Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  68    69    70    71    72    73    74  >>
Téma: SpaceX Starship / BFR / BFS / MCT / ITS - Interplanetary Transport System
29.12.2018 - 22:17 - 
prace stale pokracuju

 
29.12.2018 - 23:36 - 
quote:
Tak šerif vyhostil od pozemku SpaceX Austina Barnarda a zřejmě vyhodí i ostatní čumily, tak se trochu obávám výpadku v zásobování fotkama...


Austin Barnard tweetol, že zohnal peniaze na nákup nového fotoaparátu, teleobjektívov, stojanu atď. za účelom dokumentácie SpaceX Texas.
 
30.12.2018 - 00:45 - 
Tak už je jasný, jak budou tu vodárenskou věž stěhovat z podstavce (i účel trojúhelníkového nosníku odhadli na Nasaspaceflight diskuzním fóru správně...)



 
30.12.2018 - 11:30 - 
NSF: Mongo62 :
Elon Musk has recently tweeted that Starship will be SSTO, so it's possible that the very first orbital test flight might be Starship alone, with no significant payload. However, let's assume that it launches atop Super Heavy.

Já dodám, že Musk toto řekl i dříve (cca před 2 roky). I kdyby nedosáhl LEO, měl by BFS dostatečnou rychlost pro prověření základních vlastností Spaseship při návratu, ovšem s přistáním ve značně vzdálené oblasti.

Samozřejmě, dnes stavěný Hopper bude létat jen nízko v atmosféře. Zřejmě jeho motorová část bude v dalším nízkém válcovém dílu, který se montuje ve stanu. Na ní se pak nasadí válcová část s menšími nádržemi s kuželovou vrchní částí jak byly ukázány na snímcích.
 
30.12.2018 - 21:36 - 
quote:
quote:
https://www.reddit.com/r/spacex/comments/aaa58r/starship_active_cooling_naturally_orients_ship/


ja som pre zmenu rozmyslal nad tym, ci nebude pri zostupe metan stekat do stitu vlastnou vahou - z hladiska posobenia pretazenia je stit dole a nadrz nad nim. V stite sa metan odpari a vlastnym tlakom sa vrati do nadrze. Cim intenzivnejsie brzdenie, tym vacsie pretazenie, tym vacsi prietok metanu do stitu a tym intenzivnejsie chladenie. Bez akejkolvek pumpy, v podstate pasivny stit

Bude se odpařený Metan opravdu vracet hned zpět?
Nedojde ke krátkodobému zdržení metanu na jednom místě - což bude mít za následek přehřátí pláště. Dojde k jeho propálení a unikající metan může začít páchat problémy - třeba tím, že vzplane?
Nejsem odborník - jen vím, že věci, které jako teorie fungují dobře - tak v praxi tak jednoduše nefungují z důvodu dalších faktorů, které nebyli v době návrhu známé.
Vymyšleného nic mít nemusí - prostě hledají možnost, jak by to mohlo fungovat. Jen to na veřejnosti neříkají - jako každé jiné problémy komerčního vývoje.
 
30.12.2018 - 21:51 - 
quote:

Bude se odpařený Metan opravdu vracet hned zpět?



no pokial sa bavime o prostredi s urcitym zrychlenim (nie beztiazovy stav), tak kvapalny metan bude dole, a odpareny metan bude nad nim. Zvysok je o konstrukcii - plynny metan musi vystupat az do nadrze a nikde nevytvarat kapsy. Aspon tak si to laicky predstavujem


quote:
Dojde k jeho propálení a unikající metan může začít páchat problémy - třeba tím, že vzplane?


v tej vyske kde prebieha maximalne brzdenie nic nevzplane, sotva je tam nejaky kyslik. Efekt moze byt uplne opacny, kedze unikajuci plyn vytvori nad povrchom izolacnu vrstvu (napr. navrh vodou chladeneho stitu pre Roton priamo pocital s vypustanim vodnej pary cez male dierky za ucelom vytvorenia izolacnej vrstvy)

quote:

Nejsem odborník - jen vím, že věci, které jako teorie fungují dobře - tak v praxi tak jednoduše nefungují z důvodu dalších faktorů, které nebyli v době návrhu známé.
Vymyšleného nic mít nemusí - prostě hledají možnost, jak by to mohlo fungovat. Jen to na veřejnosti neříkají - jako každé jiné problémy komerčního vývoje.



odhadujem ze nejaky aspon teoreticky navrh maju - konieckoncov nie su prvi co sa zaoberaju aktivnym chladenim stitu, uz boli aj nejake prakticke letove experimenty v minulosti. Samozrejme to neznamena ze to bude urcite aj fungovat, tipujem ze nejaky ten redesign este uvidime, a keby tam nakoniec ziadne aktivne chladenie nebolo, tak budem sklamany, ale nie prekvapeny
 
31.12.2018 - 09:34 - 
BFH uz stoji na vlastnych 
31.12.2018 - 12:47 - 
Citlivost na mikrometeority by mohl být problém.

https://www.reddit.com/r/spacex/comments/ab1xu3/starship_active_cooling_system_micrometeoroid/
 
31.12.2018 - 13:06 - 
quote:
Citlivost na mikrometeority by mohl být problém.

https://www.reddit.com/r/spacex/comments/ab1xu3/starship_active_cooling_system_micrometeoroid/


toto uz tiez bolo riesene. Pri Rotone vyvinuli redundantny system, ktory mal byt teoreticky schopny ustat aj zasah mikrometeoritom

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rotary_Rocket

During reentry, the base also served as a water-cooled heatshield. This was theoretically a good way to survive reentry, particularly for a lightweight reusable vehicle. However, using water as a coolant would require converting it into superheated steam, at high temperatures and pressures, and there were concerns about micrometeorite damage on orbit puncturing the pressure vessel, causing the reentry shield to fail. These concerns were resolved using a failure-resistant massively redundant flow system, created using thin metal sheets chemically etched with a pattern of micropores forming a channel system that was robust against failure and damage.
 
31.12.2018 - 19:36 - 
Ano ano

 
31.12.2018 - 21:35 - 
...co to tam je za kravské kornouty na zmrzlinu?
To už mají skutečně tolik vyrobených, odzkoušených a osazených full scale Raptorů? Nebo to není full scale? Nebo to nejsou Raptory?

...nebo je to jen originálně pojatá vodárenská věž?
 
31.12.2018 - 21:44 - 
alebo suverenne najzaujimavejsia petarda tohto silvestra  
31.12.2018 - 22:11 - 
Průměr trysky odpovídá merlinu 
31.12.2018 - 23:09 - 
...hmmm... bylo někde nějaké štěbetání, že hopsadlo rozhopsají a naučí přistávat s už odladěnými Merliny a pak až přitvrdí muziku s Raptory? Ale to by uvnitř museli vyměnit přece... vlastně úplně všechno... 
01.1.2019 - 14:01 - 
Tak ještě pořád je tu možnost, že "radical redesign" zahrne booster, tedy Superheavy, na bázi Merlinů a kerosenu... protože z hlediska urychlení vývoje by to dávalo smysl. A hopsadlo je v takovém případě vlastně test Superheavy, ne test Starship - ta je zastoupená jen tou alobalovou špičkou, jako míň než maketa.

Průměr i prázdná hmotnost bude u obou stupňů stejná. Pokud by Raptor byl jen vakuový a nahrazoval by jen vakuový Merlin (což byl původní plán i pro horní stupeň Falconu, akorát odvolali vícenásobnou použitelnost...), tak by tonz hlediska využití již existujících rozjetých výrobních linek dávalo největší smysl. (Pořád by ale zůstala záhada jak bude vyřešeno přistávání Spaceship...)
 
01.1.2019 - 16:49 - 
@ xChaos:
To by mohlo dát smysl: Při startu u Země se při použití metanu více sníží Isp i tah oproti Isp (vac), než při použití keroloxu. Takže rozdíl Isp mezi Merlinem a Raptorem nebude tak velký. Navíc, kvůli značně větší hustotě RP bude moci být kratší celý stupeň BFR a tím menší jeho suchá hmota. Avšak, kolik by bylo třeba Merlinů, když se plánovalo 31 Raptorů ? Závisí na skutečném tahu Raptorů. Jestliže v té maketě jsou jen 3 Merliny, mohlo by jít jen o odzkoušení návratu prázdného stupně BFR. Ty 3 Merliny by snad dokázaly vynést stupeň jen s nezbytným palivem do příslušné výšky. Jsou to však jen dohady, to by BFR normálně startoval s pevnýma nohama, nebo jen zatímní řešení?
 
01.1.2019 - 17:41 - 
já myslím, že vaříte z vody už moc

to co staví nemá s prvním stupněm nic společného, EM jasně řek, že je to testovací exemplář druhého stupně


jestli tam dají na začátek tři merliny nebo tři raptory s tryskou o velikosti merlinu je víceméně jedno, potřebují data o chování a řízení takhle velkého stroje

spekulovat o tom, že by první stupeň jel na RP bez jediného náznaku od zdroje mi příjde jako zbytečnost
 
01.1.2019 - 18:06 - 
Tak spekulujeme tu všichni, protože nás to zjevně baví :-)

SpaceX mají dlouhou tradici v tom udělat na poslední chvíli něco jiného, než co avizovali klidně i 5-10 let dopředu. Navíc "nečekané změny v designu" už oznámili: první proti-intuitivní věc se ukázala být nerez ocel (fajn - pár těch co tady spekulovali, se trefilo).

Je docela možné, že se mýlím, ale fakt je, že metan byl od začátku navrhovaný hlavně kvůli plánovanému ISRU dotankování na Marsu. Jenže u prvního stupně se nikde jinde než na Zemi nikdy tankovat nebude - a první zakázka je na oblet Měsíce bez přistání (a tedy opět bez ISRU).

Pokud bude hopper skutečně hopsat na metan, bude to velký krok dopředu (protože metanovou raketu popravdě za celou historii kosmonautiky pokud vím nikdo nikdy ve vzduchu neviděl.. což je velký paradox, když si vezmeme, jak moc průmysl dle oficiálních zpráv na metan sází). Jenže možná je tam nějaký háček, kvůli kterému metanové motory neustále nabírají zpoždění... a SpaceX jsou pragmatici... a čím zásadnější změna ohlášeného designnu, tím více na poslední chvíli je zveřejněna (příklad: Falcon 9 "10 let" přistával na padácích, a to včetně několika failů.. a když se ukázalo, že by mohl začít přistávat na nohou, dozvěděli jsme se to v podstatě až z pokusů s Grasshoperem, rozhodně v řádu nejvýše měsíců dopředu, a skutečná podoba "nohou" byla dále odhalena zase až těsně před startem).

Pokud má SpaceX nějaký zásadní nápad, jak to celé pojmout jinak, tak ho nepochybně odhalí tak pozdě, jak to jen půjde.
 
01.1.2019 - 19:49 - 
Alobalová roura se (dle předpokladů, komponenty byly vidět na leteckých snímcích) zas o kus prodloužila. Jak vysoký hopper asi nakonec skutečně bude?
 
01.1.2019 - 19:51 - 
Masten nam pomoze sprijemnit cakanie

 
02.1.2019 - 00:45 - 
tak podle tweetu EM to budou raptory, ukazuje na to i jiný tvar zakřivení trysky (dvojité), takže merliny beru zpět 
02.1.2019 - 21:43 - 
No dobře, dobře, tak jsou to Raptory, no. Ale co mi trápí je, že už dva dny jsme bez nových fotek!
 
03.1.2019 - 10:19 - 
quote:
Ale co mi trápí je, že už dva dny jsme bez nových fotek!

Na najnovších fotografiách je vidno, že na strednej časti pribudla veľká americká zástava.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2054020257997902&set=pcb.2214103015574816&type=3&theater&ifg=1
 
03.1.2019 - 12:32 - 
Dosud nejsou jasná přesné hmotové údaje BFR/BFS, budou záviset na konečném tahu Raptoru. Poslední údaje z Wikipédie uvádí počet motorů 31+7, startovní hmotu 4.400 tun a startovní tah 6300 tun. Z toho vychází tah jednoho Raptoru 1.st = 203 tun. Musk mluví do budoucna 300 tun. Nosnost na LEO je 100+ tun

Tyto hmotové a tahové údaje jsou o dost větší, než měl Saturn 5. Ten měl startovní hmotu 2970 tun a star. tah 3558 tun. Ovšem nosnost na LEO měl 140 tun. Rozdíl nosnosti je dán tím, že Saturn 5 byl jednorázový proti BFR/BFS. Myslím, že u BFR/BFS se ještě dočkáme dalších korekcí údajů
 
03.1.2019 - 15:38 - 
quote:
Dosud nejsou jasná přesné hmotové údaje BFR/BFS, budou záviset na konečném tahu Raptoru. Poslední údaje z Wikipédie uvádí počet motorů 31+7, startovní hmotu 4.400 tun a startovní tah 6300 tun. Z toho vychází tah jednoho Raptoru 1.st = 203 tun. Musk mluví do budoucna 300 tun. Nosnost na LEO je 100+ tun

Tyto hmotové a tahové údaje jsou o dost větší, než měl Saturn 5. Ten měl startovní hmotu 2970 tun a star. tah 3558 tun. Ovšem nosnost na LEO měl 140 tun. Rozdíl nosnosti je dán tím, že Saturn 5 byl jednorázový proti BFR/BFS. Myslím, že u BFR/BFS se ještě dočkáme dalších korekcí údajů



... ale pořád platí, že tohle odveze 100 kolonistů na Mars?
 
03.1.2019 - 15:44 - 
quote:

... ale pořád platí, že tohle odveze 100 kolonistů na Mars?


tipujem že asi tak, ako CrewDragon odvezie 7 astronautov na ISS. Čiže teoreticky
 
03.1.2019 - 19:05 - 
Nejsou to jen nohy - jsou to i křídla!
 
03.1.2019 - 19:07 - 
Správná raketa musí mít okénka!
 
03.1.2019 - 20:07 - 
Tento způsob rakety zdá se mi poněkud podivný. Ale je možné, že takový bastl ze svařených plechových plátů se bude ve výsledku chovat stejně , jako skutečný BFS. 
03.1.2019 - 20:19 - 
quote:
Tento způsob rakety zdá se mi poněkud podivný.


a tento sa vam zdal normalny?

 
<<  68    69    70    71    72    73    74  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.325193 vteřiny.