Neví zde někdo o nějakém lepším zdroji online videí z Apolla než jsou archivy http://archive.org/search.php?query=collection%3Anasa-apollo-multimedia-gallery&sort=-publicdate, http://www.hq.nasa.gov/alsj/frame.html či apolloarchive.com?
Zejména mám na mysli videa s vyšším rozlišením (HD), protože všechna dostupná mají rozhodně mnohem menší rozlišení, než se dá z 16 mm kamer získat.
citace:Neví zde někdo o nějakém lepším zdroji online videí z Apolla než jsou archivy ...
Machi, není to sice on-line, ale pokud prahneš po digitálně vyčištěných, komentovaných a hlavně téměř kompletních záznamech ze všech misí Apollo (+ dalších US pilotovaných programech) a budeš ochotný za to dát nějakou tu kačku (dolar ), tak to nejlepší, co je na této planetě k mání, najdeš tady :
citace:Zejména mám na mysli videa s vyšším rozlišením (HD), protože všechna dostupná mají rozhodně mnohem menší rozlišení, než se dá z 16 mm kamer získat.
Ja jsem si koupil Apollo-15 je to opravdu pro fajnsmekry.Uz jen kdyz ukazu ten orig.obal tak i lajci padaji na prdel.Nelituju toho stoji to za to.Sice bych chtel aspon vsechny "J" ale financne je to dost.Snad je nekde do budoucna stahnu.
Díky všem za odkazy!
Zajímavé jsou ty 6-ti diskové série. Při ceně 75-85$ nejsou ani příliš předražené. Přesto prozatím zůstanu u online dat, protože jsem zjistil, že mpeg1 z archive.org mají ucházející kvalitu (podstatně vyšší než tamtéž nabízené mpeg4). Nevýhodou je velikost (~DVD/100 min), asi je poté zkomprimuju xvid kodekem.
Raketa je uz v hladine kde okolni tlak atmosfery je podstatne mensi a jeste k tomu se pohybuje nadzvukovou rychlosti kdy proudeni je trosku jine od podzvukoveho.Expanze plynu je podstatne vetsi nez pri startu,kde i tak z velke vzdalenosti byly plameny nalepeny na spodku rakety.Bezne astronaute pri ukonceni prace 1.st,u A-17 do bylo abormalni,pozorovali ohnivou kouli kterou nasledne proleteli po zapaleni 2.st.zpusobenou vetsi expanzi plynu nez byla rychlost rakety v te dobe.
Raketa je uz v hladine kde okolni tlak atmosfery je podstatne mensi a jeste k tomu se pohybuje nadzvukovou rychlosti kdy proudeni je trosku jine od podzvukoveho.Expanze plynu je podstatne vetsi nez pri startu,kde i tak z velke vzdalenosti byly plameny nalepeny na spodku rakety.Bezne astronaute pri ukonceni prace 1.st,u A-17 do bylo abormalni,pozorovali ohnivou kouli kterou nasledne proleteli po zapaleni 2.st.zpusobenou vetsi expanzi plynu nez byla rychlost rakety v te dobe.
Vždyť přece i nevěřící Tomášové mají k dispozici videa ze startů Saturnů V dokonce v HD kvalitě, a mohou si sami prohlédnou jake se mění plameny za raketou v závslosti na nárůstu rychlosti letu a poklesu okolního atmosférického tlaku.
citace:
Vždyť přece i nevěřící Tomášové mají k dispozici videa ze startů Saturnů V dokonce v HD kvalitě, a mohou si sami prohlédnou jake se mění plameny za raketou v závslosti na nárůstu rychlosti letu a poklesu okolního atmosférického tlaku.
tu nejde o veriaceho a neveriaceho, Vlada a jeho paranoje sa to prestalo tykat akonahle polozil otazku
Ide o to ze je to zaujimavy jav, na prvy pohlad plamene na stenach rakety vyzeraju trosku "nelogicky", takze si to urcite zasluzi trosku rozobrat
14.11.2012 - 15:21 - Vlado 1
citace:13.11.2012 - 17:42 - dodge
Reagovat
Raketa je uz v hladine kde okolni tlak atmosfery je podstatne mensi a jeste k tomu se pohybuje nadzvukovou rychlosti kdy proudeni je trosku jine od podzvukoveho.,kde i tak z velke vzdalenosti byly plameny nalepeny na spodku rakety.Bezne astronaute pri ukonceni prace 1.st,u A-17 do bylo abormalni,pozorovali ohnivou kouli kterou nasledne proleteli po zapaleni 2.st.zpusobenou vetsi expanzi plynu nez byla rychlost rakety v te dobe.
To je vysvětlení pro lidi bez znalosti fyziky a bez náznaku logiky. Expanze plynu při startu odpovídá rychlosti zvuku v daném prostředí . Motor ve vakuu má lepší účinnost (dáno větším tlakovým spádem) .Uhel vystupujícího proudu spalin je o nějaký stupeň větší (jiná konstrukce trysky)
Za letu nemůžou spaliny předběhnout ústí trysky . To je možné při explozi motoru.
citace:To je vysvětlení pro lidi bez znalosti fyziky a bez náznaku logiky. Expanze plynu při startu odpovídá rychlosti zvuku v daném prostředí . Motor ve vakuu má lepší účinnost (dáno větším tlakovým spádem) .Uhel vystupujícího proudu spalin je o nějaký stupeň větší (jiná konstrukce trysky)
Za letu nemůžou spaliny předběhnout ústí trysky . To je možné při explozi motoru.
vladeenko, ale to som tu prave rozoberal, ze tu sa v podstate nebavime o spalinach z trysky. Medzi spalinami z trysky a stenou trysky bol film z plynov z plynoveho generatora. No a kedze tento ani nehorel a navyse bol brzdeny stenou trysky, tak zrejme vobec nemal tu vytokovu rychlost ako bola v strede trysky. Tento plyn mohol byt nasaty do uplavu.
Britský dokument, jehož těžištěm jsou rozhovory s účastníky letů k Měsíci, dozvíme se např. proč se Grissom obával upozornit na nebezpečnou kabeláž v kabině a kdo zavinil zahlcení palubního počítače LM Apolla 11.
Zajimava fotka!
Cernanova prvni jizda po Mesici,kdy je jeste LRV uplne odstrojen,tesne po vylozeni z LM a zakladnim sestaveni.Ze se jedna o velitele vypravy Apollo 17 J.Cernana dokladaji cervene pruhy na stehnech,rukavech a vychazkovem krytu prilby LEVA.Uvedene cervene pruhy slouzily pro orientaci pozemnimu personalu pri tel.prenosech kdo je vlastne kdo.Poprve mely byt pouzity pri vyprave Apolla-13.
citace:
Dekuji za odkazy. Mám co o vánocích studovat.
Nie si sám.
16.12.2012 - 08:32 - PINKAS J
@ Michal Filip
Moc pěkné, děkuji. Zvláště mne zaujaly filmy o navigaci. Je jasné, že tak složitý úkol, včetně přistání by těžko zvládla s požadovanou přesností čistě inerciální navigace. Proto byla upřesňována radiovým řízením ze Země a zaměřováním hvězd sextanterm. Úžasný byl číslicový počítač s pamětí RAM jen 70 KB. Zaujalo mně jak se programy ručně zatkávaly do feritové paměti ROM a i RAM byla zřejmě feritová.
Začátkem 70 let jsme v našem podniku vyvíjeli a vyráběli podobné paměti, ale tkané, bez feritových jader. Osnovu tvořili dráty s magnetickou vrstvu a útek tvořil jemné isolované dráty v pěti různých barvách (a cívkách). Paměťové místo bylo v křížení těchto drátů. Program z děrné pásky přímo řídil člunkový tkací stav, který umožnil rozevřít kterýkoliv osnovní drát a prohodit kterýkoliv z 5 různých útků. To umožnilo vyrábět RAM i libovolné ROM paměti. Konstruoval jsem tehdy elektrickou část stavu.
citace:Apollo - historie vývoje rakety Saturn a kosmické lodi Apollo - Moon machines 1 až 6
Také moc děkuji. Je to velmi pěkná série dokumentů o důvtipu a pracovním nasazení statisíců velmi nadaných a motivovaných techniků a vědců před 45 lety. (přičemž tím určitě nechci snížit podobné úsilí lidí na druhé straně železné opony, které bylo v závodu o Měsíc z různých důvodů neúspěšné)
Ten, kdo zpochybňuje přistání američanů na Měsíci, se tím dopouští urážky každého z těch 400 000 lidí, kteří se na úspěchu programu Apollo podíleli.
jenom takovou mensi zajimavosti je, ze hlavnim konstrukterem lunarniho roveru byl Pavlics Ferenc (Madar, ktery utekl do USA pred ruskymi komunisty v r.1956)firmy General Motors pak to preslo do Boeingu.
Neco o nem tady:
cs
____________________ Zajimam se o raketovou techniku, hlavne o hybridni raketove motory