Tory Bruno: ULA’s Vulcan Centaur Ready for Debut Flight in Late 2021
Článek o prvém startu Vulkanu z 18.12.2020 má opět dlouhý odkaz, tak pro jistotu ho přetiskuji:
ULA is expected to perform its first mission in late 2021 by launching Astrobotic’s Peregrine lunar lander.
Blue Origin handed to ULA two “pathfinder” engines for use in ground tests this year and is expected to deliver the actual BE-4 flight engines to ULA’s factory in Decatur, Alabama, by the summer of next year.
Bruno told reporters Thursday testing with the pathfinder engines being carried out in Decatur will help facilitate the actual flight engines’ integration once they arrive at the ULA facility by summer 2021 and give the company enough time to prepare for a launch late next year.
“We’re able to work off with pathfinder engines right up until the flight readiness firing,” Bruno said. “At the last minute we can bring in the flight engines."
Pozn.: Vulcan (s 6 boostery) při nosnosti na LEO 27.000 kg má nosnost na TLI 12.100 kg. Udávaná hmota 546.700 kg.
Tak se letos máme na co těšit [upraveno 14.2.2021 12:00]
Hubble a 3-4 funkční Key Hole 12. Včerejší start asi nahradí 16 let starou USA-186 (je otázkou, jestli byla funkční) nebo 10 let starou USA-224.
Každopádně úspěšný start Delty IV Heavy. [upraveno 27.4.2021 06:35]
Tak to je pravda, NASA je v pozici investora, který poptával stavbu mrakodrapu ve stylu artdeco (něco ve velikosti Empire State Building). Vybere firmu, která dosud postavila jen montované přízemní domky a nabídne investorovi, že postaví požadovaný mrakodrap za cenu přízemního montovaného domku. Investor se pak nemůže divit, že vybraná firma se pokouší stavět mrakodrap technologií montovaného domku.
Pro ULA, kterou spoluvlastní Boeing a Lockheed Martin, je ale obtížné dosáhnout smysluplného pokroku. Jedním z důvodů je to, že se mateřské společnosti snaží získávat zisky z ULA, místo aby investovaly do inovací, které by Brunovi mohly umožnit lépe konkurovat SpaceX.
citace 26.8.2021 - 01:56 - petrpetr:Krátkodobý menezersky přístup
...
Pro ULA, kterou spoluvlastní Boeing a Lockheed Martin, je ale obtížné dosáhnout smysluplného pokroku. Jedním z důvodů je to, že se mateřské společnosti snaží získávat zisky z ULA, místo aby investovaly do inovací, které by Brunovi mohly umožnit lépe konkurovat SpaceX.
Investice firem která jsou členy konsorcia ULA, a kteří zaměstnávají více než 230.000 pracovníků, jsou ročně vyšší, než je celková hodnota všech firem vlastněných Muskem.
ULA jsou sosatele dotací.
Jsem zvědavý na SLS, zdali se povede let. Aby to nedopadlo jako se starlinerem. Dotace vysosany a na ISS se nedostali. A to chtějí na Měsíc...
Posledných šesť motorov RD 180 prevzali v apríli, žiadne ďalšie neprídu. Ďalej fungujú len s tými čo majú v sklade.
Ak Blue Origin nedodá motory BE-4 tak to bude fakt problém, pretože aj prípadné obnovenie výroby v Rusku by si žiadalo nejaký čas, ak by teda ešte bolo možné.
citace 27.8.2021 - 15:01 - Slavomír Fridrich:Posledných šesť motorov RD 180 prevzali v apríli, žiadne ďalšie neprídu. Ďalej fungujú len s tými čo majú v sklade.
Ak Blue Origin nedodá motory BE-4 tak to bude fakt problém, pretože aj prípadné obnovenie výroby v Rusku by si žiadalo nejaký čas, ak by teda ešte bolo možné.
citace 27.8.2021 - 16:13 - NovýJiřík:Tak to mají teda v ULA dost blbý...
Nemyslím. Mají slušnou časovou rezervu. S motory pro 29 raket při počtu startů z posledních let vystačí nejméně 5 roků, klidně i 7. Dost času na zprovoznění Vulcanu.
Pokud to má někdo "dost blbý", tak to jsou pičmudové z administrativy Energomaše, bez dolarů od ULA nebude život zdaleka tak pohodlný...