Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  23    24    25    26    27    28    29  >>
Téma: Program MPCV / Orion
25.6.2012 - 20:40 - 
a na čo tak asi orion po tom čo ho otestujú asi tak použijú?
totožto medzi rokom 2014 a 2021 je fakt hlboká časová jama, a také jamy, dokážu dnes zhltnúť, nielen vesmírny projekt, ale aj celé režimi a štáty... EU napríklad.. [Upraveno 25.6.2012 alamo]
 
25.6.2012 - 20:43 - 
citace:
a na čo tak asi orion po tom čo ho otestujú asi tak použijú?


ktorý teraz myslíš? ten prvý z 2014?
ak by som si mal tipnúť, tak ho úplne rozoberú a zanalyzujú každú skrutku do posledného detailu...

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
25.6.2012 - 20:48 - 
citace:

ak by som si mal tipnúť, tak ho úplne rozoberú a zanalyzujú každú skrutku do posledného detailu...



kurňa to bude asi to najdrahšie anaolizovanie v dejinách letov do vesmíru
 
25.6.2012 - 20:50 - 
to je to najlogickejšie, čo sa dá urobiť s prototypom... a po prvom lete... to isté, čo robia aj ostatní... aj spacex analyzovali dragon po prvom lete... normálna vec...
[Edited on 25.6.2012 Agamemnon]

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
25.6.2012 - 23:45 - 
citace:
prvý let (orbitálny) orionu je 2014

Aktuální termín je září 2014 (informace z 11.6.2012):
http://msdb.gsfc.nasa.gov/change_log.php

citace:
nosič je delta iv heavy... tento dátum stále ostáva...

Dokonce je to z Cape Canaveral od nynějška druhý let Delta IV Heavy v pořadí (předchozí letí už za tři dny).

citace:
letový kus je už dávno vo výrobe...

Foto letového kusu:
http://www.nasa.gov/multimedia/imagegallery/image_feature_2290.html
 
27.6.2012 - 03:34 - 
Kdyz by prumer lode byl o trochu vetsi, tak by stredovej "tunel" od poklopu mohli protahnout lodi az ke "dnu" a tim zlepsit strukturalni pevnost a soucasne vytvorit prechodovou hermetickou komoru pro EVA kdy ostatni na palube nemusi byt ve skafandru v dehermetizovane kabine.
Timto by mohli postupne zlepsit vlastnosti i Dragonu...zvetsit prumer a prodlouzit stredovej tunel, ktery by v nouzi mohl poslouzit i jako dalsi ochrana pred zarenim ze Slunce behem erupce. Takze behem nahlasene CME by i bez skafandru presli do stredoveho tunelu, nejak by se tam slozili a natocili lod zadkem ke Slunci.

Myslim, ze lod k Mesici/Marsu by takovou prechodovou komorou meli byt vybaveni.



 
03.7.2012 - 13:15 - 
http://spaceflightnow.com/news/n1207/02orion/

nejake novinky o orione + nejake obrazky

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
05.7.2012 - 06:09 - 
citace:
http://spaceflightnow.com/news/n1207/02orion/

nejake novinky o orione + nejake obrazky



Reakce pod clankem hovori jasne.
Lidi jsou nastvani, ze se vyhazuji 3mldUSD. Ze by za tyhle penize SpaceX vytvorila uplne vse...plnenavratovou F9/FH, pilotovanej Dragon i Dragon Mars.

Jinak je to jasne, 3mld USD stoji dokonceni Oriona.
Z cehoz realne naklady jsou jen 1mld USD a 2mld USD se rozmazne mezi uplatky pro ruzne firmy/politiky a soucasne financovani vlastni strany.

Jako v Praze, kde naklady na OpenCard atd. jsou silene, ale ve skutecnosti pulka penez zmizi v cerne dire, aby se tim zaplatily politicke strany ODS, TOP09 a VV. Tedy, aby se zaplatili nejen naklady na provoz stran, ale i na medialni cinnost v podobe predvolebnich kampani.

[Upraveno 05.7.2012 -=RYS=-]
 
05.7.2012 - 09:16 - 
citace:
Reakce pod clankem hovori jasne.
Lidi jsou nastvani, ze se vyhazuji 3mldUSD. Ze by za tyhle penize SpaceX vytvorila uplne vse...plnenavratovou F9/FH, pilotovanej Dragon i Dragon Mars.


sorry, ale diskusiu pod sfn nečítam... tam sa objavujú také nezmysly, že už sa mi pár krát rozum zastavil, tak som s tým prestal... čokoľvek tam niekto napíše, tak pre mňa nemá váhu (to je podobné ako napr. s diskusiami na sme.sk, idnes.cz a pod... to tiež nemá zmysel čítať)

a to je inak príklad nezmyselného komentáru... lebo nevytvorili

[Edited on 05.7.2012 Agamemnon]

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
05.7.2012 - 13:15 - 
"ale i na medialni cinnost v podobe predvolebnich kampani. "
OT - za každý odvezdaný hlas dostává strana přípěvek v parlamentních volbách je to 100 kč za každý hlas - v komunáních volbách částku neznám, ale je to určitě napsané vzákoně.

Tento celkový příspěvek - je znám počet hlasů které dostali - bohatě stačí na zaplacení předvolební kampaně politické strany - prostě se jedná o příspěvky za hlas, které to z větší části finnancují.
 
05.7.2012 - 18:08 - 
http://www.spacenews.com/civil/070512-working-group-backs-european-prop-module-for-orion.html

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
06.7.2012 - 00:07 - 
citace:
http://www.spacenews.com/civil/070512-working-group-backs-european-prop-module-for-orion.html


Takže ESA dosiaľ splácala cez ATV podiel na činnosti stanice pre NASA. Ale...
- ATV nebude ďalej vyrábať, lebo ide len o kópie starého hardware a treba robiť niečo nové ??? !!!! ???? (po 5 ks tempom jeden za 1,5 roka)
- podiel na roky 2017 - 2020 vo výške asi 450 mil. euro nechce splácať ani formou vývoja "propulsion modulu" pre ORION, pretože niektorým vládam sa zdá byť nedôstojné v pozícii poddodávateľa.
- ESA by rada robila niečo nové (napr. zberač smetia mna LEO), ale sami nevedia, či im to Amíci uznajú ako platbu za činnosť stanice

Záver: bezbrehé plytvanie sa prenieslo spoza mora aj do Európy a ani nemám chuť to ďalej rozvádzať
 
06.7.2012 - 01:54 - 
http://www.space-travel.com/reports/ATK_Unveils_Unique_Liberty_Capability_999.html

Zajímavý koncept hermetizovaného nakladního modulu umístěného pod pilotovanou kabinu MPCV/ATK (alespoň to vypada jako kabina Orion), řekl bych že se jedná o celkem zajímavé řešení problému okolo drobného zásobovaní ISS...
 
06.7.2012 - 07:18 - 
citace:
http://www.space-travel.com/reports/ATK_Unveils_Unique_Liberty_Capability_999.html

Zajímavý koncept hermetizovaného nakladního modulu umístěného pod pilotovanou kabinu MPCV/ATK (alespoň to vypada jako kabina Orion), řekl bych že se jedná o celkem zajímavé řešení problému okolo drobného zásobovaní ISS...


jedna sa o navrh/prispevok atk do sutaze o ccdev... aby vyuzili plnych 20t (+-) svojho nosica, tak ku kabine pre ludi pridali aj naklady modul schopny vyniest nejakych 2.5t zasob... nejake dalsie info apod. je vo vlakne o ccdev

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
11.7.2012 - 08:55 - 
http://www.nasaspaceflight.com/2012/07/nasa-esd-key-orion-requirement-lunar-missions/

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
17.7.2012 - 08:39 - 
http://www.nasaspaceflight.com/2012/07/orion-production-processing-testing-eft-1/

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
18.7.2012 - 23:21 - 
dnešný úspešný test padákov orionu:

http://www.nasa.gov/exploration/systems/mpcv/orion_parachute_test.html

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
19.7.2012 - 05:46 - 
citace:
dnešný úspešný test padákov orionu:

http://www.nasa.gov/exploration/systems/mpcv/orion_parachute_test.html

Nechapem filozofiu týchto padákov. Najskôr sa otvoria dva stabilizačné padáky a kabína klesá stabilne. Potom sú oba stabilazačné padáky odhodené a otvoria sa opäť dva plochou podobné stabilizačné padáky uchytené excentricky takže kabína klesa dosť nestabilne (žalúdky astronautov si určite užijú svoje) a až potom sa otvarajú hlavné padáky. Načo sú použité 2x stabilizačné padáky? Akoby nemohli byť použité iba raz. Len to komplikuje konštrukciu kabíny aj padákového systému. Bol takýto podľa mňa komplikovaný systém použitý aj pri Apolle?
 
19.7.2012 - 08:46 - 
apollo neviem, Dragon vyhadzuje iba stabilizacne a nasledne hlavne. 
20.7.2012 - 00:12 - 
citace:
Načo sú použité 2x stabilizačné padáky?......

Ty prvni dva jsou jen kvuli srovnani letu. Tady se podivejte kolik je jich ve skute4nosti.
feature=relmfu
 
20.7.2012 - 02:06 - 
Pri jednom z predošlých testov (31.7.2008) došlo k tomu, že kabína sa po oddelení od vysadzovacej plošiny príliš rozkývala, následne roztočila a padákový systém zlyhal.
Príčinou neúspechu bol nesprávne fungujúci "orientačný padák",ktorý mal kabínu po oddelení od plošiny otočiť do "správnej" polohy pre test padákového systému.


Pri aktuálnom teste 18.7.2012 použili odlišnú plošinu a odlišný "orientačný" padákový systém - s dvomi menšími padákmi a inak umiestnenými. Padákový systém kabíny pozostáva z dvoch brzdiacich a stabilizačných padákov (drogue parachute) a troch hlavných padákov "vystrelovaných" z kontajnerov a vyťahovaných z obalov výťažnými "pilotnými" padáčikmi

Apollo - systém je princípom a počtom padákov rovnaký ako u Orion.
Požiadavka na bezpečné pristátie zahrňovala jeden brzdiaci a stabilizačný padák a dva hlavné padáky.
Reálne boli použité dva brzdiace a stabilizačné padáky a tri hlavné padáky vystrelované z kontajnerov a vyťahované z obalov výťažnými padáčikmi. Pritom jeden z dvoch brzdiacich a stabilizačných padákov a jeden z troch hlavných padákov je považovaný za "záložný". Fakt, že "záložné" padáky sú vystrelené a rozvinuté súčasne so "základnými" padákmi umožňuje, aby systém nemusel obsahovať žiadny "detektor zlyhania" ("failure detector").
Odlišnosť je v spôsobe zavesenia kabíny na padáky. Apollo viselo na lanách sklonené v uhle 29° a zvesené v jednom bode. [Upraveno 20.7.2012 Alchymista]
 
20.7.2012 - 06:01 - 
Vcelku zaujímave videa
feature=related
feature=fvwrel
 
24.8.2012 - 07:43 - 
splashdown test modelu:

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
22.9.2012 - 10:14 - 
na nsf prebieha diskusia o sm pre orion postaveným esa a odvodeným od atv (vyzerá to stále viac reálnejšie, podľa tej diskusie) a oi. je tam nejaké techn. info a porovnania, analýzy a tak - takže ak má niekto záujem, tak tu niekde to začína a pokračuje do konca threadu (zaujímavé info tam má hlavne užívateľ "woods170"):

http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=27029.msg954160#msg954160

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
03.11.2012 - 09:02 - 
fotka (veľká) orionu pre eft-1 z 1.11.:
http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?action=dlattach;topic=27243.0;attach=476365

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
03.11.2012 - 18:02 - 
citace:
fotka (veľká) orionu pre eft-1 z 1.11.:
http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?action=dlattach;topic=27243.0;attach=476365

A to veľké čierne po obvode - to sú staré pneumatiky na zjemnenie tvrdého pristatia?
 
03.11.2012 - 19:07 - 

Meracie a iné kable... Ale k dokončeniu má zobrazená vec ešte riadny kus pred sebou.
 
07.11.2012 - 21:24 - 
mpcv eft-1 štart v septembri 2014...
nosič (delta iv heavy) sa už vyrába

http://www.nasaspaceflight.com/2012/11/eft-1-september-2014-launch-paced-delta-ivh/

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
14.11.2012 - 23:27 - 
NASA testuje možnost použití rotoru místo padákového systému u návratové kabiny.
http://scitechdaily.com/nasa-testing-helicopter-rotor-system-for-capsule-reentry/

Jenom pro upřesnění. Funguje to na stejném principu jako tzv. autorotace v případě vrtulníku, kterému vysadí motor. Myšlenka využít rotoru u návratových kabin vznikla už v dobách programu Apollo.



[Upraveno 14.11.2012 HonzaVacek]
 
15.11.2012 - 10:23 - 
Honza Vacek:Myšlenka využít rotoru u návratových kabin vznikla už v dobách programu Apollo.

Myšlenka využít rotoru u návratových kabiny vznikla už v dobách programu... Gemini a Sojuz; jeden z návrhů pro Gemini pocházel z tehdejšího Českloslovenska.
 
<<  23    24    25    26    27    28    29  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.210100 vteřiny.