Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  6    7    8    9    10    11  >>
Téma: SpaceShipTwo
07.11.2014 - 21:25 - 
quote:
quote:
quote:


Takže ne závada motoru, ale chyba pilota.
(dobrá zpráva pro Csabu, nicméně špatná pro komerční lety - lidský faktor je stále nutné brát v úvahu)

http://spaceflightnow.com/2014/11/03/virgin-galactic-rocket-plane-deployed-braking-system-prematurely/


Mirku - fajn, je tot tak...ale berme to z druheho konce...dobra sprava pro csabu a dalsi blazny mozna popozene dany sektor dale...ok trusku jsem to prehnal, omlouvam se...:))))

cs

 

____________________
Zajimam se o raketovou techniku, hlavne o hybridni raketove motory
 
10.11.2014 - 07:56 - 
Další odhalení Sieboldova opuštění SS2.

Rozhovor s otcem Petra Siebolda.

http://www.universetoday.com/116133/more-revealed-about-siebolds-escape-from-spaceshiptwo/
 
13.11.2014 - 05:30 - 
Přeživší pilot neví, že systém sklápění jeho co-pilot odjistil.

http://www.space.com/27754-virgin-galactic-crash-ntsb-investigation.html?cmpid=558603 [Upraveno 13.11.2014 dodge]
 
13.11.2014 - 10:03 - 
Údajně 700 zájemců požádalo vrácení zálohy, která činí 250.000 za sedadlo. 
02.4.2015 - 22:14 - 
Ahoj,

nove video o TSC propulsion teame:

http://www.virgingalactic.com/introducing-our-spaceship-propulsion-team/

Jsou tam nejake detaily o hybridu - mimo jine tam ukazuji specielni autoklavy pro vyrobu tuheho paliva(spis to vypada na nejakou odlevatelnou smesi tuheho paliva), lze tam videt pridovou tlakovou nadrz(nos letounu s RCS tryskami) a dalsi zajimave lahudky...

 

____________________
Zajimam se o raketovou techniku, hlavne o hybridni raketove motory
 
29.7.2015 - 14:43 - 
Lidská chyba byla příčinou havárie, říká závěrečná zpráva NTSB

http://www.latimes.com/business/la-fi-ntsb-virgin-20150727-story.html

http://www.space.com/30073-virgin-galactic-spaceshiptwo-crash-pilot-error.html

http://gizmodo.com/virgin-galactic-spaceshiptwo-crash-caused-by-lack-of-ov-1720609145 [Upraveno 29.7.2015 dodge]
 
30.7.2015 - 07:00 - 
Kvůli jedné lidské chybě 1 mrtví, 1 zraněný (zlomená klíční kost a pravá noha na 4 místech, modřiny a řezné rány), zpoždění nejmíň 1 rok a ztráta pěkných pár miliónů. Stává se to dost často, když vzniká něco nového. [Edited on 30.7.2015 Ervé] 
30.7.2015 - 07:57 - 
Fotografie pilota Petera Siebolda snášejícího se na padáku k zemi po havárii během zkušebního letu 31,10. 2014, druhý pilot Michael Alsbury zahynul.

http://www.space.com/30085-spaceshiptwo-crash-pilot-parachute-photo.html?cmpid=NL_SP_weekly_2015-07-29

 
10.9.2015 - 17:00 - 
Šéf NTSB vidí SS2 jako předzvěst dalších zkoušek.

http://aviationweek.com/space/ntsb-chief-sees-spaceship2-precursor-future-probes
 
10.9.2015 - 20:18 - 
quote:
Šéf NTSB vidí SS2 jako předzvěst dalších zkoušek.

Kdy už jim dojde, že je to slepá ulička a vyhazování peněz...
 
10.9.2015 - 23:46 - 
V cem je to slepa ulicka?? Zatim nemeli problem s principem. Je to sice technicky hranicni, ale proveditelne ... A do budoucna perspektivni ... takze proc slepa ulicka?

A scaled composite se na tom naucila spoustu veci .. konecnoncu jako vsechny firmy ...

quote:
quote:
Šéf NTSB vidí SS2 jako předzvěst dalších zkoušek.

Kdy už jim dojde, že je to slepá ulička a vyhazování peněz...
 
21.10.2015 - 08:47 - 
SS2(druhy prototyp) prechazi zpatky na polybutadienove tuhe palivo(HTPB)- posledne pri havarii pouzili palivo na bazi nylonu:

http://www.space.com/30850-spaceshiptwo-back-rubber-fuel.html
http://aviationweek.com/space/spaceshiptwo-goes-back-improved-rubber-fuel

cs

 

____________________
Zajimam se o raketovou techniku, hlavne o hybridni raketove motory
 
23.10.2015 - 13:53 - 
Natankovat je prostě jednodušší, než vyměňovat celý motor. Hybridní motory jsou možná relativně dobrý nápad na něco (třeba jako náhrada hypergolických toxických paliv?) ... ale ne pro takovou frekvenci startů, jakou vyžaduje ekononomicky trvale udržitelná suborbitální kosmická turistika

(takže víc věřím méně viditelným Xcor..)
 
06.12.2015 - 19:28 - 
dalsi snimky z lonske havarie:





Dalsi sekvencni snimky na:

http://www.parabolicarc.com/2015/07/29/breakup-spaceshiptwo-frame-frame-tail-boom/

 

____________________
Zajimam se o raketovou techniku, hlavne o hybridni raketove motory
 
19.2.2016 - 16:45 - 
http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/395313-miliardar-branson-ukazal-novou-lod-pro-vesmirne-turisty.html 
20.2.2016 - 01:40 - 
VSS Unity :

[Upraveno 20.2.2016 Csaba_Boros]
[Upraveno 20.2.2016 Csaba_Boros]

 

____________________
Zajimam se o raketovou techniku, hlavne o hybridni raketove motory
 
20.2.2016 - 19:36 - 
hezké, ale stejně nepovažuju SS2 za kosmickou loď. Dokud aspoň jednou neobletí Zemi nad atmosférou. 
20.2.2016 - 21:23 - 
Ja naopak sdilim nazor, ze z hlediska objektivity je uplne jedno, co si kdo myslime o danem projektu - jestli je to kosmicka lod, nebo suborbitalni skakadlo...
Je to okridleny raketovy prostredek a neni to tak uplne trivialni technicka vyzva (a papirovy model - jak si to nekdo mysli).
Ti lide vrazili do toho 10 let prace a 500 milionu dolaru - takze at si nazvou svou lod treba jako intergalakticky dopravni prostredek - maji na to pravo.

A zaverem - projekt je fokusovan na kosmickou turistiku - mysli tim hromadni lety beznych lidi na hranice kosmu...

Da se dostat dnes hromadne na obeznou drahu kolem Zeme za 250 tis.dolaru s prumernou kondici ?

 

____________________
Zajimam se o raketovou techniku, hlavne o hybridni raketove motory
 
20.2.2016 - 21:43 - 

 

____________________
Zajimam se o raketovou techniku, hlavne o hybridni raketove motory
 
20.2.2016 - 23:43 - 
quote:
Ja naopak sdilim nazor, ze z hlediska objektivity je uplne jedno, co si kdo myslime o danem projektu - jestli je to kosmicka lod, nebo suborbitalni skakadlo...
Je to okridleny raketovy prostredek a neni to tak uplne trivialni technicka vyzva (a papirovy model - jak si to nekdo mysli).
Ti lide vrazili do toho 10 let prace a 500 milionu dolaru - takze at si nazvou svou lod treba jako intergalakticky dopravni prostredek - maji na to pravo.

A zaverem - projekt je fokusovan na kosmickou turistiku - mysli tim hromadni lety beznych lidi na hranice kosmu...

Da se dostat dnes hromadne na obeznou drahu kolem Zeme za 250 tis.dolaru s prumernou kondici ?


Mohl by to být, po nějaké úpravě, i rychlý prostředek balistické dopravy. :-)

 

____________________
Zajímá mne vše nové.
 
21.2.2016 - 14:34 - 
quote:

Mohl by to být, po nějaké úpravě, i rychlý prostředek balistické dopravy. :-)


Teoreticky sice jo, ale zase raketa s dostupem 100 km vydá na balistické dráze nejvýše za střelu krátkého doletu. A balistická doprava na vzdálenosti řádově tak 300 km je... řekněme značně nepraktická legrace :-)
 
21.2.2016 - 18:07 - 
quote:
quote:

Mohl by to být, po nějaké úpravě, i rychlý prostředek balistické dopravy. :-)


Teoreticky sice jo, ale zase raketa s dostupem 100 km vydá na balistické dráze nejvýše za střelu krátkého doletu. A balistická doprava na vzdálenosti řádově tak 300 km je... řekněme značně nepraktická legrace :-)


ja dufam, ze nejde o tehlu ako pri starom raketoplane...
pri klzavosti cca 1:15 a 50km vyske by sme mohli ist az na 750km "velmi vysokou rychlostou".
 
22.2.2016 - 11:22 - 
15:1 bude asi nerealisticke pre takyto nadzvukovy stroj
podzvukove dopravaky maju medzi 15:1 a 20:1 pri cestovnej rychlosti (teda pri aktivnom lete) ale maju dlzky kridel neporovnatelne vyssie.
Toto bude mat klzavost blizku F-104 Starfighter

Hlavnym cielom konstrukcie u SS2 nebolo dosiahnut dobru klzavost ale vysoku prirodzenu stabilitu letu a tym aj dobru uroven bezpecnosti.
 
23.2.2016 - 23:22 - 
Klouzavost v subsonickem rezimu odhaduji tak na cca 1:3-4. Pri snizeni rychlosti na podzvukovu uroven v cca 20km vysky to dela cca 60km v jednom smeru(s uvazenim vetru - v druhem smeru nizsi).

Ale co jsem chtel rict, to je segmentace trhu na poli soukromych dopravnich stroju do kosmu.

Xcor soutezi hl. s Virginem, Bezos s Muskem(teda snazi se o to) - jejich statement je jasny - jsou to konkurenti, ale co my?

My se musime telelit blahem, protoze blue Origin i Virgin budou tlacit danove poplatniky primo do kosmu na maly vylet, z ceho bude mit osoh cela rodina, pritele a nakonec kosmicka agentura, ktera bude moct prihodit pak Muskovi par miliard navic!

Skratka a jasne, my je velice potrebujeme jako suuul vsechny...:)

csaba

 

____________________
Zajimam se o raketovou techniku, hlavne o hybridni raketove motory
 
26.2.2016 - 07:00 - 
Bezos nesoutěží s Muskem, ale s Virgin Galactic. Částečně doplňuje Muska vývojem motorů. Fandím mu, protože SS2 by jinak asi po havárii skončil. 
26.2.2016 - 09:47 - 
Bezos ma zalusk na vetsi veci...

"Fandím mu, protože SS2 by jinak asi po havárii skončil" -
- tomuto moc nerozumim.

cs

 

____________________
Zajimam se o raketovou techniku, hlavne o hybridni raketove motory
 
26.2.2016 - 14:36 - 
Bezosův New Shepard je konkurence SS2. Branson už v SS2 utopil spoustu peněz, a jedním z důvodů, pro který ho neukončil a stále v něm pokračuje, je podle mně snaha být prvním, kdo bude turisty vozit do kosmu, proto ho Bezos udržuje v akci. Xcor a jejich Lynx je zatím teorie. Mk.I má letět do roka, ale k Mk.II je ještě hodně dlouhá cesta. Nevěřím, že z něj vznikne fungující systém, když SS2 a NewShepard už létají. 
26.2.2016 - 17:13 - 
já doufám, že pracují i na SS3, která dolétne až na oběžnou dráhu. Ví se o dalších plánech VG něco? 
26.2.2016 - 19:26 - 
Ano, vice-mene souhlas...Bezos vsak dlouhou dobu vyviji BE-3 a 4 pro orbitalni vyuziti(pro ULA).Taky ma v planu kosmickou lod i orbitalni nosic.
Proto na prvni pohled si konkuruji Bezos s Bransonem, ale Bezos tam ma aspon desetileti naskok ve vyvoji LOX/LH2 motoru a vime, ze raketa=raketovy motor. Naproti tomu Bransonuv TSC ma zkusenosti s kompozitnimi letouny a s vyvojem hybridu na bazi N2O s kterym vsak bohuzel nemuze konkurovat s RM na KPH.Spis bude na strane stratolauncheru(Allen) a Dream Chaseru(SNC, drive SpaceDev).
Obecne nejakou kapsuli jakozto kosmickou lod se da vyvinout nejrychleji v porovnani s nejakym raketoplanem...
Na druhe strane raketoplan poskytuje nebyvaly komfort, ktery je vice "friendly" pro obycejne lidi...uvidime...

Dale odchodem Burta Rutana do penze vidim min pravdepodobnou situaci, ze Branson se vrhne do vyvoje SS3 - dalsi miliardu dolaru...

 

____________________
Zajimam se o raketovou techniku, hlavne o hybridni raketove motory
 
26.2.2016 - 23:23 - 
Na SS2 môžu po SS1 nejaké ďalšie skúsenosti nazbierať, ale rozdiel vstupných rýchlostí do atmosféry pri "výskoku" a pri návrate z orbity je tak brutálny, že im to bude len málo čo platné.  
<<  6    7    8    9    10    11  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.230963 vteřiny.