Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  54    55    56    57    58    59    60  >>
Téma: Projekt Dragon / Falcon 9
18.8.2011 - 21:36 - 
Další zajímavé fotky z Twiteru např. z výroby dragonů od Dragon#5 pro CRS-1 až po Dragon#8 pro CRS-4.
http://twitpic.com/photos/SpaceXer
 
18.8.2011 - 22:15 - 
he he
"public relations" práca s verejnosťou, to je niečo čomu sa treba naučiť
krvopotne...
nejakú chvíľu to ešte potrvá
ide o to nájsť ten správny priestor medzi "barnumským humbugom" a "obchodným tajomstvom"
musk stále ešte hľadá
 
19.8.2011 - 16:31 - 
SpaceX hledá vhodné místo na vybudování třetí základny, která by měla být na rozdíl od CCAFS nebo VAFB pro čistě komerční využití. Měla by být otevřena za 3-4 roky.
Jedno z možných míst je Texas. Ale možná jsou i jiná místa jako: Puerto Rico, Hawaji, nebo další místo na Floridě.
http://cosmiclog.msnbc.msn.com/_news/2011/08/18/7409909-spacex-looks-for-an-extra-base
"Minulý rok SpaceX postavila 2 rakety, tento rok 4, příští rok to bude už 8 raket, takže produkce se zvyšuje opravdu rychle."


Zajímavý dokument o životě Elona Muska. Od 8bit vieohry Blastar až po Falcon 9.. a dál až na Mars.
http://www.bloomberg.com/video/73460184/


Poněkud starší, ale také zajímavá sada fotek s komentáři ze SpaceX LCC, hangáru a LC-40
http://www.wired.com/wiredscience/2011/07/spacex-florida-launch-pad/?pid=1652
 
20.8.2011 - 02:27 - 
Hmm zajimavé takže do dnes vyrobili cca 5 kusů Falconu 9, z toho dva letěly, to je celkem nic moc, na co se čeká?!... skoro celý rok na další start... to tedy osobně nechápu a citim v tom rozčarování, mohlo by se postupovat rychleji! 
20.8.2011 - 11:59 - 
citace:
Hmm zajimavé takže do dnes vyrobili cca 5 kusů Falconu 9, z toho dva letěly, to je celkem nic moc, na co se čeká?!... skoro celý rok na další start... to tedy osobně nechápu a citim v tom rozčarování, mohlo by se postupovat rychleji!

Jednoduchý, soukromníček přecenil své možnosti!
 
20.8.2011 - 16:05 - 
citace:
SpaceX hledá vhodné místo na vybudování třetí základny, která by měla být na rozdíl od CCAFS nebo VAFB pro čistě komerční využití. Měla by být otevřena za 3-4 roky.
Jedno z možných míst je Texas. Ale možná jsou i jiná místa jako: Puerto Rico, Hawaji, nebo další místo na Floridě.
http://cosmiclog.msnbc.msn.com/_news/2011/08/18/7409909-spacex-looks-for-an-extra-base
"Minulý rok SpaceX postavila 2 rakety, tento rok 4, příští rok to bude už 8 raket, takže produkce se zvyšuje opravdu rychle."


Zajímavý dokument o životě Elona Muska. Od 8bit vieohry Blastar až po Falcon 9.. a dál až na Mars.
http://www.bloomberg.com/video/73460184/


Poněkud starší, ale také zajímavá sada fotek s komentáři ze SpaceX LCC, hangáru a LC-40
http://www.wired.com/wiredscience/2011/07/spacex-florida-launch-pad/?pid=1652


Spise by se mel domluvit s ESA-Kourou nebo Alcantra-Brazilie. Cim blize rovniku, tim vice tun na LEO.
Navic v Kourou uz je infrastruktura na potrebne urovni, kdezto Brazilii stale schazi 2 monitorovaci stanice, ktere meli byt dostavene v kvetnu 2011 (Fortaleza a Natal .... VHF, UHF, L, S, C, X, Ku, Ka...stavi se tak, ze by meli byt soucasti svetove sledovaci site pro nekolik svetovych organizaci najednou ktere si pronajmou kapacitu stredisek = nekolik paralelnich V/H rotatoru s antennima systemama), az pojedete na dovolenou do Fortalezy, tak si muzete udelat vylet.

http://www.iae.cta.br/?action=sara


 
20.8.2011 - 22:46 - 
Musk včera hostem na rádiu NPR.
http://www.npr.org/2011/08/19/139790024/spacex-craft-to-head-to-space-station
 
21.8.2011 - 01:36 - 


Příprava Dragonu C2/C3 v "dračím doupěti" Californského Hawthorne. Do KSC by měl odejít za 2-3 týdny k integraci na Falcon 9.

Dračí doupě v plné velikosti:
http://digitalvideo.8m.net/SpaceX/cots-2/dragonsden2.jpg
Al-Li kruhové segmenty vlevo dole jsou třením svařované segmenty technologií FSW, ze kterých se takto dále svařují nádrže pro F9. FSW svářečka je potom vlevo nahoře.
Tato segmentace umožňuje snadno prodloužit nádrže, což bude provedeno pro F9 Block II a Falcon Heavy k uspokojení vyšších objemů paliva/okysličovadla požadovaných novými motory Merlin 1D.

SpaceX má jinak celkem 7 Dragonů v různých stupních kompletace.




Připravuje se také systém Super Draco motorů pro záchranné / orbitální / přistávací manévry. 8 těchto motorů bude integrováno do 'služební sekce' Dragonu.
Není zatím ale příliš jasné zda bude SuperDraco používat typické hypergolické palivo, jaké je použito i pro manévrovací motorky Draco, nebo zda se přejde na NOFBx - monopropelant od Firestar Technologies.


NOBFx - skladovatelná směs oxidu dusného a paliva ve stabilizované směsi, která může výrazně zjednodušit motor / přívod paliva. Není zdaleka tak toxický jako hypergolické palivo a poskytuje také vyšší LSP (>320s).
http://en.wikipedia.org/wiki/Nitrous_oxide_fuel_blend

Tak či tak, NOFBx má být testován na ISS v příštím roce pro potřeby jak SpaceX, tak Boeingu, NASA atd.
http://www.firestar-engineering.com
http://www.aiaa.org/pdf/industry/presentations/Greg_Mungas.pdf
 
22.8.2011 - 22:53 - 
Hezký. Ještě kdyby se povedlo časem vyrábět metastabilní "kovový" vodík v pevné fázi.

To by bylo super palivo!
 
22.8.2011 - 23:01 - 
Co jsem četl tak v jádru planety Jupiter je vodík v pevném skupenství... ale díky obrovskému tlaku a teplotě, ovšem nedokažu jsi představit jak by se takový vodík vyraběl a především skladoval, i když souhlasím bylo by to asi vyborné palivo. 
22.8.2011 - 23:28 - 
"Tato segmentace umožňuje snadno prodloužit nádrže, což bude provedeno pro F9 Block II a Falcon Heavy k uspokojení vyšších objemů paliva/okysličovadla požadovaných novými motory Merlin 1D."

a to predlžovanie sa netýka len prvého stupňa ale aj druhého
http://www.spacelaunchreport.com/falcon9.html#config


hneď ma napadla otázka, koľko by tomu druhému stupňu zostalo v nádržiach paliva, keby nosič mal za úlohu vyniesť len druhý stupeň so zostatkom paliva, ako "target vehicle"
 
23.8.2011 - 09:18 - 
Vypadá to dobře. A nemá smysl vyrobit desítky raket, když si teprve po 2. startu mohli ve SpaceX říct, že konstrukce se osvědčila a není nutné ji radikálně měnit - vyrobené rakety by se pak museli draze předělat pro odstranění zjištěných nedostatků. Teprve po 2. startu mohli rozjet sériovou výrobu. A to palivo je velmi zajímavé. Snad nebude příliš nebezpečné, přece jenom kapající kouhoutek... 
23.8.2011 - 10:25 - 
citace:
Co jsem četl tak v jádru planety Jupiter je vodík v pevném skupenství... ale díky obrovskému tlaku a teplotě, ovšem nedokažu jsi představit jak by se takový vodík vyraběl a především skladoval, i když souhlasím bylo by to asi vyborné palivo.


Právě že by měl být podle některých propočtů metastabilní. Takže by si měl udržet pevnou fázi i za mnohem nižších tlaků.
Zároveň by v pevném skupenství bylo vázáno podstatně víc energie než v kapalné.
Btw hustota pevné fáze by měla být cca 9x větší než u kapalného vodíku.
Představte si třeba cca 9x menší vodíkovou část nádrže Shuttlu ..

No nic, zatím se nepovedlo vyrobit ani mikroskopické množství k diamantových komůrkách.

http://en.wikipedia.org/wiki/Metallic_hydrogen
 
23.8.2011 - 11:10 - 
http://iopscience.iop.org/1742-6596/215/1/012194/pdf/1742-6596_215_1_012194.pdf

:)
 
23.8.2011 - 15:39 - 
citace:
citace:
Co jsem četl tak v jádru planety Jupiter je vodík v pevném skupenství... ale díky obrovskému tlaku a teplotě, ovšem nedokažu jsi představit jak by se takový vodík vyraběl a především skladoval, i když souhlasím bylo by to asi vyborné palivo.


Právě že by měl být podle některých propočtů metastabilní. Takže by si měl udržet pevnou fázi i za mnohem nižších tlaků.
Zároveň by v pevném skupenství bylo vázáno podstatně víc energie než v kapalné.
Btw hustota pevné fáze by měla být cca 9x větší než u kapalného vodíku.
Představte si třeba cca 9x menší vodíkovou část nádrže Shuttlu ..

No nic, zatím se nepovedlo vyrobit ani mikroskopické množství k diamantových komůrkách.

http://en.wikipedia.org/wiki/Metallic_hydrogen


To uz by se nadrz vesla rovnou do nakladoveho prostoru STS, takze by mohl startovat primo z letistni drahy horizontalne.
LOL
 
24.8.2011 - 09:51 - 
Trošku se to v hale SpaceX změnilo za ty roky...

 
24.8.2011 - 22:08 - 
prezentácia zo zač. augusta... hlavne sú tam obrázky
http://www.nasa.gov/pdf/580727main_4%20-%20Lindenmoyer%20COTS%20Status_508.pdf

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
25.8.2011 - 20:09 - 
citace:
citace:
Hmm zajimavé takže do dnes vyrobili cca 5 kusů Falconu 9, z toho dva letěly, to je celkem nic moc, na co se čeká?!... skoro celý rok na další start... to tedy osobně nechápu a citim v tom rozčarování, mohlo by se postupovat rychleji!

Jednoduchý, soukromníček přecenil své možnosti!


no fakt, uplne zlyhal! Este ze na internetovych forach je dostatok ludi, ktori mu kedykolvek ochotne vysvetlia preco a ako to nejde!
 
26.8.2011 - 11:04 - 
citace:

Zajímavý dokument o životě Elona Muska. Od 8bit vieohry Blastar až po Falcon 9.. a dál až na Mars.
http://www.bloomberg.com/video/73460184/



odporucam zhliadnut. Hlavne tym mudrlantom ktori si myslia ze rozbiehat prelomovy biznis na vlastne riziko je lahke...
 
26.8.2011 - 12:38 - 
citace:
citace:

Zajímavý dokument o životě Elona Muska. Od 8bit vieohry Blastar až po Falcon 9.. a dál až na Mars.
http://www.bloomberg.com/video/73460184/



odporucam zhliadnut. Hlavne tym mudrlantom ktori si myslia ze rozbiehat prelomovy biznis na vlastne riziko je lahke...


Paráda. Hodně zajímavý.
 
29.8.2011 - 20:33 - 
článok o cots2/3... v podstate nič nové, okrem toho, že mali nejaké tech. problémy a museli redesignovať nejaké komponenty týkajúce sa pohonu... to ovplyvnilo testy...

http://www.floridatoday.com/article/20110829/NEWS02/108290319/Soyuz-failure-puts-more-pressure-SpaceX-deliver [Edited on 29.8.2011 Agamemnon]

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
01.9.2011 - 12:00 - 
v článku http://www.nasaspaceflight.com/2011/08/iss-managers-flight-manifest-following-progress-failure/ (síce je o schedule (sic) pre ISS) sa oi. píše, že COTS2 let môže byť posunutý až na koniec januára kvôli pomalým prípravným prácam na F9/Dragone, nech už to znamená čokoľvek...

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
02.9.2011 - 14:53 - 
Tak z Elona mame filmovou hvezdu.
Koukam na film Iron Man 2 a jak je ta pocatecni cast v Monaku, jak vejde s Pepper do te nobl restaurace, tak se Tony poplacava s nekolika lidmi.
Jednim z nich je i Elon (v titulkach himself ), kteremu Tony rika... ten Merlin je fakt dobrej...) .

Udelal si dobrou reklamu a kdyz sekne s raketama, tak by znej mohla byt filmova hvezda) .

 
02.9.2011 - 14:59 - 
citace:
Tak z Elona mame filmovou hvezdu.
Koukam na film Iron Man 2 a jak je ta pocatecni cast v Monaku, jak vejde s Pepper do te nobl restaurace, tak se Tony poplacava s nekolika lidmi.
Jednim z nich je i Elon (v titulkach himself ), kteremu Tony rika... ten Merlin je fakt dobrej...) .

Udelal si dobrou reklamu a kdyz sekne s raketama, tak by znej mohla byt filmova hvezda) .




jj, videl som a Elon na to "mam napad na elektricky tryskac"

je vseobecne zname, ze Elon Musk bol predlohou pre postavu Tonyho Starka - mlady multimilionar, vizionar, konstrukter a tak trochu genius Lenze Elon nie je extrovert, co sa o Tonym neda povedat...
 
02.9.2011 - 15:00 - 
mimochodom, jedna cast filmu sa natacala vo vyrobnych halach SpaceX  
02.9.2011 - 15:10 - 
citace:
mimochodom, jedna cast filmu sa natacala vo vyrobnych halach SpaceX


Jo, v titulkach to bylo. Byla to ta cast, kdy se setkal ten Ham... s Vankem v jeho zavode, ty kulate veci byli casti rozestaveneho trupu F9.
Rekl bych, ze se udelal kseft...neco za neco.
Musk ziskal super reklamu.

[Upraveno 02.9.2011 -=RYS=-]
 
04.9.2011 - 13:30 - 
citace:
citace:
Co jsem četl tak v jádru planety Jupiter je vodík v pevném skupenství... ale díky obrovskému tlaku a teplotě, ovšem nedokažu jsi představit jak by se takový vodík vyraběl a především skladoval, i když souhlasím bylo by to asi vyborné palivo.


Právě že by měl být podle některých propočtů metastabilní. Takže by si měl udržet pevnou fázi i za mnohem nižších tlaků.
Zároveň by v pevném skupenství bylo vázáno podstatně víc energie než v kapalné.
Btw hustota pevné fáze by měla být cca 9x větší než u kapalného vodíku.
Představte si třeba cca 9x menší vodíkovou část nádrže Shuttlu ..

No nic, zatím se nepovedlo vyrobit ani mikroskopické množství k diamantových komůrkách.

http://en.wikipedia.org/wiki/Metallic_hydrogen


https://www.llnl.gov/str/Nellis.html
 
10.9.2011 - 13:24 - 
SpaceX priznalo malú anomáliu v činnosti motora pri decembrovom lete...

na NSF fóre je dohad, že to bolo spôsobené vyčerpaním paliva a trochu neskorším vypnutím prístupu LOX do motora...
podľa diskusie na nsf sa na oprave problému pracuje...

link dávam priamo na thread na NSF:
http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=26739.0

je tam link aj na článok na spacenews.com, ale ten thread má ďaleko viac informácií, aj priamo od ľudí z nasa... takže som dal radšej link rovno na thread...

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
11.9.2011 - 16:08 - 
Přikláním se k názoru těch, kteří v samotném vypínání motorů prvního stupně s přebytkem LOX nevidí kritický problém. Šlo teprve o 2. testovací let nového nosiče, k žádné explozi nedošlo, "jen" zvýšené teploty v turbočerpadle před vypnutím. Navíc druhý stupeň měl větší rezervu paliva, takže požadované oběžné dráhy bylo +/- dosaženo.
Že o této anomálii NASA věděla o tom nepochybuji. Že o tom SpaceX hned nereferovala široké veřejnosti taky chápu - proč bych, notabene jako komerční subjekt, na sebe prozrazoval úplně všechny negativní fakta, když mě k tomu nic nenutí.

Řešení problému asi taky nebude nijak komplikované - úprava SW a/nebo změna pozice čidel stavu paliva na dně nádrže.

Tato anomálie by měla špatný vliv zřejmě jen v případě nutnosti opakovaného zážehu 1. stupně, např. při brždění pro dosažení hladkého přistání - plné znovupoužitelnosti stupně.
 
13.9.2011 - 14:08 - 
na NSF prebieha zaujimava diskusia o RedDragone - pouziti dragonu ako landera pre mars. Z diskusie vyplyva ze dragon, tak ako je, ma nevyhovujuce l/d a nestihol by zbrzdit natolko, aby vypustil nejaky brzdiaci padak. Zrejme by sa rozplacol o povrch v nadzvukovej rychlosti. Jediny "priamociary" sposob ako to obist je podla mna pouzitie motorov superdraco na brzdenie. Z diskusie vyplyva ze takato deceleracia v nadzvukovom prudeni je tazky oriesok. Ma niekto z vas predstavu, ci je rozdiel medzi motorom uprostred stitu a motormi po stranach, co sa tyka aerodynamiky? 
<<  54    55    56    57    58    59    60  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.150106 vteřiny.