Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  154    155    156    157    158    159    160  >>
Téma: Projekt Dragon / Falcon 9
02.3.2013 - 23:53 - 
quote:
quote:
je to pokračování tam, kam se 60tých letech už už bylo možné vydat, ale najednou toho všichni nechali


Finnance a selhání kyslíkové nádrže a to explozí v ní, která pak zcela vyřadila energetický systém - s čímž vůbec nepočítali - jim ukázala, jak jsou ty technologie v té době stále velmi zranitelné.

Solární panely - které by pro delší misi zřejmě použili - měli mnohem horší účinnost než dnes(tedy mnohem větší rozměry než dnes - a jejich životnost mimo oběžnou dráhu byla spíše spekulací a výsledků laboratorních simulací - dnes již je plno sond otestovalo) a i hmotnost akumulátorů ve Skylabu na jednotku výkonu taky mnohem menší než v akumulátorech na ISS - tedy co vím.


Toto je ovšem všechno bohužel pravda. Málo se ví, že třeba Rusové jeden čas v 70tých letech stavěli Sojuzy opět bez solárních panel, protože to bylo jednodušší a spolehlivějí - pak se k nim opět vrátili, ale prostě jeden čas fakt existovala série, co ty panely neměla.

Na druhou stranu... k přestavěnému Apollu vybavenému modernější technologií a solárními panely byl začátkem 70tých let v éře Skylabu už jen krůček. Jednorázově použitelné obří rakety ale vypadaly v éře rostoucího ekologického uvědomění jako nesmysl... paradoxně ale ekologické uvažování pomohly nastartovat právě kosmické lety... protože lidé do té doby moc neuvažovali o planetě jako o uzavřeném systému...

Přesto pár zajímavých misí by bývalo bylo možné podniknout... zase ale kdyby se to financovalo např. místo misí jako Voyagery apod., tak by to byla škoda, takže kdybych v té době žil a měl možnost to ovlivnit a vybíral si ze stejných alternativ, rozhodl bych se nakonec asi stejně. [Upraveno 02.3.2013 xChaos]
 
03.3.2013 - 00:39 - 
Zachycení Dragonu tedy plánováno v čase 12:01 SEČ.

Připojení k Harmony přibližně v 16:00 SEČ.
 
03.3.2013 - 08:47 - 
Je výborné, že Dragon prekonal drobné problémy a teraz letí k ISS. Lidé na celej zemi se už těší, ako opäť úspešne splní misiu a ukáže chrbát všetkým pochybovačom a frflošom.  
03.3.2013 - 09:08 - 
quote:
Je výborné, že Dragon prekonal drobné problémy a teraz letí k ISS. Lidé na celej zemi se už těší, ako opäť úspešne splní misiu a ukáže chrbát všetkým pochybovačom a frflošom.

Jednoznačne patrím medzi fanúšikov F/D ale predsa len - do úspešnej misie je ešte predsa len dosť ďaleko.
 
03.3.2013 - 10:17 - 
Prosím, přesuňte podobné diskuze do Souvislosti Kos. popř. včetně quote na reagovaný příspěvek.

Dragon dosáhl 250 m vyčávacího bodu a pokračuje dalším přiblížením do 30m vyčkávacího bodu.
 
03.3.2013 - 10:32 - 
Draqon je ve 200m sféře pod kontrolou posádky ISS.

Předpokládané zachycení je před 12h.
 
03.3.2013 - 10:44 - 
Vzdálenost 100m, rychlost 5cm/s

 
03.3.2013 - 11:04 - 
Dragon zastavil přibližování ke stanici ve 30m vyčkávacím bodě a je připravený pokračovat z záchytovému bodu. 
03.3.2013 - 11:12 - 
Probíhá konečné přiblížování na 10m bod zachycení SSRMS. 
03.3.2013 - 11:12 - 








 
03.3.2013 - 11:23 - 
Dragon vyčkává 10m od stanice na zachycení 
03.3.2013 - 11:31 - 
Astronaut Kevin Ford provedl úspěšný záchyt Dragona ramenem SSRMS. 
03.3.2013 - 11:34 - 


 
03.3.2013 - 11:48 - 
Gratulace do SpaceX a NASA !!!

... a osobně velká úleva


PS: vzkaz pesimistům a amatérským administrátorům kosmickýc agentur: let SpX-2 sice ještě neskončil, ale je dobré nezapomínat na to, že nikdo/nic není dokonalé - problémy u kosmických letů vždy byly a vždy budou. Důležitý je ale konečný výsledek - splněný úkol vs. ztracená mise.
Zatím se žádná katastrova ani LOM nekonala
 
03.3.2013 - 12:02 - 
na druhú stranu..
ja nemám nič proti tomu, keď sa deje čosi "zaujímavé"
ale chcelo by to už trochu zmeny, napríklad v tom smere, že ďalší štart by bol "dokonale nudný" a bez "zaujímavostí"
inak sa tiež pripájam ku gratuláciám [Upraveno 03.3.2013 alamo]
 
03.3.2013 - 12:08 - 
uz sa moze gratulovat? tak teda gratulujem 
03.3.2013 - 12:56 - 
quote:
uz sa moze gratulovat? tak teda gratulujem


Já bych gratuloval, až úspěšně přistanou.

NO, ale je to pěkné. Po tom dramatu na úvod.

Přímý přenos:
http://www.livestream.com/spaceflightnow
 
03.3.2013 - 13:27 - 
Připojuji se ke gratulaci k úspěšnému dosažení stanice.
Je pravda, že takovéto "drobné" problémy a okamžitá informovanost o nich v reálném čase v konečném důsledku vždy zvýší obecný zájem o let. Snad i kdyby se částečně mělo jednat o záměr PR.

Astronaut Chris Hadfield pracuje na aktivaci uzlu CBM.
Dragon je cca 1metr od stanice.
Připojení za 2-3 hodiny.
 
03.3.2013 - 13:37 - 
Já se taky připojuji gratulací a doufám,že Technet aktualizuje tento článek a nebo přidá další o úspěšném připojení k ISS.

http://technet.idnes.cz/vesmirna-lod-dragon-vyrazila-k-iss-po-startu-ma-problemy-pk8-/tec_vesmir.aspx?c=A130301_230507_tec_vesmir_kuz
 
03.3.2013 - 13:58 - 
quote:
quote:
uz sa moze gratulovat? tak teda gratulujem
Já bych gratuloval, až úspěšně přistanou.
a preco nie az ked uspesne otvoria boxy s experimentmi z ISS? alebo az ked tie experimenty vyhodnotia?
 
03.3.2013 - 14:03 - 
Náklad přivezel - tedy dle všeho 1/2 mise splinil - předpokládám, že již nic nebrání se dost k nákladu - a nebo to již lze při EVA vyřešit - opravit či seřídit.

Nakolik bude vadit případná ztráta nákladu zpět , kdyby problémy nastaly - nedokáži odhadnout.
 
03.3.2013 - 14:18 - 
quote:
Nakolik bude vadit případná ztráta nákladu zpět, kdyby problémy nastaly - nedokáži odhadnout.
Řekl bych, že konkrétně u této zásobovací mise je hodnota nákladu dolů vyšší, než u nákladu nahoru. Jednak NASA, hned při propuknutí problémů s ventily Draco komentovala, že náklad vynášený na ISS není kritický, zásoby na stanici jsou dostatečné a nic speciálně drahého jebo jedinečného Dragon neveze. Dolů ale mají v plánu poslat výsledky mnoha vědeckých experimentů, včetně biologických vzorků a jejich ztráta při sestupu, nebo přistání by "bolela" mnohem víc.
 
03.3.2013 - 14:33 - 
Pokud by loď nebyla v pořádku, tak by museli být mdlého ducha, aby do ní něco nakládali na cestu zpět. 
03.3.2013 - 14:57 - 
Dragon již má pevné spojení na kotvícím uzlu modulu Harmony. 
03.3.2013 - 19:47 - 
Poklop do Dragona byl před chvílí otevřen a probíhá větrání vnitřního prostoru.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Animace vykládky HRSGF (Heat Rejection Subsystem Grapple Fixture) z trunku.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oZxLTM8Ij88

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pěkné fotografie Chrise Hadfielda Dragona nad saharskou Afrikou
[Upraveno 03.3.2013 raul]
 
03.3.2013 - 23:01 - 
Gratuluji všem co se na této misi podílejí za dobrou práci!
Získané zkušenosti se budou velmi hodit!

Jen útrpně se musím ohlédnout za všemi těmi Balabány co jsou tak malí, že vlastně ani neexistují.
 
04.3.2013 - 07:30 - 
V otevřené společnosti je veřejnost pravdivě a v reálném čase informována nejen o " úspěších", ale zejména o neúspěších,či potížích, neboť jen tak vede cesta vpřed.Američané tak od počátku kosmonautiky činí a zpravidla problémy za letu vyřeší a misi dokončí.Určitě je to lepší než mlžit, či zatloukat.
V každém případě je zábavné sledovat mnohé přispívající jak " přiznávají barvu", řekl by mariášník.
 
04.3.2013 - 08:14 - 
Jen útrpně se musím ohlédnout za všemi těmi Balabány co jsou tak malí, že vlastně ani neexistují.

Napísal by si to to aj v prípade keby tie motory naozaj nenaskočili? Ak zo štyroch motorov sú problémové tri t.j. 75% tak to je už systémová chyba. Ešteže nie taká vážna aby sa nedala odstrániť.
 
04.3.2013 - 08:25 - 
Kéž by se tahle diskuze (ne jen tahle) zase vrátila k technickým tématům a ne politicko/psychopatickym vyměnám "názorů" - momentálně by se měla diskuze týkat 1) kde jsou ventily na dragonu umístěny a v jaké části systému jsou 2) proč mohli selhat 3) jak a čím je rozchodily - a to jak po stránce technické tak softweru - nezajímají mně a doufám že ani většinu (teď už spíš menšinu) ty totálně OFF bláboly okolo - na novinky.cz byla taky zpráva o dragonu tak se tam prosím přesuňte  
04.3.2013 - 08:46 - 
quote:
Kéž by se tahle diskuze (ne jen tahle) zase vrátila k technickým tématům a ne politicko/psychopatickym vyměnám "názorů" - momentálně by se měla diskuze týkat 1) kde jsou ventily na dragonu umístěny a v jaké části systému jsou 2) proč mohli selhat 3) jak a čím je rozchodily - a to jak po stránce technické tak softweru - nezajímají mně a doufám že ani většinu (teď už spíš menšinu) ty totálně OFF bláboly okolo - na novinky.cz byla taky zpráva o dragonu tak se tam prosím přesuňte


1 - ide o ventily medzi tlakovacim heliom a nadrzami pre oxidizer... 3 zo 4 nepracovali ako mali (alebo mozno aj ano, ale z nejakeho dovodu bolo potrubie upchate - nizka teplota, zamrznuty oxidizer v potrubi?)

2 - toto neviem... mozno sa nikdy nedozvieme skutocnu pricinu, podobne ako uplne presne nevieme pricinu vybuchu motora na predch. lete - ide o sukr. spolocnost a oni nemusia nic vysvetlovat verejnosti (len zakaznikovi)

3 - rozchodili to opakovanymi prudkymi zmenami tlaku (pressure hammering)... zo strany hw islo o otvaranie/zatvarane nejakeho ventilu pre helium vyssie v potrubi... zo strany sw islo o manualny prikaz zo zeme na cyklovanie toho ventilu (a este predtym islo o manualny override prikaz na otvorenie solarnych panelov - automatika potrebuje min. 2 funkcne bloky motorov a teraz fungoval len 1 blok)

btw - palivo je hypergolicke - mmh + nto

tot tak vsio, co viem
myslim, ze som asi na nic nezabudol

@david:
btw - casy sa menia/zmenia - tym, ze teraz lietaju sukromne spolocnosti, tak nemusia zverejnovat vysledky vysetrovania (maju pravo nezverejnit) a ani to nerobia - ako napr. kompletnu spravu z vysetrovania predch. problemov... tak isto maju pravo zadrzovat fotky, dokumentaciu, etc (toto sa deje uz tiez - viacero fotiek bolo zadrzanych, aby sa nedostali na verejnu stranu)
[Edited on 04.3.2013 Agamemnon]

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
<<  154    155    156    157    158    159    160  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.405016 vteřiny.