Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  1    2    3    4    5    6    7  >>
Téma: Adorování Muska, resp. zveličování předchozích úspěchů jiných
30.8.2016 - 19:11 - 
citace:
mno, aj keby to bolo pod 30 milionov, stale plati ze som prehral stavku, tutiz Musk je bridil, klamar a packal!


Yamato, sázku si prohrál. Tečka.

A mimochodem:
1) cena nebyla zveřejněna.
2) Musk je velmi zdatný obchodník a velmi zdatný "self image-maker" (myslím, že nedávno zmiňovaný příměr k Barnumovi nebyl úplně od věci), což je malinko rozdíl oproti Tvému ironickému anti-hodnocení "bridil, klamar a packal"! ;-)
 
30.8.2016 - 19:29 - 
citace:

2) Musk je velmi zdatný obchodník a velmi zdatný "self image-maker" (myslím, že nedávno zmiňovaný příměr k Barnumovi nebyl úplně od věci), což je malinko rozdíl oproti Tvému ironickému anti-hodnocení "bridil, klamar a packal"! ;-)



nojo, ked niekto ako prvy sukromnik postavi orbitalny nosic, potom ako prvy sukromnik postavi navratovu kapsulu, potom ako prvy (na svete) vertikalne motoricky pristane s pouzitym boosterom (a o par dni na to ho znova zapali), ako prvy postavi normalne pouzitelne elektricke auto... clovek sa lahko necha oklamat jeho "self-image". Preto som zdoraznil ze je to bridil, klamar a packal!

 
30.8.2016 - 23:20 - 
citace:

tie hejty sa tykaju, pokial viem, skor "business modelu" boeingu, ktory si pyta od statu pol miliardy aj za pdf prezentaciu. Davat rovnitko medzi tymto a presvihnutim vlastneho terminu SpX, ktora ale nakoniec slubovany vysledok dosiahne (z vlastnych zdrojov), to je trosku nefer.



Nene. primarne se tykali boeing planu a byly velmi porovnavany s plany Muska a Boeing z toho vychazel velmi spatne, ze ajko proc takova zdrzeni a nerealnosti atd ...

citace:

ja uz neviem ci to mam napisat po spanielsky, ale STS je absolutne nespravny priklad. Je uplne jedno co sa predpokladalo, ide o to ci to bolo realizovatelne.



Tak prave tady si naprosto odporujete ... prave na papire i inzenyry predpokladane bylo neco naprosto jineho. Az praxe (z ktere nyni vychazi i Musk a bez ni by byl o dvacet tricet let zpatky) se ukazalo, ze prave to je nerealizovatelne. A prave rpoto Musk musi prokazat, co a jak jde a tu "realizvoatelnost" ukazat. Howg
 
31.8.2016 - 07:48 - 
citace:

Tak prave tady si naprosto odporujete ... prave na papire i inzenyry predpokladane bylo neco naprosto jineho. Az praxe (z ktere nyni vychazi i Musk a bez ni by byl o dvacet tricet let zpatky) se ukazalo, ze prave to je nerealizovatelne. A prave rpoto Musk musi prokazat, co a jak jde a tu "realizvoatelnost" ukazat. Howg


no dobre, budiz. Nech sa teda zapise do analov tohto fora, ze podla SpX skeptikov je rozobratie boostra na tph, preprava cez cele USA, osetrenie povrchu, naplnenie vysokohorlavou zmesou bez jedinej vady, doplnenie mensich tuhych zmesi, vymena nalozi, zmontovane, overenie tesnosti a preprava naspat cez cele USA uplne to iste ako prevezenie kompletneho stupna z LZ1 na rampu a dotankovanie kvapalin. Teoreticky su z hladiska znovupouzitia oba pristupy uplne rovnocenne a az prax ukaze...

majn gott...
 
31.8.2016 - 17:18 - 
citace:
Ako tazke je asi tak vyrobit z CO2 kyslik? Hmmm... to bude urcite zariadenie za miliardy...

Ano, klidně to být může - bez pořádného zdroje energie to totiž nepůjde.
Z CO2 se dá kyslík vyrobit nejdostupněji za pomoci vodíku - C02 + 2 H2 = C + 2H20 a následná elektrolýza vody. I tak ta reakce podle chemiků není úplně snadná.
Bez dodání energie se prostě CO2 na kyslík převést nedá.
Hoření uhlíkatých sloučenin za pomoci kyslíku na C02 je to proč hoří uhlí a dodává energii.
 
31.8.2016 - 17:21 - 
citace:
Mohu se prosím zeptat koho myslíte tím, kdo v oboru (a v jakém?) ještě nic neudělal? SpaceX?

Otázkou je totiž nakolik má SpaceX experty na zajištění životních podmínek posádky tak se celá tato problematika jmenuje. Zatím to téměř neřešil - nemusel prostě. Snad až teď v té pilotované lodi.
 
31.8.2016 - 17:26 - 
citace:
citace:

tie hejty sa tykaju, pokial viem, skor "business modelu" boeingu, ktory si pyta od statu pol miliardy aj za pdf prezentaciu. Davat rovnitko medzi tymto a presvihnutim vlastneho terminu SpX, ktora ale nakoniec slubovany vysledok dosiahne (z vlastnych zdrojov), to je trosku nefer.



Nene. primarne se tykali boeing planu a byly velmi porovnavany s plany Muska a Boeing z toho vychazel velmi spatne, ze ajko proc takova zdrzeni a nerealnosti atd ...
...


Tohle mi připadá jako běžný vývoj obchodního případu dodávky technologie v poslední době. Ono klesá obecné povědomí o technice, matematice, fyzice a jejich limitech. ...
Zavedené firmy jsou si vědomy možných rizik a tak jsou zdrženlivější v termínech a opatrnější v garantovaných parametrech zařízení.
Pak ovšem někdo nový slíbí cokoliv, navíc za zlomek ceny, vyhraje zakázku a pak to možná někdy a tak trochu nějak dodělá. Objednavatel ovšem už je většínou pod tlakem času a situace a tak přistoupí i na částečné řešení ... ;-(
(dosaďte si třeba NASA a SpaceX)

ps: zrovna nedávno jeden náš dodavatel tvrdil, že jemná vata z teflonu snižuje relativní vlhkost vzduchu. A že ta vata je tak speciální, že neplatí ani zákony zachování hmoty a energie. Dokonce to i několikrát prodal ... ;-)
... ach jo ...
 
31.8.2016 - 17:31 - 
citace:

(dosaďte si třeba NASA a SpaceX)



a vy dosaďte ktoru objednávku konkrétne dodal SpaceX "čiastočne"

v opačnom prípade píšete len obyčajný hejt, ktoré sa tu začínajú nechutne kopiť (od ludí ktorí dokazujú že nemajú ani približné povedomie o stave vecí v SpX a NASA)
 
31.8.2016 - 22:05 - 
citace:
citace:
citace:

tie hejty sa tykaju, pokial viem, skor "business modelu" boeingu, ktory si pyta od statu pol miliardy aj za pdf prezentaciu. Davat rovnitko medzi tymto a presvihnutim vlastneho terminu SpX, ktora ale nakoniec slubovany vysledok dosiahne (z vlastnych zdrojov), to je trosku nefer.



Nene. primarne se tykali boeing planu a byly velmi porovnavany s plany Muska a Boeing z toho vychazel velmi spatne, ze ajko proc takova zdrzeni a nerealnosti atd ...
...


Tohle mi připadá jako běžný vývoj obchodního případu dodávky technologie v poslední době. Ono klesá obecné povědomí o technice, matematice, fyzice a jejich limitech. ...
Zavedené firmy jsou si vědomy možných rizik a tak jsou zdrženlivější v termínech a opatrnější v garantovaných parametrech zařízení.
Pak ovšem někdo nový slíbí cokoliv, navíc za zlomek ceny, vyhraje zakázku a pak to možná někdy a tak trochu nějak dodělá. Objednavatel ovšem už je většínou pod tlakem času a situace a tak přistoupí i na částečné řešení ... ;-(
(dosaďte si třeba NASA a SpaceX)

.


Hlavně že problém postavit to má Boeing, který si za starliner řekl kolik - dvojnásobek?
 
01.9.2016 - 16:07 - 
citace:

no dobre, budiz. Nech sa teda zapise do analov tohto fora, ze podla SpX skeptikov je rozobratie boostra na tph, preprava cez cele USA, osetrenie povrchu, naplnenie vysokohorlavou zmesou bez jedinej vady, doplnenie mensich tuhych zmesi, vymena nalozi, zmontovane, overenie tesnosti a preprava naspat cez cele USA uplne to iste ako prevezenie kompletneho stupna z LZ1 na rampu a dotankovanie kvapalin. Teoreticky su z hladiska znovupouzitia oba pristupy uplne rovnocenne a az prax ukaze...

majn gott...


V dobe, kdy byla raketa navrhováno i toto vypadalo jako dobrý nápad. Ale znovuopakovatelnost, o které mluví Musk, tu nijak nepopíráte. Na jejím základě se předpokládala i relativně rychlá a levná výroba SRB, což nakonec taky nebyla pravda (inspekce TPH apod. se pěkně prodražila, startů bylo málo, takže ani výroba nebyla masová atd.). Rád si vytáhnete jeden jediný příklad a tím bijete vše kolem .. ale ok, to milci Muska dělají také rádi
 
12.9.2016 - 22:22 - 
Zvláštní sorta tidle Muskofobové. Úplně stejná stejně postižená jako sorta vymezovačů se vůči Tesle, Applu, iPhonům, BMW, Škodovkářům, vegetariánům, Kalouskovi, USA, masožroutům a já nevím čemu ještě. Tito individua mají prostě problém a největší tragédií je pokud ho nemají komu sdělit. Normální človek uzná nečí úspěchy, polituje neúspěchy a neobvyklosti či excesy přejde s lehkým úsměvem či významným mlčením a pak už se k nim nevrací. Kdežto tadle sorta vymezovačů svůj objekt zájmu stalkersky vyhledává a neustále do něj tepe. Zřejmě si cosi kompenzují ...

Celkem překvapivé, že se zde na Kosmo takovédle vlákno vůbec nachází!

Ale chápu, že oproti předešlé éře kdy vše co jsme se dozvěděli, bylo že "let probíhá normálně a kosmonauti se cítí zdrávi" je dnešní otevřený mediální svět dost slušnej nápor na emoční soustavu některých jedinců [Upraveno 12.9.2016 H]
 
12.9.2016 - 22:53 - 
klídek
všetci od Space x, Muska aj tesly, neustále očakávame nejaké tie veľké prelomy
a snaha "šialeného účtovníka" napumpovať do rakety, namiesto hélia vodík
to by bol prelom, naozaj famózny
 
12.9.2016 - 23:15 - 
Zvláštní sorta tidle Muskofobové. Úplně stejná stejně postižená jako sorta vymezovačů se vůči Tesle, Applu, iPhonům, BMW, Škodovkářům, vegetariánům, Kalouskovi, USA, masožroutům a já nevím čemu ještě.

No, vůči vegetariánům a Kalouskovi se vymezuju s hrdostí.
 
13.9.2016 - 10:22 - 
citace:
Zvláštní sorta tidle Muskofobové. Úplně stejná stejně postižená...

Mě zase skalní fanoušci nějaké značky připomínají naše sluníčkáře. Každého kdo si dovolí něco prokazatelného kritizovat (tím nemyslím nepodložené pomlouvání, to je samozřejmě špatné), hned označí za fašistu a basta ! Zaujatí "filové" i "fobové" neposuzují věci reálně, v tom není rozdíl.
 
13.9.2016 - 10:24 - 
moment..
možno už o pár dní, nám Elon tiež ukáže nejaký takýto obrázok (zavesí na Facebook)

tiež bude bez nejakých bližších údajov, a technických detailov..
mno..
neviem prečo.. ale momentálne sa neviem rozhodnúť, či ma viac serie Elon alebo Jeff..
akosi musím povedať, že možno takéto mávanie peknými obrázkami niekoho nadchne, ale mňa akurát nasiera čoraz viac [Upraveno 13.9.2016 alamo]
 
13.9.2016 - 10:48 - 
citace:

Mě zase skalní fanoušci nějaké značky připomínají naše sluníčkáře. Každého kdo si dovolí něco prokazatelného kritizovat (tím nemyslím nepodložené pomlouvání, to je samozřejmě špatné), hned označí za fašistu a basta ! Zaujatí "filové" i "fobové" neposuzují věci reálně, v tom není rozdíl.


este ze takych tu nemame nikto tu nekamufluje jednoznacne zlyhania, vo vlakne o F1/F9 nevidim jedineho fandu co by tam meditoval o sabotazi na F9. Ale taktiez nezhadzujeme a nerelativizujeme jednoznacne uspechy.
To ze brzdime uplne nepodlozeny skepticizmus, obcas az vylozene klamstva, povazujem za normalnu vyvazenu diskusiu. O fasistoch tu nastastie nikto nikdy nehovoril
 
13.9.2016 - 12:51 - 
Quote Yamato: „takže BFR, o niečo väčší než SaturnV, s reusable boosterom na metalox, je tažko uveriteťný. Zato NewGlenn, o málo menší než SaturnV, s reusable boosterom na metalox, je o dosť uveriteľnejší“
… „Bezos chce toto všetko zvládnuť do 4 rokov, ale pozor, nie na miniraketke, ale na oblude velkosti SaturnuV.“
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Myslím, že nikdo na zdejších stránkách nenapsal, že BFR/MCT jako raketa je těžko uvěřitelný. Postavit ho je nejméně 10x jednodušší než výškovou budovu 800 m. Jde o to dát dostatečný počet motorů Raptor do velké roury tvořenou nádržemi a postavit pro něho rampu. Na stránkách BFR/MCT jsem kdysi napsal několik možností využití takové rakety na LEO, pro turistiku i lety k Měsíci. Co většina skeptiků považuje za „těžko uvěřitelné“ je koncepce „ trvalé kolonizace Marsu“ v tomto století a také technické problémy s ní svázané dle navržené koncepce.
Mimochodem Raptor nebude žádný div techniky a je zajímavé, že ani ULA myslím ani SLS s ním nepočítají, dávají zatím přednost výběru mezi BE-4 a motoru AJ1—E6 ( u SLS dokonce je alternativou F1B)
New Glenn rozhodně nebude obluda velikosti Saturn V. Bude mít LEO nosnost okolo 50 tun, Atlas V měl cca 130 tun.
New Glenn bude dokonce lehčí, než F9H, zato elegantnější a konstrukčně jednodušší a myslím i levnější. Jedině třístupňová varianta s LOX/LH2 stupněm může být o něco dražší, avšak pro náročné dráhy mimo LEO o dost výkonnější
 
13.9.2016 - 13:03 - 
jenom technická - Saturn V a na LEO byla deklarovaná nosnost 100 tun, 130 je špatně 
13.9.2016 - 13:38 - 
tou obludou som myslel rozmery. O rozmeroch BFR sa popisalo hodne skepsy, NewGlenn je pohodicka.

To ze BFR/MCT je tazko uveritelny, napisal napriklad alamo. Chapem ze MCT bude nieco uplne noveho, na druhu stranu, bez novych veci sa na mars nedostaneme

Celkom sa tu prehliada fakt, ze BO zatial nema skusenost s orbitalnym nosicom. A to ide robit rovno tazku vahu. U SpaceX kritici pouzivali argument "neskusenosti" este aj v dobe ked zacal lietat Falcon 9.

Kazdopadne, aby to nevyznelo ze BO nedrzim palce, idealnu situaciu si predstavujem tak, ze BO technologicky dobehne SpX (v mnohom sa uz maju od koho poucit), a zacnu si konkurovat s tazkymi nosicmi "za hubicku". Ak by tajomne naznaceny "NewArmstrong" bol nosic triedy BFR, mozu sa tieto dva nosice vhodne zalohovat. Kolonizacia vzdialenejsieho vesmiru tym ziska takpovediac druhu nohu
 
13.9.2016 - 14:33 - 
Pinkas: Co většina skeptiků považuje za „těžko uvěřitelné“ je koncepce „trvalé kolonizace Marsu“ v tomto století a také technické problémy s ní svázané dle navržené koncepce.

Nechápu jednu věc, a sice proč je koncepce kolonizace Marsu těžko uvěřitelná v tomto století a proč by měla být uvěřitelnější ve stoletích příštích? Snad v očekávání paprskového transportu ve stylu Star Trek anebo aspoň přenos transportními kruhy podle Hvězdné brány? Tím by se, pravda, hodně usnadnilo, ale moc optimisticky to aspoň pro 22. století nevidím. Naopak pro klasickou raketovou dopravu a veškerou logistiku na Marsu samotném existují dostatečné předpoklady už nyní. Čeho se naopak obávám, je ztráta technologií, ztráta "tahu na bránu" apod. v případě přílišného váhání. Nakonec můžou svět ovládnout fanatici ať už zelení nebo blízkovýchodní (vše tomu nasvědčuje) a s veškerými lety do vesmíru bude konec. Nebyli bychom první civilizace, která by tak dopadla, poněvadž zavrhla expanzi a nahradila ji pohodlnou stagnací.
 
13.9.2016 - 14:46 - 
ťažko diskutovať o Marse, keď nemám ani len odpoveď na otázku, či majú nejaké trubky dvojité steny a medzi nimi inertný plyn.. 
13.9.2016 - 14:47 - 
citace:
jenom technická - Saturn V a na LEO byla deklarovaná nosnost 100 tun, 130 je špatně

O tomto problému jsme zde vícekrát diskutovali. 100 tun byla deklarovaná nosnost 2- stupňové verse. U třístupňové verse deklarována nebyla, protože v tom případě by musel třetí stupeň spotřebovat k LEO všechno palivo a ještě vynést nějaký náklad nad 100 tun. Jak už upozornil pan Holub, třetí stupeň by asi vůbec konstrukčně nemohl takový náklad vynést, nebyl na to stavěný.
Třístupňový Saturn 5 však objektivně vynášel na LEO těleso o hmotě 135 -138 tun (dokonce se psalo až 140 tun). Byl to EDS včetně paliva + Apollo moduly.
Jelikož třetí stupeň krátce pracoval po vyhoření 2. stupně již před dosažením LEO a „dotáhl sestavu“ na LEO, musíme od hmoty 135-138 tun odečíst poměrnou část hmoty motoru a nádrží 3.stupně, která připadá na dobu práce motoru J2 před LEO v poměru k době práce k měsíci. Již jsem to kdysi počítal a vyšlo mi myslím že kolem 5-7 tun je třeba odečíst. Takže skutečně Saturn 5 měl možnost vynést na LEO těleso o hmotě cca 130 tun. Že to bylo včetně motoru, nádrží a paliva pro další let z LEO nehraje roli.

Pro Nového Jiříka:
Já si myslím, že trvalá kolonizace Marsu myšlená tak, že by tam lidé trvale žili, rodili se a umírali nebude ani v dalších staletích. To, že bude člověk schopen létat na Mars, dopravovat tam nejrůznější náklady předem pro vybavení různých vědeckých expedic je jasné a začne to fungovat již v tomto století. Jsem velký fanda takových výzkumných cest a je mi jedno, jestli to bude pomocí BFR/MCT nebo jiných nosných systémů. [Upraveno 13.9.2016 PinkasJ]
 
13.9.2016 - 16:24 - 
citace:
To ze BFR/MCT je tazko uveritelny, napisal napriklad alamo. Chapem ze MCT bude nieco uplne noveho, na druhu stranu, bez novych veci sa na mars nedostaneme


Že v monstrum typu MCT čistě v podání a hlavně financování SPACEX nevěřím jsem napsal a na tom trvám. A skutečně považuji za dost neseriózní fanoušky, kteří o tom mluví pomalu jako o hotové věci, vzhledem k tomu o jak extrémně náročný podnik by se jednalo. Jakkoli doufám že se snad někdy dočkám pilotované vědecké mise na Mars, vůbec nepovažuji za pravděpodobné, že bude plně v režii SPACEX či jiné firmy (a už vůbec ne za soukromé peníze), byť je pravděpodobné že se na ní může nějakým způsobem efektivně podílet, což by samozřejmě také bylo přínosem. Pokud bude k dizpozici RedDragon, byl by hřích ho nevyužít jako jednu z nákladních lodí, posléze i jako odzkoušený přistávací pilotovaný modul.
 
13.9.2016 - 17:04 - 
citace:
citace:
jenom technická - Saturn V a na LEO byla deklarovaná nosnost 100 tun, 130 je špatně

O tomto problému jsme zde vícekrát diskutovali. 100 tun byla deklarovaná nosnost 2- stupňové verse. U třístupňové verse deklarována nebyla, protože v tom případě by musel třetí stupeň spotřebovat k LEO všechno palivo a ještě vynést nějaký náklad nad 100 tun. Jak už upozornil pan Holub, třetí stupeň by asi vůbec konstrukčně nemohl takový náklad vynést, nebyl na to stavěný.
Třístupňový Saturn 5 však objektivně vynášel na LEO těleso o hmotě 135 -138 tun (dokonce se psalo až 140 tun). Byl to EDS včetně paliva + Apollo moduly.
Jelikož třetí stupeň krátce pracoval po vyhoření 2. stupně již před dosažením LEO a „dotáhl sestavu“ na LEO, musíme od hmoty 135-138 tun odečíst poměrnou část hmoty motoru a nádrží 3.stupně, která připadá na dobu práce motoru J2 před LEO v poměru k době práce k měsíci. Již jsem to kdysi počítal a vyšlo mi myslím že kolem 5-7 tun je třeba odečíst. Takže skutečně Saturn 5 měl možnost vynést na LEO těleso o hmotě cca 130 tun. Že to bylo včetně motoru, nádrží a paliva pro další let z LEO nehraje roli.



S výpočtem souhlasím, ale bral bych to podobně, jako u raketoplánu. Ten taky vynesl víc jak 100 tun, ale užitečné zatížení bylo nějakých 30, S V vynesl soulodi o váze 130 tun pro let k měsíci, užitečný náklad pro Leo byl těch 100 tun, protože SVIb se na LEO nedal použít

Odlišovat čisté nosnosti pro Leo, měsíc, Mars apod podle mě smysl má, jinak v tom bude maglajz
 
13.9.2016 - 17:15 - 
citace:
A skutečně považuji za dost neseriózní fanoušky, kteří o tom mluví pomalu jako o hotové věci, vzhledem k tomu o jak extrémně náročný podnik by se jednalo.


čiže téma MCT je zakázaná? Alebo akým spôsobom máme hovoriť o technických parametroch návrhu MCT? Máme pred každý komentár doplniť "návrh", aby bolo jasné že to nie je hotová vec?

Sorry ale tejto výtke nerozumiem.

Čo sa týka financovania, je logický predpoklad že SpaceX, vzhľadom na skúsenosti z praxe, má nejaký aspoň odhad nákladov na takýto projekt. Taktiež zrejme majú nejaký plán, ako tie náklady pokryť. To že ten plán nevystavujú na internete neznamená, že žiadny nemajú.

Opäť tzv. neseriózni fanúšikovia nerobia nič iné, iba že na základe dosť rozsiahleho vývojového a testovacieho programu (CrewDragom, F9FT, FH, skafandre, Raptor) vychádzajú z predpokladu, že SpaceX vie svoje projekty financovať.
Naopak tzv. seriózny skeptik neustále poukazuje na to že to bude šialene drahé (čo je jasné) a preto sa to zrejme nestane (to už je len odhad bez podkladových dát).
Stále mám pocit že to je viac o sympatiách, než o podkladových údajoch (ktoré nemáme)
 
13.9.2016 - 17:46 - 
citace:
citace:
To ze BFR/MCT je tazko uveritelny, napisal napriklad alamo. Chapem ze MCT bude nieco uplne noveho, na druhu stranu, bez novych veci sa na mars nedostaneme


Že v monstrum typu MCT čistě v podání a hlavně financování SPACEX nevěřím jsem napsal a na tom trvám. A skutečně považuji za dost neseriózní fanoušky, kteří o tom mluví pomalu jako o hotové věci, vzhledem k tomu o jak extrémně náročný podnik by se jednalo. Jakkoli doufám že se snad někdy dočkám pilotované vědecké mise na Mars, vůbec nepovažuji za pravděpodobné, že bude plně v režii SPACEX či jiné firmy (a už vůbec ne za soukromé peníze), byť je pravděpodobné že se na ní může nějakým způsobem efektivně podílet, což by samozřejmě také bylo přínosem. Pokud bude k dizpozici RedDragon, byl by hřích ho nevyužít jako jednu z nákladních lodí, posléze i jako odzkoušený přistávací pilotovaný modul.


Je to přibližně totéž, jako kdyby firma, která staví pobřežní bárky, které nejsou schopny plavby na otevřeném moři, se začala holedbat, že přeskočí stavbu zaoceánských lodí velikosti Queen Mary a rovnou se pustí do něčeho tak obrovského, co svět ještě neviděl.
 
13.9.2016 - 17:51 - 
citace:
Čo sa týka financovania, je logický predpoklad že SpaceX, vzhľadom na skúsenosti z praxe, má nejaký aspoň odhad nákladov na takýto projekt. Taktiež zrejme majú nejaký plán, ako tie náklady pokryť. To že ten plán nevystavujú na internete neznamená, že žiadny nemajú.


Právě že to vůbec být logický předpoklad nemusí ! Už se to tu psalo několikrát, dát řádově několik milionů za zpracování studie megaprojektu může být prostá reklama a součást motivace zaměstnanců, která se za ty peníze jednoduše vyplatí! Nevím jak Vám, ale mě to příjde logičtější a mnohem jednodušší vysvětlení.
Nějaké reálné odhady může mít SPACEX na FH a RedDragona. Ale víme jak dopadly odhady na vývoj a provoz tak náročného projektu jako byl raketoplán a taky ho nedělali žádní hlupáci.
Samozřejmě v teoretických diskuzích o MCT/BFR nevidím problém, stejně tak jako nevidím problém v teoretiké diskuzi jiných projektů pro Mars, jen mi nepříjde seriózní vydávat to jako téměř hotovou věc která se prostě "nějak" zvládne, tam vidím právě tu otázku nekritických sympatií.
 
13.9.2016 - 17:57 - 
Musk jasně řekl, že hodlá provozovat dopravní systém Země-Mars a zpět. Naopak neřekl, že by SpaceX snad měla sama začít kolonizovat Mars - stejně jako v současné době neprovozuje nic na LEO ani GEO...

Pokud dopravní sytém dokáže zprovozni, je celkem slušná naděje, že tyto služby dokáže prodat. Pokud bude jediná alterntiva SLS, tak má slušné šance. Tratit na tom nebude nikdo, protože "tradiční" firmy budou mít dost zakázek na výrobu toho, co se tam poveze...

Pokud jde o financování - na Raptor už SpaceX dostala třicet mega( dle podmínek dala šedesát vlastních)... Proč by to podobně nešlo i později?

Jinak kolonizace může začít velice nenápadně - řekněme, že NASA zafinancuje několik letů stylem Apollo - , ty se uskuteční, ale po posledním letu se najde někdo mimo USA s podobným nápadem, ale třeba s dlouhodobým průzkumem.Proč ne, když se dají koupit "letenky". Ten řev v Kongresu a Senátu bych chtěl slyšet

Pořád si říkám, kterému prezidentovi (USA) jako prvnímu dojde, že schválení kolonizace Marsu ho na opravdu dlouhou dobu zapíše do historie
 
13.9.2016 - 18:13 - 
citace:

Právě že to vůbec být logický předpoklad nemusí ! Už se to tu psalo několikrát, dát řádově několik milionů za zpracování studie megaprojektu může být prostá reklama a součást motivace zaměstnanců, která se za ty peníze jednoduše vyplatí! Nevím jak Vám, ale mě to příjde logičtější a mnohem jednodušší vysvětlení.



to nie je logickejsie vysvetlenie, to je konspiracna teoria. Ako spravna konspiracna teoria to neobsahuje ziadne dokazy, iba obvinenie.

"prostou reklamou" sa operovalo pred Falconom 9, pred Falconom Heavy, pred Dragonom, pred znovupouzitelnostou, je to stale to iste podozrenie dokola. Pritom tu existuje uz nejaka historia, ktora ukazuje ze SpX nerobi powerpointy pre reklamu, ale ze tie projekty aj realizuje, hoci mozno nie v povodnej podobe.

Tato argumentacia pripomina bankoveho uradnika, ktoremu pride klient s podnikatelskym planom a ziada uver. Uradnik si povie "mozno chce len ziskat prachy a uz ho neuvidime" a ziadost zamietne. Taka banka by rychlo skrachovala.
V skutocnosti si uradnik pozrie klientovu uverovu historiu, pozrie si podnikatelsky zamer, a pokial klient v minulosti riadne splacal a jeho projekt je realny, peniaze mu poskytne. Opiera sa o to co bolo v minulosti. A SpaceX v minulosti projekty realizovala a dotahovala do konca.


citace:
, jen mi nepříjde seriózní vydávat to jako téměř hotovou věc která se prostě "nějak" zvládne, tam vidím právě tu otázku nekritických sympatií.


nikto to neprezentuje ako hotovu vec. Ak vas trapi len to, tak vedzte ze aj ten najfanusikovskejsi fanusik (to jest ja ) to berie ako projekt o mnohych neznamych s otvorenym koncom
 
14.9.2016 - 20:42 - 
citace:
Zvláštní sorta tidle Muskofobové. Úplně stejná stejně postižená jako sorta vymezovačů se vůči Tesle, Applu, iPhonům, BMW, Škodovkářům, vegetariánům, Kalouskovi, USA, masožroutům a já nevím čemu ještě. Tito individua mají prostě problém a největší tragédií je pokud ho nemají komu sdělit. Normální človek uzná nečí úspěchy, polituje neúspěchy a neobvyklosti či excesy přejde s lehkým úsměvem či významným mlčením a pak už se k nim nevrací. Kdežto tadle sorta vymezovačů svůj objekt zájmu stalkersky vyhledává a neustále do něj tepe. Zřejmě si cosi kompenzují ...


Zvláštní sorta tidle MuskoFILOVÉ. Úplně stejná stejně postižená jako sorta UCTÍVAČU Tesly, Applu, iPhonů, BMW, Škodovkářů, vegetariánů, Kalouskovi, USA, masožroutů a já nevím čeho ještě. Tito individua mají prostě problém a největší tragédií je pokud ho nemají komu sdělit. Normální človek uzná nečí úspěchy, polituje neúspěchy a neobvyklosti či excesy přejde s lehkým úsměvem či významným mlčením a pak už se k nim nevrací. Kdežto tadle sorta vymezovačů svůj objekt zájmu stalkersky vyhledává a neustále jej OPĚVUJE. Zřejmě si cosi kompenzují ...

;-)
 
<<  1    2    3    4    5    6    7  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.130814 vteřiny.