Nejedná se o nátěr, ale o kovovou fólii/plech, který překryje původní černé dlaždice tepelné ochrany, čímž se dále omezí přestup tepla z a do pilotované kabiny Orionu.
Svařování modulu pro posádku bylo dokončeno již 13. ledna, kdy mj. vznikly následující dvě fotografie, které nabízejí hezký pohled dovnitř kosmické lodi.
Jsou to novější fotografie než od dodge.
Včera byla pořízena tato fotografie, na níž je vidět příprava Orionu k letecké přepravě na Kennedyho kosmické středisko. Přeprava na palubě letounu Super Guppy je plánována na 1. února.
Testovací exemplář servisního modulu Orionu na stanici NASA v Plum Brook. Nad ním je Orion Crew Module Adapter, pod ním Orion Spacecraft Adapter, zakrývající motorovou část. Na poslední fotografii je spodní pohled.
Tak docela cool v tomhle případě je, že finální TLI manévr v tomhle případě uskutečňuje jen motor Orionu (i když z vysokoenergetické, vysoké oběžné dráhy). To celkově zajímavý manévr. Bylo by zajímavé, jestli by ho býval byl schopný Zond.. tam se vždy spekulovalo, že chybělo pár set kg nosnosti posledního stupně... ale při postupném zvyšování oběžné dráhy a spotřebování většiny paliva v servisním modulu...
Samozřejmě je to ale za cenu jen jediného obletu Měsíce bez navedení na oběžnou dráhu... Zond/Apollo 13. Popravdě, takovýhle laciný oblet jsem čekal od Číňanů, nebo možná i Indů :-) Demonstrační misi Orionu jsem čekal aspoň tak třítýdenní...
Ale je tam to užitečné zatížení, navedené na oběžnou dráhu Měsíce (zárodek stálé pilotované základny na měsíční dráze?). To je proti jednorázovým misím rozhodně krok kupředu... současně je to takové to "tak teď nám musíte dát peníze ještě na jednu raketu, jinak byste přišli o ty, které jste už investovali".
nebol ten profil letu, vybraný skôr pre výkonové obmedzenia európskeho servisného modulu?
má vlastne dostatok paliva, aby sa loď dostala na mesačnú obežnú dráhu a zase späť?
citace:nebol ten profil letu, vybraný skôr pre výkonové obmedzenia európskeho servisného modulu?
má vlastne dostatok paliva, aby sa loď dostala na mesačnú obežnú dráhu a zase späť?
delta v má 1400. přechod z gto na llo zabere 1600. sls pošle orion rovnou k měsíci takže to bude méně, ale řekl bych že to nebude stačit
tu je článok s marca, sú v ňom rozobraté tri možné varianty EM 2 misie https://www.nasaspaceflight.com/2016/03/nasa-examines-options-flight-paths-sls-em-2/
tretí hybridný scenár
parametre "parkovačky" HEO by mali byť
391x71333 km
lunar flyby sa uskutoční vo vzdialenosti 61000 km, prakticky cez L2 Zem Mesiac
posádka pri dvojnásobnom prelete cez Van Allenove radiačné pásy dostane dávku žiarenia ekvivalentnú k šesť mesačnému pobytu na ISS [Upraveno 11.12.2016 alamo]
fakt.. čo sa stane keď "Zlé Oko" upriami svoj pohľad na neustále sklzy a neustále prekračovanie nákladov v divnoprograme okolo SLS?
totižto pán skoroprezident Trump si všimol trable okolo F-35, tweetol o tom jeden jediný tweet.. a dobré 4 miliardy dolárov s hodnoty akcií Lockheed-Martin sa rozplynuli, ako para nad prázdnym hrncom http://nasawatch.com/archives/2016/12/another-trump-t.html [Upraveno 12.12.2016 alamo]
stačil by pre ten hybridný scenár aj druhý stupeň ICPS?
a mohlo by odsunutie vývoja a použitia stupňa EUS celý program trochu urýchliť, a o koľko?
(teda čo sa predvádzania reálnych výkonov týka)
citace:stačil by pre ten hybridný scenár aj druhý stupeň ICPS?
a mohlo by odsunutie vývoja a použitia stupňa EUS celý program trochu urýchliť, a o koľko?
(teda čo sa predvádzania reálnych výkonov týka)
ICPS by stačil pro všechny tři varianty. Rozdíl mezi ICPS a EUS je v možnosti vynesení sekundárního nákladu CPL.
EUS pro EM-2 je podmínka Kongresu podložená těmito argumenty:
1) ušetří se 150 mil. USD na "human-rating" ICPS pro jediný let
2) i při použití ICPS bude mezi EM-1 a EM-2 minimálně tříletá mezera, takže je vhodné ji využít pro modifikace VAB a ML, aby podobná mezera nevznikla i mezi EM-2 a EM-3. Např. modifikace ML pro EUS zaberou dva roky, viz poslední strana souboru https://www.fbo.gov/utils/view?id=8bc0f51d87751c004002d4f768b7f439
Pár rozdílů mezi tímto scénářem a nejnovějším návrhem prezentovaným 30. listopadu 2016:
1) Apogeum dráhy na HEO je sníženo z 71000 km na 35000 km (a pokud jsem správně pochopil, byl zvýšen počet oběhů kolem Země na této dráze z jednoho na dva)
2) Zážeh RTA za Měsícem byl zrušen
3) Zkrácení doby letu do návratu od Měsíce z 15-16 dnů na 8 (zřejmě souvisí se snížením apogea z původních 61500 km za Měsícem, nově se má jednat o blízký průlet)
Všechny změny souvisí se snížením míry rizika.