Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  65    66    67    68    69    70    71  >>
Téma: SpaceX Starship / BFR / BFS / MCT / ITS - Interplanetary Transport System
24.12.2018 - 19:48 - 
quote:
to : yamato :
Ještě před 14 dny jsi mluvil, jak ho dělají kompozitový - a měl jsi stejné argumenty
Raptor, který se dělá jinak, poletí za 2měsíce


Lenze v tej dobe to skutocne letovy hardware bol. SpX evidentne vyvija sucasne niekolko verzii, inak by nemohli jeden tyzden oznamit zmenu na kov a druhy tyzden uz mat pozvarane nadrze.

Diagnozou je skutocne len a jedine reakcia "je to PR", je to univerzalna odpoved ked neverite, nerozumiete alebo nestihate a pouzivate ju uz viac ako 10 rokov.
SpX meni dizajn bfr neustale. Niekolkokrat som pisal ze dalsie zmeny ocakavam. Napriek tomu to nevahate vytiahnut na podporu svojej tisickrat omletej floskule, ktora nakoniec aj tak skonci ako vzdy - "gratulujem a drzal som palce"
 
24.12.2018 - 22:57 - 
quote:

Prečo ale meniť materiál tepelného štítu...
quote:
opraviteľnosť, udržovateľnosť .... sprosté slová vo svete jednorázových vecí



To som práve myslel, že zmena konštrukčného materiálu umožní zjednodušenie tepelného štítu. Odraz tepla je lepšie riešenie, ako jeho absorbcia.
 
24.12.2018 - 23:27 - 
radšej nič
[Upraveno 24.12.2018 Alchymista]
 
25.12.2018 - 00:22 - 
Mě to přijde geniální z celé řady hledisek (hlavně rozhodnutí použít materiál, který byl k dispozici snad už před sto lety!!! :-) 
25.12.2018 - 00:56 - 
quote:
Mě to přijde geniální z celé řady hledisek (hlavně rozhodnutí použít materiál, který byl k dispozici snad už před sto lety!!! :-)


Obecně ano, ale v téhle kvalitě ne

Jinak jo, je to krásně neintuitivní


Kdoví, kdyby stejně postavili raketoplán ...
 
25.12.2018 - 08:22 - 
quote:
Kdoví, kdyby stejně postavili raketoplán ...


Ja mam dojem ze hlavna vyhoda odrazania tepla sa prejavi pri vstupoch nad 15tis. m/s, teda z interplanetarnej drahy.
Ale pri VentureStar sa tusim chvilu s nejakymi kovovymi doskami uvazovalo.
 
25.12.2018 - 10:02 - 
quote:
No zajímavé.
Jinak sem se díval po těch "nerez" letadlech a asi nejznámější jsou Budd RB-1 Conestoga(dopravák) a BAC-188(rychlostní, dvoumachový). Zajímavé stroje




V monografii BAC-188 v L+K se psalo že byl tak těžký, že nikdy nezjistily jak může být rychlý. Při všech zkušebních letech mu došlo dříve palivo než přestal zrychlovat.

Více úspěchů ve stavbě nerezových letadel bylo dosaženo v Sovětském Svazu. Nerezová letadla ta stavěli už před WW 2 (příhradovina z nerezových trubek). Neznámějsí sovětské nerezové letadlo je Mig 25 postavený ve více jak 1000 kusech.

V USA byl původní Atlas taky nerezový. Někde jsem slyšel legendu, že WD-40 byl vyvinut na jeho konzervaci.

 
25.12.2018 - 10:17 - 
quote:
quote:
Kdoví, kdyby stejně postavili raketoplán ...


Ja mam dojem ze hlavna vyhoda odrazania tepla sa prejavi pri vstupoch nad 15tis. m/s, teda z interplanetarnej drahy.
Ale pri VentureStar sa tusim chvilu s nejakymi kovovymi doskami uvazovalo.


Měl jsem spíš na mysli havárií Columbie, ta by s ocelovou konstrukcí měla jiný průběh [Upraveno 25.12.2018 Petr_Šída]
 
25.12.2018 - 10:19 - 
quote:
V monografii BAC-188 v L+K se psalo že byl tak těžký, že nikdy nezjistily jak může být rychlý. Při všech zkušebních letech mu došlo dříve palivo než přestal zrychlovat.
Pokiaľ je reč o Bristol 188, tak najvyššia dosiahnutá rýchlosť dosiahla "až" necelých 1200km/h
 
25.12.2018 - 10:27 - 
@ Petr Šída: To co svaruji na pobřeží ale opravdu letový hardware není, to je pokusný skokan .

Pokud vím, Musk od počátku říkal, že BFR začnou zkoušet od druhého stupně, jednak pro balistické lety (tedy jakýsi „skokan“), jednak se pokusí dosáhnout s tímto jedním stupněm LEO (třeba bez nákladu). Takové zkoušky mohou trvat několik roků.

Co se týče izolace, myslím, že navrch bude ten ocelový plášť v kritických částech (nebo na většině povrchu) pokryt vrstvou speciálního materiálu TUFROC od NASA (viz odkaz p. Kostery). Pod ocelovým pláštěm bude další izolace proti vedení tepla.
 
25.12.2018 - 10:45 - 
quote:
jednak se pokusí dosáhnout s tímto jedním stupněm LEO (třeba bez nákladu). Takové zkoušky mohou trvat několik roků.



Myslim ze toto v plane nie je, s tym hopperom chcu lietat iba hore a dole

P.s. ja som pod letovym hardwerom chapal aj hopper. Aby ma zas niekto nechytal za slovicka
 
25.12.2018 - 10:53 - 
quote:
@ Petr Šída: To co svaruji na pobřeží ale opravdu letový hardware není, to je pokusný skokan .

Pokud vím, Musk od počátku říkal, že BFR začnou zkoušet od druhého stupně, jednak pro balistické lety (tedy jakýsi „skokan“), jednak se pokusí dosáhnout s tímto jedním stupněm LEO (třeba bez nákladu). Takové zkoušky mohou trvat několik roků.

Co se týče izolace, myslím, že navrch bude ten ocelový plášť v kritických částech (nebo na většině povrchu) pokryt vrstvou speciálního materiálu TUFROC od NASA (viz odkaz p. Kostery). Pod ocelovým pláštěm bude další izolace proti vedení tepla.



První část: ano skokan je na zkoušky při zemi, orbitální stroj postaví pořádnej, s tímhle by na orbitu nedoletěli

Druhá část: ne, EM právě twetoval, že povrch bude z leštěného kovu celý

Svrchní část bez žádné další tepelné ochrany, spodní chce aktivně chladit tekutým metanem
 
25.12.2018 - 11:19 - 
quote:

Svrchní část bez žádné další tepelné ochrany, spodní chce aktivně chladit tekutým metanem


!!!
To prinasa cely rad novych otazok. Na jednej strane je to komplentne a efektivne reusable riesenie. Na druhej strane cela rada novych failure modov.

Moja otazka: majme v tom stite niekolko navzajom nezavislych chladiacich okruhov. V jednom z okruhov nastane porucha a cast stitu sa prestane chladit. Je mozne, ze nerez ocel by vlastnou tepelnou vodivostou stihala odvadzat teplo do zvysnych casti stitu, ktore by boli nadalej chladene?
 
25.12.2018 - 13:21 - 
quote:
quote:

Svrchní část bez žádné další tepelné ochrany, spodní chce aktivně chladit tekutým metanem


!!!
To prinasa cely rad novych otazok. Na jednej strane je to komplentne a efektivne reusable riesenie. Na druhej strane cela rada novych failure modov.

Moja otazka: majme v tom stite niekolko navzajom nezavislych chladiacich okruhov. V jednom z okruhov nastane porucha a cast stitu sa prestane chladit. Je mozne, ze nerez ocel by vlastnou tepelnou vodivostou stihala odvadzat teplo do zvysnych casti stitu, ktore by boli nadalej chladene?


Nechme se překvapit

Já si to představuju jako nádrž naplněnou proudící kapalinou, žádný trubky, to je neefektivní

Použité to bylo třeba u Blackbirdu, řešitelné to je

Jinak tam samozřejmě bude muset být ještě tepelná izolace
 
25.12.2018 - 14:30 - 
quote:
Diagnozou je skutocne len a jedine reakcia "je to PR",

Trvám na tom, že uváděné termíny jsou jednoznačně PR - mají pouze za cíl přitáhnout pozornost. Reálné dosažitelné termíny by totiž tolik pozornosti nepřitáhly.
Tak tomu bylo i v minulosti - termíny nebyli dodrženy.
Tyto nereálné termíny navíc poškozují projekt SLS a je otázka, zdali to právě není ten důvod jejich uvádění. Peníze místo na SLS do firmy SpaceX by se jistě hodily. A navíc bez SLS by měl zaručený odbyt startů.
V reálu by se vyřazením projektu SLS vše velmi zdrželo. Tedy USA by se velmi dlouho ještě museli obejít bez silného nosiče a tím i zřejmě bez projektů, které s ním počítají.
 
25.12.2018 - 15:15 - 
....ruské termíny vynesení Nauky jsou tedy taky jen PR?  
25.12.2018 - 15:28 - 
Suhlasim s tym, ze uvadzane terminy s najvacsou pravdepodobnostou nie su realne (ale rad sa necham prekvapit).

Ale nejde o PR (s akym ucelom? Myslite si ze klienti SpX sa riadia tweetmi?) V tomto pripade ide znova o diagnozu, tentokrat Elonovu. Jednoducho je nadseny tym co robi a nedokaze brat do uvahy nutne zdrzania a prietahy pri vyvoji. Mna len mrzi ked nejaky skarohlid neustale musi obvinovat z vedlajsich zamerov zrovna niekoho, kto toho uz tak vela dokazal. A pritom existuje tolko subjektov, co len slubuju a odkladaju...
 
25.12.2018 - 16:19 - 
quote:

V reálu by se vyřazením projektu SLS vše velmi zdrželo. Tedy USA by se velmi dlouho ještě museli obejít bez silného nosiče a tím i zřejmě bez projektů, které s ním počítají.

Na tom něco je. Motory SLS již byly dávno certifikovány pro let s posádkou a první let EM-1 má být v červnu 2020 s posádkou. Vzpomeňme si, kolik roků trvalo, než raketa F9 byla certifikována pro let s posádkou jen na LEO. To je raketa nesrovnatelně jednodušší než BFR/BFS, kde nejsou dosud ani certifikovány motory dokud nebudou mít za sebou ukončení vývoje a několik letů v raketě. Certifikace celé rakety také potrvá. Proto zastavení SLS v této etapě by byl nesmysl.

Na druhé straně plánovaný program letů SLS rozhodně není ambiciózní a pokud by BFR/BFS naopak postupoval bez problémů, mohl by někdy v druhé polovině příští dekády začít vážně konkurovat SLS především v dopravě nákladů.

Co se týká finančních nákladů, STS za 20 let podnikl celkem 135 letů, a to s dvěma delšími pauzami. NASA to ufinancovala a proto jeden let SLS za rok nebo dva roky jistě ufinancují snadno. Nějaký rozdíl v ceně řádu $100 mil nebude podstatný, hlavní bude bezpečnost a spolehlivost.
[Upraveno 25.12.2018 PinkasJ]
 
25.12.2018 - 16:23 - 
quote:
quote:
Diagnozou je skutocne len a jedine reakcia "je to PR",

Trvám na tom, že uváděné termíny jsou jednoznačně PR - mají pouze za cíl přitáhnout pozornost. Reálné dosažitelné termíny by totiž tolik pozornosti nepřitáhly.
Tak tomu bylo i v minulosti - termíny nebyli dodrženy.
Tyto nereálné termíny navíc poškozují projekt SLS a je otázka, zdali to právě není ten důvod jejich uvádění. Peníze místo na SLS do firmy SpaceX by se jistě hodily. A navíc bez SLS by měl zaručený odbyt startů.
V reálu by se vyřazením projektu SLS vše velmi zdrželo. Tedy USA by se velmi dlouho ještě museli obejít bez silného nosiče a tím i zřejmě bez projektů, které s ním počítají.



Nu to opravdu nebyli

(Sorry, ale to tak bije do očí)

Bože můj, s SLS to nemá nic společného, ta si jede po svém a pokud se zdrží, jenom díky svým vlastním problémům, ten pravý důvod je starlink, dostali dost šibeniční termín, tak se musí činit
 
25.12.2018 - 16:35 - 
Ja stale nerozumiem, koho pozornost by to "ciste PR" akoze malo pritiahnut. Zakaznikmi SpX su velke telkom firmy a vlada (armada, NASA, NRO...).

Mozete prosim konkretne uviest, ktory z tychto subjektov sa podla vas pri svojom planovani riadi Muskovymi bombastickymi tweetmi?
 
26.12.2018 - 08:25 - 
quote:
Mozete prosim konkretne uviest, ktory z tychto subjektov sa podla vas pri svojom planovani riadi Muskovymi bombastickymi tweetmi?

To dle mého vůbec není cílené na zákazníky, ale na investory.
 
26.12.2018 - 08:53 - 
quote:
quote:
Mozete prosim konkretne uviest, ktory z tychto subjektov sa podla vas pri svojom planovani riadi Muskovymi bombastickymi tweetmi?

To dle mého vůbec není cílené na zákazníky, ale na investory.


Okej, SpX nie je verejne obchodovana, jej investormu su firmy a fondy, nie bezny retail. Zopakujem otazku - ktory financny riaditel a fondmanager sa pri investovani milionov a miliard riadi bombastickymi tweetmi?
 
26.12.2018 - 09:23 - 
No, možná byste se divil. Je jasné, že základní výběr je dělaný na základě čísel a faktů, ale při použití tohoto kritéria stejně vyjde určitá množina možností, kam investovat. A tak do konečného výběru stejně nastupují staré dobré emoce a "intuice". Jelikož myšlenková kapacita lidí prostě nepostačuje k rozumovému výběru toho nejlepšího, při takovém množství proměnných.
A navíc pokud jde o fondy, ty si také musí hlídat své PR a image, takže pro určité fondy je takové PR přitažlivé.
 
26.12.2018 - 09:49 - 
Ja vo fonde pracujem Skratim to - zakladna premisa "ciste PR", ktora tu rotuje uz od vzniku SpX, vychadza z mylneho predpokladu, ze sa tu bavime o predaji topanok.

Ale tu sme v aerokozmickom priemysle. Pozrite sa na starych matadorov, ako boeing alebo lockheed. Ake "ciste PR" robia oni? Kolko bombastickych tweetov prislo od ich CEO? A ak to funguje, ako tvrdite, preco na to za tie desatrocia neprisli?
 
26.12.2018 - 12:34 - 
Mankote hlavne tu nezacnete postopadesateprvni tapetovat ohledne PR atd atd... 
26.12.2018 - 13:18 - 
quote:
Mankote hlavne tu nezacnete postopadesateprvni tapetovat ohledne PR atd atd...


To je povinna jazda po kazdych novinkach od SpX
 
26.12.2018 - 13:22 - 
To je těžký, když Muskofilové ztratili kontakt s realitou, a fantazie jim splývá se skutečností. 
26.12.2018 - 14:14 - 
quote:
To je těžký, když Muskofilové ztratili kontakt s realitou, a fantazie jim splývá se skutečností.


Nu a co jiného dělat v době, kdy jeden manik dokáže sci-fi fantazie v tu skutečnost změnit?:O
 
26.12.2018 - 14:28 - 
To je pravda, před lety si nikdo nedovedl představit, že garážová firma dokáže vypouštět rakety na LEO. Ostatní je už jen fantazírování, které nemá nic společného s relitou. 
26.12.2018 - 14:49 - 
quote:
To je pravda, před lety si nikdo nedovedl představit, že garážová firma dokáže vypouštět rakety na LEO. Ostatní je už jen fantazírování, které nemá nic společného s relitou.


To si povíme. Až to poletí

Ještě dotaz, přistávání s prvním stupněm patří taky mezi nereálné fantazírování?
 
<<  65    66    67    68    69    70    71  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.316435 vteřiny.