- wdr začalo 2:35 pred štartom pollovaním operátorov a začatím tankovania
- článok obsahuje popis sekvencie operácií, ktorá sa dnes vykonala
- countdown bol prerušený cca minútu pred T-0... recycled späť na T-10 min a následne úspešne dokončený...
- pri štarte by takýto abort najskôr znamenal odloženie štartu, kvôli krátkemu štartovaciemu oknu
- spacex potvrdili, že wdr splnilo všetky body, ktoré chceli
- ďalší milestone je test všetkých motorov na rampe pár dní pred samotným štartom
- f9 bude vrátený do hangáru v piatok - vo štvrtok ešte nasa a spacex uskutočnia nejaké testy súvisiace s nákladom
- profil letu je veľmi podobný profilu prvého letu japonského HTV
- misia obsahuje aj oblet stanice vo vzdialenosti cca 2 míľ za účelom otestovania senzorov a letových systémov potrebných pre samotné priblíženie ku stanici
- tiež dôjde k testovaniu systému na prerušenie priblíženia
- ak dragon splní všetky milestony, tak dôjde k priblíženiu ku stanici a následne k zachyteniu dragonu pomocou SSRMS a pripojeniu na nadir port modulu harmony
- dragon ponesie cca 1000lbs (450kg) nákladu na stanicu - hlavne jedlo a oblečenie
- po ukončení misie, SSRMS odpojí dragon a ten absolvuje reentry a následne splashdown do tichého oceánu ku pobrežiu kalifornie
[Edited on 01.3.2012 Agamemnon]
Zrejme se pri vyvoji poucili u Rusu.
Vertikalni presun ala Saturn/STS je fakt nebezpecnej.
Mozna u vyspelejsich Rusu nakoupili know-how ohledne "neprohybani" ani pri prazdnem nosici (odkoupeni znalosti vyztuzeni kontaktnich podpiracich ploch....Amici to neumi a tak stejne jako u u motoru pro Atlas...museli nakoupit u vyspelejsich Rusu vid Davide ).
Zatiaľ to nepotrebujú.
Podľa všetkého bude "rebrík", skôr ale výťah, súčasťou zdvíhacieho zariadenia. Každopádne, bočný vstup do kabíny je na strane konštrukcie zdvíhacieho zariadenia, nad jej šikmým zakončením.
predpokladam ze pilotovany dragon bude startovat z uplne inej rampy, s komplexnou vezou aj s vytahmi, nudzovymi sklzmi, bunkrami a pod. Raketoplan tiez startoval z niecoho ineho nez trebars AtlasV
"Space Exploration Technologies (SpaceX) has signed contracts with Asia Broadcast Satellite (ABS) and Satélites Mexicanos (Satmex) for two launches aboard SpaceX's Falcon 9 rocket."
"Spacex podpísal kontrakt s ABS a Satmex na 2 štarty raketou Falcon 9"
Toto datum bylo ohlášeno už někdy 22.2. Ale řekl bych že pravděpodobnější termín startu a připojení (nikoliv teda vyloženě dokování) je spíš v době mezi zadokováním Sojuzu TMA-04M a odpojením TMA-03M. Čili květen nebo červen, kdy bude pro to daleko větší prostor a také i plné obsazení stanice. Mělo by také být snad o něco výhodnější sfázování, než při termínu 30.dubna.
Shotwell: will have 1st upgraded Falcon 9 (needed for comm'l sat launches) at VAFB by December, launch "shortly thereafter"
preklad:
shotwell: budeme mať prvý vylepšený falcon 9 (potrebný pre štarty komerčných sat.) na VAFB v decembri, štart krátko potom
--
čo?? štandardný falcon 9 nemôže štartovať komerčné sat? alebo ako to mám chápať?
Půjde zřejmě o satelit Cassiope a dva polární Orbcommy. Ta úprava F9 by se tedy měla hlavně týkat instalace 5.2 metrového aerodynamického krytu.
nj, to je logicke, vdaka
edit:
este otazka:
5.2m fairing? nielen 4m? niekde som videl nejake dohady o problemoch s 5+m fairingom kvoli velmi uzkemu core...
[Edited on 14.3.2012 Agamemnon]
huu, ohladom toho startovacieho okna (okamzite, raz za 3 dni, vhodne fazovanie iss a skoro prazdny dragon) sa rozbehla na nsf debata, ktora tak nejak naznacuje (vratane ludi z nasa), ze merlin 1c je na spodnej hranici vykonu, ktory je potrebny pre tu misiu... a ze to je dovod, preco sa spacex tak ponahla s m1d...
som zvedavy, ako to vlastne je
[Edited on 14.3.2012 Agamemnon]
Shotwell: will have 1st upgraded Falcon 9 (needed for comm'l sat launches) at VAFB by December, launch "shortly thereafter"
preklad:
shotwell: budeme mať prvý vylepšený falcon 9 (potrebný pre štarty komerčných sat.) na VAFB v decembri, štart krátko potom
--
čo?? štandardný falcon 9 nemôže štartovať komerčné sat? alebo ako to mám chápať?
Půjde zřejmě o satelit Cassiope a dva polární Orbcommy. Ta úprava F9 by se tedy měla hlavně týkat instalace 5.2 metrového aerodynamického krytu.
nj, to je logicke, vdaka
edit:
este otazka:
5.2m fairing? nielen 4m? niekde som videl nejake dohady o problemoch s 5+m fairingom kvoli velmi uzkemu core...
[Edited on 14.3.2012 Agamemnon]
SpaceX standartně pro komerční náklad uvádí pouze 5.2m kryt, čili předpokládám že právě ten bude použit.
Podle jiných zdrojů sice není vyloučeno i použití 3.66 metrového krytu, tedy stejný průměr jako tělo F9. Rozměry zrovna těchto satelitů velký kryt přímo nevyžadují.
5.2m kryt bude určitě způsobovat větší aerodynamické zatížení, což může být problém možná v souvislosti s výkonem, pevným tahem motorů M1C a strukturální pevností F9.
Ono totiž co se týče další možné úpravy F9, objevily se také i jiné konkrétní zprávy že právě při tomto letu bude poprvé použita prodloužená verze s motorem Merlin 1D. Což podporuje i verzi s 5.2m krytem.
Nasazení těchto motorů by totiž mělo být ještě před uvedením GTO prodloužené verze F9 block2 se satelitem SES 8 v Cape, což je momentálně plánováno někdy na příští rok.
Není mi zatím úplně jasné zda při letu s Cassiope budou upravené oba stupně. Dost možná pouze první stupeň. U GTO verze bych už ale předpokládal použití M1D v obou stupních.
[Upraveno 14.3.2012 raul]
takze asi sa jedna o konkretny datum startu, nie iba NET. Trosku sa spekuluje o vyjadreniach Gwynne Shotwell, ktora sa ovela viac obava o uspech misie, nez o nejake odklady. Zrejme to suvisi s rozpoctovymi natahovackami, kedze cast kongresu sa snazi osekat commercial space, a pripadny neuspech misie by bol pre nich voda na mlyn. Pre SpaceX je preto uspesna misia jedina myslitelna alternativa, a preto sa testuje, testuje a este raz testuje, aj za cenu odkladov.
takze asi sa jedna o konkretny datum startu, nie iba NET. Trosku sa spekuluje o vyjadreniach Gwynne Shotwell, ktora sa ovela viac obava o uspech misie, nez o nejake odklady. Zrejme to suvisi s rozpoctovymi natahovackami, kedze cast kongresu sa snazi osekat commercial space, a pripadny neuspech misie by bol pre nich voda na mlyn. Pre SpaceX je preto uspesna misia jedina myslitelna alternativa, a preto sa testuje, testuje a este raz testuje, aj za cenu odkladov.