Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  221    222    223    224    225    226    227  >>
Téma: Projekt Dragon / Falcon 9
13.4.2016 - 22:20 - 
myslel jsem že to je nějaká console a že něco programují,ale asi to bude opravdu lano,ale co to tam dělají ?? jestli to je naviják ? asi až to budou celé sklápět .. tahá za to .. a je to nějaké zaseknuté 
13.4.2016 - 22:32 - 
quote:
myslel jsem že to je nějaká console a že něco programují,ale asi to bude opravdu lano,ale co to tam dělají ?? jestli to je naviják ? asi až to budou celé sklápět .. tahá za to .. a je to nějaké zaseknuté
celkově si dávají dost pozor, žádný spěch. V tom otvoru na motorové sekci pracovali 2 chlápci skoro dvě hodiny a téměř nesundali protipožární kukly. Nevím co tak nebezpečného tam může být, napadá mě jen TEA-TEB pro restarty motoru - asi je nutno zbytky buď vyndat, nebo jinak zajistit.
 
13.4.2016 - 22:42 - 
quote:
myslel jsem že to je nějaká console a že něco programují,ale asi to bude opravdu lano,ale co to tam dělají ?? jestli to je naviják ? asi až to budou celé sklápět .. tahá za to .. a je to nějaké zaseknuté


Tak ma napadlo ci to nieje nejake uzemnovacie lano.
 
13.4.2016 - 22:54 - 
quote:
quote:
myslel jsem že to je nějaká console a že něco programují,ale asi to bude opravdu lano,ale co to tam dělají ?? jestli to je naviják ? asi až to budou celé sklápět .. tahá za to .. a je to nějaké zaseknuté


Tak ma napadlo ci to nieje nejake uzemnovacie lano.

To asi ne, od rána na plošině tyto lana upevňovali na horní konec rakety, pak je zase sundali a připevnili jiné 2 lana, posunuty o 90 st. Je možné , že jsou to jen fixační lana pro vyrovnávání event. bočních výkyvů při sklápění .
 
13.4.2016 - 23:10 - 
quote:
quote:

Tak ma napadlo ci to nieje nejake uzemnovacie lano.

To asi ne, od rána na plošině tyto lana upevňovali na horní konec rakety, pak je zase sundali a připevnili jiné 2 lana, posunuty o 90 st. Je možné , že jsou to jen fixační lana pro vyrovnávání event. bočních výkyvů při sklápění .


Aha oni su dva? Ja som videl len jedno, tak dva by davali vyznam na to vyrovnavanie.
 
14.4.2016 - 14:42 - 
Během včerejška byla vrchní části stupně dodatečně zajištěna za nosnou konstrukci dvěma jistícími lany k betonovým blokům.





K večeru pak mohlo dojít k vyčerpání RP-1, který byl doposud ve spodní nádrži a jeho váha stupeň v podstatě stabilizovala.
Následně proběhlo i vypálení zbytkového množství v motoru - na přilozeném snímku vidno i kouř pod motorovou sekcí.




Co se týče noh tak jen podotýkám, že Elon Musk nyní na předletové konferenci mluvil spíš o zpětném zaklopení, než o demontáži. Přestože u OG-2 stupně v prosinci byly nohy před transportem z LZ-1 demontované.

Zde je také možné nahlédnout na archív snímků z webkamery po minutových intervalech.
http://portfever.com/?pcw
[Upraveno 14.4.2016 raul]
 
14.4.2016 - 21:21 - 
asi demontují tlumič a zaklopí .... tlumič č1 je dole.

 
14.4.2016 - 23:12 - 
quote:
asi demontují tlumič a zaklopí .... tlumič č1 je dole.




už mají dole 3
 
15.4.2016 - 17:00 - 
quote:
quote:
asi demontují tlumič a zaklopí .... tlumič č1 je dole.

Tak asi zaklopeni nebude - pujdou i nohy, zrovna jednu odejmuli.
 
15.4.2016 - 20:31 - 
máte foto ?  
15.4.2016 - 21:46 - 
Demontáž lze sledovat live na http://www.portcanaveralwebcam.com/ .

Archiv některých snímků je na http://portfever.com/?pcw .

Ty důležité z dneška jsou na odkazu http://portfever.com/webcam_player_pcw.php?date=20160415&start=600&end=622

Sundavání první nohy:


Po sundání všech čtyř nohou:
 
16.4.2016 - 00:08 - 
Nechci rejpat, ale zatím to na mě nepůsobí úplně "bezúdržbově", to odmontovávání nohou :-)

Stavající mechanismus zaklopení po startu neumožňuje... ale je jasné, že opravdová vícenásobná použitelnost bude znamenat, že raketa odstartuje přímo z místa, kde přistála, bez startovací rampy. skutečně jen po dotankování (jeřáb na ní tak maximálně naloží náklad...)

(podobná míra automatizace stejně bude nutná na Marsu, kde nejspíš žádné sofistikované startovací komplexy a zázemí ani nebudou)

mezistupeň by pak mohl být, že na stupni se před převozem zpět na start nebude nic šroubovat a nohy se jen sklopí a natlakují.. divil bych se, kdyby to nechystali, určitě je to zatím nějaká betaverze, ty nohy :-)
 
16.4.2016 - 00:44 - 
Na Marse nic zaklapat nemusis. je tam tak riedka atmosfera, ze pri dosiahnuti zaujimavej rychlosti a teda i vysky uz je odpor nezaujimavy.

btw. ze sa nohy samocinne nesklopia spat ok, ale ze ich musia rovno demontovat...
 
16.4.2016 - 00:44 - 
quote:
Nechci rejpat, ale zatím to na mě nepůsobí úplně "bezúdržbově", to odmontovávání nohou :-)

Stavající mechanismus zaklopení po startu neumožňuje... ale je jasné, že opravdová vícenásobná použitelnost bude znamenat, že raketa odstartuje přímo z místa, kde přistála, bez startovací rampy. skutečně jen po dotankování (jeřáb na ní tak maximálně naloží náklad...)

(podobná míra automatizace stejně bude nutná na Marsu, kde nejspíš žádné sofistikované startovací komplexy a zázemí ani nebudou)

mezistupeň by pak mohl být, že na stupni se před převozem zpět na start nebude nic šroubovat a nohy se jen sklopí a natlakují.. divil bych se, kdyby to nechystali, určitě je to zatím nějaká betaverze, ty nohy :-)



Však je také všude uváděno experimental landing
 
16.4.2016 - 06:37 - 
quote:
btw. ze sa nohy samocinne nesklopia spat ok, ale ze ich musia rovno demontovat...

Myslim, že důvodem demontáže nohou je bezproblémová nakládka na trailer a převoz po veřejných komunikacích z port canaveral na ksc. Limit pro šířku nákladu bez nutnosti vyřizování speciálních povolení a doprovodných vozidel je 12 stop, což je průměr F9 bez nohou.

A jak správně podotýká Petr, jedná se stále o experimentální fázi ověřování konceptu. Tímto přistáním si SpX ověřila, že je zvolený koncept správný, měkké motorické přistání je proveditelné na pevnině i na moři a budou koncept dále rozvíjet až do cílového stavu, kdy bude stupeň schopen opětovného startu v řádu několika málo dnů. Než k tomu dospějí, uběhne ještě hodně vody a budou i havárie, ale nemám obavu, že by to nedokázali.
Stačí si jen připomenout, že od prvního poskočení grasshopperu neuběhly ani 4 roky a dnes mají na kontě už dva úspěšné návraty a přistání "orbitálních" prvních stupňů na loď i pevninu.
 
16.4.2016 - 10:11 - 
Kolko trvalo odviezt stupen z LZ1? Mam pocit ze tu to trva celu vecnost. Ale beriem to tak ze momentalne sa zaoberaju hlavne samotnym pristavanim. K preprave stupna sa neskor vyrobia pripravky a nastavia sa postupy...
To su fakt len 4 roky od grasshopera? [Edited on 16.4.2016 yamato]
 
16.4.2016 - 11:23 - 
quote:
To su fakt len 4 roky od grasshopera?

Je to k nevíře, skoro jako pravěk , ale úplně první hop do 1,8 metru provedl Grasshopper 21.9. 2012, viz: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Grasshopper_(rocket)#Grasshopper_flight_tests
 
16.4.2016 - 12:07 - 
Tak já bych taky řekl, že co se týká manipulace, tak právě sbírají data a poznatky o tom, co a jak bude okolo toho všechno potřeba a zatím to dělají na koleně, nemám strach, že si to nepoladí tak, aby to bylo rychlé a efektivní. 
16.4.2016 - 13:30 - 
Velmi pěkná simulace trajektorie, rychlostí a výšek obou stupňů F9 při letu CRS-8 
16.4.2016 - 15:09 - 
quote:
Já bych taky řekl, že co se týká manipulace, tak právě sbírají data a poznatky o tom, co a jak bude okolo toho všechno potřeba a zatím to dělají na koleně, nemám strach, že si to nepoladí tak, aby to bylo rychlé a efektivní.
Ano, dávají si velký pozor, je to první dokonalé přistání na moři - jasný " experimental ". koukám na jejich práci skoro 3 dny - na to že jsou v běžném přístavu, kde nakládají a vykládají kontejnery jim to jde docela dobře. Taky jsem myslel, že po odmontování vzpěr nožky hezky přiklapnou a pojedou domů. Ta demontáž ve stoji je určitě jednodušší, určitě nožky hezky proklepnou defektoskopicky a materiáloví inženýři taky budou moc zvědaví. Raketa si dost poposkočila při přistávání...
 
16.4.2016 - 23:17 - 
quote:
Velmi pěkná simulace trajektorie, rychlostí a výšek obou stupňů F9 při letu CRS-8


Když to člověk vidí, tak bez druhého stupně by dávali suborbitální skok pro kabinu zvící autobusu a do 150 km výše

kdyby chtěl, tak může začít provozovat suborbitální turistiku ve velkém, ale naštěstí má mnohem vyšší cíle

vždycky si vzpomenu na to srandistické video srovnávající Muskovo a Bezosovo raketky a bavím se (v dobrém, Blue Origin má taky úžasný stroj)
 
17.4.2016 - 17:12 - 
quote:

kdyby chtěl, tak může začít provozovat suborbitální turistiku ve velkém, ale naštěstí má mnohem vyšší cíle


Skutečně může? turistika je o ekonomice. jedne start vícenásobně použitého stupně sníží náklady ze 70 na 80 mil. USD, ale tohle by se létalo bez druhého stupně, s vícenásobně použitelným "autobusem".Takže počítejme jen 50 mil. USD za start...

V tom případe, kdyby každý start nesl 50 turistů, jedna letenka by musela stát milion.
 
17.4.2016 - 18:24 - 
quote:
Kolko trvalo odviezt stupen z LZ1? Mam pocit ze tu to trva celu vecnost. Ale beriem to tak ze momentalne sa zaoberaju hlavne samotnym pristavanim. K preprave stupna sa neskor vyrobia pripravky a nastavia sa postupy...
To su fakt len 4 roky od grasshopera? [Edited on 16.4.2016 yamato]

Prostě vše co se dělá poprvé během vývoje - není vhodné dělat rychle, pokud to není přímo nutné třeba z důvodu nedostatku času do plánovaného termínu dokončení vývoje. Nebylo by zrovna vhodné, aby jim stupeň spadl během manipulace a třeba se pak i rozlomil se na polovinu.
[Upraveno 17.4.2016 tycka]
 
17.4.2016 - 20:50 - 
quote:
quote:

kdyby chtěl, tak může začít provozovat suborbitální turistiku ve velkém, ale naštěstí má mnohem vyšší cíle


Skutečně může? turistika je o ekonomice. jedne start vícenásobně použitého stupně sníží náklady ze 70 na 80 mil. USD, ale tohle by se létalo bez druhého stupně, s vícenásobně použitelným "autobusem".Takže počítejme jen 50 mil. USD za start...

V tom případe, kdyby každý start nesl 50 turistů, jedna letenka by musela stát milion.


Ty čísla jsou odkud? (snížit ze 70 na 80, to je asi překlep)

jinak kolik teď stojí výlet u konkurence?
 
17.4.2016 - 21:29 - 
Pánové, jen připomínám, že toto vlákno je o Dragonu (cargo) a Falconu 9. Ani jeden z těchto SpX produktů nebyl, není a nebude zamýšlen pro suborbitální turistické lety.
Takže podobné spekulace prosím rozvíjejte jinde.
 
18.4.2016 - 08:05 - 
http://www.youtube.com/watch?v=tU1b1H2EWU4 [Upraveno 18.4.2016 H] 
18.4.2016 - 10:33 - 
 
18.4.2016 - 11:51 - 
quote:
Pánové, jen připomínám, že toto vlákno je o Dragonu (cargo) a Falconu 9. Ani jeden z těchto SpX produktů nebyl, není a nebude zamýšlen pro suborbitální turistické lety.
Takže podobné spekulace prosím rozvíjejte jinde.


Omlouvám se

jinak odstrojený Falcon stále stojí v přístavu, teď je 5:50 místního času, tak uvidíme, co přinese dnešní pracovní den
 
18.4.2016 - 13:41 - 
před Falcon v přístavu připlula velká transportní plošinová loď, že by nakonec cesta vedla po vodě? 
18.4.2016 - 15:18 - 
před raketou se objevil prstenec, do kterého bývá horizontálně upevněná, takže nás dnes patrně čeká sklápění

Edit: je to tak, už sundávají jistící lana, loď patrně s děním nesouvisí

a jak přezoomovali, je vidět i druhý držák [Upraveno 18.4.2016 Petr_Šída]
 
<<  221    222    223    224    225    226    227  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.334173 vteřiny.