Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  1    2  >>
Téma: Orbiter simulator
02.3.2003 - 15:20 - 
MEK příspěvek #3281

Zdravim vsetkych. Odporucam do vasej pozornosti stranku Orbitersim.com. Je to taky fajny freeware simulator lietania do vesmiru a vo vesmire. Neviete niekto, ako sa lieta k Marsu bez upravovania sklonu drahy? (zere to hrozne vela paliva)
 

02.3.2003 - 19:44 - 
MEK příspěvek #3291

Orbiter znám a mám ho rád. K Marsu jsem ještě neletěl, ale obecně je třeba už při startu ze Země odstartovat do správné roviny dráhy, tedy ve správný čas a do správného sklonu. Ovšem jak to přesně určit, to nevím (zatím).
 

02.3.2003 - 19:59 - 
MEK příspěvek #3293

Orbiter jsem dal jakožto spolupracovník Softwarových Novin na CD přílohu čísla 10/2001. Tehdy byl zde: http://www.medphys.ucl.ac.uk/~martins/orbit/orbit.htm
 

02.3.2003 - 20:23 - 
MEK příspěvek #3295

Ta URL adresa zůstává i teď, ale od 10/2001 už jsou 3 novější verze Orbiteru (a pokaždé lepší).
 

02.3.2003 - 20:34 - 
MEK příspěvek #3296

http://www.medphys.ucl.ac.uk/~martins/orbit/orbit.html
 

08.3.2003 - 20:21 - 
MEK příspěvek #3357

Pokud se chcete naucit letat v Orbiteru, pak si stahnete PDFko z
http://orbiter.dansteph.com/download.php
s nazvem Trevor Johns's Tutorial.

Je to napsane jako krok za krokem se spoustou obrazku, co vam maji ukazovat displeje a co a kde mate zmacknout.
Je to vsecko vysvetlene na prikladu startu z Marsu k jeho mesicum.
Kdyz to zvladnete, tak let ze zeme je prakticky stejny.

Hodne stesti a trpelivosti, pac napoprve se vam to nepovede :-)))


 

27.3.2003 - 07:06 - 
MEK příspěvek #3463

Tak s využitím návodů na adrese http://www.orbitermars.co.uk/oldindex.htm se mi včera podařilo úspěšně "přeletět" ze Země k Marsu, přejít na oběžnou dráhu Marsu a nakonec i přistát na tamní fiktivní základně "Olympus".

Pokud jde o odpověď na úvodní otázku (jak mimimalizovat úpravy sklonu dráhy), tak ve dnech startovního okna je prostě třeba počkat na kosmodromu na dobu, kdy se vhodným natočením Země poloha kosmodromu přiblíží rovině dráhy Marsu. Je to možno zjistit pomocí MFD Align Orbital Plane (target Mars), nebo také přibližně pomocí MFD Map, kde jako target je možno zvolit Měsíc (Moon), který má podobně jako Mars rovinu dráhy dost blízkou rovině Ekliptiky.

Přeji pěkné polétání.
 

27.3.2003 - 08:54 - 
MEK příspěvek #3464

Gratuluji, já jsem zatím absolutně mimo. Létám s tím jak ponocný, než se stihnu srovnat se základnou, už je o pár stovek metrů jinde. No prostě to není sranda )) O to více ocenění i s velkým přeletem ... V.
 

01.4.2003 - 17:24 - 
MEK příspěvek #3478

Priznam sa, ze som na Mars uz parkrat preletel (okrem toho aj na mesiac, jupiter, saturn(let ponad prstence bere dych aj v pocitaci), venusu). V jednom s tych tutorialov som ale cital, ze v reali sa to robi nejak inak, aby sa setrili pohonne hmoty. A prave toto mi vrtalo v hlave. Ale Alesova pripomienka mi pripada logicka, takze dik. A mimochodom, nevie niekto z vas, ako sa trafit s Atlantisom presne na Cape Canaveral? Vzdy to bud preletim, alebo nedoletim
 

07.4.2003 - 15:17 - 
MEK příspěvek #3503

S použitím tutorialu na adrese http://www.geocities.com/francisdrakex/index.htm se mi podařilo úspěšně přistát s raketoplánem na KSC (Cape Canaveral).

Důležité je udělat sestupový brzdicí manévr ve správné vzdálenosti od základny (18000 km), do správného perigea (PeD na Orbit MFD = 6370 km) a samorřejmě na oběhu, který prochází blízko cílové základny. Pak je třeba kontrolovat směr, rychlost sestupu, výšku a dopřednou rychlost podle návodu.

Přestože jsem byl oproti návodu v závěru o dost níž, měl jsem dostatečnou rychlost na to, abych doletěl až nad KSC a po závěrečné zatáčce přistál na dráze 33 (dokonce v nocí a bez "Approaid" add-onu).
 

12.6.2003 - 19:35 - 
MEK příspěvek #4292

neviete niekto, kde sa da(ak sa da) stiahnut Saturn V s kompletnou lodou Apollo? Bol by to maly krok pre pocitac, ale velky skok pre mna...
 

12.6.2003 - 21:20 - 
MEK příspěvek #4294

Jukni na http://spacebarjoe.free.fr/

oficielně tam má jenom svou 3. verzi ale existuje už 4. a ta má i palubní desku

4. najdeš tady název Apollo NASSP 4
www.terra.es/personal4/diskete/ALL_THE_LATEST_VERSIONS.htm

a na AVSIMu najdeš nové vylepšené palubní desky
a když to projdeš tak najdeš i vylepšené mesh pro Saturn

http://library.avsim.net/index.php?CatID=Orbiter&Sort=Added&ScanMode=0&Go=Change+View


 

12.6.2003 - 21:26 - 
MEK příspěvek #4295

Omlouvám se, teď jsem si to prošel ještě jednou a všechno co jsem uvedl najdeš na jediné stránce a to

www.terra.es/personal4/diskete/ALL_THE_LATEST_VERSIONS.htm

Je to všechno pod sebou

Název Apollo NASSP 4
Saturn 5 hi-res mesh

atd...

Takže stačí když jukneš jenom sem.


 

15.6.2003 - 14:49 - 
MEK příspěvek #4318

NASSP 4 som stiahol a co nevidim? Okrem palubnej dosky uz nic, len ruzova farba. Ked to prepnem na rezim bez dosky, tak vsetko bezi v pohode. Nejake rady?...
 

16.6.2003 - 09:31 - 
MEK příspěvek #4320 - reakce na příspěvek #4318

Problem je v poctu barev. Myslim, ze si musus nastavit 32bitovou barevnou hloubku.
 

09.7.2003 - 21:58 - 
MEK příspěvek #4573

Vdaka za radu, pomohlo to. Potreboval by som nejaky plugin na zvysenie max. warpu, medziplanetarny prelet pri 10000x je dost o nervy. Nepozna niekto nejaky?
 

10.7.2003 - 10:20 - 
MEK příspěvek #4585 - reakce na příspěvek #4573

Bohuzel zadny takovy plugin neexistuje, ale v pristi verzi by melo byt 100000x zrychleni.
 

07.11.2003 - 23:42 - 
MEK příspěvek #5643

Právě jsem zjistil, že včera vyšla nová verze Orbiteru !
Stránky projektu:
www.orbitersim.com

Bylo předěláno mnoho různých věcí, např.:
-> podpora planetárních textur s větším rozlišením
-> realističtější let v atmosféře
-> předěláno zachytávání objektů
-> nové verze vesmírných lodí/raket
-> realističtější zplodiny z trysek
-> nová scenária s HST
atd.

 

10.11.2003 - 19:42 - 
MEK příspěvek #5666

Supeeer. Jedno som nepochopil - tie planetárne textúry sú súčasťou Orbitera, alebo ich treba niekde stiahnuť?
 

10.11.2003 - 20:50 - 
MEK příspěvek #5670

Ke stažení je (pokud vím) zatím jen "super hi-res" textura Země. Je do v Download sekci homepage Orbiteru.
Mě se strašně líbí nový "particle system", který umožňuje vidět zplodiny SRB táhnoucí se od země jako ve skutečnosti, a také "plameny" při návratu do atmosféry jsou super :-)
 

10.11.2003 - 22:20 - 
MEK příspěvek #5671 - reakce na příspěvek #5670

Skvělé jsou také atmosferické efekty.....klapky se hýbou a v atmosféře je možné úplně vypnout trysky atd.
Zajímavé jsou i reakce na různé atmosféry, dneska jsem startoval z Venuše a musím říct, že se startem ze Země to nelze srovnávat. Je tam hrozný odpor vzduchu, neustále vás to brzdí a vychyluje ze směru. Mně trvalo asi 10 minut a stálo mě asi 50% paliva, než jsem se vůbec dostal asi do 20 km, kde už se dalo jakžk takž pokračovat normálně ve startu.
Když jsem se konečně dostal na LVO (solidně eliptickou), byl jsem už úplně
na suchu :-)

"particle system" = ?kouřový systém/ systém kouřových efektů" se mi taky líbí, má to takový "šmrnc".

A už se těším, až vyjde nová verze "Delta Glideru II" /simuluje posádku, přetížení, palubní programovatelný počítač/ a "Orbiter sound" /ozvučení/ přizpůsobená nové verzi Orbiteru.
Viz: http://www.dansteph.com/orbiter/index.html
 

12.11.2003 - 12:36 - 
MEK příspěvek #5680

Ja sem hlavne Flight Simulatorovy, nicmene ORBITER je fakt SUPER.!!!!!!!!
Pokud budete mit neGdo zajem tak se o nem muzem pobavit treba prez ICQ 170576761 .-) Uvital bych treba nake rady jak odstartovat ze zeme a pritom na orbitu narazit na ISS a pak se na ni uspesne nadokovat .-?) To víte pro plachtaře je to tak trochu jiny svět .-) Pařím, Paříš, Paříme - --- nezlobíme .-)
 

12.11.2003 - 18:53 - 
MEK příspěvek #5681

zdravim,no nevim jaka je odchylka od reality rizeni praveho raketoplanu od tohoto simulatoru,a nikdy to bohuzel asi nejzistim ale je to tedy umeni na devse....start a nalezeni ISS neni uz takovi problem,tedy pro me,ale problemy mam z pristanim,nevim zda to nekomu take dela,nikdo se zde nezminoval,ale pri pristani mi dojde pri korekci drahy pomoci RCS k rozkymani.Pri pohybu na orbite se chovaji RCS normalne,jen pri pristani se chovaji jako splaseni....
 

12.11.2003 - 20:14 - 
MEK příspěvek #5683

Abych upresnil ty splasene...snazi se usmernit drahu a usmerniji jak necilene,nevim jestli je to chyba jen u me...uz kdyz je to moc caste tak me to stve...
 

14.11.2003 - 09:03 - 
MEK příspěvek #5690

Pro Tomáše: Mě se Shuttle při přistávání chová normálně. Nic se nerozkýmává a letí to možná lépe, než ve skutečnosti. Nevím, kde by u Tebe mohl být problém. Nemáš třeba aktivovaný joystick? Ten by možná mohl dělat neplechu.

Pro Platana: Let ze Země k ISS je docela obtížný a složitý, ale dá se to dokázat i podle návodu, který je součástí manuálu Orbiteru. Musí se prostě postupovat krok za krokem :-)

Musím konstatovat, že (teoreticky) se kosmonautikou zabývám už dlouho, ale teprve s pomocí Orbiteru jsem si pořádně uvědomil a pochopil, jak se startuje na oběžnou dráhu a hlavně jak (a proč) se tam manévruje.
 

15.11.2003 - 19:09 - 
MEK příspěvek #5695

Presne. To bol hlavny dovod, preco som hladal na internete nejaky orbitalny simulator. Inak posledne fyzikalne modely raketoplanu sa mi zdaju uz dost realisticke (ked sa podla zostupoveho postupu pouzivaneho v NASA trafim na Cape Canaveral, alebo let v gravitacnom gradiente), chyba tomu uz len 3D model interieru
 

15.11.2003 - 23:22 - 
MEK příspěvek #5696

Na AVSIM je textura Marsu v rozlišení 9
http://library.avsim.net/index.php?CatID=Orbiter&Sort=Added&ScanMode=0&Go=Change+View
 

15.11.2003 - 23:53 - 
MEK příspěvek #5697

Všimli jste si, že nový Orbiter podporuje vykreslení vodních ploch na souši?
Pokud ne, tak na to mrkněte. Je totiž parádní pozorovat odraz slunce při východu v řekách.
Další malý krůček k realitě, už chybí jen ten pocit stavu beztíže :-)))

P.S. Pro ty textury v Levelu 9, potřebujete stáhnout 2 soubory.
první je v Levelu 8 a ten druhý v Levelu 9, dohromady to ma 80MB a teď jsem si všim, že je k tomu ještě nejaký fix (oprava), která má dalších 35MB.
Ale vzpadají suprově.
 

16.11.2003 - 13:36 - 
MEK příspěvek #5703

Není mezi vámi někdo, kdo by dokázal udělat scénář (SCN soubor pro Orbiter) pro závěrečný přílet sond MER a Mars Experess k Marsu?
Jde vlastně jen o 7 čísel (datum "Date", tři souřadnice polohy "RPOS" a tři hodnoty vektoru rychlosti "RVEL"). Jenže jak to přesně určit?
Stačilo by datum tak cca 2 dny před příletem k Marsu, kdy už je Mars dostatečně dobře viditelný.

Strašně by se mi líbilo udělat si takový "virtuální přímý přenos" z příletu k Marsu a z přistání na něm. Mohli bychom "on-line" vidět totéž, co bude vidět ze sond (ale co zřejmě nebudou přenášet ani pomocí snímků, natož TV vysíláním).

Kdybyste to někdo dokázal, nebo věděl, na koho se obrátit, tak mi, prosím, dejte vědět.

P.S.: V RedShift add-onu by se dala nasimulovat dokonce celá cesta sond, což by bylo úplně super :-)
 

23.11.2003 - 18:26 - 
MEK příspěvek #5786

Mám add-on menom orbiterCalc, ktorý prepočítava dátumy na juliánske, a zo zadaných parametrov dráhy vypočíta hodnoty RPOS, RVEL, ktoré potom zadáš do súboru .scn, akurát si teraz neviem spomenúť, kde som to stiahol (asi na avsim).
 

<<  1    2  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.229705 vteřiny.