Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  124    125    126    127    128    129    130  >>
Téma: Projekt Dragon / Falcon 9
15.6.2012 - 14:04 - 
"Má ale jednu drobnou vadu na kráse - chtělo by to u všech kabin zobrazit využitelný/přetlakovaný vnitřní prostor, jako je to u Dragonu a Sojuzu. Vnější obrysy jsou jedna věc, "obytný" prostor druhá."

Na wikipedii je velice hrubé srovnání, ale jen pro zásobovací lodě - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9e/Unmanned_resupply_spacecraft_comparison.png/1024px-Unmanned_resupply_spacecraft_comparison.png
 
15.6.2012 - 15:05 - 
Zda se mi to, nebo je ten DragonRider vyrazne mensi nez Dragon?  
15.6.2012 - 15:37 - 
citace:
Zda se mi to, nebo je ten DragonRider vyrazne mensi nez Dragon?
Měl by to být jen optický klam - DragonRider je na nižším přepravníku a výrazně dál od fotografa.

 
15.6.2012 - 20:32 - 
Na lodiach Apollo kadili do sáčkov, s následnou manipuláciou.
www.madsci.org/posts/archives/2006-01/1138467020.As.r.html

Hermetická časť kabíny Apollo
http://www.hq.nasa.gov/office/pao/History/SP-4209/p93.htm

 
19.6.2012 - 12:43 - 
Twitter Elon Musk ‏@elonmusk
Just fired our Superdraco escape rocket engine at full thrust! Needed to carry astronauts on Dragon



http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?action=dlattach;topic=24979.0;attach=419472;image
 
19.6.2012 - 12:51 - 
marta, nehori ti nieco?

som zvedavy ako chcu od tohto odizolovat boky lode
 
19.6.2012 - 12:56 - 
citace:
marta, nehori ti nieco?
som zvedavy ako chcu od tohto odizolovat boky lode
Pravda, asi se nedíváme na sériový kousek, takže vydržať...
... ale i tak, na výstupním průřezu velmi krátké trysky je vidět prstenec aktivního chlazení, zřejmě palivem - viz nenápadná velká roura zleva. Takže bych to v sériové podobě viděl na aktivní chlazení celé spalovací komory i trysky, plus izolace boků lodi aerogelem. A je to!
[Upraveno 19.6.2012 pospa]
 
19.6.2012 - 13:03 - 
A jeste me zajima, kolik paliva bude muset nest pro pristani. Jak se zmeni hmotnost dragonu v pohotovostnim rezimu pro pristani na zem.  
19.6.2012 - 13:27 - 
citace:
A jeste me zajima, kolik paliva bude muset nest pro pristani.
Paliva ponese zhruba stejně jako má Dragon dnes - ty prostory pro nádrže nejsou nafukovací
SuperDraco budou využívat stejné palivo a ze stejných nádrží jako manévrovací motorky. V tom je ten trik.
Pokud bude abort při vzletu, použije se palivo na tento impuls, přistání na padácích.
Pokud je vzlet OK, palivo musí vystačit na manévrování, deorbit a motorické přistání.
 
19.6.2012 - 14:06 - 
citace:
Na lodiach Apollo kadili do sáčkov, s následnou manipuláciou.
www.madsci.org/posts/archives/2006-01/1138467020.As.r.html...
Čéče, až mi bolo z toho zle, ked som to rozlúštil
 
19.6.2012 - 14:56 - 
citace:
citace:
Na lodiach Apollo kadili do sáčkov, s následnou manipuláciou.
www.madsci.org/posts/archives/2006-01/1138467020.As.r.html...
Čéče, až mi bolo z toho zle, ked som to rozlúštil


nj, vesmir nie je pre padavky
 
19.6.2012 - 15:27 - 
citace:
citace:
Čéče, až mi bolo z toho zle, ked som to rozlúštil
nj, vesmir nie je pre padavky
Nie som padavka, zažil som toho dosť, ale v Apolle som toto naozaj nečakal. V Gemini, Vostoku, Mercury prečo nie, ale Apollo som mal za modernejšie a pohodlnejšie.
Ináč toto je jedna z nevýhod lodí "All In One" najmä ak sa jedná o dlhší samostatný let. Jeden deň na cestu k ISS sa dá vydržať, ale na dlhší pobyt a dlhšiu cestu treba obytný modul s možnosťou určitého súkromia.
Má dragon plánované aj čosi ako orbitálnu sekciu pre nejakú "výletnú" či cestovnú verziu podobne, ako to naplánovali Rusi v prípade PPTS?


 
19.6.2012 - 15:33 - 
Myslim, ze v soucasne fazi moc predbihate udalostem. Jeste neni hotov Dragonrider natoz tak reddragon, nestartoval Falcon Heavy a uz resite obytny modul. To byste chteli po firme s necelyma 2000 zamestnancema. Do roku 2015 maji prace az nad hlavu. To je jeste beh na dlouhou trat. 
19.6.2012 - 15:57 - 
no ak chcu vazne letiet na mars a maju trochu zdraveho rozumu, tak nieco ako obytny modul urcite vyrobia. Ale to fakt predbiehame. 
19.6.2012 - 16:03 - 
citace:
...Ináč toto je jedna z nevýhod lodí "All In One" najmä ak sa jedná o dlhší samostatný let. Jeden deň na cestu k ISS sa dá vydržať, ale na dlhší pobyt a dlhšiu cestu treba obytný modul s možnosťou určitého súkromia.
Předem se omlouvám za OT, ale nedá mi to.
Největší sodu, co do nepohodlí, asi zažili Borman s Lovellem v Gemini 7.
Téměř 14 dní v kabině o velikosti 1,6 m3 - prostor na předních sedadlech osobního auta.
Ti museli být hodně dobří kamarádi, aby se a) nepozabíjeli vlivem pochopitelné ponorky, b) neotrávili z toho smradu co si tam nadělali
http://cs.wikipedia.org/wiki/Gemini_7

 
19.6.2012 - 16:23 - 
citace:
A jeste me zajima, kolik paliva bude muset nest pro pristani. Jak se zmeni hmotnost dragonu v pohotovostnim rezimu pro pristani na zem.


protože DragonRider bude muset nést cca 1000kg paliva, tak proto je menší a lehčí.

Něco (pohodlí) za něco (nosnost) ...
 
19.6.2012 - 16:26 - 
citace:
citace:
A jeste me zajima, kolik paliva bude muset nest pro pristani. Jak se zmeni hmotnost dragonu v pohotovostnim rezimu pro pristani na zem.


protože DragonRider bude muset nést cca 1000kg paliva, tak proto je menší a lehčí.

Něco (pohodlí) za něco (nosnost) ...


Ja si rikal, ze palivo pro manevrovaci motory je malo i pro motory draco. Jak pises neco za neco.
 
19.6.2012 - 16:31 - 
citace:
protože DragonRider bude muset nést cca 1000kg paliva, tak proto je menší a lehčí.
Máte pro tato tvrzení nějaké podklady/odkazy?
Jak jste přišel na to, že DragonRider je menší a lehčí?
 
19.6.2012 - 16:34 - 
citace:
Ja si rikal, ze palivo pro manevrovaci motory je malo i pro motory draco.
Manévrovací motory = motory Draco !
Motory pro LAS a motorické přistání = motory SuperDraco


Draco - tah 400 N




SuperDraco - tah 67 kN (plán)


[Upraveno 19.6.2012 pospa]
 
19.6.2012 - 16:38 - 
citace:
Ti museli být hodně dobří kamarádi, aby se a) nepozabíjeli vlivem pochopitelné ponorky, b) neotrávili z toho smradu co si tam nadělali



jak uz som tu niekde pisal, zmyslove ustrojenstvo po chvili prestane vnimat, takze astronauti zrejme ziadny smrad necitili. Zato personal co otvaral kabinu po pristati zrejme musel mat silny zaludok (este aj na rozhojdanom mori...)
 
19.6.2012 - 18:19 - 
citace:
citace:
protože DragonRider bude muset nést cca 1000kg paliva, tak proto je menší a lehčí.
Máte pro tato tvrzení nějaké podklady/odkazy?
Jak jste přišel na to, že DragonRider je menší a lehčí?


Nasel jste nekdo technicka data DragonRideru? Na te fotce se zda opravdu vyrazne mensi i kdyz clovek bere v potaz vzdalenost mezi lodemi. Na spacex.com je pouze specifikace DragonLab, ale mozna jsem blbe hledal...
 
19.6.2012 - 19:23 - 
citace:
Nasel jste nekdo technicka data DragonRideru? Na te fotce se zda opravdu vyrazne mensi i kdyz clovek bere v potaz vzdalenost mezi lodemi. Na spacex.com je pouze specifikace DragonLab, ale mozna jsem blbe hledal...


technické údaje aj porovnanie s inými loďami je v príspevku "15.6.2012 at 12:12 - Agamemnon"

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
19.6.2012 - 20:03 - 
citace:
citace:
Nasel jste nekdo technicka data DragonRideru? Na te fotce se zda opravdu vyrazne mensi i kdyz clovek bere v potaz vzdalenost mezi lodemi. Na spacex.com je pouze specifikace DragonLab, ale mozna jsem blbe hledal...


technické údaje aj porovnanie s inými loďami je v príspevku "15.6.2012 at 12:12 - Agamemnon"



Ano, ale to je pro Dragona, ne specificky pro DragonRidera... Nepodarilo se mi najit informaci, ze by byly rozmerove tyto lodi totozne, ale ani rozdilne.
 
19.6.2012 - 20:08 - 
pohľadám aj dr... sú rovnaké, keď si to dobre pamätám... videl som takú schému aj pre dr (so sedačkami a tak)

edit:
tak žiaľ sa mi to nepodarilo nájsť... ak na to náhodou narazím, tak to tu pastnem...
[Edited on 19.6.2012 Agamemnon]

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
19.6.2012 - 21:18 - 
citace:
Ano, ale to je pro Dragona, ne specificky pro DragonRidera... Nepodarilo se mi najit informaci, ze by byly rozmerove tyto lodi totozne, ale ani rozdilne.

Například zde jsou uvedeny rozměry i tlakovaný prostor DragonRidera. Rozměrově víceméně shodný jako současný Dragon. Každopádně nikoliv menší.



Tedy mírná diference průměru kvůli poněkud vysazeným motorům SuperDraco.
Výšku kabiny ovlivní jiný, tedy již autonomní dokovací uzel LIDS.
[Upraveno 19.6.2012 raul]
 
19.6.2012 - 21:46 - 
to je ale z fan-made prezentácie (nejaký talian na nsf ju urobil)... nie oficiálne
aj keď tie dáta sú myslím okej

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
19.6.2012 - 22:21 - 
citace:
Mirek Pospíšil
b) neotrávili z toho smradu co si tam nadělali

To je jedna z vecí, o ktorých sa málokto zo "znalých" vôbec zmieňuje - smrádeček v kozme. Myslím, že pre novo-príchodzích členov posádky to mohol byť na Saljutoch, na Mire alebo i na Skylabe aj celkom "úder do nosa" na privítanie. Telesné pachy niekoľkých ľudí, ktorý už pár mesiacov nemali poriadnu sprchu... Iste, je tam solídna filtroventilácia, ale predsa len, je to veľkosťou maringotka, v ktorej žijú 3-6 pracujúci ľudia...
 
19.6.2012 - 22:26 - 
V súvislosti s predošlým (ale off topic v tejto téme)
Ako je to s citlivosťou zmyslov vo vesmíre?
Viem, že sa kozmonautom čiastočne stráca chuť, zrak a sluch zrejme nie, ale čo hmat a hlavne čuch?
 
20.6.2012 - 06:18 - 
Kosmonauti se samozřejmě myjí, ale způsobem šetřícím vodou (mokré ubrousky, houby), takže ten smrad nebude nic hrozného - navíc smrad ve vesmíru se nešíří jako na zemi - drží se poblíž průvodce, případně je sfouknut ventilací.  
20.6.2012 - 11:46 - 
citace:
smrádeček v kozme
na to nemusíme do kosmu. Vypravoval mi kdysi jeden ruský bývalý námořník, co sloužil na ponorce, že nejhorší ze všeho byl ten smrad. Ale zase jim počítali jeden rok služby za tři roky. Sorry za off-topic, ale nedalo mi...
 
<<  124    125    126    127    128    129    130  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.141097 vteřiny.