Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  1    2    3    4    5  >>
Téma: pokus o vyrobu amaterskej rakety
05.9.2006 - 11:05 - 
Heloo
Pre tych co nevedia ako asi vyzera jednoduchy motor na kph tak nech si kliknu na :
http://www.lietadla.com/vyzbroj/hs-293.htm
 
05.9.2006 - 11:08 - 
LANA
cau lana nemal by si nejake foto z tych tvojich pokusov ??
 
05.9.2006 - 12:41 - 
citace:
Ale motorky od firmy RAPIER jsou strašně slabé a nevím o jiném, volně dostupném výrobci.
Máte nějaký typ?


No firma rapier je asi zatím jedinou firmou která tohle dělá a prodává. Je pravda že tyto motory jsou hrozně slabé, a mají malý tah po dlouhou dobu- takže jsou pro rakety nepoužitelné. Je to škoda ale časem se to snad vylepší.

Já jako modelář nechci zatím letět až na oběžnou dráhu (to až časem ;-)). Tedka bych potřeboval tak 4x výkonější motorky (tedy tak třídu C až D), než to, co má RAPIER.
Kamarád zjistil, že je mají volně prodejné, ale je problém je dostat do evropy (fyzicky - do letadla Vás nepustěj, na moři navlhnou, ... i legálně - evropa má jiné zákony).

Takže: Pokud by jste na něco reálného narazili, tak dejte vědět.

PS: podívejte se na "http://www.polecataerospace.com/1_16_scale_soviet_n1.htm". To je taky modelařina. ;-)

zdravím
Honza
 
05.9.2006 - 13:16 - 
[quoteKamarád zjistil, že je mají volně prodejné,

vypadlo mi, že kamarád je "V AMERICE"
 
05.9.2006 - 16:30 - 
citace:
Já jako modelář nechci zatím letět až na oběžnou dráhu (to až časem ;-)). Tedka bych potřeboval tak 4x výkonější motorky (tedy tak třídu C až D), než to, co má RAPIER.


Rapier má motorky třídy C. Stránky mají neskutečně zastaralé. Když jsem to reklamoval u Zikmunda, poslal mi mejlem aktuální přehled. Jedno céčko tam bylo, označení C4-6, celkový impuls 10Ns.
Zkusím pohledat v mejlu. A myslím, že jsem to viděl i v nějakém web shopu...
 
05.9.2006 - 17:03 - 
citace:
citace:
Ale motorky od firmy RAPIER jsou strašně slabé a nevím o jiném, volně dostupném výrobci.
Máte nějaký typ?


No firma rapier je asi zatím jedinou firmou která tohle dělá a prodává. Je pravda že tyto motory jsou hrozně slabé, a mají malý tah po dlouhou dobu- takže jsou pro rakety nepoužitelné. Je to škoda ale časem se to snad vylepší.

Já jako modelář nechci zatím letět až na oběžnou dráhu (to až časem ;-)). Tedka bych potřeboval tak 4x výkonější motorky (tedy tak třídu C až D), než to, co má RAPIER.
Kamarád zjistil, že je mají volně prodejné, ale je problém je dostat do evropy (fyzicky - do letadla Vás nepustěj, na moři navlhnou, ... i legálně - evropa má jiné zákony).

Takže: Pokud by jste na něco reálného narazili, tak dejte vědět.

PS: podívejte se na "http://www.polecataerospace.com/1_16_scale_soviet_n1.htm". To je taky modelařina. ;-)

zdravím
Honza


Ta N1 je naprosto super......Lana
 
05.9.2006 - 17:26 - 
JJ strnaky o te N1 take znam, je to uzasne co v USA na pousti kazdy rok je, byl tam Saturn V, N 1, raketoplan a dalsi.

Nicmene ano, na zastaralych stranakch Rapieru jsou i Cecka a treba v manualech k jejich motorkum i Decka, ncimene u nas jsou defacto nedostupne, pokud nekdo vi kde a za kolik se daji sehnat, tak at napise. V podstate jsou sehnatelne jen A a B a to nejsnaze u Pecka modelare. Cokoli silnejsiho je snazsi si vyrobit, zvlast kdyz je clovek je mimoprazsky.
 
05.9.2006 - 18:59 - 
http://www.modelove-hracky.cz/1-3-21415-2-Raketov%FD.motor.Rapier.R3.C4.7.5ks.v.balen%ED.html

Raketový motor Rapier R3 C4-7
 
05.9.2006 - 21:07 - 
citace:
http://www.modelove-hracky.cz/1-3-21415-2-Raketov%FD.motor.Rapier.R3.C4.7.5ks.v.balen%ED.html

Raketový motor Rapier R3 C4-7


Dekuji, no cena celkem slusna a porad je to nekde na druhem konci republiky, tudiz postovne k tomu a prijde to jeste draz:) Ale alespon nekde to maji, nicmene jinde je to k nesehnani.
 
05.9.2006 - 21:48 - 
Zdravím. Bylo již tady řečeno dost o kladech či záporech dvou hlavních kategorií RM. Každý z nás má nějaké jiné zkušenosti a co je hlavní tak každého konstruktčního šílence srdce táhne jinam. Já osobně se musím přiznat , že mne to táhne ke kapalinovím motorům . Řekněme ....fascinace jednoduchou složitostí. Co se do tohoto tématu teoreticky opřít a zkusit něco vymislet ??? To skoro nic nestojí a ještě to pomůže neuronům. Lana 
05.9.2006 - 22:46 - 
Řekněme ....fascinace jednoduchou složitostí. Co se do tohoto tématu teoreticky opřít a zkusit něco vymyslet ??? To skoro nic nestojí a ještě to pomůže neuronům. Lana



Fascinuje to hodně lidí- to je pravda ale jen někteří do toho jdou s nasazením a někteří to předčasně vzdají protože je odradí ta velmi velká složitost.


Vymýšlení je to nejlehčí ale musí se ujasnit všechno co se od toho motoru očekává ( např.: jestli má vynést "kamsi" nějaké těleso nebo jestli to má být jen model ukotvený v zemi,...).

Kdyby se jednalo o ten druhý způsob ( tzn. aby byl ukotvený v zemi) tak by to bylo snadnější než kdyby jsme chtěli aby létal.

Teď napíšu jen to co mě v rychlosti napadlo:

Pohonné látky do takového motoru by byly kyslík a něcoo ( Vůbec nevím jaké látky se dají najít a použít v domácích podmínkách. Omlouvám se pokud napíšu nějakou blbost ale myslím že v bombách autogenu je stlačený kyslík a acetylén- dal by se použít?- Hodně by to zjednodušilo situaci. V tom případě že by byly plyny dostatečně stlačeny, tak by nebylo potřeba žádné čerpadlo. Kdyby ano tak by se to muselo vyřešit vemli výkonným čerpadlem ( nejlépe čerpadlem na páru). Čerpadla na páru existují a mají obrovský výkon- doma jedno máme, používáme ho sice na vodu ale to tomu nevadí. Je velké asi jako školní taška když se položí na bok. pracuje na 380 V a je poměrně lehké. Podle mě by se takové čerpadlo dalo použít ale musely by být asi 2 na oddělenou dodávku plynů. Ale zůstaňme při zemi a raději počítejme s "automatickou" dodávkou plynu pomocí tlaku.
Plyn by se až do vstřikovací hlavy dopravoval nějakými hadicemi na kterých by byl upevněn polohovací ventil ( aby se dala řídit velikost tahu a aby byla možnost vypnout).Těmito hadicemi by se musely plyny dodávat až do vstřikovací hlavy kde by byl asi 5-10 cm dlouhý otvor ve kterém by se plyny smíchaly a na druhé straně otvoru ( od trubic) by byla kovová destička ve které by bylo co nejvíc malých otvůrků, kterou by se plyny prolačily a tím pádem by se dostaly až do spalovací komory ( trysky) kde by začaly hořet.

Samozřejmě je to to nejhrubší řešení a muselo by se toho ještě hodně vyřešit. Zapalování ( raději nějaké automatické na knoflík než to zapalovat hořící svíčkou).je taky takový technický oříšek.A jak by se vyřešilo provedení spalovací trysky to opravdu nevím (myslím tím jako jak by se vyrobila a z čeho by se vyrobila) .

Domácí podmínky to ještě o hodně stěžují ale vše se dá vyřešit i tam kde nemáte nějaké automatické stroje.
 
05.9.2006 - 23:48 - 
citace:
citace:
Já jako modelář nechci zatím letět až na oběžnou dráhu (to až časem ;-)). Tedka bych potřeboval tak 4x výkonější motorky (tedy tak třídu C až D), než to, co má RAPIER.


Rapier má motorky třídy C. Stránky mají neskutečně zastaralé. Když jsem to reklamoval u Zikmunda, poslal mi mejlem aktuální přehled. Jedno céčko tam bylo, označení C4-6, celkový impuls 10Ns.
Zkusím pohledat v mejlu. A myslím, že jsem to viděl i v nějakém web shopu...

to jsem nevěděl!!!
Já jsem se tam ondy nedovolal a na webu mají co mají. Jestli někdo znáte lidi od RAPIERa, tak je postrčte ať si to aktualizují!!!
zdravím
Honza
 
06.9.2006 - 13:07 - 
No tak jisteze kazdeho "konstruktera" tahne kapalinovy motor. Jenze prave diky narocnosti, cene, nutnosti mit slusnou dilnu a prakticke nerealizovatelnosti letoveho modelu v amaterskych podminkach, se amateri obraci k TPH, pac ty lze vyrobit a vyzuit pro letove modely.

Kdyz uz jsme u raket, mama dotaz, vi nedko o levnych padaccich ruznych velikosti, od pidi po vetsi?
 
06.9.2006 - 21:43 - 
Zdravím . Aby šel udělat amatérský motor tak je nutno pracovat jednoduše . Přetlaková dodávka paliva ( nejlépe letecký petrolej ...snadná dosažitelnost, je levný, snadno skladovatelný) Druhou variantou je vysoko procentní líh ( ten je ale méně energetický ) U kyslíku jsou dvě varianty plynný ( vysoce stlačený ) nebo kapalný ( je z hlediska tahu lepší ale konstrukční složitost stoupá ) na druhou stranu kapalinový motor s tekutým kyslíkem zvládl již Ciekovsky i Goddard( nevím zda si ty jména pamatuji správně)Kapalný kyslík LO2 se dá sehnat není to úplně levné , ale jde to. Samozřejmě je nutné raději koupit převozné či přenosné zařízení na uchovávání tekutého kyslíku ( vyrábí se to průmyslově ) v tomto bych vůbec neexperimentoval. Nezapomínat na absolutně čisté bez tukové (mastné)prostředí jinak kyslík s mastnotou hoří jako blázen. Jinak se někdo v článku výše ptal jak to zapálit tak jsou v amatérských podmínkách možné asi dva způsoby. První je elektricky zažehovaná zábavní pyrotechnika ( římská svíce či nějaká fontána) nebo druhý způsob je zabudovat pod motor rozbrus a k němu přes pružiny dát kus železa. Další příště .....taky občas musím spát . S pozdravem Lana 
06.9.2006 - 21:52 - 
citace:
LANA
cau lana nemal by si nejake foto z tych tvojich pokusov ??


Byla z toho videokazeta ale bohužel ta skončila v propadlišti dějin..zkusím pohledat podklady , ale moc tomu nevěřím.. ( bohužel jsem se od té doby 4 krát stěhoval ) možná mám ješte někde kopyta na spalovací komoru Lana
 
07.9.2006 - 12:58 - 
citace:
citace:
LANA
cau lana nemal by si nejake foto z tych tvojich pokusov ??


Byla z toho videokazeta ale bohužel ta skončila v propadlišti dějin..zkusím pohledat podklady , ale moc tomu nevěřím.. ( bohužel jsem se od té doby 4 krát stěhoval ) možná mám ješte někde kopyta na spalovací komoru Lana

to by bolo skvele keby si to nasiel , diky za odpoved 8-)
 
07.9.2006 - 20:06 - 
Ludia chcem sa spitat ci neviete kde sa daju stiahnut nejake plany ci nacrty na stavku rakety na kph , ak y ste nieco mali poslite mi na aze.t@azet.sk diky moc ....
 
07.9.2006 - 20:23 - 
citace:
Ludia chcem sa spitat ci neviete kde sa daju stiahnut nejake plany ci nacrty na stavku rakety na kph , ak y ste nieco mali poslite mi na aze.t@azet.sk diky moc ....


Tohle je podle mne docela embargované nebo si to každý drží pod pokličkou... najde se spousta nákresů ....výpočtů ale vlastní kostrukční řešení ne. Jestli někdo něco pořádného najde , dejte vědět....dík Lana
 
07.9.2006 - 21:14 - 
citace:
citace:
Ludia chcem sa spitat ci neviete kde sa daju stiahnut nejake plany ci nacrty na stavku rakety na kph , ak y ste nieco mali poslite mi na aze.t@azet.sk diky moc ....


Tohle je podle mne docela embargované nebo si to každý drží pod pokličkou... najde se spousta nákresů ....výpočtů ale vlastní kostrukční řešení ne. Jestli někdo něco pořádného najde , dejte vědět....dík Lana


Divím se, že se někdo věnuje stavbě kapalináků, to se u nás nedělalo ani na univerzitách, vždy se testovali jen TPH motory. Ty se podle mě dají udělat snadněji a rychleji. V Semtíně kde dělají TPH myslím i pro start. motory k Sojce si sehnat palivo a zbytek zvládne soustruh. U KPH to zdaleka tak jednoduchý není. Vlastně si to ani v odmínkách ČR s rozumným časovým horizontem nedokážu představit.
 
07.9.2006 - 23:24 - 
citace:
citace:
citace:
Ludia chcem sa spitat ci neviete kde sa daju stiahnut nejake plany ci nacrty na stavku rakety na kph , ak y ste nieco mali poslite mi na aze.t@azet.sk diky moc ....


Tohle je podle mne docela embargované nebo si to každý drží pod pokličkou... najde se spousta nákresů ....výpočtů ale vlastní kostrukční řešení ne. Jestli někdo něco pořádného najde , dejte vědět....dík Lana


Divím se, že se někdo věnuje stavbě kapalináků, to se u nás nedělalo ani na univerzitách, vždy se testovali jen TPH motory. Ty se podle mě dají udělat snadněji a rychleji. V Semtíně kde dělají TPH myslím i pro start. motory k Sojce si sehnat palivo a zbytek zvládne soustruh. U KPH to zdaleka tak jednoduchý není. Vlastně si to ani v odmínkách ČR s rozumným časovým horizontem nedokážu představit.


To že to někdo nedělá , neznamená že to nebudu dělat já a mně podobní . To že se něco dělá snadno a rychle ...neznamená že to konkrétně i mně zajímá. Jentak mimochodem , v práci mi jeden úkol na rozvoj trvá od studie po konec 1 - 5 let. To že si to ty nedokážeš představit , neznamená že to nejde. Před 10lety jsem postavil neletovou verzi motoru na KPH za 7 měsíců. Je pravda že jsem na tom dělal skoro neustále ( teda pokud jsem nebyl v práci nebo hospodě) a fungovala... tak co....
 
08.9.2006 - 15:27 - 
ale si mu to natrel lana ... good 
08.9.2006 - 16:20 - 
citace:

To že to někdo nedělá , neznamená že to nebudu dělat já a mně podobní . To že se něco dělá snadno a rychle ...neznamená že to konkrétně i mně zajímá. Jentak mimochodem , v práci mi jeden úkol na rozvoj trvá od studie po konec 1 - 5 let. To že si to ty nedokážeš představit , neznamená že to nejde. Před 10lety jsem postavil neletovou verzi motoru na KPH za 7 měsíců. Je pravda že jsem na tom dělal skoro neustále ( teda pokud jsem nebyl v práci nebo hospodě) a fungovala... tak co....


Nemyslel jsem to ve zlým, jen prakticky ... pokud chci raketu tak chci aby fungovala i spolehlivě, a nejednoduší je tph. Je pravda, že muj nejdelší projekt trval 3,5 roku, což se s vaším pětiletým nedá srovnávat, ale jak sem psal, nebudu mít nikdy ani peníze ani dost času abych ještě po nocích dělal paralelně nějáký složitý úkol u kterýho nevidím smysluplnost ani jistotu úspěchu, když raketu na tph si můžou postavit i děti.
 
08.9.2006 - 21:59 - 
citace:
citace:

To že to někdo nedělá , neznamená že to nebudu dělat já a mně podobní . To že se něco dělá snadno a rychle ...neznamená že to konkrétně i mně zajímá. Jentak mimochodem , v práci mi jeden úkol na rozvoj trvá od studie po konec 1 - 5 let. To že si to ty nedokážeš představit , neznamená že to nejde. Před 10lety jsem postavil neletovou verzi motoru na KPH za 7 měsíců. Je pravda že jsem na tom dělal skoro neustále ( teda pokud jsem nebyl v práci nebo hospodě) a fungovala... tak co....


Nemyslel jsem to ve zlým, jen prakticky ... pokud chci raketu tak chci aby fungovala i spolehlivě, a nejednoduší je tph. Je pravda, že muj nejdelší projekt trval 3,5 roku, což se s vaším pětiletým nedá srovnávat, ale jak sem psal, nebudu mít nikdy ani peníze ani dost času abych ještě po nocích dělal paralelně nějáký složitý úkol u kterýho nevidím smysluplnost ani jistotu úspěchu, když raketu na tph si můžou postavit i děti.


Nikdy není nic zaručené....to je základní pravidlo (teda jedno ze základních ) nejde o smysluplnost.....( ta není v žádném našem snažení které nesměřuje k přežití druhu ) jde přeci o to alespoň v mém případě o mou vlastní výzvu ( dokážu to ...mám na to...jde to..."""" motor lidstva """" a hlavně je to tak nádherně komplikované ) . Raketky na TPH jsem stavěl jako pionýr (mladý člen klubu modelářů) a potom sem postavil asi ještě dvě . Naposledy jsem postavil 3 stupňovou raketu asi někdy kolem roku 89-90 . 3 stupeň selhal potvora....( a stejně jsem ho nenašel ).Tolik k dětem....nic ve zlém...he. Lana
 
25.9.2006 - 21:06 - 
Na poslednej schodzke Kosmo Klubu v planetariu bola rec o nejakej akci raketovych modelarov niekde pri Ml. Boleslavy. Vie niekdo nieco blizsie?
Dik za info.
 
25.9.2006 - 22:46 - 
http://www.volny.cz/mik-brod/aktuality.htm

Já tam doufám budu.
 
26.9.2006 - 10:45 - 
Fajn, když tam Martine budeš, tak tam jistě jako člen - co člen, předseda - KosmoKlubu budeš určitě aktivně propagovat myšlenky Světového kosmického týdne, že ano :-)
A jistě v předstihu poradíš pořadatelům, že když nahlásí svojí akci jako příspěvek k SKT2006 (poslat na Tomáše Přibyla nebo na mojí adresu)tak se jejich program objeví i v celostátních Lidových novinách.
To mě těší, že i KosmoKlub se takto aktivně zapojí do propagace akce kterou má uvedenou v náplni své práce.
Milan

 

____________________
Milan H.
 
26.9.2006 - 10:47 - 
Jistěže! Jak jinak? Vždyť je to přesně v termínu SKT!! 
27.9.2006 - 09:49 - 
citace:
Samozřejmě je nutné raději koupit převozné či přenosné zařízení na uchovávání tekutého kyslíku ( vyrábí se to průmyslově ) v tomto bych vůbec neexperimentoval. Nezapomínat na absolutně čisté bez tukové (mastné)prostředí jinak kyslík s mastnotou hoří jako blázen. Jinak se někdo v článku výše ptal jak to zapálit tak jsou v amatérských podmínkách možné asi dva způsoby. První je elektricky zažehovaná zábavní pyrotechnika ( římská svíce či nějaká fontána) nebo druhý způsob je zabudovat pod motor rozbrus a k němu přes pružiny dát kus železa. Další příště .....taky občas musím spát . S pozdravem Lana


Kyslík moc hračka není. Ty odlišné kyslíkové závity na všech kyslíkových šroubových spojích nejsou pro legraci. Stačilo by na něj šoupnout cokoliv z normálního mazaného závitu a průšvih je na světě. Není to moc dávno, co se povedla zajímavě ilustrativní tragédie, která zřetelně ukazuje, co kyslík dovede:

Zámečník z externí firmy bez dostatečné zkušenosti s prací v chemickém průmyslu pracoval poblíž netěsné příruby, která na něj trochu dýchala. Šlo o nenápadný únik z kyslíkového potrubí. Pak poodešel jinam a chtěl řezat carboflexkou. To bylo to poslední, co udělal. Uhořel, protože jiskra z té rozbrušovačky na něm zapálila jeho běžné bavlněné montérky nasáté kyslíkem.

 

____________________
Áda
 
23.11.2006 - 12:58 - 
hm cokeby radsej niekdo poslal navrh ao by sadala realizovat stavka amaterskej rakety nie na tph ... 
06.4.2007 - 12:17 - 
Pokud chcete motory od Rapieru C,D , pak musíte zaslat e-mail na adresu, která je na jejich oficiálních stránkáchdr.z@rapier.cz. Pak počkáte asi 2 měsíce na odpověď.  
<<  1    2    3    4    5  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.168707 vteřiny.