citace:tusim ten dazd v pristave zmyl trochu toho ocmudenia, uz vidno napis SpaceX Bude to chciet este kyblik a kefu...
pěkně to očazení zdůrazňuje vnitřní konstrukci, na druhé fotce od Mirka jsou vidět vnitřní stringery v nádrži na palivo, na třetí to samé v LOX tanku [Upraveno 19.4.2016 Petr_Šída]
citace:pěkně to očazení zdůrazňuje vnitřní konstrukci, na druhé fotce od Mirka jsou vidět vnitřní stringery v nádrži na palivo, na třetí to samé v LOX tanku
Ve spodní čísti LOX nádrže jsou na druhé fotce taky pěkně patrné pravidelně rozmístěné výstupky. Tipuji, že jsou to místa, kde jsou vetknuty konzole, upevňující vnitřní nádrže s vysokotlakým heliem. V nádrži RP1 to bude podobné, ale není to tak dobře vidět.
Oproti předpokladu, že bude převoz 1. st probíhat v noci, je naopak přepravován na KSC ve dne, za plného silničního provozu.
... pod těmi semafory už opravdu moc místa nezbývá
citace:vzdy ma nastve ked ma na krizovatke vyblokuje pouzity booster
A jak často je tam v Košicích potkáváte ?
Já potkat v Pardubicích na křižovatce použitý booster, sjedu hned do příkopu, vyskočím z auta, kleknu na zem a v hluboké úctě o zvednutých pažích buším hlavou o zem až by ten stupeň projel kam by potřeboval ..
Zajímalo by mě, jestli urychlení toho procesu po návratu 1. st. (které je nezbytné jestli to má trochu "frčet") bude sestávat pouze z nastavení procesů, nebo i z fyz. úprav. 1. st....
citace:vzdy ma nastve ked ma na krizovatke vyblokuje pouzity booster
A jak často je tam v Košicích potkáváte ?
No ako casto, ako casto, tak napriklad ja jazdim skoro kazdy den cez cele Kosice do prace a nahodou som ho este nevidel ani raz . Ale to ze som ho este nestretol este neznamena, ze tade nikdy nesiel.
citace:... zajímavé, v jak uctivé vzdálenosti od křižovatky ti chlapi zastavili
OK, az ted jsem pochopil, jak je ten stupen OBROVSKY! Mate nekdo informaci proc a co plnili tim dusikem?
Většinou se dusíkem proplachuje potrubní vedení pohonných hmot, aby tam nezůstaly zbytky a výpary.
Druhým důvodem může být natlakování prázdných nádrží, což během převozu stupně ve vodorovné poloze zvýší jeho tuhost a zabrání trvalým deformacím vlastní vahou a/nebo vibracemi při transportu.
citace:...Většinou se dusíkem proplachuje potrubní vedení pohonných hmot, aby tam nezůstaly zbytky a výpary.
Druhým důvodem může být natlakování prázdných nádrží, což během převozu stupně ve vodorovné poloze zvýší jeho tuhost a zabrání trvalým deformacím vlastní vahou a/nebo vibracemi při transportu.
treti pri pretlaku inertneho plynu sa nedostane dnu vzduch a hlavne vlhkost
stvrty, pripadne vypary netvoria vybusnu zmes, nedoje k samovznieteniu,... (standardne tlakovanie zasobnikov s palivom v Slovnafte)
citace:...Většinou se dusíkem proplachuje potrubní vedení pohonných hmot, aby tam nezůstaly zbytky a výpary.
Druhým důvodem může být natlakování prázdných nádrží, což během převozu stupně ve vodorovné poloze zvýší jeho tuhost a zabrání trvalým deformacím vlastní vahou a/nebo vibracemi při transportu.
treti pri pretlaku inertneho plynu sa nedostane dnu vzduch a hlavne vlhkost
stvrty, pripadne vypary netvoria vybusnu zmes, nedoje k samovznieteniu,... (standardne tlakovanie zasobnikov s palivom v Slovnafte)
Mně se moc líbí to množství náprav na podvalníku - prázdný první stupeň má přibližně něco přes 20 tun, což je náklad běžného kamionu. A tady je na tu samou hmotnost cca 5 krát víc náprav. Ale vypadá to prima, né že ne.
Přiznám se dobrovolně, že mi souvislost mezi tvým příspěvkem a F9 FT/ cargo Dragon jaksi uniká...
V čem vidíš tu čistě náhodnou podobnost mezi dvěma vrácenými prvními stupni a Von Braunovým Saturnem V, potažmo mezi Merliny 1D a motory F1?
citace:Měl jsem namysli fotografie průkopníků kosmonautiky se svými raketami.
A mezi těmi dvěma F9 stupni stojí Elon?
...
Co mně na té fotce z HIF příjde zajímavé je to, že vlevo ležící 1.st z letu OG2, který jako první přistál na pevnině, má svěšeno 5 motorů a přitom víme, že tento stupeň bude určen k vystavení před hlavním závodem v Hawthorne, CA. Chápal bych to, kdyby po prvním testovacím zážehu po přistání celý stupeň odeslali do McGregor, tam ho zkoušeli dál, jako celek i motory samostatně, pak znovu zkompletovali a dali na výstavku před HQ. Tomu svěšení motorů na Floridě ale moc nerozumím.
Osud druhého stupně vpravo, z letu CRS-8 je naproti tomu zcela jasný: 10 - 20 testovacích zážehů na LC-39a a pokud bude OK, tak využití pro další start s platícím zatížením letos v červnu nebo později.
Treba je to zpusobene tim, ze v McGregor uz maji moc prace/malo mista diky velmi ambicioznimu planu staru pro 2016? Takze treba vyndali par motoru a ted na nich delaji detailni analyzu materialu apod?
citace:
Co mně na té fotce z HIF příjde zajímavé je to, že vlevo ležící 1.st z letu OG2, který jako první přistál na pevnině, má svěšeno 5 motorů a přitom víme, že tento stupeň bude určen k vystavení před hlavním závodem v Hawthorne, CA. Chápal bych to, kdyby po prvním testovacím zážehu po přistání celý stupeň odeslali do McGregor, tam ho zkoušeli dál, jako celek i motory samostatně, pak znovu zkompletovali a dali na výstavku před HQ. Tomu svěšení motorů na Floridě ale moc nerozumím.
tak zjavne este robia inspekcie a technicke prehliadky, pred tym vystavenim. Data su data.
Zrejme sa robil najprv skusobny zazeh, aby sa ukazali akekolvek zadrhely, a teraz ho uz mozu rozobrat a preskumat.
citace: Tomu svěšení motorů na Floridě ale moc nerozumím.
Nemoze sa stat, ze su vybrate kvoli tomu, ze z nich demontuju niektore casti, ktore su drahe a vedeli by ich vyuzit a ich demontazou z motorov nijak nenarusia vzhlad (teraz tresnem, nejake kompresory, riadiacu elektorniku, cidla ....)? Cisto ako spekulaciu to mysim.
citace: Tomu svěšení motorů na Floridě ale moc nerozumím.
tak zjavne este robia inspekcie a technicke prehliadky, pred tym vystavenim. Data su data. Zrejme sa robil najprv skusobny zazeh, aby sa ukazali akekolvek zadrhely, a teraz ho uz mozu rozobrat a preskumat.
Rozebrat a prozkoumat určitě ano, ... ale na Floridě, ve fungl novém hangáru, kde máš momentálně nejmíň odborníků a patřičného vybavení, bych to nečekal.
Na zkušební základně, nebo ve výrobním závodě bych pro takové prohlídky a testy čekal mnohem vhodnější podmínky a tam by mě takové aktivity asi dávaly větší smysl.
Ale co my víme, ... nevíme. Takže, nezbývá než věřit, že SpX tým ví nejlíp, proč to dělají zrovna takto ...