Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen
Poslední návštěva: 13.5.2024 - 19:25

< Předchozí téma   Další téma ><<  12    13    14    15    16    17    18  >>
Téma: Provoz SpaceX
20.12.2015 - 01:33 - 
Fotografie OCISLY v terminálu Port Canaveral. Z obrázku je vidno, že pravá přední pohonná jednotka je již opravena a připravena k provozu.
Není zatím zcela jasné, zda toto nové stanoviště OCISLY bude skutečně permanentní, nebo pouze dočasné.

Remorkér Elsbeth III, který sem plovoucí plošinu přepravil, kotví již zpět v Jacksonville.
Podpůrná loď GoQuest před více než hodinou opustila tento přístav také. Míří na volné moře.






Nicméně Jacksonvillský terminál se po přesunu ASDS vyklizuje.

Byl odstraněn kotvící plovák, který byl podél mola, podstavec prvního stupně pro demontáž přistávacích noh je odstraněn, k transportu také již bude připraven i demontovaný jeřáb.


[Upraveno 20.12.2015 raul]
 
23.12.2015 - 13:34 - 
http://aviationweek.com/space/editorial-spacex-artificial-intelligence-and-innovation-imperative?NL=AW-05&Issue=AW-05_20151223_AW-05_337&sfvc4enews=42&cl=article_1&utm_rid=CPEN1000000980369&utm_campaign=4560&utm_medium=email&elq2=9879c5c5c4954af984971bf60ec49410 
23.12.2015 - 16:25 - 
Dodge, tvůj odkaz bez komentáře je na placený obsah AW&ST. Ty máš plný přístup? Můžeš shrnout, co je v článku zajímavého? 
24.12.2015 - 10:53 - 
citace:
Dodge, tvůj odkaz bez komentáře je na placený obsah AW&ST. Ty máš plný přístup? Můžeš shrnout, co je v článku zajímavého?
Pro shlédnutí celého článku na AW&ST stačí jen bezplatná registrace. Samotný článek se ale SpaceX týká jen velmi volně. Jde tam o to, že SpaceX a Blue Orígin dosáhli svých úspěchů s využitím předchozích výsledků a experimentů vládní NASA, DARPA a "old space" a že se to teď vládě a vojákům dobře vrací. Té vzájemně výhodné spolupráci "vlády" a "komerce" v článku říkají "Innovation Imperative". V další části se ale zmiňují o tom, že v jiných komerčních oblastech zatím to propojení není tak znát. Např. prý Google, Amazon nebo Apple zatím moc nechtějí spolupracovat s vojáky na využití svých systémů umělé inteligence (AI). Autor článku se domnívá, že ta spolupráce mezi vládou a komercí by měla být lépe využita nejen v "new space" ale i v letectví a vojenství.
 
30.12.2015 - 12:34 - 
citace:
okej, tak to dajme do suvislosti. SpX bola zalozena v r.2002 a dodnes je to v podstate mala firma.


Malá firma. Aha. Přes 4000 zaměstnanců (podle http://www.spacex.com/about )

Srovnání: RKK Energija = 8000 zaměstnanců (6200 Závod experimentálního strojírenství + 1800 konstrukční kancelář a papaláši; podle výroční zprávy za 2014). Taky malá firma, že, v podstatě


citace:
Porovnajme to napr. s ruskom, co je ... A to je skutocne PR .


Připomělo mi to Svěráka "říkal jsem mu nečti slovenské noviny, nečti, ..., ale to je marný, marný.."
 
30.12.2015 - 13:19 - 
citace:


Malá firma. Aha. Přes 4000 zaměstnanců (podle http://www.spacex.com/about )

Srovnání: RKK Energija = 8000 zaměstnanců (6200 Závod experimentálního strojírenství + 1800 konstrukční kancelář a papaláši; podle výroční zprávy za 2014). Taky malá firma, že, v podstatě


Boeing - 165tis. zamestnancov
Lockheed - 126tis. zamestnancov

Takže ano, aj RKK je mala firma, ale stale 2x vacsia nez SpX. A to nema skakacie boostre

citace:

Připomělo mi to Svěráka "říkal jsem mu nečti slovenské noviny, nečti, ..., ale to je marný, marný.."


Ak tomu spravne rozumiem, rusko sa na mesiac nikdy nechystalo a vsetko si to vymysleli slovenski pisalkovia. Tak?
 
30.12.2015 - 14:18 - 
citace:
Boeing - 165tis. zamestnancov
Lockheed - 126tis. zamestnancov

Takže ano, aj RKK je mala firma, ale stale 2x vacsia nez SpX. A to nema skakacie boostre


Zapoměl jste na Wallmark, železnici, poštu... A dokázal jste, že v jiných oborech než je kosmonautika existují opravdu velké firmy.

Ale nemůžete popřít, že mezi kosmofirmami je SpaceX jedna z velkých. A že kosmofirem větších než SpaceX je jen pár.

(V Rusku bude největší asi samarský Progress s 21700 lidmi, tj. pětkrát více než SpaceX; má na kontě za letošek dvaapůlkrát více startů)

citace:

Připomělo mi to Svěráka "říkal jsem mu nečti slovenské noviny, nečti, ..., ale to je marný, marný.."


Ak tomu spravne rozumiem, rusko sa na mesiac nikdy nechystalo a vsetko si to vymysleli slovenski pisalkovia. Tak?


Víte, když v azbuce čtu "jednou poletíme na Měsíc + nemá cenu letět na Měsíc jen na skok, ale než tam poletíme, tak musíme postavit družice a dostat je tam a pak vyprojektovat lodě a pak je postavit a pak... a pak... a na to potřebujeme peníze a i když peníze budou tak to všecko nám zabere tak mnoho let, že se do desetiletého plánu kosmoaktivit dostaly jen první kroky" a další jsou jen úvahy; a vy říkáte, že slovenští novináři lety na Měsíc "prezentují ako hotovou vec", tak vidím, že se někde zpráva pokroutila. A troufl jsem si odhadnout, že v řetězu 1. slovenský novinář čte ruskou zprávu -- 2. slovenský novinář píše zpávu -- 3. yamato čte slovenskou zprávu -- 4. yamato píše na kosmofórum je chyba u slovenského novináře.
 
30.12.2015 - 14:28 - 
Víte, když v azbuce čtu "jednou poletíme na Měsíc + nemá cenu letět na Měsíc jen na skok, ale než tam poletíme, tak musíme postavit družice a dostat je tam a pak vyprojektovat lodě a pak je postavit a pak... a pak... a na to potřebujeme peníze a i když peníze budou tak to všecko nám zabere tak mnoho let, že se do desetiletého plánu kosmoaktivit dostaly jen první kroky" a další jsou jen úvahy

Když ruský představitel kosmonautiky říká "jednou poletíme na Měsíc", tak jako zapálený odborník tomu určitě věří. Navíc je to nejspíš pravda, JEDNOU tam opravdu poletí. Ale poněvadž je odborník, tak si nedělá žádné iluze a ví, že to hned tak nebude a že se toho možná ani sám nedožije; jelikož by se ale podobné tvrzení v tisku vyjímalo dost blbě, tak to vzletně opíše těmi družicemi, projektovanými loděmi, penězmi atd. Znamená to sice totéž, ale vypadá to mnohem líp.
 
30.12.2015 - 14:38 - 
citace:


Ale nemůžete popřít, že mezi kosmofirmami je SpaceX jedna z velkých. A že kosmofirem větších než SpaceX je jen pár.

(V Rusku bude největší asi samarský Progress s 21700 lidmi, tj. pětkrát více než SpaceX; má na kontě za letošek dvaapůlkrát více startů)



ono sa to tazko porovnava, kedze SpX robi vyvoj, prakticky celu vyrobu rakiet, motorov, kozmickych lodi, starty aj riadenie (svojich) letov.
Naproti tomu napr. ULA len integruje a startuje rakety (s velkym subdodavatelskym retazcom siahajucim az do ruska). Starliner pre ISS robi Boeing, Orion robi LM.

Pomery v rusku budete asi lepsie poznat vy, sam mozete doplnit kolko subjektov je zapojenych do vyroby, od motorov, cez rakety, kozmicke lode, integraciu, start, riadenie letu a vyzdvihnutie posadky po pristati. Celkom by ma to aj zaujimalo.

citace:

Víte, když v azbuce čtu "jednou poletíme na Měsíc + nemá cenu letět na Měsíc jen na skok, ale než tam poletíme, tak musíme postavit družice a dostat je tam a pak vyprojektovat lodě a pak je postavit a pak... a pak... a na to potřebujeme peníze a i když peníze budou tak to všecko nám zabere tak mnoho let, že se do desetiletého plánu kosmoaktivit dostaly jen první kroky" a další jsou jen úvahy; a vy říkáte, že slovenští novináři lety na Měsíc "prezentují ako hotovou vec", tak vidím, že se někde zpráva pokroutila. A troufl jsem si odhadnout, že v řetězu 1. slovenský novinář čte ruskou zprávu -- 2. slovenský novinář píše zpávu -- 3. yamato čte slovenskou zprávu -- 4. yamato píše na kosmofórum je chyba u slovenského novináře.



ak to nikdy hotova vec nebola, len sa to tak vypustilo do sveta, tak to je prave to PR ktore sa tu spominalo, nemyslite?

Tu sa pise, ze tieto famy vypustal do sveta p. Rogozin, a sucasne sa dozvedame ze sa planuje skrtat v programoch, ktore podla vas aj tak neexistovali

http://www.independent.co.uk/news/science/russian-moon-base-plan-falls-victim-to-budget-cuts-a6789926.html

In April last year Deputy Prime Minister Dmitry Rogozin announced that Moscow planned to build a big Moon base which would serve as a platform for scientific research. Izvestia reported that Roscosmos was proposing to cut the manned flights segment of lunar exploration but said funding to build a spaceship to fly to the Moon would not suffer seriously.
 
30.12.2015 - 19:27 - 
citace:
...
Malá firma. Aha. Přes 4000 zaměstnanců (podle http://www.spacex.com/about )
...
Srovnání: RKK Energija = 8000 zaměstnanců (6200 Závod experimentálního strojírenství + 1800 konstrukční kancelář a papaláši; podle výroční zprávy za 2014). Taky malá firma, že, v podstatě
...
Boeing - 165tis. zamestnancov
Lockheed - 126tis. zamestnancov
...


Nechci to zbytečně rozmazávat, ale částečně srovnáváte hrušky s jablkama... ;-(

Například Boeing je velká firma pracující ve velmi širokém rozpětí oborů. Proto by bylo férovější srovnávat SpaceX s příslušnou divizí Boeingu zabývající se civilním raketovým programem. Divize Boeingu, která je součástí ULA a staví a vypouští rakety má 1700 lidí (50% zaměstnanců ULA).

Tedy v tomto zjednodušeném smyslu je SpaceX moloch a Boeing malá firma ... ;-)
 
30.12.2015 - 19:42 - 
citace:
citace:
...
Malá firma. Aha. Přes 4000 zaměstnanců (podle http://www.spacex.com/about )
...
Srovnání: RKK Energija = 8000 zaměstnanců (6200 Závod experimentálního strojírenství + 1800 konstrukční kancelář a papaláši; podle výroční zprávy za 2014). Taky malá firma, že, v podstatě
...
Boeing - 165tis. zamestnancov
Lockheed - 126tis. zamestnancov
...


Nechci to zbytečně rozmazávat, ale částečně srovnáváte hrušky s jablkama... ;-(

Například Boeing je velká firma pracující ve velmi širokém rozpětí oborů. Proto by bylo férovější srovnávat SpaceX s příslušnou divizí Boeingu zabývající se civilním raketovým programem. Divize Boeingu, která je součástí ULA a staví a vypouští rakety má 1700 lidí (50% zaměstnanců ULA).

Tedy v tomto zjednodušeném smyslu je SpaceX moloch a Boeing malá firma ... ;-)



Ano, su to hrusky a jablka. ULA nevyraba motory ani prveho, ani druheho stupna. Nevyraba ani Starliner, ani Orion. A stavim sa ze aj to co "vyraba" len zosrobuje od subdodavatelov
 
03.1.2016 - 16:36 - 
citace:
Ano, su to hrusky a jablka. ULA nevyraba... len zosrobuje ...


No, jestli chcete srovnávat produkci, srovnávejte. SpaceX vám vyjde jako velká firma, co dělá hodně, absolutně i v přepočtu na počet zaměstnanců.

Ale o tom se nepřem. Spor je o tom,
1. zda 4000 zaměstnanců je "malá firma". malá štika co to natírá vypaseným velrybám. Což není ani obecně (v EU je malá do 50 zaměstnanců, střední do 250; v USA obojí shrnují do small business 250 až 500 jak který úřad), ani v kosmoprůmyslu.
2. zda SpaceX v rámci kosmoprůmyslu patří k firmám s hodně nebo s málo zaměstnanci. Vám se (zatím) nepodařilo najít americkou kosmofirmu (resp. kosmodivizi univerzální firmy), která by byla početnější. V Rusku firmy s více zaměstnanci zjevně jsou. Nicméně i tam 4000 není zrovna málo.

Závěr: SpaceX není malá štika, ale dost velký savec. Velká a mnohatunová kosatka, dravá a čilá, ale velikostí srovnatelná se starými vypasenými velrybami.
 
03.1.2016 - 17:41 - 
ak sa chcete hadat o absolutne cislo, tak ano, SpX je velka firma. Mozete si pohladkat brusko ze ste vyhral.

Sice sme museli odignorovat realnu napln a objem cinnosti porovnavanych hrusiek a jablk, ale ak vas tesi ze jedna hruska je vacsia ako druhe jablko, tak nech, treba si urobit radost
 
04.1.2016 - 10:03 - 
citace:
Mozete si pohladkat brusko ze ste vyhral.


Bříško si hladkám ne když vyhraju, ale když debata vyvrátí omyl některé účastníka.


citace:
Sice sme museli odignorovat realnu napln a objem cinnosti porovnavanych hrusiek a jablk,


O tom jste debatu nezačal. Ale jestli chcete, můžete začít, srovnání "reálné náplně a činností" by mě zajímalo.

Pro začátek, jsou k dispozici čísla o základním rozdělení zaměstnanců SpaceX a srovnávaných (amerických) kosmofirem: na pracovníky ve výrobě, pomocných provozech a všelikých vedoucích a managerů? (pro Rusy jsou)

 
04.1.2016 - 10:21 - 
citace:
citace:
Mozete si pohladkat brusko ze ste vyhral.


Bříško si hladkám ne když vyhraju, ale když debata vyvrátí omyl některé účastníka.


citace:
Sice sme museli odignorovat realnu napln a objem cinnosti porovnavanych hrusiek a jablk,


O tom jste debatu nezačal. Ale jestli chcete, můžete začít, srovnání "reálné náplně a činností" by mě zajímalo.

Pro začátek, jsou k dispozici čísla o základním rozdělení zaměstnanců SpaceX a srovnávaných (amerických) kosmofirem: na pracovníky ve výrobě, pomocných provozech a všelikých vedoucích a managerů? (pro Rusy jsou)




nemam pocit ze by ste nieco vyvratil

co sa tyka rozdelenia zamestnancov, ono v SpX to bude dost tazke, kedze "manager" ma stol vedla "inginiera", teda pokial si zrovna neprehodili napln prace, a obom huci za chrbtom sustruznik, ktory si obcas musi zmanagovat nakup novej frezy. Vitajte v startupe
 
04.1.2016 - 14:29 - 
co sa tyka rozdelenia zamestnancov, ono v SpX to bude dost tazke, kedze "manager" ma stol vedla "inginiera", teda pokial si zrovna neprehodili napln prace, a obom huci za chrbtom sustruznik, ktory si obcas musi zmanagovat nakup novej frezy. Vitajte v startupe

Výborně, Yamato, vidím, že jsi splnil domácí úkol a knihu Elon Musk sis přečetl opravdu poctivě. Ale nemyslím, že je to otázka jakéhosi garážového "startupu". Řekl bych, že v případě SpX je to dlouhodobá strategie fungování, která, pokud jim vydrží, tak je snad na ten Mars doopravdy zavede. Jakmile by se ale zhlédli v koncepci monopolních molochů (důsledné sociální přehrady, speciální oprávnění přístupu k jakékoliv blbosti apod.), půjdou do kopru. Na to bych vsadil.
 
04.1.2016 - 14:39 - 
citace:
Jakmile by se ale zhlédli v koncepci monopolních molochů (důsledné sociální přehrady, speciální oprávnění přístupu k jakékoliv blbosti apod.), půjdou do kopru. Na to bych vsadil.

K tomu za Muskova života nedojde. Jedním z důvodu úspěchu jeho firem je duch / způsob řízení ve stylu Silicon Valley, který v nich v maximální míře udržuje a udržovat bude, jelikož ví, že to je nejlepší cesta k interní efektivitě, inovativnímu myšlení a rychlé implementaci změn.
 
04.1.2016 - 15:09 - 
citace:

Výborně, Yamato, vidím, že jsi splnil domácí úkol a knihu Elon Musk sis přečetl opravdu poctivě.


:) ano. Vynara sa mi hlavne ta cast, ako novo prijaty inginier/manager/riaditel ako prvu ulohu tiesi nakupit si nabytok a vybavenie do kancelarie
 
04.1.2016 - 15:39 - 
citace:
citace:

Výborně, Yamato, vidím, že jsi splnil domácí úkol a knihu Elon Musk sis přečetl opravdu poctivě.

:) ano. Vynara sa mi hlavne ta cast, ako novo prijaty inginier/manager/riaditel ako prvu ulohu tiesi nakupit si nabytok a vybavenie do kancelarie

To taky, mě se ale ještě víc líbilo, když konstruovali Falcon 1, tak inženýři chtěli nakoupit nějaký space-rated mnohocestný ventil či co a dodavatel za něj chtěl 25000 USD. Musk inženýrům řekl: máte měsíc na to, abyste to vyvinuli inhouse a cena nesmí být větší než 3000 USD.
 
04.1.2016 - 15:41 - 
citace:
K tomu za Muskova života nedojde. Jedním z důvodu úspěchu jeho firem je duch / způsob řízení ve stylu Silicon Valley, který v nich v maximální míře udržuje a udržovat bude, jelikož ví, že to je nejlepší cesta k interní efektivitě, inovativnímu myšlení a rychlé implementaci změn.


A prave tohle je vec, kterou nemohu povazovat Muskovi projekty za uspesne. Jsou to uzasne vedecke projekty, technologicke startupy, ale ne uspesne firmy. Negeneruji zisk. Tesla je v cervenych cislech pekne dlouho, propadaji se ji prijmy, vyroba baterii o tom nema cenu mluvit, ekologicka zatez je velka, ale Musk umi dobre a krasne "zlanarit" investory, kteri jdou za vidinou ... prave jak rikate, typicky Silicon Valley pristup, tedy pred krizi Uvidime, kdy bublina praskne ...
 
04.1.2016 - 15:50 - 
citace:
citace:
K tomu za Muskova života nedojde. Jedním z důvodu úspěchu jeho firem je duch / způsob řízení ve stylu Silicon Valley, který v nich v maximální míře udržuje a udržovat bude, jelikož ví, že to je nejlepší cesta k interní efektivitě, inovativnímu myšlení a rychlé implementaci změn.


A prave tohle je vec, kterou nemohu povazovat Muskovi projekty za uspesne. Jsou to uzasne vedecke projekty, technologicke startupy, ale ne uspesne firmy. Negeneruji zisk. Tesla je v cervenych cislech pekne dlouho, propadaji se ji prijmy, vyroba baterii o tom nema cenu mluvit, ekologicka zatez je velka, ale Musk umi dobre a krasne "zlanarit" investory, kteri jdou za vidinou ... prave jak rikate, typicky Silicon Valley pristup, tedy pred krizi Uvidime, kdy bublina praskne ...


tak zrovna Tesla za minuly rok splnila plan predaja, t.j. prijmy sa im neprepadaju, ale rastu. Tento rok zacne ponukat prvy krat 2 auta, vystavba infrastruktury (nabijaciek) tiez pokrocila, takze rovnica sa pomaly meni... Ono vyrobit elektromobil je jedna vec, vyrobit elektromobilitu je vec druha, kto ocakaval zisky po par rokoch musel byt naivny. Cerpacky a asfaltove cesty sa tiez nepostavili za dva roky
Tiez nechapem preco nema cenu hovorit o vyrobe baterii, ked este ziadna nezacala. Viete nieco co my nie?

Inak to je presne to zaklinadlo co som spominal, "Musk umi zlanarit" a ani statisice predanych elektromobilov, ani skakajuce rakety na tom nic nezmenia
 
04.1.2016 - 16:05 - 
Inak to je presne to zaklinadlo co som spominal, "Musk umi zlanarit" a ani statisice predanych elektromobilov, ani skakajuce rakety na tom nic nezmenia

Umí vymyslet, umí vyrobit, umí prodat médiím, umí zlanařit investory, umí zbohatnout (z někdejšího přivandrovalého bezdomovce z Jihoafrické republiky současný majetek 10 miliard dolarů) - sakra, je pro změnu něco, co neumí?
 
04.1.2016 - 16:07 - 
citace:
...je pro změnu něco, co neumí?

Realisticky odhadovat termíny.
 
04.1.2016 - 16:13 - 
citace:
...z někdejšího přivandrovalého bezdomovce z Jihoafrické republiky...

EM nemá ve svém životopise žádné období, kdy by neměl střechu nad hlavou. Buď bydlel u jednoho z rodičů v JAR, nebo u příbuzných v Kanadě, nebo se už živil sám a platil si vlastní (někdy velmi skromné) bydlení. V době krize, kdy dal veškeré finance do provozu svých firem si musel na nájem půjčit od přátel, ale vyloženě bezdomovec nikdy nebyl.
 
04.1.2016 - 16:30 - 
citace:
nemam pocit ze by ste nieco vyvratil


vyvrátil jsem Vaše tvrzení : "SpX je dodnes v podstate mala firma"

argumentem o počtu zaměstnanců SpX a srovnáním s malými firmami, a konkurenty.

(argumentem o rozsahu vyráběné produkce jste si střelil vlastní gól sám)
 
04.1.2016 - 16:49 - 
citace:
co sa tyka rozdelenia zamestnancov, ono v SpX to bude dost tazke, kedze "manager" ma stol vedla "inginiera", teda pokial si zrovna neprehodili napln prace, a obom huci za chrbtom sustruznik, ktory si obcas musi zmanagovat nakup novej frezy. Vitajte v startupe


Chápu, zaměstnanci si sami zařizují nákup potřebností. Fréz, aut, notebooků, programů do nich..

Akorát jsem zvědav, do jaké míry je to sdílení náplně práce důsledné? když si inginier i soused manager otlačí sedací část při konstruování a managování, tak vezmou mop a jdou do těch krásně čistých sálů vytírat?

Jo a Musk jistě neřídí každého z těch 4000 zaměstnanců přímo, že. Takže nějaká mezivrstva vyšších a středních managerů existuje, nebo ne?
 
04.1.2016 - 17:11 - 
citace:

tak zrovna Tesla za minuly rok splnila plan predaja, t.j. prijmy sa im neprepadaju, ale rastu.

Tiez nechapem preco nema cenu hovorit o vyrobe baterii, ked este ziadna nezacala. Viete nieco co my nie?

Inak to je presne to zaklinadlo co som spominal, "Musk umi zlanarit" a ani statisice predanych elektromobilov, ani skakajuce rakety na tom nic nezmenia


Ono to asi souvisí vše s tím, co naznačil Míra, tj. že Musk neumí reálně odhadovat ... Zde je prohlášení muska v roce 2014, že v roce 2015 prodají 100.000 aut. Prodali "jen" 50.

Nebo cena rakety 30mio, pak 60mio, pak 112 mio se vším všudy atd,

O bateriích nemá cenu mluvit, neboť je to firma začínající a není o ní nic známého ...

A právě tohle Muskovo prohlašování nesmyslných termínů a dat a pak poměřování "jinými" reálnými čísly považuji za neseriozní a za jeho PR, ale které mu funguje.

COž mu samozřejmě závidím, protože v mé oblasti tohle naprosto nefunguje a je to naopak projev neserióznosti ... Proto jeho firmy jsou stále startupy a jedou na vlně nadšení ... Reálná čísla bohužel nelze nalézt ... a já to přikládám i tomu, že nikdo nechce, aby byla nalezitelná ...

Druhou věcí je, že je schopný protlačit a udělat to, co chce ... otázkou je, jak se mu dá věřit, že je to opravdu správná cesta a funkční model ...

Ještě ty linky: http://inhabitat.com/tesla-announces-plans-to-deliver-100000-electric-cars-in-2015/
http://articles.latimes.com/2013/dec/15/autos/la-fi-hy-autos-tesla-model-e-debut-2015-20131213
http://fortune.com/2016/01/03/tesla-hits-2015-shipment-goal/ [Upraveno 04.1.2016 Véna]
 
04.1.2016 - 18:00 - 
Druhou věcí je, že je schopný protlačit a udělat to, co chce ... otázkou je, jak se mu dá věřit, že je to opravdu správná cesta a funkční model ...

Vskutku. Ale já chci vidět přistání/osídlení Marsu. A jedno vím jistě - to, v tomto směru předvádí NASA a další agentury, správná cesta a funkční model docela určitě není.
 
04.1.2016 - 20:20 - 
citace:

Ono to asi souvisí vše s tím, co naznačil Míra, tj. že Musk neumí reálně odhadovat ... Zde je prohlášení muska v roce 2014, že v roce 2015 prodají 100.000 aut. Prodali "jen" 50.

Nebo cena rakety 30mio, pak 60mio, pak 112 mio se vším všudy atd,



aha, no to je onen znamy Muskov koeficient, to uz sme si mohli zvyknut
mozno to vnimate ako PR.

Mozno ze zalozit automobilku v silne oligopolnom prostredi globalnych koncernov, a navyse este s elektropohonom pre ktory neexistuje infrastruktura, a o par rokov predavat 50tis. kusov rocne, namiesto 100, je len PR a fail. Mozno na to PR skocili aj sefovia globalnych koncernov, ktori teraz narychlo rozbiehaju elektro-projekty.

Mozno ze zalozit raketarsku firmu v prostredi, kde podnikaju len statne koncerny s milionom subdodavatelov, a zrazit cenu oproti konkurencii na 1/4, namiesto 1/8, je len PR a fail. Mozno na to PR skocili aj ostatni dodavatelia, ktori teraz predstavuju svoje projekty na znovupouzitelnost, o ktorej pred dvoma rokmi tvrdili ze to nedava zmysel.

A mozno je to len otazka uhlu pohladu


 
04.1.2016 - 20:52 - 
citace:
citace:
nemam pocit ze by ste nieco vyvratil


vyvrátil jsem Vaše tvrzení : "SpX je dodnes v podstate mala firma"

argumentem o počtu zaměstnanců SpX a srovnáním s malými firmami, a konkurenty.

(argumentem o rozsahu vyráběné produkce jste si střelil vlastní gól sám)


zelanie je otcom myslienky (alebo sebaklamu)
 
<<  12    13    14    15    16    17    18  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.120404 vteřiny.