně na tom jediném zcela nevhodném, resp smrtelně nevhodném místě.  
04.3.2012 - 08:25 - 
3.3.1972 byla vypuštěna nosičem Atlas-Centaur s posledním stupněm na THT, americká sonda Pioneer-10 jako první těleso, resp dvě první tělesa, pokud nezapomeneme na poslední stupeň nosiče/ které skutečně, nikoli obrazně zamířilo ke hvězdám a nenávratně opustilo Sluneční soustavu. Jinak její hlavní úkol byl průlet systémem Jupitera, kam cestoval 640 dní, což jistě v té době byla nepředstavitelná vzdálenost, jejikož stále byl problém doletět k Venuši či Marsu, což je " za humny".Sonda svůj úkol u Jupitera excelentně splnila a výsledky jejího měření byly ohromující a zcela zásadní.Sonda nesla mezihvězdný dopis a je mi záhadou proč něco podobného neinstalovali též na poslední stupeń. Jinak jsem se dočetl, že měla detektor meteoroidů v pásmu planetek, ale nikde jsem nenašel nic o tom, zda skutečně nějaké těleso cestou registrioval. Pro zajímavost vážila pouhých 261 Kg !Sondy v prostoru za Plutem byla dále funkční a byla nejvzdálenějším tělesem až do vzdálenosti 69 AU, kdy ji předstihl americký Voyager -2. Vědecké údaje posílala 29 let 10 měsíců 13 dní a poslední signál byl zaznamenám 3O let 10 měsíců 19 dní po startu, tedy zhruba pře 10 lety ! Neuvěřitelné !!!! 
04.3.2012 - 22:06 - 
Na stránkách ČAS najdete:
http://www.astro.cz/clanek/5061

Pěkné video k letu Johna Glenna včetně informací o jeho dalším životě a později k stáru i letu raketoplánem najdete v níže odkazované ukázce. Stojí za to u ní strávit celých 25 minut.


 
23.3.2012 - 13:18 - 
Na dnešek připadá 100. výročí narození raketového konstruktéra Wernhera von Brauna.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Wernher_von_Braun
 
23.3.2012 - 13:46 - 
i když to byl nacista, někde jsem tuším četl, že byl dokonce u zbraní SS, nelze mu upřít, že byl otcem praktické kosmonautiky, jeho A-4 / V-2/ urychlila vývoj velkých raket o několik desetiletí, též jeho podíl na úspěchu Apolla byl nepochybný.Dožil se ale tuším jen asi 67 let, v každém případě jeho cesta od A-1 přes A-4, Redstone, Jupiter, Saturny 1 k Saturnu 5 je impozantní, byl to prostě génius. 
23.3.2012 - 14:51 - 
http://www.nasa.gov/topics/history/features/vonbraun.html

Článek k výročí na webu NASA.

 

____________________
Andy
https://www.instagram.com/polar_andy_cz/
 
23.3.2012 - 23:14 - 
U SpaceX neopoměli, při této příležitosti, pojmenovat další zasedačku

 
25.3.2012 - 16:11 - 
Na KW skvělý snímek místa přistání A-11, jsou tam pěkně vidět stopy první " vycházky ". 
25.3.2012 - 17:32 - 
citace:
...V případě starovních motorů SRB se delší dobu vědělo, že těsnění vlastně zcela netěsní, smůla byla, že se těsnění poškodilo tak, že unikající plyny zasáhly připevňovací konstrukci SRB, pokud by konstrukce byla masivnější a nápor spalin vydržela nic by se nestalo. Již předtím u nejméně jednoho letu byl zjištěn průnik spalin přes těsnění a nic se nestalo, neboť spaliny nezasáhly nosný prvek konstrukce.Nejednalo se tedy o nic neobvyklého, jen o podcennění nebezpečí že spaliny poškodí nějakou životně důležitou část konstrukce, což se bohužel stalo.Únik spalin přes těsnící kroužky sám o sobě nemohl let nijak ohrozit krom popsaného zcela specifického případu.Prostě byla jen a jen smůla. V žádném případě nehrozila destrukce SRB a lze předpokládat, že by i hlavní nádrž vydržela, je kdyby šel plamen o kousek stranou aby minul upevňovací konstrukci.Je též možné, že se ještě projevila nějaká vada materiálu těsnících kroužků, protože průnik byl vskutku intenzivní a navíc v tom nej nej nejnevhodnějším směru, tady by se mohli vyřádit " konspirátoři" a divím se že toto téma dosud neuchopili, vždyť to je smůla jako " hrom" těsnící kroužky na několikametrovém obvodu kruhu se poruší přesně na tom jediném zcela nevhodném, resp smrtelně nevhodném místě.


Ono pokud jsem to dobre pochopil, otevreny plamen vznikl az v okamziku, kdy raketoplan vnikl do rychlejsiho proudu atmosfery a byl vystaven dalsimu namahani. Tedy do bocniho vetru, ktery byl i sam o sobe "nadstandardni". Otazkou je, zda to byla prislovecna posledni kapka, na to jsem odpoved nenasel. Ke katastrofe by doslo patrne tak jako tak, jen by byl prubeh odlisny.
 
25.3.2012 - 18:48 - 
http://spacedaniel.blog.cz/1007/braun-wernher-von
 
25.3.2012 - 19:28 - 
Narozen přesněji 23. března 1912 Wirsitz, Německé císařství (dnes Wyrzysk v Polsku!!!!!!!!!!!!!) – zemřel dne 16. června 1977 Alexandria, Virginie, USA)  
25.3.2012 - 20:31 - 
Zdravim,

myslim, teda jsem to cetl v knize Feynmana(byl clenem vysetrovaci komise), ze spaliny unikali testovacim otvorem mezi tesnicimi krouzky(ted jiz presne nevim na co dany otvor slouzil - jestli inspekce krouzku nebo vstup nejakeho stlac. plynu pro zkousku tesnosti systemu - jak vime, byli tam 2 "O"krouzky a tento technoloficky otvor byl mezi nimi z vnejsi strany spal. komory).
Tak se nejak pamatuji - chce to overit.

pekny vecer,

Csaba

citace:
citace:
...V případě starovních motorů SRB se delší dobu vědělo, že těsnění vlastně zcela netěsní, smůla byla, že se těsnění poškodilo tak, že unikající plyny zasáhly připevňovací konstrukci SRB, pokud by konstrukce byla masivnější a nápor spalin vydržela nic by se nestalo. Již předtím u nejméně jednoho letu byl zjištěn průnik spalin přes těsnění a nic se nestalo, neboť spaliny nezasáhly nosný prvek konstrukce.Nejednalo se tedy o nic neobvyklého, jen o podcennění nebezpečí že spaliny poškodí nějakou životně důležitou část konstrukce, což se bohužel stalo.Únik spalin přes těsnící kroužky sám o sobě nemohl let nijak ohrozit krom popsaného zcela specifického případu.Prostě byla jen a jen smůla. V žádném případě nehrozila destrukce SRB a lze předpokládat, že by i hlavní nádrž vydržela, je kdyby šel plamen o kousek stranou aby minul upevňovací konstrukci.Je též možné, že se ještě projevila nějaká vada materiálu těsnících kroužků, protože průnik byl vskutku intenzivní a navíc v tom nej nej nejnevhodnějším směru, tady by se mohli vyřádit " konspirátoři" a divím se že toto téma dosud neuchopili, vždyť to je smůla jako " hrom" těsnící kroužky na několikametrovém obvodu kruhu se poruší přesně na tom jediném zcela nevhodném, resp smrtelně nevhodném místě.


Ono pokud jsem to dobre pochopil, otevreny plamen vznikl az v okamziku, kdy raketoplan vnikl do rychlejsiho proudu atmosfery a byl vystaven dalsimu namahani. Tedy do bocniho vetru, ktery byl i sam o sobe "nadstandardni". Otazkou je, zda to byla prislovecna posledni kapka, na to jsem odpoved nenasel. Ke katastrofe by doslo patrne tak jako tak, jen by byl prubeh odlisny.
 
25.3.2012 - 21:20 - 
citace:
i když to byl nacista, někde jsem tuším četl, že byl dokonce u zbraní SS, nelze mu upřít, že byl otcem praktické kosmonautiky, jeho A-4 / V-2/ urychlila vývoj velkých raket o několik desetiletí, též jeho podíl na úspěchu Apolla byl nepochybný.Dožil se ale tuším jen asi 67 let, v každém případě jeho cesta od A-1 přes A-4, Redstone, Jupiter, Saturny 1 k Saturnu 5 je impozantní, byl to prostě génius.


Byl i vysokým důstojníkem!
V červnu 1943 byl povýšen do hodnosti SS Sturmbannführer a byli mu podřízeni příslušníci SS z Oberabsschnitt Ostsee. Později byl WvB povýšen i do hodnosti SS Obersturmbannführera.
 
30.3.2012 - 13:34 - 
hmmm pribudne nova expozicia do jednho z muzeii ? :

Amazon CEO Jeff Bezos Locates Apollo 11 F-1 Engines, Looks to Resurrect Them [Upraveno 30.3.2012 martir123]
 
30.3.2012 - 17:44 - 
Nevím odkud je vzala informace "pravdivá" informace o tom ,že von Braun byl v hodnosti "V červnu 1943 byl povýšen do hodnosti SS Sturmbannführer a byli mu podřízeni příslušníci SS z Oberabsschnitt Ostsee. Později byl WvB povýšen i do hodnosti SS Obersturmbannführera." -mohu znát zdroj informací-důvěryhodný !!!! Totiž osoba von Brauna se sice ukazuje v přítomnosti nacistických pohlavárů, a ne ledajakých. Avšak nikde jsem neviděl fotografii v uniformě. Myslím si ,že informace o jeho hodnosti je zkreslená.
Děkuji za odpověd
 
30.3.2012 - 18:33 - 
Dohledal jsem informaci, že za kariéru byl v NSDAP a SS., třikrát povýšen. Přes rúzné vyhýbání v angažovaní se v ozbrojených silách nakonec souhlasil na nátlak Dolberga-v podstatě kolegy. Ten mu poradil, že pokud chce dál pracovat na raketovém výzkumu, at tyto funkce přijme. Nepodařila se dohledat zřetelná fotografie v uniformě jeho poslední hodnosti z roku někdy z června roku 1943. Existuje jedna sporná fotografie v uniformě SS., ale z té není patrné zda je to skutečně on. Fotografie převažují,kde je v obleku s podálnými proužky. Přesto existuje fotografie ve vojenské kombinéze a na hlavě má lodičku-voj. čepici. 
30.3.2012 - 20:54 - 
http://veda.sme.sk/c/6319521/na-dne-atlantiku-nasli-motor-z-apolla.html
Miliardári majú rôzne zábavky. Režisér James Cameron sa potopil na dno Mariánskej priekopy, šéf internetového kníhkupectva Amazon Jeff Bezos zas našiel motory z rakety Saturn V.

Tá v roku 1969 pomáhala vystreliť prvých ľudí na Mesiac. Motory F­1 sa oddelili po tom, ako misiu dostali z atmosféry Zeme, a následne padli do Atlantického oceánu. Bezosovi sa ich podarilo lokalizovať 4300 metrov pod hladinou.

sranda.. akurát "deň na to, čo sa ako tak dohodli, komu patria historické artefakty..

apropó.. tie motory nemali vôbec nájsť, veď podľa mnohých, tie rakety ani neodštartovali, nie to aby niekoho dopravili na mesiac [Upraveno 30.3.2012 alamo]
 
30.3.2012 - 21:39 - 
citace:

apropó.. tie motory nemali vôbec nájsť, veď podľa mnohých, tie rakety ani neodštartovali, nie to aby niekoho dopravili na mesiac

Když budou pořádně hledat, tak najdou i makety SM VM . LM je v muzeu.
 
30.3.2012 - 21:45 - 
hm.. možno raz..
v nejakom čínskom múzeu.. za mastné vstupné..
však dopraviť ten "šrot" nazad z mesiaca na zem, bude niečo stáť..
 
31.3.2012 - 06:28 - 
citace:
Nevím odkud je vzala informace "pravdivá" informace o tom ,že von Braun byl v hodnosti "V červnu 1943 byl povýšen do hodnosti SS Sturmbannführer a byli mu podřízeni příslušníci SS z Oberabsschnitt Ostsee. Později byl WvB povýšen i do hodnosti SS Obersturmbannführera." -mohu znát zdroj informací-důvěryhodný !!!! Totiž osoba von Brauna se sice ukazuje v přítomnosti nacistických pohlavárů, a ne ledajakých. Avšak nikde jsem neviděl fotografii v uniformě. Myslím si ,že informace o jeho hodnosti je zkreslená.
Děkuji za odpověd



O vysoké hodnosti von Brauna v SS hovoří:
http://history.msfc.nasa.gov/vonbraun/excerpts.html
"Von Braun's relationship to the Nazi Party is complex; although he was not an ardent Nazi, he did hold rank as an SS officer."
http://www.enviroreporter.com/investigations/other-environmental-stories/we-robot/all/1/
"Bush's vision for space exploration actually came from the leader of a group of 120 German scientists captured at the end of World War II, Waffen SS-Sturmbannführer Wernher von Braun."

Zmínka o jeho hodnosti se v poslední době objevila ve zprávách:
bavorský Süddeutsche z 23.3.2012:
http://www.sueddeutsche.de/bayern/-geburtstag-von-wernher-von-braun-tut-alles-damit-dieser-name-verschwindet-1.1315946
"Darf eine staatliche Schule nach einem Mann benannt werden, der NSDAP-Mitglied war und SS-Sturmbannführer?"
Wiener Zeiting z 12.3.2012:
http://www.wienerzeitung.at/themen_channel/wzwissen/geschichte/442991_Der-SS-Mann-als-Held-der-USA.html
"Doch was zählt das angesichts des Fortschritts, den der am 1. Mai 1940 der SS beigetretene und am 28. Juni 1943 zu deren Sturmbannführer ernannte von Braun den Nationalsozialisten nach und nach erringt?"
Poznámku o povýšení do hodnosti Obersturbannführera mám ve svých poznámkách z dřívějška - bohužel bez uvedení pramene.
 
<<  13    14    15    16    17    18    19  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.122403 vteřiny.