Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  41    42    43    44    45    46    47  >>
Téma: Projekt Dragon / Falcon 9
04.5.2011 - 10:30 - 
Hmm, zajímavé !
Podle tohoto článku http://www.parabolicarc.com/2011/05/03/nasa-send-dragon-mars/ v NASA probíhají studie, jak využít bezpilotní Dragon s vrtací soupravou pro vědeckou misi na Mars.

... velmi dobrý nápad jak otestovat avizované schopnosti FH+Dragon na rudé planetě. Že by nový vítr pro ExoMars?
No nekupte to - nosič+start+lander za 200-300 mil USD.
Stačí dodat vědecké vybavení a provozní tým a máte komplet bezpilotní vědeckou misi "za pár šlupek"

[Upraveno 04.5.2011 pospa]
 
04.5.2011 - 11:31 - 
citace:
Hmm, zajímavé !
Podle tohoto článku http://www.parabolicarc.com/2011/05/03/nasa-send-dragon-mars/ v NASA probíhají studie, jak využít bezpilotní Dragon s vrtací soupravou pro vědeckou misi na Mars.

... velmi dobrý nápad jak otestovat avizované schopnosti FH+Dragon na rudé planetě. Že by nový vítr pro ExoMars?
No nekupte to - nosič+start+lander za 200-300 mil USD.
Stačí dodat vědecké vybavení a provozní tým a máte komplet bezpilotní vědeckou misi "za pár šlupek"

[Upraveno 04.5.2011 pospa]


ved to sme tu prednedavnom preberali - vyuzit amortizovane Dragony ako lacny pristavaci modul. Neviem ake upravy su potrebne z hladiska fyziky, mars ma predsa len trochu inu atmosferu, ale z hladiska ekonomickeho by to bola bomba
 
04.5.2011 - 11:56 - 
Me spise zajima, kdy udelaj nastupovaci rampu
Protoze zatim je to jen pro nakladni Falcon9+Dragon C.
Kdyz bude v podminkach (a to pri GEO satech bude), ze nakladani bude vertikalni a nebude se s tim hybat, tak stejne budou muset nejak vyrobit budovu typu VAB, tak aby mohla poodjet tesne pred startem mimo.
Tahle budova by jim slouzila jak pro usazeni nakladu na prstenec/prstence (v pripade vystreleni 2 druzic soucasne...viz Iridium-NEXT...az 8 druzic soucasne ve dvou patrech), tak i pro nasednuti posadky.
Zatim nevidim na web kamerach, ze by se tam stavelo.

A jeste takova drobnost, co kdyz by se startovalo z rovniku, z toho nove budovaneho kosmodromu v Brazilii. Falcon9 ted z Floridy unese 10.5t/LEO, mozna by potom vynesla 11.6t/LEO.

 
04.5.2011 - 22:50 - 
citace:
A jeste takova drobnost, co kdyz by se startovalo z rovniku, z toho nove budovaneho kosmodromu v Brazilii.
V uživatelské příručce jsou výpočty pro Kwajalein (9° s.š.).

http://www.spacex.com/Falcon9UsersGuide_2009.pdf

(str. 24, 26)
 
05.5.2011 - 00:23 - 
http://www.spacex.com/updates.php
SpaceX has been profitable every year since 2007
...
China has the fastest growing economy in the world. But the American free enterprise system, which allows anyone with a better mouse-trap to compete, is what will ensure that the United States remains the world’s greatest superpower of innovation.

--Elon--
...
ehm, ehm... je pěkné sledovat tenhle americký sen.. jenže i v USA existují byrokratické molochy generující astronomické prodělky a kolapsy. zdá se, že Elon Musk pracuje na tom odstěhovat americký sen z úpadkové každodenní reality zase někam o kus dál... kontinenty už došly, takže na řadě je jiná planeta :-)
 
05.5.2011 - 12:08 - 
citace:
http://www.spacex.com/updates.php
SpaceX has been profitable every year since 2007
...
Myslím, že některé pasáže z tohoto článku je dobré tady přímo zmínit:

Cena standardního letu rakety Falcon 9 je 54 milionů dolarů. Jsme jediná společnost, která veřejně zpřístupnila tyto informace na našich webových stránkách (www.spacex.com). Podepsali jsme mnoho právně závazných smluv s vládními i komerčními zákazníky za tuto cenu (nebo méně). Vzhledem k tomu, SpaceX je vertikálně integrovaná, známe a můžeme řídit drtivou většinu našich nákladů. To je důvod, proč jsem si tak jistý, že náš výkon se zvýší a naše ceny budou v průběhu času klesat tak, jak je tomu v případě každé jiné technologie.

Průměrná cena NASA mise plně naložené lodi Dragon k Mezinárodní kosmické stanici je 133 milionů dolarů, včetně inflace, nebo zhruba $ 115m v dnešních dolarech a máme na to pevně sjednaný kontrakt s NASA na 12 misí za fixní cenu. Tato cena zahrnuje náklady na vypuštění Falcon 9, kosmickou loď Dragon, všechny operace, údržbu a režii, a všechny práce nutné k integraci s kosmickou stanici. Pokud dojde k překročení nákladů, SpaceX pokryje tento rozdíl. (Tento koncept může být cizí pro některé tradiční dodavatele kosmických vládních zakázek, kterí zřejmě věří, že pokrytí překročených nákladů by mělo být povinností daňového poplatníka.)

Celkové výdaje společnosti, od roku svého založení v roce 2002 až po fiskální rok 2010, byly nižší než 800 milionů dolarů, což zahrnuje všechny náklady na vývoj nosiče Falcon 1, Falcon 9 a lodi Dragon. V těchto 800 milionech dolarů jsou také náklady na vybudování místa startu na Vandenberg, Cape Canaveral a Kwajalein, stejně jako firemní výrobní závod, který může zajistit až 12 misí Falconů 9 s lodí Dragon za rok. Tato celková suma rovněž zahrnuje náklady na pět letů Falconu 1, dva lety Falconu 9, a jeden start a přistání lodi Dragon.

Nosič Falcon 9 byl vyvinut od prázdného listu papíru do prvního startu za čtyři a půl roku, za něco o málo více než 300 milionů dolarů. Falcon 9 je mosič třídy EELV, s tahem zhruba jeden milión liber (čtyřikrát více než maximální tah Boeingu 747) a unese více užitečného nákladu na oběžnou dráhu, než Delta IV Medium.

Kosmická loď Dragon byla vyvinuta od prázdného listu papíru do prvního předváděcího letu v čase něco málo přes čtyři roky za asi 300 milionů dolarů. V loňském roce, se SpaceX stala první soukromou společností, ve spolupráci s NASA, která dokázala úspěšně vypustit na oběžnou dráhu a navrátit zpět novou kosmickou loď. Kosmická loď a raketa Falcon 9, která ji vynesla, byly navrženy, vyrobeny a vypuštěny americkými pracovníky pro americkou společnost. Sestava Falcon 9/Dragon bude schopná, po přidání záchranného systému, sedadel a modernizovaného systému na podporu životních podmínek, vynést až sedm astronautů na oběžnou dráhu, což je více než dvojnásobek kapacity ruských Soyuzů a navíc za méně než třetinovou cenu za 1 sedadlo.

SpaceX byla zisková ve všech letech od roku 2007, přes dramatický růst zaměstnanců a velké investice do infrastruktury a provozu. Máme více než 40 letů v plánovaném manifestu startů, což představuje více než 3 miliardy amerických dolarů v tržbách.

Toto jsou objektivní fakta, potvzená externími auditory. Kromě toho, SpaceX hodlá pracovat na mnohem dramatičtějším snížení cen v dlouhodobém horizontu, kdy bude dosaženo plného znovupoužití kosmických nosičů. Nebudeme spokojeni s naším pokrokem, dokud nedosáhneme tohoto dlouho očekávaného cíle kosmického průmyslu.

 
05.5.2011 - 12:50 - 
no, o cislach nema zmysel polemizovat, nemame data. Ale 12 startov za rok? Ked vidim kolko to trva kym nieco vypustia, mam dojem ze to hovoria o nejakej inej firme... Ale pevne verim ze to je len opatrnost pred zahajenim beznych operacii 
05.5.2011 - 13:02 - 
citace:
no, o cislach nema zmysel polemizovat, nemame data. Ale 12 startov za rok? Ked vidim kolko to trva kym nieco vypustia, mam dojem ze to hovoria o nejakej inej firme... Ale pevne verim ze to je len opatrnost pred zahajenim beznych operacii
Číslovka 12 indikuje maximální kapacitu současného výrobního závodu.
Pokud bude poptávka vyšší, bude nutná další investice, nebo subkontrakting.
 
05.5.2011 - 13:10 - 
citace:
...dokud nedosáhneme tohoto dlouho očekávaného cíle kosmického průmyslu...

...a potom nas odkupi boeing, aby vsetko doviedol k dokonalosti.
 
05.5.2011 - 13:14 - 
citace:
citace:
...dokud nedosáhneme tohoto dlouho očekávaného cíle kosmického průmyslu...

...a potom nas odkupi boeing, aby vsetko doviedol k dokonalosti.


kym bude mat Elon 51% akcii, nikto nic odkupovat nebude. Toto nie je firma na kvartalne zisky, toto je Elonova velmi draha osobna hracka Dufajme ze to tak aj zostane
 
05.5.2011 - 14:29 - 
citace:
citace:
no, o cislach nema zmysel polemizovat, nemame data. Ale 12 startov za rok? Ked vidim kolko to trva kym nieco vypustia, mam dojem ze to hovoria o nejakej inej firme... Ale pevne verim ze to je len opatrnost pred zahajenim beznych operacii
Číslovka 12 indikuje maximální kapacitu současného výrobního závodu.
Pokud bude poptávka vyšší, bude nutná další investice, nebo subkontrakting.


Ja bych rekl, ze soucasny nizky pocet startu znamena, ze se stale neco doladuje na stavajicici kombinaci F9+D a F1e.
Je predpoklad, ze do konce roku to budou mit vse doladene a pak nastane onen kyzeny okamzik plne seriove "pasove" vyroby porad stejneho vyrobku.

Dalsi veci, proc si myslim, ze je tak malo startu jsou dva fakty.
1) Doladeni Dragona jak pro naklad tak pilotovaneho.
2) Prace na FH.

Oba body zamestnava velke mnozstvi vyvojaru a techniku.

To ze jim uz 2x vystartoval "prototyp" (da se predpokladat, ze ten druhej start uz byl notne doladenej nosic a lod), neznamena, ze po dokonceni vyvoje by tech 12k rocne nezvladli.
Podle meho navic mluvi jen o F9, pripadne F9+D.
Ale je otazka jestli zvladnou vyrobit 4-8 FH za rok.

Moje domenka, ze jako prvni startoval jeste mokrej prototyp je napriklad prvni start, kdy se F9 otocil temer na startovaci lavici o 20st a malem havaroval. Cili pro druhej start museli doladit startovaci sekvenci motoru, natoceni motoru atd..

To je hlavni duvod, proc ted nevypoustej 12 F9 rocne.
 
06.5.2011 - 12:06 - 
V suvislosti so SpaceX mozno pozorovat dve veci:
-aj americky vyrobca za americke ceny prace moze byt tak konkurencieschopny, ze ziska znacnu cast trhoveho podielu. Podla stanoviska SpaceX ani Cina nedokaze ich cenam konkurovat. To ukazuje na silu inovacie a skodlivost prilisnej byrokracie.
-SpaceX ako jedina firma zverejnila svoje pevne ceny na internete. Za tieto ceny su zjednane a zaplatene starty, uctovnictvo je auditovane. Napriek tomu je vela spekulacii o skutocnych cenach SpaceX za start. Niektori ludia proste nedokazu takto nizkym cenam ani uverit. Ukazuje to hlbku a zakorenenost paradigmy o drahych raketach, drahych lodiach, drahom vsetkom. Velki dodavatelia si dali evidentne vela prace, aby nas presvedcili, ze start do vesmiru MUSI byt drahy.
Btw. na Cape Canaveral sa uz sklada dalsi Falcon, ak nedojde k spojeniu COTS 2 a 3, start by mohol byt uz 15.jula. Viac info na fore nasaspaceflight.com
 
06.5.2011 - 15:01 - 
citace:
V suvislosti so SpaceX mozno pozorovat dve veci:
-aj americky vyrobca za americke ceny prace moze byt tak konkurencieschopny, ze ziska znacnu cast trhoveho podielu. Podla stanoviska SpaceX ani Cina nedokaze ich cenam konkurovat. To ukazuje na silu inovacie a skodlivost prilisnej byrokracie.
-SpaceX ako jedina firma zverejnila svoje pevne ceny na internete. Za tieto ceny su zjednane a zaplatene starty, uctovnictvo je auditovane. Napriek tomu je vela spekulacii o skutocnych cenach SpaceX za start. Niektori ludia proste nedokazu takto nizkym cenam ani uverit. Ukazuje to hlbku a zakorenenost paradigmy o drahych raketach, drahych lodiach, drahom vsetkom. Velki dodavatelia si dali evidentne vela prace, aby nas presvedcili, ze start do vesmiru MUSI byt drahy.
Btw. na Cape Canaveral sa uz sklada dalsi Falcon, ak nedojde k spojeniu COTS 2 a 3, start by mohol byt uz 15.jula. Viac info na fore nasaspaceflight.com


Spise se obavam, ze bude mit dlouhopripravovanou nahodnou smrtelnou nehodu.
Podle meho, kolem nej, jeho lidi a rodiny je hromada lidi jako ochranka. To se mafii (v SGC/SGA/SGU to nazyvali "spolecnost") urcite libit nebude, kdyz ztraci takovou dlouho pripravovanou a uplatkarskou zatez.
Stejne je to s nama lidma na hlavu... rozpocet NASA je kolik.... 30-40mld USD rocne, rozpocet SpaceX 1mld USD rocne a ministerstvo obrany ma 800mldUSD rocne.

Kdyz by z tech 800mldUSD utrousili 20mld, tak by byl Skylon1.
A troufam si rikat, ze kdyz by seskupeni svetovych vedcu pod OSN pracovalo 20 let za 40mldUSD rocne, tak bychom se za 20-30let dostali ke skokovemu FTL pohonu na bazi cervi diry...jako v BSG2004.

Vzdyt i takove nic jako ITER neni vic jak 30mld celkove, za tuhle castku jsme mohli mit fuzi uz davno.
Amici nejdriv ji, pak odstoupili, a nedavno zase pristoupili.
Finance ze vsech prislibenych stran lezou jak z chlupate deky.

Jako rasa... jde to s nami z kopce.

Vite, mel jsem sen.... V pondeli rano se probudim, v 8h sednu na zapadnim nadrazi v Zatci na Maglev, za hodku jsem na Ruzyni, tam prestoupim na neco jako "Olympic Carrier" o delce 300m z BSG2004 (pro 960 cestujicich, umi 20 FTL skoku za sebou....mezi skokama 5LY, za 24h se da nacestovat vzdalenost az 800LY) a za 5000Kc me vezme na kolonii Terra2. Okolo 20h pristava lod v orbitalni lodenici, prestoupim na malou prepravni lod na druhy mesic planety (prumer cca 500km), kde druhy den zrana pristanem na mistni rafinerske stanici (rafinuje rudu vytezenou z mesice a vystup jsou ingoty). Nasledne jdu do sve garsonky, kterou si s kolegou pronajimame. V poledne mu konci sichta a jeho 5 tydenni turnus, takze stihne jeste vecerni odlet do lodenice Terra2, kde nasedne na zpatecni let "Olympic Carrier", jeste stihne nakoupit darky v obchodnich stankach pro obe dcery. Jak dorazi do naseho bytu, tak se pozdravime, reknem si co je noveho a co v praci a za hodinu odchazi. Ja se jdu vyspat, abych na ranni sichtu prisel odpocatej, protoze co naplat, rizeni podavace regolitu chce nejakou tu pozornost. Bzz. je 6.30h rano, zlidctit se v koupelne, najim se (kolega mi predem koupil jidlo do lednice... takto jsme domluveni, ja mu zase nakoupim, az mi to bude za mesic koncit), prevliknu do pracovniho a trada do vozidla pro pracovniky...je nas 6, uz se zname 2 roky, stejny tvare. Jen klid bracho.... za 4 tejdny jedem na celej mesic domu (mame 4-tydenni turnusy). Jeste to musim 3 roky vydrzet nez skonci 5-leta smlouva...... .
http://www.bsg.cz/imgs/content/encyklopedie/lode/kolonialni/big/kriznik_1.jpg
http://www.bsg.cz/imgs/content/encyklopedie/lode/kolonialni/big/kriznik_8.jpg
http://www.bsg.cz/imgs/content/encyklopedie/lode/kolonialni/big/kriznik_10.jpg

Co myslite, bude to tak za 100let, 300 ci za 800 let?
Otazkou je, jestli nezdegradujem a jestli v budoucnu budou taky nejaci Muskove.



[Upraveno 06.5.2011 -=RYS=-]
 
06.5.2011 - 15:16 - 
ak budete niekam cestovat na tazbu dajakej rudy, tak jedine kvoli obmedzujucej rychlosti spojenia. Tazit budete jedine ako teleoperator tazobneho robota. Manualne prace uz ludia robit nebudu, na to su prilis drahi a smrtelni, "robotnici" budu riadit robotov na dialku, ostatni sa budu zaoberat nejakou mozgovou aktivitou - niecim v com nas roboty dufam este dlho nenahradia. A ak sa podari vyriesit FTL spojenie, tak do tej prace nebudeme ani cestovat, a ak budeme cestovat, tak len preto ze chceme 
06.5.2011 - 15:30 - 
Asi jsem to tak presne nevyplynulo z toho co jsem napsal, ale v podstate je to tak, jak jste napsal.
Tech 6 lidi je odvezeno pretlakovym vozem do 20km vzdalene rafinerie, pricemz 12h sichtu kazdej odvede na svem teleoperatorskem stanovisti.
A nejde jen o jednu rafinerii, ale o soustavu rafinerii na jednom miste a priprava materialu pro odvoz/odlet do vyrobnich zavodu.
V podstate z tohoto miste se ovladaji tezarsko-rafinerske stroje na dalku, ale jen v tomto bezpecnem miste od lidske zakladny se poloingoty dotavuji nebo velke ingoty pretavuji do zobchodovatelnych podob (pripadne doplneni dalsich rud do ingotu pro kombinaci zeleza, iridia, molybdenu, uhliku a dalsich prvku pro konecny ingot), kolega pak uz zpracovany ungot vezme dalkovym robotickym strojem, nalozi na delsi "vlak" z valnikovych nosicu a odvazi to cilovych destinaci dle zakazky. Povrchova vyrobna seriove vyrabenejch dilu pro lode, stroje atd.. odletovej raketovej nosic pro odlet na orbitalni slevarnu (v nulove gravitaci maji materialy jine parametry nez na povrchu). Zkratka je to pracoviste mezi poloingotem a koncovym ingotem, pripadne koncovym ingotem v pozadovanem tvaru pro seriove vyrabene kusy (kapotaz vesmirne lode v orbitalni lodenici seriove vyrabenyma deskama-desky, neco jako polo kapotaz-polopancerovani Galactiky a plne pancerovani-plna kapotaz Pegasu v BSG2004).
Jinak pochopitelne, vzdy pujde o soustredeni teleoperatorskych center, jen pri tomto tezkem prumyslu je obcas pri problemech treba lokalne lidsky zasahnout, proto vzdalene (kvuli bezpecnosti vlastni termonuklearni elektrarny) detasovane pracoviste od hlavniho lidskeho sidliste-podpovrchove kolonie.

 
06.5.2011 - 21:41 - 
NASA má zhruba 18,5 mld. dolarů na rok. 
07.5.2011 - 00:53 - 
citace:
NASA má zhruba 18,5 mld. dolarů na rok.


Bral jsem to jen priblizne i kdyz daleko od skutecneho cisla jsem nebyl. Zkratka ty cisla jsem odhadoval z toho, co jsem kde cetl.
 
08.5.2011 - 12:54 - 
http://www.space.com/11575-commercial-space-rocket-launches-spacex-prices-musk.html
Účet za soukromou raketu: Šéf SpaceX Elon Musk ta čísla objasňuje
InnovationNewsDaily Staff
Date: 05 May 2011 Time: 11:24 AM ET


Start rakety Falcon 9 od SpaceX z 8. prosince spolu s první kosmickou lodí Dragon od této společnosti. O tři hodiny a 20 minuto později tato kapsule šplouchla do Tichého oceánu, čímž se stala první svého druhu od jiného než vládního subjektu.
CREDIT: collectSPACE/Robert Z. Pearlman
Velký obrázek: http://i.space.com/images/i/7537/original/spacex-dragon-first-launch-101208-02.jpg

Nízké ceny startů nabízené NASA U.S. firmou kosmických letů SpaceX natolik udivily čínské činitele, že přiznali, že Čína je není schopna překonat. Nyní šéf SpaceX Elon Musk předložil důvody, proč je jeho firma na špici konkurenčního peletonu, a nazval to triumfem amerických inovací oproti nižším zámořským cenám práce.

SpaceX má ve svých kontraktech s NASA na 12 misí dopravy astronautů a zásob na Mezinárodní kosmickou stanici pevné ceny. Musk očekává, že ceny jeho soukromé raketové společnosti budou napříště jen klesat, jak se budoucí výkonnost bude zdokonalovat. Fotka Falconů a Dragonů: http://www.space.com/46-falcon-dragons-spacex.html

„Čína má nejrychleji rostoucí ekonomiku světa,“ říká Musk v prohlášení. „Ale americký systém svobodného podnikání, který umožňuje, aby konkuroval každý, kdo má lepší pastičku na myši, je tím, co zajistí, že Spojené státy zůstanou největší světovou supervelmocí v inovacích.“



Falcon 9 od SpaceX se připravuje na svůj letový debut v roce 2010. Obrácení spoluzakladatele PayPalu Elona Muska na rakeťáka, tento podnik podnítilo.
CREDIT: SpaceX
Velký obrázek: http://www.space.com/images/i/354/original/091231-spacex-elon-02.jpg

SpaceX může své ceny dobře kontrolovat, protože dohlíží na většinu provozu při kosmickém letu sama, počínaje jejími raketami Falcon 9 až ke kosmické kapsuli Dragon, která je schopna na orbitu vynést sedm astronautů. To je více než dvojnásobek kapacity sedadel v ruském Sojuzu, který v současnosti astronauty a kosmonauty vozí, a to s cenou za sedačku za méně třetinu.

Jakékoliv překročení nákladů by bylo uhrazeno SpaceX a nikoliv U.S. daňovými poplatníky řekl Musk.

Podle Muska jsou ceny za start rakety SpaceX založeny na následujícím:

• Cena za standardní let rakety Falcon 9 je 54 milionů dolarů.
• Průměrná cena za plně vybavenou nákladní misi NASA s Dragonem k Mezinárodní kosmické stanici je 133 milionů dolarů včetně inflace.
• Celkové výdaje společnosti od jejího založení v roce 2002 až do konce finančního roku 2010 byly méně než 800 milionů dolarů.
• Nosič Falcon 9 byl vyvinut od prázdné čtvrtky na rýsovacím prkně až po první start za čtyři a půl roku jen za 300 milionů dolarů.
• Kosmická loď Dragon byla vyvinuta od prázdné čtvrtky až po první zkušební let jen za něco málo přes čtyři roky za asi 300 milionů dolarů.
• SpaceX byla počínaje rokem 2007 každý rok zisková.

„Záměrem SpaceX je navíc dosáhnout v dlouhém výhledu daleko dramatičtějších redukcí cen, až se jim podaří plná znuvupoužitelnost nosiče,“ řekl Musk. „Nebudeme se svým pokrokem spokojeni, dokud tohoto cíle kosmického průmyslu, o který tak dlouho usiluje, nedosáhneme.“

 

____________________
Áda
 
08.5.2011 - 13:40 - 
citace:
Adolf:
Účet za soukromou raketu: Šéf SpaceX Elon Musk ta čísla objasňuje
InnovationNewsDaily Staff
Date: 05 May 2011 Time: 11:24 AM ET
... jen zopakování příspěvku na předchozí straně z 5.5.2011 - 12:08
 
08.5.2011 - 19:10 - 
citace:
Date: 05 May 2011 Time: 11:24 AM ET
... jen zopakování příspěvku na předchozí straně z 5.5.2011 - 12:08


Když jsem to četl, věděl jsem, že jsem to už někde viděl, ale nevzpomněl jsem si, že to bylo tady. Oba ty články jsou o stejném prohlášení Muska, ale od jiných autorů. Takže se shodují tak z 90%, ale pár odlišností tam je.

 

____________________
Áda
 
08.5.2011 - 20:28 - 
citace:
V niecom ma Musk pravdu, ale rozdiel medzi nim a cinou je v strachu. Cinska raketa musi fungovat a vyvoj je riadeny uradnikmi.
Uradnici nevedia kde odlahcit a projektanti nebudu riskovat obvinenie z nezdaru. Pri prototype sa to da ospravedlinit, lenze teraz niet toho, kto by si dovolil zasiahnut do fungujucej rakety.
A pri dvoch startoch rocne to asi ani nema zmysel.

Cinska raketa patri k historicky najtazsim na svete v pomere uzitocna hmotnost / startovacia hmotnost.

Zbytocne maju "polovicne" ceny, ak vynesu len "tretinu".

P.S. nejak taktne pomlcal o lacnejsich Ruskych nosicoch.
 
08.5.2011 - 20:31 - 
kolko stoji start sojuzu? 
09.5.2011 - 02:20 - 
citace:
kolko stoji start sojuzu?

2002 Dnepr 3400 USD/kg - ten mam spoznamkovany, stranku uz zamkli, takze odkaz je zbytocny.
Sojuz bol 4xxx - mozno niekde najdem podklady, nebol pre mna zaujimavy.
(Sustredil som sa na analyzu malych nosicov, aj Dnepr presiel len ako ilustracne porovnanie)

Cenu sojuzu skus dohladat cez ESA a Kuru...
 
09.5.2011 - 12:08 - 
citace:
kolko stoji start sojuzu?


"ESA" kupila Sojuzy pre Kouru po 35 mil Eur/ks, co je cca 5000Eur/kg + palivo a start.

Lenze
1/ ta cena je ustrelena nefunkcnym trhom a birokraciou EU.
2/ z Ruska sa striela lacnejsie
3/ Az Musk "ohrozi" rusov, vytiahnu angaru a posadia si cenu, kam budu chciet.
 
09.5.2011 - 13:51 - 
citace:
Az Musk "ohrozi" rusov, vytiahnu angaru a posadia si cenu, kam budu chciet.


ved tu vytahuju uz 20 rokov, a stale ju nevytiahli
 
09.5.2011 - 14:30 - 
Že by konečně zase kosmické závody - Rusko vs Musk? Konečně budou mít soupeře.

 

____________________
Áda
 
09.5.2011 - 15:17 - 
a zeby konecne zavody v co najnizsich cenach? zrejme nas cakaju zaujimave casy (uz sa opakujem) 
10.5.2011 - 05:53 - 
citace:
a zeby konecne zavody v co najnizsich cenach? zrejme nas cakaju zaujimave casy (uz sa opakujem)


Tim mate vsici na mysli to, ze dostupnost LEO pro bezneho cloveka (co si postavi CubeSat pro vysteleni, ci HAM druzici Amsat-Oscar) je diky zkomercionalizaci kosmu?
 
10.5.2011 - 09:18 - 
podla toho co chapete pod pojmom bezny clovek
ak skutocne dojde k vyraznemu padu cien a rozsireniu komercnych kapsul, orbit sa spristupni pre "top 10" vrstvu obyvatelstva, ktora si bude moct dovolit hyperexkluzivnu dovolenku vo vesmirnom hoteli. Zopar miliardarov - dobrodruhov sa mozno zacne hrat na kolumbov a budu robit BEO vypravy na vlastnu past, v ramci svojich moznosti a existujucich technologii - oblet mesiaca, rekordy vo vzdialenosti cloveka od zeme, mozno si niekto trufne aj na oblet marsu.

Pre nas obycajnejsich smrtelnikov tu bude suborbitalna turistika, na ktoru si budeme cely zivot setrit, a ked si nasporime tych 200tis. dolarov na celozivotny zazitok v spaceship two, tak nam manzelka oznami, ze v ziadnom pripade, mame predsa deti, povinnosti a hypoteku, nemozeme len tak zgegnut v nejakej rakete a tie peniaze ona vyuzije praktickejsie
 
10.5.2011 - 11:11 - 
Asi tak :-)
Na druhou stranu ale různé loterie a soutěže s možností výhry balistického skoku nebo možná i letu na orbitě - šance pro každého.
 
<<  41    42    43    44    45    46    47  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.194489 vteřiny.