|
launch is on hold. A fuel and drain value did not close. The team is cycling all valves on the core and booster stages. 1 hour and 8 minutes left in today's launch window. |
04.12.2014 - 14:34 - dodge | |
|
Orion launch is on hold. A fuel and drain value did not close. The team is cycling all valves on the core and booster stages. 1 hour and 8 minutes left in today's launch window. |
04.12.2014 - 14:55 - Ervé | |
|
U středního (základního) boosteru (není jasné, jestli tím myslí u prostředního bloku nebo obecně jeden z bloků) ventil vodíku nepracuje jak má. Takže dnes na 90% nic.
Cycling the fill and drain valves has shown that the core booster valve for the hydrogen tank is not showing as it should for launch.
[Edited on 04.12.2014 Ervé] |
04.12.2014 - 14:57 - tomd | |
|
Moc pozitivně to nevypadá. Opakované otevírání/zavírání asi moc nepomohlo.
Cycling the fill and drain valves has shown that the core booster valve for the hydrogen tank is not showing as it should for launch. |
04.12.2014 - 15:15 - dodge | |
|
|
|
15:44 |
|
odklad 24h |
04.12.2014 - 18:49 - dodge | |
|
Mobilní servisní věž pojíždí zpět k Orionu k předletovým zkouškám.
http://www.nasa.gov/content/mobile-service-tower-rolled-back-for-orion-flight-test/#.VICentKG_Tp |
|
Myslím, že v této souvislosti je lepší překládat sousloví "roll back" jako "odsunutí". Snímek je z dnešního brzkého rána (EST) po odsunutí/odjezdu servisní věže od rakety pár hodin před prvním pokusem o start Orionu EFT-1. |
|
Tak vidime ze aj "proven providers with track record" maju odklady. Jediny kto odstartuje aj v snehovej burke su rusi |
04.12.2014 - 21:26 - tycka | |
|
Technet psal i o vlastním startu a to dokonce i formou
on-line reportáže, která by měla pokračovat opět zítra po poledni.
http://technet.idnes.cz/orion-ve-vesmiru-0kv-/tec_vesmir.aspx?c=A141204_100207_tec_vesmir_vse |
|
citace: Jediny kto odstartuje aj v snehovej burke su rusi
Ano... ovšem bez ohledu na počasí jim +/- každý 20tý (nebo kolikátý) Proton v různých fázích letu selže či bouchne... nabízí se teorie, že prostě (min. starší) ruské nosiče nemají tak komplexní diagnostiku a když se "kanón" jednou naláduje, tak není moc dalších možností, než zapálit doutnák a běžet se schovat (samozřejmě myšleno s nadsázkou!!)
Faktem je, že spolehlivost R-7 derivátů (hlavně man-rated verze Sojuzu) je pro změnu mimo jakékoliv srovnání (snad kromě amerických Atlasů, ale nevím, jestli to je včetně odkladů).
Delta 4 Heavy má zatím vynikající score... ovšem stejně jako Falcon 9, tak je to tam asi v rostoucí míře napínavá soutěž (komu nejnovější model kixne dřív). (Otázka je, kdo stál za tou zbloudilou lodí, a jestli ten vodíkový ventil byl "zamrzlý" hned od začátku...) |
05.12.2014 - 07:03 - Ervé | |
|
Vzhledem k ceně za start není Delta IV Heavy pro Falcon (Heavy) žádnou konkurencí. 4 kyslíkovodíkové stupně (3 CBC a Centaur) jsou problémem sami o sobě, nepotřebují *pomoc* SpaceX. |
05.12.2014 - 11:26 - dodge | |
|
http://www.universetoday.com/117005/cool-sketchnote-infographic-explains-nasas-orion-eft-1-flight-in-detail/ |
05.12.2014 - 12:41 - dodge | |
|
|
05.12.2014 - 12:46 - dodge | |
|
20 minut do dalšího pokusu. Tým NASA / Lockheed Martin / ULA je připraven.
|
05.12.2014 - 12:59 - dodge | |
|
-6 min všichni GO
|
|
kde to sledujete?
http://www.ustream.tv/nasahdtv je teď nějak seknuté...
|
|
citace: kde to sledujete?
http://www.ustream.tv/nasahdtv je teď nějak seknuté...
OK, už se to zase rozjelo... |
05.12.2014 - 13:06 - dodge | |
|
liftoff
|
|
citace: 4 kyslíkovodíkové stupně (3 CBC a Centaur) jsou problémem sami o sobě,
Tak zase je fascinující, že čistě LH/LOX raketa vlastně vůbec vznikla: pokud vím, tak je to v podstatě jediná v celé historii, ne? Ekonomicky konkurenceschopné to není, ale rozhodně je to hi-tech: čím déle s tím někdo získává zkušenosti, tím lepší má šance.
SLS má směřovat k tomu mít LH/LOX všechny stupně, kromě kerosenových advanced boosterů: a pro starty bezpilotních nákladů typu interstellar probe ty stupně budou 3 (4-motorový velký horní stupeň, který volitelně ještě ponese běžný Centaur). To mj. znamená doplňovat na rampě palivo všem natankovaným stupňům, apod.
Dosavadní starty Delta IV Heavy byly vojenské - ale to je právě to, je to ukázka toho, jak se v USA dá do vojenského rozpočtu skrýt pokročilý hi-tech, který ve výsledku skutečně má šanci posunout nějaké hranice. Takže ten testovací let není tak nesmyslný: demonstruje a testuje technologie, které bude potřeba používat při pilotovaných letech SLS (tzn. start posádky na vícestupňové kyslíkovodíkové raketě, což v podstatě zatím historicky byl jen Saturn V, s dvěma takovými horními stupni). (Nebo spíš demonstrují, že tuhle technologii pořád ovládají i po 50 letech... něco podobného třeba Rusko předvést nemůže..) |
|
Horní stupeň DCSS vypnut, Orion je na počáteční dráze. |
|
mě se líbí, jak se kyslíkovodíkové boostery odhazují až po 4 minutách... dobrý kontrast s TPH motory nebo prvními stupni na kerosen... |
|
DeltaHeavyje iste fascinujuca raketa, ale pri tomto lete je to len nosic. Dolezite je ako uspeje Orion. Zatial mal jednu velku ulohu - odhodit LAS, to prebehlo dobre. V usa sa to naposledy robilo pred 40 rokmi. |
|
Koncepce Delta 4 Heavy je technicky vyjímečna a rovněž tak cenově. Hlavně že pracovala dnes také výjimečně dobře a vynesla Orion bez chyby, gratulujeme. Při velmi drahých nákladech cena nosiče není určující. |
|
Dosažené apogeum na prvním oběhu bylo 878 km (o 10 km níže oproti plánu). |
05.12.2014 - 14:35 - dodge | |
|
Exploration Flight Test-1: Orionova "Zkouška ohněm" je v plném proudu.
http://aviationweek.com/blog/exploration-flight-test-1-orions-trial-fire-underway?NL=AW-05&Issue=AW-05_20141205_AW-05_598&YM_RID=%60email%60&YM_MID=%60mmid%60&sfvc4enews=42&cl=article_3 |
|
Přicházím opožděně, moc práce, ale připojím aspoň časovou osu hlavních událostí letu:
(doufám, že to mají na nsf správně )
0.17 . . . T+0:17:39 Cutoff of upper stage first burn
1.55.26 T+1:55:26 Ignition of upper stage second burn
2.00.09 T+2:00:09 Cutoff of upper stage second burn
2.05.00 T+2:05:00 Entering first high radiation period
3.05.00 T+3:05:00 Peak altitude
3.23.41 T+3:23:41 Crew Module/Service Module separation
3.30.00 T+3:30:00 Entering second high radiation period
4.13.35 T+4:13:35 Entry blackout
4.13.41 T+4:13:41 Entry blackout
4.15.03 T+4:15:03 Peak heating
4.16.05 T+4:16:05 Acquisition of signal
4.19.31 T+4:19:31 Drogue chute deploy
4.20.38 T+4:20:38 Main chute deploy
4.23.20 T+4:23:20 Splashdown!
A ještě aktuální pozici Orionu (ve 14:33 SEČ)
|
|
citace: (doufám, že to mají na nsf správně )
Mají to správně - odpovídá to sekvenci z press kitu. |
|
10 minut do druhého zážehu stupně DCSS (plánovaná doba zážehu 4 minuty 45 sekund). |