Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  105    106    107    108    109    110    111  >>
Téma: Projekt Dragon / Falcon 9
24.5.2012 - 10:44 - 
ce2 burn uspesne ukonceny

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
24.5.2012 - 10:54 - 
Podle http://www.lizard-tail.com/isana/tracking/ je momentální vzálenost Dragonu od ISS méně než 50 km.  
24.5.2012 - 11:29 - 
Aktivace stroboskopů na Dragonu přes UHF z ISS by mělo být ve 12:28 CEST.
Přiblížení přímo pod stanici na 2.5km (R-bar crossing) by mělo být 13:26 CEST.
[Upraveno 24.5.2012 raul]
 
24.5.2012 - 11:42 - 
Jen připomínám, že časy operací se postupně mění a jsou zhruba o hodinu opožděny proti původnímu plánu. Průběžně aktualizuju plán mise ve VMCC, ale projeví se to vždy jen po reloadu té stránky. 
24.5.2012 - 11:52 - 
quote:
Quote: Nosnosť dragonu je síce 6000kg, ale väčšina z toho je v trunku, pretože dragon unesie vo vnútri (pretlakovaná časť) len cca 1500kg nákladu


...což je docela konzistentní s tím, že konečné určení Dragonu je zásobovací nákladní loď pro zásobování základny na Marsu - všechno co se dělá do té doby je v podstatě jen testování a fundraising.

Pokud bude trunk při letech k Marsu prázdný (nebo spíš bude obsahovat nějaký pomocný 3 stupeň), tak těch 1.5t velmi zhruba odpovídá tomu, o kolik méně je možné vyslat na dráhu k Marsu, než kolem Země (tuším prázdný Dragon váží tuším asi dalších 6t, to je dohromady 7.5t, a nosnost FH9 k Marsu bude kolem 10t...)
 
24.5.2012 - 11:55 - 
Jsou prý nějaké problémy s ovládáním Canadarm z Cupoly a není jisté zda se ho podaří zprovoznit včas. Lze ale použít záložní ovládáni v modulu Destiny. 
24.5.2012 - 11:59 - 
Vizuální kontakt.
Dragon je 23 km za stanicí a 2.5 km pod ní.
[Upraveno 24.5.2012 raul]
 
24.5.2012 - 11:59 - 
quote:
quote:
Quote: Nosnosť dragonu je síce 6000kg, ale väčšina z toho je v trunku, pretože dragon unesie vo vnútri (pretlakovaná časť) len cca 1500kg nákladu


...což je docela konzistentní s tím, že konečné určení Dragonu je zásobovací nákladní loď pro zásobování základny na Marsu - všechno co se dělá do té doby je v podstatě jen testování a fundraising.

Pokud bude trunk při letech k Marsu prázdný (nebo spíš bude obsahovat nějaký pomocný 3 stupeň), tak těch 1.5t velmi zhruba odpovídá tomu, o kolik méně je možné vyslat na dráhu k Marsu, než kolem Země (tuším prázdný Dragon váží tuším asi dalších 6t, to je dohromady 7.5t, a nosnost FH9 k Marsu bude kolem 10t...)



sorry, ale toto je nezmysel...
dragon k marsu bude iny ako je tento cargo dragon... dragonrider bude iny ako je cargo dragon... a reddragon este viac...
postupny vyvoj... postupny vyvoj je dobry... neda sa preskocit 15 faz naraz... lebo to tak nefunguje...


 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
24.5.2012 - 12:02 - 
Keď tak pozerám na ten trunk, akým spôsobom sa do neho a z neho budú vo vesmíre vykladať/nakladať náklady? A ako resp. čím sa tam budú upevňovať? 
24.5.2012 - 12:27 - 
quote:
Keď tak pozerám na ten trunk, akým spôsobom sa do neho a z neho budú vo vesmíre vykladať/nakladať náklady? A ako resp. čím sa tam budú upevňovať?


Nijak!

... informace o nákladu v trunku je jen další zveličení vypuštěné PR oddělením. Jak už tady bylo poznamenáno, velikost nákladu mimo vlastní kabinu je daná nosností rakety. Až prodloužený Falcon9 v.1.1 unese něco navíc, takže pak očekávejte jiný trunk s nějakými nádržemi atp. Zatím je nosnost v trunku hypotetické číslo ...

Současný Dragon je jen relativně hloupá a prázdná pixla (viz. nedávno uveřejněné vnitřní záběry). Ostatní zásobovací lodi (Sojuz i ATV) jsou na kvalitativně jiné úrovni - mají uvnitř řízenou atmosféru, mají stykovací uzel, jsou schopny dopravovat palivo a kapaliny, umožňují nouzové odpojení, ... atd.

Oficiální zdůvodnění o stykovacím uzlu ICBM (pro možnost přesunu racků) je nesmysl, protože do Dragonu racky nelze uložit (nevejdou se mechanicky a ani Dragon nemá podporu přepravního zásobování médii). Tenhle stykovací uzel je prostě nejlevnější a nejjednodušší (všechny činnosti řeší protistrana).

Tedy: Let lodi Dragon je úspěch. Ale ne zas nic světoborného.

Prostě za málo peněz hodně málo muziky.
 
24.5.2012 - 12:37 - 
mam takovy pocit ze za priblizne stejne prachy a cas co vyrobili tuhle "hloupou plechovku" i s raketou dokazali na SBR pridat jeste jeden krouzek a vystrelit ho s konstatovanim ze se to moc klepe :-))  
24.5.2012 - 12:37 - 
Nijak!

... informace o nákladu v trunku je jen další zveličení vypuštěné PR oddělením. Jak už tady bylo poznamenáno, velikost nákladu mimo vlastní kabinu je daná nosností rakety. Až prodloužený Falcon9 v.1.1 unese něco navíc, takže pak očekávejte jiný trunk s nějakými nádržemi atp. Zatím je nosnost v trunku hypotetické číslo ...

Současný Dragon je jen relativně hloupá a prázdná pixla (viz. nedávno uveřejněné vnitřní záběry). Ostatní zásobovací lodi (Sojuz i ATV) jsou na kvalitativně jiné úrovni - mají uvnitř řízenou atmosféru, mají stykovací uzel, jsou schopny dopravovat palivo a kapaliny, umožňují nouzové odpojení, ... atd.

Oficiální zdůvodnění o stykovacím uzlu ICBM (pro možnost přesunu racků) je nesmysl, protože do Dragonu racky nelze uložit (nevejdou se mechanicky a ani Dragon nemá podporu přepravního zásobování médii). Tenhle stykovací uzel je prostě nejlevnější a nejjednodušší (všechny činnosti řeší protistrana).

Tedy: Let lodi Dragon je úspěch. Ale ne zas nic světoborného.

Prostě za málo peněz hodně málo muziky.

Ja by som až taký skeptik nebol - aj toto je jedná z veci ktorá sa ešte musí doriešiť. Že teraz sa do trunku nedá nič uložiť to ešte neznamená že sa tak nestane o 2-3 roky. Aj vývoj trunku predsa niečo stal - ak by tam bol iba ako balast, tak ho predsa nerobia.
 
24.5.2012 - 12:39 - 
quote:
quote:
Keď tak pozerám na ten trunk, akým spôsobom sa do neho a z neho budú vo vesmíre vykladať/nakladať náklady? A ako resp. čím sa tam budú upevňovať?


Nijak!

... informace o nákladu v trunku je jen další zveličení vypuštěné PR oddělením. Jak už tady bylo poznamenáno, velikost nákladu mimo vlastní kabinu je daná nosností rakety. Až prodloužený Falcon9 v.1.1 unese něco navíc, takže pak očekávejte jiný trunk s nějakými nádržemi atp. Zatím je nosnost v trunku hypotetické číslo ...

Současný Dragon je jen relativně hloupá a prázdná pixla (viz. nedávno uveřejněné vnitřní záběry). Ostatní zásobovací lodi (Sojuz i ATV) jsou na kvalitativně jiné úrovni - mají uvnitř řízenou atmosféru, mají stykovací uzel, jsou schopny dopravovat palivo a kapaliny, umožňují nouzové odpojení, ... atd.

Oficiální zdůvodnění o stykovacím uzlu ICBM (pro možnost přesunu racků) je nesmysl, protože do Dragonu racky nelze uložit (nevejdou se mechanicky a ani Dragon nemá podporu přepravního zásobování médii). Tenhle stykovací uzel je prostě nejlevnější a nejjednodušší (všechny činnosti řeší protistrana).

Tedy: Let lodi Dragon je úspěch. Ale ne zas nic světoborného.

Prostě za málo peněz hodně málo muziky.



Jasně, nic světoborného.... Tři úspěšné starty ze tří, všechny systémy "nominal" a předepsané testy plněny dle předpokladů.

To všechno za deset let a náklady v řádech stovek mio USD. Za stejné prostředky a za stejný čas jsme v Čechách nedostavěli dálnici D8 přes Středohoří, ale keců, jo keců, těch máme dost.... velký skeptiku
 
24.5.2012 - 12:40 - 
quote:
quote:
Keď tak pozerám na ten trunk, akým spôsobom sa do neho a z neho budú vo vesmíre vykladať/nakladať náklady? A ako resp. čím sa tam budú upevňovať?


Nijak!

... informace o nákladu v trunku je jen další zveličení vypuštěné PR oddělením. Jak už tady bylo poznamenáno, velikost nákladu mimo vlastní kabinu je daná nosností rakety. Až prodloužený Falcon9 v.1.1 unese něco navíc, takže pak očekávejte jiný trunk s nějakými nádržemi atp. Zatím je nosnost v trunku hypotetické číslo ...

Současný Dragon je jen relativně hloupá a prázdná pixla (viz. nedávno uveřejněné vnitřní záběry). Ostatní zásobovací lodi (Sojuz i ATV) jsou na kvalitativně jiné úrovni - mají uvnitř řízenou atmosféru, mají stykovací uzel, jsou schopny dopravovat palivo a kapaliny, umožňují nouzové odpojení, ... atd.

Oficiální zdůvodnění o stykovacím uzlu ICBM (pro možnost přesunu racků) je nesmysl, protože do Dragonu racky nelze uložit (nevejdou se mechanicky a ani Dragon nemá podporu přepravního zásobování médii). Tenhle stykovací uzel je prostě nejlevnější a nejjednodušší (všechny činnosti řeší protistrana).

Tedy: Let lodi Dragon je úspěch. Ale ne zas nic světoborného.

Prostě za málo peněz hodně málo muziky.



To jsou nepodložené kecy.
Pro let k ISS (sklon 51°, výška 450 km) je nosnost Dragonu samozřejmě nižší, než při letech na 28° dráhu, ale rozdíl je kolem 1 t. Údaj o 1500 kg v kabině je otázka, protože se o něm mluví v diskusi a je odvozena z objemové jednotky!! Tudíž, pokud poveze vodu, bloky s jídlem a další kompaktní náklady, může být klidně dvojnásobný (počítá se pokud vím 300 kg na m3). Viděl sem model, kde byly 2 racky uvnitř Dragonu. A že je interiér prázdný? Co čekáte - poličky, obrázky a tapety? Viděli jste někdy vnitřek Progressu nebo BO Sojuzu? Tam není o nic víc.
 
24.5.2012 - 12:45 - 
Pro: Agamemnon, x-Chaos

S nosností Dragonu cca 1500 kg máte asi pravdu i podle počtu objednaných 12 letů a celkově 20 tun k ISS. Zajímavé je, že OSC se svým Taurusem 2 a lodí Cygnus má objednávku také na 20 tun ale jen v 8 letech – užitečný náklad udávají 2000 kg v základní versi a 2700 kg ve zdokonalené versi. To má raketa druhý stupeň na TPH. Kdyby nakoupili 2 stupeň na LOX/RP, mají další reservu v nosnosti. Ovšem Cygnus není návratová kapsle, ale odpad může vozit.
 
24.5.2012 - 13:00 - 
Kolik lodí Cygnus uz letelo? 
24.5.2012 - 13:11 - 
quote:
Keď tak pozerám na ten trunk, akým spôsobom sa do neho a z neho budú vo vesmíre vykladať/nakladať náklady? A ako resp. čím sa tam budú upevňovať?


tak ako htv: ssrms

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
24.5.2012 - 13:12 - 
První foto Dragonu na orbitě.
 
24.5.2012 - 13:14 - 
na nasa tv je už docela slušně vidět, teď letěj na Jižní Afrikou 
24.5.2012 - 13:23 - 
quote:
Viděl sem model, kde byly 2 racky uvnitř Dragonu.


asi len model...
podla ludi z nasa a ksc pripsievajucich na nsf sa skutocne racky do dragonu nevojdu
avsak dragon dokaze doniest vyskum z racku spat na zem: je mozne ho totiz rozobrat na mensie diely a doniest tak

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
24.5.2012 - 13:26 - 
Mírně zvětšené screenshoty z NASA TV:



 
24.5.2012 - 13:33 - 
test komunikacie medzi iss a dragonom bol uspesny - prikazom z iss boli pettit a kuipers schopni zapnut svetla na dragone

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
24.5.2012 - 13:35 - 
novy clanok na nsf - kopa infa o cucu

http://www.nasaspaceflight.com/2012/05/dragon-completes-iss-comm-test-ahead-berthing-opportunity/

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
24.5.2012 - 13:36 - 
Manévr DHA bude ve 14:09 SELČ (výsledkem bude přelet do hladiny 10 km pod ISS [a tedy i rychlejší "předbíhání" stanice]). 
24.5.2012 - 14:03 - 
quote:
Kolik lodí Cygnus uz letelo?


orbital zacal neskor ako spacex

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
24.5.2012 - 14:07 - 
quote:
Manévr DHA bude ve 14:09 SELČ (výsledkem bude přelet do hladiny 10 km pod ISS [a tedy i rychlejší "předbíhání" stanice]).


burn uspesne ukonceny

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
24.5.2012 - 16:33 - 
berthing je plánované na 1530utc zajtra

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
24.5.2012 - 17:21 - 
quote:


Tedy: Let lodi Dragon je úspěch. Ale ne zas nic světoborného.

Prostě za málo peněz hodně málo muziky.



no jo... najprv ze F1 nepoleti, nemaju na to. Potom ze F1 je vlastne take male nic a F9 nepoleti, lebo to je velka raketa a na to uz nemaju. Potom ze F9 sice letel, ale tocil sa a vyniesol iba balast, postavit manevrujucu lod, na to nemaju. Potom ze Dragon sice letel, ale to nie je nic svetoborne, pretoze urobil len jeden orbit a sojuz predsa lieta uz dlho. Potom ze sice to urobi viac obehov aj to doleti k ISS, ale ved to robia rusi a USA uz dlho...

neviem ci je to nejaka specificka natura, ale ja uz by som sa citil trapne
 
24.5.2012 - 20:35 - 
nejaké novinky:

nemali žiadne významné problémy počas letu...
na chvíľu im vypadol jeden motor, ale naskočil späť a pokračoval v činnosti normálne... má sa za to, že išlo len o chvíľkový výpadok...
tiež mali menší problém s jednotkou na meranie rýchlosti, polohy, etc. - to bolo fixnuté s updateom navigácie

"There were no technical problems of any significance, engineers said. One thruster briefly "failed off," but it later was deemed a momentary glitch and restored to normal operation. Another issue with an inertial measurement unit was cleared up with a navigation update.

http://news.cnet.com/8301-11386_3-57440939-76/spacex-dragon-capsule-breezes-through-station-flyby-tests/

---

podľa elonovho twittu popovkin a nejakí ďalší rusi navštívia spacex

"Elon Musk ‏@elonmusk
The head of the Russian Space Agency and some Russian diplomats are visiting @SpaceX today. Looking forward to meeting."

https://twitter.com/elonmusk/status/205713390335827969
[Edited on 24.5.2012 Agamemnon]

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
24.5.2012 - 20:42 - 
to Yamato:

Prostě se, pane kolego, smiřmě s tím, že remcalů je vždycky dost. Nedávno jsem někde četl, že až se povede dostat na start FalconHeavy, tak jako ukázku schopností vyšlou "ojetý" Dragon na oblet Měsíce s vysokoziskovou kamerou pro pořízení záběrů odvrácené strany.

Nedokážu posoudit, zda je to technicky dosažitelné pro FH, resp. pro jeho druhý stupeň (jsou-li zde erudovanější, nechť posoudí, zda je to hratelné či nikoliv). Ale při PR schopnostech Muska a jeho firmy, bych se ničemu nedivil.

Ale zpátky k myšlence - tedy - pokud by se něco takového povedlo, jsem si jist, že znovu se najdou tací, kdo bude tvrdit, že oblet Měsíce už kde kdo dokázal v 60. letech a že to nic není.
 
<<  105    106    107    108    109    110    111  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.564554 vteřiny.