Hmmm, jak dlouho asi bude Muskovi trvat(pokud tenhle kousek zachrání), než nechá do nezachraňovaných raket přihodit padáky- co kdyby to tentokrát vyšlo
Pozoruhodné je především, že nikdo v diskusi nepovažuje havárii za tragédii - respektují i odpůrci, že raketa úkol splnila - Dragon je na cestě k ISS.
Což já osobně považuji za důkaz dobré kvality diskuzí na Technetu.
citace:Píše o tom Technet.
Pozoruhodné je především, že nikdo v diskusi nepovažuje havárii za tragédii - respektují i odpůrci, že raketa úkol splnila ...
vsak tragedia to nie je a naklad je realne hore.
Ostavaju vsak dve otazky k zmyslu znovupuzitelnosti...
1/ moze chyba systemov pre znovupouzitelnost ohrozit aj naklad pri nejakom buducom lete?
2/ na kolko startov su rozpocitane naklady znovupouzitelnych rakiet? ak na 10, tak to priemerne splnaju uz dnes. ak na 100, tak to este musia doladit...
citace:
1/ moze chyba systemov pre znovupouzitelnost ohrozit aj naklad pri nejakom buducom lete?
tak zvoleja ma napada vybuch nadrze na stlaceny plyn pre orientacne trysky boostra, a neplanovane vyklopenie podvozkovej nohy.
Ostatne "pristavacie" systemy nemaju ako zasiahnut do prace boostra, jedine ze by sa napr. zakusol software kvoli pristavacej casti kodu alebo nieco take.
Inak zaujívý paradox sa objavil.
Elon na to aby staval obrovské mnohonásobne použité poalobalované "hypermoderné" hopsadlo, má peňazí dosť.
Na to aby odskúšal jednorazovo použiteľný "primitívny apolloid" peniaze nemá. Keď vláda neplatí prestane sa to hýbať..
citace: Elon na to aby staval obrovské mnohonásobne použité poalobalované "hypermoderné" hopsadlo, má peňazí dosť.
Nemá. V novembri si SpaceX požičalo od bánk na projekty Starship a Starlink 250mil USD. Pôvodne mali dohodnutých 750mil, potom sa písalo o 500mil, ale nakoniec si zobrali "len" 250mil.Pravdepodobne zohnali nejakých priamych investorov. Môžeš sa k nim prípadne pridať https://www.wsj.com/articles/spacex-launches-first-loan-1542748292
citace:Inak zaujívý paradox sa objavil.
Elon na to aby staval obrovské mnohonásobne použité poalobalované "hypermoderné" hopsadlo, má peňazí dosť.
Na to aby odskúšal jednorazovo použiteľný "primitívny apolloid" peniaze nemá. Keď vláda neplatí prestane sa to hýbať..
citace:Inak zaujívý paradox sa objavil.
Elon na to aby staval obrovské mnohonásobne použité poalobalované "hypermoderné" hopsadlo, má peňazí dosť.
Na to aby odskúšal jednorazovo použiteľný "primitívny apolloid" peniaze nemá. Keď vláda neplatí prestane sa to hýbať..
Tohle vyjádření je vrchol hlouposti, není to penězích, ale o schválení všech papírů, které díky shutdownu nikdo není schopen schválit
citace:Inak zaujívý paradox sa objavil.
Elon na to aby staval obrovské mnohonásobne použité poalobalované "hypermoderné" hopsadlo, má peňazí dosť.
Na to aby odskúšal jednorazovo použiteľný "primitívny apolloid" peniaze nemá. Keď vláda neplatí prestane sa to hýbať..
Tohle vyjádření je vrchol hlouposti, není to penězích, ale o schválení všech papírů, které díky shutdownu nikdo není schopen schválit
No, můžeš si i u nás jako soukromá osoba postavit auto v garáži, ale na veřejnou komunikaci s ním nevyjedeš, tam se bez homologace a mnoha papírů a testů a razítek nedostaneš. A samozřejmě, i za to zaplatíš nemalé peníze.
hehe... a máte predstavu, akým spôsobom by odstávali vrecká "príslušných úradníkov" v našich končinách?? Je to skoro sen každého byrokrata - rozhodovať v oblasti, v ktorej nie sú predpisy a regulácie, alebo rozhodovať o "civilnýc veciach" v oblasti, ktorá bola doteraz váhradnou doménou armády a štátu.