citace:myslim ze som s tou škarpou mal pravdu ... dve nohy hore jedna dole ... jedna z tych dvoch je asi opreta. mam za to lander mozno bude lezat s casti aj na samotnom tele ...
z tych obrazkoch som si urobil celkom dobru predstavu o tom ako to moze vyzerat - skusenosti z jaskyn ... najskor bude zapadnuty niekde medzi balvanami
pred skoro dvoma rokmi s popisom situacie som sa celkom trafil
Ja ti neviem, cimmermanovský výskum "ako sa to nemá robiť" by mal prebiehať výlučne počas vývoja zariadenia, nie až na finálnom exempláre - to lezie dosť do peňazí.
A keď sa človek pozrie na modul Philae, je vidieť, že ho navrhli a postavili optimisti. Lenže - optimistov sú plné cintoríny.
citace:Ja ti neviem, cimmermanovský výskum "ako sa to nemá robiť" by mal prebiehať výlučne počas vývoja zariadenia, nie až na finálnom exempláre - to lezie dosť do peňazí.
A keď sa človek pozrie na modul Philae, je vidieť, že ho navrhli a postavili optimisti. Lenže - optimistov sú plné cintoríny.
Tak s tim dost zasadne nesouhlasim .. Myslim, ze ted by ho staveli o dost jinak, ale pred temi lety meli jen par odhadu, nic vic ...
Nikto ma nepresveci ze existoval jediny navrh Phillae. Takto sa to totiz nerobi.
Jedna vec je natrepat do aparatu kopu pristrojov a druha vec je ho naucit pristat. To prve zvladli to druhe nie.
Mozete sa nad pristatim rozplivat kolko chcete ale ja ked uvidim auto zaparkovane na parkovisku medzi ciarami tak poviem ze je zaparkovane ale ked uvidim auto v priekope otocene na strechu tak poviem ze je havarovane - a podla snimok te to havaria.
Ak sa nemylim tak Phillae bol poisteny 3x avy ostal na svojom mieste - ani jedno zo zariadeni nefungovalo/nefungovalo spravne ... plynova triska sa nespustila (dovoad?-malo razantne pristatie? ), harpuny nevystrelili (nespravny pyrotechnicky material - strelna bavlna), skrutky (ak sa aj spustili nemali sa do coho zavrtat - neverim ze pritlak bol dostatocny) ...
Pre mna je Philae fiasko a data ktore z neho dostali su len z nudze cnost - a zbytocne vyhodene peniaze - take europske
Kedysi pri sovietskom lunárnom programe Koroliov na papier napísal "mesiac je pevný" ("Луна твёрдая"), a tým ukončil dlhotrvajúce dohady a spory.
Ale keďže ostatný konštruktéri NEBOLI optimisti, tak pristávacie púzdro Luny 9 malo mernú hmotnosť ~980kg/m3 - menšiu ako hustota vody v pozemských podmienkach. Pre istotu...
Nedoriešených a nedomyslených vecí na Philae bolo v skutočnosti viac než dosť. Len tri najokatejšie príklady:
- jedna stena modulu nie je slnečnými panelmi vôbec pokrytá,
- neexistoval žiadny systém preklopenia modulu do "pracovnej polohy",
- neexistoval žiadny systém na pohltenie dopadovej energie
Nie, neexistoval. Harpúny a skrutky mali modul ukotviť, plynová tryska mala brániť odrazu. Ale samotné pristávacie nohy dopadovú energiu neabsorbovali - len odpružili, takže došlo k odrazu.
Aktualizovaný čas dopadu: 10:38 UT
Predpokladaný čas dopadu Rosetty do regiónu Ma'at na malom laloku kométy 67P / C na 10: 38:32 UT +/ - 2 minúty na cometu.
40 minút čas signálu medzi Rosetta a Zemou, potvrdenie o ukončení misie dorazí do riadiaceho strediska ESA v 11:18 UT / 13:18 SELČ +/ - 2 minúty. [Editoval 30.9.2016 lamid]
9. 3. 2017 – pozor změna!
476. přednáška
Přednáška je pořádána ve spolupráci s Českým centrem IET
Dr. Mark Bentley (Institut für Weltraumforschung, Graz, vedoucí projektu Rosetta):
Voyage to comet 67P / Churyumov–Gerasimenko
citace:9. 3. 2017 – pozor změna!
476. přednáška
Přednáška je pořádána ve spolupráci s Českým centrem IET
Dr. Mark Bentley (Institut für Weltraumforschung, Graz, vedoucí projektu Rosetta):
Voyage to comet 67P / Churyumov–Gerasimenko
citace:9. 3. 2017 – pozor změna!
476. přednáška
Přednáška je pořádána ve spolupráci s Českým centrem IET
Dr. Mark Bentley (Institut für Weltraumforschung, Graz, vedoucí projektu Rosetta):
Voyage to comet 67P / Churyumov–Gerasimenko