Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  1    2  >>
Téma: Excalibur Almaz
28.4.2011 - 09:55 - 
Snáď ma nikto nezabije, ale toto si možno zaslúži samostatné vlákno.

Anatoly Zak ( http://www.russianspaceweb.com ) sa najnovšie venuje Almazom odvezeným na ostrov Man v rámci projektu Excalibur Almaz. Na domovskej stránke tohoto projektu ( http://www.excaliburalmaz.com/index.php ) je popísané všeličo, ale nejaké približné termíny sa neriešia, takisto tam nevidím podrobnosti, ako napr. miesto štartu, nosná raketa - že by Proton z Bajkonuru?

 
28.4.2011 - 10:07 - 
Zopár obrázkov som našiel na FB:

http://www.facebook.com/pages/Excalibur-Almaz/112931535414211
 
29.4.2011 - 22:31 - 
Anatoly doplnil ešte nejaké fotky a nejaké sa objavili i na fóre Novosti Kosmonavtiki:

http://www.novosti-kosmonavtiki.ru/phpBB2/viewtopic.php?t=9935&postdays=0&postorder=asc&start=180
 
30.4.2011 - 00:42 - 
stare vykuchane haraburdy, nikdy to nepoleti 
30.4.2011 - 07:57 - 
Ani nie vykuchané, skôr nikdy nedokončené. Almaz 206 je prakticky len holé pretlakové teleso, do ktorého je možné nainštalovať "čokoľvek". 
01.5.2011 - 16:14 - 
quote:
Almaz 206 je prakticky len holé pretlakové teleso,


No skoro bych řekl, že žijeme v době, kdy elektronika s prakticky neomezenými možnostmi je k dispozici prakticky zadarmo. Zatímco "holé přetlakové těleso", zvlášť když je vyrobené z kvalitního titanu, není úplně samozřejmé vyrobit.

Je to sice trochu cesta "recyklování kosmického šrotu" - ale proč ne ? Mě to baví sledovat...
 
01.5.2011 - 16:21 - 
Tak podle toho co píšou na jednom z těch odkazů chtějí zatím létat jen s návratovou kabinou, rozšířenou o 2t servisní modul pro pětidenní turistické lety.

Mě to přijde poměrně reálné. Zvlášť když by se jim podařilo dojednat levně starty se Sea Launch...
 
01.5.2011 - 22:58 - 
súhlasím, pretlakové teleso je pre akýkoľvek pilotovaný objekt veľmi podstatný diel a vyrobiť ho v kvalite, ktorá má "certifikát" dokáže len pár firiem na svete. Výrobcov solídnej elektroniky je mnoho, hoci tiež sa tam nedá strčiť "čokoľvek", s elektronikou by problém byť nemal. To skôr bude problém s "ostatnou" inštaláciou - vzduchotechnikou, termoreguláciou, pohonom... Opäť sú to veci, ktoré vie robiť len pár firiem na svete.  
02.5.2011 - 00:13 - 
quote:
súhlasím, pretlakové teleso je pre akýkoľvek pilotovaný objekt veľmi podstatný diel a vyrobiť ho v kvalite, ktorá má "certifikát" dokáže len pár firiem na svete. Výrobcov solídnej elektroniky je mnoho, hoci tiež sa tam nedá strčiť "čokoľvek", s elektronikou by problém byť nemal. To skôr bude problém s "ostatnou" inštaláciou - vzduchotechnikou, termoreguláciou, pohonom... Opäť sú to veci, ktoré vie robiť len pár firiem na svete.


Musim potvrdit.
Kdyz se stavela radioamaterska druzice AMSAT AO-40 P3D, tak se prace rozdelili podle toho kdo co jak kde a za kolik umel.
Klukum a holkam v rusku se ponechalo udelat a vyvarit titano-molybdenove nadrze pro helium/palivo.
Mikrovlnne prijimace jsme delali mi v CZE (Brno, Mirek Kasal OK2AQK) a pod.
Kazdopadne narocne kovo veci se delali v rusku.

To ze nam AO-40 "buchla" vsechny dost boli, v podstate se od te doby AMSAT jeste nevzpamatoval a trochu to melo "zalejt" IRISSat-1 co vypustej za 2 mesice z ISS.



http://www.amsat-dl.org/orlmar99.html
http://www.amsat-dl.org/p3d.html

Kdyz by AO-40 fungovala, tak nejvzdalenejsi draha je 47000km a to by umoznovalo komunikaci ze stredni EU do USA po dobu 10ti hodin.


Jeste jedna informace, tady je odkaz na AMSAT satelity i ty budouci. Zajimave je, kolikrat je vyuzita raketa Falcon1e.
http://www.amsat-dl.org/index.php/satelliten-mainmenu-76/ersicht-aller-mainmenu-102

[Upraveno 02.5.2011 -=RYS=-]
 
02.5.2011 - 13:12 - 
quote:
Zvlášť když by se jim podařilo dojednat levně starty se Sea Launch...
Ty jsou human-rated?
 
02.5.2011 - 16:34 - 
quote:
quote:
Zvlášť když by se jim podařilo dojednat levně starty se Sea Launch...
Ty jsou human-rated?


Řekl bych, že na tohle se hraje hlavně když chceš létat za peníze NASA - tedy za peníze amerických daňových poplatníků (tedy na dluh, neboli za peníze čínských pracovitých exportérů - ale to je nepodstatný detail, ve hře je hlavně národní prestiž...)

Číňani vesele létají do kosmu s lidmi pomocí toxických hypergolických paliv - v USA bylo něco takového "man rated" naposledy když létala Gemini, v Rusku nikdy (asi díky jejich podstatně horším zkušenostem s tímhle druhem pohonu).

Byl Vostok-1 man rated ? Pochybuju :-)

Minimálně by jim Sea Launch mohl zařídit relativně levný bezpilotní test té návratové kabiny. A pokud se to povede, a budou mít i povedenou zkoušku návratového systému (BTW ten je u téhle lodi současně používán i pro zbrždění z oběžné dráhy) tak příště mají dobrý argument, že je bezpečné posadit do toho příště lidi.

Jako největší překážku vidím to, že si koupili v podstatě nedokumentovanou hromadu unikátního šrotu, a že když odšroubujou jakákoliv dvířka v té kabině, tak se na ně vyvalí spousta zaprášených drátů (s dávno zpuchřelými izolacemi), a elektronek, apod. - tzn. stejně to budou muset vykuchat, a použít v podstatě jen tu titanovou slupku, a úplně všechnu elektroniku a dát novou, a dtto asi i systémy podpory života, apod.

Ale přes to všechno jsou fakt dál, než někdo, kdo žádný kus titanu v ruce nemá, a pořád si to celé kreslí jen v AutoCADu.... jediný kdo je dál než oni, jsou již tradičně SpaceX.
 
27.5.2012 - 21:50 - 
Firma obnovila stránky. Tentokrát píše, že bude poskytovať lunárne lety, lety na nízku orbitu, nákladne lety a mikrogravitačný výskum. Sú tam i nákresy jednotlivých konfigurácií.

http://www.excaliburalmaz.com/0001_Overview.html
 
27.5.2012 - 22:19 - 
teď když jsem si ten jejich web, kde ohlašují čím dál megalomanštější plány znovu prošel, tak si nemůžu pomoct - ale mám z toho dojem, jako by Národní Technické Muzeum díky své rozsáhlé sbírce parních lokomotiv ohlásilo, že chystá vstoupit na deregulovaný železniční trh a začít konkurovat ČD a RegioJetu :-) 
27.5.2012 - 22:24 - 
quote:
... mám z toho dojem, jako by Národní Technické Muzeum díky své rozsáhlé sbírce parních lokomotiv ohlásilo, že chystá vstoupit na deregulovaný železniční trh a začít konkurovat ČD a RegioJetu :-)
No ale NTM má na tento účel vyhovujúcu, plne funkčnú techniku, napríklad parný voz M124.0 "Komárek" - ten totižto ešte pán Zeithammer nestihol premiestniť do svoje súkromnej zbierky

 
27.5.2012 - 22:39 - 
quote:
quote:
... mám z toho dojem, jako by Národní Technické Muzeum díky své rozsáhlé sbírce parních lokomotiv ohlásilo, že chystá vstoupit na deregulovaný železniční trh a začít konkurovat ČD a RegioJetu :-)
No ale NTM má na tento účel vyhovujúcu, plne funkčnú techniku, napríklad parný voz M124.0 "Komárek" - ten totižto ešte pán Zeithammer nestihol premiestniť do svoje súkromnej zbierky




myslim, ze v tom pripade je na tom ntm lepsie ako ea :-)

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
28.5.2012 - 07:20 - 
tak som sa celkom pomylil

som myslel, ze oni nemaju ziaden hw a zjavne ano...

tu su slidy z ich prezentacie na isdc
http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=29008.msg906570#msg906570

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
28.5.2012 - 10:49 - 
quote:
tu su slidy z ich prezentacie na isdc
http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=29008.msg906570#msg906570



Ďakujeme.
 
25.6.2012 - 07:42 - 
http://www.huffingtonpost.co.uk/2012/06/22/james-oberg-how-feasible-moon-excalibur-almaz_n_1618318.html

rozhovor s jamesom obergom o moznosti toho nimi navrhovaneho letu

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
26.6.2012 - 23:45 - 
http://www.excaliburalmaz.com/pdf/EA_press_release_06-20-2012.pdf

Uzavretá dohoda o spolupráci s XCOR Aerospace pri výcviku turistov.
 
13.7.2012 - 09:41 - 
http://www.nasa.gov/exploration/commercial/crew/eai_spaceact_complete.html

http://www.excaliburalmazinc.com/PDF/EAI%20Press%20Release%20062612.pdf

Excalibur Almaz sú proste najlepší
 
13.7.2012 - 11:54 - 
quote:
http://www.nasa.gov/exploration/commercial/crew/eai_spaceact_complete.html

http://www.excaliburalmazinc.com/PDF/EAI%20Press%20Release%20062612.pdf

Excalibur Almaz sú proste najlepší
Ako som si stihol všimnúť, existujú 2 Excalibur-Almaz weby - www.excaliburalmaz.com a www.excaliburalmazinc.com ... že by sa rozštiepili a vznikli dve organizácie? Jedna v Houstone (inc) a jedna zostala v GB?
 
13.7.2012 - 12:14 - 
To som si ani nevšimol. Ale na oboch stránkach je správa o úspešnom ukončení CCDev 2. Nie je možné, že americká časť bola vytvorená iba pre CCDev, prípadne pre reguláciu trhu v USA? Jednoducho, aby obišli nejaké nepríjemné zákony...  
13.7.2012 - 12:18 - 
Jedna firma sa volá EA limited a druhá incorporated. Ale ľudia sú tam rovnakí. 
30.12.2012 - 23:43 - 
http://www.excaliburalmaz.com/pdf/EA02P062V3.pdf

Jednu z kapsúl chcú pripraviť na nepilotovaný výskum v mikrogravitácii.
 
31.12.2012 - 20:27 - 
Jednu z kapsúl ...
ona to není žádná kapsule ani kapsle, jak otrocky někteří i zde neustále překládají a překlad pak prosazují (třebaže máme českou terminologii), je to klasická kosmická ľoď - i v popisu se píše "spacecraft", ach jo...
 
01.1.2013 - 12:20 - 
Hmmm, to nesedí - pod kozmickou loďou rozumiem komplet celú loď. Tu som chcel označiť tú časť lode, ktorá je návratová, viacnásobne použiteľná a už ju majú od Rusov. Čiže nemusím použiť pojem kapsula, ale pojmom kozmická loď zmeníte význam môjho príspevku. Čiže potrebujem lepší český/slovenský ekvivalent.  
01.1.2013 - 14:57 - 
Čiže potrebujem lepší český/slovenský ekvivalent.

Kabina :-)
 
01.1.2013 - 14:58 - 
modul

v sojuze to je návratový modul... a ešte má servisný modul a orbitálny modul...

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
01.1.2013 - 15:01 - 
dopopručuji terminologii např. v encyklopedii dr. Antonína Vítka: http://www.lib.cas.cz/space.40/INDEX1.HTM
návratový modul je totéž co návratová, pilotní atd. kabina
"kapsli" neustále zavádějí samozvané experti, kteří zanášejí anglosaské (dříve ruské, jak poplatno době)výrazy do češtiny
 
01.1.2013 - 15:09 - 
Historie Alamzu je velmi zajímavá, plná neustálých změn a bojů mezi Mišinem (nástupce Koroljeva) , který prosazoval Sojuz a Chelomějem, který prosazoval Almaz - TKS. Tyto boje měly vazby na nejvyšší kruhy a měnily se např. s odchodem Chruščeva a nástupem Brežněva. To byl nakonec důvod, proč návratová kabina z TKS (nyní nazvaná RRV) ani jednou neletěla s posádkou ačkoliv letěla a přistála 9x úspěšně bez posádky, z toho jedna z lodí 3x a jedna 2x. Je to vlastně zatím jediná návratová kabina, která v praxi prokázala znovu-použitelnost.

O bojích Mišina s Čolomějem přes snahy dalších to řešit svědčí zajímavá pasáž z historie Almazu na Encyclopedia astronautica:

A meeting was needed to discuss the matter with Chelomei. This was complicated by the fact that Chelomei and Mishin refused to talk to each other. Tsybin noted that when Beria and Stalin were still alive, Stalin took care of such disputes between chief designers very easily. He had once told them 'If two communists cannot co-operate, then one of them must be an enemy. I don't have time to tell which one. Therefor you have 20 minutes. Decide yourselves'. After this, Tsybin said, 'Chelomei and I worked together like best friends'.
 
<<  1    2  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.367327 vteřiny.